سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا

سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید

آرش بوالحسنی
۱۸:۳۰ ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا

چندی پیش بود که The Witcher 3: Wild Hunt، یکی از موفق‌ترین بازی‌‌های نسل هشتم، پنج ساله شد. حالا به همین مناسبت توسعه‌دهندگان این بازی دور هم جمع شده‌اند و از دلایل موفقیت این بازی می‌گویند.

در نوزدهم می ۲۰۱۵، سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) بازی The Witcher 3: Wild Hunt را عرضه کرد. این بازی با جهان باز عظیم خود، تفاوت زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی داشت و ریسک بزرگی برای این استودیوی جوان لهستانی بود. اما نتیجه‌ی این ریسک، یکی از ماندگارترین بازی‌های تاریخ شد که هنوز هم پس از پنج سال، بازگشت به آن بسیار رضایت‌بخش است. فیلیپ وبر (Philip Webber)، طراح ارشد ماموریت‌های این بازی، در مورد این بازی گفته است:

کارگردان بازی به ما گفت که هدف ماموریت‌های The Witcher 3: Wild Hunt، ترکیب المان‌های داستان‌گویی نسخه‌های پیشین و تمرکز برروی روایت بزرگسالانه و جذاب با جهانی عظیم و باز است. پیش از این باوری وجود داشت که بازی‌های جهان‌ باز، قادر به روایت داستانی درگیرکننده نیستند و این چالشی بود که با ما بر سر راه خود می‌دیدیم. در ابتدا تغییر نحوه‌ی طراحی به نظر سخت می‌آمد، اما در نهایت منجر به افزایش کیفیت ماموریت‌های بازی شد. با جهان‌باز بازی، ساختار ماموریت‌های ما هم بسیار بازتر شد و توانستیم به بازی‌بازان این اجازه را بدهیم که آن طور که می‌خواهند ماموریت‌ها را تجربه کنند. اگر بتوانید ماموریت‌ها را به ترتیب متفاوتی انجام دهید، شاید نتیجه‌ی نهایی هم متفاوت باشد. از آن جایی که ما همیشه هوادار انتخاب‌های غیر خطی و عواقب آن‌ها بوده‌ایم، این برای ما بسیار خوب بود.

وبر همچنین در مورد برخی از سیستم‌های بازی که باعث می‌شدند جهان The Witcher 3: Wild Hunt این چنین زنده برسد هم صحبت کرده است. برای مثال گرگ‌ها در نزدیکی می‌توانند بوی یک انسان یا هیولای کشته شده را حس کنند و به سمت منبع غذای جدید حرکت کنند. برای بسیاری از بازی‌ها، این حجم از جزئیات و دقت بالا در جهان بازی، چیزی بود که باعث می‌شد ساعت‌ها را صرف تجربه‌ی آن کنند. وبر در این باره گفته است:

یکی از مواردی که بازی‌بازان در مورد The Witcher 3: Wild Hunt به من می‌گویند، مدت زمان طولانی است که آن را تجربه کرده‌اند و از آن لذت برده‌اند. این خیلی جالب است، چرا که در حین توسعه مدام می‌گفتیم که بازی کوتاه است و باید بیشتر به آن اضافه کنیم. پس چنین بازخوردی بسیار برای ما آرامش‌بخش بود. حتی بسیاری از بازی‌بازان هنوز هم مشغول تجربه‌ی آن هستند.

سی‌دی پراجکت رد حالا مشغول توسعه‌ی Cyberpunk 2077، پروژه‌ی بزرگ بعدی خود است. The Witcher 3: Wild Hunt هم اکنون برروی پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا
سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • postman گفت:

    واقعا حیف این شرکت که شاهکار های داستانیش رو روی ایکس باکس عرضه میکنه. بازی داستانی روی ایکس باکس خریدار زیادی نداره و فقط تو پلی استیشن و PC خواهان زیاد داره. اگر نمیخواد سود ایکس باکس رو از دست بده میتونه صرفا بخش مولتی سایبر رو برای ایکس باکس با یه باندل ویژه مولتی پلیر عرضه کنه و پول پارو کنه. استوری مود سایبر روی ایکس باکس هدر دهی و دور ریختن منابع و هزینه و بودجه هست. از ما گفتن بود. بازم قراره فروشش روی ایکس باکس خیلی خیلی کمتر از پی اس و پیسی باشه چون یا استوری مود طرفدار نداره روی ایکس باکس. یا اگرم داره اکثرا صبر میکنن روی گیمپس بیاد. همون پلی ۴ و پیسی کفایت میکرد.

    • چی میگی هر روز شده حرفت این جمله
      من به عنوان یک کسی که xbox دارم طرفدار بی چون چرای بازی های داستانی هستم.
      به لطف game pass(قانونی)تونستم خیلی از بازی های داستانی رو تجربه کنم.
      مطمعن باش که خیلی از xbox فن ها منتظر بازی ای با کمپین خارق العاده هستند،برا همین اسپنسر رفته چند تا استودیو خریده.

      • postman گفت:

        هر روز نه. دو روز. این دو روز بود از تلاش من برای یک اپسیلون شبیه اشکان و استار۱ و گلدبرگ شدن. دیدید چقدره بیخوده؟ خودم بیشتر از این نتونستم سعی کنم شبیه اونا بشم. حالم داره بد میشه نمیتونم تحمل کنم. خدا به داد خودشون برسه.

        از ادامه کار همون حالت قبلی رو ادامه میدم. فقط خواستم نشون بدم کاری نداره پرت و پلا کامنت گذاشتن.

        • postman گفت:

          فقط از این خوشم اومد خیلیا خوب روی واقعی خودشون رو نشون دادن. کامنتم یه کسایی رو تریگر کرد و یه کامنتایی دیدم که قبلا جای دیگه درباره توهینایی که به پلی استیشن و فن‌هاش میشه هیچ کلمه‌ای نگفتن و سکوت کردن و خودشونو زدن به ندیدن. فقط خواستم میزان عقده‌ی خوابیده رو بسنجم. که میبینم ماشالا خیلی بالاست. ما از اوناش نیستیم چشم دیدن یه بازی روی بقیه پلتفرما رو نداشته باشیم ایشالا که سایبر واسه حداکثر پلتفرمای ممکن میاد و همه حالشو میبرن. ایشالا هیلو اینفینیت میاد و میترکونه. ولی ظاهرا خیلیا چشم دیدن یه سری بازی رو روی پلی استیشن ندارن :laugh: :laugh:
          اشکال نداره. همیشه همین بوده. دو روز مثل خودتون شدما. مگه خودتون بودن چش بود؟ 🙄

          • RickSanchez گفت:

            خب ماها ترسی نداریم چیزی رو بگیم . و نخیرم ناراحت نیستیم بازی ای روی پلتفرم پلی استیشن بیاد دوست عزیز
            شماها جوری صحبت میکنین که انگار خرید یک پلی استیشن برای ما خیل کار سختیه بنده همین الان ۲ -۳ تومن پول دادم برای یک قطعه از سیستمم که سوخته شما فکر کردین ما که پول دادیم سیستم ۲۰- ۳۰ تومنی بستیم نداریم بدیم ۱۰ تومن پلی ۴ بخریم ؟؟؟ طرف این حرف من با همست بازم میگم من نمیخوام فخر فروشی کنم ولی واقعیت رو انکار نکنین دیگه …

            دوما شما که خودت رو خوب قلمداد میکنی و میگی اینا اینطورین چرا میخوای با شبیه کردن خودت به اینا چیزی رو ثابت کنی شما فکر کردی با این کارت چیزی عوض میشه ؟؟؟ فکر کردی این مشکل فقط از طرف ایناست .. سونی فن ها خیلی بدتر ازینان بلانسبت فن های خوب سونی .. من تا همچین حرکت هایی رو میبینم اولین فکری که میاد توی ذهنم اینه که اینا یک مشت بچه هستن که دوست ندارن بازیشون روی پلتفرم بقیه هم اجرا بشه و عق… ای هستن

            این فرهنگ متاسفانه …. همه جا هست بنده خودم قبل این ها میخواستم برم سمت پلی استیشن و بخرم کنسولش رو ولی اینقدر که تنفر ایجاد میکنن و ادم میاد فن های پلی استیشن رو اینطوری میبینه واقعا خجالت میکشه برره سمت کنسولش یا طرف مقابل هردو

    • 1726eyxjenxjr گفت:

      میشه لطفا با یه هواپیما بری به خودشون بگی ، آقا من روی xbox دوست دارم بخش داستانیشو بازی کنم ، نمیخوام موقع بازی کسنولم صدای تریلی بده

    • ArminMalekM گفت:

      ینی خود فیل اسپنسر اینجوری اطلاعات درباره‌ی پلیرای ایکس باکس نداره

    • کاش هیچوقت این بازی ساخته نمیشد…چونکه هم شاهکاره…و همه ازش تعریف میکنن…(پسرعموم گفته اول سنم باید به ۱۴ سال برسه بعد میزاره ویچر رو بازی کنم :inlove: )…و هم حق عنوان های لست و بلادبورن رو خورد…و در اینده هم قراره سایبر این کارو با لست و گاست انجام بده…واقعا متاسفم واسه این استودیو و فنهاش…
      …آقای تاییدکننده نظرم رو ثبت کن…چون داخل پست قبلی کامنتم با تاخیر تایید شد…

      • RickSanchez گفت:

        حق هیچکسو نخورده فقط به حق واقعیش رسیده

      • Omidspltani7
        یکی به این بگه که ساختن بازی شاهکار جرم نیست.

      • bravo6 گفت:

        تو دیگه رد دادی بازی به این خوبی نباید
        ساخته میشد ؟ مثل این که بگی گاد اف وار نباید ساخته میشد طرفداراش از عصبانیت آتیش میگیرن حقم دارن چون مسخره ترین حرفیه که شنیدن

        • RickSanchez گفت:

          صحبت های بچگانه تمومی نداره طرف اول صحبت این دوست عزیز Postman که میگه ای کاش روی ایکس باکس نمیدادی … شما از کجا مطمئنی که اون دوستانی که ایکس باکس دارن داستانی بازی نمیکنن که همه رو باهم جمع میبندی ….

          طرف دوم صحبت هم ایشون که فکر میکنن این بازی حق بازی هایی مثل لست و بلادبورن رو خورده 😐
          نخیر برادر من الکی بازی سال نشده ویچر حتی دومین بازیه برتر استیمه این بازی اینا همش نشون ازینه که این بازی شاهکاره و واقعا هم حقش پیروزی در مقابل عناوین دیگه بوده اگر اونطوری میشد که طرفدارای رد دد ۲ هم میامدن میگفتن که گاد حق مارو خورد و باید متاسف باشیم برای گاد و طرفداراش این چه استدلال بچگانه ای هستش که شماها دارین نمیتونین قبول کنین که یک بازی مولتی پلتفرم از انحصاری هاتون موفق تر شده ؟؟؟
          بهتره یک نگاه به فروش بازی هم بندازین …

      • farshadx گفت:

        نظرات سونی فن ها تو گیمفا
        بازی واسه پلتفرم رقیب نیاد
        این بازی اصلآ نباید ساخته میشد و….
        بعد به ما میگن هیتر
        هیترهای قبل از شما همه شوخی بودن
        این بازی حق هیچ بازی رو نخورده
        فقط خیلی بد جور تعدادی رو سوزونده که از این جور حرف ها میزنن

        • postman گفت:

          اون موقعا که طرف میاد میگه پلی استیشن واسه آدمای سطحیه و توهین مستقیم میکنه ندیدمت. کجا بودی؟
          هیچکس هم از هیچی نسوخته این وسط. تنها سوزشی که من میبینم تو کل سایت اتفاق میوفته درباره کنسول سونی یا فرست پارتیای سونیه. پست هیلو میشه تیکه به لست. پست X میشه تیکه به تک نفره بودن بازیای سونی. پست ایکس باکس میشه تیکه به PS5 و انتشار دروغ دربارش. پست تعریف از کنسول ایکس باکس میشه تیکه انداختن به PS5. پست تعریف از PS5 میشه پولی بودن تعریف از PS5. غیر از اینه؟ من تنها سوزشی که میبینم از موفقیت سونی و بازیهاشه :laugh: تو پست هیلو کمتر سونی فنی رو دیدم بگه ضعیفه یا ایشالا خراب کنه. ولی تو پست همین هیلو دیدم میگن لست به درد نمیخوره. تو پست لست زیاد دیدم میگن ایشالا نفروشه. تو پست ایکس باکس زیاد ندیدم سونی فنی بگه کنسول به درد نخوریه. ولی تو همون پست ایکس باکس فن زیاد دیدم میگن PS5 به درد نمیخوره. تو پست PS5 ایکس باکس فن زیاد دیدم که میگه کنسول به درد نخوریه. من که میدونم جواب نمیدی.

      • شما هنوز سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ توی گلوتون گیر کرده اینقدر حرف می‌زنیم امسالم توی گلوتون میمونه

      • چه قدر راحت یه بچه منو جعل میکنه…واقعا واسه سایت متاسفم

    • RickSanchez گفت:

      اتفاقا کاری خیلی خوبیم انجام میده برای اونایی که توانایی خرید ندارن و ایکس باکس میگیرن اوناهم میتونن تجربه کنن و خداروشکر انحصاری نیست شاهکار هاش

    • منو باش فکر میکردم شما یک سونی فن منطقی هستی
      اصلا فکر نمیکردم تا این حد فن بوی متعصب و بی منطق باشی
      این حرفت کاملا بی اساس و از روی نفرت از مایکرو زدی
      الان من حدودا سه ساله ایکسباس دارم تا حالا یک دقیقه هم انلاین بازی نکردم و هیچ علاقه ای به بازی کردن هم ندارم
      واقعا با این حرفت منو ناراحت کردی کمی احترام بد نیست

      • postman گفت:

        برام خیلی جالبه که یک بار ندیدم توی یک کامنت به ایکس باکس فن‌هایی که دائما ذره ای احترام واسه هیچی از پلی استیشن قائل نیستن و از قصد هر چی دلشون میخواد میگن و من و امثال من رو ناراحت میکنن نمیگی. همین من بار ها علی پاوری که هیلو رو ترول میکرد و الان ظاهرا دیگه نیست تو سایت جوابش رو دادم چند بار. حالا سر جمع هنوز دو روز نشده من دارم ترول میکنم اونم دقیقا همون شکلی که فنبوی‌های ایکس باکس ترول میکنن میشه بی احترامی؟ بوی استاندارد دوگانه به مشامم میخوره.

    • اینا معروفن به مشتری مداری و حتی ویچرو روی سوییچ دادن اینقدر قاط زدی که حتی چشم نداری که بازی کردن روی بقیه پلتفرم هارو ببینی
      ویچر ۳ بیشتر فروشش روی پی سی بوده پس پی سی برای سایبرپانک کفایت می‌کنه شما برید همون است ۲ بازی کنین در حد این بازی نیستین
      قبلاً سهام دار سونی بودین حالا مشاور مالی سی دی پراجکت رد هم شدین

      • postman گفت:

        چهار پاراگراف طولانی نوشتم. دیدم فایده نداره. سه تا سوال ساده میپرسم ازت آقای مستر ریس.

        ۱٫ اصلا کامنتای دو روز قبل به قبلتر من رو دیدی؟
        ۲٫ دقیقا دو روز صرفا عین چنتا فنبوی ایکس باکس نظر دادم ببینم چطوریه واکنشا چیه. کیا واکنش نشون میدن، کیا استاندارد دوگانه دارن.
        ۳٫ اون موقع که طرف چپ و راست با نیش و کنایه به هر بازی سونی و هر طرفدار هر بازی سونی توهین مستقیم و غیر مستقیم میکنه کجایی عزیزم؟ آها نمیصرفه :-*

        • Postman عزیز
          متاسفم ولی واقعا هم نمی صرفه
          وقتی بخاطر یه تیکه پلاستیک شیش میلیونی….کلی دعوا راه می ندازین…..
          از هر ده تا دعوایی که راه می افته نه تاشو رفقای شما شروع می کنن…..
          ما هم تمام تلاشمون رو می کنیم احترام اون بندگان خدایی که حرف های خنده دار راجب بازی هایی مثل ویچر یا اساسین می زنن رو نگه داریم….
          خلاصه که دیگه از این مدل کامنت ها دیگه نذار…
          ما رو شما یه حساب دیگه ای باز کردیم

    • masoudmk گفت:

      واقعا نمیدونم چی میشه بهت گفت حالا فکر کردی چون پلی استیشن این نسل بهترین کنسول شده بقیه ی کنسولا همشون بی مصرفن ؟
      خیلی دلم میخواد یه سری حرفارو به تو و چند تا ادم دیگ بزنم ولی حیف که اینجا نمیشه
      واقعا برای خودت و افکار مضحکت متاسفم و امید وارم حداقل این نسل ماکرو پا به پای سونی بیاد جلو تا دهن یه سریا از حمله خودت بسته بشه :shout: :shout:

  • G.LN گفت:

    خیلی بازی خوبی بود. البته یه زمانیکه نسخه اولشو بازی کردم همون اول بازی بیخیالش شدم اما حتما هم نسخه یک و هم دو رو بازی خواهم کرد.سریالشو که دیدم بازم بازیش کردم البته نسخه complete edition رو خریدم و از بسته های الحاقیش هم لذت بردم. امیدوارم سایبرپانک هم در حد و اندازه های این بازی باشه. در ضمن این فن بازی های متعصبانه رو کنار بزارید و از این قبیل بازی ها لذت ببرید.

    • سایبرپانک انگشت کوچیکه ویچر ۳ هم نمیشه
      اصلا اون اتمسفر و شخصیت های ویچر یه چیز دیگن ایشالا نسخه ۴

      • Majid گفت:

        بزار بیاد
        نشد به درک ولی اگه بشه چی بشه :heart:

      • AXEL STONE گفت:

        من هم چنین چیزی حس میکنم:
        با این که بیشتر TW فن هستم تا CP ولی تا که نیاد و تجربه نکنیم نمیشه چنین چیزی بگیم…
        حتا اگر هم قراره اینطوری همینطور که میگین باشه ولی بازهم برای من و یعده از TW فنها IP ای پی TW بهتره چونکه این به سلیقه مربوط میشه: اما حقیقت رو بیان میکنم حتا اگر هم TW رو بیشتر دوست داشته باشم.

        • Ozhan گفت:

          ایول الیاس
          سلیقه…
          کاش همه درک میکردن سلیقه یه چیز شخصیه و کاملا محترمه
          باورت میشه واس من ویچر یه بازی معمولی بود ولی دلیلی که عااااشق سی دی پروجکتم فقط سایبرپانکه
          یعنی از روزی که اولین دمو بازی رو دیدم فهمیدم این بازی بهترین بازی عمرم میشه هرچند میگم که با ویچر حال نکردم
          اینم سلیقه منه و امیدوارم محترم بشمرن بقیه

          • AXEL STONE گفت:

            خاهش میکنم اون جان: TW و دنیای TW اتمسفر خیلی قدرتمندی داره من وقتی واردش میشم اصلا دلم نمیاد از بازی بیام بیرون از بس که دنیای زیبایی داره… بله ممکنه یکی سلیقش مختلف باشه نظر دادن محترامه و بدون کوبیدن جای تحسین هم داره. :rose: :heart:

  • jakahagarT گفت:

    بهترین بازی زندگیمه باهاش زندگی کردم

  • Hmmm گفت:

    جز معدود بازیاى که با وجود طولانی بودن، اصلا عادى و حوصله سر بر و خسته کننده نمیشد. دی ال سیاشم که بهتر از بازی اصلی.

  • در نوزدهم می ۲۰۱۹، سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) بازی The Witcher 3: Wild Hunt را عرضه کرد؟ ۲۰۱۵ بودا

  • RickSanchez گفت:

    واقعا کار سختی رو در پیش داشتن این حجم از کوئست ها مراحل طراحی ها و جهان بازی واقعا تحسین برانگیز بود …
    امیدوارم دوباره روی گرالت رو تو ویچر بعدی ببینم بهترین بازی عمرم :inlove: :inlove:

  • AXEL STONE گفت:

    جانم فکر کنم بحث TW باز هم در شرکت CDPR باز شد:rose::heart: بوی TW4 داره به مشامم میرسه

  • ERFAN103079 گفت:

    کل جهان بازی یه طرف شخصیت جذاب تریس یه طرف دیگه :inlove: :inlove:

سی‌دی پراجکت رد از دلایل تاثیرگذاری جهان The Witcher 3: Wild Hunt می‌گوید - گیمفا