فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا
فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا
فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا
فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا

فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید!

پست گیمفا
۱۶:۴۸ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا

در میان کشورهای آسیایی، کشورها و شهرهایی هستند که با رعایت سنت و ساختار اجتماعی و اقلیم شان، پا به پای کشورهای پیشرفته در عرضه فناوری، پیش می روند. رعایت هر دو جنبه فناوری و اصالت باعث می شود تا هر شهر یا کشوری، در عین راحتی، جذابیت و ماهیت خود را نیز حفظ کند. و در پی همین دوراندیشی و انعطاف، سیل عظیمی از گردشگران به آن کشور سرازیر می شوند. مالزی یکی از کشورهای آسیایی موفق است که جز این دسته از کشورها قرار گرفته است. با هم سری به این کشور زیبا و پیشرفته می زنیم. برای مقایسه و رزرو آنلاین بلیط هواپیمای مالزی همین حالا اینجا را کلیک کنید.

مالزی، سرزمین گیاهان استوایی

انعطاف، همیشه باعث تاب آوری شهرهای بزرگ می شود. تصور کنید کشوری در آسیا هست که کیلومترها زمین زراعی چای و دیگر گیاهان را در خود پرورش می دهد. بعد از چند سال، پای دستگاه های فوق پیشرفته کشاورزی به آن کشور باز می شود و این امکان را به کشاورزان، به ویژه کشاورزان جوان می دهد تا همان مزارع را با کمک این دستگاه ها درو، بسته بندی و روانه بازار کنند. همه چیز سرعت می گیرد و کار، روز به روز سریع تر می شود. چای از مغازه های محلی، پار را فراتر می گذارد و وارد بازارهای جهانی می شود. به خاطر این پیشرفت و شناخته شدن این کشور در میان کشورهای توسعه یافته، کم کم، ساختمان ها و آسمان خراش های بی نظیری که تا به حال نمونه شان در هیچ کجای دیگر دیده نشده، در شهرهای این کشور ساخته می شوند. اما مساله این است که این کشور با تمام پیشرفت ها و پتانسیلی که هنوز جای پیشرفت دارد، دچار جو زدگی نمی شود و بافت سنتی خود را همچنان حفظ می کند. بله! وجود چنین کشوری، حقیقت دارد! این کشور، کشوری نیست جز مالزی.

به مالزی خوش آمدید!

غذاهای فوق العاده، سواحل زیبا و ایده آل، پارک های ملی مثال زدنی با حیات وحشی مملو از حیوانات ریز و درشت و کمیاب و جنگل های بارانی انبوه، همگی را می توانید در مالزی پیدا کنید. تنوع فرهنگی در مالزی هم جز شاخصه های انعطاف پذیری این شهر محسوب می شود. شعار بین المللی جالبی در مورد مالزی هست که می گوید: « مالزی نمونه ای واقعی از کل آسیا است  (Malaysia, Truly Asia). بی شک مالزی حلقه گل عطرآگینی منتخب از گل های آسیایی است. این کشور سرسبز و پیشرفته، به تمام ادیان از اسلام گرفته تا آیین هایی که هیچ نام و نشانی در دنیا ندارند را با آغوش باز پذیرفته است. دلیل این انعطاف فرهنگی، وجود اقوامی است که با فرهنگ ها، زبان ها و ادیان مختلف، با نام قبایل اورنگ اصلی در این کشور زندگی می کرده اند و همچنان با احترام به یکدیگر به زندگی خود ادامه می دهند. قوم بورنو در پنینسیولار همچنان به صورت سنتی در مالزی زندگی می کنند و در حال حاضر با نام قبیله دایاک (Dayak)، قسمتی از اقوام رنگارنگ مالزی را تشکیل می دهند. هر کدام از این قبایل، گروه های نژادی خود را دارند و با زبان خودشان صحبت می کنند. همچنین، هر کدام از این قبایل، مراسم و سنن مربوط به خودشان را دارند که هر ماه، به صورت عمومی، به برگزاری آداب و رسوم شاد خود می پردازند.

 

برای مقایسه و رزرو آنلاین و با اطمینان هتل های مالزی به وبسایت الی گشت مراجعه کنید:

/هتل-های-کوالالامپور/https://www.eligasht.com/hotels

 

مالزی، جنگل های بارانی باستانی

جنگل های بارانی باستانی مالزی برای بسیاری از گردشگران و مسافران این کشور شناخته شده است. نه تنها برای گردشگران بلکه برای متخصصین و جغرافی دانان، جنگل های بارانی مالزی ارزشمند است و جزئی از شگفتی های طبیعت باقی مانده از باستان به حساب می آید. در میان زیست بوم های باستانی که بر روی زمین وجود دارند، جنگل های بارانی مالزی به عنوان یک میراث نایاب در فهرست منابع طبیعی یونسکو محافظت می شود. رودهایی مارپیچ، برگ های پهن و نوک تیز و زمین همیشه گلالود این جنگل ها باعث شده تا به جنگل های بارانی مالزی لقب « قلب تاریکی» داده شود. برای قدم گذاشتن در این جنگل، باید با یک رنجر کارکشته ارتشی همراه شوید تا بتوانید بدون ترس از چیزی، تمام جزئیات را تماشا کنید. در قسمت هایی از این جنگل، گل های پارچی که شکل پارچ آب هستند رشد می کنند که آب باران را تا چند هفته در خود نگه می دارند و از آن سیراب می شوند! درختان تنومند لیانا که همیشه در فیلم های ترسناک از آن ها استفاده می شود، در کنار گل های ارکیده این جنگل، فضای متناقض و زیبا را به تصویر می کشد. جنگل های بارانی مالزی، سرزمین هایی پست و مه گرفته دارد که هر کسی جرأت وارد شدن به آن ها را ندارد؛ اما اگر به همراه یک راه بلد به دل این سرزمین های مخفی بزنید، به محض عبور از مه، زمین های پوشیده از چمن طبیعی را می بینید که تا به حال حتی در عکس های طراحی شده و گرافیکی هم ندیده اید.

فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا

مالزی و جستجو در شهرهای پیشرفته آن

همان طور که در آغاز این سفر اشاره کردیم، مالزی در کنار بافت سنتی اش، مجموعه ای قابل توجه از پیشرفت های بسیاری هم هست. کوالالامپور، پایتخت این کشور آسیایی، نمادی از قرن بیست و یکم است. برج های پیشرفته و هوشمند، آسمان خراش هایی که معلوم نیست تا کجای آسمان پیش رفته اند. البته ناگفته نماند که طبیعت سرسبز و شاداب این شهر بزرگ نیز به همت فناوری های پیشرفته، از همیشه پررنگ تر و پر زرق و برق تر است. زمانی که مغازه دارهای کوالالامپور از مغازه های رطوبت زده قدیمی خود دل کندند و در مراکز خرید پیشرفته این شهر کار خود را ادامه دادند، سطح رضایت خریداران و حتی خود فروشنده ها، باعث رونق روزافزون بازار این شهر شد. ملکا و برج جرج ،از مراکز خریدی هستند که همزمان با وارد کردن بازارهای تجاری پیشرفته به مالزی، معماری منحصر به فردی را هم به نمایش گذاشته اند؛ طراحی این مراکز خرید، الهام گرفته از شاخصه های سنتی مالزی و اقوامی است که هزاران سال در این کشور زندگی کرده اند.

تماشای حیات وحش بکر مالزی

عصر یخبندانی که در محیط مالزی، میلیون ها سال پیش اتفاق افتاده، این شانس را به ما داده تا بتوانیم یکی از نادرترین و استثنایی ترین زیست بوم های باستانی بر روی کره زمین را تماشا کنیم. حیات وحش مالزی را مهد پرندگان ریز و درشت و رنگارنگ دنیا می دانند. می توان گفت که فضای مالزی بسیار با حیوانات مهربان بوده و تا آن جا که توان داشته از گونه های متنوع جانوری در برابر انقراض شان محافظت کرده است. پارک پرندگان کی ال در کوالالامپور، برای بسیاری از زیست شناسان، بزرگ ترین نمایشگاه زنده از پرندگان کمیاب دنیا محسوب می شود. همچنین، مالزی مهد میمون های نقره ای است؛ این گونه از میمون ها، تنها در این کشور یافت می شوند و با کمک شهرداری ها و سازمان محیط زیست این کشور، از خطر انقراض نجات پیدا کرده اند. برای دریافت اطلاعات کامل تورهای مالزی همین حالا اینجا را کلیک کنید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا
فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا
فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا
فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا
فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

فرصت سفر به مالزی، کشور عجایب را از دست ندهید! - گیمفا