بازی Marvel’s Avengers، در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ (۴ سپتامبر ۲۰۲۰) برای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان، رایانههای شخصی و سرویس گوگل استیدیا عرضه خواهد شود. همچنین این بازی در تعطیلات پایان سال میلادی جاری برای کنسولهای نسل نهمی نیز منتشر خواهد شد.
جزئیاتی از نرخ فریم بازی Marvel’s Avengers در پلیاستیشن ۴ پرو منتشر شد
اخبار شنیده شده پیرامون بازی Marvel’s Avengers حاکی از آن هستند که این بازی با نرخ فریم متغیر برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو اجرا خواهد شد و در واقع اجرای این بازی با نرخ فریم ثابت ۶۰ برروی این کنسول ممکن نیست، اما همچنان بهینهترین استفاده از قدرت این کنسول را از سوی این بازی شاهد خواهیم بود.
کمتر از یک ماه به زمان انتشار بازی . باقی مانده است و تعداد بسیار بالای طرفداران این مجموعه، بالطبع انتظارات از این بازی را تا حد بسیار زیادی بالا برده است. اما یکی از مواردی که بازیبازان از این بازی و در واقع از همهی بازیها انتظار دارند، عملکرد فنی بازی است که امروزه به یکی از مهمترین بخشهای بازیهای ویدیویی تبدیل شده است؛ مخصوصاً زمانی که با یک بازی اکشن روبرو باشیم و معمولاً در این گونه بازیها نرخ فریم ایده آل ۶۰ تلقی میشود.
از طرفی دیگر و پس از شنیدهشدن اخبار جدیدی پیرامون اجرای این بازی برروی کنسول در پلیاستیشن ۴ پرو، فهمیدیم که این بازی از گزینهای به نام Performance Mode برروی این کنسول پشتیبانی خواهد کرد که باعث افزایش نرخ فریم آن خواهد شد. اما این موضوع دقیقاً به چه عددی اشاره دارد؟ آیا منظور از وجود این گزینه رسیدن به نرخ فریم ثابت ۶۰ در اجرای این بازی است؟
بههرترتیب، مصاحبهای که اخیراً از کارگردان بخشهای اکشن بازی یعنی آقای وینس ناپولی (Vince Napoli) منتشر شده است، به این موضوع اشاره دارد که حالت Performance Mode در کنسول پلیاستیشن ۴ پرو در بازی Marvel’s Avengers از ابتدا نرخ فریم ثابت ۶۰ را هدف قرار داده بود، اما تصمیم برآن شد که به جای آن از نرخ فریم متغیر در بازی استفاده شود. همچنین وی در جواب این سوال که “آیا عملکرد بازی همچنان مطلوب خواهد بود؟” نیز اینگونه پاسخ داد که عملکرد بازی با چیزهایی نظیر تعداد شخصیتهای داخل هر فریم ارتباط مستقیم دارد.
وی در مصاحبهی خود با نشریهی آنلاین Wccftech گفت که:
نرخ فریم در این حالت به صورت ثابت برروی عدد ۶۰ نخواهد بود، اما تا حد ممکن عملکرد خوبی دارد. در واقع این نرخ فریم در بازی متغیر بوده و به تعداد اشیای متحرک و شخصیتهای حاضر در هر لحظه از بازی بستگی دارد. در حال حاضر تمرکزمان را روی بهینهتر کردن عملکرد این بازی در این حالت گذاشتیم و سعی داریم تا با اعمال تغییرات فنی، این نرخ فریم را تا حد ممکن افزایش دهیم. من به عنوان یک بازیباز علاقهمند به سبک اکشن، شخصاً علاقه دارم که همیشه این بازیها را روی نرخ فریم ۶۰ تجربه کنم و این هدف من است. اما از طرفی دیگر نمیدانم که با اعمال فشار بیشتر به هر بخش و سناریو از بازی، به نتیجهی مطلوب میرسیم یا نتیجه بالعکس خواهد شد.
همچنین، کارگردان نوآوری این بازی یعنی آقای شاون اسکیگ (Shaun Escayg) نیز افزود که:
ما همچنان در حال کار برروی این موضوع هستیم. ما تا زمان انتشار بازی سعی خواهیم کرد تا این گزینه و حالت را سیقل داده و عملکرد آن را بهبود ببخشیم و در نتیجهی این مورد، بازی عملکرد بهینهتری داشته باشد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
همین که تونستن تغییر نرخ فریم ریت وحشتناکی که تو تریلر ها وجود داشت رو درست کنن برای من قابل احترامه…
با یه اثر فاخر کمیک بووکی طرف هستیم
بازخورد های بتا تقریبا خوب بود
البته یادمون نره بتای انتم نوید یک شاهکار رو میداد اما بازی…
بازیش انصافا خوبه بعضیا نمیدونم چرا انقدر باهاش چپن
تو یوتیوبم هرکی بازی میکرد تعریف کرد ازش