دیوید کیج: منتظر غافلگیریهای زیاد در سال ۲۰۲۰ باشید
اگر از هواداران دیوید کیج (David Cage)، خالق عناوینی چون Heavy Rain و Fahrenheit، هستید و دلتان برای تجربهی یکی دیگر از عناوین این بازیساز فرانسوی تنگ شده است، سورپرایزهای بزرگی انتظارتان را میکشند.
نزدیک به دو سال از انتشار آخرین بازی استودیو کوانتیک دریم (Quantic Dream) یعنی Detroit: Become Human میگذرد و از آن زمان تاکنون پروژهی بعدی این شرکت در سکوت خبری بهسر میبرد. اما باتوجه به توییت جدید دیوید کیج به مناسبت تبریک سال نوی میلادی، بهنظر میرسد امسال شاهد رونمایی از بازی جدید کوانتیک دریم باشیم:
درسته، من دیر کردم… ولی میخواستم بگم سال نو مبارک! بهترینها رو در سال ۲۰۲۰ براتون آرزو میکنم. ۲۰۱۹ سال شگفتانگیزی برای استودیو بود و ۲۰۲۰ حتی میتونه هیجانانگیزتر باشه! غافلگیریهای زیادی برای هوادارامون داریم، پس گوش بهزنگ بمونید!
و در سال ۲۰۲۰ حتی بیشتر از همیشه: منحرف باشید!
اینکه کیج بعد از ۱۴ روز با لحنی هیجانزده به تبریک سال نوی میلادی پرداخته و در آن وعدهی غافلگیریهای فراوان به هوادارنش را داده است میتواند نشان از پیشرفت سریع عنوان جدید کوانتیک دریم داشته باشد که برخلاف دیگر بازیهای استودیو مراحل توسعهی خود را سریعتر پشت سر میگذارد. اما موضوعی که بیشتر از همه عجیب بهنظر میرسد، اشارهی کیج به “منحرف” بودن در سال ۲۰۲۰ است. شاید او قصد دارد با این پیام اشاراتی به پیشزمینهی داستانی بازی بعدی خود کند.
پس از قطع همکاری کوانتیک دریم در سال گذشته با شرکت سونی و انتشار بازیهای این استودیو برروی پلتفرم رایانههای شخصی، چشمهای زیادی به عنوان هنوز معرفی نشدهی آنها دوخته شده است؛ عنوانی که به گفتهی کیج احتمالاً کوتاهتر از بازیهای قبلی باشد. بههر صورت تا انتشار اخبار بیشتر از این پروژهی معرفی نشده، پیشنهاد میکنیم سری به آخرین ساختهی این استودیو یعنی Detroit: Become Human که هماکنون برروی رایانههای شخصی و پلیاستیشن ۴ در دسترس است بزنید. در صورت تمایل میتوانید نقد و بررسی این بازی به قلم هامون معتقدی را از طریق این نشانی مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
به امید ادامه ی beyond با detroit :yes:
واقعا این دو تا شاهکار پتانسیل ساخته شدن یک ادامه رو دارن به خصوص beyond که توی تموم اندینگ هاش یک اتفاقی رو نشون میداد (نمیگم اسپویل نشه)که نشونه ادامه دار بودنش بود
پیمان هیچ وقت درک نکردم که چرا به آثار کیج….بهایی که در شأنش باشرو ندادن….
قطعا آثاری که شبیه ترین به کارای کیج هست…میشه به واکینگ دد و ولف امانگ آس اشاره کرد…
این دو اثر به معنای واقعی کلمه شاهکارن…یکیشون که گوتی ۲۰۱۲ هم شد…اما به نظرم..آثار کیج یا دث استرندینگ و…زودتر از آمادگی پذیرش اکثریت گیمرا عرضه شد…صد حیف که اقلیت آثار کیج درک کردن و زورشون به اکثریت نرسید…نتیجه این شد که ناشر بزرگی مثل سونی بعد از ده سال همکاری و تولید سه اثر…از نظر درآمد زایی توجیح نشد و این استدیو دوست داشتنی وارد همکاری با یه کمپانی چینی شد که از نظر شخصیم…اثر بعدی از هر نظر یه پسرفته…اولیشم که خودشون گفتن…کوتاه تر شدن بازی…
چون انحصاری هستند سخت تر بهشون گوتی داده میشه البته گوتی از مراسم گیم آواردز.همه مراسم مهم هستش نه فقط این مراسم که گاهی پارتی بازی میشه مثل سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶
یه سوال فنی
تو اول صبر میکنی که ببینی کدوم بازی گوتی میشه بعد میری همونو بازی میکنی؟؟؟؟
بله امید جان
متاسفانه تا زمانی که از نظر خیلی از گیمر نما ها fortnite بهترین بازی دنیاست و تا وقتی که اون ها میرن و به لوت باکس و اسکین و…پول میدن،اوضاع همین هست
این وسط باید قدر اساتید صنعت گیم مثل هیدئو کوجیما و میازاکی و کن لوین و… و شرکت هایی مثل telltale رو دونست
این ها هم میتونستن برن و بازی های تمام آنلاین و بی محتوا بسازن و با پرداخت درون برنامه ای کلی پول به جیب بزنن
اما اینکار رو نکردن و به اقلیت راضی شدن تا اسم هنر از صنعت گیم پاک نشه
انصافا یک نفر از همین اقلیت می ارزه به کل اون اکثریت…
معلوم هم نیست که اثر بعدی دیوید کیج پسرفت باشه یا نه ولی من بهش اطمینان دارم :yes:
سلام دوست عزیز خیلی خوشحالم که گیمرهای این سرزمین فقط شامل کلش بازها و فیفا باز ها (البته منظورم اونایی که بویی از هنر نبردنه) نمیشه و گیمرهای فهمیده ای مثل شما هم داریم.
به امید موفقیت هنری و تجاری بازی جدید استاد کیج.
بله میدونستین قبل از این سونی ناشر هوی رین بشه ایدشو برده بود برای مایکروسافت و اون ها این ایده رو مزخرف خونده بودن و وقتی برای سونی برد اونجا رو هوا قاپیدنش؟؟؟مایکروسافت هرگز درک هنری از بازی نداشت هرگز…. 😐
:yes: :yes: :yes:
اره من یه جا خوندم که دیوید کیج گفته بود که مایکروسافت از طرح کودک ربایی ما ترسیده و اونا نمیخواستن که این بازی باعث رسوایی اونها بشه به همین خاطر کرک دان۳ رو به هوی رین ترجیح دادن :rotfl: :rotfl:
اره دقیقا .الان حسرت های فروانی میخوره مایکروسافت.
“ای کاش هوی رین ۲ ساخته بشه واشک من دربیاد 😥
جانم قرارداد ساخت سه بازی برا سونی بستن و خلاص
به امید ادامه heavy rain :yes:
از نظر من بهترین ساخته ی دیوید کیج شاهکار هوی رینه چون من نتونستم با اون سه تا بازی دیگش ارتباط برقرار کنم هوی رین رو هم به دو دلیل دوست دارم یک شخصیت های به یاد موندیش(ethan mars) و به نظرم یکی از دو سه تا شخصیت هایی که سخت ترین زندگی رو داشته و دومی واقع گرایانه بودن داستانش. و بالاترین نمره ی متا رو هم هوی رین داره. :yes: :yes:
امیدوارم یه بازی با داستان شبیه به هوی رین بسازه با خلق شخصیت هایی مانند جیمز ساندرلند و ایتن مارس :yes: :yes:
چیه Heavy Rain رو ادامه بدن مثلا؟! داستانش تموم شد رفت.
باید داستان جودی و زوئی رو ادامه بدن.
گفتم یه بازی شبیه به داستان هوی رین بسازه.
دنبال دعوا هستی ها…
جودی و زوعی هم نمیدونم کین و نمیخوامم بدونم 😀
واقعا داستان heavy rain بی نقص و عالی و صد البته دردناک بود ولی متاسفانه نمیتونه ادامه ای داشته باشه
دنیای detroit و اندروید هاش پتانسیل یک بازی دیگه رو دارن
از اینجا یک اسپویل از heavy rain و beyond:
.
.
.
.
beyond هم تموم اندینگ هاش یک نقطه اشتراک داشت و خبر از یک قیامت تو آیندش میداد
ولی heavy rain توی یکی از اندینگ هاش ایتن مارس بخاطر اینکه نتونست بچش رو نجات بده خودکشی میکرد(انصافا اون صحنه خیلی غم انگیز بود و به راحتی اشک آدم رو در میاورد 😥 )
همین باعث میشه که نمیشه از روش ادامه ای ساخت
اسپویل بازی heavy rain
.
.
.
.
اون پایانش بدجور دردناک بود که وقتی که با ایتن رفتیم تا شان رو نجات بدیم بعدش اسکات شلبی(قاتل اوریگامی)اومد و میخواست ایتن رو بکشه که بعدش نورمن جیدن اومد جلوشو گرفت و رفت دنبالش و وقتی با نورمن کار اسکات رو ساختم با خودم گفتم خوب شد همه زنده موندن(مدیسون رو هم دستگیر کردن)بعدش بازی افتاد دست ایتن و وقتی که رفتیم که در رو باز کنیم دیدیم پلیس ها جمع شدن و وقتی که ایتن میخواست تسلیم شه اونا فکر کردن که میخواد شلیک کنه و زدن کشتنش اون صحنه واقعا برام دردناک بود این دومین پایانی بود که گرفتم(اولین بار که رفتمش همشون مردن ایتن هم خودکشی کرد 😥 ) بعدش برای سومیت بار دیگه همون پایان خوبش رو رفتم
ولی درکل یکی از غم انگیزترین داستان هارو همینheavy rainداره. 😥 😥 😥
واقعا باعث خوشحالی ه میبینم چنین افرادی حتی تو ایران هستند که به این آثار بها میدن و قدرشو میدونن
اگه بقیه هم مث شما فکر میکردن حرف استرلی عزیز هم در مورد عناوین بدون تیر اندازی درست درمیومد
جدا از اون فکر نکنم ادامه هیچ کدوم از عناوین قبلی ساخته بشن چون همه دیگه واقعا تموم شدن و منظورتون رو نفهمیدم که اتفاقی از ادامه دار نشون بیاند گفتین
اسپویل:
.
.
. اگه منظورتون پایان بازی با Tuesday ه که بیشتر خبر از یه بازی اکشن میده که بازم امکان نداره چنین ادامه ای ساخته بشه
اگه هم منظورتون حضور آیدن هستش هم منظور نویسنده از وجود آیدن نبود!
آیدن واقعا از بین رفته بود و این توهمات و ذهن پریشان جودی بود که اونو میدید و بازی میخواست نشون بده این آثار تا آخر عمر با جودی میمونه!
.
.
.
جدا از اینا دفعه پیش هم گفت منتظر غافل گیری باشید و آره واقعا غافل گیر شدیم! امیدوارم یه شرکت درست درمون این استدیو رو بخره تا از نظر تامین بودجه به مشکل نخورن
من هم واقعا از دیدن همچین اشخاصی خوشحال میشم ولی حیف که به ندرت پیدا میشن
توی تموم اندینگ های beyond یک چیز مشترک بود
و اون تیکه ای بود که شهر در حال نابودی بود و خبر از یک همچین اتفاقی میداد
اگر جودی زنده میموند یا تکی یا با زوئی اونجا رو نشون میداد
اگر هم کشته میشد توی اون تیکه فقط زوئی رو نشون میداد و زوئی قابلیت های جودی رو گرفته بودش
توی این بخش هم جودی میگه بعضی وقت همچین کابوسی رو مبینم ولی بعید میدونم که یک کابوس باشه و بیشتر یک حقیقت هست
همون موضوع گفتم بیشتر میخورد بازی یه چیزی تو مایه های اکشن بشه که امکان نداره! هرچند انگار کیج خودش گفته رو هیچکدوم از آثار قبلی ش دوباره کار نمیکنه متاسفانه و انگار موضوع جدیدی رو برای روایت پیدا کرده
آخرین دیالوگ بازی هم که گفتید آره چقدر خوب گفتید جودی بیان میکنه که این وقایع بیشتر شبیه واقعیت هست ولی گفتم بازم منظورش واقعیت تو ذهن جودی ه!! یعنی من خیال پردازی نمیکنم و ناخودآگاه این مسایل تو(( ذهن)) من شکل گرفتند
دیتروید که فکر نمیکنم ادامه بده. بیاند هم بعید میدونم. بیاند دو سال ابرشاهکار بود ولی متاسفانه نمرش بالا نشد کلا این سبک به این راحتی نمره بالا نمیدن من که عاشق بازی های استاد قفس هستم کاش سونی میخریدشون
منتظریم…
جدیدا همه دارن از سورپرایزی در سال ۲۰۲۰ میزنن از اد بون گرفته و الان هم که داوود قفس عزیز
ایول تقریبا داره میگه بازی بعدیشو معرفی میکنه فک کنم e3 باشه
زودتر سلطان
سال ۲۰۲۰ قراره دیوانه کننده باشه
منحرف باشید ؟
بی تربیت .. خودت منحرف باش :drool: .. شنیدیم خبراییه توی استودیوتون آقای کیج .. بگو ناقلا 😀 ..
جالبه می گه بیشتر از قبل منحرف باشیم :laugh:
ولی بی شوخی منظورش چه نوع انحرافیه .. انحراف یعنی کج شدن از مسیر درست و به بی راهه رفتن .. نمونش رو تو بازیا قبلا هم دیدیم البته
هر چی که هست می دونم ۲۰۲۰ سال فوق العاده ایه
منحرف اخلاقی یا منحرف فیزیکی؟؟؟!!! 😀 ?:-) :shy:
و در سال ۲۰۲۰ حتی بیشتر از همیشه: منحرف باشید! 😀 :chic: :inlove: :yes:
مرد قابل احترام صنعت گیم :inlove:
منتظر بازیهای مولتی پلتفرمشم.
باید دید الان که از سونی جدا شده کیفیت آثارش در چه حده البته مطمئنم مث همیشه فوقالعادس.
ولی حقیقتا مولتی پلتفرم شدن آثار دیوید کیج خیلی از ارزش خرید پلی استیشن کم کرد.
دلم برای این استاد بزرگ روایت خیلی تنگ شده بود .
دیوید کیج عملکردش در این سال ها نشون داده اعتقادی به نسخه ی ادامه دار که فقط جنبه ی تجاری داره ، نداره .
خیلی خبر خوبی بود . :yes:
بابا یه خورده بفهمید چی دارید میگید همینجوری هر چی میاد تو دهنتون نگید دیوید کیج بازی سازی نیست که ادامه واسه عناوینش بسازه اتفاقا نباید هم این کارو بکنه
😀 😀 :yes: :pray: یکی از بهترین اخبار چند وقت اخیر
کوانتیک دریم از معدود استودیوهایی هست که هنوز بازی های “با ارزش” میسازه.
در متن اصلی از کلمه deviant استفاده شده که شاید اشاره به نسخه جدید detroit باشه. به هر حال از این استودیوی با استعداد هر چی برسه شاهکاره