صحبتهای تیم سازندهی Control دربارهی سبک طراحی محیطهای بازی
یکی از اعضای ارشد تیم سازندهی بازی Control در جدیدترین مصاحبهی خود اطلاعات جدیدی از سبک طراحی بازی و آنچه که کاربران باید از این عنوان انتظار داشته باشند، منتشر کرده است.
استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) همیشه بیش از هر چیز برروی داستان عناوین خود تمرکز کرده است. اکثر بازیهای این استودیو داستان و روایتی خطی دارند که البته با بازخوردهای خوبی از سوی هواداران و منتقدین روبهرو شدهاند. با این حال، این استودیو روندی متفاوت را در جدیدترین ساختهی خود پیش گرفته است. بازی Control اگرچه همچنان تمرکز ویژهای برروی داستان و طراحی شخصیت دارد ولی فضای بیشتری برای گشت و گذار و ماجراجویی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
براساس اطلاعات منتشر شده از سوی تیم سازنده، نقشه و محیط بازی Control براساس فلسفه و سبک Metroidvania طراحی شده است. اگر با این واژه آشنا نیستید باید بدانید که این اصطلاح از نام دو سری Metroid و Casttlevania گرفته شده است و عموما به بازیهایی اطلاق میشود که نقشههایی پیوسته و تو در تو دارند. طبیعی است که در این عناوین، دسترسی به برخی از مناطق ابتدایی توسط مکانیزمهای خاص (مثلا یک در مخصوص) محدود شده است و شما باید اواسط بازی و پس از یافتن یک یا چند توانایی خاص، دوباره به سراغ این مناطق بروید. این سبک از بازیسازی به لطف تولید عناوین بسیار موفق و محبوبیت بالای خود در بین بازیبازان، سالهای سال است که توسط سازندگان مخلتف استفاده میشود.
آقای توماس پوها (Thomas Puha)، از اعضای ارشد سازندهی بازی Control، در جدیدترین مصاحبهی خود با وبسایت Wccftech دربارهی سبک استفاده شده در طراحی این بازی و آن چه که کاربران باید از این عنوان انتظار داشته باشند، صحبت کرده است.
منطقهی Oldest House یک فضای بزرگ، تو در تو و به هم پیچیده است. این منطقه از بخشهای مختلفی تشکیل شده است و هر چه پیش میروید، شرایط بسیار عجیب و غریب میشود؛ چرا که بعدها و فضاهای دیگری وجود دارند که به این منطقه وارد و با آن ادغام شدهاند. همانطور که شما کمپین بازی را پیش برده و تواناییهایی جدیدی کسب میکنید، ممکن است در ابتدای راه وارد مکانهایی خاص شده و با درهایی روبهرو شوید که به نظر قابل عبور میآیند ولی شما نمیتوانید از آنها عبور کنید.
در ادامهی راه شما چیزی جدید پیدا میکنید و به خود میگویید که بهتر است دوباره به سراغ آن منطقه بروم. با این کار، یک منطقهی کاملا جدید پیش پای شما باز میشود و شما میتوانید به گشت و گذار در آنها بپردازید. این در حقیقت ریشه و اساس سبک Metroidvania بوده و آیتمهای بسیار زیادی وجود دارند که شما میتوانید از این طریق آنها را کسب کنید. تواناییها و آیتمهای بسیاری در بازی وجود دارند و برای این که بتوانید بهترین آیتمها را بدست آورید، باید به گشت و گذار در نقشه پرداخته و با دشمنان سرسختی که به سراغ شما میآیند، مبارزه کنید. همانطور که گفته شد، فضای بسیار زیادی برای گشت و گذار در این بازی وجود خواهد داشت.
استودیوی رمدی اخیرا قسمتی جدید از Developers Diary را منتشر و در آن دربارهی گیمپلی دینامیک و محیطهای پویای بازی صحبت کرده است. بازی Control در تاریخ سه شنبه ۵ شهریور ماه سال جاری (۲۷ آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. شما میتوانید دیگر اخبار مربوط به این بازی را از طریق وبسایت خبری گیمفا دنبال کنید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
هنوز متوجه نشدم دقیقا فاز بازی چیه چون هرچی تریلر دیدم تو محیط اداره مشغول پرت کردن میز و صندلی به طرف دشمن بوده! انگار این خانم ی کار اداری داشته و کارمندان شرکت گفتن برو فردا بیا این عصبانی شده داره میزو صندلی به سمت کارمندان اداره پرت میکنه!!! :evilgrin: 😐 :evilgrin:
واقعا بازی جذابی شده همین ایده جدید باعث میشه خیلیا جذبش بشن. امیدوارم همونقدر که تو تریلر ها مشخصه جذاب باشه تو لیست انتظار برای خریدم هست :inlove: :yes:
داستان مرموزی داره
در این سبک بازی هایی مثل resident evil 2 remake و قسمت ۷ هم خیلی خیلی خوب بودن منظورم قسمت هاییشه که یه در پیدا میکنی ولی بازی نمیشه و همینطور که در بازی پیش میری بعد یهو یه چیزی (کلیدی یا …) که علامت هایی داره که روی همون در هم بودن و …