تکفارس؛ مقایسه استیدیا با کنسولها، کدام یک پیروز میشود؟
گوگل اسفند ماه سال ۹۷ بالاخره از پروژه جدید خود، یعنی استیدیا در جریان مراسم GDC 2019 رونمایی کرد، پروژهای که این شرکت را به طور رسمی وارد حوزه استریم گیمینگ میکند. این سرویس به گیمرها این اجازه را میدهد تا بدون نیاز به سختافزاری قدرتمند، بتوانند بازیها را روی پلتفرمهای مختلفی که مرورگر کروم در آن نصب شده است تنها از طریق اینترنت و به صورت استریم اجرا و تجربه کنند. طبق اعلام گوگل، استیدیا از گوشیهای هوشمند گرفته تا کامپیوترها و تلویزیونها را پشتیبانی میکند که این یکی از ویژگیهای مهم و نقاط قوت این سرویس به شمار میرود.
اگر بخواهیم شیوه کار استیدیا را به طور خلاصه بیان کنیم، در استیدیا گیمرها با استفاده از سرورهای گوگل شروع به اجرای بازی میکنند، در مقابل تنها با استفاده از اینترنت دستورات مورد نظرشان را اعلام میکنند و سپس این فرمانها در بازی اعمال میشوند.
برای مطالعه کامل مقاله «مقایسه استیدیا با کنسولها، کدام یک پیروز میشود؟»، از این نشانی استفاده کنید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
من طرف استیدیا هستم.اسم قشنگی داره. 😀
استیدیا تازه اول راه است قرار نیست کنسول های بازی رو که بیش از ۴۰ دهه سابقه دارند رو شکست یا حتی با آن ها رقابت کنند،و حتی ممکن است که شکست بخورد و یا اگر بخواهد به موفقیتی هم برسد باید در طول سال ها به این امر برسد که باید راه زیادی را طی کند به قول خودمانی خاک خوری داره حالا حالا ها خبری از استریم نیست علاوه بر پول و هزینه وحشتناک برای اینترنت که ۲ الی ۳ ساعت بازی کردن فکر کنم همیم حدودا بود بالغ بر ۴۰ گیگابایت اینترنت مصرف میکرد باید یک حق اشتراک هم بپردازی تا سال های بعد نیز کسی سراغ این نوع بازی کردن نمیرود.
حتی تو خارج شاید ۱۰ درصد گیمراشون بتونن برا ۳,۴ ساعت ۴k بازی کنن
امیدوارم استقبال از استیدیا بسیار زیاد باشه چون به نفع همه میشه و باعث افزایش رقابت میشه.
فکرشو بکنید باعث میشه
Nvidia قیمت گرافیک هاشو پایین بیاره تا ویندوز گیمرا پراکنده نشن و مایکروسافت و سونی هم گلد و پلاس اجباری رو حذف میکنن و قیمت کنسولشونو تا حد امکان کاهش میدن که بشدت به نفع ما مصرف کننده ها میشه.
کم نبودن پروژه هایی که گوگل شروع کرد و شکست خوردن
استادیا هم فکر نکنم به نتیجه مطلوبی برسه چون سونی و مایکرو خودشون به فکر استریم هستن و برای رقابت با استادیا دارن همکاری میکنن
عشق کنسول
معلومه کنسول البت معلوم نیست ولی دلم میخواد تا ابد باشه