یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا
یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا
یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا
یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا

یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است

محمد حسین کریمی
۰۰:۴۹ ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا

یک شرکت تحقیقاتی با نام DFC Intelligence باور دارد تاکید مایکروسافت برروی استراتژی دیجیتالی بلند مدت برتری بسیار مهم و حیاتی را دو دستی به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است.

در یک متن منتشر شده برروی وبسایت DFC، چندین شخص حرفه‌ای در تکنولوزی و صنعت بازی‌های ویدیویی یادداشت‌هایی را ثبت کرده‌اند مبنی بر این که پیام مایکروسافت در رابطه با نسل بعد بسیار گیج کننده است و اکس‌باکس سری اس سرگردگی به وجود آمده را تشدید می‌کند. بر اساس بیانیات منتشر شده از سوی DFC، کسانی که در ابتدای نسل بعد به سراغ کنسول‌های جدید می‌روند خواهان سیستم ۲۹۹٫۹۹ دلاری ضعیف‌تر نیستند. به عبارت دیگر اگرچه مایکروسافت دو کنسول با قدرت‌های بالا و پایین عرضه خواهد کرد اما همچنان باید تمرکز خود را برروی آینده‌ای بر اساس مشترکین و محتوای دیجیتالی قرار دارد. در حالی این اتفاقات رخ می‌دهد که رویکرد دیجیتالی و مشترک محور همچنان برروی کنسول‌های نسل حاضری آن‌ها نیز کارایی دارد و دلیلی برای آپگرید وجود ندارد. آن‌ها در این باره نوشته‌اند:

تمامی کنسول‌های ساخته شده برای سال ۲۰۲۰ از طرف هر دو شرکت به فروش خواهند رسید و موجودی‌ها صفر می‌شود. به احتمال زیاد با کمبود موجودی کنسول‌ها رو به رو می‌شویم و مایکروسافت می‌تواند اکس‌باکس سری اس‌های بیشتری را تولید و عرضه کند. برروی کاغذ این موضوع پایه‌ی طرفداران بیشتری را برای اکس‌باکس ایجاد می‌کند. متاسفانه تمامی مسائل دیگر به نفع پلی‌استیشن ۵ است. متاسفانه مایکروسافت کنترل پیام‌رسانی در رسانه‌ها را از دست داده است و به نظر می‌رسد پلی‌استیشن ۵ در حال حاضر به عنوان کنسولی شناخته می‌شود که همه انتظار دارند بازی‌های هیجان‌انگیز و جذاب را برروی آن تجربه کنند و چنین برچسبی برروی آن خورده است. به نظر می‌رسد اکس‌باکس تمرکز زیادی برروی آینده‌ای دیجیتالی و ارائه‌ی فرنچایز‌های کلاسیک از طریق گیم‌پس (Game Pass) و بعدها استریم ابری دارد. همان‌طور که قبلاََ در این باره بحث کردیم این یک استراتژی بلند مدت است. اما نکته‌ی مهم این است که رویکرد اینچنین برای یک سیستم قدرتمند نسل بعدی در بهترین حالت ممکن قرار ندارد. پلتفرم کنونی مایکروسافت یعنی اکس‌باکس وان برای استراتژی دیجیتالی کافی است.

همان‌طور که می‌دانید دو رویکرد متفاوت از سمت سونی و مایکروسافت برای نسل بعد اتخاذ شده است از طرفی سونی تاکید شدیدی دارد برروی این که تجربه‌ی نسل بعدی و بازی‌های خاص فقط از طریق پلی‌استیشن ۵ قابل دستیابی هستند در حالی که مایکروسافت مانور خود را برروی قیمت متعادل و سرویس گیم‌پس گذاشته است. حال این تحلیلگران اعتقاد دارد استراتژی انتخاب شده از سوی سونی بیشتر می‌تواند نظر مخاطبین را به خود جلب کند و حقیقی‌تر به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا
یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا
یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا
یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا
یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • marilyn گفت:

      سلطان یکه تاز گیمینگ سونی است و بس
      :inlove: :yes:
      این نسل هم میترکونه سلطان

      • Ozhan گفت:

        خوشبختانه یا متاسفانه فک کنم نسل نهم نصف بیشتر کامنیوتی گیم ایران مخصوصا اکس باکس سریز اس بخرن و برن تو اون اکوسیستم
        این یعنی جنگ پلتفرمی همچنان ادامه داره و بیشترم میشه!!!
        همینایی که تا دیروز به اکس باکس فحش میدادن ببین نسل بعد چجور واسش سینه چاک کنن!

        • Rog strix گفت:

          چرا مردم دوست ندارن افراد ضعیفی مثل من دستشون به یه کنسول برسه؟؟ 😐
          با حرف شما و این وبسایت هیچ چیز تغییر نمیکنه.
          من برای سری اس خیلی خوشحال شدم.ولی وقتی کاور بازی های دیمون سولز و گرن۷ و… رو دیدم ،یاد انحصاریای نسل هشت سونی افتادم که چه دورانی برام ساخت و با خودم گفتم من که افلاین بازم،پس یکسال صبر میکنم و ps5 میگیرم.ولی باور کنید بعضیا وضعشون از من خیلی بدتره و با وجود سری اس خوشحال شدن،پس جو منفی راه نندازید .کسانی هستن که اینجا فقط کامنتارو میخونن و کامنت نمیزارن،و خیلی خوشحالن که میتونن سری اس بخرن و با کامنت های شما تو دلشون خالی میشه.خیلی ها مولتی هارو به هیچی ترجیح میدن.خیلی ها هم تو نسل ۷ گیر کردن ولی با این قیمت مایکرو شاید بتونن به نسل ۹ به علاوه ۸ راه پیدا کنن.

          • sony.k گفت:

            اون عزیزانی که میگید، باید کاملا مطلع باشن از اینکه سریز اس چی قراره بهشون ارائه بده. اگه یه وقت بخرن و بفهمن انگار همون ۳۰۰ دلارشونم ریختن دور چی؟ اتفاقا بهتره حرف زده بشه و اونا هم خوب تحقیق کنن و بعد پولشون رو خرج کنن.
            اما در مورد جمله اولتون
            من به شخصه خوشحال میشم همه بتونن بازی بکنن، اما از اینکه رو جامعه گیم بخواد برچسب ضعیف و قوی بخوره متنفرم. این کنسول داره اختلاف طبقاتی ایجاد میکنه تو جامعه گیم. چیزی که تا حالا وجود نداشته.

          • Microbsoft گفت:

            پس تا الان فقط نقش سونی فنارو بازی میکردی :no: حدس میزدم که مایکروفنی حداقل اون اسم انحصاری زیبای سونی رو از رو پروفایلت بردار چون اون کنسول رو عکست در حد و اندازه اون اسم miles morales نیست :no:

          • برای ادمی مثل من که گیم رو فقط باانحصاری های سونی میخواد و اصلا نمیتونه بازی دیگه ای بکنه فقط یک راه میمونه .اونم اینه یا کنسول سونی رو تو نسل ۹ بخره یا کلا تو نسل ۸ بمونه و بازی ها رو تکرار کنه که الان دارم همین کارو میکنم و میچسبه.
            خدایی برای ایکس فنا عالی شد .یک راه مخفی برای ورود به نسل ۹ دارن الان.
            اما من هنوز درها روم بستن تا اعلام قیمت

        • گیم پس ماهی ۱۵ دلار اینم کم پولی نیست جای اینکه روایکس باکس مارپله بازی کنن بنظرم جمع شن سرکوچه مارپله بخرن بزنن اینجوری رابطه اجتماعی حداقل قوی میشه

        • Bluebox گفت:

          نه فقط ایران توی اکثر کشور ها سری اس خیلی مخاطب پیدا کرده.
          من یکی از آشناها مون توی آلمان کلا دوازدهمه. میگفت تمام همکلاسیام بدون استثنا منتظر پیش خرید سری اس هستن. میگفت جالب اینجاست همشون هم نسل قبل وان اس داشتن

          • arm4nii گفت:

            نسل هشتم باشه برای ایکس باکس.ماکرو درس گرفته کاملا هم مشخصه.سر معرفی و قیمت کنسولها.سخت افزار قویتر.اولویت بخشیدن به بازیهای انحصاری و خرید اسندیوهای جدید و سرمایه گزاری روی بازیهای انحصاری.گیم پس.پشتیبانی از نسل قبل.یکپارچه کردن و …. اینا همشون باهم میگه که درس جرفتن و بدنبال جبران اشتباهاتشونن.هنوز ممکنه سونی بخاطر فروش بیشتر کنسول توی نسل قبل و بازیهای انحصاری جلوتر باشه اما شک نکنید فاصلشون کم میشه چون ماکرو هم بیکار ننشسته و دیر یا زود استدیوهای اکس باکس انحصاریهای تاپی براش میزنن و باید صبر کرد چون اول راهن و بمرور پتانسیلشونو نشون میدن. سونی هم با فرمون نسل قبل بره جلو موفق میشن چون خیلیها مثل من علاوه بر ایکس باکس از خانواده پای استیشن و کنسولهاش لذت میبریم. نسل اینده میتونه هر دو شرکت پیروز باشن.بستگی به اهدافی هست که ترسیم کردن. مثلا اگر پلی ۵ نسل نهم ۱۲۰ کنسول بفروشه برندست.ایکس باکسم نسل هشت ۵۰-۵۵ میلیون فروش کرد و اگر به عدد ۸۰-۹۰-۱۰۰ میلیون برسه میتونه برنده باشه چون دوتا شرکت به اهدافشون تو این زمینه میرسن.

        • Ozhan
          خیالت راحت کسی سمتش نمیره

        • shayanchayjan گفت:

          قیمت ps4 هم تو ایران از xbox بیشتره ولی اکثرا ps4 دارن به خاطر باری های انحصاری خوب و متنوعش.

        • GrandWarden گفت:

          @ozhan
          دقیقا همینه اوژان‌.
          نسل قبل اگه خاطرت باشه همه بچه مچه ها میگفتن ایکس بااااکس ایکس باااااکس(چه حالی میکردن با اسمش)
          این نسل ولی همه میگفتن پی اس فووووور پی اس فوووور.بنظرم واسه نسل دیگه باید خودمونو دوباره واسه ایکس باااااکس آماده کنیم.
          و چقدر قشنگ گفتی.خیلی آدما اینجورین و فشنگی رنگ عوض میکنن.امیدوارم قیمت ها به قدری مناسب باشه که هممون بتونیم کنسول مورد علاقمون رو به راحتی تهیه کنیم.

      • majid گفت:

        خب من نمی دونم چه اصراری هست همون روز اول نسل ۹شما کنسول بخرین اولا ایکس باکس که تا ۲سال پشتیبانی کامل داره تازه گیم های میان نسلی هم که برای ps4 میاد تازه چند تا از شما همه گیم های نسل ۸رو تموم کردین خب تا زمانی که پول برای کنسول نسل بعد جور شه از عناوین نسل قبل لذت ببرین الان خود من سال ۲۰۱۵ کنسول خریدم تازه شما هنوز ۱سال وقت دارین پس خوب فکر کنید بعد کنسول بخرین

    • Alifz گفت:

      خاص و صد البته راستگو
      اصن چیزی که کسی متوجه نشده اینه که
      سری اس رمش ۱۰ گیگ gddr6 هست، یعنی علاوه بر اینکه gpu یک سوم سری اکس هست و حافظه نصفش،رمش هم ۶ گیگ کمتره از سری اکس
      یعنی عملا وسط نسل ۹،کنسول اوت میشه

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        این کنسول برا فول اچ دی طراحی شده اتفاقا سخت افزارش برای اجرای فول اچ دی تا آخر نسل ۹ کافی به نظر میرسه این اجرای فور کی و فریم ریت بالا هست که نیاز به سخت افزار قوی از جمله گرافیک قدرتمند داره تنها ایراد سری اس هارد کمی هست که داره که خب البته مبلغ کم هم باید در نظر گرفت فقط ۳۰۰ دلار با سیصد دلار نباید انتظار داشت که دیگه شامم مهمون مایکرو سافت باشیم :laugh: با همین سری اس کلی از گیمر های دنیا به نسل ۹ امیدوار شدن خصوصا گیمر های ایرانی 🙂

      • Ozhan گفت:

        یا نصف دولوپر ها واس سریز اس اپتیمایز و پورت نمیکنن بازیشون رو
        یا اگ اینکارو بکنن کیفیت رو تا حد زیادی میارن پایین مخصوصا اواسط نسل تا بتونن از طریق سریز اس هم سودی کسب کنن
        یا بازم کنسول میان نسلی داریم و بازم کلاه برداری
        یا اینکه نسل نهم نهایت ۵ سال بیشتر طول نمیکشه
        با پراکت استارلینک دیگه هیچکس نیازی به کنسول نداره و همه رو میارن به استریم که اینجا به نفع گوگل و مایکرو میشه و همچنین سونی..چون سونی هم شراکت داره تو سرویس استریم مایکرو
        حتی قرارداد دارن که سنسورهای سونی رو با هوش مصنوعی آژور درست کنن

      • Ninja Theory گفت:

        اینو باش :rotfl: :no:
        همه متوجه gpu ضعیف تر و رم پایین تر شدند ولی وقتی کنسول اقتصادی باشه و هدفش ۱۴۴۰p هیچ مشکلی نیست.

    • -amirhosein- گفت:

      من گفتم رقابت نسل هشت اخرت شکست خوردن ایکس باکس از پلستیشن بود!
      ۴۸ میلیون(ایکس باکس) – ۱۱۵ میلیون(ps)
      ‘گویا این نسل قراره اختلاف از اینم بیشتر شه:
      به سایت pushsquare برید،برید به صفحه Reaction: PS5 Price Under Scrutiny After Disruptive Xbox Series S Reveal(لینکشو نمیشه بزارم پاک میشه)
      ی نظر سنجی هست و تا الان هم ۱۰ هزار نفر توش شرکت کردند، ps5 با اختلاف فاحشی جلوتر از ایکس باکسه: ۸۵۰۰ نفر علاقه مند به خرید کنسول ps5 در مقابل ۱۵۰۰ نفر علاقه مند خرید کنسول های این نسل مایکروسافت(اس و ایکس)،نکته جالبش اینه که این نظر سنجی دقیقا بعد از معرفی سری اس برگزار شده و این نتایج به دست اومدس!!!
      .
      هر کی می خواد ناراحت بشه هر کی هم می خواد خشحال بشه ولی حقیقت ماجرا اینه:
      ps5 با خلاقیت سونی(دوالسنس،موتور تمپست،و اس اس دی فوق فوق سریع و خاصش)،ظاهرش(انگار از سیاره دیگه اومده باشه) و در اخر سیاست سونی مبنی بر نسل جدید-سخت افزار جدید،بازی های جدید و فراموش کردن نسل گذشته کاملا به عنوان ی کنسول نسل بعدی در میان جامعه گیمر پذیرفته شده و خیلی براش هیجان زده ان،
      ولی این وسط ایکس باکس سری ایکس و همچنین مدل اس نه اینکه سخت افزارشون جدید و بروز نباشه نه! ولی در مقام مقایسه با ps5 انگار همون کنسول های نسل قبلین با یسری ارتقای جزئی! الانم مایکروسافت کنسول سری اسه معرفی کرد، هم گند زد به شعار قدرتمندترین کنسول جهان(الان جامعه بازیباز فکر میکنه سخت افزار سری اس پتانسیل سری ایکس هدر میره هر چند که این اتفاق شاید نیفته!!! ولی این تصوریه که تو ذهن مخاطب ایجاد میشه) هم یجورایی جامعه بازیباز رو برای برای انتخاب کنسول مورد نظر گیج کرد(کسی ۳۰۰ دلار به ی کنسول پول میده ۴۰۰ دلار یا ۵۰۰ دلار شدن این ۳۰۰ دلار براش کار سختی نیست در ازای کیفیت بهتری که قراره دریافت کنه_ البته این وسط افرادی هستن که شاید حتی ۳۱۰ دلار شدن اون ۳۰۰ دلار هم خیلی باشه براشون ولی تعدادشون خلیی کمه) و این وضعیت در جایی به اوج بد بودن خودش میرسه که سونی بیاد اتیش بزنه به مالش و قیمت کنسولاشو همچین شلغم پیازی در نظر بگیره مثلاریال نسخه اصلی ۴۵۰ دلار و نسخه دیجتالی ۳۵۰ دلار(مثلا)،قاعدتا ایکس باکس شکست سهمگین دیگه ای میخوره!!!

      بدرور تا کامنت بعدی 😉

    • Microbsoft گفت:

      این نسل سونی کاری میکنه که مایکرو برای همیشه از صنعت گیم کناره گیری کنه :inlove:

  • Mr Hill93 گفت:

    بیاییم منطقی باشیم
    کنسول ۵۰۰ گیگی برا نسل ۸ هم جواب نبود
    چ برسه برا نسل ۹
    قطعا هرکس بخاد سری اس و بخره شدیدا با کمبود جا مواجه میشه و اگرم بخان اس اس دی بخرن قیمتش ۲۲۹ دلاره
    با قیمت ۲۹۹ دلاری خود کنسول ی چیزی تو مایه های ۵۳۰ دلار میشه ینی گرون تر از سری ایکس
    با گندی ام ک مایکرو تو نسل ۸ زد و بازیایی ک سونی قراره ارایه بده به عنوان انحصاری برگ برنده دست سونیه
    مگر اینکه سونی نتونه ضرر و تحمل کنه قیمت ps5 و بزنه ۵۹۹ دلار ک فکر نکنم اشتباه نسل ۷ و تکرار کنه همون ۴۹۹ دلار قیمت میزنه و ضرر شو با عرضه انحصاریای بیشتر رو PC رفع میکنه
    اینکه میان جو میدن مایکرو برتری داره نسبت به سونی کاملا اشتباهه حقیقتا کنسول ۵۰۰ گیگی جواب نیس
    خود کالاف کلد وار ۱۰۰ گیگ خواهد بود تازه رو این نسل قطعا برا کنسولای نسل بعدی با گرافیک ۴k و ۱۲۰ فریم حجم بازی حداقل ۲۰۰ گیگ میشه
    بعد کسی ک سری ایکس بخاد بخره با ی کالاف نصف فضای کنسولش‌ گرفته میشه حالا اپدیتا و … ک قراره براش بیاد بماند خود سایبر پانک هم ک برا این نسل قراره هفتاد هشتاد گیگ باشه برا دقیقا کنسول با دوتا بازی و حجمی ک قراره برنامه های خود کنسول بگیرن پر میشه فک نکنم فروش انچنانی ایی داشته باشه سری اس ضرر سنگینی و متحمل میشه مایکرو

    • Oracle گفت:

      البته کنسول سونی هم همچین فضای زیاد تری نداره، فقط ۳۰۰ گیگ بیشتره (قصدم این نیست که از مایکی دفاع کنم یا سونی رو تخریب)
      تازه این مواردم اضافه کنین که این ظرفیت ها اسمی هستن و مقدار واقعی کمتره بعلاوه اینکه سیستم عامل هم روشون نصب میشه پس باید دو کنسول عرضه بشن ببینیم چقدر حجم هارد صرف سیستم عاملشون شده.
      یه مورد دیگه اینکه از قیمت بالای هارد گفتین که خدمتتون بگم این هاردا ssd هستن اونم سفارشی و واضحه که گرونن. تازه باز مایکروسافت راه حلی واسه افزایش حافظه ssd درنظر گرفته هنوز ندیدیم سونی بگه چجوری میتونیم حافظه ۸۰۰ گیگی پی اس رو افزایش بدیم اصلا ممکنه نشه یا اگرم بشه احتیاج به باز کردن کنسول بشه، درضمن ssd پی اس سریعتر و از تکنولوژی متفاوت تری از نظر سخت افزاری بهره میبره و به مراتب قیمت بیشتری از حافظه سری اکس داره.

      حالا مایکرو که داره ضررم متحمل میشه با این تفاسیر سونی هم گمونم باید پی ضرر تو کوتاه مدت رو به تنش بماله، ضمن اینکه مایکروسافت کمپانی ثروتمند تری از رقیب ژاپنیه.

      این نکاتم لازم بود در نظر بگیرین.(بازم میگم قصدم تخریب نیست)

      • Ozhan گفت:

        بله و حتی همون ۱ترا هم کمه ولی بهرحال قابل قبوله
        ولی یه چیزی رو نگفتی یا شاید نمیدونی
        سونی از رو خساست حجم هاروش ۸۲۵گیگ نیست و محدودیت سخت افزاری که حوصله توضیحشو ندارم باعث شده نتونه بیشتر از این حجم بذاره تو کنسولش
        اگ حرفای مارک سرنی رو با دقت گوش میکردید متوجه میشدید!

        • sony.k گفت:

          مارک سرنی گفت باید حداقل ۸۲۵ گیگابایت باشه تا به این سرعت برسیم. (گفت ۲ برابر شدن خوانده شدن اطلاعات دقیقا به دو برابر شدن انتقال داده منجر شه و… یه همچین چیزی، دقیق یادم نیست، چون درست نفهمیدم).
          اما بعدش اتفاقا گفت خیلی دوست داشتیم بیشتر از این مقدار رو هم قرار بدیم، اما به دلیل اینکه نگران قیمت کنسول هم بودیم، ترجیح دادیم رو همین مقدار ۸۲۵ بایستیم.

    • mbox گفت:

      حالا انگار سونی دو ترا هارد میخواد برا پلی استیشن بذاره اونم هشتصد گیگه دیگه

    • Bluebox گفت:

      ببین پلی استیشن۵، ۸۰۰ گیگه
      ایکس باکس سری اس، ۵۰۰ گیگ
      با توجه به اینکه بازیا رو سری اس فورکی نیست ، حجمش خیلی خیلی کمتره. ولی روی پلی۵ فورکی اجرا میشه.
      پس به طور کلی حجم بازی هایی که توی پلی۵ جا میشه با سری اس فرقی نداره.
      فقط سری ایکس این نسل حجم خیلی خوبی داره

  • nimabastami گفت:

    عشق فقط پلی استیشن 😎 :heart:
    ایشالله تا عید میبینمت کینگ کبیر :worship:
    King is coming :inlove: :star:

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    خب هر کسی نظری داره ولی من باهاشون مخالفم. من معتقدم نسل ۹ تعداد گیمر ها خیلی بیشتر میشن و باز معتقدم ایکس باکس و گیم پسش فروش نسبتا بالایی خواهد کرد و همچنین این دوستان کارشناس توجه نکردن که سری اس برای قشر کم در امدتر در نظر گرفته شده
    .
    .
    اما پلی استیشن که همیشه مقتدر بوده و بعد از این هم خواهد بود این واضح هست اما نسل ۹ بازار بزرگتری داریم به عقیده من که فکر کنم ناشرین بزرگ از الان بازارشونو شناختن….فکر کنم شاهد یکی از بهترین نسل های گیمینگ هستیم که البته استارت واقعیش از ۲۰۲۲ به بعد خواهد بود و شدیدا منتظر رویداد بعدی سونی هستم که مطمئن هستم قراره هایپ های سنگینی از طرفش شاهد باشیم :inlove: ( چه بازی های توپی باید این نسل بکنیم روی هر دو پلتفرم و این برا من گیمر بهترین اتفاقه فقط کاش جایی که زندگی میکنیم هم بشه راحتتر نفس کشید )
    .
    .
    #ترول نکنیم

    • Ozhan گفت:

      محسن جان این سایت نظر نداده!!!
      تحلیل کرده
      تحلیل یه گروه حرفه ای معتدل تر و قابل قبول تره تا نظره منو توعه گیمر!!!

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        قطعا همینطوره اما تنها گروه و اشخاص حرفه ایی که تحلیل کردن این گروه نیستن و بسیاری از منتقدین و افراد زبده گیم نظر دیگه ایی دارن یا به قول شما تحلیل دیگه ایی کردن . این حق رو دارم که انتخاب کنم کدوم درست تر میگه و این که تحلیل خودم چقدر بهشون نزدیک تره …. من این جو به ظاهر منفی علیه سری اس که از طرف گیمر ها نیست رو درک نمیکنم حالا هر تحلیل گر حرفه ایی میتونه تحلیل خودش رو بکنه …. اینکه یه کنسول اومده که قراره خیلی ها باهاش نسل ۹ گیمینگ رو تجربه کنن به خاطر شرایط اقتصادی ضعیفی که دارن کم کم داره منو به فکر میندازه که چه چیزایی رو تهدید میکنه !!!

  • Oracle گفت:

    واسه ی من یک نکته مبهم وجود داره اونم اینه که الان دو سخت افزار قوی و ضعیف وجود داره. پردازنده ها یکسان ولی ترافلاپس و رم متفاوت.
    الان فرضا یک استدیو میخاد یک بازی با کیفیت بسیار بالا و گرافیک عالی بسازه که بتونه از نهایت قدرت ۱۲ ترافلاپسی بهره ببره دیگه نمیتونه که اونو واسه سری اس که ۴ ترافلاپسه بسازه، پس با این حساب دو سوال بوجود میاد:

    اول اینکه با این نکات گفته شده کنسول مرجع سری اس هست یا ایکس؟

    و دوم اینکه فرض کنیم بازی از تمام ۴ ترافلاپس سری اس درحالت ۲کی بهره گرفت پس آیا میشه گفت که چیزی حدود ۸ ترافلاپس احتیاح هست برای ۴کی و ۶۰ فریم؟!!!! ینی سوالم اینجا اینه که اصلا این ترافلاپس و… ربطی به قدرت پردازشی رزولوشن و فریم ریت داره یا نه همش مربوط به تکسچر ها و کیفیت بصری بازی میشه؟!

    یکم سخت بود البته نوشتن دقیق منظور و سوالم.

    • sony.k گفت:

      فکر میکنم هدف سریز اس فول اچدی باشه، یعنی چیزی که از اول صحبتش بود فول اچدی بود، اینی که مایکروسافت میگه ۱۴۴۰p منظورش حداکثر رزولوشنیه که نیتیو ساپورت میشه، نه اینکه همه بازیا با این رزولوشن عرضه میشن.
      در مورد اینکه چه کنسولی مرجعه، نمیشه الان نظر داد، حتی شاید بلافاصله بعد عرضه هم نشه دقیق نظر داد، باید یکی دو سال صبر کرد تا معلوم شه. اما من فکر نمیکنم سونی به بازیساز های تردپارتی اجازه بده که سریز اس رو مرجع قرار بدن. در نتیجه قاعدتا باید کنسولای مرجع همون سریز ایکس و ps5 باشن. (برای بازیهای مولتی).
      حالا واسه سریز اس هم میان رزولوشن رو میارن پایین تا فول اچدی، اگه اجرا شد که شد، اگه نشد فریم ریت رو میارن پایین، باز اگه نشد، کیفیت تکسچرا رو کم میکنن، باز اگه نشد، یکی در میون علف ها رو مثلا حذف میکنن و… . بالاخره یه جوری اجراش میکنن بازیو رو سریز اس.

    • Ozhan گفت:

      اول نسل تمام توان کنسول های سریز اکس و ps5 میره واس رزولوشن و فریم
      ولی از سال دوم کنسول ها که تازه اشنایی پیدا کردن با سخت افزار دولوپرها دیگه کم کم سریز اس باعث میشه بازی هایی که کنسول پایه قرارش دادن نتونن پیشرفت انچنانی و نسل نهمی بکنن
      من میگم این شعار فورکی گیمینگ یا حتیییی ۶۰ فریم فقط واس اول نسله و بازم کنسول ها برمیگردن رو ۱۰۸۰ و ۳۰فدیم ولی تا میتونن دیتیل گرافیکی رو میبرن بالا تا بتونیم یه چیز خفن ببینیم ولی عملا سریز اس این وسط باعث میشه بازم تا انتهای نسل بازیای مولتی پلتفرم کمتر پیشرفت کنن و رو کنسول های قوی فقط فورکی اجرا شن
      فک کن نسل هشتو نیم هستیم
      اگ بخوام برات مثال بزنم اینجوری میتونم بگم که وان معمولی و وان اکس رو تصور کن
      تو وان اکس فقط رزولوشن فورکی دیدیم و بس
      دیگه هیچ دیتیلی یا جزیات گرافیکی ندیدیم تو بازیاش
      حالا دوباره تصور کن اگ فقط یه بازی واس وان اکس ساخته میشد چی میتونست تحویلمون داده بشه؟
      وقتی با ۱.۸ ترافلاپس لست۲ و رد دد۲ دیدیم فک کن با ۶ترافلاپس چی میدیدیم؟ولی اینطور نشد چون عملا کنسول پایه مایکرو نمیذاشت این اتفاق بیفته!!!
      الان به حرفم نمیرسین ولی وقتی اواسط نسل که بازیای مولتی پلتفرم رو با انحصاریای سونی مقایسه کردیم میفهمید من چی میگفتم
      درضمن هرچی کنسول بیشتر باشه ساخت و اپتیمایز کردن یه بازی خیلی سخت تر میشه و بودجه و وقت بیشتری میطلبه
      همون اوایل هم که شایعه لغو ساخت سریز اس اومد چندین تحلیلگر گفتن مایکرو بهترین کارو کرده چون ساخت یه بازی واس چندین پلتفرم متفاوت کار خیلی خیلی سختیه و هزینه و وقت بازیساز رو هدر میده و باعث میشه کلی از بازیشون بزنن تا بتونن رو کنسول ضعیفتر اراعه کننش

    • تفاوتشون مثل تفاوت کنسول های پایه با کنسول های میان نسلی این نسل میشه

  • mamad1166 گفت:

    من که متوجه نشدم این برتری تقدیمی چیه دقیقا !!
    خوب برادر بزار نسل شروع بشه بازیا بیاد بعد بگو !! فعلا که دمش گرم به جیب ما میخوره سری اس !!

  • Star1 گفت:

    چه تحلیل مسخره ای – خودش نفهمید چی گفت.:
    ۱ – کسانی که در ابتدای نسل بعد به سراغ کنسول‌های جدید می‌روند خواهان سیستم ۲۹۹٫۹۹ دلاری ضعیف‌تر نیستند.
    ج – خب میرن قوی ترین کنسول تاریخ رو میخرن که باز مایکروسافت تولید میکنه.

    ۲ – تاکید مایکروسافت برروی استراتژی دیجیتالی – استراتژی فیزیکی و و خرید دائمی بازی ها هم رو سیستم ایکس باکس مشابه همون پلی استیشن رو ایکس باکس هم موجوده و تفاوتی ندارن پس اینم باعث برتری نمیشه برا سونی.

  • Alifz گفت:

    پیرو حرف نویسنده عزیز
    یک تحلیلی رو داخل گیمز رادار میخوندم
    مبنی بر اینکه سیاست اسم گذاری مایکروسافت،برندینگ و برتری در ذهن مخاطب ایجاد نمیکنه و باعث سردرگمی میشه

    و میگفت نامگذاری وان اس و وان اکس و در نسل بعد سری اس و سری اکس، حس تغییر نسل رو در ذهن مخاطب ایجاد نمیکنه و مثال میزد میگفت مثل آیفون باید شماره گذاری به ترتیب داشته باشه ۱۰،۱۱،۱۲و…
    حتی یک نظرسنجی هم در این مورد صورت گرفته
    حرف من نیست

    https://www.gamesradar.com/amp/the-xbox-series-x-and-series-s-naming-convention-is-confusing-and-so-typically-microsoft-that-it-hurts/

  • Jack Joyce گفت:

    انقدر نرید ویدئوهای بی ارزش و فن بوی بازی امیر گیم شو رو ببینید و اینجا کپی پیست کنید
    کاربران Tur و amirhossein و sir(عکس کلیر رد فیلد گذاشته)از کامنت های این چند روزشون معلومه که از مریدان اون شخص اند.

    • Ninja Theory گفت:

      دقیقا درست میگی
      فن بوی ازش گذشته
      بعضی ها هم جوری ازش دفاع میکنند که انگار دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانوادشون هست

    • اون شخص از انگشت شمار یوتیوبر های ایرانی ای هست که ویدئو هاش ارزش دیدن دارن و اتفاقا حقیقت رو میگه
      البته قبول دارم که حقیقت تلخ هست….
      همون شخص فنبوی که میگی شرف داره به یکسری یوتویبر که با مسخره بازی و لوده گری متاسفانه معروف شدن

      • Jack Joyce گفت:

        حقیقت 😀
        گفتم که دوستداران اون شخص همگی ps فنها اند
        چون فقط ps رو شاهکار میدونه و xbox رو میکوبه
        اون شخص فن بوی و هیتره.
        ارزش حمایت نداره :no:

        • حقیقت هم تلخه و هم غیر قابل باور…
          ولی حقیقته…
          آلانا پیرس که پول میگیره تبلیغ xbox و cyberpunk رو بکنه و انحصاری های سونی از death stranding تا ghost of tsushima رو بکوبه و توطئه علیه اونا درست کنه خوبه
          شما مایکروفنا تحمل اینکه چیزی به پلتفرم و استودیو محبوبتون بگن رو ندارید
          هر آشغالی هم جلوتون بگذارن،لقب شاهکار رو بهش میبندین
          برخلاف سونی فن ها که کافیه سونی یک اشتباه کوچیک کنه تا بزنن دهنش رو تو توئیتر سرویس کنن نمونش هم لست ۲ و هورایزون
          اینجاست که تفاوت مخاطب ها مشخص میشه

          • Jack Joyce گفت:

            آلانا پیرس رو هم از پادکست های اون یاد گرفتی :rotfl:
            میخوای من هم چندتا از یوتیوبرهای تحت حمایت سونی رو بگم
            مایکروسافت هم اشتباه داشته ما جلوش وایسادیم ولی نه سوتی های بزرگ که لازم به اشاره نیست

            • Neil_druckman گفت:

              Sergent
              من کلن یه استریمر ایرانی رو دنبال میکنم اونم کیو دی پایه چون واقعا محتویاتی که درست میکنه ته خندس.
              دوم اینکه سوتی بزرگ؟؟؟همین جملت نشون میده که اصلا نباید وقتمو تلف کنم باتوی بچه بحث کنم اما اونایی که میخوان ایکس باکس سریز اس بگیرن بزرگترین اشتباه ممکن رو میکنن حالا چرا؟
              چون این کنسول خیلی ضعیفه و دو سال بعد که بازیا سنگین تر میشن میبره و دیگه بازیا رو براش نمیسازن به همین سادگی

          • Neil_druckman گفت:

            “مثل لست ۲ و هورایزن”
            ‌.
            .
            .
            اره مثل لست ۲ که بیشترین امار تموم کردن بازی رو در بین بقیه داشت و از لخاظ فروش ترکوند و مشت محکمی زد تو دهن هیترای شل مغزش که تحمل یه داستان جدی رو نداشتن

        • Ozhan گفت:

          حرفاش هم با مدرک و دلیله و نمیاد بی دلیل بکوبه
          خودشم میگه هرکجا ثابت کردید هیت میکنم یا دروغ میگم(دروغ با حقیقت فرق داره) بیاید با مدرک ثابت کنید تا پینتون کنم تو پستم
          بد سوزونده هاااا
          کدوم حرفش فن بوی بازی بوده خدایی؟؟؟
          به قول پیمان جان حقیقت تلخه

          • Jack Joyce گفت:

            لازم نیست طرفدازی اون شخص رو بکنی
            از ویدئوهاش معلومه که فن بوی و ترول هست
            حالا هر چقدر هم مدرک داشته باشه
            چیزی که از پایه مشکل داشته باشه، درست نمیشه
            پیمان جان 😀
            این همونی نیست که تا دیروز سر پست tlou2 ارزش جواب و ریپلای نداشت

            • marilyn گفت:

              Sergeant دوستم همه رو جمع نبند خیلی از سونی فن ها از جمله خودم نظر اون اصلا مهم نیس کلا نظرا یوتیوبر ها و استریمر ها برای ما ملاک نیست ما نظر تحلیل گران فنی رو ملاک میدونیم :yes: خودم به برند ایکس باکس احترام گذاشتم و ترول نکردم تا به حال نمونه دوستمون مکس و امیر و مسیح و امید یکبار ایراد و انتقادی نکردیم نهایتش تعریف تمجید از کنسول هامون بوده شماهم میدونم از حرفت منظورت با قشر ما نبود موفق باشی

      • Neil_druckman گفت:

        Detroit
        طرف داره سنگ پیو دی پای و انگری جو رو به سینه میزنه بعد دم از لودگی میزنه جالبه

    • Microbsoft گفت:

      امیر یه گیمر حرفه ایه که همیشه حرف حق رو میزنه ولی چون حقیقت رو میگه بهش انگ دروغگو بودن میزنن :no: یه گیمر حرفه ای مثل اون معلومه که فن سونیه نه پس طرفدار برند همیشه بازنده و بی کیفیت مایکرو باشه که به طرفدارای خودشم با شعار های دروغین توهین میکنه :no: برای همه ی حرفاشم دلیلای منطقی داره ولی متاسفانه قبول این واقعیت ها برای فن بوی های مایکرو سخته :laugh:

  • این بخاطر اهداف متفاوتی هستش که ماکرو و سونی در پیش گرفتن
    برخلاف گذشته که همه میگفتن رقابت این ۲ غول باعث پیشرفت هم دیگه میشه اینار رقابت نکردنشون داره به هم قدرت میده!

  • Geralt74 گفت:

    من به عنوان یه گیمر ایرانی که حقوقم ماهی ۳ تومنه انتخاب دیگه ای به جز سری اس ندارم
    ایشون بیشتر صحبتاش واسه کشورهای به جز ایرانه
    فقط افراد خاص میتونن کنسول ۵۰۰ دلاری بخرن تو ایران با این اوضاع
    ولی در کل قیمت ps5 خیلی مهمه تو رقابت
    من حس میکنم با این امکانات کنترلر دوال سنس قیمتش ۵۵۰ دلار باشه ولی باید ببینیم قیمت چی میدن
    عزیزانی هم که گیر دادن به هارد سری اس چیزی به نام هارد اکسترنال هست که میشه وصل کرد اونم به خاطر قیمت بالای ssd که ۵۰۰ گیگ داده مسلما

    • Ozhan گفت:

      اگ از یه جهت با سریز اس موافق باشم همین قیمتشه که باعث میشه خیلی از هموطن های عزیزمون از ارزوشون که گیمِ دور نمونن
      ازین نظر دم مایکرو گرم که به فکر هر قشریِ

      • sony.k گفت:

        مایکرو نگران این نبوده که یه سری گیم رو بذارن کنار. بلکه خواسته با شکوندن قیمت بعضیا رو که تصمیم داشتن برن سمت پلی استیشن بیاره سمت ایکس باکس. (فکر نمیکنم مایکرو در مخیله اش بگنجه که کسی به خاطر ۱۰۰-۲۰۰ دلار اختلاف قیمت بخواد گیم رو بذاره کنار)

  • چیز تازه ای نبود سالهاست که این برتری رو تقدیم کرده

  • MJ89 گفت:

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    چه تحلیل مسخره ای کردن :rotfl: من پیسی دارم اشتباه کردم دوماه پیش rx5700xt گرفتم الان یه فکر گیم پس افتادم بگیرم با بچه بتل ۴ بزنیم، همه هم دنبال ارزون بودنن اینجا (المان)میگن سری اس الان بهتری انتخابه باز این اومده میگه واگذار کرده 😐 حتی هنوز نیومدن :rotfl:
    چطوری اینا تحلیل گر میشن نمیدونم :rotfl:
    اخ خندیدیم

  • ERFAN103079 گفت:

    فقط یه مشت چرت و پرت تحویل داد و رفت این DFC

  • درست گفته اینکه نسل کنونی مایکرو استراتژی دیجیتالی رو پیش میبره و اتفاق خاصی در نسل بعدش رخ نمیده اما سونی واقعا بازیهایی رونمایی کرده که بخاطرش همه بدنبال ارتقای نسل حاضر به نسل جدید سونی هستن. اما وقتی به کنسول جدید مایکرو فکر میکنی بازی خاصی به ذهن نمیاد که هیجان خرید کنسول رو چند برابر کنه جز بازیهای مولتی پلتفرمر که خوب میشه روی پلی ۵ هم با بهترین کیفیت انجام داد. کلا استراتژی مایکرو گیمپس اونهاست و طوری طراحی کردن که حتی روی موبایل هم بازی رو اجرا میکنه و میخوان از این طریق به فروش بازی و محتوای دیجیتالی ادامه بدن که منطقی هم هست بجای رقابت سخت کنسولی با سونی که دائما در حال ساخت بازیهای جدید و با کیفیت تر هست.

  • alizalogy گفت:

    به شخصه با استراتژیه سونی که بازی های نسل جدید رو منحصر به کنسول نسل جدید کرده بیشتر حال می کنم تا استراتژی مایکروسافت. اما این اشخاص مثلن حرفه ای فراموش کردن که این کنسول ۳۰۰ دلاری نسل بعد فقط در GPU و سایز SSD با کنسول ۵۰۰ دلاری فرق می کنه. این یعنی قرار نیست کنسول ضعیف تر عملکرد ضعیفتری هم داشته باشه و نتونه بالکل بازی های نسل جدید اجرا کنه، اجرا می کنه ولی با رزولوشن و احتمالن فریم ریت پایین تر، فقط همین. یعنی مایکروسافت یا کلا دولوپرها به خاطر سریز اس اینجوری نیست که بگن خب این کنسول ضعیفه و به هر حال باید بازی بسازیم که روی هم سریز اس اجرا بشه و هم سریز ایکس، پس باید در حد یه کنسول ضعیف که عملکردش مثل نسل قبله بازی بسازیم… به هیچ وجه اینطور نیست، همه ی دولوپرها برای کنسول قوی تر بازی رو می سازن و برای اینکه بتونن این بازی رو روی اس هم اجرا کنن، رزولوشن رو پایین تر میارن، فقط همین و بس. این دوتا مسئله رو ظاهرن توو کل دنیا همه با هم اشتباه گرفتن که اس از لحاظ عملکرد همون ایکسه ولی با رزولوشن پایینتر و البته فقط دیجیتالی اجرا می کنه

  • Bluebox گفت:

    اونایی که میگن از ۵۱۲ گیگ حجم کمش برای بازی میمونه و ۵۰ تا ۱۰۰ گیگش برای کنسول میره بذارین یه چیزی رو بگم من وان اس ۵۱۲ گیگ داشتم ۴۹۸ گیگش رو میشد استفاده کرد. فقط ۱۴ گیگ رفته بود.
    دوما بذارید به چیز بگم خیال همه رو راحت کنم از حافظش.
    پلی استیشن ۵، ۸۰۰ گیگ حافظه داره و سری اس ۵۰۰ گیگ.
    ولی تعداد بازیایی که توی این دو کنسول میشه ریخت فرقی ندارن. شاید بگین عع اینکه ۳۰۰ گیگه پس کلی فرق هست!
    ولی نه اشتباه نکنید. پلی استیشن۵ بازی هارو به صورت ۴k اجرا میکنه و سری اس به صورت ۲k. همین تفاوت در رزولوشن باعث اختلاف زیاد حجم بازیها در دو کنسول میشه. چون بازی ها همه روی کنسول سری اس اپتیمایز شده اند پس حجم خیلی خیلی کمتری رو اشغال میکنن.
    و عملا تعدا بازیهایی که در این کنسول جا میشن با پلی استیشن ۵ دیجیتال تفاوتی نداره

  • Xbox+Bethesda گفت:

    اولا این شرکت نگفته که تفاوت سری اس با سری اکس یا پلی فایو فقط سر کیفیت و رزولوشن هست واز بقیه نظر با اون کنسول ها برابری میکنه.دوما سونی نمیدونسته چجوری بیاد قیمت رو بده (هنوزم نمیدونه)وچطوری دوباره اخبار رو به سوی خودش بکشونه اومده یه کارت به کارتی با این شرکت کرده(پول داده بهش) که بیان اکس باکس رو بکوبن تا کسایی که سری اس رو برا نسل بعد انتخاب کردن رو خالی کنه وگرنه چجوری کنسولی رو که هنوز نیومده و فقط از نظر رزولوشن فرق داره رو دارن مقایسه میکنن درضمن هیچ شرکت بازی سازی هم نیومده بگه که این سری اس به بازی ها ضرر میزنه و بگه که مابراش بازی نمیزنیم.(سونی جان عادلانه رقابت کن نه با کارت به کارت کردن و اینکه به شرکت ها بگی بیان درباره اکس باکس دروغ ببافن ،قیمت رو اول بگو بعد بیا دروغ گفتن رو شروع کن)

    • majid گفت:

      خوبه هنوز سونی کاری نکرده میسوزی اگه کاری کنه چی میشه

      • Xbox+Bethesda گفت:

        اتفاقا میدونم که کاری نمیتونه بکنه غیر از اینکه یکی دوتا بازی جدید معرفی کنه قیمت روهم که عمرا کمتراز اکس باکس بده چون اونجوری برشکست میشه درضمن این شما فن بوی های سونی هستید که از روز معرفی وقیمت سری اس و سری اکس سوزش چندصد درجه گرفتید ودر غار به سر میبرید تازه با خرید سری اس یه گیم پس آلتیمیت دوساله رایگان هدیه میگیریم شما هم برید سنگ سونی رو به سینه بزنید با بازی های شصت دلاریش تا جیبتون خالی بشه

  • Kingmehdi گفت:

    اقا من قبلا P’s4 داشتم فن بازیم در نمیارم ولس اون موقع از کمبود بازی زجر میکشیدم ولی الان ایک باکس وان اس دارم و مملو از بازیم به لطف گیم پس و فراوان انلاین میزنم یه توصیه به فن ها هم دارم از بازی لذت ببرید به جای طرفداری از کنسول خاص

  • sam snake 47 گفت:

    این کامنتو اسکرین بگیرید. Ps5 دیجیتالی ۲۹۹ دلار ینی عم قیمت اس. و دیسک خور هم ۴۹۹ هم قیمت اکس. ضرر رو هم از طریق انحصاری و عرضه روی پیسی در اخر نسل جبران میکنه. اگه دقت کنید میبینید که سونی گفت انحصاری های بیشتری لز نسل هشتم برای پیسی پورت میشه. این ینی میخان اون ضرر نسخه دیجیتالی ps5 رو از انحصاری های نسل هشتم جبران کنن.
    ببینید کی گفتم…

یک شرکت تحقیقاتی اعتقاد دارد مایکروسافت برتری بزرگی را به پلی‌استیشن ۵ تقدیم کرده است - گیمفا