اطلاعات جدیدی از نحوهی تولید NPCها در بازی Watch Dogs: Legion منتشر شد
یکی از مهمترین ویژگیهای جدیدترین نسخه از سری Watch Dogs این است که با شما اجازه میدهد تمامی شخصیتهای حاضر در محیط را به استخدام خود درآورده و با آنها بازی کنید. به طور حتم با یک وعدهی بسیار جاهطلبانه و بزرگ طرف هستیم. با این حال، با این سوال نیز روبهرو هستیم که تیم سازنده چگونه با مسئلهی تبدیل کردن تمام NPCها به یک شخصیت قابل بازی برخورد کرده است. کارگردان نوآوری بازی Watch Dogs: Legion در جدیدترین مصاحبهی خود اطلاعات جالبی از این موضوع را در اختیار هواداران قرار داده است.
آقای کلینت هاکینگ (Clint Hocking) در جدیدترین مصاحبهی خود با وبسایت Gamasutra توضیح دادند که تیم سازنده با هدف خلق NPCهای بازی سیستمی به نام Census را طراحی کرده است. تمامی شخصیتها در محیط بازی طراحی و ساخته میشوند و زمانی که بازیباز یکی از این شخصیتها را انتخاب میکند، سیستم Census یک پروفایل و پیشینه را برای آن شخصیت درنظر میگیرد. آقای هاکینگ برای توضیح نحوهی عملکرد این سیستم، یک شخصیت با شغل باغبانی را مثال زدند.
مهمترین نکته دربارهی سیستم Census این است که به ما اجازه میدهد همانند دیگر عناوین، NPCها را در دنیای بازی احضار کنیم. با این حال، زمانی که شما اطلاعات آن شخصیت را بررسی میکنید، یک پایگاه دادهی منطقی جاهای خالی مربوط به اطلاعات آن شخصیت را پر میکند و به عبارتی آن شخصیت به صورت Real Time تولید شده و سپس در جهان بازی حفظ میشود.
پس اگر یک باغبان را در حال کوتاه کردن حصار در یک پارک ببینید که یک قومیت و نژاد خاص دارد، اگر به بررسی اطلاعات و پروفایل آن فرد بپردازید، متوجه میشوید که آن فرد نامی دارد که با قومیت او همخواهنی داشته و انیمیشینهایی مناسب کاری که انجام میدهد برای او در نظر گرفته شده است. او شغلی دارد که در مقابل آن نوشته شده است باغبان و تمامی این اتفاقها تنها در یک بازهی زمانی مشخص رخ میدهد.
و با توجه به این که او یک باغبان است، مقدار درآمد مشخصی خواهد داشت و این یعنی او تنها میتواند در محلههای مشخصی زندگی کند. البته به خاطر قومیت خاصی که دارد و متناسب با مناطقی که جوامع مختلف در آن زندگی میکنند، او به بخشهای مختلفی از آن محلهها هدایت خواهد شد. علاوه بر این، او دوستان و فعالیتها مختلفی خواهد داشت؛ شاید او علاقهی زیادی به بیرون رفتن داشته باشد. شغل او در محیط بیرون از ساختمان است و به همین دلیل احتمالا در شرایط فیزیکی بهتری قرار دارد و ویژگیهایی در گیمپلی برای او در نظر گرفته میشود که نمایانگر سلامتی بالا یا چابکی بیشتر و یا چیزی شبیه به آن خواهد بود .
تمامی این شخصیتها به صرورت داخلی هماهنگ و منسجم خواهند بود تا احساس شود که همهی آنها واقعی هستند. زمانی که شما این NPCها را استخدام میکنید، آنها داستان، شخصیت، صداگذاری، انیمشین و سبک مبارزهی خاص خود را دریافت میکنند و همهی اینها با آن شخصی که شما در زمان عبور از پارک، در حال کوتاه کردن حصارهای آنجا دیده بودید، همخوانی خواهد داشت.
به نظر میرسد تیم سازندهی بازی Watch Dogs: Legion برنامههای بلندپروازانهای را برای این عنوان در نظر دارند. با این حال، باید منتظر ماند و دید آیا آنها میتوانند به تمامی وعدههای خود عمل کرده و در نهایت یک بازی با کیفیت را به هواداران عرضه کنند یا خیر.
بازی Watch Dogs: Legion در تاریخ جمعه ۱۶ اسفند ماه سال جاری (۶ مارس سال ۲۰۲۰ میلادی) برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴، پلتفرم رایانههای شخصی و سرویس گوگل استیدیا عرضه خواهد شد. شما میتوانید تمامی اخبار منتشر شده از این بازی را از طریق وبسایت خبری گیمفا دنبال کنید.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
نظرات
سنگ بزرگ نشونه ی نزدنه . امیدی بهش ندارم !
فکر نکنم سیستم شاخی باشه
خیلی از شرکت ها کم و بیش ازش استفاده کردن
به نظرم یوبی سافت میاد کامنتای ملت رو میخونه!گیمر و منتقدا میگن یوبیسافت نوآوری هاش خوبه،یوبی سافت هم جو گیر شده . 😀 😀 😀
سنگ بزرگ نشونه ی نزدنه . امیدی بهش ندارم !
حرف حق :yes:
بله مثال زیبا برای آدم های ضعیف هستش
بدون ریسک هیچ چیز تغیر نمیکنه
یوبی از اولش سنگ بزرگ رو برمیداشت زما ac و ac 2 رو به یاد بیار زمان fc 2 رو به یاد بیارید
البته واسه شما قابل درک نیس
این بازی رو لبه ی تیغه….
یا شاهکاری بی بدیل خواهد شد و بسیار موفق میشه..
یا به شکستی تاریخی منجر میشه
میگما خوبه نادر امرایی یه چیزی گفت نه؟
حالا عالمو ادم یه بازی که میبینن تازه میخواد بیاد : رو لبه تیغه، رو لبه تیغه ، این رو لبه تیغه اون رو لبه تیغه بسه دیگه ، جمله بدبختو خز کردید رفت . خدایی ناموس واری برو یه پیج اینستا ببین که مربوط به بازی باشه ، محمود گیمر بلا: رو لبه تیغه ، اصغر جون : رو لبه تیغه ناموس واری باید خیلی مراقب باشه . بسه دیگه ، خسته شدیم دیگه :rotfl:
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
۱۰۰ بار گفتی ….
دمت گرم فهمیدیم
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :laugh: :laugh: 😀
خیلی کار سخت و وقت گیری هست اینکاری که کردن.
هر چیزی که زحمت زیاد داره دلیل نمیشه که خوب باشه
من که امیدی بهش ندارم
همین واچ داگز ۱ میگفت شما یک npc را ممکن نیست دو بار ببینید
خب یه بخش شخصیت سازی مثل سیمز درست کردن با یه الگوریتم رندوم
(نمیگم من خیلی میفهمم یا اینکه کار ساده ایه)
با اینکه تاحدودی زحمت زیادی داره ولی نتیجه مثبت خاصی نداشت
همه فقط به گرافیک و نو آوری بازی و باگ و سیستم رانندگی و ماموریتا و … تمرکز کردن