Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا
Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا
Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا
Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا

Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند

مهرداد آهاز
۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا

همان‌طور که مطلع هستید، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، کارگردان بازی Death Stranding، تریلر زمان عرضه‌ی این عنوان را در معرض نمایش قرار داد و نشستی را نیز در مراسم EGX Berlin 2019 برپا کرد. اکنون اطلاعاتی از این نشست منتشر شده است که به آزادی عمل در گیم‌پلی بازی Death Stranding اشاره دارد.

هیدئو کوجیما با توسعه‌ی Metal Gear Solid V، علاقه‌ی شدیدی را به بازی‌های جهان باز پیدا کرد و در نظر دارد تا تعاملات و آزادی عمل این سبک از عناوین را در اختیار طرفداران Death Stranding قرار دهد. همچنین وی در نظر دارد تا این امرا را با ارائه‌ی آزادی عمل در حرکت و نحوه‌ی تعامل با اشیاء تحقق بخشد. اما در کنار آن، هیدئو کوجیما عقیده دارد که تصمیمات بازی‌بازان بهتر است در داستان نقشی نداشته باشند. همچنین وی عقیده دارد که آثار وی بایستی چشم‌انداز مشخص و تعادلی را میان تصمیمات بازی‌بازان داشته باشند. وی در این خصوص توضیح داد:

شما در بازی‌های جهان باز به دلخواه خود مسیری را طی کرده و اقداماتی را انجام می‌دهد. اما در حیطه‌ی‌ داستان‌سرایی، خود داستان بایستی مانند سرنوشت باشد.

اگر سرنوشت شخصیت اصلی مرگ است، شما نمی‌توانید از آن اجتناب کنید. در نتیجه، من تلاش کردم تا تعادلی را میان آزادی عمل در گیم‌پلی، سرنوشت و مدت زمان داستان Death Stranding برقرار کنم. این امر بسیار دشوار بوده و من عقیده دارم که راهی برای برقراری این تعادل وجود دارد.

همچنین کوجیما توضیح داد که در برخی از مواقع، عناصر گیم‌پلی آثار خود را بر اساس بازخوردهای مختلف و نظرهای بازی‌بازان تغییر می‌دهد. اما در حیطه‌ی درون‌مایه و داستان‌سرایی، وی آن‌ها را باب میل خود خلق می‌کند.

درون‌مایه‌ و داستان بازی Death Stranding کاملا جدید است و من بایستی آن را پیاده‌سازی کنم. اما بازی‌بازان خروجی این بازی را تعیین کرده و من بایستی راهی را برای خلق رابط کاربری و گیم‌پلی آن پیدا کنم. با این تفاسیر، من بازخوردهای بازی‌بازان را در نظر می‌گیرم؛ چراکه آن‌ها بخشی از آن هستند. در نتیجه، بازی‌بازان این عنوان را تجربه کرده و من بایستی به صحبت‌ آن‌ها گوش فرا دهم و گیم‌پلی را دست‌خوش تغییراتی کنم. اما خلق درون‌مایه و داستان آن بر عهده‌ی من است.

بازی Death Stranding قرار است در تاریخ جمعه، ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه گردد. لازم به اشاره است که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی نیز تایید شده و در اوایل تابستان ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهد شد همچنین شما می‌توانید اخبار و اطلاعات مرتبط با این بازی را از این نشانی مطالعه و یا دنبال کنید. به علاوه، علاقه‌مندان می‌توانند به منظور آشنایی بیشتر با این بازی، پیش‌نمایش آن تحت عنوان «جهان به دستان کوجیما چشم دوخته است» را از نشانی قرار گرفته مطالعه نمایند. همچنین هایلایت جدید این بازی به نکاتی می‌پردازد که باید پیش از خرید آن بدانید. و در نهایت، نقدها و نمرات آن را نیز می‌توانید از نشانی قرار گفته، مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا
Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا
Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا
Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا
Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • من نمیدونم چرا هر چی این میگه شما تبدیل به خبرش میکنید!کل سایت شده کوجیما!

    • Cell گفت:

      کوجیما از بزرگان صنعت هست و یکی از پرخرج ترین عناوین مهم صنعت رو ساخته و حسابی روش سرمایه گذاری کرده سونی
      پس احتمالا باید فرد بزرگی باشه و حرف های استاد برای گیمرها مهم هست چون طرفداران زیادی داره و در نتیجه امری طبیعی هست خبر از کوجیما
      استاد میکامی که دو نسله در خواب زمستانی هست و امیدوارم نسل بعد ساعتش زنگ بزنه بیدار شه :yes:

    • داداش الان به نظرت…۲روز قبل از انتشار این بازی که‌ خیلیا منتظر عرضش هستن…خبر نیاد!…پس کی بیاد؟!
      در مورد خبر…
      کوجیما همیشه طرز فکرش این بوده که یه قصه واحدو تعریف کنه…چوری تعریف کنه که قطعا اون داستان در صف بهترین قصه ها قرار بگیره….هنوز که هنوز راجب تمام متال گیرها بحث میشه…
      یه نفر مثل دیوید کیج..داستانیو میگه که مثل زندگی میمونه و شانس مجدد توش بی معنیه…(کاری با موافقان و مخالفانش ندارم)
      یکیم مثل کوجیما تاکید داره که این قصه انقدر منسجم هست که نیاز به‌تغییر به دست گیمر نداره…حالا شما هر چقدر میخواید توی گیم پلی بازی نوآوری به خرج بدید…دشمنا رو بکشین یا مخفی کاری جلو برین…برای رسیدن به مقصد از یه رودخونه رد بشین یا از یه کوه بالا برین…
      من هر دو دیدگاهو میپسندم…
      هیچ کس نمیتونه بگه فلان سبک..بودنش در گیم کار بیهودس…چون هنر هشتم با امثال کوجیما و کیج و امثال اینا شده هنر…
      نه مثل یه تعداد کمپانی که هنر تیغ زدنو توی این سالا خوب یاد گرفتن…
      توی همین سایت خیلیا هستن که بهترین تجربه گیمریشون هوی رین یا بیاند یا دترویت بوده و یا متال گیر …مطمئنم که بعدها دث استرندینگ برای خیلیا جزو تاثیرگذارترین اثرهایی هست که تجربه کردن.

      • یا خودت را زدی به خواب یا نمیخوای واقعیت را بشنوی!این اقا ادعا میکرد که من صنعت را فلان میکنم و بهمان میکنم!بازی یک اثر نهایتا خوب از اب در اومده و انقلابی هم در کار نبوده!تازه همون ده ها هم به نظرم به خاطر کوجیما بوده نه بازی

        خیلی جالب هست که اسم از ادم هایی مثل میکامی یا لوین یا کارمک و….نمیاری بعد اسم از یک لوزری به اسم کیج میاری!

        داستانگویی و کارگردانی خیلی ها بلدن.چیزی نیست که ابر استاد قرن فقط بلد باشه

        خلاصه که کوجیما شکست خورد و شما هم باید قبول کنین

        • کمتر توهم بزن میکامی بازی ساخته با متای ۷۰ از نظر تو یکی از بهترین بازیای سبک ترس و بقاس اون وقت دث استرندینگ با متای ۸۴ که ۱۴ تا نمره کامل گرفته اونم تو سبک جدید شده آشغال کمتر توهم بزن هم میکامی خداس و هم کوجیما اگرم یکم سواد داری برو نقدای سایتارو بخون همشون گفتن دث استرندینگ سبک جدیدی رو ارتقا نمیده بلکه سبک جدیدی رو به وجود میاره حالا بگو ببینم میکامی ۱۵ ساله چیکار کرده تونسته یه بازی با بسازه متای بالای ۸۰ بگیره؟نچ پس نتیجه میگیریم کپکام بوده ک خوب بوده نه میکامی همونجوری که امسال کپکام ۲ تا شاهکار داد ولی میکامی دنبال نخود سیاه

        • هیچ وقت نگفت صنعت فلان میکنم…در مورد فکرش با فناش صحبت‌ کرد…داری میگی بازی خوبه اما انقلابی نیست؟؟
          چرا یاد نمیگیری اول اثرو تجربه کن بعد نظر بده…خودتو انقدر محدود به متا نکن…یاد بگیر از دهنه اینو اون کسی یا چیزیو قضاوت نکنی
          امثال تو خیلی زیادن…من از گیم میتونم تورو بسط بدم به مدل اخلاقیت…
          تو از اون آدما هستی که توی خیابون یه نفرو ببینی که رنگو رو پریدس و حال مساعدی نداره…سریع به بقل دستیت میگی این یارو معتاده…اما در واقع شاید طرف بیماریه کلیه داره..
          راجب یه تعدادی صحبت کردی که خب هممون میدونیم کی و چی هستن…
          کدوم از این افرادی که گفتی گیم تعاملی ساختن؟
          مثالی که من زدم در مورد چیز دیگه ای بود…چه ربطی به میکامی و کارمک داره؟؟
          در مورد بلد بودن داستانگویی هم…آره خیلیا داستان میگن..کسی منکرش شد؟؟؟؟
          کوجیما گفته به این دلیل قصه ای که میگم یک قصه واحد هست…چه ربطی داره که میکامی بلد هست یا نیست…
          شما فن میکامی…قبول…هر کسی بگه میکامی کارنامه قابل قبولی نداره…۱۰۰٪ یه‌ احمقه(فکت)
          اما چرا میخوای اینو اونو کوچیک کنی؟
          اگه اون پدر ژانر وحشت هست
          اینم پدر ژانر مخفی کاریه
          میگی شکست خورد!!!!!
          چون متاش ۹۰ نشد!!!!
          خدا کمکت کنه

          • saeed_nl70 گفت:

            جناب اینا از میکامی بالا میرن فقط که کوجیما رو بزنن زمین!
            انگا مثلا میکامی عموشونه کوجیما هم دشمنشون!
            اینا حسودن ببینن یه شخصی توی صنعت گیم جزو مشاهیره
            اینا رو باید همه ی کاربلدا و استادا رو ازشون بگیرن و یه مشت بازی بی هدف و بی ارزش بهشون بدن اینقدر بازی کنن تا تموم شن

  • حرف درستی زده
    اسپویل تقریبی رد دد ۲:
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    با این حرفش یاد پایان های رد دد ۲ افتاد که با اون همه آزادی عمل و گیمپلی آخر هر اندینگ تقریبا یکی بودش و هیچ جوره نمیشد جلوی سرنوشت غم انگیز آرتور رو گرفت

  • electropop گفت:

    من که با این بازی حال نمی‌کنم. ولی ونوم خیلی از این بازی خوشش امده.
    اگه گیم‌پلی MGS5 رو با کمی تغییر کپی می‌کرد، حتما متای بالاتری می‌گرفت. گیم‌پلی MGS5 عالی بود.
    Knock knock, let the devil in, malevolent
    As I’ve ever been, head is spinnin’, this medicine
    Screaming, “L-l-l-let us in”
    L-l-lick like a salad bowl, Edgar Allen Poe

  • Cell گفت:

    اسپم
    Better Call Saul باید براتون آشنا باشه و راک هم برای کرش پلتفرم کرش گفته
    Better Call Rockstar :rotfl:

    • PERSIAN STALKER گفت:

      یادمه رو پلتفرم شما کرش کرش میداد :laugh:
      رد دد ابدیت داد و گرافیک و جزئیات رو تا ۲۵% اورد پائین :laugh:
      کنترل افتضاحترین نمایش رو براتون اورد :laugh:
      اخی ۱/۶ گیگاهرتز فرکانس پردازندشه اره ؟ :laugh:
      الهی بمیری ۸ گیگ رم با ۸۰۰ مگاهرتز سرعت داه و به اسم DDR4 انداختن بهتون ؟ :laugh:
      ۲ گیگ گرافیک با ۳۵۰ هسته و فرکانس ۱۲۰۰ مگاهرتز رو انداختن بهتون ؟ چقدر شبیه به گرافیک انبورد اینتله منتها ضعیفترش :laugh:
      اشکالی نداره بلاخره یه روزی میتونی ۱۰۸۰ رو با ۶۰ فریم تجربه کنی ولی تا اون موقع از همون ۷۲۰ با ۳۰ فریمت که کمپانی مادرتون بهش میگه ۴K لذت ببر :laugh:
      یادت نره سبیلهای عمو یوشیداتونم واسه انلاین چرب کنی ها :laugh:
      از بازیهای تکراریتم لذت ببر چون میدونم پول خرید بازی نداری و مجبوری یه بازی رو ان بار تا اخر بری و حتما دیالوگهاشم حفظ کردی :laugh:
      و در اخر همش تقدیم میشه بهتون با اسم FOR THE PLAYERS چون لایقشی :laugh:
      برم بدون پرداخت هزینه یه هانتی استالکری چه میدونم کومپانی اف هیروزی یه کانتری چیزی بزنم و منتظر تخفیفات بشم که با ۱ دلار یه بازی عالی بخرم 😎

      • bushwhack گفت:

        بنچمارکای guru3d دیدن داره… کارتای چند صد دلاری با سیستم های چندین صد دلاری و چند هزار دلاری تون زیر بار پردازش Red dead چند قلو زاییدن…
        این چند ساله یه بازی بزرگ و گرافیکی درست و حسابی واستون پورت نشده بود که اعداد و ارقام رو کاغذتون رو آتیش بزنه…
        کیفیت تکسچرای هیچ بازی رو پلتفرم پوووچ هنوز به گرد پای The Order اول نسلی نرسیده…برو با اون جعبه ی خیالی تو ذهنت بازی کن پروفسور!
        این ایموجی هم که دهنش تا بناگوش بازه خیلی بهت میاد!

      • Golden_Sauber گفت:

        این که بگیم هرکسی pc بازه پولدار تره و هرکسی که کنسول داره فقیر تره حرف درستی نیست عزیز،چه بسا خیلی از خارجی ها با زندگی مدرنیته یک کنسول در کنار tv هاشون دارن و در کنار خانواده لذت میبرن از بازی،حداقلش توی بیشتر فضای مجازی و فیلم ها اینطوری دیده میشه که یک خانواده بسیار پولدار روی کاناپه دراز شدن و دارن کنسول میزنن،مورد بعد این که اونقدر که شما میگید کیفیت کنسول داغون نیست که شما القا میکنی مثلا با یه بازی ps1 طرفیم،بازی کیفیت خیلی خوبی روی کنسول ها داره اتفاقا و حالا از نظر من راضی کننده هست.گرافیک بازی گاد اف وار با فریم بسیار پایدار روی کنسول معمولی ps4 رو میتونی مقایسه کنی با هر گرافیکی که دلت خواست،اوج گرافیک با وجود جزئیات بسیار بالا و بدون داشتن کات سین به طوری کل بازی حتی یک صحنه هم قطع نمیشه اوج گرافیک هست.همین الانشم فکر کنم اولین بازی این نسل هنوز گاد اف وار باشه میتونی تایید حرف منو توی کانال های معتبر یوتوب ببینی.خوب الان وقتی کنسول ۳۰۰ دلاری میتونه مثلا به کیس ۳۰۰۰ دلاری شما زور باشه این خنده دار نیست؟ پس یاد بگیریم به جای این که از شکلک مضحک :rotfl: استفاده کنیم با ادب و برا اساس اطلاعات روز دنیا حرف بزنیم نه مسخره کردن دیگران

        • Playgrond games گفت:

          وقتی کنسول ۳۰۰ دلاری میتونه مثلا به کیس ۳۰۰۰ دلاری شما زور باشه این خنده دار نیست

          این حرف شما گریه داره
          خدایا اینا دیگه کین
          یعنی یکی میگفت فن بازی باعث از دست دادن عقل میشه من باور نمیکردم

          این حرفتو اگه سونی میشنید شرکتشو جمع میکرد سبزی فروشی باز میکرد

      • MASOUD.PS4 گفت:

        هنوز این یارو زنده است :rotfl:

      • saeed_nl70 گفت:

        به بازی های کنسول گیر میده میگه تکراری
        بعد اسم کمپانی آف هیروز و کانتر رو میاره که این بازیا هم سن و سال خودشه!
        بعد انتظار داره جدی بگیریم کامنتاشو

  • ما ازادی عمل نمیخوایم. ما داستان میخوایم. نمیدونم چرا همه گیر دادن رو اوپن وورلد کردن بازی ها. بابا دلمون واسه چند تا بازی خطی قشنگ تنگ شده(غیر از شاهکار های گاد و تلو یا حتی کالاف) همشون زدن رو اوپن ورلد و آنلاین مضخرف. غیر از جی تی اِی و رد دد و ویچر و اسکایریم از بقیه ی بازی های اوپن ورلد متنفرم 😛

  • حرف های خوبی میزنه
    اگه تعادل برقرار بشه خوبه

Death Stranding | هیدئو کوجیما می‌خواهد آزادی عمل را به جای داستان در گیم‌پلی ارائه کند - گیمفا