به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است
به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است
به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است
به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است

به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر از نسخه ایکس‌باکس است

شهریار شهبازنژاد
۲۲:۵۰ ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است

با کم حجم بودن به‌روزرسانی جدید بازی Watch Dogs: Legion برای پلی استیشن ۵ نسبت به دیگر سیستم‌ها، تکنولوژی فشرده‌سازی این کنسول باری دیگر مورد تحسین قرار گرفت.

قابلیت فشرده‌سازی کراکن (Kraken) کنسول پلی‌استیشن ۵، یکی از معدود قابلیت‌های جدید این دستگاه است که تاثیرش را به راحتی می‌بینیم. بازی‌ها یا به‌روزرسانی‌های بسیاری را دیدیم که به لطف کراکن، نسبت به سیستم‌های دیگر دارای حجم بسیار کمتری در پلی‌استیشن ۵ هستند. با انتشار به‌روزرسانی جدید بازی Watch Dogs: Legion، باری دیگر عملکرد عالی این تکنولوژی نمایان شد.

به‌روزرسانی ۵/۶ بازی Watch Dogs: Legion، دارای حجمی ۳/۲ گیگابایتی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ است که نسبت به تمام پلتفرم‌های دیگر اختلافی چشم‌گیر دارد. سایز این آپدیت روی سیستم‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس ۴۰/۲ گیابایت، برای پلی‌استیشن ۴ معادل ۲۶/۶، ایکس‌باکس وان ۲۳/۸ گیگابایت و برای رایانه‌های شخصی و استیدیا ۲۵/۹۸ گیگابایت است. البته که امکان دارد بخشی از این تفاوت ناشی از کارکرد این آپدیت‌ها بر کنسول‌های مختلف باشد، اما نمی‌توان عملکرد فوق‌العاده تکنولوژی کراکن را منکر شد.

این به‌روزرسانی برای تمامی پلتفرم‌ها منتشر شده و قابل دریافت است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است
به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است
به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است
به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است
به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • وات د فاکینگ هل؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐

  • Aiden pearce گفت:

    مگه ایکس باکس از حافظه اچ دی دی استفاده میکنه که انقدر حجم آپدیتش از پلی فایو بیشتره؟؟
    مگه ایکس باکس هم قابلیت فشرده سازی نداره؟؟
    کل حجم واچ داگز دو ۳۰ گیگ و نسخه یک هم ۱۰ گیگه
    بعد این کل آپدیتش ۴۰ گیگه😐
    با این حساب بعدا میگن استاکر و استارفیلد با هم کل فضای سری ایکس رو پر میکنن 🤣

  • روی پلی‌استیشن فایو ۳ گیگ ، روی ایکس باکس ۴۰ گیگ!!! مگه میشه؟!

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    دم پلی استیشن گرم با کراکن فشرده سازی رو ترکونده ، درسته حافظه کمتری نسبت به نسل قبل و بقیه پلتفرما در اختیار کاربر قرار میده ولی با کراکن انگار اون حجم کمتر ۲ برابر شده و به عبارتی یک میانبر بسیار فوق العاده زده 👏

  • Sina.ss گفت:

    وقتی یه نگاه درست داشته باشی همین میشه همه چیز این کنسول به زیبایی بهینه شده واسه همه چیز ساعتها و ماها و سالها تحقیق کردن از ظاهر فوقولاده تا کنترولر کاملن جدید و بی رقیب و حافظه پرسرعت بی نظیر اینم از فشره سازی که اعداد ارقام عجیبن واقعن!! اختلاف خیلی زیاده

    • 0=1 گفت:

      اختلاف گرافیکیشم زیاده (:

    • نمیخوام هیت بدم ولی بهتره اول همه جوانب رو در نظر بگیریم بعدا همچین نظراتی رو بدیم چون موارد بسیاری بوده که دوستانی چه داخل اینجا چه جاهای دیگه میگفتن کنسول ps5 شون خاموش شده و دیگه روشن نشده حالا خیلیاشون بخاطر نوسان برق بوده خیلی هاشون هم موارد ناشناخته دیگه!!! پس همچین بهینه بهینه هم نیست اینطور که شما میگی!!! همینطور هم که کنسول های نسل نهم ایکس باکس نیستن!!! هر دو کنسول نکته های مثبت و منفی زیادی دارند الکی بزرگنمایی نکنید بخاطر دیدن دوتا فیلم تست تو یوتیوب!!!

  • AmirAgha گفت:

    دوستان فکر نکنم این اختلاف حافظه به خاطر تکنولوژی کراکن باشه!!
    آخه دیگه خیلیههههه!!
    من فکر میکنم این آپدیت برای ps5 مثلا تونستن به خاطر api سونی با حجم کمتر منتشرش کنن!
    من فکر نمیکنم دلیلش تکنولوژی کراکن باشه!!

  • Adler گفت:

    خیلی که حجم رو ایکس باکس فقط کاش پلی استیشن یک سرویس مثل گیم پس داشت یعنی دیگه ….

  • Wild Rage گفت:

    موهامو ریخته. ۴۰ گیگ!!
    این که رسما داره بازی رو از اول دانلود میکنه

  • -amirhosein- گفت:

    حالا حالا مونده من و شما که نمی دونیم فرق اس اس دی و اچ دی دی چیه(ناراحت نشید یه جور مبالغس) بدونیم که؟؟؟؟چرا مارک سرنی کسی که تو ۱۷ سالگی بازی ویدئویی می ساخته تو کنفرانس معرفی سخت افزار پی اس ۵ داشت یک ساعت راجب به اس اس دی پی اس ۵ صحبت می کرد؟!؟؟!هنوز مونده تا بفهمیم کسی که ۴۰ساللللل تجربه کار تو دنیای بازی های ویدئویی داره از منو شما بیشتر می دونه!!! و برای هر کاری که می کنه دلیل مشخصی داره!
    .
    متاسفانه هنوز که هنوزه با این که مارک سرنی چند بار دانش و تخصص خودشو تو سخت افزار و نرم افزار بازی های ویدئویی رو با(لودینگ لحظه ای بازی ها،پورتال های رچت اند کلنک،کم کردن حجم بازی ها با اشکال و درجه های مختلف،پرفورمنس بسیار عالی و درجه یک بازی،همین پست و و و…….) به رخ همگان کشیده بازم یسری از مهندسان گیمفا(اکثرا ایکس باکس فن ها(بعضی هاشونم که همه میدونن کیا هستن)) معتقدا از مارک سرنی بیشتر می فهمن و هر کاری که تا الان کردرو به اشکال مختلف زیر سوال می برنوو فک می کنن خیلی حالیشونه!!!
    .
    ایا ایمان نیاوردید؟

  • -amirhosein- گفت:

    بابا جان ایناااا(منظور سونی)……..این کارنن

    جلو افتادن از اینا که هیچ! حتی رسیدن بهشونم خیلی سخته!

    اینا کین؟؟؟؟؟
    اینا همونایی که لست اف اس پارت ۲ پر افتخارترین بازی تاریخو ساختن
    ارهه عزیزم،،،،
    حالا شماهم اگه با چیزی مخالفی بیا برو تو کوچه….

  • ALFAR3D گفت:

    من فک میکنم اپدیتا فرق میکنه وگرنه اختلافش عجبی زیاده…

    • ☆WKNWS☆ گفت:

      دقیقا هیمنطور یکی از دوستان تو همین‌پست توضیح داد که اپدیت ایکس باکس برای حذف ناسازگاری ها و از بین بردن فایل های اضافه است ولی خبر رو جور دیگه‌ای کار کردن که باعث بشه چندتا فن بوی تو این پست قدرت نمایی کنن..

  • واو😯 ایول چه اختلاف فاحشی دست مریزاد.

  • MahyarMsm گفت:

    چشمام داره درست میبینه؟!!! این اختلاف واقعیه؟؟؟
    عجب اختلافی داره حجمشون!
    این ویژگی فشرده سازی کراکن واقعا چیز حقیه. یه نمونه دیگه اش حجم دث لوپ
    انصافا دمشون گرم

  • سلام و احترام خدمت جناب آقای شهریار شهبازنژاد . امیدوارم صبح خوبی داشته باشید .
    صحبت از فشرده سازی و تکنیک های آن بر روی پلتفرم های نسل جدید به میان آمده که حال تفاوت ایشان در نحوه ی فشرده سازی و همچنین توانایی های ایشان بر روی سایر عناوین کاملاً مشهود است .
    لازم دیدم تا بنده نیز در حد توان و اطلاعات دست و پا شکسته ی موجود بر روی اینترنت کمی اطلاعات از این تکنیک ها برای مخاطب ارایه نمایم .
    در همین ابتدا عرض شود پلتفرم بازی نسل نهم شرکت سونی از تکنیک فشرده سازی ای با نام Kraken استفاده می نماید ، حال آن که پلتفرم نسل جدید مایکروسافت از سیستم فشرده سازی BCPack جهت فشرده سازی محتوا استفاده می نماید .
    تفاوتی که در نحوه ی فشرده سازی دو نام فوق وجود دارد ناشی از محتوایی می شود که ایشان توانایی فشرده سازی آن را دارند . سیستم فشرده سازی Kraken قابلیت فشرده سازی را بر روی تمامی یک محتوا به دور از نوع آن اعمال می نماید ، حال آن که سیستم فشرده سازی BCPack صرفاً مختص به فشرده سازی Texture ها می باشد . پس به راحتی می توان متوجه شد سیستم فشرده سازی استفاده شده توسط مایکروسافت پیچیدگی و تخصص خاص خود را در نحوه ی فشرده سازی نوعی از محتوا داشته که متأسفانه نمی توان شاهد اختلاف فاحشی در آن نسبت به نسل گذشته باشیم . ( به شخصه اعتقاد داشتم تا مایکروسافت با توجه به سابقه ی تولید محتوای نرم افزاری بتواند بهترین را حدأقل برای خود به ارمغان بیاورد )
    با توجه به توضیحات فوق سیستم فشرده سازی Kraken می تواند هم برای بازی های ویدیویی استفاده شود و هم برای سایر محتواهای دیگر .
    تکینیک فشرده سازی Kraken بر خلاف تکنیک BCPack ، از محصولات و دست آوردهای شرکت سونی نبوده و این قابلیت مختص به شرکت RAD Game Tools می باشد . لازم است یادآوری شود تا برخی از بازی بازانی که با نام این شرکت آشنایی نداشته ، بدانند این شرکت از سال ۱۹۸۸ در زمینه ی توسعه ی بازی های ویدیویی و ابزارهای ایشان فعال بوده و از جمله ی محصولات ایشان می توان به سیستم کدگذاری ویدیو ها در بازی های ویدیویی با نام Bink اشاره کرد که امروزه اغلب محتواهای CGI از طریق این قابلیت بر روی بازی های ویدیویی پیاده سازی می شوند .
    برنامه های فشرده سازی این شرکت شامل طیف گسترده ای از محصولات متنوع با کارکردهای مختلف می شوند که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
    ۱ – Oodle Data Compression : شامل فشرده سازی بر روی محتوای Data می شود
    ۲ – Oodle Texture : که شامل فشرده سازی تخصصی بر روی محتوای Texture می شود
    ۳ – Oodle Network Compression : شامل فشرده سازی بر روی محتوایی می شود که بر بستر شبکه ها جریان دارد
    ۴ – Oodle Lossless Image Compression : شامل تکینک های فشرده سازی بر روی تصاویر می شود
    علی ایحال تکنیک Kraken شامل نوع اول می شود که در بالا به آن اشاره کردم . جدای از تکنیک Kraken می توان در زمینه ی سایر تکینک های فشرده سازی داده ، به موارد زیر نیز اشاره کرد :
    ۱ – Oodle Leviathan
    ۲ – Oodle Mermaid
    ۳ – Oodle Selkie
    هر یک از این چهار تکنیک قابلیت های متنوعی را در اختیار مصرف کننده می گذارند که می توان مهم ترین ایشان را در قابلیت های بازخوانی محتوای فشرده سازی توسط پلتفرم عنوان کرد . علی ایحال دو قابلیت فشرده سازی Mermaid و Selkie در Decode نمودن محتوای فشرده شده سریع تر از Kraken عمل می نمایند .
    https://s4.uupload.ir/files/oodle_typical_vbar_ai67.png
    شرکت RAD Game Tools زیر مجموعه ی شرکت بزرگ Epic Games می باشد ، که همه ی بازی بازان از همکاری ایشان با پلی استیشن در زمینه های مختلف اطلاع دارند .
    سخن نهایی : برای استفاده از تکنیک فشرده سازی Kraken هیچ گونه نیازی به بهینه سازی توسعه دهندگان برای استفاده از آن نمی باشد و این تکنیک به صورت خودکار بر روی تمامی محتواها استفاده می شود . علی ایحال شاید در آینده ای نه چندان دور بتوان شاهد حضور این تکنیک بر روی سایر پلتفرم ها و سخت افزارهای عمده باشیم .
    در نهایت منتظر نقد دو عنوان Life Is Strange: True Colors و F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch هستم

  • خب این خبر بسیار خوشحال کننده ای واسه کسایی هستش ک رفتن سمت PS5 !
    کراکن باعث میشه اون اختلاف کم میزان حافظه PS5 با Xbox Series x هم از بین بره
    و چه بسا حجم SSD کنسول PS5 با کمک تکنولوژی پیشرفته کراکن بهتر و بیشتر از Xbox Series x نشون بده ( که با این اوصاف قطعا هم همینطوره)

  • ☆WKNWS☆ گفت:

    بعیده این اختلاف به خاطر کراکن باشه چون حتی حجم آپدیت xbox one , ps4 , PC و Stadia هم از Series X|S کمتره. تازه معماری Velocity خودش یه سیستم ‌کاهش حجم مثل کراکن داره که ظاهرا دولوپرها زحمت استفاده از اون رو نمیکشن.

  • pegasus گفت:

    داداش ترول نکن
    شاید پیاده سازی ولو سیتی سخت تر کراکن سونی هست و هنوز سازنده ها ازش استفاده نمی کنن
    درست مثل ویژگی های دوال سنس میمونه معلوم نیس تا آخر پشتیبانی کنن یا نه

    • -amirhosein- گفت:

      داداش ترول کیلویی چنده تورو خدا!!! فکته،حقیقته،انتقاده،اسمشو ترول نذار
      ((شاید پیاده سازی ولو سیتی سخت تر کراکن سونی هست))
      خب اگه اینجوریم باشه بازم بهش انتقاد وارده،چرا باید کارکردن باهاش سخت باشه؟؟؟؟؟؟
      و بازم ولیسیتی ولیسیتی ولیسیتی و ولیستی، ای خدااا، که ی تبلیغات خوب چکارا که نمی تونه برای ادم بکنه
      .
      ((هنوز سازنده ها ازش استفاده نمی کنن)) هیچ دلیل منتطقی وجود نداره که سازنده ها ازش استفاده نکنن…
      .
      نه داداش به قول یکی از رفقا…………این کاره نیستن
      گیمفا تایید لطفا

  • Eternal Man گفت:

    متاسفانه از تکنولوژی موجود در اکس باکس به نام فشرده ساز صنعتی LZ و فشرده ساز BC Pack اصلا استفاده نمیشه – صد در صد مؤثر خواهد بود

  • John Ford گفت:

    همین جمله( البته که امکان دارد بخشی از این تفاوت ناشی از کارکرد این آپدیت‌ها بر کنسول‌های مختلف باشد، اما نمی‌توان عملکرد فوق‌العاده تکنولوژی کراکن را منکر شد) اثبات میکنه نویسنده سونی فن شما description آپدیت ها هم خوندین این آپدیت یک اصلاحیه برای نسخه های ایکس باکس و استدیا به علت چند باگ قابل توجه بازیه نه آپدیت گرافیکی یا تکسچر این آپدیت برای اصلاح فایلهای بازی به علت ناسازگاری برای سایر پلتفرم هاست گرچه اون ۳.۲ هم فایل دانلود اضافه ای محسوب می شه چون مشکلات تو نسخه ps5 دیده نشدن.

  • John Ford گفت:

    هر وقت حجم آپدیت های وارزون رو نصف نسخه ایکس باکس کرد بعد حرف بزنید شما فنا مشکلتون اینه کلی می بینین وگرنه تکنولوژی دو کنسول تفاوت چندانی نداره بعضی ها جاها اون بهتره بعضی جاها این یکی چه تفاوتی دارن در ضمن نوع آپدیت متفاوته اینو ذکر نکردید.

  • John Ford گفت:

    وارزون به کراکن گفت یه پیام دارم برای کراکن عزیز😂😂😂

  • Ramin گفت:

    حجم بازی بعد از آپدیت روی سری ایکس ۶۵ گیگه برا من.پس به حجم قبلی ۴۰ گیگ اضافه نشده.

  • ALFAR3D گفت:

    باو ولوسیتی چه ربطیش به حجم اخه؟شماها چرا از یه چیزی اطلاعات ندارید میاد الکی ترول میکنید؟باو برید دو خط مقاله بخونید حداقل بعد بیاید تز بدید…اصلا جهنم نمیخای ایکس باکس بخری برو پلی ۵ بگیر…تفنگ نزاشتن رو شقیقت که بیای نظر بدی و بد بگی…هنوز نمیدونید فرق ولوسیتی با کراکن چیه…فقط میدونی جفتشون مربوط ssd هست…این کاربر جان فورد هم دلیلشو گفت حداقل اونو نمیخونید حداقل خبر رو بخونید تا متوجه بشید…

به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است
به‌روزرسانی جدید Watch Dogs: Legion برای پلی‌استیشن ۵ بسیار کم حجم‌تر نسخه ایکس‌باکس است