شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا
شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا
شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا
شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا

شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد

رضا رحیمی
۱۹:۱۵ ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا

در طی یک اطلاعیه‌ی ناگهانی، شرکت سونی یک وسیله‌ی جانبی جدید را برای کنترلر کنسول پلی‌استیشن ۴ معرفی کرد. این وسیله‌ی جانبی به‌زودی برای تمامی کنترلرهای پلی‌استیشن ۴؛ یعنی DualShock 4، وارد بازار خواهد شد.

این وسیله به کنترلر دوال شاک ۴ متصل شده و دارای دو کلید قابل برنامه‌ریزی می‌باشد. این کلیدها قابلیت این را دارند که بیش از ۱۶ عملکرد مختلف را برعهده بگیرند. برای مثال می‌توانید این کلیدها را به گونه‌ای تنظیم کنید که عملکرد کلیدهای مربع، یا R1 و R2 را داشته باشند.

این وسیله به همراه یک پنل OLED به پشت کنترلر شما متصل می‌شود و قابلیت برنامه‌ریزی شدن را دارد. به علاوه در هر زمانی که اراده کردید، می‌توانید برنامه‌‌ی قبلی خود را پاک کرده و برنامه‌ی جدیدی به آن بدهید. بازی‌بازان قادرند تا این کلیدها را برای ۳ پروفایل مختلف شخصی‌سازی کنند. ضمنا این وسیله برروی تمامی کنترلرهای پلی‌استیشن (همه‌ی انواع DualShock) عملکرد لازم را خواهد داشت.

نکته‌ی جالب در طراحی و توسعه‌ی این محصول این است که شما می‌توانید از این وسیله برای کنترلرهای نسل بعدی سونی از جمله DualShock 5 نیز استفاده کنید. این محصول یک کابل اتصال ۳٫۵ میلی‌متری نیز خواهد داشت که شما می‌توانید از آن به جای کابل اتصال اصلی کنترلر خود استفاده کنید.

به نظر می‌رسد که طرفدران سبک تیراندازی با کمک این تجهیز قادر خواهند بود تا عملکردی مشابه سری کنترلرهای Xbox Elite را در بازی‌هایی به‌مانند Call of Duty برروی پلی‌استیشن ۴ پیاده کنند.

این وسیله‌ی جانبی (Back Button Attachment) در تاریخ پنج‌شنبه ۳ بهمن ۹۸ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۰) با قیمت ۲۹٫۹۹ دلار در آمریکا و در تاریخ جمعه ۲۵ بهمن ۹۸ (۱۴ فوریه ۲۰۲۰) با قیمت ۳۰ یورو در اروپا عرضه می‌شود. تصاویر منتشر شده از این محصول را در ادامه مشاهده نمایید.

شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا
شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا
شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا
شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا
شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ShadoWWolf2 گفت:

    سلام بر تاج سر ۲ عالم داش مسعود افا خیلی خاک زیر پاتیم ایولا داری به مولا میخوامت غلامم
    داش مسعود دفعه بعد که خواستی عملیات بزنی علیه امینگ به منم اطلا بده

  • PERSIAN NAZI گفت:

    یه رفیقی دارم که نابیناست و خخیلی دوست داره بشینه بازی کنه
    سونی برای رفیق نابینای من مسعود زشتسیرت هم کنترلر بساز لطفا

  • Fenrir گفت:

    سلام به دوستان گیمفایی.
    توی این کامنت میخوام نظرم رو در رابطه با یک موضوع با علاقه مندان به اشتراک بذارم.
    اخیرا همش اخباری میاد مبنی بر اینکه سونی عناوینش رو علاوه بر منتشر کردن روی پلی استیشن روی پی سی هم منتشر میکنه. از هورایزون گرفته تا بازی جدیدش گادفال و بقیه عناوینی که روی پی سی عرضه میشن. خیلیها به این موضوع به چشم یک ایراد و اشتباه میکنن در صورتی که فواید این سیاست رو در نظر نگرفتن. انتشار این عناوین برای بازار عظیم پی سی سود کلانی رو همراه خواهد داشت. همچین سود و درآمد کلانی میتونه برای ساخت عناوین انحصاری بیشتر ، جدیدتر و بهتر خرج بشه.
    در نتیجه درآمد بیشتر = ساخت بازیهای بیشتر و متنوع تر
    سونی دیگه اونقدر به بازار گیم به چشم فروش سخت افزار نگاه نمیکنه. بلکه حالا‌ که تعداد زیادی استودیوی بازیسازی داره که همه در سطح بالای کیفی قرار دارن و عناوین فوق العاده ای که میسازن هر سال نامزد بهترین بازی سال میشن سونی میخواد با این تصمیمات جدیدش این نقطه قوتش رو بیشتر از همیشه گسترش بده و با درآمد حاصل از بازار پی سی استودیوهای بیشتری بخره هم عناوین بیشتری بسازه. دیگه سونی داره با استودیوهاش و بازیهای معروفش تبدیل به یه برند بزرگ و قطب بازیسازی میشه تا اینکه تمرکز اصلیش فروش سخت افزار باشه. دقیقا مثل برند دیزنی در سینما.
    برای اینکه سخت افزارشم بتونه در بازار کنسول فروش خوبی داشته باشه همینکه عناوینش انحصارا فقط بر روی پلی استیشن منتشر بشه و روی ایکس باکس انتشار پیدا نکنه برای حفظ جایگاه سونی در بازار فروش کنسول و سخت افزار کافیه. از اونطرف عرضه این بازیها روی پی سی هیچ مشکلی برای سونی ایجاد نمیکنه که هیچ‌ بلکه درآمدش میتونه سکوی پرتابی باشه برای پیشرفت بیشتر بازیهای سونی.
    دقت کرده باشین مایکروسافت هم این یکی دو سال اخیر همچین تصمیمی گرفته و تمرکزش روی فروش سخت افزار کمتر شده و به جاش تمرکز خودش رو گذاشته روی سرویس گیم پس. ( درسته که کیفیت بازیهای مایکروسافت در حد سونی نیست و نمیتونه در اون حد خودش رو در بازار نشون بده ولی سرویس گیم پس یه مسیر کاملا جدا از مسیریه که سونی پیش گرفته و همونطور که بازیهای انحصاری و استودیوهای سونی میتونن سونی رو تبدیل به یه برند بازیسازی بزرگ شبیه به برند دیزنی در صنعت گیم بکنه ؛ گیم پس هم میتونه مایکروسافت رو تبدیل به سرویسی اشتراکی مثل نتلفیکس در صنعت گیم بکنه. )
    در نتیجه با این مسیری که دو شرکت پیش گرفتن سونی تبدیل به دیزنی گیم میشه که هدف اصلیش به دست گرفتن جایگاه اول بازیسازی در صنعت گیمه و مایکروسافت هم به نتلفیکس صنعت گیم خواهد شد که هدفش تبدیل شدن به بزرگترین ارائه دهنده سرویس اشتراکی گیم هست.
    دیگه از این به بعد اونقدرها مثل قبلا بحث سخت افزار پررنگ نیست و هردو شرکت دارن مسیر جدیدی میرن. هرچند همین که عناوینشون در انحصار برای هر کنسول بمونه برای فروش سخت افزارشون هم کافیست.

    • Playgrond games گفت:

      هههههههه
      اولا اینکه داره اشتباه میکنه چون دیگه کسی کنسول نمیخوره
      مایکروسافت روکه میبینی داره عرضه میکنه برا اینه که ویندوز داره و بعضی از بازی ها رو pc به نرم افزار های مایکرو نیاز دارن
      در ضمن ۲۰۲۰ به بعد کیفیت انحصاری های مایکرو فهمیده میشه
      دوما از این نظرات گوهر بارت زیاد بنویس چون باید بفهمی که به گمراهی کشیده شدی
      در ضمن دیزنی و نتفلیکس

    • خب وقتی شما هنوز نمیدونی god fall مال سونی نیست نمیخواد بیای تفسیرای‌ کارشناسانه بدی

      • PERSIAN NAZI گفت:

        این الان حس بزرگ منشانه و سخاوتمندی و نجات کل دنیا اونم تک نفره به سبک اونجرز بهش دست داده و میاد سخنرانی میکنه و میگه
        حضار محترم ….
        بذار بگه ما هم بهش میخندیم
        جالبه که اون موقه که من میگفتم بیاید با احترام کامنت بذارید همین یکی به من بد و بیراه میگفت و الان بعد از اتمام تحصیلات ابتدائی شده معلم ادبیات و اخلاق :laugh:

    • PERSIAN NAZI گفت:

      من یه سوال دارم ازت
      الان سونی به پیسی گیمر و بازار بزرگ ولو احتیاج داره یا پیسی گیمر به سونی و بازیاش احتیاج داره ؟

      • amin.electric گفت:

        بازار بزرگ ولو ?:-) اپیک استور استیمو قورت داده خیلی از استودیو ها کلاینت مخصوصشونو زدن الان بگیم نگیم ۷ تا کلاینت فروش بازی رو پی سی داریم این نشون دهنده رو به زوال رفتن استیمه مگر استیم رو سیاست تغییر ریجن رو یه بازنگری کنه :yes:

        • PERSIAN NAZI گفت:

          گیب نیول اینقدر داره که سونی و مایکروسافتو بخره و تخته کنه اون وقت تو میگی رو به زواله ؟
          اگه گیب نبود هیچ احمقی فروشگاه دیجیتالی تاسیس نمیکرد و ملت برای خرید بازی باید صف میکشیدن تا سر چهار راه و خیلی از بازیها ۱ سال بعد وارد کشورهای جهان سوم میشد
          درسته نشسته پشت میز و با اون دل گندش اسکناس میشمره اما اون موقع که پیسی گیمینگ بی ثبات ترین بازار بود اومد و بهش امنیت و ثبات داد و مجبورت میکنه برای خوشی دل خودت خرید کنی
          نمیفهمی چون تو دسته ما نیستی
          الان خداوکیلی تو پلی استور یا مایکرو استور لول بندی هست ؟
          گروه چت هست ؟
          رویداد دارین ؟
          میتونی ریجن تغیر بدی و قیمت ارزانتر بدست بیاری ؟
          اصلا تغیر ریجن کاربردی داره ؟
          به پزو یا دلار یا یورو یا یوان همه بازیها ۶۰ دلارن
          استیم هزارسال دیگه کاربر رو ول نمیکنه و طرف ناشر رو بگیره و دیدیم که چجوری جواب دندان شکن به تیک تو بابت تخفیف داد و گفت فروشگاه ما قوانین ما و تازه ازش ۵۰% سود هم میگیره
          تا چیزی رو تجربه نکنی نمیتونی دربارش نظر بدی و حال حاضر ولو بزرگترین خانواده گیمینگ دنیا رو داره و با کمک انویدیا داره روز به روز بیشترش میکنه و بزودی تعداد پیسی گیمرها به ۲ میلیارد میرسه که سهم ولو ۱/۴۵۰ میلیارد براورد شده

        • Caxel105 گفت:

          رو به زوال رفتن استیم :rotfl:
          چرت نگو!حالا دیگه هرکی از راه میرسه میاد درمورد pc و استیم کامنتای گوهربار میده،تو دیگه حرف از رو به زوال رفتن استیم نزن که خندم میگیره،جای مضحکه کردن خودت بشین بازیتو بکن جوجه گیمر :no:

      • saeed_nl70 گفت:

        هر گیمری به بازی های فوق العاده احتیاج داره
        فرقی نداره روی چه پلتفرمی اجرا میشه
        کسی محتاجه کسی نیست..گیمران که باید بازی های خوبه هر شرکتی رو بازی کنن

    • deathisgoty گفت:

      اشتباه میزنی دوست عزیز
      اگر این کار رو بکنه دیگه خیلی ها کنسولش رو نمیخرن چون روی کامپیوتر بازی میکنند
      سودش برای خودش بیشتر میشه ولی بازی ها چون انحصاری نیست باید زمان زیادی صرف بهینه سازی برای کامپیوتر و کنسول بشه پس مجبورن از کیفیت بازی ها کم کنند دقیقا مثل ماکروسافت
      ماکروسافت سرویس گیم پس ۱۰ تا ۱ دلاری داره پس به قول خودش بازی کارتونی میسازه چون کی میاد یک بازی با خرج بالا رو به قیمت ۱ دلار بده؟
      اگر این کار رو بکنه میشه ماکروسافت دیگه بازی هاش این کیفیت رو نخواهند داشت و به سمت آنلاین میره

  • Playgrond games گفت:

    دستیگره دستیگرست چه فرقی میکونه
    باور من یه دستیگره بیستومنی سیم دار توخونه دارم با دوال شاک ۴ هم بازی کردم
    وقتی باحاش شوتر حال نده به درد نمیخوره حالا الیت باشه یا نمیدونم فلان باشه
    من کنسولم بخرم یجوری کیبورد و موسم بهش میچسبونم

  • دسته های مختلفی واسه ps4 اومده ولی اینجا چند برابر قیمت اصلی میفروشن

  • واسه دوستان رینبو و فورت‌نایت پلیر میتونه خیلی کاربردی باشه، اما برای من که بازی های انلاین محور انجام نمی‌دم بدرد هیچ جای دوالشاکم نمی‌خوره…

  • خیلی کارایی داره این وسیله مثلا تو بازی اپکس و خیلی بازی ها دکمه r3 هم واسه دویدن هم ضربه زدن که باعث میشه یدفعه موقع گان فایت اشتباه ضربه بزنی و کارت تموم شه ولی با این وسیله من خودم ضربه زدن رو میزارم رو دکمه وسیله جانبی در ضمن اوضاع کامنت ها خیلی وخیمه یکاری بکنید من تو پست معرفی بازی ها گیم اواردز نوشتم چرا متن زیر تصاویر با توضیحات مقاله یکی نویسنده محترم با کمال بی ادبی کامنت منو تایید نکرده

  • saeed8492 گفت:

    ایده خیلی خوب و باحالیه اما اون گردالیه زیرش خیلی بزرگه به ارگونومی دسته ضربه میزنه

شرکت سونی وسیله‌ی جانبی جدیدی را برای DualShock 4 معرفی کرد - گیمفا