سم لیک از معرفی یک پیشزمینهی مرموز و جدید در بازی Control میگوید
حدود سه ماه از انتشار آخرین اثر استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment)، یعنی بازی Control میگذرد. این عنوان در کنار فروش قابل قبول، توانست نقدها و امتیازات خوبی را از سوی منتقدین دریافت نماید. اخیرا، آقای سم لیک (Sam Lake)، نویسندهی بازی Control، صحبتهایی را در خصوص این عنوان مطرح کرده است.
وی در گفتگو با وبسایت GamesBeat اشاره کرد که تیم سازنده از یک پیشزمینهی جدید و مرموز در بازی Control استفاده کرده است.
سم لیک در این خصوص اظهار داشت:
چیزی که برای من به عنوان یک ایده بسیار جالب بوده این است که ما از یک سبک مرموز جدید در بازی Control استفاده کردیم. این موضوع موجب میشد که ما با چیزهایی که به طور کامل آن را متوجه نمیشدیم، سروکار داشته باشیم. این را نمیتوان به صورتی رضایتبخش توضیح داد که مخاطب به راحتی متوجه آن شود.
با ایجاد تعادل در آن، همچنان یک ایدهی قوی را در ارتباط با آنها در اختیار داریم. اما داشتن این محدودیت موجب میشود که نتوان آن چیزها را به خوبی توصیف کرد. بنابراین همهی این موارد باید به اندازهی کافی در کنار هم قرار بگیرند و یک نظریه را شکل دهند؛ اما نباید به اندازهای باشند که فرصت انجام این کار را از دست بدهیم و فقط توضیحات را به مخاطبان ارائه دهیم. به طریقی، خواندن این داستانها مرا در مورد این سبک جدید مرموز و جادویی هیجانزده کرد. من زمانی علاقهی خود را پیدا میکنم که چیزی به خوبی ساخته شده باشد و این حس به من القا میشود که آنقدر باهوش نیستم که همه چیز را درک کنم.
میدانم که این موضوع برای برخی از مردم جالب نیست، اما برای من بسیار جالب بود. این کار مرا به ساختههای دیوید لینچ سوق میداد. این حسی مانند رویا داشت. هنگامی که فصل آخر از سریال Twin Peaks را تماشا میکنم، از دیدن آن حس بسیار خوبی به من دست میدهد. درک آن دشوار است اما به خوبی حس میشود. این طور حس میشود که معنا و مفهوم خاصی در آن وجود دارد. چیزی که به خوبی ساخته شود، به راحتی از بین نمیرود.
من تقریبا به جایی رسیدهام که حتی نیازی نیست معنای دقیق چیزی را درک کنم. من این حس اطمینان را دارم. زندگی ما را بارها و بارها غافلگیر و گیج میکند. همیشه پاسخهای درست و مناسب در زندگی وجود ندارد. من احساس میکنم که در هنر تا زمانی که چیزی به خوبی ساخته شود، به همهی چیزهایی که برای شما بیان میشود نیازی ندارید. نسخهی بد ساخته شده این است که شما را از موضوع بیرون کند و شروع به شک در مورد معنا و مفهوم آن کنید. همیشه اشتباهاتی باید به اندازهی کافی وجود داشته باشند و نباید به آنها اشتباه دیگری اضافه شود. این یک اقدام متعادل و دقیق است. این همان کاری است که ما در بازی Control برای آن در تلاش بودیم تا چنین حسی ایجاد شود.
طبق اعلام استودیوی رمدی، قرار است در سال ۲۰۲۰ بستههای الحاقی جدیدی برای بازی Control عرضه شود. بازی Control هماکنون برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. شما میتوانید نقد و بررسی این بازی را تحت عنوان «فرای واقعیت» به قلم امیرمهدی نامجو مطالعه نمایید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
بعد از خوندن این مطلب یاد یک جمله از بزرگی افتادم: “ها ای که الان گفتی یعنی چه؟!”
راستش منم نفهمیدم 🙁
منظورت کیه دقیقا ؟:-D
هر چی بود مال برره بود 😀
سلام
ببینید منظور سم لیک اینه که دنبال خلق یک داستان، محیط و روایت پیچیده و جدید بوده و از یه سری منابع مثل فیلمهای دیوید لینچ استفاده کرده
به طور کلی هدفشون این بوده که یه داستان و محیط پیچیده و مرموز طراحی کنن و سوالات زیادی برای مخاطب ایجاد بشه
این چی میگه؟
ببخشید یک سوال بی ربط:
داخل یک تریلر سینماتیک از ویچر ،یک جادوگر بود که یک اهنگ میخوند،کسی میدونه اسم اهنگ چیه؟
فکر کنم اسمش lullaby of woe باشه
mahdi.r
تشکر :-*
حرفاش حسابی ادمو گیج میکنه ولی اگه درست بخونیش متوجه میشی
از سبک و ایده جالب جهان های موازی و ابعاد بالاتر هم استفاده کرده (علم فیزیک) تو بازی، واقعا شاهکار بود بازیش و کارگردانیش