با حضور شخصیت آترئوس در بازی God of War شدیدا مخالفت شده بود
شاید بسیاری از بازیبازان هنگام شنیدن خبر اضافه شدن یک همراه به بازی God of War، شوکه شدند و همچنین شک داشتند که این امر بتواند به یک موفقیت تبدیل شود. پس از انتشار بازی، همگی متقاعد شدیم که آترئوس در این عنوان نه تنها باعث کاهش کیفیت تجربهی ما از این بازی نشد، بلکه توانست لایهای جدید نیز به شخصیتپردازی این سری اضافه کند. حال طی مصاحبهای با کارگردان افسانهای این بازی یعنی کوری بارلوگ (Corey Balrog) میشنویم که در ابتدا با حضور آترئوس در بازی به شدت مخالف شده بود.
سری بازیهای God of War همیشه به خشونت بی حد و مرز شخصیت اصلی آن یعنی کریتوس مشهور بودهاند؛ مبارزی که به تنهایی خدایان یونان را به زانو در آورد. در این سری همیشه شاهد گیمپلی سریع، خشن و بسیار جذابی بودیم که توسط شمشیرهای زنجیری کریتوس به بازیباز ارائه میشد. در جدیدترین نسخه از این بازی، تغییرات زیادی در بازی ایجاد شد. دوربین بازی به کریتوس نزدیکتر شده بود، در نتیجه از سرعت مبارزات کاسته شد. کریتوس در تلاش بود که گذشتهی خود را در قلب خود دفن کند و از همینرو شمشیرهای خود را در زیر خانهی خود پنهان کرده بود. سلاح اصلی شما در این نسخه، تبری بود که در ابتدا بسیار برای همگان نگرانکننده بود ولی بعدا معلوم شد که سلاخی کردن دشمنان با این تبر هم میتواند به لذتبخشی مبارزه با دو شمشیر قدیمی کریتوس باشد. یکی از بزرگترین تغییرات در بازی، اضافه شدن یک همراه به گیمپلی بود. آترئوس که در بازی نقش فرزند کریتوس را دارد، در ابتدا با نظرات مخالف بسیاری روبرو شد. در انتها ولی شاهد شکوفا شدن این شخصیت و تاثیر عمیق او بر گیمپلی و شخصیتپردازی بودیم. جالب آن است که بدانید بسیاری از سازندگان این عنوان نیز اعتقاد داشتند که آترئوس باید از روند گیمپلی حذف شود و تنها در کاتسینهای بازی حضور داشته باشد ولی کوری بارلوگ در این رابطه نظر دیگری داشت:
در برههای از زمان، به من گفته شد که آترئوس را به کلی از بازی حذف کنم. من هم خندیدم و به شوخی گفتم «باشه». ولی دوباره و این بار با لحنی جدیتر به من گفتند « آترئوس را از بازی حذف کن ! ما هنوز مطمئن نیستیم که بازی برای این کار ظرفیت کافی داشته باشد» من نمیتوانستم بازی را بدون آترئوس تصور کنم، پس برای مدت کوتاهی بسیار عصبانی شدم ولی خب… عصبانیت روش من نیست. به هر روشی که بود بالاخره توانستم دیگران را راضی کنم که شخصیت آترئوس برای این بازی ضروری است.
ما همگی باید خوشحال باشیم که کوری بارلوگ توانست شخصیت آترئوس را در بازی نگه دارد. در بازیهای رایانهای چندین شخصیت هستند که با یکدیگر تیمهایی به یادماندنی و البته بسیار جذابی را تشکیل دادهاند: نیتن و سالی، جوئل و الی، بوکر و الیزابت. کوری بارلوگ توانست به این لیست نام کریتوس و آترئوس را نیز اضافه کند؛ همراهی که هم در مبارزات به شما کمک میکرد و هم در پیشرفت خط داستانی بازی بسیار تاثیرگذار بود. بارلوگ چنین ادامه میدهد:
ما در این نسخه نمیتوانستیم تنها یک کریتوس عصبانی دیگر را طراحی کنیم. ما به شخصیتی نیاز داشتیم تا بتواند از قوانین عادی کریتوس سرپیچی کند، به جای فریادهای بلند از روی عصبانیت، به آرامی حرف بزند و مسئله را با تفکر حل کند. این امر باید هم در کاتسینها و هم در روند گیمپلی مشهود میبود.
بازی God of War هماکنون به صورت انحصاری برای کاربران کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس است. این فرصت بسیار خوبی قلمداد میشود تا به سراغ یکی از بهترین بازیهای سال بروید. برای آشنایی بیشتر با این عنوان نقد و بررسی گیمفا به قلم سعید آقابابایی را از دست ندهید. همچنین اگر علاقه دارید تا بیشتر نظرات و حرفهای کارگردان این بازی را مطالعه کنید، میتوانید مصاحبهی این فرد تحت عنوان مصاحبه با کوری بارلوگ کارگردان عنوان محبوب God of War را مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
- رسمی: بستههای الحاقی، ریمیکها و ریمسترها میتوانند کاندید بازی سال در The Game Awards شوند
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
نظرات
فقط میتونم بگم با اینکه خود کریتوس تو گادای قبلی به تنهایی خداست ولی حضور اتروسم اینجا واقعا کمکمیکرد اینو وقتی میشد حس کرد که به تنهایی باید بری هلهایم و رو درجات سختی
آره اونجا آتروس خیلی به کار میومد
دقیقا خدایی هم اتروس هم سر ممیر از نظر من بهترین شخصیتهای همراه هستن همون حرف زدن ممیر تو قایق وقتی داستان تعریف میکرد خودش حال میداد موقع مبارزات هم که دیگه میگفت کسی پشت سرته کلا صداش ارامش بخش بود خدایی من بازی و ۹بار با تموم مراحل فرعیش تموم کردم بازم دلم تنگ شده و باید بدم سراغش
آخ گفتی
کلا بازی عالی بود شاهکار به معنای اصلی کلمه یعنی این شاید goty نشه اما واسه من بهترین بازیه نسله
کریتوس بازن بره جلو بهتره تا با یه بچه قدش اصلا به این حرفها نمیخوره باس فایت بره مخالفتشون کار درستی بوده
دارم یه گروه جمع میکنم رمزگشایی کنن کامنتاشو ، فک کنم جاسوس باشه
جالب بود ولی اصلا هیجان نداشت واسه من یکی که اینطور بود ۳ گانه ش چیز دیگه ای بود
ولی اگه خدای نکرده بین اتریوس و کریتوس جنگ بشه من ترجیح میدم کریتوس بزنه اتریوس رو بترکونه 😀
اصن هرچی کچله تو دل برو ان
از کریتوس و هیتمن تا بقیه 😉
جان (مسترچیف) هم کچله :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :laugh:
جدی؟؟؟نمیدونستم
فکر میکردم همیشه کلاه سرشه و قیافش تاحالا رویت نشده :rotfl:
پس جمع کچلا جمعه 😎
به دلیل اینکه همیشه هلمت سرش بوده مو و ابروهاش ریختن 😀
فشاری که بهت میاد درکش خیلی سخته ولی من درک میکنم اونکنایه ای هم که به سانتا زدی مختص شرکتای محبوب خودته
Godofwar0385
اون تیکه از بازی که کنترول آتروس از دست ما خارج میشه و خودش خودسر همه کار میکنه میفهمیم رئیس کیه 😀
:laugh: :laugh: :yes: ولی واقعا تو اون تنهایی که کریتوس میره تو قایق که شمشیراشو تو کلبه برداره چقدر کارگردانیش قشنگه صدای کریتوس که سرشو میاره بالا و میگه اتینا 😯 رو من نمیتونم حضم کنم واقعا بهترین صحنه ی زندگیمه :yes:
ولی رئیس و خوب اومدی 😀
اسپویلر
راستی علیرضا لباس های دیگه کریتوس تو گاد ۳ چطور وا میشه؟فقط fear kratos رو وا کردم
والا لباسای دیگشو من تو گاد سه امتحاننکردم ببینمچجوریه
اخوی حالا که حرف از فشار روی بارلوگ شد یادت میاد خودت هم چقدر به بارلوگ و خدای جنگ جدید توهین کردی و زیر پست ها میگفتی این دیگه اشغال؟ یادت میاد تو تلگرام گفتم اخوی صبر پیشه که تلخی به شیرینی برسه ؟
دادا اره یادمه من تموم حرفایی که زدم اصلا بخاطر تغییر بازی نبود و همیشه هم میگفتم گادهای قبلی و اون شیش نسخه مثل یه گنجینه تو قلب مون باید ازش یاد شه اونا زیاد از حد شاهکار بودن مخصوصا سه گانه من از تغییرات با اینکه عاشق گادای قدیم بودم هم واقعا راضی بودم بازی هیچی کم نداشت ولی وقتی دیدم سازنده ها میگفتن بازی خشونتش کم شده واقعا اعصابم خورد شده بود خدای جنگ یکی از ستون هاش خشونت بود حالا این نیس البته موقع تجربه ی بازی حداقل بیست درصد خشونت قبل بعضی جاها توش بود ما باهمون ۲۰درصدم حال کردیم بشخصه بخام ایرادی به گاد جدید بگیرم میگم خشونتش اصلا در حد قبلیا نیست ولی میگم این چیزی از تجربش کمنمیکنه :yes:
قبلا هم گفته بودن نه؟ ?:-)
خوشم میاد بارلوگ به قدری فرد قوی و مستحکمی بوده و هست که با وجود تمامی مخالفت ها باز هم بهترین کار رو انجام داده ، کمتر کارگردانی مثل ایشون پیدا میشه ، که نتیجه کارش هم یک شاهکار بی بدیل شد..
بارلوگ با تمامی مخالفت های سونی ، اعتراضات بازیبازان و در کل انتقاد های فراوان بابت تغییرات کنار اومده و با تمامی این فشار ها ، باز هم کارش رو به بهترین شکل انجام داد و خودش رو ثابت کرد…. وقتی میگیم فشار روی سازنده یعنی همین
پارسا جان اون کاربری که بالا مینویسه درخت هر چه پر بارتر سرش فروتر قدرت درک نداره که بفهمه بارلوگاینارو داره میگه چون فشاری که موقع ساخت بازی روش بوده چقدر سخت بوده دقبقا کسایی که دوره ی جنگ تو جنگبودن وقتی بری پیششون دائم از سختی های اونموقع میگن یا کسایی که سربازی هستن دائم از خاطرات بد و سخت سربازی میگن بارلوگ هم دقیقا داره دوران سخت و یاد اوری میکنه ولی اونکاربر با توهین میاد و جواب میده
والا من به شخصه از این صحبت های بارلوگ نهایت لذت رو میبرم.. به قدری شیفته تک تک بخش های دستپخت جدیدش شدم که تا ابد برای بارلوگ احترام قائلم و از اون به عنوان برترین کارگردان های صنعت گیم یاد میکنم… فشار روی بارلوگ حین ساخت بازی هم به قدری بوده که تا به حال در صنعت گیم سابقه نداشته و قطعا هیچ کس مگر بارلوگ قادر نبود با وجود چنین سختی هایی از پس کار بر بیاد و چنین شاهکاری عرضه کنه
عنوان جدید بارلوگ در تک تک بخش ها چه گیم پلی چه داستان و شخصیت پردازی باید الگویی برای همه ی توسعه دهندگان باشه
دقبقا من بارلوگ رو با ساخت گاد دو فهمیدم چقدر مخه البته تو ساخت گاد یک هم در کنار دیوید جف خالق گاد اعظم بوده گاد سه هم بوده تا حدودی حتی داستان گوست اسپارتا رو هم بارلوگ نوشته و دقبقا همون توم رایدر ۲۰۱۳که واقعا تو سه گانه خیلی خیلی از دو نسخه ی بعد بهترو بالاتره هم بارلوگ تو ساختش دست داشته کلا یه اعجوبه ایه و خدای داستان نویسی
واقعا نمیشه فشاری که روی سانتانونیکا مخصوصا بارلوگ بوده رو درک کرد واقعا خیلی بده بخای یه کاری و بکنی و همه مخالفت کنند و بگند تو این پروژه رو به نابودی میکشی شرکت سونی واقعا در حق سانتا و بارلوگ نامردی کرده قبل از انتشار گیر میدادن و بعد از انتشار واقعا جواب همه داده شد اونمچه جوابی .
یادمه موقع عرضه ی نمرات بارلوگ گریه میکرد از خوشحالی
بازی ای که از هر لحاظ شاهکار
داستان :yes:
گیمپلی :yes:
شخصیت پردازی :yes:
موسیقی :yes:
گرافیک :yes:
همهچی در بهترین حالت حضور اتروس هم فوقالعاده کار شده و جای بحثی نیست
حقیقتا منم دلم سوخت بحالش این مرد چقدر خوب و با اخلاقه اما هزار جور بهش توهین کردن از مراسم معرفی روی استیج بگیر تا اون ویدئو داگ اف وار که خیلی ناراحت کننده و دور از اخلاق بود و بعدش گفتن فقط قصدمون شوخی بود
والا منم ناراحت شدم ولی موفقیت چشمگیر گاد جدید تیر خلاصی بود واسشون
اره تا فیخالدونشون سوختن و فهمیدن با یه افسانه زنده بنام کوری بارلوگ نمیشه در افتاد و خیلی ناچیز تر از اونی هستن که بهش ایراد بگیرن
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
اخوی خود شما از کسانی بودی که عجله جردی و بازی جدید رو به باد انتقاد و توهین گرفتی اما من مدام میگفتم افا صبر کنید بازی بیاد بعد. شما میگفتی دشمنان خون هم ندارن و موقع ضربه خوردن دوغ ازشون درمیاد بجای خون. صبر اگه به چیزی نرسه حداقل ضرر هن نمیزنه یعدت باشه
داداش بالاتر جوابتون رو دادم :yes: بخونید
تیتر ایراد داره
کی با حضور اتریوس مخالف بوده؟
روش تکاملی آترئوس تو روند داستان خیلی هوشمندانه تر از بقیه شخصیت های کم سن تو بازی هاست و از این جهت سانتامونیکا الگوی مناسبی برای بقیه میتونه باشه. باید بخاطر این هوشمندی بارلوگ تحسین کرد. پیش بینی میکنم طی دو نسخه ی آینده ای گاد آترئوس حضور داشته باشه و کنار سلطان آموزش های کامل و جامعی رو ببینه و سه گانه ی مخصوص خودش رو در آینده داشته باشه. کاری که تاتی داگ تو انجامش عجولانه رفتار کرد،شخصیت الی رو به یه ماشین کشتار بی رحم تبدیل کرده(تو تریلر که اینطور بود و ظاهرا هم اینطور می مونه) من انتظار اون تریلر رو حقیقتا برای نسخه ی سومش داشتم ولی نسخه ی دوم منو متعجب کرد.تصور الی تو اون حالات برام خوش آیند نبود.ولی آترئوس خوب داره پیش می ره
You are not READY!
جمله ی اخرت خودش یه دنیای تو اماده نیستی :yes: :yes:
داداش انصافا روند تکاملی الی معرکه بود و کاملا منطقی
I SWEAR :blush: 😥
یاد اخر دلست افتادم 😥 😥
خدایش بازیش شاهکاره و به نظر من تنها نقطه منفیه بازی کمبود باس های اصلی بازی (نه دلخواهی) و راحتی تو پلاتش بود
و اصلا گلیچ یا خطای تو بازی ندیدم که واقعا عالی بود
درسته بازی کمی باسهای اصلیش کم بود ولی همون بالدرو اژدهاش خدای هیجان بودن البته این تعداد تو نسخه ی اول یجورایی درست هم هست مطمئن باش نسخه های بعد بیشتر ازاین حرفاس در بحث پلات کردنشم من هنوز خیلیا رو دیدمنتونستن والکریا رو شکست بدن یکی از تروفیهاش همین شکست دادن ایناس
من رو پی اس فور رفیقم تقریبا یک سومش رو رفتم
عاااالییییی بود
به خصوص مکالمه های داخل قایقشون :chic: :yes:
واقعا تصور بعضی بازی ها بدون شخصیت دومشون واقعا سخته. مثلا الی تو بازی tlou نباشه یا الیزابت بدون بوکر. یا فرض کنید داخل بازی Batman جوکر نباشه. به نظرم نسخه بعدی رو نباید آترئوس زیاد سنش رو زیاد کنن مثلا یک دفعه بشه ۲۰ سالش!
حرفای قشنگ
دقیقا همین نکته که بازی باید تغییر کنه و کریتوس انقامجوی خشمگین جاشو به یه پدر دوراندیش بده و شخصیت همراه بی نظیری مثل آترئوس در کنارش باشه باعث موفقیت این نسخه و درواقع شروع عالی سه گانه جدید شد وگرنه یه نسخه دیگه مثل اسنشن ساخته میشد!
واقعا مرسی بارلوگ :yes:
اسنشن رو من خیلی باش حال میکنم 😀 هفته ای ی باس هم نمیرم تموم نشه :rotfl:
اسنشن درسته کم و کسرهایی داره ولی همونم فوقالعادس گیمپلیش مخصوصا
اولا امید نداشتم میگفتم این خدای جنگ نیست ولی وقتی دسته ی کنسول رو به دست گرفتمو بازیشو تجربه کردم واقعن حالم سره جاش اومد امیدوار شدم چون حسه همون بازی هارو میداد همون گیم پلی کریتوسه خشمگین
این سری چیزی فراتر از یه گاد آف وار بود که همرو میکشتیم و مثل تانک جلو میرفتیم این نسخه بهش احساسات تزریق شده بود این نسخه دنیای بسیار بزرگتری از اساطیر یونان تزریق شده بود این نسخه برای اولین بار در بین تمام نسخه ها گیمپلی تغییر کرده بود مبارزات رو واقعا سنگین کرده بودن بالدر واقعا شخصیت خوف و خفنی بود هنوز که هنوز وقتی اول بازی میزنیم تو صورت بالدر میخوره زمین بعد میگه نوبت منه یدونه میزنه پرت میشیم رو به یاد میارم مو به تنم سیخ میشه این دیگه کیه و از همه مهم دوستانی که مقداری از وجود آترئوس ناراحت بودن یا اینکه کریتوس کند شده دوستان عزیز کریتوس یه نیمه خداست و مسلما در دوره میانسالی قرار داره با این تفاسیر کوری بارلوگ کریتوس رو به بهتر نحو ممکن طراحی و شخصیت پردازی کرده واقعا ابهت کریتوس تو این نسخه بی نهایت بود و زمانی مثل نسخه های قبل وحشی میشد که آترئوس در خطر باشه اون مواقع بالدر که هیچ تمام خدایان نورس هم جلودارش نبودن چون این بار خشمش از روی انتقام نبود بلکه از روی دوست داشتن بود از عشق پدر به فرزند بود
گاد همیشه برا ما اینجوری معنی میشه:مربع مربع مثلث 😀
رو ایزی اره ولی درجات سختی هارد و بالاتر دیگه فکر اگه پی اس ۳ داری حتما رو وری هارد بازیشون کن کیفش چندین برابره البته قبلش نورمال و هارد برو قلقش بیاد دستت :yes:
مثلث مثلث مثلث :laugh:
سری بزرگ GOD OF WAR برای من از تمام عناوین دیگه با ارزش تره ،حضرت کریتوس والامرتبه برای من بهترین کارکتر دنیای بی همتای بازی هست وخواهد بود،هیچ چیز نمی تونه جاشو برام بگیره…این عنوان باهاش بزرگ شدم و زندگی کردم…واقعا ازکوری بارلوگ افسانه ای و دوست داشتنی ممنون به خاطر خلق این اثر فراموش نشدنی و بی نهایت زیبا برای عاشقان این سری.
بارلوگ با همه ی دوست داشتنی بودنش ولی هنوز فاصله داره با یه کارگردانه افسانه ای
خب واسه همین میگن قضاوت عجولانه نکنید ..
از اونور فشار ، همکاران فشار ، خود شرکت سونی فشار ..
البته قابل درکه فشار آوردن ، چون هر کس دنبال سود خودشه و نمیخواد یه بازی شکست خورده درست کنه
اما اومدن اون بچه جنبه های مثبتش رو اگه نادیده بگیریم ، جنبه منفی هم نداشته و کاملا به جا اومده وارد داستان
خب سازنده شاید بخواد در آینده نسخه جدیدتر بده
خود کریتوس که تا ته زنده و جوون نمیمونه که
باید یکی جاشو بگیره
خلق این پسر بچه گاها خشن و خودسر قشنگ یادآور خود کریتوسه
امیدوارم اگه این بازی ادامه داشته باشه نسخه هاش ، توی بزرگسالی چهره این پسر کاملا متفاوت از کریتوس ولی در حد کریتوس باشه
اگه بگم ۵۰% موفقیت این بازی فقط واسه چهره کریتوسه بیراه نیست وجدانا
اما در کل فک میکنم توی بهترین موقعیت اضافه کردن این بچه رو
لعنتی تو چی بودی. از خرداد تا الان دیگه از هیچ بازی دیگه لذت نمی برم. صبر کردن برای قسمت بعدیش زجر اوره
من حس میکنم آترئوس در آینده جای کریتوس رو خواهد گرفت تو این بازی