رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا
رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا
رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا
رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا

رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد

ابوالفضل مناف زاده
۲۰:۳۰ ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا

بالاخره هرمن هالست، رئیس سونی اینتراکتیو انترتینمنت (Sony Interactive Entertainment)، خبر عرضه‌ی بازی Horizon Zero Dawn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی را به صورت رسمی تایید کرد. طبق صحبت‌های وی، این بازی در تابستان سال جاری میلادی در دسترس پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار خواهد گرفت.

هرمن هالست، در مصاحبه‌ی اخیر خود به شایعات پیرامون انتشار بازی پرطرفدار استودیوی گوریلاگیمز (Guerrilla Games) یعنی Horizon Zero Dawn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی پایان داد و آن را رسما تایید کرد. وی که در گفت‌وگوی خود با وب‌سایت پلی‌استیشن با سوالات پیرامون شایعه‌ی انتشار Horizon Zero Dawn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی روبرو شده بود، در نهایت این چنین اظهار داشت که:

بله، تأیید می‌کنم که بازی Horizon Zero Dawn در تابستان پیش‌رو در دسترس دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار خواهد گرفت. همچنین، به‌زودی اطلاعات بیشتری در این زمینه از سوی استودیوی گوریلاگیمز منتشر خواهد شد.

علاوه براین، زمانی که از آقای هولست دلیل تغییر سیاست‌های سونی مبنی بر عرضه‌ی عناوین انحصاری پلی‌استیشن برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی سوال شد، وی این چنین پاسخ داد که:

ما قصد داریم به همه این فرصت را بدهیم که با بازی‌های انحصاری سونی آشنا شوند. در نتیجه‌ی این امر، آن‌ها خواهند فهمید که سونی چه محتواهایی را در اختیار دارندگان کنسول‌هایش قرار می‌دهد. من فکر می کنم معرفی ایده‌های ما از این راه بهتر صورت خواهد گرفت و به کسانی که پلی‌استیشن  ندارند نشان خواهیم داد که چه بازی‌هایی را از دست داده‌اند.

وی همچنین افزود:

عرضه‌ی Horizon Zero Dawn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی، باعث نمی‌شود تا تمام بازی‌های انحصاری نیز مسیر مشابهی را طی کنند. بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ انتشار یک عنوان AAA انحصاری برروی رایانه‌های شخصی لزوماً به معنا نیست که همه‌ی بازی‌های انحصاری روزی برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهند شد. از نظر من، Horizon Zero Dawn یک نمونه‌ی بسیار خاص است و ما همچنان متعهد به عناوین انحصاری خود هستیم.

به هرترتیب، نشان دادن کیفیت بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن به بازی‌بازان سایر پلتفرم‌ها توسط عرضه‌ی Horizon Zero Dawn برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی، حرکتی بسیار هوشمندانه به‌نظر می‌رسد. همچنین، دیگر دلیل انجام این امر در این برهه‌ی زمانی را می‌توان نزدیک شدن به تاریخ انتشار کنسول‌ نسل بعدی سونی و متقاعد کردن بازی‌بازان رایانه‌های شخصی به خرید پلی‌استیشن ۵ در آینده نامید.

بازی Horizon: Zero Dawn، هم‌اکنون در دسترس کنسول پلی‌استیشن ۴ قرار دارد و در تاریخی نامعلوم از تابستان سال ۲۰۲۰، برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد. همچنین، صفحه‌ی اختصاصی این بازی در فروشگاه استیم از هم‌اکنون فعال شده و در دسترس کاربران این فروشگاه قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم نقد و بررسی این بازی را به قلم سعید آقابابایی، تحت عنوان «زیر خط افق، روی مرز رویا» مطالعه بفرمایید. علاوه براین، می‌توانید ویدئوی مستند پشت صحنه‌ی ساخت این عنوان را به همراه زیرنویس اختصاصی دانلود و مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا
رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا
رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا
رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا
رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • خیلی هم عالی
    ما ک از تجربش لذت بردیم D:

    • bushwhack گفت:

      همونطور که گفتم اسمم رو عوض کردم…
      از اینکه بازی واسه PC گیمرا بیرون اومده اصلا ناراحت نیستم و خیلی هم خوشحالم ولی این سرآغاز مرگ بازیای ناب پلی استیشن و حتی کل گیمینگ میشه درست عین مایکرو و اکس باکس…
      خیلیا تو نسل هفت فکر میکردن که اگه بازیای اکس باکس واسه PC بیاد گیمینگ و مخصوصا بازیای آفلاین و داستان محور پیشرفت میکنن ولی کاملا عکس شد!
      پلتفرم PC به دلیل آمار بالای گیمراش و اینکه نسلی نیست تعداد گیمرای آنلاین و استراتژیک باز و رقابت محور زیادی داره و خیلی از کمپانی ها به سمت این بازار که سود بیشتری داره حرکت کردن…
      سونی هم آخرین تیکه ی این پازل بود… ولی این کامنت یادتون باشه که از این به بعد شاهد افت کیفیت چشمگیر بازیای انحصاری و داستان محور سونی خواهیم بود…
      به هر حال بعد از این خبر دیگه رسما از دنیای گیم خارج میشم… خداحافظ همه!

    • gamegood گفت:

      بهرحال من از تمام این عناوینی که برا ps4 اومده و بعد برای pc عرضه شده حالم به هم میخوره و طرفش نرفتم از دث استرندینگ گرفته تا هورایزن زیرو دان و دترویت و nioh (نه بخاطر اینکه برا pc اومده بلکه کلا خوشم نمیاد از این عناوین) ولی بهر حال اگه کسی از این عناوین خوشش میاد چه روی pc و چه روی ps4 امیدوارم لذتشو ببره در کل بازی سلیقه ای هستش من تو عناوین انحصاری سونی خیلی از گرن توریسمو و آنچارتد و لست آف آس و گادآف وار خوشم میاد توی آی پی های جدیدم بلودبرن و اسپایدر من و دیزگان و the last guardian رو خیلی دوست دارم.

    • Arash.last of us گفت:

      عاشقتم سونی که برا بازی که ۲۰۱۷ زدی دارن له له می زنن :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      ما سونی فنا ۲۰۱۷ تمومش کردیم :inlove: حالا بعد سه چهار سال یه بازی انداختیم جلوتون :rotfl:
      (به کسانی که پلی استیشن ندارند نشان خواهیم داد که چه بازیهایی را از دست داده اند) :inlove: :inlove: :rotfl:
      (هورایزن یک نمونه بسیار خاص است و ما همچنان متعهد به عناوین انحصاری خود هستیم) :inlove: :inlove:
      نشون میده که این حرکت هوشمندانه برای کسب سوده
      تو خواب بتونید گاد آف وار لست اسپایدی آنچارتد و …رو پلتفرمی به غیر از پلی استیشن بزنید :inlove:

    • gamegood گفت:

      یه کاربر اینو تو سایت حمسایه نوشته لطفا خودتونو به کوچه ی علی چپ نزنید.
      خوش به حال چی…

      کو سیستمی که بتونه اینو اجرا کنه؟!!!

      هر چقدر که سیستمتو ارتقا میدی دوسال بعد قدیمی میشه باید جدیدشو بخری

    • بچه ها یک چیز جدید کشف کردم
      از نشانه های کسانی که میخوان سوزش خودشون رو پنهان کنن، اینه که میان میگن این بازی رو ما خیلی وقته تموم کردیم (که نشون بدن عرضه این بازی روی پی سی اتفاق خاصی نیست درحالی که هست)
      ولی با توجه به همین کامنتشون میشه نتیجه گرفت که شدیدا از انتشار بازی پلتفرم موردعلاقه شون برای پلتفرم PC سوزش دارن
      من دنبال جنگ و … نیستم ولی فقط میخوام دیدتونو بازتر کنم نسبت به این افراد. توی کامنت های همین پست به وفور میبینیدشون.:yes: مطمئن باشید بازم انحصاری های شاخی از سونی برای پی سی منتشر خواهند شد. ببینید کی گفتم

  • http://uupload.ir/files/n10v_maxresdefault.jpg
    همون طور که horizon تو این عکس بود،منتظر بقیه عناوین توی عکس روی PC هم باشید
    این Hermen Hulst هم عجب آدمیه تا سونی رو نابود نکنه بیخیالش نمیشه
    طرز تفکرش هم جالبه، اونی که PC فن واقعی هستش حاضره ۱۰ سال هم که شده برای اومدن یک انحصاری روی پلتفرمش منتظر بمونه ولی هیچوقت حاضر نمیشه خودش رو ۳۰ فریم و گرافیک و رزولوشن پایین محدود بکنه
    پ.ن:در کل بازی شاهکاری هست و پیشنهاد میکنم همه PC گیمرا تجربش بکنند
    عاشق شخصیت پردازی Aloy میشید و میره جزو بهترین شخصیت های عمرتون
    فقط خواهشا واسه ی بازی ماد ناجور نزنن،نمیخوام تصوری که از الوی داشتم خراب بشه‌…
    بخوام محبوبترین کرکتر های مونث رو برای خودم رو بگم:۱.کلمنتاین،۲.الی،۳.کارا وچهارم هم الوی هست
    برای شما چطور؟

    • بعد از ۵ سال خخخ،ما الان منتظریم که کنسول نسل نه بیاد که روی ۸k با گرافیک و محتوای خدا بازی رو بزنیم،از این ورم افرادی مثل شما منتظریت که بازیه نسل هفت رو PC بیاد که رو گرافیک low و ۷۲۰ بزنید.
      تارزه گیمفا بجای این اخبار تکراری باید خبر جدید رو بزنه که ps5 قدرت گرافیکی ۱۳.۳ ترافلاپی داره

    • Dragon 313 گفت:

      سلام آقا پیمان بنده حقیر تقریبا همه رو بازی کردم.اونایی که خوبن مثل این عنوان.در ادامه هم توضیح دادم اون پایین. :yes: :yes:

      • Dragon 313 گفت:

        جالبه نسخه COMPELETE EDITION بازی برای خرید در استیم قرار گرفته که هم شامل نسخه اصلی و هم بسته الحاقی FROZEN WILD که ۱ سال بعدش منتشر شد.و همین نسخه برای فروش قرار گرفته که بهتر است.دیگه تیکه تیکه نمیکنن.

    • lastofus2 گفت:

      چرت و پرت نگو لطفا.من همیشه پی سی فن بودم و هستم ولی شاهکارهای سونی رو هم با همین ۳۰ فریم بازی کردم و بهم چسبیدن
      و ادامه خبر رو هم بخون

    • notagamer گفت:

      بزرگ ترین اولویت هر شرکتی دستاورد مالی مناسب هست که سونی هم همین اولویت رو داره
      و از اونجایی که درامد اصلی سونی بخش فروش بازی ها هست نه سخت افزار ps (در مورد کنسول ps شنیدم سونی به خاطر کاهش قیمت کنسول هیچ سودی از فروش کنسول نداره)، طبیعیه که انتشار یک بازی خوب برای یک پلتفرم بی طرف کاملا به نفع سونی می تونه باشه
      با وجود قفل دنوو سونی میتونه در مورد سود فروش نسخه pc مطمئن باشه و این مسیر رو ادامه میده
      با این رویه سونی نه تنها نابود نمیشه بلکه قوی تر هم میشه

    • BlackRos گفت:

      اقا پیمان تو صندوق یه پیام برات میذارم لطفا چکش کن و جوابشو بده سریع

    • gamegood گفت:

      نه تو الان یه سیستم حیولا داری و همه ی کسانی که سیستم بستند الان سیستمشون از ps4 قویتره (اینو با تمامpc فن ها هستم) هر وقت تونستید یه سیستم یعنی کیس و قطعات داخلش با موس و کیبورد با قیمت xbox one و ps4 یه ترا ببندید یعنی ۲۵۰ و ۳۰۰ دلار که بازیهارو همون کیفیت ps4 اجرا کنه بعد از قدرت و برتری صحبت کنید فکر میکنید هنر کردید یه سیستم ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلاری بستید بعد خوشحالید بازیهارو با رزولوشن و فریم بهتری از ps4 اجرا میکنید اونم پی اس فوری که سال ۲۰۱۳ عرضه شده و هنوز بازیهای جدید رو با کیفیت عالی و مطلوب اجرا میکنه آخرشم نمیتونی با pc توی یک تصویر دو تا چهار نفره بازی کرد بطوری که تصویر نصف بشه شاید من بخام بازیهای مثلا کرش یا کال آف دیوتی رو با دوستم دونفره توی یک تصویر بازی کنم اولا یا همون کرش یا کمبت با تاخیر برا pc میاد آخرشم اسپیت اسکرین نداره اصلا غیر از اینه که هورایزن زیرو دان سه سال پیش برا ps4 اومده پول یه ps4 رو میدند یه کارت گرافیک میبندند برا pc فکر میکنند هنر کردن مثل این میمونه یه ps5 سه هزار دلاری عرضه بشه اونوقت بهت میگم پلتفرم و قدرت یعنی چی مقایسه باید منطقی و عادلانه باشه.

      • Saman.88 گفت:

        والا من که پشیمان نیستم ۶ میلیون دادم ی کارت گرافیک.قیمت ی کنسول هست اره.که ۳۰۰ دلار بیشتر قیمت نداره.شما هم لازم نکرده ناراحت سیستم دیگران باشی.

        • gamegood گفت:

          تو منظور منو نفهمیدی یا خودتو به اون درا زدی من میگم مقایسه کردن باید عادلانه باشه به قول خودت کارت گرافیکت فقط قیمت پی تس فوره پس وقتی سیستمی که بستی چند برابر ps4 براش پول دادی بایدم انتظار کیفیت بیشتر باشه و این مقایسه عادلانه و عقلانی نیست.

          • Saman.88 گفت:

            مگه ما مجبور هستیم ی سیستم با قیمت کنسول ۳۰۰ یا ۴۰۰ دلاری شما ببندیم خب.قطعات زیاد از هر برندی وقتی هست هر کی با توجه به بودجه‌ای که داره.فقط دوران جدید قبول کن.هیچ دلیلی ندارم بخاطر چهار تا داخل محدودیت خودمو بزارم.دیگه شما خودت بهتر میدونی قیمت پلاس هم و تا نباشه پخش آنلاینم نیست.ولی رو پلتفرم پی سی کسی برای آنلاین پول اضافه نمیده.از وسیله‌ای که داری لذت ببر.وگرنه سرعت ی لامبورگینی با پراید قابل مقایسه هستنیست ولی هر دو چهارتا چرخ دارن.کنسول خوبه ولی به شرطی دلال بازی نباشه ی بازی میاد ۲ میلیون.اکانت همدیگه رو هک میکنید به بهم میفروشید بعد پی سی بده.چطوریه ی انحصاری پلی فور با پی سی ساخته میشه ولی نمیشه برا خود پلتفرم پی سی تایید بشه.چون چندتا فن نمیتونن قبول کنند.کنسول قابل مقایسه نیست با پی سی.

      • Strixxx گفت:

        کیفیت عالی و مطلوب منظورت اپشنای off-low و فریم ریت ۲۵-۳۰ هست؟
        یه کارت ۹۷۰ که سال ۲۰۱۴ اومد همین الان رد دد رو از ps4 pro بهتر اجرا میکنه

    • MS GAMER گفت:

      حداقل متن رو درست بخون حرف های یارو رو هم بخون تا تیترو دیدی نیا نظر بده

    • Reason گفت:

      ببخشید پایین کامنتت ریپلای میزنم
      ولی واقعا ناراحتم وقتی وضع سایت و آدماش اینه
      واقعا جای تاسف داره و ناراحت کنندست که سر مسائل پوچ انقد باهم دعوا میکنیم
      هورایزن اومد برای pc، من به شخصه خوشحالم که افراد بیشتری تجربش میکنن
      یسریا از طرفی نگرانن که نکنه سونی همه انحصاریاشو بده واسه pc، خب واضحه که نمیده، احتمال زیاد نسخه ۲ این بازی عنوان‌ لانچ ps5 هست، سونی داره فن بیسشو واسه نسل بعو گسترش میده تا فروش بیشتری داشته باشه که خب منطقیه
      در کل درک نمیکنم با فرض اینکه تمام انحصاریاشم واسه pc بده از من گیمر چی کم میشه؟ خدا شاهده من خیلی دلم میخواد بلادبورن واسه pc بیاد چون انقد این بازی زیبا و بزرگه که حیفم میاد افراد زیادی که فن بازیای میازاکی هستن از تجربه‌ی بهترین اثرش محرومن
      یکم باهم مهربون تر باشیم و خوب همدیگرو بخوایم، ما مصرف کننده‌ایم دلیلی نداره انقد جوش بزنیم واسه این مسائل، گرچه میدونم این حرفا از درک حداقل ۲/۳ افراد این سایت خارجه
      التماس تفکر

      • Marioman گفت:

        دقیقا،نه که تمام مشکلات حل شده و سر همچین چیزایی جروبحث میکنیم.اخرش چی میخوان بهمون بدن که اینجوری به هم میپریم.از کجا معلوم که تا فردا تو این کره ی خاکی باشیم؟!!!اگه جو سایت یکم بهتر باشه و بیشتر بهم محبت کنیم بخدا ارامش همه بیشتر میشه،تا این که یه عده بیان به هم دیگه زخم زبون بزنن.

    • Dioxe گفت:

      بعضی ها یاد بگیرند از ایشون

  • fbjg گفت:

    جالب شد . حالا باید دید که بقیه انحصاری ها هم به PC میان یا نه

  • postman گفت:

    بسیار عالی. مبارک پیسی بازای گل.
    فکر میکنم سونی منطقی‌ترین سیاست ممکن رو در پیش گرفته برای فرست پارتی‌هاش.
    از طرفی تمام عناوین فرست پارتیش ابتدا روی کنسولش منتشر میشن و برای حدود دو سال هم میمونن تا فروش اصلیشون رو روی کنسول بکنن و بتونن باعث فروش کنسول هم بشن. از طرفی هم بعد از دو سال یا بیشتر، روی پیسی منتشر میشن تا پیسی گیمری که به هیچ عنوان کنسول نمیخره هم اگر خواست بتونه بازی فرست پارتی سونی رو بخره و هم اون لذت ببره هم سونی یه سود بیشتری کرده باشه.
    حالا این کار یک مخاطب هدف دیگه هم داره. پیسی گیمر‌هایی که برای خرید کنسول سونی دو دل هستن.
    با اومدن هورایزن روی پیسی، یه پیسی گیمر ممکنه بره بازیش کنه و نه تنها عاشقش بشه، بلکه به شدت دنباله بازی رو هم بخواد و علاوه بر اون به بقیه فرست پارتی های سونی هم متمایل میشه. حالا این پیسی باز دو دل، کاملا ممکنه نخواد مجبور باشه دو سال بیشتر صبر کنه برای یه بازی فرست پارتی سونی و بره کنسول رو بخره.
    سونی به نظرم سیاست خیلی خوبی رو در پیش گرفته. اینجوری با انتشار بازی‌هاش روی پیسی میراث اون‌ها هم حفظ میشه و در گذر زمان به فراموشی سپرده نمیشن با عوض شدن نسل.

    • cast away گفت:

      قربون ادم چیز فهم
      حالا بیا این حرفا رو به یسری متعصب بی منطق بگو ، مگه تو گوششون میره

    • Clara گفت:

      فدات شم استدلال شما کاملا صحیح اومدن انحصاری های سونی رو pc کار اشتباهی نیس ولی
      ولی اومدن هورایزن رو pc اشتباه ه
      ۱- اولا این طرز تفکر که فلان بازی مارو بقیه بازی میکنن میگن به به عجب شاهکاری بود من نسل بعد سونی میخرم کاملا اشتباهه، هیچ گیمری چه سونی فن چه غیر فن میدونه هورایزن چه شاهکاری ه برای اثباتش حتما نباید اونو تجربه کنه و حتما نباید رو پلتفرم دیگه عرضه بشه: این سیاست میتونه کاملا نتیجه عکس برای آینده بده یعنی کافی ه فقط طرف شک کنه هورایزن ۲ بعد اصلا ۴ سال برای pc میاد و من بهتون اطمینان میدم افرادی هستن که حاضرن ۴ سال صبر کنن و کنسول چند صد دلاری نخرن
      ۲- آقا به ولله به پیر به پیغمبر اگه دث رو داد ایراد نداشت اگه جرنی رو داد ایراد نداشت حتی اگه اسپایدرمن رو هم میداد ایراد نداشت ولی هورایزن؟؟! هورایزن و الوی مثل آنچ نسل ۷ مث گاد نسل ۶ یعنی play Station یعنی هویت یعنی نماد ؛ من واقعا تعجب میکنم یعنی اون سران سونی نمیدونن این قضیه رو که هویت شون رو خدشه دار کردن؟ آقا من ps دارم ولی به والله راضی نیستم گیرز بیاد رو ps ؛ مارکس و گیرز نماد اون x سبز رنگ ن نباید رو هیچ چیز دیگه ای قابل دسترسی باشن
      فقط امیدوارم سونی فک نکنه عین نسل ۶ چون این نسل برنده شد نسل بعد هم قاطعانه…. این خبرا نیس و حداقل این حرکتش به نظر من ضرر زیادی بهش میزنه نه الان نه فردا ولی ضررش رو میزنه

      • postman گفت:

        ببین من خودم حرفتو کامل میفهمم و ته ته قلبم هنوزم دلم سمت سیاست کاپیتالیسمی انحصار گراییه واسه بازیای کنسول. کاملا قبول دارم حس عجیبی داره که مثلا هیلو روی پلی استیشن منتشر بشه یا لست مثلا بیاد روی پیسی یا دیابلو‌ای که از نماد‌های پیسی گیمینگ بوده مثلا قراره روی ایکس باکس منتشر بشه. من خودم به شخصه به خرجم نمیره که بازی استراتژی رو کنسول منتشر بشه. مهد و خونه‌ی بازی استراتژیک پیسیه. این قضیه حتی بعد روان شناختی هم میتونه داشته باشه. جامعه‌ی ایکس باکس یه جور DNA به خصوصی برای خودش داره و بازیاش هم بر اساس اون DNA طراحی و ساخته میشن. همینطور پلی استیشن. میخوام بگم اون فن ایکس باکس حسی که از بازی کردن هیلو بهش دست میده رو ما هیچ وقت نمیتونیم عینش رو لمس کنیم و درک کنیم. میتونیم هیلو رو بازی کنیم و ازش لذت هم ببریم و بهش شاهکار هم بگیم ولی اون حس یک فن ایکس باکس رو نمیتونم بچشیم. همین قضیه عینا در مورد یه بازی مثل لست به شکل متقابل وجود داره. ولی خب این حس و حال ها مهم نیستن دیگه تو دنیای امروز و از طرفی چون حالا هر کی حس و حالی داره دلیل منصفانه‌ای هم نیست که بقیه محروم باشن از یه چیزی. گذشته از این ها هم دیگه تو دنیای امروز بحث بیزنسی یه مساله حرف اول رو میزنه. و این مدلی عرضه کردن بازی‌های فرست پارتی رو پیسی قطعا از نظر بیزنسی جوابه. چرا؟ چون شما داری فقط من و خودتی که مخاطب دو آتیشه پلی استیشن هستیم رو میبینی در حالی که مخاطب عام پلی استیشن و ایکس باکس گیمر‌های کژوآل هستن که برای تفریح بازی میکنن. اونا با این مسائل ناراحت نمیشن و کنسولشونو عوض نمیکنن. بازیشونو میکنن صرفا. حتی ممکنه هیچ وقت نفهمن که مثلا هورایزن داره واسه پیسی میاد چون اساسا پیگیر اخبار نیستن زیاد. روزی که دلشون یه بازی بخواد پا میشن میرن خرده فروشی و میبینن چی جدید اومده و میخرن و میان خونه بازی میکنن.
        پس از نظر بیزنسی کار سونی کاملا توجیه پذیره.

        • Clara گفت:

          بنده نمیدونم اکانت توییتر دارید یا نه ولی برین زیر توییت هالست ببینین چقدر مردم ناراضی ن و حتی خود پیج اکس باکس با حالت طعنه و مسخره نوشته that’ll be an epic experience این یعنی چی دوست عزیز؟ مسخره خاص و عام شدن واقعا منطقی ه؟ مطمئن باش نه یکی دوتا خیلی ها هم اخبار گیمینگ رو دنبال میکنن و میدونن چه اتفاقی میفته
          سوال من اینه آدم به ترکیب تیم برنده دست میزنه مگه؟ وقتی تو دیدی که عرضه انحصاری رو pc چه فاجعه ای برای xbox بوجود آورد آخه…. چی بگم من که جزو سران شرکت نیستم قطعا اونا یه چیزایی میدونن که من نمیدونم من حدس خودم رو زدم

    • ETERNAL_MAN گفت:

      postman@
      با تشکر از شما، من فکر میکنم سونی هدفش جاودانه کردن آی پی هاش هست، همونطور که همه میدونن و اگه اشتباه نکنم پیت هاینز هم بهش اشاره کرد کنسول بازی به طور کلی حالا از هر کمپانی که باشه بالاخره یه روزی به پایان خودش میرسه ولی این عناوین اون کنسول ها هستن که میتونن همیشه مخاطب رو جدب کنن هر چند هم که به مرور قدیمی بشن، به نظر من به طور کلی حرکت سونی درست بود در نوع خودش

    • shonar گفت:

      postman
      حرفت کاملا درست و کاملا غلطه بهترین و بدترین سیاست اول اینکه این سیاست ایکس باکس فقط با دو سال اختلافه و اگه اون نکبت نبود الان سونی اینجوری گاف نمیداد دوم انتشارش چندان هم بد نیس چون کسی که براش به دلار پول خرج کرده پول زیادی واسش نبوده که حالا بسوزه که چرا صب نکردم رو پی سی بیاد ولی………
      توی ایران که رفتی حقوق یه ماهت رو صرف یه انحصاری کردی ولی بعد دو سال فهمیدی رکب خوردی میشه خیانت به مخاطب البته تقصیر سونی نیس تقصیر کشوره ولی در کل کار درستی نبود به نظرم

    • Saman.88 گفت:

      خودت قبول داری پس بازی روی کنسول به فراموشی سپرده میشه.اره میشه ولی قرارم نیست پی سی رو ول کنیم باز✌

  • funnybomb گفت:

    کاربر Mr hill93
    برو زیر تخت گریه هاتو بکن
    مبارک پی سی فنای عزیز
    حتما این بازیه شاهکار رو تجربه کنید :yes:

  • adam jensen گفت:

    تبریک بهpcگیمر های خوب و همچنین تبریک به سونی فن ها که‌ گیم شاهکارشون رو گیمرای زیادی قراره بشناسن 🙂

  • Hmmm گفت:

    برید بازی کنید حال کردید به خانواده پلی استیشن بپیوندید که ادامه داستان در راه است.
    هرچند بازی یخورده انگلیسی طور و مودبه‌

  • Farshidmc گفت:

    اگه بعد چند سال برای PC بده من استقبال میکنم

  • GrandWarden گفت:

    تبریک به دوستان پی سی فن عزیزم امیدوارم نهایت لذت رو از این بازی ببرید.از دوستان سونی فن عزیزم تقاضا میکنم برای دوستان پی سی فن بازی رو اسپویل نکنند تا عزیزان بتونن نهایت لذت رو ببرن.به نظرم میشه گفت هورایزن ۲ لانچ ps5 و و دلیل اصلی ای که این بازی از بین انحصاری های سونی روی پی سی منتشر میشه همینه.حرکت بسیار هوشمندانه از جانب سونی که تحسین برانگیزه.

  • Dragon 313 گفت:

    سلام خدمت دوستان عزیز،خبر بسیار خوبی بود.واقعا لذت بردم.بنده یک عمر pc باز بودم.وقتی داداشم در نسل هشتم یه کنسول گرفت،تمام عناوین انحصاری رو یعنی اکثرا رو بازی کردم.بعد ایشون متاهل شد و بنده برای خودم یکی گرفتم و دیگر لپتاپ بنده جوابگو نبود.days gone رو بازی کردم و چند عنوان دیگر مثل استار وارز.بعد از ۵ الی ۶ ماه که کنسول رو داشتم فروختم و یک pc جمع کردم.
    بخاطر کیفیت ضعیف و پایین بازی های جدید رو PS4 SLIM همین حدودا ۳ ماه پیش فروختمش و یک PC جمع کردم.
    و در نهایت بااحترام PC FOR EVER :yes: :yes: :yes: :yes:

  • پی سی که روش ویندوز نصب باشه پلتفرم مایکروسافته یعنی انحصاری هاش رو پلتفورم مایکروسافتم میاد ولی خب انحصاری هایه مایکروسافت فقط رو پلتفرم هایه مایکروسافت خوبه بحرحال منکه با این بازیا حال نمیکنم. حوصله سر بره همون Gears 5 عالیه که هروز پلیش میدم و Forza 4 و ….

  • Sackboy گفت:

    بیاید با خودمون روراست باشیم! این خبری خوش برای PC گیمرها و تصمیمی غلط برای اکوسیستم پلی استیشنه.

  • ایول .عالیه.یکی این بازی یکی هم انچارتد جز بازیهای انحصاری منحصر به فرد پلی استیشن هست که من همیشه دوست دارم رو PC تجربه کنم.

  • اولا مبارک پی سی فنای عزیز
    دوما..هالست کاملا روشن کرد که این سیاست(سونی)تغییر نخواهد کرد و هورایزون بعد از بیش از سه سال داره عرضه میشه…یه جورایی تایید کرد که هورایزون۲ لانچ پی‌اس۵ هست….
    تابستون هورایزون بازی کنید…دوست داشتید زمستون واسه تجربه شماره دومش پی‌اس۵ بگیرید
    سیاست هوشمندانه‌ای هست….به شرطی که هالست سر حرفش بمونه و این سیاست محدود به همین بازی بشه…

  • yousofkh گفت:

    دمشون گرم تا موقعی که کنسول داشتم و به خاطر وضع مالی فروختمش اینو تا نصفه رفته بودم حالا میتونم ادامشو برم.

  • Dioxe گفت:

    واقعا متوجه نمیشم چرا بعضی از دوستان از انتشار بازی های انحصاری کنسول مورد علاقه شون بر روی دیگر پلتفرم ها ناراحت میشوند, شما که خودتون این بازی هارو تجربه کردید و لذت بردید بده این تجربه های خوب نصیب کسانی که تجربه نکردند بشه؟ 🙂

    • lastofus2 گفت:

      علتش این هستش وقتی یک بازی رو بخوان روی دو پلتفرم بدن هزینه و زمان بالایی نیاز داره و این یعنی یا انحصاری کم میاد یا کیفیتش مثل بعضی ها شبکه پویا میشه.علت دومش این هستش که من پی سی فن کنسول رو به خاطر انحصاری هاش خریدم اگر قرار باشه روی کامپیوتر بیاد مرض دارم برم پلی ۴ بخرم؟

      • postman گفت:

        نگران هزینه نباید بود. بدون شک استودیو‌های فرست پارتیش رو مجبور نمیکنه روی سخت افزار پیسی بخوان کار کنن که هم خرجشون بره بالا هم زمان ساخت بازی. اصل بازی رو استودیو ها روی کنسول توسعه میدن و منتشر میشه و بعد دو سال هم میدن یه استودیوی ثالث طرف قرار داد به شکل درست پورت کنه روی پیسی و حتی حس میکنم ناشر نسخه پیسی هم نشه سونی. برای ایکس باکس شاید توسعه روی پیسی از تمرکز مطلق روی بازی کم کنه چون بازی رو روز اول میخواد رو پیسی بده. ولی برای پلی استیشن این داستان پیش نمیاد به خاطر فاصله‌ی بین عرضه کنسول و پیسی.

      • Saman.88 گفت:

        شرایط عوض شده باهاش کنار بیا

      • Dioxe گفت:

        پورت کردن بازی معمولا چندان خرجی نداره که باعث افت کیفیت بشه معمولا کلا یک شرکا دیگه پورت رو انجام میده مثل death stranding و در مورد علت دوم شما ; همه مثل شما پلی استیشن فقط بخاطر انحصاری هاش نمیگیرند

    • Clara گفت:

      این طرز تفکر خیلی بچگانه و ساده لوحانه س که من بازی کنم تو نکنی نه موضوع این نیس ؛ موضوع اینه من وقتی ps خریدم به اون only on ه دقت کردم و باورش کردم ؛ شاید اگه میدونستم دروغه هیچوقت سراغ ps نمیرفتم
      سونی نه که حق نداره ولی نباید هورایزنی که بخشی از هویت ش رو خراب کنه اسپایدر من رو میداد مهم نبود اسپایدر من شخصیتی نیس که نماد ps باشه

      • Dioxe گفت:

        شما اگه واقعا طرفدار پلی استیشن و این گیم باشی باید از این خبر خوشحال باشی به علت اینکه هم تعداد پلیر ها و فروش بازی بالا میره و تازه بقیه گیمر کیفیت انحصاری های ps رو متوجه میشوند که باعص میشه خیلی هاشون به سوی خرید ps5 برن

    • shonar گفت:

      چون این دوستان اونجاشون پاره شده برای این انحصاری ها ولی بعدا یه مشت مفت خور کرک شده و مجانی بازیش میکنن اینجاش سوز داره یکم فک کن مثه اینکه تو کلی هزینه کنی واسه یه ماشین ولی بعدا بفهمی میتونستی با ۱ پنجم قیمت بخریش پولت رفته توی چاه فاضلاب این سوز داره نفهم بفهم

      • Dioxe گفت:

        نمیدونم کامنت شما چطوری تایید گرفته واقعا برای گیمفا متاسفم; دوست عزیز اون مفت خور کرکی کلی هزینه برای pc کرده که قطعا با این قیمت های که الان تو ایران هست ظلمه تازه جدا از پولی که باید بابت دانلود دیتا و … داده بشه . همه کسانی که ps4 دارند هم اورجینال تهیه نمیکنند و در ضمن همه pc گیمر ها کرکی تهیه نمیکنند .

        • shonar گفت:

          اول از همه برای خودت متاسف باش اونی که تو آمریکا زندگی میکنه و اورجینال میزنه مگه خرج پی سی نکرده؟ منی که توی ایران زندگی میکنم و به ریال پول در میارم مگه خرج انحاصریم نکردم؟؟؟؟ همه کسایی که عاشق یه بازی انحصاریشون باشن دیسک بازی را میگیرن تا به کلکسیونشون اضاف کنن همه پی سی گیمرهای اینطرف هم کرکی میزنن عزیز از خواب بیدار شو در ضمن همون اشتراک به دلار میدونی الان قیمتش دو برابر بیشتر از دیسک بازیه وقتی روی یه سی دی میاد only on یعنی فقط روی اون تموم شد و رفت خوشم میاد بازی AAA کنسول میزنید و بعدم بهش میگید جعبه روتونا برم

          • Dioxe گفت:

            یعنی شما فقط بازی رو برای انحصاری بودن میخرید تا کلکسیون جمع کنید ؟ و نه بخاطر لذت و سرگرمی؟ به خاطر نمیارم کنسولی رو مسخره کرده باشم و گفته باشم “جعبه” یکی کردن همه pc gamer ها بخاطر حرفی که چند نفر به شما زدن واقعا جالب به نظر نمیرسه. قیمت پول خرج کرده شما هم غیر منطقیه این ضرری به شما زده شده حتی اگه این بازی پورت نمیشد به شما تحمیل میشد چون قیمت همه بازی ها بعد از چند سال پایین میاد. امیدارم یکم انسانیت به خرج بدیدکمتر به فکر خودتون باشید. :deadrose:

        • Jason22 گفت:

          خواهشا شعار نده من خودم پی سی دارم یک بارم سمت اورجینال گرفتم نرفتم رفیقام هم همین طور چندین بارم سیستممو گذاشتم. خیالتون سیستم سیب زمینی دارید جون نمیتونید پلی ۴ بخرید میاید فقط تحقیر قوطی قوطی میکنید . نود درصد طرفدارای سونی دیسک و اورجینال میخرن چون سونی میزنه بن میکنه کنسولو . چیزی نمیدونی نظر نده ولی تو پی سی کسی کاری به کارت نداره. تو هروقت عکس از سیستمت و بازیای اورجینالت گذاشتی اونوقت بیا حرف بزنیم. لازم باشه عکس تمام دیسکای سونی رو میذارم که خریدم. من واسه کنسولی هزینه کردم که انحصاری داشت و امثال شما حداقل پول همونم ندادید به سونی بعد تابستون میرید کرکی میزنید تف میندازید تو صورت سونی و طرفداراش. این کار سونی کلاهبرداری محضه. منم میتونستم پول هورایزنو ندم. ولی به ما دروغ گفت سونی.

          • Dioxe گفت:

            دوست عزیز من لازم نیست چیزی رو به شما ثابت کنم; کار سونی تبلیغ دروغ میتونه حساب بشه ولی شما طوری رفتار میکنید که فقط بازی هارو بخاطر انحصاری بودن میخرید. در ضمن حداقل سیستمی بشه این روزا جمع کرد حداقل ۲ برابر قیمت کنسول ها میشه

            • shit box گفت:

              نه اشتباه فهمیدی ما کنسولو به خاطر انحصاریا میخریم چون کوچولویی نتونستی درک کنی . تا وقتی بهمون سرویس درست حسابی بده دیسکاشم میخریم نده به یه ورمونم نمیگیرمش و ولش میکنیم. حالا خیلی جالبه داریم افرادی تو سایت میبینم مث تو که تا دیروز تو غار بودن حالا دراومدن پی سی پی سی میکنن واسه ما تحلیل گر شدن. بابا یدونه بازی از سونی اومده براتون دهن همه رو سرویس کردید

          • MahdiVirus گفت:

            @jason22
            جون تو بسوز من تفم روت میندازم 🙂

  • lastofus2 گفت:

    خوب با توجه به حرفش هدفش این هستش مردم شاهکار هرایزن زیرو دان ۱ رو بازی کنند و برای شماره ۲ مجبور به خرید پلی ۵ بشن
    ( بازی لانچ پلی ۵ همین هرایزن زیرو دان ۲ خواهد بود ) اگر یک روزی سونی بخواد سیاستش رو عوض کنه و مثل ماکروسافت بازی هاش رو روی کامپیوتر هم بده اون روز باید به شبکه پویا ۲ سلام کنیم :reallypissed:

  • یه کالکشن آنچارتد هم بدی بیرون، دیگه هیچ چیزی از صنعت گیم نمیخوام

  • mehrdadPS گفت:

    بازی خیلی خوبیه حتما تجربش کنین

  • Y.R گفت:

    مبارک pc فن های گل :rose: :rose:

  • s3me گفت:

    به به بالاخره رسمی شد تابستان داغی پیش روست

  • majidam گفت:

    قابلیت ۴k و نرخ فریم ۶۰ هم اگر بهش اضافه کنه عالی میشه تجربش فراتر از کنسول میشه

  • خب خدارو شکر با توجه به شایعات معلوم بود تایید میشه ولی عالیه که تایید شد
    از حرفشون معلومه که تمامیشون عرضه نمیشن ولی اینو هم نگفتن که این اخرینش هست که روی pc عرضه میشه
    باید منتظر بقیشون باشیم
    امیدوارم last of us هم جزشون باشه
    ولی این حتما سیستم بسیار بالایی میخواد

  • Clara گفت:

    بالاخره یه پستی که خوب بازدید بده 😀

  • خیلی خیلی خوب شد حالا برای پروژه بعدی بودجه به اندازه کافی جمع میشه. با انتشار بازی های قدیمی سونی روی pc به نظرم اینجوری خیلی بیشتر میتونن سود کنن. کسایی که pc دارن از دستش ندید چون یکی از بهترین بازی های نسله راستش من یکی تا حالا گرافیک بیشتر از این بازی ندیدم.

  • vergil2max گفت:

    این اقدام سونی فرضیات زیادی بوجود میاره.اما بنظر من دو تاشون محتمل ترن.اول اینکه سونی با این حرکت زیرکانه میخواد با یه تیر دو نشون بزنه که ختم میشه به اینکه احتمالا نسخه بعدی Horizon یکی از عناوین لانچ PS5
    و احتمال بعدی اینکه سونی اولین قدمش برای عرضه عناوینش بروی PC برداشت و با این بازی میخواد وضعیتو بسنجه.به هر حال سونی اگه همچین قصدی داشته کنده تر از مایکرو پیش میره.اگه یادتون باش موقع عرضه نسخه اول گرز و HALO مایکرو هم تقریبا همین حرفا رو میزد.به هر حال چیزی که واضح دیر یا زود عمر کنسولها تموم میشه و بازار گیم در تسخیر وسایلی امثال گوشی های هوشمند و PC می افته مسئله ای که سازنده ها بهتر ما ازش اگاهن،به هر حال این نظر من بود و هرکی تقریبا یه نظری داره ولی در کل مبارک PC گیمرا

  • Strixxx گفت:

    ی سری نووب هنوز درگیر اینن که کدوم پلتفرم بهتره البته دلیلشم سن پایینشونه
    هرچی خوشتون میاد تهیه کنید بازی کنید الانم با این اتفاق قرار نیست چیزی ازتون کم بشه

  • god of war گفت:

    سونی عزیز
    سال ها باهات بودم و از عناوینت نهایت لذت رو بردم
    با وضع خراب مملکتم برای بازی ایی می تونستم به خیلی راحت به صورت کرکی در پی سی بازی کنم ۶۰ دلار پول دادم و با رضایت کامل هم این کارو کردم چرا که می گفتم اون پی سی بازه هیچ وقت لذت یه دونه از شوخی های نیتن دریک رو نمی فهمه
    و همچینین سالی ۶۰ دلار پلاس خریدم تا بتونم مولتی ایی که در پی سی به صورت رایگان توسط اوریجین و یوپلی و استیم عرضه می شه رو تجربه کنم
    ولی حالا که قراره من با پی سی بازه فرقی نکنم دلیلی بر خرید پلی استیشن نمی بینم
    من به هیچ وجه از انتشار این بازی برای پی سی ناراحت نیستم ولی اگه قراره سیاست جدید سونی مبنی بر فروش بیشتر بازی ها باشه نه برتر بودن دارندگان پلی استیشن نسل اینده بی شک یک رایانه ی قوی می بندم و دور پلی استیشن رو خط می کشم
    امید وارم همون طور که توی متن اقای مناف زاده گفتند این حریکت یک حریکت تبلیغاتی باشه تا مردم به سمت پلی استیشن بیاند نه تغیر سیاست کلی سونی که انحصاری ها بعد یکی دو سال به پی سی بیایند

    • Jason22 گفت:

      من پی سی دارم اما پلی ۴ واسه انحصاریاش گرفته بودم که اونا هم پر میزنن. پس نسل بعد با پی سیم ادامه میدم دقیقا حرف دل منو زدی. من پی سیم خیلی عالیه میتونستم تابستون کرکی رو پی سی برم اما اینا حق انتخابو از من گرفتن سر ما شیره مالیدن گفتن only هست پول دیسکشو دادم خدا شاهده. حالا یه سری گوگول مگول میان فاز برمیدارن ما رو پی سی قانونی خرید میکنیم آره ارواح عمت. ۹۹ درصد ایرانیا پی سی میگیرن کرکی بازی کنن کلی رفیق دارم بریزمشون سایت متوجه میشید.فقط بلدن شعار بدن. آخه یکی نیس بگه حداقل کیل زون رو میدادی چرا اینو دادی. همه منتظرن سونی طرفداراش رو سورپرایز کنه واسه پلی ۵ بعد این هرمن پلشت رفته طرفدار پی سی رو شاد میکنه. کنسول بدون انحصاری برای منی که پی سی دارم دیگه ارزشی نداره

  • ALFAR3D گفت:

    خب من که گفتم تایید میشه اینم از این ولی جدا میتونه بعد از دو سه سال بازیاشو پورت کنه واسه پیسی این سیاست خوبیه جدا سودشو از همه جهت میکنه….

  • saeed Kh گفت:

    من خودم پی سی گیمرم….اما سونی با این کار به شعار خودش خیانت کرد
    Only on playstation

    بقیه انحصاری هاش هم روانه پی سی خواهد شد به مرور….

  • این سیاست سونی ،نوعی از بازار یابی یا دیجیتال مارکتینگ بهر حال باعث میشه گیمرای بیشتری با انحصاریاش آشنا بشن وراغب به خرید کنسول پلی ۵ ،خود من ترجیحم بازی با کنسول های سونیه ولی این دلیل نمیشه از انتشار عناوین انحصاری سونی واسه pc ناراحت بشم چون فن بوی بودن هیچ سودی ندارد من از بازی لذت میبرم خوشحال میشم بقیه بازیش کنن ،این تعصبات بی جا وخنده دارو واسه تیم فوتباله نه گیم،سونی و مایکروسافت واسه فن بوی بودن هیچ ارزشی قائلی نیستن ودنبال منافع مالی خودشونن وشاید واسه خودشون این تعصبات خنده دار یاشه

  • دروغ میگه، اگه خوب فروش کنه بقیه ی انحصاری های PS4 رو هم میاره.
    پی سی پلیر ها الانه که تعهد خودتون رو نشون بدین و بازی رو بخرین تا بقیه شم پورت کنن.

  • یه خبر خوب دیگه
    ظاهراً بازی فقط روی استیم منتشر میشه و نسخه اپیک در کار نیست اگه اینطور بمونه پی سی گیمرا خیلی خوب حمایتش میکنن

  • دوستان متای nioh 2 منتشر شد و نمره ۸۶ از ۴۳ نقد گرفته متای دریمز ۸۸ شده و متای اوری بر اساس ۳۳ نقد همچنان روی ۹۱ ثابت مونده

  • anti_xbox گفت:

    دلم برا طرفدارای بی بازی میسوزه که بازی ای که سال ۲۰۱۷ عرضه شده الان دارن خودشونو براش خفه میکنن :rotfl:

  • Majid گفت:

    اگه پولشو شما میدی که من ps4 هیچ بلکه ps5 می خرم :laugh: :laugh:
    با این قیمت ها نمی تونم یه مانیتور خوب بخرم چون صرف نداره چه برسه که بخوام برا هر بازی چند صد هزار خرج کنم تازه اگه بالا نره
    نهایت بتونم یه کنسول بخر که اگه هکی خور نکنم بازم نمی صرفه

  • we are gamer گفت:

    مبارک پیسی فن ها
    من از بچگی ps فن بودم چیزی که راجب جر و بحث های بچگانه مردم راجب عرضه بازی های سونی رو پیسی ذهنمو مشغول کرده اینه که با یه نگاه منطقی میشه گفت تمام این بازی ها با پی سی تولید میشن پس حق این پلتفرم هست که از این بازی های انحصاری حالا نه همشون (برای ادم هایی که بزرگ میشن ولی بچه میمونن)استفاده کنه اونم بعد از چند سال حتی با وجود اینکه ماله ماکروسافته.هی منفی بدین من که به یه ورم نیست ۶ ساله تو این سایتم ۱۰ تا کامنت به زور دادم انقدر که بچه ریخته اینجا.

    • Jason22 گفت:

      چه نظر مسخره ای میدی خدایی سونیم دیسک بلوری تولید میکنه پس باید تمام بازیای ایکس باکس دیسکاش بیاد واسه پلی ۴ ؟ موتور انحصاری اون بازیا رو تولید کرده و کلی برنامه دیگه که ربطی به پی سی ذغالی امثال تو نداره. یه مشت بیسواد ریختن تو سایت با نهایت ۱۵ سال سن بعد به بقیه میگن بچه مت ۳۰ سالمه پسر جان حرفت خیلی زور داره نه به خاطر اومدن این بازی رو پی سی اما چرند محضه
      پی سی قطعاتش برای مایکرو نیس و کار شرکتای دیگه ای مث اینتل و ایسوز و ای ام دیه محض اطلاع. اونیم که پول کنسول میده واسه انحصاری میده بالاخره یه فرقی با اونی که مث تو سرش تو برفه و تعصب پی سی کورش کرده باید داشته باشه

      • Advent Sorrow گفت:

        حالا که سونی تصمیم گرفته این کار رو انجام بده مالکشه دلش می خود تو هم حق حرف اضافه نداری. ۳۰ سالته ولی مغزت در حد ۳ ساله هاس تو اینجا خودتو به در و دیوار هم بزنی سونی کار خودشو می کنه و پی سی گیمر ها لذت میبرن. بخواد روی اکس باکس هم بده تو نمی تونی حرف بزنی چون مالکشه. حالا هم یه تنه برو ژاپن جلو شرکت تظاهرات کن بخندیم یکم.

      • we are gamer گفت:

        انقدر سواد و شعورت کمه و همونطور که گفتم هنوز بچه ای متوجه نشدی که گفتم اولا خودمم سنم بالایه دوما منم پلی استیشن دارم از همون یکش تا چهارش.ابرو گیمر هارو میبری بزرگ مرد کوچک

  • peymang-69 گفت:

    یادش بخیر نزدیک به دوسال پیش چنان لذت بردم از این شاهکار که قابل وصف نیس اولاش یکم چون با سیستمش غریب هستیم شاید چنگی به دل نزنه ولی به مرور جای توی دلمون باز میکنه حداقل تجربه شخصیم که اینطور بوده

  • kurd گفت:

    نمیدونم چرا طرفدارای ps4میسوزن از اینکه بازیاشون واسه pc میاد .

  • منو شاید جدیدا نشناسن
    من همیشه از بازی لذت بردم ۳۶۰ هم حتی داشتم ولی بازم انتخابم سونی بود اما مشکلی با مایکرو نداشتم اگر پولم رسیده سعی کردم عناوین اونم امتحان کنم
    در اخر میخام بگم روی pc یه دوتا ۲ باز حرفه ای هم هستم پس کاربر ویندوز مایکرو هم محسوب میشم
    از خود بازیها لذت ببرید بنظرم چون عمر گیمری کوتاهه

  • sasuto گفت:

    کم کم داره حرف هام درست در میاد . به نظرم سونی این کار رو کرد چون death stranding کوجیما فروشش خوب نبود نسبت به انتظار ها و چون موتور دسیما به لطف کوجیما روی pc پورت شده بود سونی از فرصت استفاده کرد تا با انتشار HZD روی pc این کمبود بودجه رو برطرف کنه . شاید هم داره بودجه جمع میکنه تا بتونه با خیال راحت با یک ضرر مختصر ps5 رو با هزینه ای کمتر توی چند سال اول روانه ی بازار کنه

رسمی: انتشار Horizon Zero Dawn برای رایانه‌های شخصی تایید شد - گیمفا