جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا
جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا
جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا
جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا

جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها

سعید حلاجیان
۱۵:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا

در اولین ماه سال ۲۰۱۹ میلادی، شاهد اتفاقات جالب و عجیبی در جدول فروش آمریکا هستیم. با وجود عرضه‌ی دو بازی محبوب Kingdom Heart 3 و Resident Evil 2 Remake در ماه ژانویه، این بازی Kingdom Heart 3 است که توانست به عنوان پرفروش‌ترین بازی آمریکا در ماه ژانویه انتخاب شود.

در ماه ژانویه، شاهد عرضه‌ی دو بازی Kingdom Heart 3 و Resident Evil 2 بوده‌ایم. شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که با توجه به محبوبیت بالای بازی Resident Evil 2، این عنوان قطعاً بالاترین میزان فروش را در این کشور به خود اختصاص دهد. اما در کمال تعجب، بازی جدید شرکت اسکوئر انیکس یعنی Kingdom Heart 3 عملکردی فراتر از انتظار داشته و توانسته صدر جدول فروش آمریکا را از آن خود کند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، باید اشاره کرد که فروش بازی Kingdom Heart 3 نسبت به نسخه‌های گذشته، ۲٫۵ برابر افزایش یافته و از این حیث می‌توان گفت این بازی بهترین فروش افتتاحیه را در تاریخ این سری داشته است.

در جایگاه دوم جدول، بازی Resident Evil 2 قرار دارد. اگرچه فروش این بازی نسبت به نسخه‌ی کلاسیک آن که در سال ۱۹۹۸ عرضه شد، رشد ۸۹ درصدی داشته  است اما با این حال نتوانسته در این رقابت بازی Kingdom Heart 3 را شکست دهد و از همین روی در مکان دوم جدول قرار گرفته است. جایگاه سوم نیز به بازی New Super Mario Bros. U Deluxe اختصاص دارد.  جالب است بدانید فروش این نسخه نسبت به نسخه‌ی قبلی که برای کنسول وی‌یو عرضه شد، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در رتبه‌ی چهارم بازی Call of Duty Black ops 4 را مشاهده می‌کنیم. علیرغم تمام انتقاداتی که به این بازی وارد شد و جنجال‌های به وجود آمده بر سر تمام آنلاین بودن این بازی، می‌توان گفت Call of Duty Black ops 4 عملکرد موفقی را در آمریکا و حتی کشورهای اروپایی از نظر فروش داشته است. حال که از جابجایی رکورد‌ها صحبت شد؛ بازی دیگری که رکورد جدیدی را از خود بر جای گذاشته، بازی Ace Combat 7: Skies Unknown است.  میزان فروش این عنوان نسبت به نسخه‌ی قبل یعنی Ace Combat 6، حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

در مجموع باید اشاره کنیم که میزان فروش نرم‌افزارها (بازی، اپلیکیشن‌ها و غیره) در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۹ به ۴۲۷ میلیون دلار رسید که این مبلغ نسبت به همین زمان در سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته (۵۲۰ میلیون دلار در ژانویه‌ی ۲۰۱۸) است.

بازی‌های انحصاری:

شاید از شنیدن این موضوع دیگر متعجب نشوید اما نینتندو را می‌توان برنده‌ی بی چون و چرای رقابت انحصاری‌ها در آمریکا به شمار آورد. نینتندو با سه نماینده در میان ۱۰ بازی پرفروش آمریکا و در مجموع با شش نماینده، کوی رقابت را از سایر رقبای خود ربوده است.

در ماه ژانویه هیچ عنوانی از شرکت مایکروسافت و کنسول اکس باکس وان موفق نشد تا به میان ۲۰ بازی پرفروش آمریکا راه یابد و برعکس در طرف دیگر، تنها نماینده‌ی شرکت سونی یعنی بازی محبوب Spider-Man  با وجود گذشت شش ماه از انتشار این بازی، همچنان جایگاه خود را به عنوان یکی از ۲۰ بازی پرفروش آمریکا حفظ کرده است.

نام بازیرتبه‌ی این ماهپلتفرم مقصد
Kingdom Hearts III۱پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
Resident Evil 2 2019۲پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
New Super Mario Bros. U Deluxe*۳نینتندو سوییچ
Call of Duty: Black Ops IIII^۴پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
Super Smash Bros. Ultimate*۵نینتندو سوییچ
Red Dead Redemption II۶پلی‌استیشن ۴ و اکس باکس وان
Ace Combat 7: Skies Unknown۷پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
NBA 2K19۸پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان‌‎‌، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ
Mario Kart 8*۹نینتندو سوییچ
Grand Theft Auto V۱۰پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
Madden NFL 19^۱۱پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی 
Tales Of Vesperia۱۲پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ
The Legend of Zelda: Breath of the Wild*۱۳نینتندو سوییچ
Battlefield V^۱۴پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی 
Super Mario Party*۱۵نینتندو سوییچ
Minecraft#۱۶پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ
Assassin’s Creed: Odyssey۱۷پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی 
Marvel’s Spider-Man۱۸پلی‌استیشن ۴
FIFA 19^۱۹پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوییچ
Super Mario Odyssey*۲۰نینتندو سوییچ

فروش کنسول‌ها:

نینتندو سوییچ نه تنها در زمینه‌ی بازی‌های انحصاری بلکه حتی در زمینه‌ی فروش کنسول‌ها نیز عملکرد خیره کننده‌ای داشته و رقبای خود یعنی پلی‌استیشن ۴ و اکس باکس وان را کنار زده است؛ آن‌هم با وجود اینکه در ماه ژانویه، هیچ بازی بزرگی برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه نشد. بنابراین باید موفقیت نینتندو را مدیون فروش خوب و ادامه‌دار بازی‌های انحصاری این کنسول از جمله Pokemon Let’s Go ،Super Smash Bros. Ultimate و New Super Mario Bros. U Deluxe دانست که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم.

البته رکورد شکنی‌های نینتندو به همین جا ختم نمی‌شود. جالب است بدانید نینتندو سوییچ تنها کنسولی به شمار می‌رود که فروش آن نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش یافته است. اماعلیرغم افزایش فروش کنسول نینتندو سوییچ، این موضوع نتوانسته کاهش فروش پلی‌استیشن ۴ و اکس باکس وان را جبران کند. به بیان ساده‌تر، میزان فروش کنسول‌ها (به طور کلی سخت‌افزارها) در ماه ژانویه افت قابل توجهی داشته است. در ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸، میزان فروش سخت افزارها در کشور ژاپن، حدود ۲۷۸ میلیون دلار بود که در سال جاری این میزان با کاهش ۲۸ درصدی روبرو شده و به ۱۹۹ میلیون دلار کاهش یافته است.

نتایج نهایی:

مجموع فروش : ۸۹۳ میلیون دلار (کاهش ۱۹ درصدی نسبت به ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۸)

سخت‌افزار: ۱۹۹ میلیون دلار (کاهش ۲۸ درصدی نسبت به ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۸)

مجموع فروش نرم افزار‌های بر‌روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها: ۴۲۷ میلیون دلار (کاهش ۱۸ درصدی نسبت به ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۸)

تجهیزات جانبی: ۲۶۷ میلیون دلار (کاهش ۱۲ درصدی نسبت به ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۸)

نیم نگاهی به ماه فوریه:

ماه فوریه بدون شک برای بازی‌بازان فوق‌العاده‌ بود. طوفان انتشار بازی‌های بزرگ با عرضه‌ی بازی‌هایی چون Far Cry New Dawn ،Metro Exodus، Crackdown 3 و Jump Force آغاز شد و این هفته نیز بازی جدید شرکت الکترونیک آرتس یعنی Anthem عرضه می‌شود. بنابراین قطعا در ماه فوریه شاهد تحولی اساسی در جدول فروش آمریکا خواهیم بود و باید دید که نماینده‌ی جدید مایکروسافت یعنی Crackdown 3 می‌تواند به مانند بریتانیا، به میان ۲۰ بازی پرفروش آمریکا نیز راه یابد یا خیر. با عرضه‌ی بازی‌های جدید یاد شده انتظار می‌رود در ماه فوریه، فروش کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس باکس وان افزایش یافته و از این روی کار نینتندو برای حفظ صدرنشینی و ثبت رکوردهای جدید سخت و سخت‌تر شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا
جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا
جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا
جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا
جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جدول فروش آمریکا در ماه ژانویه | درخشش دوباره‌ی ژاپنی‌ها - گیمفا