گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا

گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد

truth seeker
۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا

شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) امروز گزارش مالی خود مربوط به سه ‌ماهه‌ی اخیر را منتشر کرده است که به لطف قرنطینه و در خانه ماندن تعداد بیشتری از مردم، درآمدزایی بسیار بالاتر از انتظار این شرکت را نشان می‌دهد.

شرکت اکتیویژن بلیزارد در گزارش مالی خود به این نکته اشاره کرده است که بازی بتل رویال Call of Duty: Warzone و همچنین بازی Call of Duty: Mobile بسیار بهتر از انتظارات این شرکت عمل کرده‌اند. البته این شرکت تایید کرده است که تمامی بازی‌های آن‌ها از قرنطینه و ماندن بسیاری از مردم در خانه سود برده‌اند و تعداد کاربران آن‌ها به شدت افزایش یافته است.

براساس گزارش منتشر شده، از ۱٫۷۹ میلیارد دلار درآمد حاصل شده در سه ماهه‌ی نخست سال (تا پایان ماه مارس)،به هر سهم به صورت میانگین ۶۶ سنت پرداخت خواهد شد. بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور بودند که در مدت مشابه، درآمد شرکت اکتیویژن بلیزارد برابر ۱٫۳۲ میلیارد دلار و ۳۸ سنت به ازای هر سهم خواهد بود که این موضوع درآمد فراتر از انتظار این شرکت در این بازه‌ی زمانی را به خوبی نشان می‌دهد. به لطف عملکرد بسیار خوب این شرکت در ماه‌های اخیر، ارزش سهام شرکت اکتیویژن بلیزارد با رشد ۴٫۶ درصدی به ۷۱٫۲۲ دلار رسیده است.

با توجه به گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان و وضع قوانین سخت‌گیرانه در اکثر کشورها، تحلیل‌گران بر این باور بودند که سوددهی شرکت‌های فعال در صنعت بازی‌های ویدئویی افزایش چشم‌گیری خواهد داشت و شرکت اکتیویژن بلیزارد نیز از این قضیه مستثنا نبوده است. با توجه به این که امکان شرکت در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی به دلیل ممنوعیت تجمع وجود ندارد، بسیاری از مردم به بازی‌های ویدئویی روی آورده‌اند.

با این حال، سوال اصلی این‌جا است که آیا بازی‌های ویدئویی می‌توانند به درآمدزایی خوب خود در آینده نیز ادامه دهند یا خیر؟ با توجه به شرایط فعلی، بسیاری از مردم کار و منبع درآمد خود را از دست داده‌اند و دیگر توانایی مالی سابق را ندارند. در نتیجه‌ی این موضوع، بسیاری از مردم دیگر امکان خرید بازی‌های جدید و یا استفاده از خریدهای درون‌برنامه‌ای را نخواهند داشت.

بابی کوتیک (Bobby Kotick)، مدیر ارشد اجرایی شرکت اکتیویژن بلیزارد در بیانیه‌ای بیان کرده است:

امروز، هدف ما برای متصل کردن جهان از طریق یک سرگرمی بی‌نظیر از اهمیت بسیار بیشتری برای بازی‌بازان ما برخوردار است. ما نتایج مالی بسیار خوبی را در سه ماهه‌ی نخست کسب کردیم و به همین دلیل سطح انتظارات خود برای سال جاری را بالاتر برده‌ایم. من از استقامت کارمندان و خانواده‌های آن‌ها در این زمان دشوار بسیار شگفت‌زده شده‌ام.

زمانی که صحبت از فعالیت در حوزه‌ی سلامت، مراقبت از کودکان و خدمات اجتماعی می‌شود، تیم‌های ما در سراسر جهان نبوغ و سرسختی بسیار بالایی را از خود نشان داده‌اند. در رویارویی با این شرایط سخت، تیم‌های ما مطمئن شده‌اند که لذت بردن و درگیر شدن با بازی‌های ویدئویی بهترین راه برای ایمن نگاه داشتن ۴۰۰ میلیون کاربر ما در سراسر جهان است.

در جریان یک مصاحبه، آقای کوتیک بیان کرده بود که:

من باور دارم که ما در حال تغییر مسیر توجه‌ها به سری Call of Duty هستیم. به اعتقاد من این موضوع سال گذشته و با انتشار Call of Duty Modern Warfare و Call of Duty Mobile شروع شده بود. بخش Warzone در جذب دوباره‌ی بازی‌بازانی که بازی Call of Duty را کنار گذاشته بودند، بسیار عالی عمل کرد و البته بازی‌بازان جدیدی را نیز به سری معرفی کرد.

بازی Call of Duty Warzone در اواسط ماه مارس و درست پیش از آغاز قرنطینه در سطح جهان منتشر شده بود. در ماه نخست عرضه‌ی بازی، بیش از ۵۰ میلیون بازی‌باز در سراسر جهان این بازی را دانلود و تجربه کردند که این آمار مشابه آمار بازی Apex Legend است که سال گذشته منتشر شده بود. به نظر می‌رسد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه به گسترش آمار کاربران این بازی کمک شایانی کرده است. در حال حاضر، آمار دانلود بازی Call of Duty Warzone از مرز ۶۰ میلیون بار عبور کرده است.

علاوه بر سری Call of Duty، شرایط فعلی پیش آمده به دلیل ویروس کرونا به عملکرد دیگر عناوین شرکت اکتیویژن بلیزارد مانند سری آنلاین و نقش‌آفرینی World of Warcraft و یا بازی تیراندازی و چندنفره‌ی Overwatch نیز کمک کرده است. حتی آمار مربوط به بازی Candy Crash Saga نیز افزایش مخاطبین این بازی در طول ماه‌های گذشته را نشان می‌دهد.

در خصوص شرایط کارمندان، شرکت اکتیویژن بلیزارد اعلام کرده است که از اواسط ماه مارس تمامی اعضای شرکت فعالیت خود را از خانه ادامه داده‌اند. علاوه بر این، شرکت اکتیویژن بلیزارد تایید کرده است که تمامی هزینه‌های مربوط به آزمایش‌ها و درمان تمامی کارمندان و خانواده‌های آن‌ها که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند را تقبل کرده است. البته شرکت اکتیویژن بلیزارد به این نکته نیز اشاره کرده که تغییر شرایط کاری باعث ایجاد مشکلاتی در روند توسعه‌ی برخی از بازی‌ها شده است.

در گزارش مالی منتشر شده، شرکت اکتیویژن بلیزارد جزییات بیشتری از عملکرد مالی شرکت و عناوین خود را منتشر کرده است. اگرچه در طول ماه‌های اخیر و به دلیل قرنطینه تعداد کاربران سری Call of Duty افزایش یافته است ولی شرکت اکتیویژن بلیزارد باور دارد که مدت زمان این قرنطینه و در نتیجه تبعات اقتصادی آن قابل پیش‌بینی نیستند.

طولانی شدن مدت قرنطینه می‌تواند باعث کاهش درآمد، افزایش نرخ بی‌کاری، تاثیر نامناسب برروی تولیدات و در نتیجه قیمت‌ها و بسیاری مشکلات دیگر شود. با این حال، در صورت تداوم شرایط فعلی در ماه‌هایی آینده، به احتمال بسیار زیاد شاهد افزایش آمار کاربران و مخاطبین بازی‌های ویدئویی و به خصوص عناوین چندنفره و آنلاین نیز خواهیم بود. با توجه به تمامی این موارد، شرکت اکتیویژن بلیزارد معتقد است که امکان «عملکرد پایین‌تر از انتظار» وجود خواهد داشت. با این حال، گسترش ویروس کرونا تا به امروز تاثیری بر زمان عرضه‌ی محصولات کلیدی این شرکت نداشته است.

با توجه به درآمد بالای شرکت اکتیویژن بلیزارد در سه ماهه‌ی نخست، این شرکت انتظار درآمد ۱٫۶۹ میلیارد دلاری را در سه ماهه‌ی دوم دارد. علاوه بر این، شرکت اکتیویژن بلیزارد در حال حاضر پیش‌بینی مالی خود برای سال جاری را به ۶٫۸ میلیارد دلار افزایش داده است که معادل ۲٫۶۲ دلار به ازای هر سهم است.

عملکرد شرکت اکتیویژن

براساس اطلاعات منتشر شده، آمار کاربران بازی‌های این شرکت همچون Call of Duty و World of Warcraft به شدت افزایش یافته است. شرایط فعلی ایجاد شده به دلیل گسترش ویروس کرونا، آمار کاربران روزانه‌ی شرکت اکتیویژن را به رقم خیره کننده‌ی ۱۰۲ میلیون نفر رسانده است. به گفته‌ی این شرکت، بازی Call of Duty: Warzone در ۵۲ روز نخست عرضه‌ی خود، بیش از ۶۰ میلیون بار دانلود شده است.

براساس آمار منتشر شده، فروش خوب بازی Call of Duty Modern Warfare نیز همچنان ادامه داشته و این بازی در حال حاضر، این بازی بیشترین کاربر فعال را در مقایسه با دیگر نسخه‌های سری در زمان مشابه دارد. علاوه بر این، فروش مستقیم این بازی (فروش بازی به بازی‌باز و بدون در نظر گرفته آمار خرده‌فروشی‌ها) پس از عرضه‌ی اولیه نیز بسیار بالاتر از هر نسخه‌ی دیگر از این سری محبوب بوده است. آمار منتشر شده از سوی شرکت اکتیویژن (Activision) نشان می‌دهد که درآمد حاصل از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی Modern Warfare بیش از دو برابر بیشتر از بازی Call of Duty: Blacks Ops IIII در مدت مشابه بوده است.

با لطف انتشار محتوا و به‌روزرسان‌های جدید، بازی Call of Duty: Mobile نیز به عملکرد بسیار خوب خود ادامه می‌دهد. در ماه مارس و با گسترش ویروس کرونا، آمار کاربران این بازی نیز به شدت افزایش یافته است. با دلیل شرایط فعلی، تمامی لیگ‌های فعال در رشته‌ی Call of Duty فعالیت خود را به صورت دیجیتالی ادامه خواهند داد.

درآمد حاصل از عناوین تحت مدیریت شرکت اکتیویژن در سه ماهه‌ی نخست سال معادل ۵۱۹ میلیون دلار بوده است که سه بازی Duty: Modern Warfare،Call of Duty: Warzone و Call of Duty: Mobile در صدر لیست پردرآمدترین بازی‌های این شرکت قرار می‌گیرند.

عملکرد شرکت بلیزارد

براساس آمار منتشر شده، شرکت بلیزارد (Blizzard) در سه ماهه‌ی نخست سال بیش از ۳۲ میلیون کاربر فعال را به سمت خود جذب کرده است. پس از افزایش دو برابر تعداد کاربران سری World of Warcraft در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، دوباره شاهد افزایش تعداد کاربران فعال این سری در سه ماهه‌ی نخست سال جاری بودیم. به دلیل شرایط پیش آمده، آمار کاربران دیگر عناوین کلیدی شرکت بلیزارد نیز افزایش یافته است. در ماه‌های اخیر، آمار کاربران هر دو بازی Overwatch و HearthStone رشد چشم‌گیری را از خود نشان داده‌اند.

براساس آمار منتشر شده از سوی شرکت بلیزارد، در کنار درآمد ۴۲۵ میلیون دلاری شرکت از محصولات خود در سه ماهه‌ی نخست سال، سری World of Warcraft سوی ۱۹۷ میلیون دلاری را نصیب این شرکت کرده است.

عملکرد شرکت کینگ 

در سه ماهه‌ی نخست سال جاری، بازی‌های شرکت کینگ (King) بیش از ۲۷۳ میلیون کاربر فعال ماهانه را به سمت خود جذب کرده‌اند. براساس آمار منتشر شده و به دلیل افزایش ناگهانی کاربران در ماه مارس پس از شیوع ویروس کرونا، درآمد حاصل از تبلیغات این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. شرکت کینگ بیان کرده است که در سه ماهه‌ی نخست سال جاری، ۴۹۸ میلیون دلار درآمد و ۱۶۵ میلیون دلار سود کسب کرده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا
گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گزارش مالی شرکت اکتیویژن بلیزارد منتشر شد - گیمفا