تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا
تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا
تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا
تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا

تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است

مهرداد میرشاهی
۱۱:۰۵ ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا

هفته پیش شاهد برگزاری کنفرانسی آنلاین از سوی شرکت مایکروسافت بودیم که تماماً به بازی های انحصاری و چندپلتفرمه جدید کنسول ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series-X) اختصاص داشت. اخیراً وب‌سایت The Verge به تحلیل این نمایش و آینده واحد ایکس باکس شرکت مایکروسافت پرداخته است و ما نیز تصمیم گرفتیم تا ترجمه این مقاله را برای شما فراهم کنیم تا کمی بیشتر از برنامه‌های فعلی و آینده ردموندی‌ها برای حضور در صنعت کنسول های بازی بدانید.

مایکروسافت قصد داشت با این کنفرانس، به نمایش بازی های نسل بعدی و «قدرتمند‌ترین کنسول بازی فعلی» بپردازد. اما اگر با این دیدگاه به تماشای این مراسم آنلاین نشستید، به احتمال زیاد از آن ناامید شده‌اید. رویداد مایکروسافت، ویترینی از محتوای آینده ایکس باکس و استودیوهای جهانی ایکس باکس بود اما این کنفرانس اصلاً ما را متقاعد نکرد که چرا باید ایکس باکس سری ایکس بخریم؟ در عوض، این نمایش نشان داد که کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس تنها یکی از روش‌هایی‌ست که می‌توانید با آن به تجربه بازی های ایکس باکس بپردازید و این حقیقت را مشخص کرد که تمرکز واقعی مایکروسافت برای نسل بعدی، روی سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) خواهد بود.

اگر پیگیر اخبار و مقالات منتشر شده در این باره باشید، قطعاً از اهمیت سرویس ایکس باکس گیم پس آگاه هستید. در حقیقت، مایکروسافت در تلاش است تا با استفاده از این سرویس اشتراکی به جای کنسول های سنتی به تعداد بازیکنان میلیونی ایکس باکس بی‌افزاید. مایکروسافت می‌خواهید سرویسی همانند نتفلیکس (Netflix) برای بازی های ویدئویی بسازد و نتایج اولیه نشان می‌دهد که این سرویس تا اینجای کار موفق بوده و توانسته است بیش از ۱۰ میلیون مشترک داشته باشد. همچنین برخی از توسعه دهندگان بازی های ویدئویی از رشد فروش محصولات خود و افزایش میزان بازیکنان عناوین‌شان خبر داده‌اند. مایکروسافت برنامه‌های بزرگی برای ایکس باکس گیم پس با استفاده از سرویس xCloud دارد که تمرکز اصلی آن روی تجربه بازی ها و نسخه‌های نمایشی (دمو) از راه دور دارد.

برای مطالعه کامل این مقاله تحت عنوان «Xbox Game Pass؛ ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است» به این نشانی بروید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا
تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا
تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا
تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا
تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دقیقا همینطوره و مایکرو بجای ساخت و بازاریابی و فروش کنسول که همگی کلی هرینه و برنامه ریزی و ریسک داره، رفته به سمت گیمپس و بجاش تلاش میکنه که هرنوع سلیقه ای رو جذب کنه و روی هر دستگاهی و برای همه در دسترس قرار بده. ولی این مورد علاقه بازیبازان حرفه ای نیست مخصوصا کسایی که از نسل اول کنسولها مخصوصا پلی ۱ تو گیم بودن. مایکرو ممکنه با این روش درآمد و مشتری زیاد جذب کنه اما در مقابل اکثر مشتریهای قدیم خودشو از دست میده بخاطر عدم ساخت آی پی های جدید و مورد قبول.

    • Dr.Who گفت:

      { این مورد علاقه بازیبازان حرفه ای نیست}توضیحات تکمیلی لطفا!؟

    • Metal gear جان ماکروسافت با گیمپس موفق میشه میدونی چرا؟
      چون اینکاریه که ماکروسافت توش تخصص داره و خوب بلده نرم افزار و خدمات سرویس محور ارئه بده.
      درسته که مهمتر وجود بازی های انحصاری هست، درسته که سونی همیشه از نظر انحصاری سرتر بوده، ولی انحصاری کم داشتن باعث حذف یا شکست یه شرکت یا کنسول نمیشه، برای همین ماکروسافت سودآور باقی میمونه، تعریف موفقیت هم برای ماکروسافت این نیست که کنسول بیشتری بفروشه، شاید از نظر ما جور دیگه ای باشه البته.
      .
      .
      اگه اکانتهای هکی روی اکس باکس بود شما میدیدی که در ایران چقدر بیشتر ایکس باکس طرفدار پیدا میکرد مثل نسل ۷.
      .
      .
      .
      بازم اینو همیشه یادت اگه کسی از نسل ۵ (ps1) واقعا گیمر بوده باشه ، به هیچ وجه دنبال فن بازی نمیره و اصل بازی ها براش مهمه نه کنسولها.
      فن بازی مال کساییکه که از نسل ۷ و ۸ براشون کنسول خریدن گیمر شدن.

    • ملت تو کف بازی مونده اینا سرویس که اسمش مفتیه ولی ماه ده دلار پیاده شن بازیای درحد موبایل مردمو سرگرم میکنن باز ملت انتظار داره اینا بیان با بازیای سونی رقابت کنن.اون دوران ۳۶۰ رو باید فراموش کنیم متاسفانه حالا هی اسپنسر وگرنبرگ دروغگوهای بزرگ وعده مراسمی بعدی میدن

  • the boy گفت:

    سلام لطفا راجب عمر مفید کنسول ها بنویسید مثل اینکه اعلام شده فقط واس ۵ سال طراحی شده ps5 و خب قطعا واس اس اس دی هست که خب سری ایکس هم همین جوره لطف میکنین مقاله راجبش بدید

    • pegasus گفت:

      سونی توی هر نسل ۷ سال پستیبانی میکنه از کنسولش این از زمان ps1 هم اینجوری بود هم تو ps3 و ps2 و ps4
      اون پنج سالم که شما شنیدین راجب فروش کنسولا بود که فقط پیشبیتی شده بود سونی تو پنج سال اول نسل بعد به ۱۲۰ میلیون فروش میرسه نه عمر دستگاه
      اینم بگم توی هر نسل بعد ۷ سال سونی دیگه بازی انحصاری واسه کنسول نسل قبلش نمیزنه اما همچنان سازنده های دیگه تا ۳ سال حداقل ازش پشتیبانی میکنن نمونش metalgear و اساسین و شادو اف موردور و واچ داگز که هم روی ps4 اومدن هم ps3

      • the boy گفت:

        نه داداش شنیدم که کلا عمر مفید اینقدره و واس ۵ سال طراحی شده اخه هر کس اس اس دی یکم تحقیق کنه میدونی اس اس دی خیلی دوام کمتر و عمر پایین تری داره نصبت به اچ دی دی مخصوصا اینکه روش رایت بشه که دیگه بد تر من واس این گفتم از یه طرف مثل اینکه اس اس دی هر ۲ کنسوول سر خود هست اگه میشه یه مقاله راجبش بنویسید و یه تحلیل بکنین گیم فا عزیز

  • the boy گفت:

    خب مثل این که میگن ea قراره برادران وارنر بخره این دیگه یعنی رسما قوز بالا قوز هر کی میخواد شنل بتمن داشته باشه باید ۶۰ دلار بده و هر کی میخواد اسکورپین و ساب زیر داشته باشه باید ۱۲۰ دلار پول بده

  • Rr گفت:

    هفته پیش شاهد برگزاری کنفرانسی آنلاین از سوی شرکت مایکروسافت بودیم که تماماً به بازی های انحصاری و چندپلتفرمه جدید کنسول ایکس باکس سری ایکس اختصاص داشت.

    واقعاً ؟

    حتی پرچمدار سابق ایکس باکس (هیلو) هم روی پی سی اجرا شده بود

  • arm4nii گفت:

    من نمیدونم چرا اینهمه از گیم پس انتقاد میشه.
    چرا از این زاویه که کلی بازی خوب و سطح بالا توش هست و با هزینه ناچیزی میشه بازیش کرد و بفکر مشتری و مشتری مداریه صحبت نمیشه.
    خیلی بازیهای بزرگ توی گیم هستن که فروششون هم عالیه.
    Forza horizon
    Gears
    Red dead
    Gta
    Pes
    Metro
    Witcher
    تازه خیلی بازیهای مولتی بعد چند ماه عرضه میشن و یک معامله برد برد براش هر دو طرفه .تو همین خود ایران خیلیا از گیم پس لذت میبرن و جای اینکه ۶۰ دلار پول بدن بازیهای تاپ رو لذت میبذن.نتفلیکس خودش یه سرویس انقلابیه و همه ازش خوب میگن چرا اینقدر انتقاد میشه اینجا.
    همونهایی هم که انتقاد میکنن از کنسول رقیب خودشون میرن اکانت هکی میریزن رو دستگاهشون و لذت میبرن.
    این اصلا بد نیست که هیچ کسی محروم نشه از بازی کردن.خود شرکتم راضیه.مشتری مداری بد نیست.نسل قبل همه مینالیدن از بازیهای انحصاری کم.الان که ماکرو ضعف انحصاری رو از بین برده با اینهمه انحصاری باز از چیز دیگه انتقاد میکنن.
    خوبیهاشم ببینین.من بعنوان یه طرفدار کاملا راضیم.نسل بعدم لذت میبرم.وسلام.

    • Yato گفت:

      Stalin ترول نکرده که ، نظرشو مودبانه گفته
      منم همین نظر رو دارم چنین سرویس هایی نه تنها مشتری مدار هستن بلکه دست برای ریسک های بزرگ هم باز میزارند
      دوستانی هم که کیفیت پایین گرافیک بازی Halo ( که علتش ناشی بودن سازنده هاش هست ) را به هرگونه ای می خوان به گیم پس مربوط کنن، درسته که نشان دادن این عنوان به اون شکل در نمایش اشتباه بود ولی ماکرو باید چه کار می کرد که بازی خوب می‌شد ؟؟؟ ۶ سال بهشون وقت که داده ، هزینه بالایی هم که کرده (بازی هم که براش موتور جدید میسازن و برای صدا گذاریش چنین هزینه ای می شود حتما تو شاخه های دیگه هم هزینه بالایی رویش شده ) و همچنین میشه با تاخیر زدن و دادن تایم بیشتر به سازنده ها چنین مشکلی درست کرد که حتما اگه نتیجه نهایی خوب نشه همچین کاری را بکنند ، طرفدار هیلو نظرمون بگیم و امیدوار باشید ( کار دیگه ای می تونیم ؟؟؟ )

    • Psycho0172 گفت:

      دوست عزیز سو استفاده نکن
      مگه ترول کرده این دوستمون؟
      فقط یه لیست گذاشته از گیم هایی که تو گیم پس هست
      شما چیکار داری؟

    • sam snake 47 گفت:

      وقتی کیفیت بازیای ایکس باکس هر سال کنتر شد اونوقت میفهمی گیمپس دشمن گیمه.
      سازنده ک مرض نداره چند سال هزینه گزاف کنه بعد بازیشو مفت بدن ک مثلا مشتری مداری کرده باشن؟
      مشتری مداری ینی بازی خوب. ک چند بار بازی کنی و لذت ببری ن اینکه ی مشت ات و شغال بی کیفیت بریزن جلوت هبچکدوم ارزش پلات کردن نداشته باشه.
      ب قول ی دوستی ک میگفت یه فیلم خوب رو ده بار ببینی بهتز از اینه که ده تا فیلم بد رو هر کدوم یبار ببینی. این مثال دقیقا برای گیم هم هست

    • Iliya گفت:

      این ترول نیست
      داره میگه الکی به گیم پس گیر میدین

    • the boy گفت:

      خدایی کجا ترول بود (لحن کاملا سوالی بدون هیچ نظر و قصد خواسی )

تکفارس؛ Xbox Game Pass، ایکس باکس نسل بعدی واقعی مایکروسافت است - گیمفا