مدیر عامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو در مورد موفقیت سرویس Cloud Gaming تردید دارد
طبق معمول میتوان انتظار داشت فناوری و تکنولوژیهای مختلف با گذر زمان پیشرفتهای قابل توجهی را شامل شوند. بدون شک یکی از بزرگترین تغییرات و پیشرفتهایی که صنعت بازیهای ویدئویی با سرعت زیاد در حال حرکت به سمت آن است، تبدیل شدن تجربهی بازیهای مختلف به صورت تمام دیجیتالی خواهد بود. با این که هنوز هم فروش و تجربهی نسخههای فیزیکی بازیهای ویدئویی بخش انبوهی از این بازار را به خود اختصاص داده است اما میتوان به وضوح مشاهده کرد که سهم بازار عناوین دیجیتالی روز به روز در حال افزایش است و تکنولوژیهای جدید به این روند سرعت خواهند بخشید.
این موضوع در مورد بازیهای ویدئویی تا حدی پیشرفت داشته است که میتوان اظهار داشت بیش از نیمی از فروش عناوین مختلف از طریق دیجیتالی صورت میگیرد. حال باید در نظر داشت با توجه به این که دو شرکت سونی و مایکروسافت قرار است نسخههای تمام دیجیتالی کنسولهای نسل نهمی خود را به بازار عرضه کنند و همین امر به فروش دیجیتالی بازیهای مختلف روند پر سرعتی خواهد بخشید. این روند اما برای کاربران شرکت مایکروسافت از اهمیت ویژهتری برخوردار است؛ چرا که به تازگی سرویس اکسباکس کلود گیمینگ (Xbox Cloud Gaming) این شرکت با سرویس اکسباکس گیمپس (XboX Game Pass) ادغام شده و قرار است برای کاربران خود یک تجربهی آزاد و مهیج از بازیهای دلخواه را برروی پلتفرمهای مختلف ارائه دهد تا شرکت مایکروسافت گام مهم دیگری را در جهت مشتریمداری بردارد. با این حال به نظر میرسد برخی از فعالان صنعت بازیهای ویدئویی در این مورد تردیدهایی دارند و زیاد به آیندهی آن امیدوار نیستند.
به تازگی مدیرعامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) آقای استرائوس زلنیک (Strauss Zelnick) در مصاحبهای طولانی با مجلهی خبری Protocol در مورد سرویس Cloud Gaming به بیان مطالبی پرداخت. این طور که به نظر میرسد، وی نسبت به این موضوع که سرویس Cloud Gaming قرار است یکی از ارکانهای اصلی صنعت بازیهای ویدئویی در آینده باشد، بسیار بدبین و ناامید است. آقای زلنیک ابتدا به بازیهای واقعیت-مجازی و پتانسیل بالای آنها اشاره داشت و عنوان کرد که با توجه به پتانسیل بالای این بخش و پیشرفتهایی که به خود دیده است میتوان دریافت که قابلیتهای آن تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده و سرویس Cloud Gaming نیز وضعیت مشابهی را خواهد داشت. وی دلایل مختلفی را برای این موضوع عنوان کرد از جمله تردیدی که در مورد تعداد جامعهی کاربران هدف این سیستم وجود دارد و آنها میخواهند بازیهای مختلف را با کیفیت عالی برروی پلتفرم رایانههای شخصی و گوشیهای هوشمند تجربه نمایند.
آقای استرائوس زلنیک در این باره افزود:
پیش از رسمی شدن سرویس Cloud Gaming، برخی از کارشناسان اظهار میداشتند که ما هماکنون ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون کاربر کنسولهای بازی را در اختیار داریم. همچنین میلیاردها رایانهی شخصی هم در دنیای امروزی در دسترس کاربران قرار دارد. حال اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم، اگر بتوان تمامی بازیبازانی که از پلتفرمهای گوشیهای هوشمند و رایانههای شخصی استفاده میکنند را به جامعهی بازیبازان خود اضافه کنیم، از نظر ریاضی به رشد ۲۰ برابری خواهیم رسید. البته این ادعا اصلا منطقی به نظر نمیرسد. از آن جا که مفهوم و ذات استفاده از سرویس Cloud Gaming به این معنی است که شما علاقهی زیادی به بازیهای ویدئویی و تمایل به استفادهی آنها برروی پلتفرمهای دیگر هم خواهید داشت، پس بیمعنی است که یک کنسول بازی تهیه نکنید. حال اگر این افراد هدف کنسول بازی خود را تهیه کنند، استقبال از سرویس Cloud Gaming کاملا کاهش خواهد یافت.
ما ۱۳۵ میلیون واحد از عنوان Grand Theft Auto 5 و ۳۲ میلیون واحد از بازی Red Dead Redemption را به فروش رساندهایم. بدون شک برخی میگویند که با استفاده از سرویس Cloud Gaming این اعداد فروش به دو یا سه برابر خواهند رسید اما من واقعا به این موضوع اعتقادی ندارم.
مدیرعامل شرکت تیک-تو اینتراکتیو موانع دیگری را به مانند کیفیت و زیرساخت شبکههای مختلف اینترنتی در سراسر جهان را نیز یکی دیگر از موانع موفقیت سرویس Cloud Gaming به شمار میآرود. البته باید توجه داشت ارزیابی و پیشبینی یک رسانهی سرگرمی جدید همیشه امری دشوار بوده است و در این میان همواره شرکتهایی به مانند گوگل (Google) و پلتفرم استدیا هستند که قصد دارند با ورود تکنولوژیهای جدید سهم بیشتری از صنعت رو به رشد بازیهای ویدئویی از آن خود سازند. با این حال فقط گذر زمان خواهد توانست موفقیت یا شکست سرویس جدید Cloud Gaming را نشان دهد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
بایدم تردید داشته باشه کلاود گیمینگ یعنی برباد رفتن گیمینگ نه آینده ی گیمینگ
البته این مورد خیلی بدرد کمپانی هایی مثل ea و مایکرو میخوره که خوب ازش میتونن بدوشن به راحتی و سرویس هاشون رو پیاده کنن و البته صنعت و اصالت بازی های داستان محور رو مورد خطر قرار بدن تازه ممکنه ضررهایی هم داشته باشه برای خیلی از سازندها فکرش رو بکن خیلی کشورا هستن به اینترنت درست و حسابی برای کلاود دسترسی ندارن این یعنی از دست دادن مشتری هاشون تازه خیلیا هستن تو خود خارج کشور که کنسول ها و رایانه شخصی رو ترجیح میدن به کلاود گیمینگ اینجور اگه روزی بخواد کلاود گیمینگ کاملا راه اندازی بشه و کنسول ها و رایانه های شخصی کاملا از بین برن و همچی ابری بشه و بازیا پورت نشن به همون دلایل قبلی سازنده بازی ها و کمپانی هایی که کارشون درسته این وسط ممکنه ضرر ببینن مگه بزنن تو کار سرویس محرو انلاین که دیگه اون روز سیاهی گیمینگه
کل کامنتای تو درمورد اینه که مایکرو باعث نابود شدن صنعت گیم میشه و خب دست خودتم نیست نه اینکه تازه ۲ ساله کنسول خریدی بعضی چیزارو نمیدونی،نمیدونی که همین مایکروسافت چه کارایی کرد که سونی تو خوابشم نمیتونست انجام بده از این به بعد هم جواب کامنتات اینه :quiet: :quiet: :quiet: :quiet:
😀 عزیزم دست خودت نیست تعصب نمیزاره که بدونی مایکرو هیچ کاری برای گیمینگ نکرد فقط تو نسل هفت چندتا حرکت درست زد که بعدش با گندکاری هاش تو نسل ۸ بر باد فنا رفتن درضمن یک اسکرین بده که من یا ترول کرده باشم مایکرو رو یا گفته باشم باعث نابودی صنعت گیم میشه(گرچه همینطور هم هست)یه اسکرین میزارم تا ببینی
up-00.com/i/00192/g5seg4jy22iw.jpg
اها اینم بگم میشه بگی کارایی که مایکرو برای گیمینگ کرد که سونی حتی تو خوابش هم نتونست انجام بده دقیقا چه کارایی بودن که سونی نتونست انجامشون بده 🙂
کراک داون سه رو جای که کنسل کنن منتشرش کرد کم الکی نیست که 😀
یعنی کمرم مهره های ۴ و ۷ اش باهم جابه جا شدن با این حرفت :rotfl:
مثلا اینکه گرافیک نسل۱۰ تحویلمون داد و یا اینکه در سال کمتر از ۵ ۶ شاهکار تحویلمون نمیده . ببین شاید کلاود خوب باشه ولی روزی که بیاد روز خداحافظی ما از گیمه چون سرعت اینترنت….. و فی.لتر ووو
عزیز اصلا بحث ماکروسافت نیست.من به عنوانِ یه گیمر که با sonic ، pacman ، streets of rage و … شروع کردم و ۱۶-۱۷ سال هست که گیم میزنم و خیلی گیمرها هستن که سابقشون بیشتر از منه، واقعا احساس نگرانی میکنیم.اکثر گیمرهایی که به این صورت گیم زدن و عاشق داستان سرایی و گیم به صورت سنتی هستن از این خبرا که میاد یه احساس نگرانی بهشون دست میده و واقعا حق دارن.الان استدیا هم اکثر گیمرها همچین میلی بهش ندارن و خیلیا مثل من تنفر هم دارن ازش.با وجود پردازش ابری آینده سیاهی برای صنعت گیم میبینم.
سرویس ابری در اصل چیز بدی نیست اما چند تا مانع بزرگ پیش رو داره (اینترنت-پول-نبود زیر ساخت) که به احتمال زیاد رفع شه به نظر من سال ۲۰۳۰ این سرویسها رشد میکنند و احتمالا بیش از نیمی از جامعه گیمری را به خود اختصاص میدند
اصلا فهمیدی کلاود گیمینگ چیه ؟ 😐
پتانسیلی که مایکروسافت داره تو کلود گیمینگ هیچکس نداره و به برگ برندش تبدیل شده.
چون هم بخاطر وجود ویندوز و ایکس باکس بدون اینکه بخواد مث گوگل هزینه کنه تمام بازیا برا پلتفرم هاش پورت میشن و راحت به سرویس ایکس کلود اضافه میکنه و هم چون یه شرکت اینترنتیه سال هاس قوی ترین سرور ها رو در اختیار داره و مث سونی نیاز نداره میلیارد ها دلار هزینه کنه و تازه از صفر بخواد سرور های پردازشی احداث کنه یا بخواد نصف سودشو برا دریافت خدمات سرور به شرکت های اینترنتی بده.
حالا تو چرا اینقدر خوشحالی موفقیت مایکرو اونم شاید در سرویس های ابری در برابر نابود شدن گیمینگ؟در برابر سرویس محور و تمام آنلاین شدن بازی ها؟در برابر اینکه تو توی جهان سوم زندگی میکنی و به اینترنت درست و حسابی دسترسی نداری و باید با گیمینگ بای بای کنی؟ولی اون روزی رو میبینم که مایکرو روزی کنسولش رو ول کرد و کامل به سرویس کلاود رفت(داره از سونی فرار میکنه به سرویس های ابری چون قدرت رقابت رو نداره)سونی روش سنتیش رو پیش میبره و یکه تاز و پرفروش ترین کنسول میشه در کنارش سرویس ابری هم شاید بزنه..مایکرو تا الان داره خودشو به در و دیوار میزنه کنسول ارزون و مفت میده گیم پس یک دلاری و ایکس کلاود ولی بازم فروش سونی بیشتره و کیفیت و محتواش و پیشرفتش بهتره و بیشتره هر نسل کی بازی های انقلابی و انحصاری شاهکاری داره؟سونی هر نسل کی کنترلرش متفاوت میشه و عملکرد متفاوتی داره؟سونی 😀
بخاطر اینکه طرفدار EA عه
خودت فکرشو کن یکی که EA فن باشه تو نسل هشت یعنی چی؟
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: اقااااا حقشه.ea خیلیم خوبه اصلا هم به پول اهمیتی نمیده
من فکر کنم اگر مایکروسافت آدم بفرسته در خونه هر کی که ایکس باکس خریده تا همشون رو گوشت مالی هم بده بازم تو از این حرکتشون حمایت میکنی
بشر من تا حالا ندیدم تو حتی از یه سیاست مایکرو ایراد بگیری
حالا ایراد که نه از تک تک سیاست هاشم حمایت میکنی(حتی سیاست های شکست خوردش)
از اونور ندیدم تا حالا از یکی از سیاست های سونی تعریف کنی
تعریف که نه از تک تک سیاست هاشم ایراد میگیری
مدلتم اینجوریه که یه چی میپرونی بعدش میری که بری برم نمیگردی از حرفت دفاع کنی
کلا کارات عجیبه
به کامینیوتی ایکس باکس فنا خوش اومدی
البته متعصباش
احساس میکنم درست میگه
اخه دید اکثر انسان ها نسبت به اینده تقریبا غلطه
برین ببینین مردم ۱۰۰ سال قبل در مورد جهان الان چی میگفتن
چیه این جهان شبیه اون چیزیه که گفتن؟
البته دقیق گفتن در مورد این موضوع هنوز زوده
باید صبر کنیم
اقای محترم اسم جعل نکن.این اسم من بوده.حداقل اول اجازه بگیر بعد کپی پیست کن
کجا بودی تموم این مدت؟
فکر نمیکردم عصبانی بشی
زیاد کامنت ها رو دنبال نمیکنم و اخبارو میخونم.یهو اومدم دیدم منو هم جعل کردن :laugh:
والا بیشتر کاربرها تردید دارن چه برسه اینجور افراد که در سطوح بالاترِ یک شرکت به این بزرگی قرار دارن.
برخی از فعالان صنعت بازیهای ویدئویی در این مورد تردیدهایی دارند و زیاد به آیندهی آن امیدوار نیستند.
با فراگیر شدن ۵g ممکنه همه چیز عوض بشه اما اینکه هاردکور گیمرا هیچ وقت بیخیال کنسول نمیشن تغییر نمیکنه، کسایی که فقط دنبال اجرای یه سری بازی خاص مثل fifa یا gta هستن و اینترنت پر سرعتش رو هم در اختیار دارن اما به سمتش میرن، اما توی یه اقتصادهای داغونی مثل کشور ما مردم در صورت وجود داشتن زیرساخت میرفتن سمت کلاد گیمینک، تصور کنید کشور ما اینترنت فیبر نوری نامحدود با سرعت خوب داشت، با این قیمت دلار کی حاظر میشد به کنسولای نسل بعدی ۵۰۰ دلار پول بده؟ لازم به دانلود کالاف وارزون ۲۵۰ گیگی هم نبود و همه بازی ها به صورتی آنی در دسترس بود و بدون دانلود و محدودیت اجرا میشد، اما حیف که از همه نظر ما توی محدودیت قرار داریم، حیف…
من خودم راضی نیستم
ولی منکر این نیستم که این باعث میشه از دست اپدیت های کال اف راحت شیم