بازی Mortal Shell شباهتهایی به عنوان Sekiro: Shadows Die Twice دارد
نخستین اثر استودیوی تازه تاسیس کلد سیمتری (Cold Symmetry) بازی در حال توسعهی Mortal Shell در ژانر اکشن نقشآفرینی است که به نظر میرسد بسیار به آثار خاص و هاردکور شرکت بازیسازی فرام سافتور (From Software) مخصوصا آخرین عنوان منتشر شدهی این استودیو یعنی Sekiro: Shadows Die Twice شباهت دارد.
اگر تریلر معرفی بازی Mortal Shell که توسط ناشر آن یعنی شرکت پلیاستک (Playstack) منتشر شده است را مشاهده کرده باشید، مطمئناً گیمپلی و محیط بازی شما را به یاد ویژگیهای جذاب سری بازیهای Dark Souls میاندازد. در این تریلر حرکات دفع حمله یا به اصطلاح پری (parry) را مشاهده میکنیم که بسیار شبیه به ضد حملهی Mikiri یا حرکات نمایشی ویژهی کشتن دشمنان در عنوان Sekiro: Shadows Die Twice هستند. همچنین در بازی Sekiro: Shadows Die Twice دشمنان دارای یک سیستم استقامت شبیه به یک محافظ هستند که در طول مبارزات از بین میرود، سپس بازیبازان میتوانند به محض مشاهدهی علامت قرمز مخصوص، دشمنان را با یک حرکت ویژه از پا درآورده یا آسیب زیادی به آنها وارد کنند. مکانیسمی که مشابه آن را میتوان در عنوان Mortal Shell دید.
این موضوع که توسعهدهندگان سعی میکنند از سبک سری بازیهای Dark Souls تقلید کنند موضوع جدیدی نیست، مثلا عناوینی مانند Star Wars Jedi: Fallen Order و Code Vein دارای بسیاری از ویژگیهای سری بازیهای Dark Souls هستند و از این نظر به اصطلاح در ژانر Souls-like قرار میگیرند. مبارزات دشوار، دشمنان سرسخت و مجازاتهایی که در صورت اشتباه برای بازیباز در نظر گرفته میشوند از ارکان اصلی بازیهای Souls-like به شمار میآیند که بسیاری از نمونههای موفق آن را میتوان به خوبی در عناوین استودیوی فرام سافتور مشاهده کرد.
قابل توجه است که برخی از اعضای توسعهدهندهی این بازی مانند آقای آنتون گونزالز (Anton Gonzalez) مدتی در شرکت ساکر پانچ (Sucker Punch) روی طراحی بازی مورد انتظار Ghost of Tsushima کار کردهاند که این بازی هم دارای حس و مبارزاتی همچون بازیهای Souls-like است، به همین دلیل امکان دارد سبک مبارزات Mortal Shell کمی مشابه با آن باشد. احتمال دارد که عنوان Mortal Shell در واقع شباهتهایی به بازی Ghost of Tsushima داشته باشد، اما چون این بازی هنوز منتشر نشده است نمیتوان به طور قطعی در این باره نظر داد.
بازی Mortal Shell مدتی قبل از انتشار، بتای آزمایشی را اجرا خواهد کرد. شما اگر تمایل به تجربهی بتای این بازی دارید میتوانید به سایت مربوطه مراجعه کرده و ثبت نام کنید. این بازی در فصل پاییز سال ۲۰۲۰ برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
گیم پلی که خیلی خوب بود توی تریلرش
باید دید همونو میدن یا نه
سلام و خسته نباشید به آقای اکرامی
کلمه ی تقلید برای توسعه دهندگان خیلی مناسب نیست
قبل از بازی ni oh همه از این واژه برای تیم نینجا استفاده میکردند
اما دیدیم چه بازی بزرگ و مجزایی نسبت به سه گانه دارک سولز ساخته شد
و همین استدیو فرامسافتوار تو ساخت سکیرو الهامات زیادی از نیوه برداشت و بهترین بازی سال رو ساخت (بهترین بازی سال ۹۸ من هم سکیرو بود)
من تریلر mortal shell رو دیدم
بنظر طراحی دشمنان و محیط هم از نظر فنی و مخصوصا از نظر هنری در سطح بالایی قرار داره
گیم پلی بازی روان و استاندارد بود
شاید نتونه در حد و اندازه های elder ring ساخته جدید استودیو فرامسافتوار ظاهر بشه اما مطمئنا پتانسیل بالایی خواهد داشت
من حس خیلی خوبی به این بازی دارم و تقریبا منو یاد hell blade میندازه که با کوتاهی داستان و محدود بودن گیم پلی
یک بازی عالی رو ارائه داد…
اینکه میگی فرامسافت برای ساخت سکیرو از نیوه الهام گرفته سوال بر انگیزه، آیا سند و مدرکی داری برای اثباتش یا فقط یکسری شباهت ظاهری و جزئی تو گیمپلیشون باعث شده همچنین فکری بکنی؟
تریلری که من ازش دیدم از خود دارک سولز خیلی سرتر بود و فیزیک خوبی داشت
بزرگوار ساخت بازی سکیرو بعد از دی ال سی اخر دارک سولز ۳ شروع شده و هنوز عنوان عالی نیو نیومده که بخوان ازش کپی کنند
کلا بازی های زیادی ازشون الهام گرفتن که هیچکدوم نتونستن درحدشون ظاهر بشن ولی در کل خیلی خوب بودن