بازی Control دارای ماموریتهای جانبی با داستانهایی غنی خواهد بود
امروز سازندگان بازی Control تصمیم گرفتهاند تا کمی در رابطه با سیستم ماموریتهای فرعی این عنوان توضیح دهند.
ماموریتهای فرعی قسمت ریسکی یک بازی محسوب میشوند. تصور کنید که شخصیت شما در بازی، در خط داستان اصلی به دنبال نجات دنیا است، سپس در یک ماموریت فرعی شما مامور میشوید تا ۵ گل قرمز برای مادربزرگ یکی از شخصیتها پیدا کنید! قطعا این امر کمی خندهدار است. کمتر عنوانی موفق به طراحی درست ماموریتهای فرعی شده است و در این میان میتوان به شاهکارهایی همچون Witcher 3 و God of War اشاره کرد که گاها بعضی ماموریتهای فرعی، داستانی غنیتر از ماموریتهای اصلی داشتند.
سازندگان بازی Control یعنی اعضای استودیوی رمدی (Remedy) نیز قصد دارند تا چنین کاری را انجام دهند. این تیم قصد دارد تا برای ماموریتهای جانبی این بازی، خط داستانی کاملا جذابی را طراحی کند که بتواند بازیباز را مشغول نگه دارد. داستان اصلی بازی مربوط به پروتاگونیست این عنوان یعنی جس (Jess) میشود در حالی که ماموریتهای فرعی بیشتر برروی دنیای بازی و البته پسزمینهی داستانی شخصیت اصلی تمرکز دارد. کارگردان این بازی در رابطه با ماموریتهای فرعی آن چنین گفته است:
ماموریتهای جانبی در بازی Control بخش مورد علاقهی من است، چرا که به واسطهی آنان شما میتوانید دنیای این بازی را بیشتر از قبل بشناسید. این ماموریتها فضا و دید بیشتری از دنیای Control را به شما نشان میدهند.
یکی از طراحان بازی نیز چنین در رابطه با داستان بازی گفته است:
شما در ماموریتهای فرعی این بازی، میتوانید اطلاعات بیشتری در رابطه با شخصیتهایی که در خط داستان اصلی روبرو میشوید، به دست آورید. برای مثال شما در خط داستانی بازی به شخصیتی به نام هلن مارشال (Helen Marshall) روبرو میشوید و بعدها در یک ماموریت فرعی باید برای او کاری را انجام دهید که کاملا خواستهی شخصی او است و شما را با ذات و شخصیتپردازی آن اشنا میکند. این ماموریت شما را آگاه میکند که چه اتفاقهایی رخ داده که کنون هلن به جایگاهی که اکنون دارد، رسیده است.
علاوه بر داستان غنی، سازندگان قول دادهاند که در ازای به پایان رساندن ماموریتهای جانبی، قابلیتها و تجهیزات خوبی نیز به بازیباز پاداش داده میشود؛ قابلیتهایی که جزو بهترین و کارآمدترین قابلیتها در کل بازی هستند. کارگردان بازی در رابطه با این موضوع چنین بیان کرده است:
بسیاری از امکانات، تجهیزات و قابلیتهایی که نقشی اساسی در گیمپلی دارند، در ازای به پایان رساندن ماموریتهای جانبی به شما اهدا میشوند. برای مثال به دست آوردن سپر (Shield) به واسطهی تکمیل یک ماموریت فرعی است و اگر شما به کل دنبال آن نروید، ممکن است که در آینده در ماموریتهای بسیاری به مشکل بربخورید.
به نظر میرسد که بازیبازان دلایل کافی برای انجام ماموریتهای فرعی بازی Control دارند. علاوه بر تجهیزات و قابلیتهای مفید، داستان ماموریتهای جانبی این بازی نیز درگیرکننده خواهند بود. امیدواریم که سازندگان این بازی بتوانند به وعدههای داده شده عمل کنند.
بازی Control در سال جاری برای کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
فکر نمیکنم گیمری نگران داستان پردازی بازی های رمدی باشه
فقط و فقط باید گیم پلی بازی هاش از یکنواختی دربیان و روی لول دیزاین وقت بذارن
به لحاظ فنی و گرافیکی و فیزیک هم انجین نورث لایت نیاز به تعریف نداره
http://uupload.ir/files/xg3i_3045535-7347008714-eniuw.gif
داداش ایراد کوانتوم بریک چی بود بنظرت ؟؟
مشکل اصلی وحید جان
لول دیزاین به شدت تکراری بود عملا در تمام مراحل بازی احساس میکردی تمام محیط ها تکراری هستن و این برای یک عنوان خطی خسته کننده هست
مشکل دوم گیم پلی یکنواخت بود
بازی اکشن ادونچر هست و این سبک بازی دست سازنده رو خیلی برای خلق ایده ها باز میذاره ولی کوانتوم بریک از این حیث هم خوب نبود ولی گیم پلی بازی از الن ویک خیلی بهتر بود
گرافیک -فیزیک در بالاترین سطح
داستان پردازی عالی
تنوع قدرت های زمان و تلفیق با گیم پلی اکشن هم خوب بود خداییش
کلی محیط متنوع داشت از دانشگاه بگیر تا ازمایشگاه ها و کتابخونه و پلی که میریزه و اونجا که به عقب بر میگرده با ماشین زمان خدایی چیزهای شگفت انگیزی داره تو هیچ بازی دیگه ای نمیتونی پیدا کنی این چیزها رو عجیبه اینقدر میگن این بازی بده
بازی بدی که نیست هرکی میگه شک نکن اصلا کاور بازیش رو هم از نزدیک ندیده
بحث سره مشکلات بازی بود که خب بالا گفتم
شما با اون محیط هایی که مثال زدی در تمامش حس تکرار بهت دست میده اون همه هزینه که صرف ساخت لایو اکشن شد اگه به خود بازی اختصاص میدادن الان کلی بحث فرق میکرد
فیزیک بازی خیلی خیلی قوی هست در بین عناوین نسل هشت
در کل من بازیش رو دوست داشتم
و ای کاش این استودیو رو اسپنسر میخرید حیف شد واقعا
به نظر بازی زیبایی باشد.البته نباید از remedy غیر از این انتظار داشت.من حتی quantom break را که بعضی ها از آن ایراد گرفته اند دوست داشتم این بازی هم به نظر جالب می آید و سازنده ها تلاش زیادی کردند تا داستان آن را زیاد اسپویل نکنند.نکته جالب داستانش با توجه به توضیح سازندگان شباهت آن به سبک روایتی بازی های فرام سافتور است که برای فهمیدن داستان باید کل محیط را بگردیم و به نکات ریز و درشتی توجه کنیم فقط امیدوارم برخلاف quantom break متن ها و فایل های طولانی نداشته باشد.
کلا اولین تریلرشو که دیدم ازش خوشم نیومد ولی یه چند روز که گزشت خیلی بهش امیدوار شدم و بی صبرانه منتظرشم