مدیرعامل پلیاستیشن: ما به ساخت بازیهای داستانی ادامه خواهیم داد
اینطور که به نظر میرسد، سونی قصد دارد تا رویهای که تا کنون در پیش گرفته بود را در آینده نیز ادامه دهد.
باید قبول کرد که در نسل هشتم، سونی عملکردی به مراتب بهتر از رقیبان خود داشته است. در زمان و عصری که تمام ناشران تقریبا به سمت بازیهای سرویسمحور و آنلاین کشیده میشوند تا سود خود را برای مدتی طولانی تصمین کنند، سونی دست به انتشار بازیهای تکنفره و داستانمحور زده بود. البته نتیجهی بسیار مطلوبی نیز از این تصمیم گرفت؛ بازیهای God of War ،Uncharted 4 و البته Horizon Zero Dawn هر کدام بیش از ۱۰ میلیون نسخه به فروش رساندهاند که آماری خیرهکننده است. از طرفی دیگر، مجموعهی نوظهور Spider-Man نیز از زمان انتشارش تا کنون، موفق به فروش بیش از ۹ میلیون نسخه شده است. در نتیجه، میتوان بیان کرد که سونی از بازیهای داستانمحور خود نه تنها ضرر نمیکند، بلکه به بهترین نحو ممکن از آنها سود میکند. اکنون مدیرعامل پلیاستیشن بیان کرده است که در آینده نیز قصد ندارند تا این فرمول را به هم بزنند.
در طی مصاحبهای، مدیرعامل پلیاستیشن در رابطه با آیندهی صنعت بازیهای ویدئویی و مواردی که در آن تغییر میکند، صحبت کرد. اما در این میان او بیان کرد که تمرکز سونی برروی عناوین داستانمحور هیچگاه عوض نمیشود:
ما هیچ وقت موفقیتی بزرگتر از اکنون را به واسطهی بازیهای داستانمحورمان تجربه نکرده بودیم. ما حس خوبی به آنها داریم و قطعا نیز در آینده این سبک را رها نخواهیم کرد.
این مورد همانند دیگر بخشهای بازیهای ویدئویی یا سرگرمیهای موجود است؛ میتوان مثالهای خوب و بد آورد. تنها کافی است به روند صعودی و موفقیت FIFA نگاه کنید تا متوجه حرف من شوید.
با این حساب، میتوان امیدوار بود که در آینده دوباره شاهد شاهکارهایی همانند Bloodborne و دیگر بازیهای داستانی سونی باشیم. هماکنون، بازی Death Stranding نزدیکترین انحصاری سونی به زمان انتشارش است و همگان منتظر آن هستند. باید منتظر ماند و مشاهده کرد که این بازی چگونه میخواهد فرمول داستانی-گیمپلی سونی را اجرا کند. بازی Death Stranding در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ در دست ساخت و توسعه قرار دارد و قرار است که در تاریخ جمعه ۱۷ آبان ماه (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) به صورت جهانی وارد بازار گردد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مایکروسافت همچنان به دنبال خرید و تصاحب در گیمینگ است
نظرات
آنچارتد ۴ یه شاهکار خالص بود،مخصوصا نیتن،که توی این شماره شخصیتش رو به اوج تکامل رسوندن،هنوزم به خاطر نمره اون سایت عصبانیىم،وگرنه الان متاش ۹۵ بود،نه ۹۳!!
حتی خود گاد یه سایتی بهش ۷۰ داد،یه نمره ازش کم شد،بعضی از سایتا بی جهت با عناوین سونی دشمنی دارن،برای نمرات لست پارت ۲ هم باید شاهد چنین نمرات عجیبی باشیم،
یاد سخن اسپنسر افتلدم که میگفت دوره داستان تموم شده،حالا تحویل بگیر ببین سونی چ سودی کرده،بازی تک پلتفرم الکی نیست بیش از ۱۰ میلیون فروختن،آماری که برخی از عناوین مولتی پلتفرم در رسیدن به اون عاجزند،این خودش قدرت انحصاریهای سونی رو نشون میده
:yes: جالب که وقتی یه بازی مولتی پلتفرم ۳،۴ میلیون نسخه میفروشه عالی عمل کره ولی عناوین انحصاری سونی با بیش از ۱۰ میلیون فروش خوب عمل نکردن. ?:-)
دوستان کپکامی که یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین های صنعت گیم . پر فروش ترین بازیش مانستر هانتر با ۱۲/۵ میلیون نسخه
دقیقا داداش حرف دلم رو زدی،به طور مثال در شاهکار بودن اویل ۴ شکی نیست،من فقط قصدم مقایسه میزان فروش،(به دوستان اویل فن برنخوره)من خودم از فن های سرسخت سری اویل هستم،،ولی وقتی اویل ۴به طور انحصاری برای نینتندو عرضه شده بود،فروش پایین ۱٫۵ میلیونی رو تجربه کرد،کپکام مجبور شد تا برای سایر پلتفرم ها عرضه کنن،تا به عدد ۵ میلیون نسخه برسه،همین باعث اعتراض استاد میکامی و تیمش شد و زمینه ساز خروجش از کپکام بود
ولی بازم میگم هیچی از ارزش های اویل ۴ کم نمیشه،چون توی زمان خودش انقلابی رو به پا کرد!
:yes: دقیقا
اگه نظر منو بخوای متا نشونه همهچیزه ولی مطمئن باش بازیهای آینده انحصاری سونی خط قرمزهای ابرشاهکار هم رد میکنن همینطور که خیلیاشون رد کردن 😉 :yes: حتی اگه بعضیا نمرات پایین بخوان بدن به هر دلیلی ،اسمشو فن بوی فن من هرچی که هست حقیقتا برام مهم نیست من خودم گاد و لست بهترین بازیهای زندگیمن و واقعا به سونی امید دارم.
دث استرندینگ احتمال قوی برای پی سی هم میاد
درواقع انحصاری خالص نیست انحصاری کنسولیه
سعی کنین فعلا ازش به عنوان انحصاری یاد نکنین تا بعدا بهتون تیکه نندازن !!!( مثل قضیه نیر اتوماتا و یا پابجی )
اونطوری که فاجعه میشه, جایگاه انحصاری واقعی پس کجاست؟
بعدشم مایکروسافت چون مالک سیستم عامل ویندوز و ویندوز استوره میگه انحصاری کنسولی سونی که چیزی نداره تو PC.
انحصاری کنسولی هم یکی از انواع انحصاری هاست.مثل تمامی انحصاری های ایکس باکس که روی پی سی میاد.تایید هم شده بازیهای مایکروسافت واسه استیم میاد که اونم رقیب ویندوز استوره پس جای حرفی باقی نمیمونه که انحصاری کنسولی برای سونی هم دقیقا مثل ایکس باکسه و بازی های مایکروسافت رو پی سی هم که انحصاری ویندوز استور نیست و واسه استیمه و دیگه اومدن واسه پی سی جای توجیه نداره :laugh:
بازیای ویندوز با رابط گرافیکی directx و زبانهای برنامهنویسی ساخت مایکروسافت عرضه میشه و مستقیم مایکروسافت درآمد کسب میکنه ازشون.
سونی که چیزی نداره تو PC.
ناشرش سونیه پس هر چی درامد داشته باشه میره تو جیب سونی :laugh:
نمیدونم چرا یه سری افراد انقدر عقده ای هستند که بی دلیل منفی میدن این که افراد بیشتری از یه بازی لذت ببرن و شاهکار بودن اون رو درک کنن بده
ببین دلیل منفیها به خاطر اینه که این دوستمون گفته از DS به عنوان انحصاری یاد نکنین، ببین هرجورم حساب کنی فعلا انحصاریه سونیه، ممکنه در آینده تبدیل بشه به انحصاریه زمانی و مثلا بعد از یکسال واسه PC هم منتشر بشه، و بعضی شواهد و شایعه ها هم دارن اینو تایید میکنن، ولی بازم فعلا که انحصاریه سونیه، مثل Detroit که موقع انتشار همه به عنوان انحصاری قبولش داشتن، و بهش میگفتن ” انحصاریه PS4″
حتی اگ واس پی سی هم بیاد بازم انحصاریه سونیه چون سونی ساخته اینو
انحصاری زمانی به نیِر اتوناتا میگن که رو هر سه پلتفرم اومد
اگ هر بازی که رو پی سی میاد انحصاری نبود پس اینجا کل بازیایه ایکس باکس واسمون نقض میشه خخخخخ
البته امیدوارم واس پی سی بیاد این بازی چون اولا من پی سی بازا رو دوست دارم خدایی
دوما اینکه عده بیشتری تجربه کنن بازیای کوجیما رو خیلی بهتره…
اونایی هم که منفی میدن سوزه اینو دارن که رو ایکس باکس نیومده
یادشون رفته که حتی بازیای ایکس باکس انحصاری نیستن چون بجز ویندوز استور روی استیمم میان….
@mikasa سلام، درسته که ممکنه برای pc عرضه بشه،ولی همچنان انحصاری کنسول باقی خواهد ماند :yes:
در واقع انحصاری کنسولی،هم خود انحصاریه،مثل خود مایکرو
که برای pc هم میده :yes:
سونی با ساخت بازی های داستانی شاهکار شناخته شده و همیشه از این نظر در نوک قله افتخاراته :inlove:
درود درود :yes:
مرگ بر فورتنایت 😀
کامنتت رو دیدم توی اون پست،واقعا این کلمات در شان خودت هستن،اگه فکر کردی مایکرو فنی،من از خودت بیشتر فن مایکرو بودم،اوایل نسل یه اکس وان خریدم،منتها چون از بس توی این چند سال اخیر بد کار کرده دیگه امیدی بهش ندارم،برام مهم نیست که امسال چه کاری انجام بده مایکرو از اول نسل دیوارش رو کج زده،همینطوری هم داره کج میره،انتظار دارین یه شبه ره صد سال رو بره،،الان یک ساله اکس باکسم کار نکرده،چون بازی نداریم!!فقط با ps4 بازی میکنم،من فقط نظر خودم دادم،حالا شاید نظرم درست باشه یا اشتباه،شما حق نداری حرف از شرف کسی بزنی،
هرچند که میدونم کامنتم تایید نمیشه،کامنت افرادی که توهین محض به کاربران هست تایید میشه،
ولی بازم میگم تاید لطفا!!!
نه جانم، شما فن ایکسباکس نیستی.
شما اگه طرفدار ایکسباکس بودی از ۰ تا ۱۰۰ با همون فرمون میرفتی. من این نسل فقط Xbox One داشتم که به مدل S ارتقاش دادم، طرفه پلتفرم دیگهای ام نرفتم. :yes: :yes: :yes:
سلام،خب شما ببینید توی این نسل به جز عناوین آنلاین محور مایکروسافت اصلا بازی خاصی نداده،من آنلاین بیشتر مورتال کمبت و آنچارتد و لست بازی میکنم،دیگه بیشترش توی سبک داستانی علاقه دارم،که مایکرو این نسل واقعا ضعیف کار کرد،
مایکروسافت باید به تمام سلیقه ها احترام بزاره،همه قشری رو راضی نگه میداشت،مثلا شما میگی به شوتر اول شخص و ریسینگ دوست داری،ولی شاید یکی کنسول ایکس وان داشته باشه،دلش عناوین داستانی شاهکار بخواد،اونوقت تکلیفش چیه؟!
هر کی که ایکسباکس وان میخره یا FPS یا Racing باز. (مث خودم) شما موقع انتخاب XO باید سلیقتو درنظر میگیرفتی تا پشیمون نشی.
درضمن کسی XO رو برای بازیای داستانی نمیخره، میخره فقط واس خاطر Halo, Racing و Gears.
با کسی که به علایق دیگران بی احترامی میکنه و هیچ ارزشی واسشون قاعل نیست همش دنبال ترول و به گند کشیدن سایته همینجوری برخورد میکنن :yes:
مث محمدرضا که پرونده علی پاور رو واسه همیشه بست(حداقل اون اکانت معروفش! :laugh: :yes: )
حالا اگه ناراحت هم شدی من ازت عذر میخوام ولی همچنان سر حرفم هستم یا یه حرفی نزید یا اگه میزنید تا آخر پاش وایسید پس منتظر کامنتت زیر پست خلاصه کنفرانس مایکی هستم :yes: :heart:
داستان این علی پاور و محمد رضا چیه دقیقا کسی اگ میدونه بگه واسم جالب شد چون از همون قدیم که تو سایت بودم همه جور بحثاشون رو دیدم جز این یکی
درود بر فورتنایت :heart:
http://uupload.ir/files/0v80_are-you-a-gamer-yes-my-favorite-game-is-fortnite-32622832.png
زنده باد سونی کبیر
عجیبه! الآن بازیای تمام آنلاین مد شدن.
god
red dead
spiderman
a.c odyssey
r.e 2
نشانه های بارز از اینکه بازی های داستانی نمرده و جز پرفروش ترین ها خواهند ماند (و همچنین پرطرفدارترین)
پابجی، فورتنایت، اپکس: لجندز و… فروششون خیلی بیشتره.
اینایی که میگی اکثرا نوجوون پسنده.یه سری پدر و مادرا نمیان re2 بخرن برا بچه شون چون تو درجه سنی نوشته ۱۸+
یا مثلا گاد آف وار نمیخرن به همین دلیل
نگاه میکنن که چه چیزی باعث شده این درجه رو بگیرن”تو بازی خون فراوانه؟!!فحاشی!!!!!!!!از اونا داره 😕 وااای!!!اینو برای بچه ام نمیخرم”
همه که مثل ایرانیا نیستن درجه سنی براشون مهم نباشه
و این دقیقا همون چیزیه که سونی رو متفاوت کرده
بازیای تمام آنلاین برای بچه ها و گیمرای Casual مد شده، چرا نمیخای اینو بفهمی? وگرنه یک گیمر Hardcore که از زمان آتاری و Dreamcast بزرگ شده باشه اولویت اولش یک گیمیه که پکیج کامل باشه، و گیمای داستان محور مثل GOD OF WAR و Red dead و Uncharted از هر نظر مثل Gameplay، STORY , Graphic و … کامله :yes: . پس میره ایناره الویت اولش قرار میده، انحصاریای سونی هم از نوع بهترینشونه و وقتی واسشون هایپ میشی هیچوقت ناامیدت نمیکنن و تضمین شده ان، بخاط همینه که اینهمه گیمر قدیمی و هاردکور واسه گیمای سینگل پلیر و بخصوص انحصاریای سونی هایپن، چون گیمرای واقعی و HARDCORE هستن. :star:
جالبه, برا بازیهای داستان محور اومده FIFA رو مثال زده که تمام موفقیتش بخاطر بخش آلتیمیت و چند نفرشه و همه درآمدش از ایناس.
بخش داستانی فیفا که از فیفا ۱۷ شروع شد
تاثیر خیلی زیادی رو فروش نسخه های فیفا داشت
چقدر تو نوبی آخه 😯 😯 😯 😯
:loser: :loser: ازش درباره آینده گیمای بر پایه سرویس در مقابل گیمای سینگل پلیر پرسیدن، اونم این جوابو داد و از گیمای سینگل پلیر دفاع کرد :yes: ، و گفت گیمای آنلاین محور هم مثل دیگر بخشا وجود دارن و مثال Fifa رو زد.
بجای نفرت پراکنی بیجا، برو انحصاریای سونی رو تجربه کن تا بفهمی عمق هنر یعنی چی، با نگاه مثبت برو سمتشون و سعی کن مثل گیمای دیگه ازشون لذت ببری، بعدش که تمومشون میکنی میفهمی تازه چه شاهکارهایی رو تجربه کردی و چقدر گیمای دیگه مونده تا به سطحشون برسن :heh:
چون سودش تو آنلاینه.
مدیرعامل پلیاستیشن: ما به ساخت بازیهای داستانی ادامه خواهیم داد
من:دمت گرم
Hail SONY
انچارتد۴ خداییش شاهکار به تمام معناست جلوه های بصریش ادمو عاشق خود میکنه با همون هیجانها و داستان و گیم پلی زیبایی که داره به عنوان بهترین بازی خطی دنیای صنعت گیم میدونم
زنده باد سونی کبیر که به دل گیمرها اهمیت میده و خواسته هاشون رو بدون در نظر گرفتن خطرات رو به جون میخره و با عشق و احساست بزرگی که داره و با تمام قوا بازی میسازه و بازیهایی که با عشقو با احساسات قوی ساخته بشن شاهکار میشن سونی دقیقا همینکارو کرده و این دلیل موفقیت سونی هست بازی های داستان محوری مانند سونی حتی اگر متای پایینی بیارن اما فروششون اونقدر بالا میره و تعجب همگان رو در میاره مثال days gone سونی نبود الان همه ی بازی ها رفته بودن سمت انلاین بودن اما سونی الگویی شده برای اون شرکتهایی که بازیهاشون رو به صورت انلاین میدن و بهشون ثابت کرده بازی باید داستانی باشه که قابل فهمو درک باشه
درود بر شرفتون :inlove: :yes:
#تا_ابد_با_بخش_داستانی :rose:
سونی که کارش درسته داش 😉 :inlove: فقط ایکاش کمپانی هایی مثه راکستار و سی دی رد پراجکت و … به این رویه ادامه بدن 😉 tnxXx
ما هم به حمایت از سونی ادامه میدهیم
دمشون گرم :yes:
بدون بازی های داستانی دنیای گیم حال نمیده خدا کنه همیشه باشع
دمتون گرم بقیه هم یاد بگیرن که میان میگن دیگه دوره بازی های داستان محور به سر رسیده.
ایول سونی برای گیمر ها 😎 :yes: :yes: