تحلیل فنی ۴۵: غیر قابل کنترل | تحلیل فنی و بررسی عملکرد بازی Control
در جدیدترین شماره از فصل دوم برنامهی ویدئویی «تحلیل فنی»، به تحلیل فنی و بررسی عملکرد بازی Control پرداختهایم. در فصل دوم «تحلیل فنی» همانند فصل نخست، به موضوعات فنی و بررسی عملکردهای بازیهای مختلف خواهیم پرداخت.
پس از بازی Quantom Break، بازی Control اولین و بزرگترین پروژهی استودیوی رمدی محسوب میشود. این بازی چه از نظر گیمپلی و جه از نظر تکنولوژی استفاده شده در آن، جاهطلبانهترین بازی استودیوی رمدی محسوب میشود اما شاید کنجچکاو هستید که بدانید این بازی برروی هر یک از ۴ نسخهی کنسولی مختلف، چگونه عمل میکند.
این مورد را در نظر بگیرید که سه سال از آخرین ساختهی آنان میگذرد و باید شاهد پیشرفتهای بسیار خوبی در بازی باشیم. با تحلیل فنی و بررسی عملکرد بازی Control با ما همراه باشید تا به بررسی نکات یاد شده بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
ممنون آقای حلاجیان عالی بود من هنوز بازی رو تجربه نکردم ولی با این توضیح شما تو ps4 pro عملکرد قابل قبولی داره
راستی این ۲ تا ناحیه ای که بررسی کردین دلیل خاصی داشته یا به خاطر سنگین بودن تخریب فیزیکی محیط و انفجارای زیاد ملاک شدن
قدرت تخریب و انفجارهای بالا توی اکثر مناطق بازی و مراحل اون مشهود هست ولی این دو لوکیشن افت فریم محسوس و قابل توجهی رو نسبت به سایر مراحل بازی از خودشون نشون دادن، به خصوص روی کنسول های پایه میشه گفت عملا تجربه بازی بسیار دشوار هست
نظرم رو میگم :yes:
Remedy Entartainment برای ساخت بازی و بهینه کردن بازی واقعا بد عمل کرده چرا باید بازی روی نسخه های نسل ۸ کنسول این همه مشکل داشته باشه روی کنسول های PS4 و Xbox one عناوینی ظاهر شدن که گرافیک بالایی داشتن و کنسول به خوبی از پس اونا برآمده و لازم به کنسول میان نسلی اصلا نبوده :yes:
این همه سخت افزار به خاطر یه فیزیک ساده تخریب یا جزئیات یه میز محیط بازی که خشک و بی روح هست :yes:
به شخصه نظرم اینکه وقتی شرکتی بلد نیست بهینه کنه چرا باید کنسول ها رو بکوبیم :yes:
کنسول PS4 بازی God of war رو بالاترین کیفیت ممکن رندر کرد جوری که انگشت به دهن میمونید و تفاوت نسخه Pro فقط در رزولوشن تصویر هست و رزولوشن پایه فریم بیشتر :yes:
من خودم روی هر دو کنسول تست کردم :yes:
یا مثلاً بازی the order 1886 و غیر… کنسول PS4 به خوبی جواب پس داده
دیگه گرافیک سنگین تر از Red dead r 2 که نداریم فعلا
و کنسول Xbox one هم همچنین red dead r2 رو به خوبی اجرا کرد :yes: و غیر…
کلام آخر Remedy Entartainment بلند نیست بهینه کنه یا میخواسته با عجله بازی رو لانچ کنه یا سخت افزار پایه رو one X قرار داده خوب عمل نکرده به خاطر یه کسری جزئیات فریم بازی اینقدر کاهش پیدا کنه که واقعا فاجعه هست هیچ لذتی گیم پلی نداره
من هنوز تجربه نکردم با وجود این همه مشکلات فعلا باید صبر کرد موزیک بازی که اصلا تعریفی نداشت حالا یکی بیاد بگه شاهکار بوده اگه امکان داره توضیح بده کجای موزیک شاهکار بود ممنون میشم
Remedy Entartainment واقعا بد عمل کرده و با وجود سخت افزار خوب کنسولی میان نسلی هم بازم هم خوب عمل نکرده از همینجا به راک استار تبریک میگم که چه بهینه سازی انجام دادن و مخصوصا استودیوهای انحصاری ساز سونی
و خوشحالم که Max Payne دست Remedy Entartainment نیست :yes:
سلام من این بازی رو تجربه کردم از همون اولش ده دقیقه بازی کردم ۳ روز ولش کردم همبنجوری تکرار شد برام اصلا رمق ندارم برم سمت این بازی در کل بعد بازی کردن گاد و رد دد(که تا ابد شاهکار میمونن) اشتباه بزرگی که میکنم از بی حوصله بودن میرم سمت این بازی ها وگرنه اینجوری که تعریف میکنن نیست خیلی مشکل داره تا حدی که سریع کنسول رو خاموش میکنم… :idk:
اینو حرف واقعا قبول دارم
قبلا هم گفتم من اینو
کنترل اصلا خوب بهینه نشده
بازی های نظیر ردد رو همین کنسولا عالی بودن و در اردر یا ریس اف روم خدای جنگ یا فورزا ۴
و خیلیی های دیگه….
تو بهینه کردن خیلی خیلی بد عمل کرد
خسته نباشید آقای حلاجیان
امروز Rage 2 گرفتم ایشالله اینو تموم کنم برم سراغ این :yes:
نقد هاش مثبت بوده تبریک به هواداران رمدی :inlove:
Ps4 pro1080یا خدا این این بازی به خوبی بهینه نشدهps4proهورایزن رو رو۱۸۰۰رندر میکنه ردد رو۱۹۲۰واقعا از رمدی انتظاز بیشتری داشتم وان ایکس هم۱۴۴۰ تازه افت فریم هم روی همه کنسول ها داره حتی زحمت یه رزولشن پویا نکشیدن که جلوی افت فریم ها رو بگیره واقعا بازی سنگینی هست امید وارم رمدی با یه بروزرسان مشکل نرخ فریم رو حل کنه