تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا
تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا
تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا
تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا

تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است

truth seeker
۱۸:۳۰ ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا

تقریبا تمامی عناوین آنلاین و چندنفره با مشکل افراد متقلب دست و پنجه نرم می‌کنند. طبیعی است که استودیوی بانجی و بازی Destiny 2 نیز از این موضوع مستثنی نیستند. استودیوی بانجی (Bungie) اخیرا اعلام کرد است که در ماه‌های اخیر آمار تقلب در بازی Destiny 2 به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته‌ی استودیوی بانجی، از ماه ژانویه آمار افراد متقلب در بازی Destiny 2 به شکل غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است. البته نکته‌ی جالب موضوع این‌جا است که بیشتر آمار افراد متقلب به گروه‌های بازی‌بازان با مهارت و رتبه‌ی بالا مربوط می‌شوند. البته تیم سازنده برای مقابله با این مشکل دسترس تعداد بیشتری از کاربران به بازی را مسدود کرده است. پیش از این، حدود ۶۵۰ حساب کاربری به صورت هفتگی بن می‌شدند ولی این آمار به حدود ۲۱۰۰ نفر در هفته رسیده است. با این حال، استودیوی بانجی از شرایط فعلی راضی نبوده و قصد دارد اقدامات بیشتری را برای مقابله با افراد متقلب انجام دهد.

به گفته‌ی یکی از اعضای ارشد استودیوی بانجی، بیشتر افراد متقلب در بازی از پلتفرم رایانه‌های شخصی برای تجربه‌ی بازی Destiny  ۲ استفاده می‌کنند. به گفته‌ی دیوید آلدریج (David Aldridge)، کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی با سوء استفاده از مواردی مانند حمله به دیتای موجود در حافظه، به امکاناتی مانند مهمات و یا انرژی بی‌نهایت دست پیدا می‌کنند. به گفته‌‎ی مهندس ارشد استودیوی بانجی، با توجه به این که این افراد از «مدل خاص بازی Destiny در زمینه‌ی میزبانی بازی‌ها» سوء استفاده می‌کنند، مقابله با آن بسیار دشوار خواهد بود.

ما مدل استفاده شده در بازی Destiny را به شکلی طراحی کرده‌ایم تا برای یک تجربه‌ی پیچیده و پر از اکشن PVE بهینه بوده و در عین حال قابلیت ترکیب ویژگی‌های PVE و PVP را داشته باشد. متاسفانه این مدل چالش‌های زیادی در زمینه‌ی فراهم کردن امنیت سیستم را به همراه دارد.

با این حال، ما با افزایش قدرت و امکانات سرورها، به تلاش برای پیدا کردن افراد متقلب و جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلاتی ادامه خواهیم داد. این معضلی است که ما در طول سال‌های گذشته برای رفع آن با مشکل روبه‌رو بوده‌ایم. ما سرورهایی را در اختیار داریم که مسابقات مختلف در آن‌ها میزبانی می‌شوند ولی به واسطه‌ی مدل استفاده شده در بازی، این سرورها اختیار لازم برای مدیریت کامل مسابقات و جلوگیری از چنین حملاتی را در اختیار ندارند. این موضوع مبارزه با چنین حملاتی را بسیار دشوار می‌کند.

استودیوی بانجی برنامه دارد شدت برخورد با کاربرانی که از نرم‌افزارهایی مانند Aimbot و Wall Hack استفاده می‌کنند را نیز افزایش دهد ولی در حال حاضر، آن‌ها از ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در این خصوص خودداری کرده‌اند. به گفته‌ی تیم سازنده، ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه‌ی برخورد با افراد متقلب کار این افراد را آسان‌تر خواهد کرد.

در کنار تمامی این موارد، تیم سازنده قصد دارد زمان بیشتری را برای مبارزه با Lag Switching صرف کند. در این روش، کاربران به صورت عمدی سرعت اینترنت خود را برای لحظاتی کاهش می‌دهند تا شخصیت آن‌ها در سرور با لگ روبه‌رو شود. با این روش، کار دیگر کاربران برای هدف قرار دادن شخصیت این افراد در بازی بسیار دشوار خواهد شد (مکان نمایش داده‌ شده‌ی شخصیت در محیط بازی به دیگران با مکان آن‌ها در سرور یکسان نخواهد بود و به همین دلیل، گلوله‌ها به هدف برخورد نخواهند کرد). البته تیم سازنده بیان کرده است که در این خصوص بسیار مراقب خواهد بود تا به صورت اتفاقی و به اشتباه افرادی که به اینترنت مناسب دسترسی ندارند را بن نکنند.

استودیوی بانجی بیان کرده است که قصد دارد افراد بیشتری را با هدف مبارزه با افراد متقلب استخدام کند. این افراد وظایفی مانند بررسی گزارش‌های مختلف، توسعه‌ی نرم‌افزارهای مبارزه با تقلب، آزمایش قوانین جدید و موارد مشابه را به عهده خواهند داشت. علاوه بر این، تیم سازنده سیاست‌های قبلی خود که به واسطه‌ی آن بازی‌بازان حاضر در تیم فرد متقلب به صورت پیش‌فرض بی‌گناه تشخیص می‌داد را نیز تغییر داده است.

از این پس، ما این حق را خواهیم داشت تا تمام کسانی که از تقلب سود برده‌اند را بن کنیم؛ حتی اگر آن افراد شخصا و به صورت مستقیم تقلب نکرده باشند. این موضوع شامل مواردی می‌شود که در آن بازی‌بازان به صورت آگاهانه با فرد متقلب وارد تیم شده و یا اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند تا به صورت غیرمستقیم در تقلب و فواید آن سهیم باشند.

ما می‌خواهیم که شما دوستان جدیدی را پیدا کنید ولی پیش از آن مطمئن شوید که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. اگر شما با افراد متقلب هم‌تیمی شدید، بلافاصله آن تیم را ترک کرده و این موضوع را گزارش دهید. اگر شما با آن‌ها همراه شوید، مجازات مشابهی در انتظار شما خواهد بود.

در کنار این موارد، استودیوی بانجی در حال بررسی امکان افزایش زمان مورد نیاز برای دسترسی کاربران به بخش Trial است. برای مثال، این استودیو ممکن است محدودیتی مانند داشتن حداقل ۱۰۰ ساعت زمان بازی برای دسترسی بازی‌بازان به این بخش را برروی بازی اعمال کند.

افزایش مدت زمان بازی حساب کاربری برای دسترسی به Trials قدرت ما در بن کردن حساب‌های کاربری را به شدت افزایش می‌دهد؛ چراکه در حال حاضر افراد متقلب به راحتی می‌توانند حساب‌های کاربری جدیدی را ایجاد کنند. با این حال، این موضوع دسترسی کاربران صادق و قانون‌مند که دوست دارند هر چه سریع‌تر بخش Trials را امتحان کنند را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

آقای آلدریج در ادامه به این موضوع نیز اشاره کرده‌اند که برخلاف باور بسیاری از کاربران، بازی Destiny 2 از یک سیستم ضدتقلب قدرتمند استفاده می‌کنند. به گفته‌ی این شخص، بسیاری از کاربران متقلب صرفا از طریق این سیستم و به صورت خودکار مجازات می‌شوند و تیم سازنده تنها به گزارش‌های ارسال شده توسط کاربران تکیه نمی‌کند. علاوه بر این، استودیوی سازنده در حال حاضر از برخی از نرم‌افزارها و سیستم‌های ضدتقلب شرکت ولو (Valve) نیز بهره می‌برد و قصد دارد سرمایه‌گزاری خود در این بخش را بیش از پیش افزایش دهد.

ما همچنین در حال بازنگری برخی از تصمیماتی هستیم که در گذشته اتخاذ کرده بودیم. برای مثال، قرار ندادن بخش Trials پشت دیوار سیزن پس پولی یک اشتباه بود که می‌توانست کار افراد متقلب که از اکانت‌های رایگان مختلف استفاده می‌کنند را دشوارتر کند. شرایط در فصل Worthy تغییر نخواهد کرد ولی ما نحوه‌ی دسترسی به این بخش را در فصل‌های آینده بازنگری خواهیم کرد.

بازی Destiny 2 در حال حاضر به صورت رایگان برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استیدیا در دسترس است. با این حال، برای دسترسی به برخی از محتوا و بسته‌های گسترش دهنده‌ی بازی باید آن‌ها را خریداری کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا
تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا
تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا
تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا
تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

تعداد افراد متقلب در Destiny 2 به شدت افزایش یافته است - گیمفا