توضیحات جدید مارک سرنی در رابطه با قابلیت افزایش عملکرد پلیاستیشن ۵
همانطور که میدانید یکی از جذابترین ویژگیهای پلیاستیشن ۵ قابلیت “افزایش عملکرد” خواهد بود و اینطور که بهنظر میرسد سونی تمام توان خود را برای پیادهسازی بیعیب و نقص این ویژگی بهکار گرفته است.
بهتازگی مارک سرنی (Mark Cerny)، معمار ارشد پلیاستیشن ۵، در مصاحبهای با گروه Digital Foundry شرکت کرده و اطلاعات جالبی دربارهی این کنسول ارائه داده است. اول از همه سرنی تائید کرد جهت ثابت نگهداشتن عملکرد میان تمام دستگاههای پلیاستیشن ۵، قابلیت افزایش کلاک با استفاده از الگوریتمی صورت میگیرد که متناسب با فعالیت پردازندهی مرکزی و پردازندهی گرافیکی عمل خواهد کرد:
ما از دمای حقیقی قالب استفاده نمیکنیم زیرا باعث بهوجود آمدن دو نوع واریانس میشود. اولین واریانس ناشی از دمای محیط است؛ احتمال دارد کنسول در مکانی از اتاق قرار داشته باشد که گرمتر یا خنکتر باشد. واریانس دیگر اما بهدلیل تراشههای اختصاصی کنسول بهوجود میآید بهطوری که بعضی تراشهها داغتر و برخی خنکتر کار میکنند. بنابراین بهجای اینکه از دمای قالب استفاده کنیم، الگوریتمی بهکار بردهایم که بسته به فعالیت پردازندهی مرکزی و پردازندهی گرافیکی عمل میکند. چنین روشی عملکرد میان چند پلیاستیشن ۵ [مختلف] را ثابت نگهمیدارد.
اگر شما دقیقاً همان بازی را اجرا کنید و به همان نقطهای که قبلا در آنجا بودهاید بروید، فرقی ندارد از چه تراشهی اختصاصی استفاده میکنید و ترانزیستورهای آن چه هستند. مهم نیست کنسول خود را در قفسهی استریو بگذارید یا آن را در یخچال قرار دهید، پلیاستشن ۵ شما همان فرکانس را از پردازندهی مرکزی و پردازندهی گرافیکی دریافت خواهد کرد که سایر پلیاستیشن ۵ها دریافت میکنند.
مارک سرنی همچنین توضیحات بیشتری دربارهی چگونگی کار قابلیت افزایش عملکرد پلیاستیشن ۵ ارائه داد و اذعان داشت تیم طراحی این کنسول تمام تلاش خود را بهکار بسته تا از انعطافپذیر بودن آن نسبت به توان مصرفی اطمینان حاصل کند:
زمانی که کنسول در حالت عملکرد اضافی قرار دارد، هیچگونه تاخیری برای چند ثانیه یا دقیقه وجود ندارد تا سیستم دوباره تنظیم و کنترل شود زیرا این دنیایی نیست که توسعهدهندگان بخواهند در آن زندگی کنند. ما مطمئن هستیم که پلیاستیشن ۵ بهخوبی در برابر توان مصرفی انعطافپذیر است. همچنین اضافه کنم که توسعهدهندگان دربارهی اینکه دقیقاً چه مقدار نیرو توسط پردازندهی گرافیکی و پردازندهی مرکزی استفاده میشود نیز به ما بازخورد دادهاند.
یکی از بزرگترین سوالات دربارهی قابلیت افزایش عملکرد پلیاستیشن ۵ این بود که آیا اینکنسول میتواند پردازندهی مرکزی و گرافیکی را تا آخرین حد توانشان بهصورت همزمان بهکار بگیرد یا خیر. باوجود اینکه بسیاری از افراد گمان میکنند چنین چیزی امکانپذیر نیست اما بهنظر میرسد پلیاستیشن ۵ ظرفیت رسیدن به این عملکرد را خواهد داشت:
پردازندهی مرکزی و گرافیکی، هر کدام بودجهی مخصوصی برای مصرف انرژی دارند و البته بودجهی پردازندهی گرافیکی از هردوی آنها بیشتر است. اگر بهعنوان مثال پردازندهی مرکزی به فرکانس ۳٫۵ گیگاهرتز برسد و از بودجهی خود استفاده نکند، سهم باقیماندهی آن به پردازندهی گرافیکی منتقل خواهد شد. این همان چیزی است که AMD اسم آن را SmartShift گذاشته است. نیروی کافی برای اینکه هر دو پردازندهی مرکزی و گرافیکی بهصورت بالقوه بتوانند به محدودهی توانشان تا ۳٫۵ و ۲٫۲۳ گیگاهرتز برسند وجود دارد. توسعهدهندگان مجبور نیستند از روی نگرانی بابت کمتر شدن سرعت آنها، یکی را بهناچار انتخاب کنند.
وی همچنین دربارهی کیتهای توسعهی پلیاستیشن ۵ و اینکه آیا توسعهدهندگان از ابتدا میتوانند از قابلیت افزایش عملکرد این کنسول استفاده کنند نیز توضیح داد:
ما از پروفایلهای قفل شده برروی کیتهای توسعهمان پشتیبانی میکنیم زیرا نداشتن کلاکهای متغیر میتواند برای بهینهسازی [بازیها] مفید باشد. از آنجایی که بازیهای منتشر شده برروی پلیاستیشن ۵ همیشه با افزایش عملکرد و فرکانس همراه خواهند بود، میتوانند از این قدرت اضافی بهرهمند شوند.
پلیاستیشن ۵ در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتری از کنسولهای نسل نهم دارید، پیشنهاد میکنیم ویدئوی تحلیل فنی از مقایسهی پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس را مشاهده و همراه با امیرمهدی نامجو، به تحلیل مشخصات فنی پلیاستیشن ۵ بپردازید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
همیشه این حرفارو زدن اما تهش ..بوده
بعد ps3 دیگه نتونستن کنسولی در حده ۳ تای اول بسازن
الان هم انحصاری ها کم کم میان رو استیم
سونی دروغ گو
تو دیگه کی هستی که ps3 رو برتر از ps4 رو میدونی
حداقل از نظر انحصاری بسیار بهتر بود.
از نظر انحصاری چون اون زمان ساخت بازی ها کمتر زمان میبرد شاید بهتر بوده باشه ولی چرا خود زنی میکنی؟ یک نگاهی به مثلا انحصاری های باکست این نسل و نسل قبل بکن بعد برو گوشه اتاق بشین هیچی نگو :no:
Dx12 ultimate رو اونور مایکروسافت میسازه ۶۰ درصد قدرت میده
اینور اقا سرنی ماژول درست کرده که دستگاه خنک نگه داره بتونه به پیک ۱۰ ترافلاپس برسه درحالیکه رو کنسول مایکروسافت ۱۲ ترافلاپس قفل هست اصلا نیاز به اینا نداره
به این میگند مهندسی
دیدار ما نسل نه کوچولو
سونی و طرفداراش باید به خودشون افتخار کنن که با این همه افت بازم یه گوتی و ۴ تا نامزد گوتی دارن
۱ گوتی نه ۳ تا ( گوتی اصلی همون بیگ وینر هستش نه فقط یک مراسم که بازی آنلاین جایزه میده )
god of war
death stranding
uncharted 4
اسپایدرمن هم نامزد شد
منظور من این بود ۳تا گوتی بردیم.نامزده که زیاد داشتیم از هورایزن تا اسپایدر من . ….
حالا توچرا اعصابت خورده
در حالت معمولی برام مهم نیس منتها خبرای لست داره میاد باز دوستان انتحاری میزنن…من کنترل خسارتم 😐
لول
واقعا…لول
عزیزم بهتره فکت اشتباه ندی ، درسته نرخ فریم بیشتر از هرچیزی به پردازنده بستگی داره ولی این فکت رو از کجات در اوردی که فقط به پردازنده ربط داره ؟؟؟؟؟
من نرم افزار خوندم و بزار به زبون ساده بهت بگم
فرض کن میری در یه انبار یه جنس سفارش میدی اون انبار اگه جنس رو با چهارتا کارگر پیدا کنه و برات بیاره و بهت بده تو فرصت کار کردن روش برات کمتر میشه و از اونجایی که چندتا کار دیگه هم باید در زمان مشخص اتمام کنی نمیتونی کل قدرت مغزتو رو کار یا ساخت جنس اورده شده بزاری . ول همون انبار اجناس رو بایه رباط پر سرعت در عرض چند دقیقه بهت تحویل میده حالا دیگه زمان داری روش کار کنی و از کل قدرت مغزت استفاده میکنی و به کارهات میرسی
در واقع وقتی داده ها دیرتر به پردازنده برسه از اونجایی که پردازنده نمیتونه از تمام فدرتش استفاده کنه بخصوص توی بازی های سنگین انلاین چون در یک لحظه باید کلی یفرمان و داده رو پردازش کنه .
این در مورد بازیهای سبک صادق نیست چون به کل قدرت پردازنده نیاز ندارند . ولی بازیهایی که سنگینه پردازششون کاملا اس اس دی سریعتر تاثیر داره ، حجم رم هم تاثیر داره ، سرعت رم هم تاثیر داره شاید کل اینا به ۱۵ فریم نرسه ولی تاثیر داره
به عنوان مثال رم ۲۱۳۳ با رم ۳۰۰۰ میتونه تا چهل فریم تاثیر سرعت داشته باشه و در بازیهای مختلف کم و زیاد بشه ، الان باید طبق حرفت منکر این هم بشی ؟؟؟ پس باید در جوابت بگم فقط لووووول
همینطور سرعت حافظه ای که بازی روش ذخیره ست هر چند کمتر ولی تاثیر گذاره .
پس تز جنابعالی درباره اینکه فریم فقط به پردازنده مربوطه از ریشه اشتباست .
من موندم شما با این سطح از دانش اومده بودید که نظرات اشتباه دیگران رو تصحیح کنید ؟؟؟؟؟
نظر نمیدم زیاد ولی وقتی میای برای برای تخریب فکت اشتباه میدی باید تصحیح بشه .
پس اینم داشته باش پیش خودت تا دیگه نگی فقط پردازنده !!!!!
گلوگاه میدونی چیه ؟؟؟؟
اگه سخت افزارت از هارد تا گرافیک و رم با سرعت هم تطابق نداشته باشند حتما گلوگاه ایجاد میشه و این یعنی پردازنده تو با قدرت ترین هم باشه نمیتونه و نخواهد تونست از صد در صد توانش استفاده کنه .
پس نرخ فریم به خیلی عوامل بستگی داره و مهمترینش پردازنده ست ولی به رم ، هارد ، پاور ، سیستم خنک کننده هم بستگی دارند . که کند بودن یا نداشتن توان کافی میتونه پردازنده رو از حداکثر نرخ فریمی که میتونه ایجاد کنه محروم کنه .
اعصاب تو خرده که رفتی با اکانت فیک و عکس نیتن میای خودت رو جای سونی فن جا میزنی
حالا تو چرا اعصابت خورد تره؟ :rotfl:
:rotfl:
تو هم بعد از ps3 تو یه دنیای موازی زندگی میکنی که ps3 بهتر از ps4 بود.
یه چیزی رو که خیلیا متوجه نشدن حتی خیلی از عاشقان پلی استیشن همین قدرت متغیره…
خود سرنی کاملا گفته که هم کلاک پردازنده و هم گرافیک تا حدآخرش میشه استفاده کرد فقط مثلا یه طراح بخواد سرعت کلاک ۳٫۲ رو استفاده کنه، قدرت اضافی به سمت گرافیک میره…
ولی مهمترین پارمتر PS5 که هنوز خیلیا متوجه نشدن اینه که اون پهنای باندی که SSD سونی میتونه بهش برسه به اندازه ی یه رمه و طراحی مخصوصش که کلا با SSD های موجود فرق داره (پهنای باندش هم که خیلیا رندش میکنن یا اشتباه میگن در حالت خام ۵/۵٫٫٫ در حالت فشرده ۸ الی ۹٫٫٫ و به این نکته توجه کنین که در حالت استفاده ی بهینه تا ۲۲GB/S میرسه که به اندازه ی پهنای باند یه رم DDR4 با باس بالاس)…
تو همین رابطه دیجیتال فاندری تو ویدیوی قبلی که در مورد PS5 بود یه مثال کوچیک از نسخه بتای بازی STAR CITIZEN زد که قراره واسه PC بیاد زد و اون استفاده ی حداکثری این بازی از قدرت SSD هاست که تو اون بازی ۲۰ تا ۳۰ فریم سرعت بازی رو بالا برده بود اونم تو بازی ای که هنوز به طور کامل بهینه نشده و حتی بیرون هم نیومده…!فقط نکته اینجاس که سونی با این SSD هیولایی که طراحی کرده میتونه چقدر به سرعت فریم دهی PS5 اضافه کنه!!!
اونایی هم که باور ندارن برن کنفرانس مارک سرنی رو دقیق و مو به مو گوش کنن و اون تیکه ویدیو هم تو بررسی سخت افزاری دیجیتال فاندری نگاه کنن تا بدونن چرا مارک سرنی تو کنفرانسش دم به دیقه میگفت قدرت خام و اعداد و ارقام ملاک قدرت نیستن!!!
سرعت حافظه هیچ تاثیری تو فریم دهی نداره الا لودینگ….استار سیتیزن(جالبه انحصاری پلتفرمه پوچه ها….نمیدونم چرا مثالش زدی الان)یه بازیه که اصلا باید رو ssd بازی اجرا بشه چون محیطش بزرگه دیتای زیادی میخواد تا همه چی لود بشه….
بعدم قدرت اضافی سمت قطعه دیگه نمیره…بلفرض اگر پردازنده رو کلاک ۳٫۲ باشه گرافیک میتونه تا ۲٫۳ خودشو بیاره بالا یا بلعکس وگرنه بیشتر از ۲٫۳ نمیشه کلاکش چون همزمان نمیتونه هر دوشنو با حداکثر کلاک کار کنن…تو همون کنفرانس سرنی هم اینارو گفته….
بعدم سرنی باید بگه قدرت خام ملاک نیست چون ضعف داره نسبت ایکس وگرنه همین قدرت خام وان ایکس که بالاتر از پرو بود خیلی تو رزولوشن و فریم کمکش کرد….در کل ssd چیز خوبیه درش شکی نیست ولی خیلی از قابلیت های ssd یه چیز عادیه چون همه ssd های بازار این مزیت هارو دارن….
اینم لینکش…
https://youtu.be/ph8LyNIT9sg
برو با کپشن انگلیسی(زیرنویس روشن) از دیقه ۵ تا ۲۵ رو نگاه کن!
این SSD نیست داداش…میشه گفت ۸۲۵ گیگ رمه!!!
اون لینک بالایی دیجیتال فاندری هم برو دیق ۱۸:۱۵ ببین یه SSD معمولی رو PC و بازی ای که هنوز منتشر نشده و بهینه نشده چه تاثیری گذاشته… جالبه DIGITAL FOUNDRY و خیلی از اهل فنا میدونن ولی بازم یه عده زیربار نمیرن!
میگم تو یک درخواست بده به جای سرنی استخدامت کنن بگو مدرکم رو از دانشگاه یارقوز آباد گرفتم
چون شما گفتی باشه….
سواد نداری نظر نده!هیچ حافظه فلشی همچین سرعتی رو تو دنیا نداره جوری که اینتل کف کرد از کار سونی!!همشون این مزیت رو دارن؟سیرداغ بابا
درمورد کلاک هم بهت بگم فرض کن سی پی یو ۵ تا ترانزیستور داره خالا اگه ۳ تا ترانزیستور مجبور بشن روی روی حداکثر کلاک کار کنن،۲ تاش بیکار میمونه ولی داره توان میسوزونه!سونی این مشکل رو حل کرده با این روش،شیفت کردن فعالیت بخش خالی پردازش گر به گرافیک، با این کار گرافیک حتی نیاز نداره به حداکثر قدرت برسه و روی توان کثل ۲.۱ گیگاهرتز و همکاری سی پی یو جبران میکنه
ناموسن وقتی چیزی بلد نیستی ببندش
سواد شما رو دیدم…ترانزیستور اخه؟!هنوز نمیدونید این تکنولوژی اسمارت شیفت چجوریه بعد دارید در موردش توضیح میدید….به زبون ساده این تکنولوژی اینجوریه که اگر فشاری رویه سخت افزار نیست رویه پاور لیمیت پاینتری کار میکنه….محض اطلاع پاور لیمیت یه چیز ثابت هست که میتونی تغییرش بدی رو گرافیک سیستمت اینجوری باعث میشه فریم ریت بهتری بگیری ولی به قیمت حرارت و مصرف بیشتر حالا کار این تکنولوژی اینه که این پاور لیمیت به صورت اتوماتیک شده و اون قسمتی که نیاز به قدرت بیشتر هست پاور لیمیت پردازنده رو میبره بالا ولی از اون ور پاور لیمیت گرافیک رو میاره پایین…این سیستم اسمارت شیفت به این دلیل طراحی شده که تویه لپ تاب خنک کننده گرافیک و پردازنده مشترکه و اینکه قدرت خنک کنندگیشون بیشتر از گرافیک و پردازنده هست ولی از مجموعشون کمتره….خب لپ تاب جا برای خنک کننده بهتر نداره ولی کنسول همچین محدودیتی نداره….اینا میخوان با این کار خنک کننده ضعیفتری بزارن تا قیمت رو مثلا بیارن پایین….ولی مسئله اینجاست اون فرکانس بالاتری که گرافیک داره مانع این قضیه میشه…وگرنه اینا تا الان باید کنسول رو نشون میدادن….چرا ندادن؟چون دارن رو این مشکل کار میکنن….الان متوجه شدی دقیقا چیه اسمارت شیفت؟نه؟بفرما اینم لینک
https://www.zoomit.ir/2020/1/8/344161/amd-smartshift/
اگر این فهمیدنش مشکله نسخه انویدیا رو که همچین چیزی داره کامل توضیح داده چی به چیه با دیاگرامش
https://www.zoomit.ir/2020/4/3/347077/nvidia-details-dynamic-boost-tech-advanced-optimus/
لطفا تایید کنید دستم درد گرفت انقدر نوشتم…../
دوست عزیز شما فقط خودتو داری خسته میکنی! ممنون از اطلاعاتت ولی ای کاش اینجا گوش شنوا بود خودتو خسته نکن طرف وقتی میگه سرعت ssd از رم بیشتر شده یعنی ایشون حتی کمترین اطلاعاتی نداره در زمینه سخت افزار اینجا سرنی بگه گرافیک ننداختیم ولی ssd 10 گیگ سرعت دست پیدا کردیم همه میپرستن و یه دلیل براش میارن!…من قبلا هم گفتم الان هم میگم سرعت ssd قرار نیست جبران هسته یا قدرت کمتر بشه خودتونو انقدر گول نزنید
والا چی بگم….حقیقتا من عضو این سایت شدم تا این اطلاعات غلطی که رد و بدل میشه رو درست کنم ولی تا الان انقدر دوستام تیکه پروندن بهم که چرا تو همچین سایتی عضو شدی و کامنت میدی…..
تو متن نوشته شده که هر دو همزمان روی ۳.۵ و ۲.۲ کار میکنن، درک نمیکنم چرا فکر میکنید از کسی که تو برکلی درس خونده بیشتر میفهمید:)
این شخص آدم با سواد و خلاقیه و تجربهی بسیار بالایی داره، وصیه میکنم تا نتیجه کار رو به چشم ندیدید قضاوتای کور کورانه نکنید
بله میتونن درش شکی نیست….ولی فرکانس همه چی نیست….خیلی معیار ها هست که تویه پروفرمنس تاثیر داره….شما میتونید از گرافیکتون بیشتر خروجی بگیرید بدون اینکه اور کلاکش کنی….وقتی پاور لیمیت رو میبری بالا باعث میشه گرافیک حداکثر توانشو ازئه بده و عملا هم اورکلاک نیست ولی خب باید خنک نگه داری چون حرارتم میره بالا…
در ضمن هر کی تو دانشگاه درس خونده دلیل بر ادم با سوادی نیست…یه سری ادم مثل ایلان ماسک و بیل گیتس دانشگاه رو ول کردن تبدیل شدن به یه همچین ادمایی….
من قبول ندارم، از نظر من کسی که تو دانشگاه مطرح درس میخونه از یه حداقل سوادی برخورداره
ضمن اینکه ایشون جزو نوابغ اون دانشگاه بوده و رزومش کاملا مشخصه
حالا کار نداریم
رشتم الکترونیک یا سخت افزار نیست که بخوام نظر تخصصی بدم علمم در این زمینه خیلی محدوده، ولی صحبتای مارک سرنی رو به دقت گوش دادم
SSD ظاهرا قراره اینجوری کار کنه: به عنوان یه شبه رم با سرعت پایینتر استفاده میشه و کار بوت سیستم عامل رو مستقیم بدون استفاده از رم انجام میده، ۱۶ گیگ رم در اختیار توسعه دهنده قرار میگیره و بخاطر سرعت بالای ssd میزان ورودی دیتا به رم بالاتر میره که به این واسطه شاهد سرعت بالاتر و تاثیر اندکی روی پرفورمنس هستیم
در رابطه با cpu و gpu سیستم کولینگ گرون قیمتی طراحی شده که بتونن از پس دمای بالای oc بر بیان و در رابطه با فرکانس متغیر تاجایی که من فهمیدم اینطوره که بفرض cpu میتونه رو فرکانس پایینتر کار کنه و اون اختلاف فرکانس رو به کمک gpu بره
با همهی این اوصاف باید در عمل دیده بشه نتیجهی کار
دقیقا
این بشر همونیه که از bleeding edge حمایت میکرد
انتظارتو بالا نبر :chic:
بلیدینگ اج بازی بدی نیست یه نگاه به امارش تو استیم بکن متوجه میشی….
بازی بدی نیست
ولی من نفهمیدم اورواچ کیلر نبود مگه :rotfl:
کی گفت اخه اورواچ کیلر که شماها تکرار میکنید…
یکی که اومد فقط یه تزی داد تا مثلا شماهارو اذیت کنه حالا جدیش گرفتین میگید اورواچ کیلر…خود سازنده هیچ ادعایی نداشت….
چندین فکت اینجا صادر کردی کل دنیایی سخت افزار الآ تو شوک هستن
قدرت اضافه میره سمت گرافیک؟! :rotfl: :rotfl:
سرعت خام ۵٫۵ و در حالت فشرده ۸ الی ۹ گیگ؟! :rotfl: :rotfl:
۸۲۵ ‘گیگ SSD سریعتر از رم؟! :rotfl: :rotfl:
اول اینکه قدرت اضافه هیچ جا نمیره اگه استفاده کردن که کردن نکردن بلا استفاده میمونه
کنسولهای رو دارن با رابط PCIE 4 میسازن یعنی بهترین سرعت ممکن واسه SSD هاش میشه ۷٫۵ گیگ و بیشتر از این نمیتونن برسن
اونم حالت فشرده نیست میگن تو تئوری میتونه به این سرعت برسه که اصلآ روش حساب نکن
سرعتش ۵٫۵ گیگ بیشتر نیست
۱۰ گیگ رم تو xbox داره پهنای باند ۵۲۰ گیگ(فکر کنم مطمعآ نیستم) میده
چطوری حساب کردی SSD سریعتر هست؟!
یعنی هر گیگ رم ۵۲ گیگ سرعت انتقال داره
SSD سونی ۵٫۵ گیگ اگه بتونن تبدلش کنن ۱۰ تا ۵٫۵ گیگ میشه ۵۵ گیگ
یعنی هر ۱۰ گیگ SSD میتوه تبدیل به ۱ گیگ رم بشه
جان هر کس دوست داری شما درباره سخت افزار نظر نده مجبورت نکردن
ماشالله… ماشالله… میدونم از چی میسوزین…!
فقط از اینکه همچین SSD ای تو دنیای پلتفرم پوووچ وجود خارجی نداره!
مجبورت که نکردن حرف بزنی!
من هزار بار گفتم که برین اون کنفرانس رو ببینین با زیرنویس بعد بیاین هر چی میخواین بگین!
تعصب کورکورانه بلای جون این مملکت شده… باید با شما اینجوری صحبت کرد… بسووووزین که همچین ابرحافظه ای تو پلتفرماتون وجود نداره… جووووووونم :rotfl:
فقط موندم کی پشت سیستم ثبت نظراته که اون جوابامو تایید نکرده… مرسی… لطف کردین…
حتما سطح سایت میومد پایین با اون نظرت…
بله با این سطح از اطلاعاتی که شما داری نباید هم تایید میشد
برو یکم تو google سرچ کن تا یکم اطلاعات پیدا کنی بعد بیا کامنت بزار
همین پلتفرم پوچی که داری میگی سونی داره انحصاریهاش رو روش حلوا حلوا میکنه
شما هم برو تو کوچه به فکتهایی که صادر میکنی فکر کن
شما که اطلاعات داری چهارتا لینک بزار ماهم بفهمیم
حضرت تعالی حرفات درست ولی یه چنتا نقص داره…
اونا میتونن به ۸ الی ۹ گیگ برسونن اگر فشرده بشه دیتا که معمولا هم همینطوره چون تویه همه بازیا این مورد بالا استثنا هست…..دیگه نوشته کامپرس و نه تئوری….
اون تبدیل رم و حافظه که اخرا گفتی اینجوری نیست….
کلا ssd خوبه سرعت خوبیم داره مال پلی ۵ ولی باید در عمل دید که سرعت دوبرابریش تا چه حد تاثیرشو میزاره….اگر قرار باشه فقط استدیو فرست پارتی سود ببرن خب سونی انگار داره راه نینتندو رو میره که فقط بازیای خودشو بده و کاری به مولتی پلتفرم نداشته باشه…..
در ضمن سرعت بالای ssd یه مزیت خوبی که داره اینه میتونه سیستم عاملش رو به جای اینکه یاره رو رم بعد ببره رویه پردازنده تا پردازشش کنه یکراست از حافظه میره رو پردازنده….هر چند تئوری این قضیه میشه ولی یه مشکلی که داره اینه…سرعت ssd میاد پایین چون پهنای باند زیادی رو به خودش اختصاص میده….البته این چیزه که من فک میکنم و هنوزم شفاف سازی نکردن که چقدر از رم قابل استفاده هست واسه توسعه دهنده ها…. ولی باید دید چجوری پیاده میکنن….سری ایکس هم اون مقدار رم رو برای این اختصاص داده برای سیستم عامل فقط به جهت همون قابلیت مولتی تسکینگش….
داداش مطمئن باش تو بازیای انحصاری کاری بکنن که تمام دنیا انگشت به دهان بمونن… اون SSD که یه سره تبلیغش رو میکنن فقط تو بازیای انحصاری میتونه به نهایت سرعت و قدرتش برسه و جالب اینجاس حتی خیلیا که ادعاشون میاد فکر میکنن که اون SSD فضای ذخیره سازی مثه یه هارد معمولیه!!!
ماذا فازا ؟!!؟!!؟
الفاز القوطی فن فی لباس البلایستیشن فن…
این معلومه یا قوطی فنه یا ذغالی فن تو لباس PS فن!
دهنت سرویس با این متن عربیت :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
چااااکریم دادا 😀 😀 😀 😀
ps3 به لطف سخت افزار پیچیده و شاید ضعیفش همیشه توی مولتی پلتفرم ها اختلاف خیلی خیلی زیادی با پی سی و حتی ایکس باکس داشت
حالا ناتی داگ و سانتا مونیکا می اند عصاره شو می کشند بحثش جداست ولی در کل شما الان رو هم ببنید پلی استیشن تفاوت زیاد با کیفیت high پی سی نداره و بعضی وقت ها به الترا می هم می رسه
این ها همش ب سخت افزار بر می گرده
سخت افزار ps3 در زمان عرضه یک ابرکامپیوتر خانگی بود.پردازنده ی Cell در حالت پردازش موازی خام توان ۱ Tflops خروجی میداد که برای هر CPU یک خواب محاله
قابلیت جالبی به نظر می یاد
این که میگه ظرفیت رسیده به حداکثر توانو خواهد داشت یعنی اینکه هنوزم خودشون مطمئن نیستن….من همینو یه جای دیگه خوندم …مشخصا حداکثر توانو فقط خود فرست پارتیا میتونن استفاده کنن که خب این جالب نیست….هنوزم مشکل دما دارن اینا و فعلا از طراحیش مطمئن نیستن….تو یورو گیمر هم خوندم اون چیپ صدا هم اگر بخوان از حداکثر قابلیتش استفاده کنن ۲۰ درصد از پهنای باند کنسول رو میگیره که رقم زیادیه….درکل فعلا مشخص نیست دارن چیکار میکنن…..
یه نکته دیگه هم اینه که این فناوری اسمارت شیفت اصلا برای لپ تاب و نوت بوک طراحی شده که خنک کنندگیشون مشکله ولی برای یه کنسول همچین محدودیتی نیست….اینا اگر بیشتر رو کولر تمرکز کنن لازم به همچین چیزی ندارن جدا….
در جواب شما و آقای farshadx…
SSD پی اس ۵، شش لایه اس در حالی که SSD های معمولی دو لایه ان…
اون SSD پهنای باندش برای دیتای خام ۵/۵ گیگه و در حالت فشرده ۸ الی ۹GB/S و در حالت بهینه ۲۲GB/S یعنی برابر یه رم DDR4 (این SSD کاملا بازطراحی شده اس و با SSD های معمولی فرق داره ولی نگفتم که کاملا رمه چون ساختار و کار رم فرق داره ولی پهنای باندی که این SSD در اختیار سیستم قرار میده به اندازه یه رمه و فکت پلمپ شده اس… آقایونی که نمیدونید که پهنای باند بیشتر رمه که عامل اصلی نامگذاری رم ها از DDR3 به DDR4 و DDR5 هستش و میگین که خیلی از سخت افزار سر در میارین)…
این SSD تمام ۱۶ گیگ حافظه ی GDDR6 پی اس ۵ رو کاملا آزاد نگه میداره در حالی که seriesX به خاطر همین موضوع ۱۰ گیگش رو با پهنای باند بیشتر و ۶ گیگش رو پهنای باند کمتر طراحی کردن که مقداریش برای سیستم خرج میشه و مقداریش هم برای طراحی گذاشتن!!!
این SSD میتونه حجم بسیار زیادی از اطلاعات از پیش آماده شده مثل مپ بازی و خیلی از جزییات اصلی بازی مثه کوه ها و ساختمانهای اصلی و چیزای دیگه رو در اختیار حافظه قرار بده و پردازنده ها فقط پردازش جزییات و پوسته ی ۳D و عملیات متغیر مثه انفجار و NPC ها و غیره رو بر عهده بگیرن یعنی به عبارت دیگه یه SSD معمولی اطلاعات بسیار کمتری رو بارگذاری میکنه… در حقیقت تفاوت اصلی این SSD با SSD های معمولی تفاوت سرعت بارگذاریشونه…اون مثال استار سیتیزن هم برای همین بود که خیلیا فکر میکنن مارک سرنی سواد نداشته یا مغزش معیوب بوده که سخت افزارشو اینجوری طراحی کرده!!! البته تا اساتید هسن دیگه نیاز به مارک سرنی نیست…اگه مایکرو میدونست کنسولش رو میداد به اساتید حاضر اینجا طراحی کنن…
خواهش میکنم این یکی رو تایید کنین!
برو سرچ کن PCIE4x4 تا بفهمی که سرعت ۸ گیگ مکس هست و بیشترین سرعت SSD که میتونن برسن ۷٫۵ گیگ هست
و کمتر فکت صادر بفرمایید
الله اکبر… این با پوووووووووووووووووووووووووچ فرق داره… برو ویدیو رو ببین دانشمند… بهت میخندن به خدا… همه میدونن سقف سرعت pci4 چقدره…!
این پووووووچ نیست…!
کنسول رو پلتفرم پوووچ مقایسه نکن…!
خدا شاهده جا نمیشه برات فرق رم و هارد و ssd رو توضیح بدم و اینکه سونی با این ssd چیکار کرده و چرا دقیقا به جای اینکه منابع مالی و وقتش رو صرف ارتقای ssd بکنه و چرا به جاش نرفته گرافیک و پردازنده رو قویتر کنه…
هر چی فکر میکنم باید مایکرو یا سونی بدزدنت…
از فرار مغزها یه پله بالاتر رفتی… رفتی تو دسته ی در خطر دزدین مغزها!
بخدا اگه بتونی توضیح بدی
فعلآ توصیه میکنم دیگه فکت صادر نکنی
هیچ نیازی به مغز نیست واسه این چیزا یکم سرچ کنی میفهمی
یعنی مدیونی فک میکنی که تو کل تاریخ پیسی هیچ وقت حرف کنسول پوچ نشده….راستی هورایزن و دث دارن میان رو پیسی…. چطوری سونی فن؟
اون حرف=حریف
داداش اشتباه زدی 🙂
هیچ اس اس دی با اس اس دی های سونی یا مایکی قابل مقایسه نیست
چون اینا شخصی سازی شده هستن
لطفا نیا با اس اس دی های تو بازار مقایسه نکن
تعجب میکنم بعضی ها میان پردازنده ایکس باکس رو با اینتل یا گرافیک رو با rtx 2080 مقایسه میکنن
.در حالی که اصلا قابل مقایسه نیست
لطفا نیاین اس اس دی یا پردازنده های کنسول رو با پی سی مقایسه نکنید
حتی یه قطعه کنسول تو بازار نیست که بتونین با rtx یا cup i9 مقایسش کنید
بس کنید لطفا
تا کنسول عرضه نشده و یه بازی نسلن همی منتشر نشده این حرفا همش الکیه
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده رو هرگز!!!
یه قانون بسیار ساده تو مکانیک سیالات هست که اونایی که درس مرتبطش رو خوندن حتما میدونن و اون اینه که:
اگه یه سیال تو محیط بسته مثلا یه لوله باشه همیشه حجم آبی که از نقطه A میگذره برابر نقطه B هست و حجم آب گذرنده به دو عامل مساحت سطح و سرعت بستگی داره یعنی به عنوان مثال اگه نقطه A مساحتش ده مترمربع باشه و نقطه ی B یه مترمربع برای اینکه ده مترمکعب آب از نقطه ی A بگذره باید سرعتش ۱m/s باشه و در نقطه ی B سرعتش ۱۰m/s باشه…
حالا مارک سرنی دقیقا اومده از این قانون استفاده کرده و اون گلوگاه ورود دیتا رو تا آخرین حد ممکن باز کرده و این کار رو با اون ssd کاملا سفارشی انجام داده یعنی با سرعت پردازش کمتری حجم بیشتری از اطلاعات رو پردازش میکنه و یه نکته ی دیگه هم که خیلیا فکر کردن نقطه ضعفه اینه که برای این کار فرکانس هردو پردازنده رو متغیر کرده پس در آینده به عنوان مثال اگه دیدن PS5 تو یه بازی با ۱۰٫۳ ترافلاپ به ۴K و ۹۰ فریم رسید و سری اکس با ۱۲ ترافلاپ به ۴K و ۶۰ رسید چشاتون گرد نشه… شایدم بیشتر!!!
بعضیا فکر کردن مارک سرنی خ.ر بوده که به جای اینکه بیاد گرافیک و پردازنده رو قویتر کنه اومده این همه تغییرات و سختی طراحی رو به یه SSD بزنه…
:heh: :heh: :heh:
مثال قشنگی بود ولی اینو بگو ببینم اگر نقطه a رو ssd در نظر بگیریم و نقطه b رو رم در نظر بگیریم….
خب سرعت ssd فوقش با کرکن بتونن برسونن به ۲۲ گیگ بر ثانیه…در حالی که پهنای باند رم پلی ۵رقم ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیس….پس رم پلی ۵ ۲۰ برابر سرعت بالاتری داره…پس چجوری ssd پلی ۵ میخواد اون حجم از اطلاعات رو با این سرعت بده….سرنی یه چیپست جادویی گذاشته تو کنسول که هیچکس الا سرنی ازش خبر نداره و مخفیه میتونه سرعت ssd رو به رقم شگفت انگیز و مغز ذوب کنه ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه برسونه….یه چیزی که جالبه اینه که پلی ۵ یه قابلیت مخفی داره که هیچکس جز یکسری از طرفدارای سونی اونم توی گیمفا اینو نمیدونه حتی سرنی هم نمیدونه(نپرسید که من چجور فهمیدن اینو) ….این که با ۵ ترافلاپ یا ترافلافل یا حالا هر چی که میگن میتونه ۱۰k رو با ۳۰۰ فریم پردازش کنه یعنی با نصف قدرتش….اینا همش به خاطر تخیلات قدرتمند یه سری از سونی فنا تو این سایت به این نتیجه رسیدن….(جدا خود سرنی نمیتونه بهتر از این افراد توضیح بده….
پ.ن:جدا از این حرفا من برم رینبو سیکس بزنم و منتظر دث استرندیگ و هورایزن بمونم شاید یه فرجی شد…..
جدا کامنت منو تایید کنید ممنون میشم….
OriginalDalton@
ALIREZA0111@
سونی گفته میتونید SSD اضافه کنید SSD هایی که روی pc هم هستن
به خدا ربطی به شخصی سازی نداره
PCIE بیشتر از این نمیکشه
اگه بخوان بیشتر از این برن باید رابط رو به PCIE 5 یا ۶ تغییر میدادن
کی گفته فقط SSD سونی این سرعت داره؟!
همزمان با ps5 برای pc هم SSDهایی که از pcie 4 ساپورت میکنن میاد
اخبار رو دنبال کنید
یکم هم تحقیق متوجه میشید
دقیقا منم همینو میگم خودش میگه میتونید از بازار تهیه کنید اینا میگن نه فقط سونی همچین چیزی زده….بعد میگن برید کنفرانس رو ببینید تا متوجه بشید یا میگن برو درخواست بده تا بزارنت جای سرنی…..
یه نمونه رو تو PC اسم ببر که داره!
آهااا… یادم رفت اینو بگم… اشتباهت اینجاست که اون ssd روی برد اصلیه کاملا پلمپ شده اس و اونی که شما میگی برای حافظه ی اضافیه که اتفاقا اتفاقا مارک سرنی در موردش توضیح داد که چرا هیچکدوم از ssd های مارکت pc جوابگوی این سرعت نیست و دقیقا حرف شما رو تکرار کرد فکر کنم دیقه ی ۲۰ ویدیوی road to ps5 بود که گفتش…
و اینکه برای این مشکل خود سونی داره ssd مخصوص تولید میکنه!
https://www.gamingpcbuilder.com/best-m-2-nvme-ssd/
https://www.pcgamer.com/best-nvme-ssd/
چشماتو باز کن و ببین سرعت کپی ۵ گیگ
اینا تازه اومدن و باز هم میان از این هام سریعتر
نه هنوزم کنفرانسو با دقت ندیدی…خودش میگه نسل چهار تا ۷ گیگ سرعت میگیره…بعدم میگه اون مدلایی که ما تایید کنیم نه اینکه خودشون درست کنن…من کنفرانسو همون موقع دوبار دیدم اینارو یادمه شما هنوز نتونستی چیزی ازش دستگیرت بشه…فک کنم تا اونموقع که قشنگ حرفای سرنی رو متوجه بشی پیسی فنا دث و هورایزنو ده بار تمومش میکنن….
خودت اخر حرفت نقض کردی
داری میگی زمان عرضه کنسول نسل نهمی اون اس اس دی هم میاد
وقتی هنوز نیومده از کجا میگی اس اس دی سونی الان سریع ترین نیست و کمکی به سرعت و نرخ فریم بیشتر کنسول نمیکنه ؟
برای اینکه سرنی گفته سریعترین نیست و کمکی هم به سرعت و فریم ریت نمیکنه شما هم کنفرانس رو یه دور دیگه با زیر نویس و ترجمه و دوبله و هر چی که میتونی ببین….قبلش عینکتو ور دار….
عزیزم SSD سونی مگه الآ اومده؟!
این لینک دادن SSD با سرعت ۵ گیگ رو pc
https://www.gamingpcbuilder.com/best-m-2-nvme-ssd/
اونی که من میگم موقع عرضه میاد سرعتش از اینم بیشتر هست
و مثل اینکه سونی هم باید تاییدش کنه واسه کنسول
کاری ندارم ولی خود سرنی تو کنفرانس هم گفت که این اتفاق میوفته یعنی SSD های PC واسه کنسول PS5 میاد
ولی این بشر دالتون حتی اینم تو کنفرانس ندیده اومده داره فکت صادر میکنه
بعد هم بله گفتم و میگم خود گیم فا و کلی منبع دیگه هم گفتن هنوز معلوم نیست چطوری میخوان با SSD فریم بیشتر بگیرن
گفتن با چند تا تکنیک میشه که فقط استودیوهای فرست پارتی شاید استفاده کنن
در ضمن اون اس اس دی که قابل خریده هارد کنسوله
نه این اس اس دی که کاملا پلمپه
انگار بیای رم کنسول رو عوض کنی 😐
آقا یک چیز بگم
هیچکدوم ما نمی دونیم سازنده ها از ssd چه بهره ای می بدن پس بحث نکنیم و صبر کنیم ببینیم چی میشه
همون حرفای سرنی رو دوباره اومده میگه….حضرت اون کنفرانس رو من چندین بار دیدم….
من یه چی که میتونم بهت بم اینه که بازیای الان رویه HDD بهینه سازی شدن…پس وقتی رویه ssd نصبش میکنی هیچ منفعتی الا لودینگ سریعتر نصیبت نمیشه….حالا اصلا ۲۰ لایه باشه وقتی سرعتش با اونی که دولایه هست یکیه یا حتی کمتر پس هیچ مزیتی نداره ولی یه مزیت داره اونم iops هست که بالاتر میره که خب تمام نسل ۴ ها iops بالایی دارن….(iops هم باور میکنم که نمیدونی چیه)…. ولی چون این فقط داره همزمان یه بازی رو پردازش میکنه پس iops بالایی نیاز نداره و فقط سرعت بالا لازمه….اگر کنفرانس رو با دقت بیشتری گوش میدادی سرنی خودش گفت که میتونید برای ارتقا ssd از نمونه هایی که خودمون مشخصات میدیم بگیرید…یعنی چی…یعنی از همین الانم تو بازار هست…مارک سرنی سوادشو داشته ولی رو یه چیزی کلیک کرده که اهمیتش به اندازه گرافیک و پردازنده نیست…و اینا همش تبلیغاته که مسئله قدرت رو کمرنگ جلوه بدن و شماها هم باور میکنید….حداقل مشخصه که مایکی با اعتماد به نفس هم کنسولو نشون داد هم سخت افزار رو رو کرد….ولی سونی هنوز خود کنسول یا حتی دستشم نشون نداده…(که قبلا دسته رو زودتر نشون دادن)
موضوعی که پی اس۵ هیجان انگیز میکنه…متغیر بودن قدرت دستگاه ..توی شرایط مختلف هستش
به سرنی مثل پی اس۴ اعتقاد دارم
😐
من که نفهمیدم چی گفت
فکر میکنم فضایی ها وارد زمین شدن
بنظر از افزایش دمای بیش از حد ps4 درس خوبی گرفته و بشدت روی بهینه سازی دما کار کردند صداشم کم باشه خیلی عالی میشه.
😐 😐
:yes: :yes: