توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا
توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا
توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا
توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا

توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake

مرصاد قدیری
۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا

شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) تاکنون چندین بار تلاش کرده است تا دلیل بخش بخش کردن بازی Final Fantasy VII Remake را توضیح دهد. اما دلایل ارائه شده آن‌ قدر‌ها شفاف و قابل درک نبودند؛ البته مشکلات مربوط به ترجمه‌ی ژاپنی به انگلیسی نیز احتمالاً بی‌تاثیر نبوده‌اند. به هر حال، به تازگی این شرکت مصاحبه‌ی جدیدی را برروی وب‌سایت رسمی خود منتشر کرده است که توضیح بسیار شفافی را ارائه می‌دهد.

آقای یوشینوری کیتاسه (Yoshinori Kitase)، تهیه کننده‌ی Final Fantasy VII Remake، اعلام کرد که تیم توسعه دهنده در همان مراحل اول ساخت بازی با دو انتخاب رو‌به‌رو بود. یا می‌توانست بازی را با بالاترین کیفیت ممکن بسازد و داستان آن را در چند بخش روایت کند یا این‌که برای بازسازی کل Final Fantasy VII در تنها یک بازی، بخش‌هایی از آن را اجباراً حذف کند.

به گفته‌ی کیتاسه:

در آغاز کار برروی پروژه دو انتخاب داشتیم. اولین راه این بود که پروژه را با بالاترین سطح گرافیک، جلوه‌های بصری و جزئیات بسازیم و چیز‌هایی که طرفداران دوست دارند ببینند را حذف نکنیم. البته این نسخه‌ی گسترش یافته‌ی بازی اصلی خواهد بود و تجربه‌ای عمیق‌تر را ارائه خواهد داد.

انتخاب دیگر این بود که تمام مقیاس بازی اصلی را تنها در یک عنوان قرار دهیم. اما برای انجام این کار و بازسازی این بازی به یک عنوان مدرن، ما نمی‌توانستیم پروژه را با بالاترین میزان کیفیت بصری بسازیم. همچنین مجبور بودیم تا بخشی از صحنه‌ها و مناطق بازی اصلی را هم حذف کنیم.

کیتاسه در ادامه گفت:

در واقع اگر می‌خواستیم تمام پروژه را تنها در یک بازی ارائه دهیم، این عنوان تنها بخشی از داستان اصلی را ارائه می‌کرد و ما با خود گفتیم که این بازی نمی‌تواند طرفداران را راضی کند.

در نهایت تصمیم گرفتیم که بهترین انتخاب این است که همه چیز را با بالاترین کیفیت ممکن و داستان گسترده‌تر توسعه دهیم. امکان ارائه‌ی پروژه در طی چندین بازی به ما اجازه داد تا علاوه بر حفظ تمام چیز‌هایی که طرفداران نسخه‌ی اصلی عاشق آن‌ها هستند، به جزئیات عمیق‌تر داستان هم بپردازیم و چیز‌های ناگفته‌ی بیشتری را اضافه کنیم.

به طور ساده، دیدگاهی که اسکوئر انیکس برای نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Final Fantasy VII Remake در نظر داشت، تنها با ارائه‌ی یک بازی امکان پذیر نبود. البته تا زمانی که اولین بخش بازی را تجربه نکنیم، نمی‌توانیم در مورد درست یا غلط بودن این رویکرد نظر بدهیم. همان‌طور که می‌دانید، موارد جدید متعددی به بازی اضافه شده‌اند؛ از مراحل فرعی و مکان‌های جدید گرفته تا شخصیت‌ها و مکانیک‌های جدید گیم‌پلی. حال باید دید که آیا این موارد باعث بهتر شدن تجربه‌ی بازی می‌شوند یا این‌که آن را خسته کننده‌تر می‌کنند. البته باید یادآوری کنیم که نسخه‌ی دموی منتشر شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، اما آیا بخش‌های دیگر بازی نیز همین کیفیت را دارند؟

عنوان Final Fantasy VII Remake در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ (۱۰ آوریل ۲۰۲۰) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد فنی بازی برروی آنریل انجین ۴، پیشنهاد می‌کنیم تحلیل فنی نسخه‌ی دموی آن را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا
توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا
توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا
توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا
توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

توضیحات اسکوئر انیکس در مورد تقسیم کردن Final Fantasy VII Remake - گیمفا