تمامی اجسام در بازی Control میتوانند به عنوان سلاح استفاده شوند
استودیو رمدی (Remedy) که به ساخت عناوین Alan Wake ،Max Payne ،Quantum Break و البته داستان سرایی بینظیر مشهور است به نظر میرسد که قصد دارد در عنوان تازهی خود یعنی Control خلاقیتهای بسیاری به خرج دهد و دست بازیباز را در مبارزات به طور کامل باز بگذارد.
بازی Control روایتگر داستان دختری به نام جس (Jess) است که ماجراجویی را آغاز میکند که در طی آن بتواند پرده از رازهای مختلف قدرتهای فوق بشریاش بردارد. طی مصاحبهای کارگردان بازی در رابطه با اجسام موجود در محیط بازی صحبت و به اهمیت بالای آنان در مبارزه اشاره کرد. او ادامه میدهد که چطور بازیبازان میتوانند از تمامی اجسام در محیط به نفع خودشان استفاده کنند. نه تنها شما میتوانید از اجسام به عنوان اسلحه استفاده کنید بلکه با توجه به فیزیک بسیار قوی بازی، ممکن است حرکت شما در بازی منجر به واکنشهای زنجیرهای شود. متن کامل مصاحبه را میتوانید در قسمت زیر مطالعه کنید:
اولین موردی که من و سازندگان برروی آن تمرکز کردیم آن بود که این بازی در رابطه با کنترل است؛ کنترل اجسام و یا کنترل عوامل طبیعی! این امر نکتهی اصلی بازی را تشکیل میدهد. کنترل اجسام محیط اولین قدم به سوی چنین هدفی بود که ما آن را به عنوان عنصر کلیدی گیمپلی قرار دادیم. شخصیت جس این توانایی را دارد که با قدرت ذهنش اجسام محیط را جابجا کند (ما اسم این نوع انسانها را تله کینتیک (telekinetic) میگذاریم) و در این کار تبحر بالایی دارد. او از این قابلیت برای دفاع از خود، حمله به دشمن و حتی برای پرواز کردن نیز استفاده میکند. این قابلیتها نیازمند طراحی دقیق و با جزئیات محیط هستند. ما باید تک تک اجزای محیط را با دقت طراحی کنیم و به تمامی مواردی که ممکن است بازیباز به آن فکر کند نیز رسیدگی کنیم. همچنین برای اجرای این ایده نیاز داشتیم تا یک پله محیط بازی را پیچیدهتر کنیم. شما میتوانید از میز، صندلی و یا هر چیز دیگری به عنوان اسلحه استفاده کنید. از طرفی دیگر عناصر طبیعی مانند آتش و آب نیز در بازی میتوانند نقش اسلحه را برای شما بازی کنند. تنها کافی است یک بشکهی بنزین را برداشته و آن را پرتاب کنید و پس از شلیک کردن به آن شاهد واکنشهای متفاوت عوامل محیطی و البته آتش گرفتن آنها باشید. همین آتش ممکن است باعث بروز انفجار دیگری به واسطهی عامل دیگری نیز شود. حتی میتوانید دشمنان را بلند کنید و به دیگر رقیبان خود پرتاب کنید. ما میخواهیم تا جایی که امکان دارد با استفاده از قابلیتهای تلهکینتیک جس دست بازیبازی را در گیمپلی باز بگذاریم. به نظر من استفاده از این ایده کمی مورد غفلت قرار گرفته است. پیش از این نیز شاهد عناوینی که میتوانستند از این قابلیت استفاده کنند بودیم (مانند سری Star Wars). البته قابل ذکر است که عناوین سری Star Wars همگی عناوینی بزرگ، موفق و قابل احترامی هستند ولی این مورد در بازی به نظر من به درستی پیاده نشده بود. ما میخواهیم به بازیباز این حس را منتقل کنیم: «شما هر چیزی را که بخواهید میتوانید بردارید و پرتاب کنید!» و اساس بازی نیز دقیقا همین امر است.
بازی Control در تاریخ نامشخصی از سال آینده میلادی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- کارگردان Black Myth Wukong: محدودیت سختافزاری سری اس علت عدم عرضه بازی برای Xbox است
نظرات
این Vپشتش چیه؟ VCONTROL FOR VENDETA