از نظر سازندهی Chivarly II حافظهی SSD کنسولهای نسل بعدی تفاوت زیادی در عناوین غیرجهان باز ایجاد نمیکند
سونی و مایکروسافت تبلیغات بسیاری برای حافظهی SSD اختصاصی مورد استفاده در کنسولهای نسل بعدیشان انجام دادهاند بهگونهای که بهنظر میرسد این مورد مهمترین پیشرفت سختافزاری پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس نسبت به پیشینانشان باشد. اما آیا حافظهی SSD در عمل و از دید توسعهدهندگان نیز واقعاً تا این حد تاثیرگذار است؟
در همین راستا و در رویداد مطبوعاتی اخیر عنوان Chivarly II وبسایت WCCFTECH موفق شد گفتگویی با استیو پیگات (Steve Pigott)، طراح ارشد گیمپلی و الکس هیتر (Alex Hayter)، مدیر بازاریابی استودیوی تورن بنر (Torn Banner) داشته باشد. پس از اینکه خبرنگار نظر آنها را دربارهی ویژگیهای کلیدی کنسولهای نسل بعدی جویا شد، آنها تاثیرگذاری حافظهی SSD را بیشتر در بازیهای جهانباز دانستند:
پیگات: نمیدانم دقیقاً چه میزان اطلاعات از کنسولها بهصورت رسمی منتشر شده است و احتمالاً بیشتر از عموم مردم دربارهی آنها اطلاعات داشته باشم. بنابراین… ما برای آنها هیجانزده هستیم. فکر میکنم این قطعاً قدمی رو به جلو است.
هیتر: مشخصاً امروز جمع شدهایم تا دربارهی Chivarly II برروی رایانههای شخصی صحبت کنیم اما ما تمام اتفاقات صنعت بازیها را رصد میکنیم. من فکر میکنم دیدن اینکه هرکدام از ناشرها به چه سمتی میروند هیجانانگیز است؛ حالا آن ناشر چه سونی باشد چه مایکروسافت، نینتندو یا [گوگل] استدیا.
پیگات: [پیشرفتهای مربوط به حافظهی SSD] واقعاً به نوع بازی بستگی دارد. بازیهایی وجود دارند که اتفاق بزرگی برای آنها بهوجود نمیآید اما اگر عنوان شما جهان باز یا استریم محور باشد، واقعاً تفاوت ایجاد خواهد کرد.
اینکه این روزها تمام توسعهدهندگان از عبارت “هیجانزده” برای توصیف احساساتشان نسبت به کنسولهای نسل بعد استفاده میکنند تعجبآور نیست زیرا هرچه که باشد صحبت دربارهی نسلی جدید از بازیهای ویدئویی و پیشرفتهای تاثیرگذار در تاریخ این صنعت است اما هرکدام از آنها نسبت به هر یک از ویژگیهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس واکنشهای متفاوتی نشان میدهند. بهعنوان مثال استودیوی ۴a گیمز (۴A Games) قابلیت رهگیری پرتو را شگفتانگیز میداند و به نظر راکت پاکت گیمز (Rocket Pocket Games) نیز ویژگی بازخورد لمسی کنترلر دوال شاک ۵ پتانسیل بالایی ایجاد خواهد کرد.
به هر صورت هر دو شرکت سونی و مایکروسافت از ارائهی اطلاعات دقیقتر دربارهی ویژگیهای کنسولهای نسل بعد امنتناع میورزند. باتوجه به اینکه فرصت زیادی تا عرضهی پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس در تعطیلات ۲۰۲۰ میلادی باقی نمانده است، انتظار میرود در یکی دو ماه آینده شاهد انتشار اخبار رسمی بیشتری از آنها باشیم.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
به عکوان یکی که هارد ssd داره باید بگم تنها تغییر مشهود ssd برای من یکی تو نصب بازی ها بود و بعدی تو لودینگ بازی ها در حد ۵ ثانیه دیگه واقعا هیچ تغییر دیگه ای ندیدم
بعید میدونم کسی حرف یه شخص گمنام مثل ایشون رو بخواد جدی بگیره !اصلا این شخص از خودش پتانسیلی نشون داده که کسی بخواد حرفش رو جدی بگیره ؟!
وبسایت wccftech از کجا اومده ؟ :rotfl: :no:
حافظه ی ssd یک دستاورد بزرگ محسوب میشه و بیشک یه فرد کاربلد میتونه ازش بهترین استفاده رو بکنه و پشتیبانیه کنسول های نسل بعد از ssd به دلیل نخواهد بود :yes:
جای تعجبی هم نداره اگر کنسول های نسل بعد قیمتی بابای ۵۰۰ دلار داشته باشن،تکنولوژی هر روز پیشرفت میکنه و این پیشرفت با صدقه به وجود نمیاد با هزینه و سرمایه گذاری ممکن میشه :yes:
متاسفانه یه عده استرسشون شده قیمت ولی اصلا توجهی به قیمت روزافزون سخت افزار در دنیا نمیکنن :no:
یه زمانی میشد با ۴۰۰ دلار بهترین گوشیه بازار رو خرید اما امروزه مدل های پایه گوشی ها قیمتی بالای ۶۰۰ دلار دارن(تکنولوژی هزینه بر هست) پس دلیل بر گریه کردن یه عده نیست اگه بخوان یه کنسول بسیار قدرتمند با کاراییه بالا و کیفیت ساخت بسیار بالا رو ۶۰۰ دلار بخرن!(اکس باکس سریه اکس/ps5)
داداش با ۶۰۰ دلار در خارج سیستم با کارت رده عالی و ssd و خنک کننده ابی و هزارو یک چیز دیگه جمع میشه کرد ،دیوانس مگه یارو ۵۰۰ دلار پول کنزول یک بار مصرفی رو بده که برای انلاین شدنش پلاس و گلد میخاد .
سیستمی که شما می فرمایید قیمتش بیشتر از ۱۰۰۰ دلار میشه