به عقیدهی یکی از توسعه دهندگان، گوگل استیدیا ترکیبی از بهترین ویژگیهای کنسولها و رایانههای شخصی است
دیگر زمان زیادی تا انتشار پلتفرم ابری گوگل (Google) یعنی استیدیا باقی نمانده است. حال به همین خاطر، وبسایت GamesRadar موفق شد تا با تعدادی از توسعه دهندگانی که برروی عناوین هنگام عرضهی استیدیا کار کردهاند، مصاحبهای انجام دهد.
یکی از این افراد، توسعه دهندهی بازی مستقل Kine یعنی خانم گوئن فری (Gwen Frey) بود؛ شخصی که موفق شد تا با دریافت بودجه و حمایت از هر دو شرکت گوگل و اپیک گیمز (Epic Games)، عنوان مورد نظر خود را خلق کند. زمانی که از فری خواسته شد تا در مورد کار با استیدیا توضیح دهد، وی در پاسخ اعلام کرد:
استیدیا ترکیبی از بهترین ویژگیهای کنسول و رایانههای شخصی است؛ یک سخت افزار مشخص که توسط یک جعبه محدود نشده است. کار کردن با کنسولها آزار دهنده است.
همانطور که میدانید، یکی از مهمترین بازیهای زمان عرضهی استیدیا، عنوان GYLT یعنی جدیدترین ساختهی تکیلا ورکس (Tequila Works) محسوب میشود. آقای رائول روبیو موناریز (Raúl Rubio Munárriz)، کارگردان خلاق GYLT، توضیحات زیر را در رابطه با پلتفرم گوگل ارائه داد:
شما در گذشته مجبور بودید تا منابع مشخصی را به هوش مصنوعی و فیزیک اختصاص دهید. اما دیگر نیازی به این کار نیست. مثل این است که به طور ناگهانی خود را بدون یک بدن تصور کنید. قدرت دیگر اینجا مهم نبوده و این به نفع توسعه دهندگان است.
از طرف دیگر، مدیر پروژهی GYLT نیز اضافه کرد که به لطف زیرساخت مرکز داده، میزان تاخیر یا لگ در بازیهای آنلاین نیز بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. شما میتوانید صحبتهای آقای دیوید کانلا (David Canela) را در ادامه مشاهده کنید:
با توجه به اینکه شما تنها ویدئو را از سرورها استریم میکنید، لگ و تاخیر بازیهای آنلاین به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. آنها سخت افزارهای بسیار سریعی را در اختیار دارند که به یکدیگر متصل شدهاند. این یک تغییر معنا دار برای آینده محسوب میشود.
اگر به خاطر داشته باشید، مدتی پیش رسماً از عناوین هنگام عرضهی گوگل استیدیا رونمایی شد. حال باید دید که آیا این بازیها میتوانند مردم را به استفاده از پلتفرم ابری گوگل تشویق کنند.
پلتفرم گوگل استیدیا در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸ (۱۹ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) به صورت رسمی در ۱۴ کشور واقع در مناطق اروپای غربی و آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.
نظر شما چیست؟ آیا استیدیا واقعاً از بهترین ویژگیهای رایانههای شخصی و کنسولها بهره میبرد؟
پر بحثترینها
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- اولین تریلر از فیلم ترسناک ملوان زبل با نام Popeye the Slayer Man منتشر شد
نظرات
فکر نمکنم موفق بشه مخصوصا تو ایران که سر مگابایت مون هم مراقبت خرج میکنیم
بیشتر تو ایران مگابیته تا مگابایته :rotfl:
بابا بیته بیت 😀
موفق میشه
نسل کنسول ها دیگ کم کم تموم میشه
چرا این شرکتای بزرگ یاد نمیگیرن؟ هیچکس، یعنی هیچکس به سخت افزار قدرت کنسول (یا سرویس در این مبحث) اهمیت نمیده (بغیر از ۶۰% گیمرهای ایرانی که گرافیک براشون از گیمپلی هم مهمتره. و از گرافیکم فقط کیفیت صورت مهمه و به نور پردازی، افکت و جزئیات محیط اهمیتی نمیدن.) مهمترین چیز برای جلب گیمرها خود بازیه، همین. مهم نیست چقدر کنسولت قدرتمنده تا وقتی بازیه خوب نداری کنسولت رو کسی نمی خواد. ایکس باکس برای همین این نسل رو شکست خورد. و نه، من مثه این فنبوی های شاسکول نیستم که از شکست کنسولی که ندارن لذت می برن و عقلشون نمیرسه که بدونن اگه کنسول مقابل بازی خوب نده رقابت ضعیفتر میشه و کیفیت همه ی بازی ها در کل میاد پایین. من ایکس ندارم ولی میخوام بازی های خوبی بده تا رقابت نزدیک بشه و سونی و نینتندو هم مجبور شن بازیه بهتر بدن. ولی اینگار گوگل از مایکروسافت یاد نگرفته اگه به لانچتایتل های استدیا نگاه کنین قشنگ میفهمین چی میگم. امیدوارم در اینده انحساری بهتری در برنامه داشته باشه.
حالا دیگه همه میخوان بگن کنسول عخ و تفه کلا تبلیغات و رسانه میره به این سمت
از الان تبلیغات گوگل برای تخریب کنسول شروع شد ولی آخه یه عنوان شاخ درست میکردین که خانم گوئن فری نیاد حرف مفت بزنه و به کنسول بگه جعبه یا خودش رو خراب کنه و بگه کار کردن با کنسول آزار دهنده هست یجوری گفته انگار قبل kill zone رو برای PS3 بهینه کرده و اذیت شده الان با استادیا راست کارش هست یکسری سازنده درپیت میارن حرف مفت بزنه و به شرکت هایی که یه عمره کنسول رو مهندسی کردن توهین کنه بازی kine سخت PS1 میخواد و ما بقیه حرفاش مفته بگذریم
در کل آینده جدید گیم الان داره رقم میخوره اگه موفق بشه جهان سوم دیگه اخرای گیمریشون هست :yes:
بازم دم سونی گرم Ps5 رو میده بیرون امیدوارم بازم آبروی میراث پلی استیشن با Ps5 سربلند بشه تا گوگل هم خداحافظی کنه بره :yes:
“یک سخت افزار مشخص که توسط یک جعبه محدود نشده است.” :laugh:
این کلمه جعبش یه طوراییه .. تنم مور مور شد ..
انگار که کم کم دوره ما سنتی زنا داره به سر می رسه
سلطان استادیا 😎 😎 😎
هیچی رقیبش نیست 😎 😎 😎
حتی پلتفرم منسوخ شده 😎 :rotfl: :rotfl: :rotfl:
به عقیدهی یکی از توسعه دهندگان، گوگل استیدیا…..
من این حرفا حالیم نیست همش چرت و پرته.
شکست سختی میخوره گوگل به کنسولهای افسانه ای مثل ps2 و xbox 360 میگن جعبه
درسته ولی مشکلات اساسی داره
اینایی که با این سرویس ساز مخالف میزنن مشکلشون چیه؟
بده که دیگ به یه قوطی وصل نیسی ؟
بده میتونی همه جا گیم پلی بدی؟
بده ک افت فریم نداری
بده که دیگ چشات به ۳۰ اف پی اس عادت نکنه؟
قطعا این به جهشه بزرگه و اینده همین جاست
Xcloud دهنشو میصافه