هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا
هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا
هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا
هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا

هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید

محسن رضوی فر
۲۱:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) از برجسته‌ترین افراد صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌گردد. وی تاکنون با خلق عناوینی مانند سری بازی‌های Metal Gear Solid نشان داده که به دنبال ارائه‌ی یک تجربه‌ی خاص به مخاطبان است. ساخته‌ی جدید وی، یعنی بازی Death Stranding، نیز به نظر می‌رسد یک تجربه و چالش ویژه را به بازی‌بازان ارائه می‌دهد.

اخیرا در جریان پنل BAFTA و تور جهانی بازی Death Stranding، هیدئو کوجیما در مورد مسائل مختلفی از جمله اینکه چرا وی به دنبال خلق عناوینی خاص و مرموز است، توضیحاتی را ارائه داد. کوجیما اشاره کرد هدف وی این است که هر عنوانی را که خلق می‌کند، تجربه‌ای ویژه برای بازی‌بازان باشد و در ذهن و حافظه‌ی آن‌ها باقی بماند.

وی در این خصوص اظهار داشت:

من فکر می‌کنم سادگی خوب است، اما خیلی سریع مصرف می‌شود و از بین می‌رود. این مانند غذا است: هر چیزی که قابل هضم باشد، به راحتی از بین می‌رود و در بدن باقی نمی‌ماند. اما چیزی که سفت و سخت است به راحتی قابل هضم نیست و در بدن باقی خواهد ماند و شما نمی‌دانید که آن چیست.  انسان این نوع حس روشن‌فکرانه را دارد و با خود می‌گوید که این چیست؟ به طور مثال، اگر یک فیلم برای شما ماندگار باشد و بارها آن را تماشا نمایید و یا با دوستانتان در موردش صحبت کنید، می‌گویید که آن فیلم در مورد چه بود؟ ممکن است شما بار دیگر به تماشای فیلم بپردازید و دوباره به آن فکر کنید. در این زمان، شما به نوعی شروع به درک معنا و هدف واقعی آن می‌کنید و این با بدن، گوشت و خون شما آغاز می‌شود. سپس در درون بدن شما باقی مانده و پس از مدتی، چیزی از ذهنتان خارج می‌شود و با خود می‌گویید که قصد دارم چیز جدیدی را خلق کنم.

با دیدن فیلم‌ها و چیزهایی از این دست بزرگ شده‌ام و رشد یافته‌ام؛ بنابراین من فقط در بازی‌ها این کار را انجام می‌دهم. همه می‌گویند که این یک چیز پیچیده است، اما من فکر می‌کنم که هرکس باید آن را تجربه کنند و ممکن است پس یک دوره‌ی چهار ساله و یا حتی ده ساله، شاید برخی از افراد شروع به درک کردن آن کنند. من واقعا می‌خواهم چنین چیزهایی را خلق کنم.

کوجیما سپس اشاره کرد که از نظر وی، بدون امتحان و آزمایش جایی برای رشد وجود ندارد.

وی ادامه داد:

من فکر می‌کنم که انگیزه برای رشد لازم و ضروری است. شما به چیزهایی پی می‌برید که قبلا نمی‌دانستید و به همین دلیل رشد می‌کنید. بنابراین هر چیزی که می‌دانید و هر چه که راحت خورده شود (بدست آید)، موجب رشد شما نخواهد شد. این یک تجربه نخواهد بود. بنابراین من می‌خواهم که مردم گاهی اوقات چیزی را بخورند که هضم آن واقعا راحت نباشد (منظور ارائه یک تجربه‌ی خاص و پیچیده به مخاطب است). من می‌خواهم آن چیز را خوش‌مزه و لذت‌بخش کنم و البته در ذهن مخاطب نیز باقی بماند.

بازی Death Stranding، آخرین ساخته‌ی هیدئو کوجیما، در تاریخ ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. همچنین این بازی قرار است در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز عرضه گردد. شما می‌توانید نقدها و نمرات بازی Death Stranding را از طریق نشانی قرار گرفته مشاهده و مطالعه بفرمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا
هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا
هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا
هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا
هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هیدئو کوجیما از علاقه‌ی خود به خلق بازی‌های مرموز و خاص می‌گوید - گیمفا