پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | دیزنی، یکه‌تاز ژاپن

آرین مرادی
۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

همانند آخرین‌ هفته‌ی سال ۲۰۱۸، در اولین هفته‌ی سال ۲۰۱۹ نیز شاهد آن هستیم که گردهمایی شخصیت‌های کارتونی باری دیگر تمامی نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. با اینکه جدول این هفته بسیار راحت قابل پیش‌بینی بود، ولی در ادامه‌ی مطلب به مرور دقیق آن می‌پردازیم. با لیست پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو با گیمفا همراه باشید.

بازی Kingdom Hearts III برای دومین هفته‌ی پیاپی توانست در جدول مورد انتظارترین بازی‌های ژاپنی، مقام اول را بدست آورد. با اینکه روند ساخت این بازی بیش از حد معمول به طول انجامیده است ولی بازی‌بازان همچنان چشم‌انتظار این عنوان هستند. کارگردان بازی Kingdom Hearts III نیز از صبر و تحمل هواداران این عنوان تشکر کرد و طی بیانیه‌ای بابت زمان طولانی ساخت این بازی از تمامی بازی‌بازان عذرخواهی به عمل آورد. شما می‌توانید خبر مربوط به این موضوع را در این نشانی مطالعه کنید. قابل ذکر است که این بازی با افزایش حدود ۱۰۰ رای نسبت به هفته‌ی پیش، پیشرفت نسبتا خوبی کرده است.

همانطور که هفته‌ی پیش نیز ذکر کردیم، انتظار تغییرات چندانی در جدول این هفته نداریم. به طوری که ۳ رتبه‌ی ابتدایی این هفته با هفته‌ی گذشته هیچ تفاوتی ندارند. در جایگاه دوم شاهد بازی Final Fantasy VII Remake هستیم که متاسفانه در چند روز اخیر هیچ‌گونه خبری از آن منتشر نشده است. این بازی با وجود اینکه در سکوت خبری طولانی مدتی به سر می‌برد، ولی توانسته است جایگاه دوم لیست فامیتسو را بدست بیاورد. این بازی توانست نسبت به هفته‌ی گذشته حدود ۱۰۰ رای بیشتر کسب کند.

برای بازی Resident Evil 2 اما برعکس رتبه‌ی دوم لیست، اخبار جالبی منتشر شده است. این بازی که اکنون جایگاه سوم را دارد، همانند هفته‌ی گذشته، با نمایش‌هایی که تا به حال داشته هواداران را بسیار خوشحال کرده است. به نظر می‌رسد که کپکام دقیقا در حال ساخت همان چیزی است که بازی‌بازان از یک نسخه‌ی سری Resident Evil انتظار دارند. قابل ذکر است در صورتی که تمایل دارید تا از تروفی‌های این بازی به صورت کامل خبردار شوید، می‌توانید با مراجعه به این نشانی، به مقصود خود برسید. همچنین به تازگی پیش‌نمایشی برای این بازی در وب‌سایت گیمفا قرار گرفته شده است که برای مطالعه‌ی آن می‌توانید به بازگشت به دومین اقامتگاه شیطان | پیش نمایش بازی Resident Evil 2 Remake مراجعه کنید. این بازی نیز همانند دیگر رقبای خود شاهد افزایش خوب تعدادی رای‌ها بوده است.

با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی Devil May Cry 5، انتظارات نیز از این بازی افزایش پیدا می‌کنند. این عنوان چندی پیش شروع به پیشرفت در لیست برترین‌ها کرد و این هفته با ۲ پله پیشرفت از جایگاه ششم خود را به رتبه‌ی چهارم رسانده است. تعداد رای‌های کسب شده توسط این بازی نیز افزایشی ۲۰۰ عددی داشته‌اند که بسیار شگفت‌انگیز است. اگر از طرفداران این بازی هستید، می‌توانید رده‌بندی سنی این بازی را که توسط ESRB انجام شده در این نشانی مطالعه کنید.

برخلاف ۴ رتبه‌ی اول لیست که همگی مربوط به کنسول پلی‌استیشن ۴ بودند، رتبه‌های پنجم و ششم به کنسول نینتندو سوئیچ اختصاص دارند. بازی Animal Crossing از رتبه‌ی هفتم که در هفته‌ی پیش در اختیار داشت، این هفته به جایگاه پنجم نقل مکان کرده است. بازی Animal Crossing نیز با افزایش تعداد رای ۵۰ عددی روبرو شد که همین امر توانست باعث پیشرفت دو پله‌ای آن شود.

بازی Shin Megami Tensei 5 نیز هفته‌ی پیش مقام دهم را داشت ولی این هفته با پیشرفتی عالی توانسته است به جایگاه ششم برسد. این بازی از نظر تعداد رای نیز پیشرفت کرد و نسبت به هفته‌ی پیش موفق به کسب ۸۰ رای بیشتر شد. بازی Ace Combat 7 ولی همانند هفته‌ی گذشته در جایگاه هفتم و بدون هیچ تغییر از نظر رتبه قرار دارد. حتی از نظر تعداد رای نیز با تغغیر بسیار کمی روبرو شده است. این بازی در هفته‌ی گذشته موفق به کسب ۳۰۵ رای شد و این هفته تنها با ۵ رای بیشتر و با ۳۱۰ رای به کار خود خاتمه داد.

روند پیشرفت و سکون رتبه‌ای، برای بازی Catherine: Full Body صدق نمی‌کنند. این بازی نه تنها نسبت به هفته‌ی گذشته پیشرفت نداشته، بلکه پسرفت کرده است. این بازی با پسرفتی ۳ رتبه‌ای و با کاهش ۸۰ رای نسبت به هفته‌ی گذشته، موفق شد که این هفته جایگاه هشتم را به خود اختصاص دهد. از طرفی دیگر عنوانی مثل Super Robot Wars T که به کلی در لیست ده برتر هفته‌ی گذشته حضور نداشت، این هفته با ورودی نسبتا ضعیف، اعلام حضور کرد و پیشرفت خوبی از خود نشان داد. بازی Dead or Alive 6 نیز متاسفانه نسبت به هفته‌ی گذشته با پسرفتی یک پله‌ای روبرو شد و هم‌اکنون در مرز خروج از ده برتر قرار دارد. قابل ذکر است که این بازی نسبت به هفته‌ی گذشته تنها دو رای کم‌تر بدست آورده است ولی با این حال شاهد تغییر رتبه‌ی این بازی هستیم.

لیست مورد انتظارترین بازی‌های ژاپنی از دید مجله‌ی فامیتسو

نام بازیرتبه‌ی این هفتهتعداد رای کسب شدهتعداد رای‌ هفته‌ی گذشته
Kingdom Hearts III۱۱۰۰۴۹۸۶
Final Fantasy VII Remake۲۹۱۴۸۰۳
Resident Evil 2۳۶۷۶۶۵۰
Devil May Cry 5۴۴۸۸۳۰۷
Animal Crossing۵۴۲۲۳۶۹
Shin Megami Tensei V۶۳۴۲۲۶۳
Ace Combat 7۷۳۱۰۳۰۵
Catherine: Full Body۸۲۹۲۳۶۸
Super Robot Wars T۹۲۸۶
Dead or Alive 6۱۰۲۸۴۲۸۶

 

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Clara گفت:

    نظر من که اول dmc بعد resident evilبعد final Fantasy به هر حال فکر کنم سلیقه ژاپنی ها خیلی فرق داره با ما

  • PERSIAN NAZI گفت:

    نسبت به گذشته برای من یکی که قابل قبولتره
    یادمه قبلا DMC و EVIL 2 خیلی پائین بودن

  • AXEL STONE گفت:

    از دیدن این مجله اصلا خوشم نمیاد بر ارامش اعصابم اثر بدی میذاره میخاد ترول بازی در بیاره.
    بدون هیچ شکی اول نام محترم :heart: DMC5 کبیر و بعد :heart: RE2.r دوست داشتنی بعد دوتا نسخه FF با هم یادم قبل چند روز این مجله توهمی شده بود و نام کبیر DMC اخرین اسم بوده.

    • Sir Sonic گفت:

      داداش نظرسنجیه…به مجله چه ربطی داره
      چقدر سریع بهتون برمیخوره

      • سلام داش نظرشون فیکه خوب 😐 حق داره اخه DMC5 به این عظمت! و بزرگی! به این گرافیک عجیبی که داره و فن H&S به این زیبایی فرنچایزی معتبر به این قدمت! که بعد ۱۱ سال برگشته!:-| اخرین گزینه گذاشته بودن 😐 خودت فکر کن داش اصلا راضی میشی؟ بوخودا منکه دیونه شدم وقتی اون جدولو دیدم بعدش ساکت موندم 😐 خدایی فیک بود کارشون 😐 فکر کنم الان یکمی به خودشون اومدن 😐 :rose:

        • AXEL STONE گفت:

          داش اصلا کارشون اشتباه قبل از عرضه نباید لیست رو پخش کنه اخه حتا اگر هم راست باشه لیستشون با این که میدونم نیست با این حال مردم کنترول میشن (داش باور کن این مجله یجور تروله و یجوری پول میگیره تا ترول نکنه: خوب معلوم اگه چنین جدولی رو پخش کنه مردم رو در کنترول خودش میگیره خیلی تائثیر گذاره) پس کارشون واقعا اشتباه

        • Sir Sonic گفت:

          باو یعنی چی آخرین گزینه گذاشته بودن
          نظرسنجیه جای گزینه ها مهم نیست
          اگه هم منظورت رتبه بندیه که خیلی طبیعیه DMC V اون جا باشه جاش اون موقع
          تو جدول فامیتسو همیشه وضع این جوریه که تاریخ عرضه و تبلیغات و عرضه دموها خیلی تاثیر میذارن
          بعدم از طرفی شما از فن بیس دیوانه وار یه سری بازی ها خبر ندارید
          من و شما داریم خودمونو برا برگشت دانته بعد ۱۱ سال پاره می کنیم
          اونایی که ۱۵ سال منتظر ورق بعدی داستان سورا تو کینگدام هارتز اند چطور
          یا اونایی که میخوان ریمیک حماسه ی کلاد رو ببینن…این قدر یه طرفه نیگاه نکنید
          بقیه بازی های لیست همه از دم بازی های بزرگی اند(به جز Super Robot Wars T که اسم اش رو نشنیدم…احتمالاً ژانر مکا باشه) نه DMC V تو بحث فن بیس و انتظار ازشون چیزی کم داره نه اونا از DMC V از این لحاظ چیزی کم دارن

          • abdollah_a2 گفت:

            Sir Sonic
            باو اینا که نمیفهمن هر کسی برای یه بازی ای انتظار میکشه، مفهوم تفاوت سلیقه اصلا کشکه براشون فکر میکنن همه توهمی ان به جز خودشون
            یعنی هر بازی ای اول این لیست باشه برای من مهم نیست ولی وقتی میبینم یه تازه به دوران رسیده ای که از نظر سنجی مردم عصبی شده و شعورش نمیرسه احترام بزاره به سلیقه ی بقیه و هر چی دلش میخواد میگه نمیتونم ساکت بشینم

            • AXEL STONE گفت:

              لابد خودت فاهم و عاقلی اره؟ اصلا بلد نیستی با احترام موئدبانه حرف بزنی! تو خیلی میفهمی اره. میدونم یه فن نینتندو هستی لازم نکرده خودزنی کنی چون با این نظر مضحکی که دادی نشون دادی که خیلی هم تعصبی هستی.
              وقتی که جدول مسخره ای مثل این ببینم چرا ساکت نگاه کنم؟ فقط یک جدول جُک نمادین ساله همیشه خبرش میاد و بهش میخندیم واسه GOW هم همینجوری بود الانم اومدم بخندم.
              و حالا چه بخای چه نخای این جدول ترول خنده داریه
              نظر عاقلانم اول DMC5 V بعد RE2r بعد دوتا نسخه FF بعد SOR4
              نظر عاشقانم اول DMC5 V بعد SOR4 بعد RE2r بعد FF:KH3 بعد FF VIIr
              اینم جدول خودم از فرنچایزایی که خابیده بودن.

          • بله میفهمم که داری چی میگی اما الکی الکی پایینترین رتبرو واسش گذاشته بودن والله حق نیست بوخودا فقط بقول داداش الیاس “مردموشونو کنترول میکنن اینجوری و کارشون اشتباه” بعدم هرکی دید جدولو 😐 مخالف بود.
            ریمکم که میگی خوب RE2هم ریمک شده که 😐 مال سال ۱۹۹۸ یعنی ۲۱ سال و این نسخه کمتر از RE3م نیست. بعدش میخان RE3م ریمک کنن که اینم ارزوی ماست از این سری ببین هرچه فکر کنم جدولشونرو نمیتونم درک و هضم کنم :dazed: :rose:
            گرچه مهم نیست اما خوب نتیجه نمیذاره ادم ساکت بمونه

      • AXEL STONE گفت:

        داش :heart: عزیزم DMC5رو اخرین گزینه گذاشته بودن اگه نمیذاشتن DMCرو در لیست خیلی بهتر و سنگینتر میبود. ببخشید که اینو میگم اما خدایی به عقل گــاو هم نمیرسه که اونو اخرین گزینه گذاشته بودن. و لازم نیست تعریف کنم راجب DMC که خود شما هم فن خودمی و خوب میدونین که DMC چه قشنگ و زیباست و چه ابهت و بزرگی داره.
        (داش این مجله یجور تروله یجوری پول میگیره تا ترول نکنه: خوب معلوم اگه چنین جدولی رو پخش کنه مردم رو در کنترول خودش میگیره خیلی تائثیر گذاره) پس کارش اشتباه
        دادا اگه ناراحت شدی از حرفام ببخشید :rose: :heart: اصلا دوست ندارم یکی از من ناراحت باشه و در اصل چنین منظوری نداشتم منم فینال فانتزیرو دوست دارم و اکثریت عناوینش رو بازی کردم و خداییش منم تعصبی نیستم هرجوری که تعصب دارم به تعصب داداشای همفنم نمیرسم اما منم ناراحتم میشم یمجله دروغ بگه و ما قبولش کنیم اونم چیزی که دوست داری و سالها عاشقشی میبینی در اخرین جای ممکن در جدوله.

    • داداش جالب اینجاست که قبل چند روزی DMC5رو اخرین گزینه گذاشته بودن :snicker: من اول منتظر :inlove: DMC5 بعد :inlove: SOR4 بعد :inlove: RE2 فرنچایزایی که خابیده بوده و بعد سالیان سال دوباره بالا اومدن مثل DMC خدایی از سال ۲۰۰۸ میلادی به ۱۱ سالگی رسیدیم یا شورش در شهر از سال ۱۹۹۴ میلادی به ۲۵ سالگی رسیدیم RE خدایی از سال ۲۰۰۵ میلادی تا امروز به این خوبی ساخته نشده بود به ۱۴ سالگی رسیدیم.
      اره دسته که RE7 قشنگه منم عاشقشم اما ریبوت بود.
      این بار مهمونای ما در یک سال که امساله دارن میان :inlove: :rose: :heart:

      • AXEL STONE گفت:

        اره دیده بودم اتفاقا کامنت هم گذاشته بودم تو پستش بیخیالش دادا :heart:
        وای :lashes: ای خدا ۲۵ سال SOR یعنی ۲۵ ســـــال خاب بوده این لامصب من به جای سگا بودم خدایی این فرنچایز رو همشو میگرفتم از اول تا اخر نو سازیش میکردم با گرافیک همین SOR4 و کاتسین دار یعنی داستانش رو توی بازی کاتسین میکردم عجب چیزی میشد. الانم ریمک SOR رو دارم اصلیش رو هم دارم هر مدتی یباری سر میزنم و کلی باش حال میکنم.
        ریمک SOR خیلی قشنگه همه چیزش عالیه اما نسخه اصلیش رو بیشتر دوست دارم اخه اهنگ و شخصیت این ریمک یخورده عوض کردن و ترکهارو ریمکس کرده بودن عالیه اما خوب بهترین اش همون اش اوله :heart: :rose:

  • 😐 یاستار العیوب لیستشون کمی از اقبل درستره اول اسم مقدس :shy: Devil May Cry 5 بعدشم Resident Evil 2 :inlove: که حسابی تشنشم