کوجیما به برخی سوالات حول محور جهان Death Stranding پاسخ داد
کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) به خوبی میزان زیادی از گیمپلی بازی مورد انتظار Death Stranding را به نمایش گذاشت. ما در TGS 2019 شاهد دو نمایش از Death Stramdimg بودیم که نمایش اول برروی مکانیکهای گیمپلی اصلی تمرکز داشت و نمایش دوم نیز تمرکز خود را برروی اتاق شخصی Sam و البته حرکات صورت و شخصیسازی وی معطوف کرده بود. اما سوال که پیش میآید این است این بازی حداقل در بخش طراحی جهان محدود هست یا اینکه آزادی عمل بسیاری را در گشت و گذار در این جهان بزرگ داریم؟
در نمایش اول Death Stranding شاهد بودیم که سم به گشت و گذار در محیط پرداخته و به دزدین ابزار و خودروهای نیروهای دشمن اقدام کرده و البته با BTهای غول پیکر نیز به نبرد میپردازد. با این حال موارد زیادی وجود دارند که همچنان مشاهده نکردهایم و پاسخ اینترنت و شبکههای مجازی نیز به «صبر کرد و باید دید» ختم میشود؛ اما کوجیما طی مصاحبهی جدیدی به پاسخ به برخی از سوالات و پرسشهای حول محور بازی مانند جهان Death Stranding و ارزیابی آن از سوی بازیبازان پرداخته است.
وی برای پاسخ به سوالات به جهان باز بودن Death Stranding اشاره کرد و گفت:
شما میتوانید به هر مکان حاضر در جهان Death Stranding سفر کرده و به گشت گذار بپردازید. این اثر نیز یک بازی جهانباز است اما در گذشته به اینگونه بود که بازیبازان به اینکه با یک اثر جهانباز طرف بودند اما شاهد برخی محدودیتهای در جهان بازی بوده و نمیتوانستند به برخی مکانها دسترسی پیدا کنند. برای مثال در اکثر بازیها شاهد تپهها و یا مکانهایی بودیم که محدود بوده و بازیبازان قدرت دسترسی به آنها را نداشتند؛ اما این موضوع در Death Stranding متفاوت بوده و شما میتوانید مسیر خود را در هر نقطهای که بخواهید تعیین کنید.
وی افزود:
توضیحاتی که من میدهم را ممکن هست که شما متوجه نشوید اما زمانی که به تجربهی Death Stranding بپردازید و وارد دنیای آن شوید متوجه میشوید که در گشت و گذار در جهان این بازی واقعا خوش میگذرد. در ابتدا که من این موارد را به اعضای تیم توسعه و کارکنان توضیح میدادم، هیچکدام متوجه منظورم نمیشدند اما زمانی که به تجربهی بازی پرداختند به آنها بسیار خوش گذشت. در حال حاضر نیز افزاد بسیار این بازی را درک نمیکنند و تنها میگویند که «اوه Death Stranding یک شبیهساز پیادهروی است».
از نظر کوجیما، توسعهی این بازی و البته سیستم گیمپلی Death Stranding فرقی با زمانی که بازی Metal Gear و سبک مخفیکاری را خلق کرد، ندارد:
این به مانند زمانی است که من یک بازی مخفیکاری عرضه کردم. اگر صد نفر به تجربهی بازی من بپردازند و هر صد نفر نیز بگویند که این بازی فان (Fun) هست پس بازی مشابه و ژانر مورد نظر نیز وجود دارد؛ اما این Death Stranding یک ژانر جدید است. در ابتدا و زمانی که من سبک مخفی کاری را خلق کردم، کسی متوجه آن نمیشد و نمیتوانست آن را درک و ارزیابی کند. برای ارزیابی و درک این ژانر جدید نیز زمان لازم است.
بازی Death Stranding در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر میشود. شما میتوانید تحلیل آخرین نمایش این اثر را با نام دیداری با ناگفتهها مطالعه فرمایید. همچنین اطلاعاتی از شخصیتهای این بازی منتشر شدهاند که شما را بیشتر با آنها آشنا میکنند. روز گذشته نیز اطلاعات و صحبتهایی از سوی کوجیما منتشر شد که اشاراتی به ادامهی بازی Death Stranding داشتهاند که میتوانید به مطلب مورد نظر مراجعه فرمایید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
خخخخ این بشر چقد دوست داشتنیه خودشم اعتراف کرد شبیه ساز پیاده روی ساخته :rotfl: 😀 :laugh: دمش گرم ولی دو سوال اینجا وجود داره
۱ آیا واقعا کوجیما اولین خالق سبک مخفی کاری بوده؟
۲ آیا هر ناشری که میگه ماستم شیرینه واقعا شیرینه؟
اولین خالق ک فکر نکنم ولی بهترینه
چندین بازی بودن مثل قلعه ولفنشتاین که با محوریت پنهان شدن از دشمن بودن اما فاقد هر نوع المان و استاندارد خاص بودن ، کوجیما با ساخت متال گیر استانداردها و المان های جدیدی برای این سبک معرفی کرد پس بدون شک ابداع کننده و پدر سبک مخفی کاری
خدایی خوندی اومدی اینو گفتی
میگه کسایی که از بازی چیزی نمیفهمن اینو میگن
بعضیاتونو از تو لپ لپ در آوردن
اینقد همه گفتن این بنیانگزار مخفی کاریه خودشم باور کرده. اگه دوستان و خود کوجیما یکم به جای فقط حرف زدن برن تحقیق کنن میبینن کلی مخفی کاری قبل متالگیر اومده بود و متال گیر بازیی بود که رسمن اسم سبک مخفیکاری رو یدک میکشید. حالا این به کنار اصلن دث استرندینگ دربدترین حالت اگه شبیه ساز پیاده روی باشه بازهم میشه از گرافیک و تجهیزات خفن استفاده کرد و لذت برد. فک کنید رفتید شمال دیگه مگه میرید شمال مردمو با تفنگ لیزری میکشید حال میکنید؟ میرید از منظره و هوا لذت میبرید دیگه
ببین برو یه سرچ بزن ببین اولین بازی stealth چی بوده برات دوتا اسم میاره یکی ولفاشتاینه یکی متال گیر که بعضیا میگن ولف اول بوده ولی اکثرا قبول دارن بازی که. stealth رو به عنوان یک سبک قبول دارن متال گیر بوده
راستی بشین تریلر اای دث رو از اول معرفی ببین میفهمی کوجیما دوساعت اول بازی رو نشون همه داده و از ۹۰ درصد بازی کسی چیزی نمیدونه
تو کوتاکو نوشته
راجب دث استردینگ هم من گفتم در بدترین شرایط خطاب به کسایی که میگن بازی گیم پلی نداره و شبیه ساز کولبریه.
نمیدونم دقیقا اولین بازی مخفی کاری برای کوجیماس یا نه ولی کوجیما از سگا یک بازی متال گیر مخفی کاری داشت
و ایشون این سبک رو خییییییییییلی ارتقا داد
و شما فکر کنم از نسل قبل گیمر شدی چون متال گیر ۱ خدای مخفی کاری و خفن ترین بازی تو این سبک بود
روی پلی ۱
برو ویدئو هاش رو در یوتیوب ببین
من حرفی ضد متال گیر نزدم یا مخفیکاری خفنشو زیرسوال نبردم فک کنم اشتباه متوجه شدی. من راجب اولین بازی با المان مخفی کاری صحبت کردم
چجوری از اب و هوا میخوای تو بازی لذت ببری؟نیتونی دست کنی تو خاک بازی یا بارونش میخوره تو صورتت؟
اگه هم عشق مناظر تو کنسول هستی ی عالمه دموی گرافیکی هست میتونی دان کنی و حال کنی یا حتی تو یوتیوب فیلم مناظر واقعی ببینی
دث استرندینگ به کنار ، شما واکینگ سیمیولیتور بازی نکردی؟ گان هم، وات ریمینز اف ادیث فنچ ووووووو… تو اونا به خاک دست میزنی حال میده ؟ 😀 😀 😀
اولین نسخه از متال سال ۱۹۸۷ اومده ، میشه این کای بازی که گفتین قبل از متال سبک مخفی کاری ابداع کردن نام ببرین چون ظاهرا خیلی اهل تحقیق هستین
shoplifting boy
castle wolfenstein
beyond castle wolfenstein
۰۰۵
کوجیما استاندارد های امروزی مخفیکاری رو به وجود آورد اما اینکه بگید اون ابداع کننده بود حرف درستی نیست به جوری بازی هایی قبل متال گیر بودن که کوجیما ازشون الهام گرفته بود
ماس بندی سرکوچه شما سی ساله ماست شیرین داده دست مردم و نون حلال برده خونه… چرا یهو ماستاش ترش بشه؟
خدایا چقدر دلم میخواد تجربه اش کنم و بفهمم چه سبکی هست که همه میگن جدیده
متن دومیش خوب بود
امیدوارم با استقبال زیادی روبرو بشه حداقل صنعت گیم یکم از یکنواختی در بیاد
نسل پیش فوق العاده بود از لحاظ ریسک کردن
توی این نسل ریسک نمیکنن سازنده ها و متاسفانه همه چیز حس تکرار میده
کوجیمای شاهکار ساز.کسی که با متال بزرگ شده میفهمه کوجیما کیه.کوجیما وقتی حامیش کونامی بود همچین شاهکارایی میساخت(البته کونامی قدیما جز بهترین ها بود) حالا که حامیش سونیه شک نکنید بهترین بازی عمرشو ساخته.یه مشت نوب که نمیفهمن بازی چیه و فقط میخان بکشن برن جلو و بازی های کالاف محورو دوم محورو میپرستن چه میفهمن بازی حرفه ای چیه.اینا همونایی هستن که سری جدید اسپایدرمن و اونجرز بهترین فیلمای عمرشون و بازی های داغونو بکش برو جلو بهترین بازی های عمرشونه.به کجا داریم میریم که از یکی مثل کوجیما انتقاد می کنیم اونم قبل اومدن بازی؟این داستانا رو قبل اومدن گاد آو وار هم داشتیم البته.نمرات بازی که بیاد خیلیا غیب میشن و با اکانتای جدید میان به کار همیشگیشون ادامه میدن.داستانی شده بخدا.
نیما جان چرا بقیه بازیارو تخریب میکنی؟ یعنی کسی که از دووم لذت میبره نوبه ؟ یاکسی که ازدث استرندینگ خوشش میاد خیلی آدم با فهم و شعوریه؟ اینا همه سلیقس. رپ هم موسیقی مدرنه و سلیقه اکثر جوونا رپه پس اونموقع شما باید بیای بگی : “چرا الانیا باخ یا اسکارلاتی گوش نمیدن هیچی حالیشون نیست”؟ لطفن الکی جودرست نکن
«یه مشت نوب که نمیفهمن بازی چیه و فقط میخان بکشن برن جلو و بازی های کالاف محورو دوم محورو میپرستن چه میفهمن بازی حرفه ای چیه.اینا همونایی هستن که سری جدید اسپایدرمن و اونجرز بهترین فیلمای عمرشون و بازی های داغونو بکش برو جلو بهترین بازی های عمرشونه…..»
به کجا چنین شتابان؟! حداقل یک ذره احترام برای خودت قائل شو دوست گرامی.
اون بازی های «کالاف محور» اسم و سبک دارن؛ سبکشون شوتر اول شخصه که بارها دیدیم این شوترهای اول شخص حماسی ترین داستان ها را دارا بودند و بزرگترین عنوان این صنعت (صنعت گیم) یعنی “بایوشاک عظیم” شوتر اول شخص بوده اونوقت شما میای میبریشون زیر سوال؟! سن شما به اون موقع ها قد میده که هف لایف و دووم منتشر شدن؟ اگر قد میده پس خوب یادتون هست چه انقلابی کردند، چه انقلابی کردند این “شوتر های اول شخص”!
من منکر این نیستم که سری متال گیر بزرگه و یکسری استاندارد هارو ارتقا داد اما انقلابی که متال گیر کرد با انقلاب دووم برابر است؟!
سبک مورد علاقه من شوتر اول شخصه و افرادی مثل شما که زورشون میاد یک پرانتز باز کنند و فقط یک جمله بگن با احترام به طرفداران واقعی و قدیمی این سبک مایه تاسف هستند… صد البته که صحبت های افرادی مثل شما کاملاً بی اهمیته و ما به این جمله ها احتیاجی نداریم اما احترام خودتون رو نگه دارید…
جدا از این صحبت ها کاری نکنید که کسی جرئت نکنه death stranding رو نقد کنه و نظرش رو بگه. و ضمناً از این به بعد حواستتون باشه عقایدتون باعث نشه اینطور جمع ببندید چون اون “Doom” از بازی های مورد علاقه بنده (و افراد بسیاری) است؛ طوری که نسخه های قدیمیشو هنوز هم به یاد قدیم بازی میکنم.
عرض سلام خدمت صادق و امیر عزیز.هر دوتای شما بزرگواران منظور منو بد فهمیدین
امیر:
دوم یکی از بهترین تجربه های این نسل منه و خیلی خیلی لذت بردم ازش و عالیه.همین الانم دارم بازیشو و بازی میکنم.من گفتم کسی که بهترین بازی عمرش دومه.چون هیچ چیزی بجز اکشن ناب نداره.شما اشتباه فهمیدی حرف منو.من بازی رو تخریب نکردم ضمنا.دقت کنید گفتم بهترین تجربش فلان بازی هس که جز اکشن چیزی نداره.گیم باید چیزی بیش از سرگرم کردن به ارمغان بیاره.
صادق:
عزیز شما هم بد فهمیدی.من منظورم شوتر اول شخص نبود.منظورم کالاف و بازی های انلاین محور مولتی مثل کالاف بود که اینا هم چیزی جز اکشن ندارن(کالاف مدرن وارفیر ۳ گانه بحثش جداس البته).کالافای مزخرف نسل فعلی رو گفتم.در مورد هف لایفم که قطعا یکی از تاثیرگذار ترین بازی های تاریخه و یک نوب منکر اون میشه.بایوشاکم که نسخه ی اینفینیتش با اون داستان شاهکار و همه ی جوانب خوبش که استاد کن لوین خلق کرده حرفی برای گفتن نمیذاره.گرچه بزرگترین بازی های دنیا ویچر و لست هستن دوست من.اطلاعاتتون رو بالا ببرید.نظر شما قرار نیس نظر بقیه باشه.
****خواهشا فکر کنید قبل کامنت گذاشتن.
****بارها کامنت گذاشتم گفتم هیچ اشکالی نداره کرک داون بهترین بازی شما باشه و اولین چیز سلیقس اما لطفا نظرات شخصی خودتون رو نیاید به عنوان نظر منتقدین ارائه بدین.شاید از دید شما آیدسافتور بهترین استودیو باشه اما قرار نیس منگکر این بشید این عنوان برازنده ی ناتی داگه.نظر و سلیقه ی هرکس جداس فکت صادر کردن جداس.
****کامنت اولم خطاب به اونایی بود که بازیو نیومده کوبیدن.اونم بازی که سازندش همچین ادمیه.
بله حق با شماس :yes:
سالاری امیر
خوب جواب همه هیتر هارو داد
بیچاره کوجیما خودش خبر داره مردم درباره بازیش چی فکر میکنن :/
ولی ایمان دارم اگه بازیش خوب باشه قراره یه SAGA جدید و قوی داشته باشیم.
امیدوارم بازی موفقی بشه و به دل همه بشینه ، ما که بخیل نیستیم :-/ :yes: :yes:
راستی این کوجیما ۵۰ سالشه تا کی میخواد بازی بسازه؟؟
بیا…
انقدر گفتید شبیه ساز پیاده روی به گوش خود کوجیما هم رسید(فان)
بچه ها ما چند تا سبک داریم
۱۰ تا ۲۰ تا(به زیر شاخه کاری ندارم)
خب ۱۰ -۲۰ نفر افتخار این کارو داشتن مثل جان کارمک….طرف اومده بیست خورده ای سال پیش سبک مخفی کاری(یکی از سه سبک مورد علاقم…شدیدا)اختراع کرده…حالا اومده بعد این همه سال یه سبک جدید اختراع کنه…کاری به بزرگیش ندارم-کاری به شهامتش ندارم…اما طرف با پنجاهو خورده ای سن میگه(بازم میتونم)
این موقع ها خیلی خیلی به فرهنگ ژاپنیا قبطه میخورم..
آخه چه کاریه استاد(آهنگ ساسی)…….باورم نمیشه سه سال انتظار واسه این بازی دیگه داره تموم میشه? عرضه کالاف و دث توی فاصله زمانی کم واسه منی که از یه طرف عاشق سری مدرن وارفر بودم و از طرفی با آثار استاد زندگی کردم شرایط مالی رو بدجور تحت شعاع قرار میده
این طوری که مپ بازی بی پایان میشه توی بیشتر بازی ها دور نقشه روکوه فرا گرفته