World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا
World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا
World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا
World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا

World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است

سعید حلاجیان
۱۹:۰۴ ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا

توسعه دهنده‌ی World War Z، سیبر اینتراکتیو (Saber Interactive) اظهار داشت که «عملکرد بسیار بالاتر از حد انتظار این بازی» برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی به دلیل توافق انحصاری است که با فروشگاه اپیک گیمز (Epic Games Store) داشته‌اند.

متیو کارچ (Matthew Karch)، مدیرعامل استودیوی سیبر اینتراکتیو، در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی که به مناسبت فروش یک میلیونی این بازی زامبی‌ محور برروی رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها که طی هفته‌ی اخیر منتشر شد، گفت که تیم سازنده بسیار «هیجان‌زده» است و از اپیک گیمز به خاطر «پشتیبانی دریافت شده» تشکر می کنند.

سیبر به شدت به خاطر عملکرد بازی روی همه پلتفرم‌ها هیجان‌زده است. به‌خصوص بر‌روی رایانه‌های شخصی، با تشکر از پشتیبانی‌ای که از سمت اپیک گیمز دریافت کرده‌ایم، عملکرد فراتر از انتظاری داشتیم. در آینده باز هم با استفاده از بهبودها، به‌روزرسانی‌های مربوط به ثبات بازی و محتوای گیم‌پلی اضافی، برروی رشد بازی و جامعه‌ی هواداران آن کار خواهیم کرد که این روند به زودی با اضافه شدن یک مرحله‌ی ویژه‌ی جدید به بخش توکیو آغاز خواهد شد.

آقای کارچ توضیح نداد که این پشتیبانی‌های اپیک دقیقا شامل چه مواردی می‌شوند؛ اما در صحبت با سایت VentureBeat تایید کرد که بازی، به خصوص در خارج از آمریکا، بسیار خوب عمل کرده. درحقیقت، تنها ۲۵% از فروش یک میلیون نسخه‌ای این بازی مربوط به داخل کشور آمریکاست.

آقای کارچ همچنین گفت:

درکل، فروش در آمریکا و اروپا به یک اندازه بوده است. ما هفتاد هزار بازیکن هم‌زمان داشتیم که بازیکن‌های هر سه پلتفرم رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس و پلی‌استیشن تقریبا با یکدیگر مساوی بودند. چیزی که ما را متعجب کرد این بود که فروش بازی در خارج از کشور آمریکا بسیار قدرتمند بود؛ به طوری که آمریکا تنها ۲۵% فروش کلی بازی را به خود اختصاص می‌داد.

مدیرعامل اپیک گیمز، تیم سوئینی (Tim Sweeney) اخیرا گفته بود «اپیک در صورتی از انحصاری کردن بازی‌های جدید دست خواهد کشید که استیم (Steam) به صورت دائمی ۸۸% از سهم درآمد بازی‌ها را برای ناشران و توسعه دهندگان در نظر بگیرد.» سوئینی همچنین گفت که در این صورت، اپیک گیمز حتی ممکن است به قرار دادن بازی‌های خود ‌برروی فروشگاه استیم نیز فکر کند.

وی در توئیتر خود نوشت:

چنین حرکتی می‌تواند یک لحظه‌ی باشکوه در تاریخ پلتفرم رایانه‌های شخصی باشد و همچنین تا نسل‌ها بعد، تاثیر شگرفی برروی دیگر پلتفرم‌ها بگذارد.

بازی World War Z در حال حاضر برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس بازی‌بازان قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید نقد و بررسی این بازی تحت عنوان آشفتگی زامبی‌ها | نقد و بررسی بازی World War Zبه قلم محمد آریا مقدم را در وب‌سایت گیمفا مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا
World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا
World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا
World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا
World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Star1 گفت:

    یک میلیون روی ویندوز فروخته، این بازی با متای ۶۵ که انحصاری فروشگاه اپیک هست.
    دیگه همه سازنده ها مطمئن شدن عرضه انحصاری بازیا رو اپیک استور از فروششون کم نمیکنه هیچ، بلکه بخاطر سود ۸۸ درصد به درآمدشون اضافه میکنه.
    دیگه دوران استیم تموم شده، با این سیاست های پول پرستانش تا سال ۲۰۲۰ سهمش از بازار فروش بازیا از اپیک استور کمتر و به انزوا میره.

    • God of Wars11 گفت:

      اره بابا
      اگه اپیک گیمز نبود الان چطوری میخواستیم detroit و heavy rain و beyond two souls روی پی سی بزنیم :inlove:

    • mehrdad65 گفت:

      استیم باید سودشو کم کنه واقعا سی درصد زیاده

    • farshadx گفت:

      ۱ میلیون برای بازی مولتی پلتفرم تو سال ۲۰۱۹ زیاده؟!
      مثلآ باید اشاره کنم که بازی رزیدنت اویل ۴ سال ۲۰۰۵ ۷٫۳ میلیون نسخه فروخته؟!
      این خیال خام رو برای خودت و کل فارت نابت بازها نگه دار
      https://gamefa.com/549747/uk-charts-days-gone-defeats-mortal-kombat-11-to-claim-no-1/
      بهترین رتبه فروش ۱۰

    • Arash گفت:

      همیشه وجود رقیب و رقابت بینشون به نفع مصرف کننده هست، اما در این مورد استیم و اپیک فقط به نفع شرکت های بازیسازی هست. استیم اگه به تخفیف های خوبش معروفه بخاطر درصد بالایی که از سازنده میگرفت دستش باز بود تخفیف زیاد بزنه، اگه بخواد دریافت سود رو ۱۲ درصد کنه بدون شک دیگه شاهد این تخفیف های عالی نیستیم پس دوستان رو رقابت این دو خوشحال نباشید چرا که اگر به نفع اپیک جواب بده به ضرر گیمر هاست.
      آمار فروش این بازی هم فکر کنم تا الان کلا یک میلیون بوده نه یک میلیون فقط روی pc

      • devilgodes گفت:

        دوست عزیز رقابت همیشه چیز خوبیه و نبود رقابت به شدت چیز بدیه برای هردوی اینا میشه مثال زد.
        شاهکار هایی مثل گاد اف وار و لست او اس و هیلو و فورزا تنها دلیل بوجود امدنشون رقابت بین سونی و مایکروسافته و این نشون میده رقابت چقدر به نفع هم گیمرا هم صنعت گیمه.
        عدم رقابت هم نتیجش میشه مث صنعت خودروسازی ایران که چون رو ماشینای خارجی مالیات خیلی سنگین هست نتونن با ماشینای ارزونی مثل پراید رقابت کنن و سایپا هم اینو میدونه و همون آشغالو ۲۰ ساله تولید میکنه.
        استیم کل pc سال ها دستش بود و هیچ رقیبی نداشت هیچ نوآوری لازم نبود انجام بده ولی همین رقابت تا اینجای کار که مدت زیادی نگزشته خیلی به نفع گیمرا بوده از عرضه ۵ تا هیلو برا pc و اومدن تعداد زیادی از انحصاری های سونی مثل detroit و journey.
        از نظر تخفیف هم درست میگی ولی اگه valve پول کمتری بگیره سازنده ها بازی ها رو با ۳۰-۴۰ دلار منتشر میکنن و حتی یه تخفیف ۲۰ درصده هم کار تخفیفا ۶۰-۷۰ درصدی قدیمو میکنه.
        خلاصه رقابت چیز خوبیه

        • Arash گفت:

          دوست عزیز منم نوشتم رقابت به نفع مصرف کننده هست به غیر از این مورد استثنا. امید وارم من اشتباه کنم و اتفاقی که گفتم نیفته. اما در مورد بازی ها انحصاری های سونی ساخت استاد دیوید کیج و یا سری هیلو هیچ ربطی به اپیک نداره و چه استور اپیک باشه چ نباشه این عناوین برای pc میومدن. بازی های استاد دیوید کیج که چون کلا شرکتش از انحصار سونی در اومد بازیش رو میخواد برای pc هم منتشر کنه. مایکروسافت هم سری هیلو رو از خیلی وقت شایعش بود که میخواد برای پی سی بیاد و همچنین روی استیم هم قراره منتشر شه، پس به هیچ عنوان اومدن این بازی ها روی پی سی ربطی به اپیک نداره. حالا چون استور اپیک درصد کمتری میگیره کمپانی سازنده بازی هایی که نام بردیم، تصمیم گرفتن روی اپیک بزارن…

  • legendboy گفت:

    تازگیا چرا همه توسعه دهنده ها که بازیشونو رو اپیک برای pc عرضه میکنن شروع میکنن به به و چه چه کردن که چقد همه چی عالیه و من چقد خوشحالم و اپیک چقدر خوشگله و نازه ؟؟!!!!
    اصلا امشخص نیست که اپیک پول میده که ازشون تعریف کنن !!!
    یه سری از pc بازا و بیشتر کنسول گیمرا دیدم اومدن میگن که بودن اپیک چه اشکالی داره و همیشه بودن یه رقیب باعث پیشرفت میشه و …
    این کاملا درسته که وجود رقبا قطعا به نفع مصرف کنندس اما اگه واقع بین باشیم سیاست های اپیک بویی از رقابت سالم نبرده و فقط قصدشون بالا اومدن از طریق تخریب استیمه
    تا چند وقت پیشم که استیم تقریبا بدون رقیب بود شاید یه مقدار به ناشرا سخت میگرفت ولی همیشه اولویتش با کاربراش بوده و کلی امکانات و تخفیف در اختیارشون گذاشته

  • TERIXA گفت:

    فکر کنم علاوه بر پولی که اپیک بابت انحصاری کردن بازی رو فروشگاهش به ناشرا میده یه پولیم جدا میده که خالی ببندن!

  • من‌از دیشب تا الان ۴ بار قسمت سوم گیم آف تور رو دیدم.
    واقعا کی فکرشو میکرد همچین جنگی اونم تو این وسعت و زمان طولانی!
    آقا این چی بود دیگ؟؟!!
    خطر اسپویل

    ‌.‌.‌.
    از کجاش بگم؟ خاموش شدن شعله ی شمشیر تارگرین ها وسط جنگ و حمله ی زامبی گونه ی لشگر نایت کینگ.
    از زمستانی که به پا شد و اژدهای دنریس تو عظمتش گم بود.
    آتیش زدن شاه شب و خنده ی سرد و یخ زده نایت کینگ.
    از رودرویی جان با شاه شب و زنده شدن دوباره ی لشگر مرده ها، تاااا بارش وایت واکرها به سر جان اسنو و رودرویی با اژدهای مرده.
    تاریخی ترین و حماسی ترین صحنه های یه جنگ رو به نمایش در آوردن.

  • Cell گفت:

    یادم میاد زمانی که اپیک فروشگاه رو قرار بود راه بندازه گفتم موفق میشه و یکسری میگفتن استیم غوله و شاخه این حرفا اپیک شرکتی با پشتیبانی قوی و سیاست قوی هست و در هر نسل دست به هر پروژه ای زده موفق شده از انجین با کیفیتشون بگیر تا gears of war نسل ۷ و غیر… و الانم استوری که داره جا میافته
    جهان اول همینه همیشه کسایی هستن که صفر به بالا برسن و غول های بزرگ و شاخ رو از پا دربیارن بر عکس جهان سوم :yes:

  • pc :yes:
    در ظمن به جز detroit و heavy rain و beyond two souls بازی های دیگه ای مثل borderlands و control و … هم هستن رو اپیک

  • MahdiVirus گفت:

    جالبه سونی فنا چه مهربون شدن
    یعنی پیسی گیمر باید خیلی بیفکر باشه بخاطر یه heavy rain بیاد از استیم بگذره
    فرق استیم با اپیک تو یه چیزه
    استیم میگه کاربر و اپیک میگه سازنده
    شما که سازنده نیستی چرا حرص اپیکو میخوری :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

  • دوستان تعداد کاربران استیم به ۱ میلیارد رسید البته ۱ میلیارد نفر توش نیستن بعضی حساب ها غیر فعال و یه چند تاییش فقط برا یه نفر و…
    ولی هر جور باشه خیلی کاربر داره

World War Z ‌برروی رایانه‌های شخصی عملکردی فراتر از انتظار داشته است - گیمفا