شایعه: کوجیما پیشنهاد ساخت بازی دیگری را به Silent Hills ترجیح داده است
با وجود اینکه بسیاری از بازیبازان برای بازگشت هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) به ژانر وحشت و ساخت عنوانی از سری Silent Hill لحظهشماری میکنند اما بهنظر میرسد بازیساز ۵۶ سالهی ژاپنی تمایلی به انجام این کار ندارد.
همانطور که در جریان هستید روز گذشته Dusk Golem (که با نام Aesthetic Gamer نیز شناخته میشود)، منبع داخلی بازیهای ویدئوی ژانر وحشت، سری به حساب خود در انجمن ResetEra زده و اطلاعات بسیار زیادی دربارهی بازی بعدی سری Silent Hill منتشر کرده است. ماجرای جدید اما از آنجایی آغاز میشود که یکی از کاربران از او دربارهی بازی لغو شدهی Silent Hills و بازگشت هیدئو کوجیما سوال میپرسد.
Dusk Golem نیز در پاسخ ضمن تاکید بر اینکه قول داده است چیز زیادی در اینباره نگوید، بیان میکند که در حال حاضر احتمال میدهد کوجیما چنین پروژهای را رد کرده باشد. در ادامه یکی دیگر از کاربران از او میپرسد که “آیا خود او مقصر کامل رد کردن این بازی است؟” که با این پاسخ Dusk Golem مواجه میشود:
بگذار اینطور بگوییم که پروژهی دیگری وجود دارد که احتمالاً آن را بهجای Silent Hills قبول کرده چراکه او پیشنهادهای زیادی برای سرمایهگذاری برروی بازی بعدی خود دریافت کرده است.
نکتهی جالب دیگر این جا است که کاربر KatharsisT، یکی دیگر از منابع داخلی بازیهای ویدئویی، ضمن تائید اطلاعات بالا، دربارهی پروژهی ترسناک واقعیت مجازی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) و ناشر جدید این استودیو نیز بهصحبت پرداخت:
هیچ چیز امضا نشده چراکه آنها صرفاً دربارهی آن گفتگو کردهاند. کوجیما واقعاً قصد داشت عنوانی ترسناک برای واقعیت مجازی بسازد و این موضوع با چشمانداز سونی نیز همراستا بود اما سونی بعد از اتفاقاتی که برای Death Stranding افتاد نمیخواست تمام هزینهی توسعهی بازی را متقبل شود. آنها با کونامی (Konami) برای بازگرداندن Silent Hills صحبت کردند اما فکر نمیکنم به نتیجهای رسیده باشند.
مشکل اینجا است که “یک نفر دیگر” پیشنهاد بزرگی به کوجیما داد که وی نمیتوانست آن را رد کند و بعد از این اتفاق، ماجرا بیش از پیش پیچیده شد.
البته او در ادامه به این اشاره کرد که کوجیما پیشنهادهای زیادی روی میز خود میبیند و احتمال دارد چند پروژه را بهصورت همزمان پیش ببرد:
من فکر میکنم او بازی ترسناک واقعیت مجازی خود را با سونی خواهد ساخت و در کنار آن هم پروژهای که از “یک نفر دیگر” قبول کرده است را پیش خواهد برد. در حال حاضر او پروژههای زیادی برای انجام دادن دارد و میتواند هردو بازی را همزمان قبول کند.
از آنجایی که کوجیما پروداکشنز قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد برروی چندین پروژه بهصورت همزمان کار کند، اطلاعات بالا بهسادگی قابلپذیرش هستند اما تا زمانی که هر یک از اضلاع مثلث سونی، کونامی و کوجیما دربارهی این موضوعات صحبت نکردهاند، نمیتوان به صحت آنها اعتماد کرد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
امیدوارم اینطور نشده باشه
تو تنها نقطه ای که با هیترای سونی موافقم این کوجیمای آشغاله!
تنها کسی که عقده امو در میاره این کوجیمای…..
لکه ننگ دنیای گیم…
بازیاش کلهم اجمعین نه سر ندارن نه ته!
هر کسی، هر کسی، هرکسی و باز هم میگم هرکسی میتونه یه موضوع ساده رو به هزار روش بپیچونه ولی خیلی خیلی کم هستن افرادی که بتونن یه موضوع پیچیده یا یه داستان رو به شکل ساده بیان کنه…
فقط الکی گنده شده… لقب پوووچگردان لایقشه تا کارگردان!
همون بهتر که سایلنت بزرگ رو گند نمیزنه… آخخیش خیالم راحت شد…
آشغال؟
فکر کنم منظورت خودت بوده باشیا
فقط یه کتاب قطور خوشه های خشم شایعه درباره اویل و سایلنت هیل اومد.
خداییش رسمیش کنید . کف کردیم دیگه.
این سایلنت هیل هم مارو نمود :idk:
چون حرفی از ماکروسافت نیست این وسط داری میسوزی
خب راست میگه دیگه، اصن مایکروسافت رو بنداز دور بحث که سر اون نیست ، منم میگم یه بار نشد این مردک یه چیزی بخواد بسازه دهن ما رو سرویس نکنه، اینترنت میشه بنر تبلیغاتی و محل شایعات آخرشم میفهمی باید چمدون جمع کنی و کات سین ببینی، خودم تجربه کردم که اینو میگم – هر چند یه عده هزارتا استدلال هم براشون بیاری قبول نمی کنن این بازی خوبی نیست – دث که انحصاری پی اس نیست بخوای تهمت بزنی ضد سونی هستی و این حرفا… راست میگه بنده خدا، کوجیما از گیم فقط هایپ و ادعاشو بلده، چه موقعی که با کونامی کار میکرد چه الان
تو هم پیله کردی از این هی خبر میگذاریا!هر چی میشه ترجمه میکنید!عوض این کارا برو یک چیزی از میکامی بردار ترجمه کن!تو چه فنی هستی!
از دست تو بهزاد :rose:
هخ میکامی فن :rose: :heart: :yes:
این طوری هم بد نیست ، سایلنت هیل با تیم اوریجینال خودش ساخته میشه و کوجیما هم یه آیپی ترسناک جدید برای PSVR میسازه ! کوجیما با P.T نشون داد که خیلی خوب میتونه یه بازی ترسناک اول شخص بسازه ، حالا اگه واقعیت مجازی هم باشه که چه بهتر . خود کوجیما هم چند وقت پیش گفته بود که قراره یک بازی ترسناک متفاوت و نوآورانه بسازه ، به نظرم احتمال اینکه VR باشه هست ….
آخه کی سمت vr میره
من
آینده گیم حتی :yes:
خب به شخصه…اگه بازی جدید کوجیما(( با هر سبکی که داره )) بخواد برای واقعیت مجازی توسعه پیدا کنه…کاملا واسم ناامید کنندس…
خیلی خوب میشه اگه سایلنت هیل به دست خالقش ساخته بشه و کوجیما هم بازیه خودش (پیتی یا هر چیز دیگه) بسازه…
امیرحسین جان کاش میشد…اخبار و شایعات مثل مقالات و پیش نمایشها…دسته بندی میشد…
تبریک به باکس فن ها بعد از سفارش پیتزای ماکروسافت نوبت به شامپوی ماکروسافت رسیده :rotfl: یک پوشک کم داره
https://www.theverge.com/tldr/2019/6/4/18652484/microsoft-xbox-lynx-body-wash-axe-lifestyle-gaming-products
:yes: :yes: 😀 😀
خدا خفه ات نکنه! :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
نه لباس زیر و عطر و ادکلن کم داره… امیدوارم بزنه تو کار سیگار و آبکی یا شایدم کیک و کلوچه… :rotfl:
واقعا متاسفم که اسم پلتفرم گیم روشه!
میدونم این کامنت شاید خیلی مثبت نگیره و حتی منفی هم بگیره به خاطر تعصب ولی به نظرم الزاما چون دموی P.T ترسناک بود دلیل نمیشه کوجیما بتونه سایلنت هیل خوبی هم بسازه چون اولا اون دمو بود و اول شخص بود(البته بازی اصلی قرار بوده سوم شخص بشه که کونامی منفور نذاشت)و کلا اینکه سایلنت هیل ترسش از نوع دیگه ای که ۱۸۰ درجه با دموی P.T فرق داره به نظرم الان JS بهترین گزینه اس واسه ساخت سایلنت هیل چون هم نفرات قدیمی تیم سایلنت رو داره به خصوص خالق سایلنت هیل و سایرن یعنی کیچیرو تویاما و شک نکنید سونی مذاکراتی با کونامی داشته سر ساخت سایلنت هیل که در آینده سرانجامش مشخص میشه ولی فقط میتونم بگم دعا کنید(کنیم) ساخته بشه چون دیدن سایلنت هیل و شهر مه زده با گرافیک نسل ۹ و پشتیبانی مالی سونی و تیم اصلی به همراه موسیقی شگفت انگیز یامائوکا بیرون رفتنش از ذهن خیلی سخته خیلی
ترس پی تی دقیقا سایلنت هیلی بود
یعنی چی از چه نوعیه؟
یه ترس روانشناختی داریم یه اسلشر
نه منظورم دسته بندی ترس نبود(اینجوری هر بازی روانشناختی رو باید به سایلنت هیل ربط بدیم) چون P.T علاوه بر ترس روانشناختی بار عظیمی از ترسش رو جامپ اسکیر تشکیل میداد چیزی که تو سایلنت هیل اصلا نیست و بیشتر مربوطه به بازی های اول شخصه و خب کوجیما و دل تورو از این نهایت استفاده رو کردن
خدا خیرت بده چی چیو بار عظیم جامپ اسکر بود
اتفاقا یکی از دلایل محبوبیتش این بود که کلیشه ای و جاپ اسکری نبود
دلیل نمیشه چون جامپ اسکراش به شدت گیرا بود بگیم بار عظیم
فضاسازی و اتمسفر رو هم که کلا نابود کردی
اره من یه مقدار اغراق کردم و واقعا بار عظیمی از ترسوندن روی جامپ اسکیر نیست ولی به هر حال از عناصر اول شخص و جامپ اسکیر توی بسته شدن درها و کوبیده شدن در و ظاهر شدن لیسا استفاده شده 😉
کلا من تو پی تی یک جتمپ اسکیر دیدم
ترس پی تی خیلی با بقیه باززی فرق داشت
نه بیشتر بودن مثلا بسته شدن در یا کوبیده شدن در و همچنین ظاهر شدن لیسا
یا مثلا تلفنه
بهتر….
اینقدر ملتو واسه این هایپ کردن اگه بیاد یه چیزی مثل قضیه بازی death stranding میشه که طرفداراش فکر میکردن ابرشاهکار قرن داره میاد… دیگه خودتون دیدید که بعد از معرفی عرضه چی شد…
آره دیدیم با سایت های خریده شده مثل steiviver که به state of decay 2 هشتاد میده ولی به دس ۳۰ داد نمرش ۸۲ شد
یعنی بازیش سطحش مثل انحصاری های معنوی باکس شد هیلو گیرز ۴ وگیرز ۵ که به زور ۸۴ شدن
اینقدر مزخرف نگو
مزخرف تویی…بچه سن…انقدر ادای آدمای بی حوصلرو در نیار چون امثال تو با یه لپ لپم هایپ میشن…
دیگه به چیزی که بهت مربوط نیست دخالت نکن…سرت بکن همون جایی که تا الان بوده
طرفداره گرز هم نه تنها فکر میکنه بلکه ایمان داره که یه بازی مثل گرز تکتیک ابر شاهکار قرنه!
یا اون عکسایی که کوجیما میزاشت خیلی واضح به سایلنت هیل اشاره داشت
و اون نظراتش که دوست داره بازی ژانر وحشت بسازه
معلومه کونامی ردش کرده اینم حالا دست پیش گرفته پس نیوفته
دیگه کسی نیست که ندونه اینا روابط شون چجوریه
“اما سونی بعد از اتفاقاتی که برای Death Stranding افتاد نمیخواست تمام هزینهی توسعهی بازی را متقبل شود”
این جمله خیلی جالبه یعنی خود سونی هم قبول داره بازی اونی که کوجیما میگفت نیست
بازی مشکلی نداشت فروشش بالا نشده چون سبکش جدید بود و مردم دنبال این هستند قایم شن تیر بزنند بعد قایم شن دوباره تیر بزنند گاهی هم قایم شن دوباره تیر بزنن همین
خب همه تو واقعیت به اسلحه دسترسی ندارن – داشته باشن هم کار پرخطریه.
ولی کولبری برا همه در دسترسه – برا چی باید برا تجربش ۶۰ دلار حروم کنن؟
تو ماشین نروندی تا حالا؟ پس چرا دهنتو وا میکنی از فورتزا حمایت میکنی؟
مشکلاته شخصیتی و عقده ای دارید سعی کنید لجن نباشید
طرف توی نسل مزخرفه هشتمه صنعته داغون شده ی گیم شرف داشته یه کار جدید و پر ریسک کرده جا اینکه شعوره درک داشته باشید عقده ای بازی در میارید
یقل دو قل با نارگیل واستون میشه شاهکار اونوقت این میشه پول حروم کردن
حداقل اگه قیمتش ۶۰ دلار بود بهترین موسیقی و بهترین گرافیک و بهترین داستان رو داشت
نارگیل بازی هم با همین قیمت عرضه شد دقیقا چه المانی داشت؟
دوست عزیز فورزا یک بازی مسابقه ای آرکید هست ، ماشین سواری در فورزا زمین تا آسمون با ماشین سواری با پراید توی خیابون های تهران فرق داره ها :-)) ولی جدای از اون مقایسه ی درستی نبود ، فلسفه ی وجود گیم ابتدا در راستای گیم پلی و تعامل هست و سپس داستان و موسیقی و … به خاطر همین خیلی ها Death رو انقلابی نمی دونند. البته مشکلی نیست که طرفدار بازی هستید یا نیستید منتها این قدر جبهه گیری اون هم برای یک آیپی جدید ارزش این قدر جر و بحث نداره ….
تو فورزا ترافیک نیست…
بازی دقیقا همون چیزیه که کوجیما میگفت
کوجیما گفت من میخوام سبک جدیدی رو امتحان کنم نه اینکه میخوام ماجراجویی سوم شخص درست کنم
واقعا برام عجیبه کوجیما یکی از تاثیر گذار ترین افراد تاریخ گیم بوده و حالا چون با سونی همکاری میکنه قراره از اعتبارش کم کنیم؟
خیلی انگشت شمارن کسایی که با همچین کارنامه قوی انقدر ریسک پذیر باشن
این جمله از من نیستا
“اما سونی بعد از اتفاقاتی که برای Death Stranding افتاد نمیخواست تمام هزینهی توسعهی بازی را متقبل شود”
هیچ سبک جدیدی هم در کار نبود
میتونی دقیقآ این سبک جدید رو توضیح بدی؟!
چون من تو هیچ جایی ندیدم گفته باشن سبک جدید به وجود اومده باشه
کوجیما سونی رو فریب داد که و فقط سرمایه و هزینه ازش گرفت.
Death Stranding برا سونی ضرر خالص بود – نه سودی از فروشش کسب کرد و نه تو فروش کنسولش تاثیر گذاشت.
تازه باعث بی اعتمادی گیمرا هم شد با پورت شدن horizon zero dawn.
حتی سونی تو فروش نسخه ویندوزش هم سود نمیبره چون ناشرش ۵۰۵ Games هست.
اره داده در راه خدا!
تعداد زیادی نیستن ک بتونن با ی پیشنهاد بزرگ کوجیما رو هوایی کنن، نمیدونم چرا فکرم رفت رو ماکرو، اگه اینجوری باشه چ جنگی را بیفته
من منتظر یه سایلنت هیل خوب هستم چه کوجیما کارگردانش باشه چه نباشه اگه سونی هم سایلنت هیل جدید با تیم ارجینال سایلنت هیل ویه بازی ترسناک اول شخص با کارگردانی کوجیما بسازه عالی میشه
این که هر دو طرف به راه خودشون ادامه بدن خیلی بهتره
یک سری از عزیزان افتادن به گل شعر گفتن! اخه دث چه سبکی اورده؟اقا این را یک بار برای همیشه توضیح بدید!
شما اگر یک سری به بازی های انقلابی بندازی همشون همون موقع کاری که کردن به چشم میاد و همه ی وبسایت ها یک صدا از نواوری بازی میگن
اصلا شما بازی را نگاه کنی فریاد میزنه که اره انقلابیه! این چیش انقلابیه
۶۰ درصد پیاده روی + چهل درصد کات سین!
داداش این دث من رو قبول دارم کلمه انقلابی زیادی براش سنگینه و در حد بازی های قبلی کوجیما اصلا نیست(ولی بازی بدیم نیست،بیشتر سلیقه ایه،خیلیا ازش خوششون اومد گفتن شاهکار،خیلی ها هم متنفر شدن ازش…
در کل بازی خوبیه…)
ولی این یه مورد دلیل نمیشه بگیم همه بازی های کوجیما اینطورین…
کوجیما ۵ نسخه اصلی و دو نسخه psp، شاهکار متال گیر داره (اللخصوص ۴ قسمت اصلی ابرشاهکار این سری)
کوجیما با این ها شناخته میشه،نه فقط با دث!
کوجیما خودش بازی انقلابی زیاد داشته…
معروف ترین و مطرح ترینشونم که فراشاهکار mgs 1 هستش که قطعا خودتون آشنایی کامل باهاش دارید و میدونید چه سر و صدا و انقلابی به پا کرد….
من از مایکروسافت خوشم نمیاد!هر چند کنسول های ۳۶۰ و وان را داشتم.اما اگر این بازی انحصاری مایکرو بود عزیزان سونی فن هر روز مسخرش میکردن!(هر چند خودم هم سونی فنم)
اینکه یک مقدار این بازی همچنان حرمت داره به واسطه سونی هست!
این آیپی ها مثل سایلنت هیل و کسلوانا دست کونامی بمونه واقعا بلا استفاده میشن، باید بدنش به یه شرکتی که قدرشونو بدونه
خواهشا بیخیال ژانر وحشت. بشید
به اندازه کافی رزیدنت اویل هست
فقط متال گیر
متال گیر بازی نیست
زندگی خیلی از بازی بازهاست
چیزی کوجیما توش نابغه است ساختن متال گیره
حالا حساب کنید با همین موتور دسیما و تیم جدید و خلاق کوجیما میشه ی شاهکار مثل متال گیر ۳
متال گیر ۴ و متال گیر فانتوم پین ساخت با جهانی بسیار بزرگ تر با کیفیت تر ، موشن کپچر
من هنوز فانتوم پین بازی میکنم
و بهترین بازی عمرمه حتی با وجود متال گیر ۴
فقط متال گیر..
نسخه مورد علاقمون متقارنه
من نسخه اول…
شما نسخه اخر 😀
خب حتما دلخوره از کونامی
ولی امیدوارم همون سایلنت رو بسازه
رابطه ی کوجیما و کونامی شکرابه و کوجیما به این راحتی حاضر نمیشه باهاشون کار کنه و معلومه دل پری ازشون داره که حتی سونی هم مذاکراتش جواب نداده