بلوبر تیم تایید کرد: بازی The Medium برروی اکسباکس سری اکس با نرخ ۳۰ فریم اجرا خواهد شد
چندی پیش استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) تایید کرد که عنوان ترسناک The Medium با نرخ فریم ۳۰ برروی کنسول نسل بعدی اکسباکس سری اکس اجرا خواهد شد.
این سازنده در جواب یکی از کاربران در قسمت نظرات تریلر یوتیوب بازی توضیح داد که به دلایل دستیابی به کیفیت سینمایی، این اثر با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ اجرا خواهد شد و گیمپلی ‘Dual-Reality’ نیز شامل این حالت میشود. بلوبر تیم در این باره گفت:
بازی با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۳۰ اجرا میشود. تصمیم ما برای انتخاب نرخ فریم ۳۰ بنابر ایجاد تجربهای سینمایی بوده است و از طرفی ما میخواستیم که بازیبازان هر دو دنیای این اثر را به طور همزمان تجربه کنند که به صورت هماهنگ با یکدیگر پردازش میشوند.
استودیوی بلوبر تیم پیش از این اشاره کرده بود که بازی The Medium برروی سختافزارهای نسل فعلی به روشی که میخواهند اجرا نمیشود. در همین حال آقای ژاکک زیهبا (Jacek Zięba)، تهیهکنندهی بازی، بهتازگی مصاحبهای را با وبسایت Xbox داشته است. وی در بخشی از صحبتهای خود گفت که آنها با استفاده از فناوری جدید اکسباکس سری اکس، میتوانند یک اتمسفر تاریکتر، سنگینتر و وحشتزدهتری را نسبت به گذشته نمایش دهند.
او در ادامه به تشابه بازی خود با سری Silent Hill اشاره کرد. وی اظهار داشت که این عنوان و بازیهای قبلیشان تاثیر زیادی را از این سری میگیرند اما The Medium فقط نسخهی تقلیدی از سری Silent Hill نخواهد بود بلکه ما با بازی جدیدی رو به رو خواهیم بود. در همین راستا دیده میشود که چگونه برخی از عناوین نقشآفرینی مانند سری Souls هستند و الهامات مستقیمی از سری Dark Souls را تشکیل میدهند. خیلی ها بعد از دیدن The Medium حتی به طرز حیرت انگیزی آن را شبیه سری Silent Hill مینامند، اما این بازی بهدنبال ارائهی تجربهای منحصر بهفرد است.
بازی The Medium در تعطیلات پایان سال میلادی، برای پلتفرم رایانههای شخصی از طریق استیم و کنسول اکسباکس سری اکس منتشر خواهد شد. شما میتوانید تریلر این عنوان را از اینجا مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
میدونم که این پست به گند کشیده میشه…
فقط از دوستای سونی فنم میخوام که داستان ۳۰ فریمو پرچم عثمان نکنید…
میدونم چند تا بچه قبلا چیا گفتن…اما لطفا…ترول نکنید…
مدیوم هم به نظر بازی خوبی میاد اما نواقصی هم من توی تریلرش دیدم
واقعا ۳۰ فریم
یعنی اگه ۳۰ فریم باشه باید فاتحه sx رو بخونیم یعنی چه کنسول ۱۲ ترافلاپسی از اول نسل نمی تونه یه بازی رو ۶۰ فریم بده بحث خنده دارش میدونین کجاست برخی از فنای افراطی میومدن میگفتن کنسول ما ۸کا و ۱۲۰ فریم میده
به دور از شوخی همانطور که میشد حدث زد این نسل هم چه سونی و یا چه مایکی هر دو باز هم معیار رو ۳۰ فریم قرار میدن
نمی خوام بازم ربط بدم ولی دموی ps5 هم ۳۰ فریم باشه بعد این هم ۳۰ فریم 😐
اینم بگو مرد عنکبوتی ۶۰ فریم هست و نوع بازیش جهان باز!ssd سونی میترکونه
تازه از لحاظ گرافیکی و کیفیتی هم اینو قورت میده 😉 😉 😉 😉
مرد تارعنکبوتی رو با شاهکار مدیوم مقایسه نکنید
اره مدیوم خیلی سطحش پایین تره
ٱره سبکاشون فرق داره
سی فریم اون دنیا سی فریم این دنیا باهم میشه ۶۰ فریم :silly:
سسماست
Sosmaz پلی شه لطفا
فریم بالا و ۴ک یا ۸ک برای بازیای ریسینگه ولی اینکه برای مدیوم فقط ۳۰ فریم باشه جالب نیست مثلا همین رچت پی اس ۵ شصد فریم نیتیو۴ک بوده تو نمایش سونی
مثل اینکه دوتا محیطو داره یجا پردازش میکنه ها.همینم نمیفهمین همینجوری الکی صحبت میکنین خوبه توضیح داده بالا
A Way Out دوتا محیطو همزمان پردازش میکرد و کواپ بود ینی یک پلیر به یک محیطی نگاه کنه و پلیر دیگه محیط دیگه ای رو نگاه کنه والا من رو پی اس فور ۱.۸ ترافلاپسی ۳۰ فریم اجرا کردم و مدیوم اولا دوتا محیطی که پردازش میشه یکیه فقط بافتاش فرق داره و گرافیکش یکم از A WayOut بالا تره نه اونقدر که فرق ۱.۸ ترافلاپس و ۱۲ ترافلاپس رو نشون بده
“حدس” … من که بعید میدونم داشتی شوخی میکردی ولی زیره کامنتی که میگه داستان ۳۰ فریم رو پرچم عثمان نکنید میایی شروع به مسخره کردن میکنی؟ خجالتم خوب چیزیه… تو که میایی ایکس باکس رو مسخره میکنی بیا فرد بزرگتری باش به ترول ها نگاه نکن (ولی نمیتونی مگه نه؟ حتما باید بزنی تو سره اینو اون) ایکس باکس رو خیلی بزرگش کردن.. تا وقتی فیل اسپنسر هست ایکس باکس محکوم به نابودیه حالا چه ۵۰۰ میلیون بودجه بدن چه ۱ میلیارد چه ۷ میلیون
من اینجا اصلا منظورم اون نبود شما اشتباه متوجه شدین این که میگن به دور از شوخی یه اصطلاح هست دوست عزیز اصطلاحی که دو بحث رو به هم ارتباط بده
ولی اگه میگفتم شوخی کردم 😀 آره اونوقت حق با شما بود ولی منظور من از بیانم ارتباط دادن دو بحث به هم دیگه بود وگرنه من خیلی به اکسباکس ایراد گرفتم ولی هیچ وقت هم نگفتم شوخی کردم منو تیرباران نکنید
شما به بزرگواری تون ببخشین ( عادت بدی دارم بعد از نوشتن کامنت بررسیش نمیکنم)
بازی های این سبک باید ۳۰ فریم باشن
اگه بخوای ۶۰ فریم بازی کنی مثل اینه که یه فیلم ترسناک رو ۶۰ فریم نگاه کنی
دوست عزیز ترول واسه چی
دوتا دنیا همزمان باهم پردازش میشه
۳۰ فریم بایدم باشه الکی نیست
مثل این میمونه تو پی سی دوتا گیمو باهم ران کنی |:
قطعا ایکس باکس سریز ایکس توانایی اینو داره ک اینو ۶۰ فریم اجرا کنه، کلا بستگی ب سازنده داره
فقط امیدوارم اول نسل رو حداقل چ سونی و چ مایکروسافت با ۳۰ فریم شروع نکنن!
اون بازی as dusk falls که عکس ها تکون میخوردن و فرست پارتی بود اصلا نمیشه ۶۰ فریم بگیره :laugh: ۳۰ فریم عکس بچسبونی به هم با بودجه ماکرو اصلا خیلی سخته :laugh: :rotfl:
همچی میگه دو تا دنیا همزمان انگار از دنیاهای متنوع رچت و اپن ورد اسپایدی بزرگتر و گرافیکی تر و پر جزییات تره .. تازه با ترافلاپس بیشتر 😎 :yes: فیل د پاور آو عمو فیل 😀 :laugh: 😎
یعنی الان این بازی که همش اسکی از روی سایلنت هیل و رزیدنت اویله،میخواد با اویل ۸ و سایلنت هیل رقابت کنه؟! گرافیک گه به گرد پای رزیدنت اویل ۸ نمیرسید حالا باید منتظر سایلنت هیل بود
داداش امید من حدود یک ماه پیش اومدم گفتم این بازی انحصاری ایکس باکس سی فریم روی سریز ایکس اجرا میشه پس اینقدر ادعای قدرت ۱۲۰ فریم روی سریز ایکس نکنید ولی یه عده اومدن گفتند تو دروغ میگی راستش همون یک ماه پیش توی ردیت مشخص شده بود که این بازی ۳۰ فریم روی سریز ایکس اجرا میشه
پدرام امیدوارم از من دلخور نباشی 🙂 ولی ان زمان هنوز به طور رسمی علام نشده بود و بازی هایی هستند که تریلر سینمایی ۳۰ فریم بوده ولی بازی با ۶۰ فریم اجرا می شد چنین خبر هایی معیار قطعی برای تایین فریم گیم نیستن
شما اقایی نه بابا چرا دلخور . من فن بوی نیستم هیتر هم نیستم من گیمرم و یه گیمر چی میخواد بازی خوب . بازی خوب از هر طرف بیاد من استقبال میکنم اگه مایکرو هم بازی خوبی که بتونه منو جذب کنه بده بیرون شک نکن اگه پولش باشه کنسولشو میخرم ازش لذت میبرم
پدرام جان خودت میگی توی ردیت…
اما امروز خود سازنده اثر اومده گفته ۳۰ فریم…
سازنده راجب سینمایی بودن اثر صحبت کرده…اما بهتر بود بازی که خطی هستش و جزییات زیادی تووش دیده نمیشه و تعامل با وسایل و محیط به شکل از پیش تعیین شده هستش انتخابو به گیمر میداد تا بین ۳۰ و ۶۰ یکیو انتخاب کنه..البته که دو تا دنیاش در کنار هم قابل تقدیره…اما سری ایکس قدرت ۶۰ فریمو قطعا داره و این برمیگرده به سازنده
مدیوم بازی زیاد جذابی نیست
از تریلرشم معلوم بود که بازی عام پسند نیست خاص پسنده…..
اما انتظار بیشتری از فریم این بازی روی series x میرفت…
مگه sx طبق گفته های عده ای فن بوی ۲ ترافلاپس
از play station قوی تر نیست
اما پلی استیشن اسپایدرمن که نسبتا بازی سنگین تری نسبت به مدیوم هست ۴K .. 60 فریم اجرا کرده :yes:
.
.
.
#جادوی_سونی :heh:
#جادوی SSD مارک سرنی!
پرچم عثمان ؟ تو که به حساب بزرگی خودت داری ترول میکنی زیرکانه البته …..
خوشم میاد که تک تکتون خودتون رو نشون میدین باریک الله واقعا کار خوبی کردم سمت کنسول نرفتم امثال شما دقیقا دلیل تنفر من به کنسولین بقیه رو بچه خطاب میکنین ولی خودتون ازینا بدترین یه حرفیم میخوای بزنی لااقل خودت ترول نکن تا با منطق جور در بیاد بگیم باشه
به هر حال ماکه مثل همیشه روی ۶۰ بازی میکنیم هر گیمی که بیاد :inlove:
یکی یکی بیاین که عمو گیم نمونده براش پلی بده 😀
داداش چه ربطی به کاربرا داره؟
یعنی تو مثلا کنسول نمیگیری چون چند نفر ترول میکنن و فلان؟
خب اگه واقعا دوست داری بگیر و تو از اونا نباش
تو تغییر ایجاد کن
چه ربطی به کاربرای اون پلتفرم داره انتخابت؟
متوجه نمیشم
من کنسول نمیگیرم چون محدودیت داره پلتفرم باز نسیت
و دلیل دومش همینان که باعث ایجاد تنفر من به کنسول میشن دیدم کلا روی کنسول عوض شده از وقتی حرف و ها توهین هاشون رو اینجا دیدم … با خودت میگی گاد اف وار عجب گیمیه شاهکار ولی وقتی میای میبینی امثال اینا دارن به پلتفرمت توهین میکنن کلا دیدت روی پلی استیشن تغییر میکنه دوست نداری میون اینا باشی
عزیز من
ببین
من با این دیدگاه مخالفم
من دیدم انقدر هیترای ایکس باکس فن نما توهین کردن به ps
ولی بازم دوست دارم gears 5 و هیلو جدیده رو تجربه کنم
بنظرم گیمر باید فن گیم باشه نه فن ۴ تا آهن پاره
شما هم کاری نداشته باش که بعضی فن نما های ps به پلتفرم بزرگ pc توهین میکنن
شما گیمو بزن و عشق کن و به ریششون بخند که نمیتونن خوشحال باشن و همیشه در حال حرص زدنن و اعصابشون خورده
هه
میدونین مشکل این چیه؟
۵۰ میلیون پول داده یه pc ذغالی گیرش اومده
تازه انحصاریای سونیم نمیتونه پلی بده :rotfl:
:laugh: تو همون ذغالیشو بگیر من بت میگم افرین :laugh:
ذغالی؟
پسر خوب ذغالی پی سیه که کارت گرافیکش ۱۰۷۰ عه نه ۱۶۶۰
نه اون نیست ذغالی سیستم منه
کارت گرافیک مال ۱۰_۱۲ سال پیشه :idk:
شک داشتم که جوابتو بدم….
تو همونی نیستی که اسمت چوب گلف بود!
تو همونی نیستی که کمپین ضد لست۲ راه انداخته بودی و وقتی که روز نمرات لست۲ نمره ۹۶ گرفت کسالت پیدا کردی!
همونی نیستی که گوست روز نمراتش ۸۴ گرفت انگار توو کوچتون عروسی بود و شروع به ترول کردی…(جالب اینجاس که لست۲ انقدر کامل بود که تو رفتی توو چوب گلفش گیر کردی)
تو همونی نیستی که راجب کنفرانس مایکرو میگفتی که امثال من محو میشن؟؟
چی شد که خودت دوباره محو شدی
تو همونی هستی که لست۲ چارتو لیستو پیشفروشو همه چیو جابهجا کرد…گفتی کاشکی نیل اینجوری داستانو نمینوشت؟؟
همونی نیستی که گوست چسبید به صدر جدول اومدی گفتی بازیه خوبیه اما بخاطر ترول..ترول کردم..
بخوام بگم…تا صبح میشه از دو رویی و هیتر بودن تو گفت…
تو نمیخواد جواب منو بدی…من گفتم دوستای سونی فنم..تو که مستر پیس هستی و همه گیمارو روی اولترا میزنی…پس بچسب به سیستم خیالیتو انقدرم پز نداشتههاتو نده…
خدا اون بالا هستش و از نیت من خبر داره…
یاد بگیر انقدر ساده قضاوت نکنی..
#کمبود
داداش اولن اگر بخواییم همیشه با هم با این ادبیات حرف بزنیم هیچ چیز درست نمیشه
تا وقتی یاد نگیریم جواب ترول و هیت رو با آرامش بدیم هیچی درست نمیشه
ایشون هم تا جایی که من دیدم همش جواب هیت و ترول رو میداد و بنظرم حقمونه
وقتی این همه چوب متای ۸۰ و خورده ای گیرز ۵ و هیلو ۵ و بقیه گیما رو زدیم به xbox فنا
وقتی بعضی ترولا مسخره کردن
اینجوری جواب میگیرن
باید یه جا این زنجیره ترول قطع بشه
در ضمن ایشون هم عکس از pc گذاشتن هم اسکرین شات از مشخصاتش و واقعا pc خوبی بود
اینجوری که جواب میدی فقط در مقابلش از طرف خودشون هیت دریافت میکنی امید جان
بهتره یه خورده باهم مهربون تر بر خورد کنیم تا شاهد محیط بهتری تو کامنتا باشیم
با تشکر
میشه الکی ادای منطقی هارو درنیاری؟
این شخص چندش ترین ادم سایته
سر متای گوست( که از متای گیرز بالاتره ) این قضیه به همه ثابت شد
داداش من سعی میکنم با همه خوب باشم
هیچ وقت هیچ وقت از هیچ شخصی متنفر نمیشم که
آدما عوض میشن
از ایشون هم دیدم یه مدتیه کامنتای منطقی و خوب میزاره
شاید میخواد عوض شه
متین جان ادای خوب بودن خیلی بهتر از بد بودنه
شما این مدت ترول زیاد میکنی
ازت خواهش میکنم کمتر ترول کنی
خدایی باید یه جایی این ترولا تموم بشه
منم ادا در نمیارم کامنت هم زیاد نمیدم
خودت برو هرچی کامنت گذاشتم تا حالا در بیار ببین کجا فن بوی بازی در آوردم
من بالا پایینم همینه
امیدوارم کنار هم بتونیم بخش کامنت هارو مقداری بهتر از قبل کنیم
تو هم مثل من ۷ سال منتظر بازی باشی ۱۰ ۱۲ تا اکس فن واست اسپویلش کنن تغییر میکنی
سلام به همگی من شاید تا الان ۳ بار کامنت گذاشته باشم تو سایت. همیشه میام نگاه میکنم و میرم ولی الان یه بحثی هست که گفتم بگم بد نباشه. من طرفدار هیچ کنسولی نیستم و از بازیا کلا لذت می برم و سعی میکنم تمام بازیای همه پلتفرم هارو بازی کنم. در رابطه با بازی مدیوم به نظر من با یک بازی خوب طرف هستیم. اما در رابطه با اجرای کلی بازی ها روی کنسول های نسل جدید مشابه نسل حال حاضر کمپانی ها قول ۶۰ فریم میدن ولی این بحث به وجود میاد که کیفیت کلی بازی برای رزولوشن و فریم ریت باید از بین بره!! ما این نسل جدید اگر به جای فور کی روی فول اچ دی بازیا ساخته میشد به تصویری از واقعیت به راحتی نزدیک میشدیم مثل کاری که ناتی داگ و پلی گراند در این نسل کردن. ولی برای کنسول ۶۰ فریم اشتباه کامله و امکان پذیر نیست مگر اینکه باز کنسول میان نسلی ایجاد بشه. یادمه اوایل همین نسل ابتدا ناتی داگ گفت می خواد انچارتد رو ۶۰ فریم بده ولی در اواسط ساخت گفتن ما برای سینمایی شدن میخوایم ۳۰ فریم بدیم. این نشون دهنده این هست که یا باید ۶۰ فریم بدن و از کیفیتشون بزنن یا باید ۳۰ بدن و از تمام امکاناتشون استفاده کنن که دیدیم انچارتد چه بازی زیبایی شد اما اگر ۶۰ فریم بود به این جزئیات دست پیدا نمیکرد . خلاصه کلام اینکه خودتون رو درگیر کنسول ها و پی سی نکنید اینها فقط وسیله ای برای سرگرمین و ما همه گیمریم و گیمری که از بازی های تمام این کمپانیا لذت نبره و خودشو محروم کنه از بعضی بازی ها فقط به خودش ظلم کرده.
:rotfl: اینم همون ابر کنسول برتر تاریخ از زبان فن بوی های مایکرو
این کنسول هم همراه اسپنسر به سرنوشت سگا میپیونده
دعا کنید این کنسول سری ایکس سه چراغه یا رزولوشن نسل قبلی نباشه :laugh:
۳۰ فریم برای بازی های داستانی مناسب تر تا ۶۰ فریم چون باعث میشه بازی سینمایی تر ب نظر بیاد ۶۰ فریم مناسب بازی های اکشن، اسپورت و ریسینگه
ولی فقط هیلو ۶ دیوونه ش شدم
چرا ترول نکنیم امید جان؟دیدی ssd سونی به ۱۲ ترافلاپس چربید؟دیدی ssd سونی باعث نرخ فریم شد؟؟
آره دیدی؟ دیدی؟
چطور واسه هلبلید ۱۲۰ فریم مشکلی نداشت و مناسب بود و حالا نوبت اینکه شد مناسب نیس؟ اگه قبول کنی سازنده ها توانشون در همین حد بوده خیلی بهتر تا اینکه فکت صادر کنی. نسل ۹ و ۱۲ترافلاپس و ۳۰ فریم؟اوکی
هیلو که سلطان قلب ها شده مخصوصا بعد نمایشش :rotfl:
آوریل ایز کامینگ :rotfl:
جولای ایز کامینگ :rotfl:
آگوست ایز کامینگ :rotfl:
کلا فقط ایز کامینگ :rotfl: تا ابد ایز کامینگ :rotfl:
#ناامیدی بهتر از امید واهی و کاذب داشتنه.
جوابتو نمیدم چون اهل فن بوی بازی نیستم، گلم
موفق باشید
بعله کاملا معلومه اهل فن بوی بازی نیستین خودم میدونم. ولی من فک میکنم جوابی منطقی نداشتین که بدین وگرنه میدادین عزیززم.
شما هم موفق باشین.
# آگوست ایز کامینگ :rotfl:
اینا همش بهونه های Developer هاست، چون توان اپتیمایز کردن بازیشون رو ندارن این اراجیف رو می گن
اگه اسپنسر اون همه ادعا نمیکرد قوی ترین کنسول تاریخ و ۱۲ ترافلاپس و این حرفا مشکلی نبود اما با اون همه دهن پر کنی و انحصاری ۳۰ فریم؟
به نظرم همه سازنده ها باید حالت های مختلف بزارن
شاید یکی فریم ریت بیشتر رو ترجیح بده
ما هیچی نمیگیم ببینیم نظر ایکس باکس دوستا چیه
:heh:
فقط قبلش بدونین
فیلم گیم نیست
۳۰ فریم بهترین انتخاب برای اثار سینمایی هستش
اینو توی یه برنامه شنیده بودم
اما قطعا توی اثار فوق العاده سرعتی مثل اسپایدر من ۶۰ فریم بهترین انتخابه
ولی به شخصه الان منتظر سایلنت هیل هستم
امیدوارم یک اثر افسانه ای مثل گذشته باشه
عاقبت ادعای الکی .. مایکرو نسل دهم را نخواهد دید با این وضع .. گرافییک و گیم پلی سنگینیم نداره تازه این بازی انحصاریشون رو سی فریم .. دوازده دوازده کنا کجان؟! حالا اسپایدرمن رو شصت فریم فورکی :-/
همه حرفای اسپنسر داره بر عکس در میاد.
بیخود نیس بهش میگن اسپنسر راستگو
حالا فهمیدید ssd سونی برگ برنده هست یا نه؟فهمیدید ssd سونی باعث افزایش نرخ فریم در بازیا بزرگ میشه یا نه؟ حتی بازی های جهان باز روی ۶۰ فریم میاد!
نسخه جدید مرد عنکبوتی با کیفیت ۴k و ۶۰ فریم به لطف ssd سونی قابل اجرا هست
یادمه چهار تا بچه ابتدایی میگفتن ssd سونی برای لودینگه جایی دیگه اثر نداره!!!
اقای لودینگ حالا برا خودت با ۳۰ فریم حال کن در حالی که بازیشم گرافیک خاصی نداره…هالو هم ۶۰ فریم هست چون گرافیک خاصی نداشت
طراحی مارک سنری عظیم این روزا بدون هیچ هایپی داره میترکونه کنسول ۱۲ ترافلاپس رو حالا مونده بزارید نسل برسه اولاش میبینید عمو فیل چه آشی براتون پخته
شما هم دبتو خوش نکن قریم به گرافیک کارته سونی هم از این بهتر نمیتونه اجرا کنه چون هیچکدون گرافیکشون در حد سیستم پیشنهادی برای ۴k این بازی نیست سونی و اکس باکس هر دو کمتر از ۲۰۸۰ هستن
داداش PC یه پلتفرم ابرقدرت و Open هستش یعنی هرچقدر بخوای قدرت رو میتونی بهش تزریق کنی ولی واقعا مقایسه ی یه کنسول ۵۰۰ دلاری با یه سیستم که فقط و فقط کارتش ۵۰۰ دلاره کار درستیه؟؟؟
بله کاملا قبول دارم چند ماهه هم که میگم مقایسه نکنید و لی دیدی دیگه بعضیا هی میومدن میگفتن قراره ۲۰۸۰ti رو بزاره جیبش حالا که دیگه قشنگ اثبات شده حرفام
اون بالا هم دارم به اوندوستمون میگم ssd هیچ ربطی به فریم بازی نداره اینم گوش نمیدن تا بعدا که اثبات بشه بهشون
تاثیر ssd روی فریم و گرافیک غیر مستقیمه نه مستقیم
تفاوت ها هنوز کنسولا بیرون نیومده شروع شدن!
دوتا بازی انحصاری از PS5 در مقابل دوتا بازی انحصاری از Series X…
گرن توریسمو ۴K و ۱۲۰ فریم بودنش تایید شده تازه گفتن احتمال داره یه گزینه ی ۲۴۰ فریم هم داشته باشه و همچنین اسپایدرمن جهان باز با اون گرافیکش هم ۴K و ۶۰ فریم بودنش تایید شده در مقابل مدیوم ۳۰ فریم ضعیف الگرافیک و فورزای ۶۰ فریم!!!
اون موقع که مارک سرنی میومد میگفت که ترافلافل همه چیز نیست یه عده معلوم الحال مسخره اش میکردن…
اون موقع که SSD افسانه ای PS5 رو معرفی میکرد و میگفت که وجه تمایز این SSD فقط لودینگ تایم سنتی نیست همه مسخره اش میکردن و مهمترین نکته ای رو که گفت این بود که SSD های معمولی PC و همچنین اکس باکس به ازای ۱۰ برابر شدن نرخ انتقال داده شون فقط ۲ برابر لود تکسچرشون بهتر میشه اما SSD ما به ازای ۱۰ برابر همون ۱۰ برابر لود تکسچر رو سریعتر میکنه خیلیا اصلا نفهمیدن چی گفته و میومدن مسخره میکردن و میگفتن که این SSD چندترافلاپ قدرتشه!
خب حالا فهمیدن که یه مهندس ارشد طراحی سونی به اسم مارک سرنی کبیر که مطمئنن یک هزارم مغزش از صد در صد مغز مهندسای شلوارک پوش ما بهتر کار میکنه چه کار کرده و چرا همون پولی رو که صرف این SSD پرهزینه کرده صرف ترافلافل بیشتر نکرده؟؟؟
حالا اول کاره… یا خدا از اون روزی که بازی ای که خودش داره روش کار میکنه بیرون بیاد!!!!!
مارک سرنی جون متشکریم!
خداروشکر هیچ وقت به سونی و طراح عزیزش شک هم نکردم منتهی حرف مارو فقط زمان مشخص میکرد که داره میکنه!
متن رو اصن مطالعه کردید که سازنده چی گفته؟؟ یا فقط از اون دسته آدم هایی هستید که با دیدن تیتر سریع نظر میدید؟
“تصمیم ما برای انتخاب نرخ فریم ۳۰ بنابر ایجاد تجربهای سینمایی بوده است و از طرفی ما میخواستیم که بازیبازان هر دو دنیای این اثر را به طور همزمان تجربه کنند که به صورت هماهنگ با یکدیگر پردازش میشوند.”
پ.ن: اسم اون بازی هِیلو هست… نه هالو ، به دیگران میگید بچه دبستانی ، بد نیست خودتون هم یکم بیشتر مطالعه کنید ، تلفظ هارو یاد بگیرید.
هیچ چیزی به اسم تجربهی “سینمایی” وجود نداره و سازنده ها بنا بر موضوعات مارکتینگ از ۳۰ فریم بر ثانیه و ناتوانیهای موتوگرافیکی یا بهینهسازی ها استفاده میکنن تا اسم “سینمایی تر” بودن رو روی بازی های خودشون بذارن. فیلمهای سینمایی با ۲۴ فریم بر ثانیه اجرا میشن و حقیقتاََ فریم ریت پایین در بازی های ویدیویی شاید تنها دلیلش این باشه که به ۲۴ فریم نزدیک تره ولی نه تنها تجربه “سینمایی” هیچ معنایی نداره بلکه گیمپلی رو به شدت تحت تاثیر قرار میده، به نظر من بازی فیلم سینمایی نیست که بخوای بر اساس مدیوم سینما ارائه بدی بلکه شامل گیمپلی و تعامل گیمر میشه. مدیوم گیم رو فراتر از سینما می دونم چرا که نه تنها شامل تعامل میشه بلکه خلاقیت های روایتی هم ماورای سینما هستش برای همینه که سالانه صنعت بازیهای ویدیویی چندین برابر سینما درآمد دارن. چنین مدیومی نباید سعی کنه به سینما نزدیک بشه یا یک مفهوم غیر منطقی “تجربهی سینمایی” رو اضافه کنن بهش بلکه باید استانداردهای خودش رو داشته باشه. در حقیقت ۳۰ فریم بر ثانیه هیچ برتری ای نداره و به کل بهانهای هستش برای محدودیت های سخت افزاری حالا چه انحصاری سونی چه انحصاری مایکروسافت هیچ چیزی وجود نداره مبنی بر این که ۳۰ فریم بر ثانیه تجربهی بهتری یا متفاوتی به بازیباز میده. فریم ریت از رزولوشن هم مهم تره چون مستقیماََ روی گیمپلی تاثیر داره برای همین من همیشه فریم ریت بهتر رو به رزولوشن ترجیح میدم. هدف اصلی سازندگان همیشه فریم ریت بهتر و رزولوشن بهتر بوده اگر “تجربه ی سینمایی” حقیقت داشت هیچ سازنده ای سعی بر ارائهی ۶۰ فریم بر ثانیه نمی کرد. ۶۰ فریم بر ثانیه چه برای بازی های هک اند اسلش چه شوتر و چه داستانی همیشه تجربه ی روون تر و بهتریه. در نهایت من نمیگم سازنده ها نمیفهمن و میان از کلمه ی سینمایی استفاده می کنن اتفاقا بهتر از همه متوجه موضوع هستن اما این یک اهرم تبلیغاتی و مارکتینگ هست و توجیه. حالا یا بودجه پایینه برای ساخت موتورگرافیکی بهینه مناسب نیست یا شرایط بازی مثل DUAL REALITY باعث شده که چنین اتفاقی رخ بده. به نظر من از بخش فنی یک بازی تنها چیزایی که اهمیت اصلی رو برای بازیباز باید داشته باشه فریم (هر چه بالاتر بهتر) و رزولوشن (حداقل ۱۰۸۰p) باید باشه در درجه ی بعدی هم گرافیک هنری مهمه. تکستچر و واقع گرایی مثل مخلفات میمونن که باعث خوشمزه شدن غذا میشن. زمانی که گیمپلی و داستان خوب باشن در کنار فریم ریت بالا بقیهی موارد تنها لذت رو بالاتر میبرن، داریم به دورهای میرسیم که تقریبا تمامی بازیهای AAA گرافیک فوقالعادهای دارن و نمی تونم صبر کنم برای زمانی که تمرکز اصلی و دغدغهی سازندهها از گرافیک به گیمپلی تغییر کنه که هزاران بار سختتر از طراحیهای بصری خواهد بود. شاید به جرئت بتونم بگم در ده سال اخیر هیچ انقلابی در گیمپلی بازیها به مانند گذشته رخ نداده و این غمانگیزه.
مدیوم بازی خفنیه ار اون بازیاست که ps فنایی مثله من حسرت میخورن ولی فقط و فقط همین بازی
بروبابا
این چیه که ادم حسرتشو بخوره :idk:
برین تحلیل های amir game show تو یوتیوب رو ببینین تا به عمق فاجعه و دروغ گویی فیل کوچولو پی ببرین
امیر که عشق هست شما هم از طرفدارای دو اتیشش هستی
اسسینز ۳۰ فریم
مدیوم ۳۰ فریم
منتظر اعلام بقیه بازی ها هستیم
خودتون اعتراف کنین
#فیل دروغگو
ایشالله کنفرانس بعدی!
ایشالله نسل بعدترش!
هیچ چیزی به اسم تجربهی “سینمایی” وجود نداره و سازنده ها بنا بر موضوعات مارکتینگ از ۳۰ فریم بر ثانیه و ناتوانیهای موتوگرافیکی یا بهینهسازی ها استفاده میکنن تا اسم “سینمایی تر” بودن رو روی بازی های خودشون بذارن. فیلمهای سینمایی با ۲۴ فریم بر ثانیه اجرا میشن و حقیقتاََ فریم ریت پایین در بازی های ویدیویی شاید تنها دلیلش این باشه که به ۲۴ فریم نزدیک تره ولی نه تنها تجربه “سینمایی” هیچ معنایی نداره بلکه گیمپلی رو به شدت تحت تاثیر قرار میده، به نظر من بازی فیلم سینمایی نیست که بخوای بر اساس مدیوم سینما ارائه بدی بلکه شامل گیمپلی و تعامل گیمر میشه. مدیوم گیم رو فراتر از سینما می دونم چرا که نه تنها شامل تعامل میشه بلکه خلاقیت های روایتی هم ماورای سینما هستش برای همینه که سالانه صنعت بازیهای ویدیویی چندین برابر سینما درآمد دارن. چنین مدیومی نباید سعی کنه به سینما نزدیک بشه یا یک مفهوم غیر منطقی “تجربهی سینمایی” رو اضافه کنن بهش بلکه باید استانداردهای خودش رو داشته باشه. در حقیقت ۳۰ فریم بر ثانیه هیچ برتری ای نداره و به کل بهانهای هستش برای محدودیت های سخت افزاری حالا چه انحصاری سونی چه انحصاری مایکروسافت هیچ چیزی وجود نداره مبنی بر این که ۳۰ فریم بر ثانیه تجربهی بهتری یا متفاوتی به بازیباز میده. فریم ریت از رزولوشن هم مهم تره چون مستقیماََ روی گیمپلی تاثیر داره برای همین من همیشه فریم ریت بهتر رو به رزولوشن ترجیح میدم. هدف اصلی سازندگان همیشه فریم ریت بهتر و رزولوشن بهتر بوده اگر “تجربه ی سینمایی” حقیقت داشت هیچ سازنده ای سعی بر ارائهی ۶۰ فریم بر ثانیه نمی کرد. ۶۰ فریم بر ثانیه چه برای بازی های هک اند اسلش چه شوتر و چه داستانی همیشه تجربه ی روون تر و بهتریه. در نهایت من نمیگم سازنده ها نمیفهمن و میان از کلمه ی سینمایی استفاده می کنن اتفاقا بهتر از همه متوجه موضوع هستن اما این یک اهرم تبلیغاتی و مارکتینگ هست و توجیه. حالا یا بودجه پایینه برای ساخت موتورگرافیکی بهینه مناسب نیست یا شرایط بازی مثل DUAL REALITY باعث شده که چنین اتفاقی رخ بده. به نظر من از بخش فنی یک بازی تنها چیزایی که اهمیت اصلی رو برای بازیباز باید داشته باشه فریم (هر چه بالاتر بهتر) و رزولوشن (حداقل ۱۰۸۰p) باید باشه در درجه ی بعدی هم گرافیک هنری مهمه. تکستچر و واقع گرایی مثل مخلفات میمونن که باعث خوشمزه شدن غذا میشن. زمانی که گیمپلی و داستان خوب باشن در کنار فریم ریت بالا بقیهی موارد تنها لذت رو بالاتر میبرن، داریم به دورهای میرسیم که تقریبا تمامی بازیهای AAA گرافیک فوقالعادهای دارن و نمی تونم صبر کنم برای زمانی که تمرکز اصلی و دغدغهی سازندهها از گرافیک به گیمپلی تغییر کنه که هزاران بار سختتر از طراحیهای بصری خواهد بود. شاید به جرئت بتونم بگم در ده سال اخیر هیچ انقلابی در گیمپلی بازیها به مانند گذشته رخ نداده و این غمانگیزه.
کاملا درسته از تریلر ها هم میشد به حقانیت حرف شما پی برد
حرفِ حق جواب نداره.کاملا باهات موافقم محمد حسینِ عزیز.
آقایون که از ۱۲۰ فریم می گفتید کجایی هستین :rotfl:
من روز اول گفتم کنسول تهشدر حد ۲۰۷۰ هست هی بعضیا گفتن ۲۰۸۰ti هم میزاره جیبش بیا من درست میگفتم 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎 😎
Nuke mw
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Nuke mw
:yes: :yes: :yes: :yes: 😎
هیلو اینفینیت پنج سال در دست توسعه بوده، ولی ذرهای آمادهی عرضه نیست، اما چون قرار نیست کسی برای بازی پول دهد، مایکروسافت با خیال راحت یک بازی نصفه و نیمه را روی سرویس گیم پس به مخاطب تحویل میدهد. اساسا هیچ کس ۶۰ دلار برای خرید بازی پیاده نشده است، در نتیجه صدای کسی هم در نمیآید و مایکروسافت هم قصر از آب در میرود.
مشکل این جاست که مایکروسافت نهتنها مشکلی با این موضوع ندارد، بلکه متاسفانه قرار است خیلی جدی آن را ادامه دهد. هیلو اینفینیت به جای خود، دیروز از گوشه و کنار شنیدیم که حتی Fable جدید هم قرار است یک بازی آنلاین و سرویس-محور باشد.
فیبل که تکذیب شد ولی در کل آره با وجود گیم پس نمیشه انتظار بازی های خیلی عالی و کامل داشت
اقا این جدیه یا شوخی؟؟ با این فرمول میخواید نسل نهم رو لانچ کنید؟؟ واقعا وضعیت وخیمی هست برای شروع نسل نهم اونم بعد از شکست از سونی و نینتندو در نسل هشتم…
من نمی فهمم واقعن. اینهمه الم شنگه آخرش ۳۰ فریم؟؟؟ واقعن خیلی خنده داره، PS5 هم همینه، اینکه نتونی از این کنسول ها ۴K و ۶۰ فریم در بیاری یعنی یه جای کار می لنگه، یا developer کارش بلد نیست یا اینکه این کنسول ها اونقدرا که شلوغش کردن قوی نیستن، و الا که همین الان وان اکس ۶ ترافلاپسی ۴k و ۳۰ فریم می ده.
کلا این نسل جدید رو فک کنم خیلی ضعیف شروع کنن بازیساز ها
Ps4 ۴ کی ۶۰ فریم ۴ کی ۱۲۰ فریم میده
کوله ترین محمد رضا ایکس باکس وان کجایید از غار بیایید بیرون ماله بکشید. همه شاهد باشید یکی دو هفته دیگه که آب از آسیاب میفته این دو نفر پیداشون میشه
جنرال رو بگو :rotfl:
بنظرم استودیو بلوبر تیم میتونه در آینده و البته با تلاش بیشتر و رفتن زیر نظر یک کمپانی مادر که همه جوره از لحاظ مالی و ریسکی ساپورتش کنه،میتونه به یکی از استودیو های خوب در سبک وحشت و بقا باشه.مدیوم بازی بی نقصی نیست ولی برای طرفداران وحشت تجربه دل پذیری خواهد بود.به امید موفقیت این بازی.
اینکه ۳۰ فریمه بخاطر سینمایی بودنشه ولی درموردخود بازی من از زاویه دوربین خوشم نیومد.
اسپنر از همین موقع که نسل شروع نشده به شما دروغ گفته
جالبه بدونید که آهنگساز بازی مدیوم هم آقای Akira Yamaoka هست ، آهنگساز سری بازی های سایلنت هیل.
در مورد فریم بازی از صحبت های سازنده مشخصه که این تصمیم خود استدیو هست که از این فریم برای بازی استفاده کردن و همونطور که گفت دلایل خودشون رو داشتن ، هیچ ربطی به قدرت کنسول نداره. شما یک پلتفرمی رو در اختیار استدیوهای بازی سازی قرار میدید اینکه چطور و به چه شکلی از قدرت پردازش اون پلتفرم استفاده کنن دست خودشون هست.
امشب فیل اسپنسر خواب مدیوم رو با ۶۰ فریم میبینه
بابا چیه اینقدر ترول می کنید؟! سی فریم بودن بازی چه ربطی به قدرت کنسول داره؟ بازی اگه توی یکی از این دو کنسول سی فریم باشه، قطعا توی اون یکی هم سی فریمه – یه عده جو گیر هم میان میگن پس چرا miles morales رو پی اس ۵ شصت فریمه – این یعنی طرف اینقدر درک نداره که یه تیم کوچیک مستقل با بودجه هفت میلیون دلاری رو میاد با یه استودیوی فرست پارتی با اون تیم و بودجه عظیم مقایسه می کنه – لازم نیست اشاره کنم که Medium با این بودجه محدود از رهگیری پرتو پشتیبانی میکنه و وقتی با دو دنیای متفاوت هم سر و کار داشته باشی بهتر از این نمیشه از آب در آورد، کافیه برید یه نگاه به سیستم پیشنهادی بازی بندازید – لازم نیست اشاره کنم که بنا بر اعلام خود اینسومنیاک گیمز بازی جدید اسپایدرمن که بهش اشاره کردم چند تا حالت گرافیکی داره و چه بسا شاهد حالت سی فریم باشیم، اما حالا اگه فرضا چنین چیزی بود درسته من بیام بگم پی اس ضعیفه؟ – یه سریا هم تئوریای عجیب غریبی میدن که آدم خندش میگیره ، همچین میگه «قدرت SSD» هر کی ندونه فک میکنه پردازندهٔ جداست و انگار نه انگار یه نوع حافظهٔ ذخیره سازه و هیچکس نمیاد بگه دلیل واقعی سونی که خیلی هم منطقیه برای استفاده از SSD با این سرعت چی بوده – این همه فن بازی در میارن بعد میان از سایتای همسایه بد میگن ، واقعا جالبه
سلام آقایون
حرف خاصی ندارم، فقط دوستان سونی فن لینک زیر رو روش کلیک کنن و این خبر رسمی رو بخونن، خدایی نکرده جوگیر نشن :
https://www.t3.com/amp/news/ps5-tweet-confirms-bad-news-playstation-5-gamers-didnt-want-to-hear
بخشی از خبر :
“The words “optional 4K / 60fps Performance Mode” pretty clearly reveal that you’re going to have to make a choice: graphical fidelity or high frame rate. We can only speculate what the default state will be – ۲K at 30fps with fancy graphical effects, maybe? – but it’s pretty clear that if you want every one of your 4K TV’s 8,294,400 pixels to be earning their keep, then you’ll need to make some sacrifices”
ختم جلسه
بهونه بچگانه ایه اینکه بگی چون دو جهان همزمانه نمیشه این نسل اجرا کرد.
تریلرشو دیدم بعید میدونم حتی متا ۷۹ رو کسب کنه
این بازی روی ۴k و با فعال بودن رهگیری پرتو با ۲۰۸۰ طبق گفته سازنده های بازی ۶۰ فریم میده ولی روی اکس باکس نسل ۹ فقط ۳۰ فریم میده.بعد ی سری کاربر ها میان میگن کنسول نسل بعدی از ۲۰۸۰ قویتره و بدون هیچ تست و مقایسه ای.(کنسول عرضه شد بعد ی بنچمارک ساده مشخص میشه ن الان ک هنوز هیچ بازی ای روی کنسول نسل بعد بنچمارکی نداده)
اینم ی نمونه جدید ک خود سازنده های این بازی گفتند.حالا روی کنسول ها با تنظیمات گرافیکی ای اجرا میشن بماند.
تازه ۲۰۸۰ بیسیک نظرشونه ن اورکلاک 😉