کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا

کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد

امیرحسین نصرتی
۱۱:۱۵ ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا

بدون شک God of War یکی از پرریسک‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدئویی به شمار می‌آید؛ بازی که هفت نسخه‌ی سابق مجموعه با گیم‌پلی و مضامین محبوب خود را کنار گذاشت و با تغیرات کوچک و بزرگی که حقیقتاً به مذاق خیلی از هواداران قدیمی خوش نیامد، تحولی در سری ایجاد کرد که نام آن را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت.

کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان عنوان God of War، اخیراً در رویداد Devcom حضور یافته و صحبت‌های بسیاری درباره‌ی اتفاقات پیش آمده در روند ساخت این بازی به میان آورده است. او می‌گوید زمانی که نقدها و نمرات God of War: Ascension منتشر شد، سونی تحقیقاتی درباره‌ی سلامت نام تجاری God of War انجام داد و به این نتیجه رسید که محبوبیت مجموعه رو به کاهش است. بارلوگ در ادامه گفت جمله‌ای در آن زمان وجود داشت که هرگز فراموش نخواهد کرد:

گفته می‌شد: “God of War شبیه خودروی عضلانی (گونه‌ای از خودروهای قدیمی) پدرم، و Uncharted شبیه یک اتوموبیل مک‌لارن اسپورت بسیار جذاب است و من می‌خواهم آن ماشین [مک‌لارن] را برانم.” ظاهراً ما اصلا رشد نکرده بودیم، بنابراین نیاز به تغییر داشتیم.

و سپس استودیو سانتامونیکا (Santa Monica) تصمیم به تغییر گرفت. آن‌ها بازی جدید را کاملاً تغییر دادند و معجونی را پدید آورند که کمتر کسی حتی تصور آن را می‌کرد؛ دوربین روی شانه، کنار گذاشته شدن تیغه‌های آشوب (!) و جایگزین کردن آن با تبر لوایتان، تغییر محیط اساطیری بازی و از همه مهمتر، اضافه شدن همراهی که وجودش باعث شده بود کریتوسی که به عنوان خشن‌ترین شخصیت تاریخ بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شد، از همیشه آرام‌تر به نظر برسد.

بارلوگ به یاد می‌آورد زمانی که قرار بود برای اولین بار دموی زنده‌ی God of War با اجرای ارکستر زنده در رویداد E3 2016 به نمایش درآید، تغییرات به حدی گسترده بودند که فردی نزد او آمده و وی را سرزنش کرده بود:

دو روز به اجرای دموی زنده‌ی بازی باقی مانده بود که فردی سر صحنه نزد من آمد، بر سرم خراب شد و گفت: “تو داری سِری را به فنا می‌دهی، تو بدون شک مجموعه‌ای که ما ساختیم را نابود خواهی کرد و قصد داری این کار را به صورت زنده انجام دهی. تو یک احمقی!” و من نمی‌دانستم چه واکنشی نشان دهم: “آه… متشکرم؟”

فکر نمی‌کنم دیگر حاضر به انجام چنین کاری باشم. فکر نمی‌کنم لازم باشد کسی زیر چنین فشاری قرار بگیرد. اما بازی بیش از چیزی که انتظار داشتیم خوب از آب درآمد. حتی کسی که آن شب سر من فریاد زد و گفت: “داری مجموعه را به فنا می‌دهی” نیز از من عذرخواهی کرد و گفت بسیار خب، بله، شاید کاملاً آن را نابود نکنی: “این عالی بود مرد! برای ده دقیقه، بسیار عالی بود.”

به هر صورت همان‌طور که گفته شد، همچنان برخی از هواداران قدیمی از تغییرات به وجود آمده راضی نیستند و معتقدند این تغییرات می‌توانستند در گستره‌ی محدودتری مانند چیزی که در Devil May Cry 5 شاهد آن هستیم، اعمال شوند. بازی God of War در حال حاضر به صورت انحصاری برروی پلتفرم پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. اگر از علاقه‌مندان این عنوان هستید می‌توانید نقد و بررسی آن به قلم سعید آقابابایی را از طریق این نشانی مطالعه کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا
کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PSFAN@COD گفت:

    واقعا جالبه که پشت صحنه ساخت بازی اینقدر فشار و استرس روشون بوده و با این حال بازم تونستن خودشون رو مدیریت کنن و این شاهکار رو بسازن

    • ولی باز هم نتونست در حد آنچارتد۴ خودنمایی کنه، :-)،بخش داستانی شاهکار و بخش انلاین شاهکارش، گاد جدید با وجود موفقیتش نتونست همه هوادارشو راضی نگه داره،ولی سری آنچارتد همیشه همه ازش راضی بودن، :yes:
      توی نسل ۸ تا الان گیم پلی روان تر،شاخ تر از آنچارتد ۴ ندیدم،مگر اینکه خود سازندش با انتشار لست ۲ رودستش رو بزنه

    • چقدر سختی کشیده این بدبخت
      برید عکسای بارلوک‌رو قبل گاد آو وار ببینید
      بعد مقایسه کنید با بعد عرضه گاد

      اصلا پیر شد سر این شاهکار

    • ali 110 gamer گفت:

      دوستان عزیز (مایکروفن های بی منطق 😉 ) قبل از اینکه بیاید و بگید بارلوگ داره هر روز حرف میزنه و هی خودستایی میکنه :
      توجه داشته باشید ک اینا رو همگی یکجا سخنرانی کرده و گیمفا بخش بخش پوشش میده ! :yes:

    • allfreegamer گفت:

      مگه الان نابود نشده؟کو اون زاویه دوربین که همه جای محیط و دنشمنان رو میدیدی؟ کو اون موسیقی هایی که بهتر از اون وجودنداشت؟کو اون آزادی عمل وقتی که دشمنان رو بالا مینداختی صد نوع فن روشون میشد اجرا کنی و گرفتن ها و اجرای فن های متعدد و اون زنجیر که به اون زیبایی وقتی باهاش فن اجرا میکردی؟کو اون تعداد دشمنان زیاد که همزمان با هاشون میجنگیدی و سپرهارو خورد میکردی؟کواون خشونت افسار گسیخته که سر اون دشمن رو از تنش با دست جدا میکرد و همرو نشون میدادحالا توی این جدیده سر ممیر رو جدا میکنه دوربین رو پایین میاره که نشون نده آخه گادآف وار بدون خشونت به چه درد میخوره؟داستانم که گادآف وار قدیمی بهتر و پیچیده تر بود شاهکار یعنی ۶ تا گادآف وار قبلی.

    • Emad_H_93 گفت:

      PSFAN@COD
      قبلتر یه نظر نوشتی که شخصیت قبلی کریتوس رو خراب کردی.
      من با شما مخالفم. کریتوس سه گانه اصلی(شماره ۱،۲،۳) اساطیر یونانی بهترین و جذاب ترین شخصیت صنعت بازیه که نظیر نداره.
      اون مثال هایی که درباره کشتن افراد بیگناه زدی، اگه عمیق تر به شخصیت کریتوس نگاه کنی، شاید کارهاش درست نباشه، اما قابل درک میشه.
      تنها دلیلی که این بازی (و کریتوس) جدید رو برای من قابل تحمل میکنه اینه که کریتوس در گذشته خیلی سختی و عذاب کشیده و حق داره که به کمی آرامش برسه.
      این بازی فوق العادس ولی از ارزش های سری اساطیر یونانی کم نمیکنه.
      شخصیت قبلی کریتوس هم خیلی پیچیده تر بود و نمیشه اون رو با چند تا مثال از کارهاش خلاصه کرد.

      یک نگاه به کریتوس سه گانه اصلی اساطیر یونان:

      کریتوس یه جنگجوی بیرحم و سرسخت بود
      که هدفش یک چیز بود:
      انتقام از کسانی که برای اون رنج و بدبختی آوردن.
      کریتوس خشن و مخالف اصول اجتماعی بود. بیرحمانه جنگجوها، هیولاها، خدایان و حتی بیگناهان زیادی رو کشته بود. کریتوس مَردی بود که همسر و بچه خودش رو در کمال خونسردی کشته بود. فقط به فکر خودش بود و هیچ احترامی به اونایی که پایین تر از خودش بودن نمی گذاشت.
      ولی چی باعث متمایز بودن اون نسبت به بقیه شخصیت های غیر اجتماعی میشه؟
      اون بی ریاست و ترحم هم داره.
      همچنین او به بقیه دروغ نمیگه تا به اون چیزی که میخواد برسه.
      شخصیت کریتوس غم انگیز بود.
      در قسمت اول بازی با اون احساس همدلی میکردیم. یه مَرد که خانواده خودش رو از دست داده بود و غرق در گناه به قتل رسوندنشون بود. در آخر هم وقتی انتقامش رو از خدای جنگ و ارباب قبلی خودش گرفت (کسی که کریتوس رو تبدیل به جنگجویی کرده بود که هیچ چیز جلو دارش نیست) باهاش همدردی میکردیم. این سری بازی میتونست همونجا تموم بشه ولی طرفدارها کریتوس رو دوست داشتن و ما یه دنباله داشتیم که در اون کریتوس خدای جنگ میشه. ولی نشانه هایی از شورش در بین خدایان المپ نشون داده شد. کریتوس به ارتش اسپارتانش دستور داد تا هر چند تا شهر یونانی که میشه رو نابود کنن تا شاید اینطوری گذشته دردناکش رو بتونه فراموش کنه. در حالی که این رو نشون نمیداد من باور دارم که به افرادش اهمیت میداد. بخصوص اینکه خودش از اونا سرباز ساخته بود. این اونجایی که یکی از آخرین سربازهای اسپارتان خودش رو بصورت اتفاقی میکشه و بعدش برای کاری که کرده بود از خودش پشیمانی نشون میده، مشهوده. این یک مثال از دلسوز و بی ریا بودن کریتوس بود.
      میتونست ازشون سو استفاده کنه درست مثل کاری که خدایان با اون کردن اما کریتوس خودش رو مثل خدایان پایین نیاورد. عقیده کریتوس این بود که سربازهاش قوی باشن و به اینکه اسپارتان هستن افتخار کنن. صاف و ساده. و کارش رو در انگیزه دادن بهشون خیلی خوب انجام داد.
      یکی دیگه از نمونه های بی ریایی و دلسوز بودن کریتوس زمانی بود که تصمیم گرفت از پاندورا محافظت کنه. با وجود اینکه پدرش رو کشته بود، وظیفه نجات و محافظت از پاندورا رو بعهده گرفت. به آخرین خواسته ی هفاستوس که حفاظت از دخترش بود، احترام گذاشت. اگرچه هفاستوس سعی کرد کریتوس رو بکشه، ولی خواسته ی خدای آهنگر در حال مرگ رو قبول کرد. فکر میکنی آدمی با سرگذشتی از اختلالات شخصیتی مخالف اصول اجتماعی به خواسته ی یه نفر مثل این که میخواست یواشکی بهش حمله کنه احترام میذاره؟ این خیلی در مورد کریتوس میگه. میشه گفت که میفهمه چون خودش یه زمانی پدر بوده.

      این باعث میشه آدم به فکر فرو بره که آدمایی با شخصیت مخالف اصول اجتماعی بخشی از انسانیت خود رو درون خودشون حبس کردن. میدونم این یه بازیه ولی کریتوس نمونه بزرگی از آدمیه با سرگذشتی از اختلالت شخصیتی مخالف اصول اجتماعی که میشه از ته دل بهش احترام گذاشت. کریتوس با وجود اینکه خشنه ولی هیچوقت به کسی از پشت خنجر نمیزنه. اون میتونه وفادار باشه تا زمانی که اعتمادش رو نشکنید.
      که ختم میشه به این. آدما از اعتماد بقیه سواستفاده میکنن که مشکلات زیادی بوجود میاره بویژه در بین جوان ها. آدمای سو استفاده گر و پرنیرنگ زیادی وجود داره که فقط به فکر خودشونن. همه یاد نگرفتن که چطوری با این دست آدمها رفتار کنن. یا اینکه فکر کنن آدمای قابل اعتماد وجود نداره. در پایان میشه گفت که شخصیتی مثل کریتوس قابل درک میشه.
      سه گانه اساطیر یونانی خدای جنگ و کریتوس یک چیز مهم رو به مردم یاد میده که باید یادمون بمونه: اعتماد یک نفر رو بشکن و امکان داره آتشی راه بیندازی که نتونی جلوی اون رو بگیری.

  • PARSARAD777 گفت:

    بارلوگ جان.. شما نه تنها مجموعه رو نابود نکردی بلکه اون رو از اوج به اوج تر رسوندی و یکی از برترین عناوین کل صنعت گیم رو خلق کردی.. شما ثابت کردی که میتونی یکی از برترین کارگردان ها باشی.. مطمئنم هیچکسی جز بارلوگ نمیتونست با هوش و استعداد خودش این مجموعه رو این چنین نجات بده :heart: :heart:
    اصلا مگه میشه هیج جا اساطیر به این زیبایی در یک بازی ویدئویی یا هر چیز دیگری به این زیبایی نمایش داده بشه؟؟
    این بازی آدم رو شیفته خودش میکنه..از این عنوان هایی هست که فقط باید از اون لذت برد و به جادوی یک عنوان و زیبایی صنعت گیم پی برد

    • PARSARAD777 گفت:

      یکی از مواردی که در بازی در بالاترین سطح ممکن قرار داره و گیمر رو شگفت زده میکنی تاثیر گذاری هست… یک عنوان برای تحت تاثیر قرار دادن گیمر به چه چیز هایی نیاز داره؟؟ ۱٫٫ موسیقی مناسب ۲٫٫٫ داستان و شخصیت پردازی و شیوه روایت عالی ۳٫٫٫ کات سین هایی با کارگردانی بی نقص ۴٫٫٫ چهره هایی که بشه احساسات رو در اون تشخیص داد و…
      خوشبختانه این عنوان در تمامی موارد بالا خارق العاده عمل کرده.. یک مثالی میزنم..
      اسپویل
      .
      .
      .
      . لحظه مرگ بالدر رو به یاد دارید.. برای من و قطعا خیلی های دیگه این کات سین یکی از زییا ترین لحظاتی هست که در هر عنوانی میشه یافت.. حالا چرا این لحظه و تمامی کات سین های بازی انقدر زیبا و تاثیر گذارند؟؟ مسلما کارگردانی یک نابغه به نام بارلوگ…
      تمامی کات سین های بازی ترکیبی از نکات مثبت هست.. موسیقی زیبا و تاثیر گذار که از زیباترین های این صنعته… زوایای مناسب دوربین… چهره های کارکتر ها که خیلی طبیعی هست.. حرکات شخصیت ها که بسیار بسیار واقعی جلوه میکنه.. صدا گذاری های تک تک شخصیت های فرعی و اصلی که واقعا شاهکاره…. شخصیت پردازی های عمیق چند لایه تک تک کارکتر ها که این در نسخه های قبلی دیده نمیشدند…
      بحث شخصیت پردازی شد.. حالا چرا من میگم که شخصیت پردازی داستان یک دست آورد بزرگ هست؟؟ عمیق بودن اون یعنی چی؟؟
      مثلا کریتوس.. ما وجه های مختلفی از کریتوس رو میبینیم که چنین چیزی در نسخه های گذشته خیلی نمود نداشت.. ما کریتوس رو میبینیم که از یک طرف عاشق و یک بادیگارد خوب برای پسرشه.. از یک طرف دیگه اون از گذشته خودش فراریه.. یک جای دیگه اون از پسرش قطع امید میکنه.. یک لحظه دیگه
      اون به رستگاری میرسه و از حقایق خودش در مقابل پسرش پرده برداری میکنه و…
      همینطور بالدر و تمامی شخصیت های دیگه به قدری خوب شخصیت پردازی شدند که واقعا حرفی برای گفتند نمیزاند..
      همین موارد باعث شده تا با یکی از شاهکار ترین عناوین تاریخ بشریت رو به رو باشیم :heart: :heart:

      • MmSd گفت:

        دوست عزیز امیدوارم ناراحت نشی و بدون این که جواب من از سر لجبازی نیست
        ولی سکانسی که مرگ بالدر رو نشون می داد با این که ناراحت کننده و تاثیر گذار بود ولی خود من به شخصه خیلی هم ناراحت نشدم چون می دونستم یکی باید دیر یا زود جلوشو می گرفت و در هر حال کشته می شد

        • PARSARAD777 گفت:

          والا دوست عزیز من با این سکانس خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و معتقدم که این سکانس کارگردانی بی نظیری رو داشت.. بعدشم از این لحظه بگزریم لحظات دیگری در بازی هستند که واقعا گیمر رو تحت تاثیر قرار میدند.. برای مثال لحظات بازیابی تیغع ها و یا کات سین پایانی بازی… شروع بازی… و صحنه ایی که کریتوس اون شراب رو که از سرزمین خودش بود به آترئوس میده و خودش یک لبخند خیلی کمی میزنه برای من به اندازه شاهکار ترین لحظات عناوین تاثیر گذار بود
          در کل اینا همه کارگردانی بی نقص بارلوگ رو میرسونه که تونسته جنین سکانس هایی رو در این عنوان خلق کنه که آدم هرچی ببینه خسته نمیشه

        • Last Of Us گفت:

          قشنگ ترین صحنه بازی بود که من ۴۰ ۵۰ بار دیدم
          ولی ناراحت کننده نبود شوک آور بود بیشتر

    • mahdisam گفت:

      نه برادر من ایشون گاد رو از بین برد به جاش یه هیبرید جالب توجه از tlou و skyrim و witcher ساخت، ولی فن بیس بازی به حدی قوی هست که کسی جرئت اعتراض به تغییر سبک بازی از هک‌اند‌اسلش به اکشن‌ادونچر رو نداشته باشه.
      انکار نمی‌کنم که ساختن این بازی کار راحتی نبوده و بازی خیلی خوب از کار دراومده ولی بازی هیچ شباهتی به GoW نداره.
      (کریتوسی که به خاطر زن و دخترش کل پانتئون یونان‌و به خاک و خون میکشه میره یه گوشه یه زندگی آروم رو با یکی دیگه شروع می‌کنه؟ این شخصیت کریتوس رو ۱۸۰ درجه تغییر داده و تنها شباهتش به کریتوس قیافه‌شه تو هر کتاب یا مجموعه دیگری بود پوست نویسنده رو می‌کندن ولی خب…)

      • JJSTYLE36 گفت:

        شرط میبندم حتی بازی نکردی…شرط میبندم … فقط رفتی ویدیو هارو تو یوتیوبی جایی دیدی چون اگه بازی میکردی و با بازی ارتباط برقرار میکردی تحول شخصیت کریتوس رو درک میکردی و میفهمیدی که کریتوس الان هدف بزرگتر از خودش داره و اونم بچشه…هیچ توضیحی لازم نیست اگه بازی کرده باشی میفهمی

      • PARSARAD777 گفت:

        دوستان من به یک نتیجه رسیدم.. بیاید جواب کسایی که هیچی از روند تغییرات و تحولات شخصیتی و لازمه های یک ابر شاهکار حالیشون نیست رو بیخیال بشیم و جوابشون رو ندیم…بالاخره اینا دیگه به هیچ صراطی مستقیم نیستن و بحث باهاشون بی فایده هست..
        مثلا شما کامنت بالای کاربر brutal shooter ببینید… اصلا نمیدونم چرا همچین آدمایی انقدر نفهمند

        • mahdisam گفت:

          توهین نکن برادر من
          من الان کارم نقد اثار ادبیه بعد چیزی در مورد تغییر و تحول شخصیت نمیشم؟ شمایی که درک می کنی به من توضیح بده چرا ما نباید بخش اعظم این تحول رو ببینیم و در مورد دلایل و اتفاقاتی که مارو به این‌جا رسوند مطلع بشیم به جز اشاره های سطحی و گذرا.
          در ضمن اگر دنبال تحول شخصیتی میگردی برو نغمه آتش و یخ رو بخون یا فرزندان هورین رو یا تولد یک قهرمان رو

      • hesam_n گفت:

        حرفتو قبول دارم کاش با کریتوس اینکارو نمیکرد و سراغ یه پروتاگونیست جدید میرفت اینجوری خیلی بهتر بود برای فرنچایز.

        • PARSARAD777 گفت:

          اخه بنده خدا…برو ببین چقدر همه از این تغییرات راضیند که یوزر اسکور بازی جزو برترین های تاریخه.. بعد بارلوگ نابغه بیاد به حرف امثال شما توجه کنه که هیچ فکر و استدلال منطقی پشتش نیست؟؟

          • PSFAN@COD گفت:

            متاسفانه این ها قبول نمی کنند که گاد نیاز به تغییرات داشته
            از این بد تر قبول نمی کنن تغییرات بازی درخشان و بی نظیر بوده

          • hesam_n گفت:

            اجازه میدم تو نظر خودتو داشته باشی این سری بهترین بازیایی که من بازی کردم و این نظر من عجیبه برام انقد برای تو مهمه که من چی میگم.

            • PSFAN@COD گفت:

              شما در جایگاهی نیستی که به ایشون اجازه بدی نظرش رو حفظ کنه یا تغییر بده
              حال که خیلی براتون عجیبه ما به نظرتان توجه می کنیم و سرش باهاتون بحث می کنیم اصلا نظرتون رو به اشتراک نذارید بهتره چون ظاهرا هدف اشتراک گذاری نظر هم حتی نمی دونید

              • hesam_n گفت:

                من کاریو میکنم که توقع دارم بقیه ام بکنن
                من کی به خودم حق دادم اجازه کاریو بدم یا نه؟؟
                نظرهارو خوندم و اونی که باهاش موافقتر بودم و جواب دادم
                چرا سیاه سفیدین؟ نظر شما درسته هرکیم اینجوری فک نمیکنه اشتباه میکنه؟؟

                • PSFAN@COD گفت:

                  نقل قول از شما
                  :اجازه میدم تو نظر خودتو داشته باشی
                  درباره انتهای کامنتت هم باید بگم حرفت وقتی غلطه میام و اظهار نظر می کنم تا یه نفر مثل خودت دچار عقیده اشتباه نشه.
                  هرگز به این فکر نمی کنم که هر چی میگم درسته
                  فقط به این باور دارم که
                  چیزی که درسته،درسته و باید بیانش کرد و جلوی نظرات اشتباه باید سکوت رو کنار گذاشت.
                  معنای سیاه سفید بودن هم اصلا به این شرایط فعلی نمی خوره.
                  بیشتر روی به کار بردن عبارات مناسب کار کنید و بیشتر هم فکر کنید.
                  موفق باشید.

                • hesam_n گفت:

                  درسته مرسی که آگاهم کردین
                  شمام موفق باشین

          • mahdisam گفت:

            خب چه ربطی داره به یوزر اسکور اگه همه راضی باشن دلیل به بی‌نقص بودن نیست و از اون جالب تر چرا انقدر راحت سر یه بازی به یه نفر دیگه صرفا چون نظرش با شما فرق داره توهین میکنید؟

      • Mikasa گفت:

        ببین دو حالت داره
        ۱: یا فرنچایز گاد آف وار برای همیشه متوقف میشد چون با اون کریتوس قبلی هیچ دلیلی برای ادامه ی داستان نبود (کریتوس به هدفش رسید )
        در واقع گاد آف‌ وار بعد از نسخه سوم از بین می رفت
        ۲:‌یا مجبور بودن یه بازی عالی در ادامه ی گاد آف‌ وار بسازن
        سونی اومد گزینه ی دوم‌رو انتخاب کرد
        بجای اینکه فرنچایز رو کامل از بین ببره
        اومد یه شاهکار تحویل داد
        برای گزینه ی دوم کریتوس نیاز داره به یک هدف جدید
        هدف جدیدش هم رهایی از بار انتقام‌ و رسیدن به یه رستگاریه که‌تو خیلی از داستان های کلاسیک هم اتفاق میفته
        قرار نیست داستان انتقام همواره ادامه داشته باشه بعد انتقام همیشه رستگاری فرا میرسه
        کریتوس رستگاریشو با ازدواج با فی رغم میزنه
        یه موجود نامیرا که بار گذشته و کشته شدن مردم المپ‌رو دوششه مسلما دنبال یک راه برای فرار از گذشته ش میگرده‌و فی تونست به کریتوس یه زندگی جدید بده
        به همین راحتی داستان این سری قابل توجیهه
        شخصیت پردازی کریتوس هم همینطور
        وقتی چیزی برای انتقام دیگه نداره
        وقتی انتقامشو به بدترین وجهه گرفت
        وقتی زد نصف بشریت رو نابود کرد
        مسلما دیگه اون شخصیت قبلی نخواهد بود
        برای گیم پلی هم دلیل موجه داشتن
        اولا که گاد اف وار اسنشن چه‌تو فروش و چه تو نمرات شکست خورد‌و این یه پیام بود
        نیاز به تغییرات بنیادیه
        باید از پایه ساختارو عوض کرد
        ثانیا گیمرای امروزی دنبال مدت زمان گیم‌پلین برای همین مجبور شدن بازی رو نیمه جهان باز بسازن
        ثالثا گیمر های امروز دنبال تنوع بیشتری تو گیم‌پلی هستن
        پس مجبور شدن گیم‌پلیو مشابه سولز بسازن
        حالا اینکه میگی ترکیب تلو و ویچره رو‌ نمیدونم از کجا اوردی
        اولا تلو عناصر مخفی کاری داشت گاد نداره
        تلو داستان محوریت اصلیش بود گاد گیم‌پلی محور اصلی
        ویچر‌و اسکایریم هم مبارزاتشون کیلومتر ها پایینتر از این گاده و اصلا شباهتی ندارن نمیدونم‌ چطور مقایسه کردی

        • Godofwar0385 گفت:

          من نمیدونم چرا یه عده فکر میکنند کریتوس همیشه باید دنبال انتقام باشه تو سه نسخه ی اصلی و سه نسخه ی فرعی انتقامشو به بدترین شکل گرفت گاد سه کاری کرد که بشه بهترین بازی عمرم و زیباترین انتقامی که میشه گرفت ببینید همه رو کشت یونان و کشت تموم کرد چرا هنوز باید تو یونان باشه چرا تغییر نکنه خدای خدایان یعنی زئوس و کشت حالا تو یونان بمونه کیو بکشه ببینید انتقامش تموم شد اینو یه عده نمیفهمند و نمیخاند که بفهمند که یونان تموم شد پس به کل جوابشونم ندی راحتتری

        • PSFAN@COD گفت:

          فکر کنم منظورش از تلو،شباهت دوربین بازی با تلو هست.
          اسکایرم هم احتمالا منظورش بعضی مکان ها هست.
          در کل فرض می کنیم حرف ایشون درست باشه و کل بازی کپی باشه.
          تا باشه از این کپی های شاهکار!
          بگید بقیه هم کپی هایی این چنین معرکه بسازند.

          • Godofwar0385 گفت:

            یه عمر هزارتا بازی از دوربین اویل چهار کپی کردند تقلید نبود الان که سانتا گذاشته رو بازیش شده تقلید و جالب اینجاس جوجه گیمرای نسل هشتی که با ریمستر لست بازی کردن و شروع کردن فکر میکنند این دوربین مختص لسته و اول ناتی داگ این دوربین و اختراع کرده

          • mahdisam گفت:

            مگه من گفتم بده گفتم الهام بازی به جای این که گاد های قبلی باشه از این سه تا بوده مخصوصا تلو که بخش قابل توجهی از زمینه داستانی رو از اون الهام گرفتن و حتی خودشون هم گفتن اینو

        • PARSARAD777 گفت:

          میکاسا جان با کل حرفات موافقم.. فقط یک چیزی
          نمیشه گفت که گاد صرفا گیم پلی محور اصلیش بوده.. چون مشخصه سازندگان هرچقدر برای ساخت یک گیم پلی بی نقص تلاش کردند همونقدر هم برای نوشتن و خلق یک داستان ماندگار زحمت کشیدند… شاید نسخه های قبلی گیم پلی نقش مهم تری از عناصری مثل شخصیت پردازی کارکتر های فرعی داشت ولی این نسخه از لحاظ داستان و گیم پلی واقعا حرف نداره

          • Godofwar0385 گفت:

            والا داستان گاد یک و دو و سه مخصوصا یک و دو رو هر کی بخونه متوجه میشه که چقدررررر زیباست گیم‌پلیشم که دیگه حرفی واسه گفتن نزاشت کلا گادای قدیم عیبش این بود که زیادی شاهکار بود ولی الان گاد جدید از نظر من بهترین داستان نسل هشت و داره خدایی کدوم بازی اینقدر داستانش قشنگه رو داستانش هیچ جای بحثی نیست گیم پلیشم عالیه همچین داستانی کار هر شرکتی نیست که بسازه

          • Mikasa گفت:

            دقیقا برای همین این گاد یه شاهکاره
            چون به شخصیت پردازی و داستانش به خوبی عمل میکنه در عین حال گیم پلیش خیلی جذابه
            یه شخصیت منفی قدرتمند داریم و عالی که حتی باهاش همدردی میشه کرد
            فریا یه شخصیت مادره که کاملا اعمالش قابل توجیهه و کاملا در مورد گذشتش مطلع میشیم
            براک و سیندری با اینکه شخصیت فرعین‌ولی شخصیتشون در طی بازی‌ رشد میکنه و به فان کردن ماجرا کمک میکنن
            میمیر که هم فضای طنز بوجود میاره و حالو هوای بازیو تغییر میده ‌ و هم اسطوره هارو برای ما بیان میکنه تا با دنیای بازی اشنا بشیم وقتمون تلف نشه
            کریتوس و آترئوس هم که واقعا شخصیت پردازی و رشد شخصیتشون عالی بود در طی داستان
            اون لحظه که کریتوس به آترئوس رو‌اولین بار به اسم صدا میکنه اخر بازی
            این بازی کلاس درس شخصیت پردازیه
            داستان بازیم هیچ نقصی من توش ندیدم واقعا جذاب بود و بهترین بستر رو برای گاد اف وار های بعدی فراهم کرد

        • mahdisam گفت:

          اولا که خب من طرفدار این نظرم که یه سری باید تو اوج تموم بشه جایی که داستان قرار بوده تموم شه نه این که چون این سری درآمدزاست تولیدش رو ادامه میدیم به هر قیمتی حتی تغییر سبک
          در مورد شباهت بازی به اسکایریم ،ستینگ بازی(محیطی که بازی توش جریان داره) شباهت قابل توجهی به اسکایریم داره، در مورد ویچر و tlou هم منظورم استفاده از ستینگ داستانیش بوده. و البته مبارزات به نظر من بیشتر شبیه نسخه روون‌تر ویچر بود تا سولزبورن

          و خب در مورد داستان هر چیزی در هر داستانی قابل توجیه هست ولی این تحول شخصیتی که کریتوس رو به سمت میبره رو داستان باید روایت کنه نه اینکه من و شما از فلان لحن صحبت شخصیت این نتیجه گیری رو داشته باشیم داستان ما رو یهو از شخصیتی که تو نسخه سوم رهاش کردیم پرت میکنه به یه شخصیت کاملا متفاوت که اگه قیافه و اسم کریتوس رو نداشت هیچ کس تصورشم نمی‌کرد که این کریتوس باشه

          ولی به نظر میرسه شما کامنت منو نخوندید که گفتم که بازی خیلی خوبی از کار درومده ولی GoW نیست که اینو خودتون هم تو کامنتتون بهش اشاره کردید.

    • Godofwar0385 گفت:

      من خودم بشخصه گادهای قدیمی واسم برترین بازیای تاریخند مخصوصا سه گانش هیچ چیزی رو باهاشون عوض نمیکنم و بهترین بازیهای تاریخم اصلا نمیتونم کنارش بزارم چون وقتی به داستان گاد یک و دو فکر میکنم وقتی به بلاهایی که سر کریتوس اومد به اون داستان و گیم پلی و تم یونان فکر میکنم وقتی به موزیکش و نعره های عجیبش فکر میکنم میگم ن دیگه تکرار نمیشه بگذریم گاد جدید و یه عده میکوبند که شرط میبندم گادای قدیمم بازی نکردند یه عده که فکر میکنند بازی بتید تا ابد به همون سبک ساخته شه نمونش انچارتد . تو همین لاست لگسی گیم پلی همون بود و مراحل و اتفاقات همون نسخه ی چهار بود درسته دی ال سی بود ولی باور کنید خودش یه بازی جدید بود گیم پلیش همون بود خلاقیتی دیگه توش نبود مطمئن باشید همین انچارتدم نسخه ی بعدیش بخاد ساخته شه چیز جدیدی توش ندارند بزارند بازی یواش یواش نمراتش پایین میره حالا ناتی داگ یا مجبوره لست و بسازه و استراحت به انچارتد بده یا به کل انچارتدو ولش کنه سانتا هم دقبقا همین کارو با گاد کرد چرا تغییر نده چرا نوآوری نیاره چرا؟؟؟ خیلی ها هم درک دارند میفهمند معنی بازیو و تغییرو و اصلا هم با یه مشت بچه که درکی از اینا ندارند نباید بحث کرد خودم اونوقتا دائم بحث میکردم ولی فهمیدم باید جواب نداد تا بفهمند خودشون

      • PARSARAD777 گفت:

        :yes: :yes: دقیقا درست میگی
        والا ما با گاد های قدیم هم زندگی کردیم ولی من خودم معتقدم بارلوگ درست ترین کار ممکن رو کرد.. یعنی این فرانچایز رو جوری تغییر داد تا یک خاطره های فوق العاده و متفاوت برای گیمر ثبت بشه و از طرفی بازم حس تجربه یک نسخه از فرانچایز گاد رو داشته باشه.. حالا نمیدونم یک عده چرا و چگونه به جادوی این گاد جدید ایمان نمیارند… بابا اخه این نسخه فوق العاده شاهکاره.. اونقدر شاهکار که من بعد از تجربه اون فقط میخواستم ازش تمجید کنم.. از گیم پلی تا داستان و گرافیک و صداگذاری.. همشون من رو متعجب کردند که چرا انقدر این بازی کامل و بی نقصه؟؟

        • Godofwar0385 گفت:

          تازه این گاد شروع یه جنگه بزرگه خیلیا میگند چرا انتقام نیس خوب وقتی کریتوس تو نورسه و اونجا به کسی جنگ نداشته و کسی و نمیشناسه از کی انتقام بگیره ولی ببین الان جنگ شروع شد بالدر و پسرای ثور کشته شدند و الان ثور و اودین دست رو دست نمیزاره که یه خدا که اصلا اهل یونانه بیاد تو نورسشون و پسراشون و بکشه مطمئن باشید قسمت بعدی خیلی حماسی تر و بهتر از این نسخس والا من‌که یه عمر گادای قدیم و بازی کردم الان اینم هشت بار تموم کردم و لذت میبرم‌

      • mahdisam گفت:

        خب برادر من باید ip جدید ساخت نه این که همه چی رو عوض کنی به جز اسم سری و اسم شخصیت. جدا اگرگاد دیگری ساخته نمی‌شد داستان ناقص مونده بود گرهی مونده بود که اینجا باز شه یا خط داستانی ناتمام مونده بود که روایت شه؟

        در ضمن برادر من یه عده دوست دارن یه انیمه مثل ناروتو رو دنبال کنن با خدا قسمت یه عده هم کابوی بیباپ ۲۶ قسمتی رو دوست دارن نباید توهین کرد!!!

  • Aradkeshvari گفت:

    ولی ولی چی شد؟!!آفرین درست حدس زدین یه بازی فراتر از شاهکار ساخت.بارلوگ دیگه قدرت خودت رو به همگان ثابت کردی :inlove:

  • mahdi.r گفت:

    کوری بارلوگ کارگردان بزرگیه و با god of war این رو به همه ثابت کرد

  • ASSADullah گفت:

    کسی که کریتوس رو به زندگی برگردوند بارلوگ بود نه کسی دیگه

  • JJSTYLE36 گفت:

    شما فصل جدیدی در این مجموعه شاهکار ایجاد کردی که قراره اگه بیشتر نه “حداقل” به اندازه مجموعه قبلی شاهکار باشه
    قبول دارین انتخاب بسیار سختی بود که از تبر استفاده کنیم یا سلاح های قبلی؟

  • N_G گفت:

    تو نگران نباش استاد چیزی ساختی که تا ابد در یاد ها خواهد ماند

    ( ابر شاهکار تاریخ)

  • STAR1 گفت:

    خدایی داستان ساخت بازی از داستان خود بازی طولانی تر شده, یه کتاب ۱۰ جلدی میشه ازش درآورد.

  • فرشاد گفت:

    تنها کامنتی که میتونم به این عنوان خبر بدم یک جمله است که کاش کوری بارلوگ میتونست ابراز رضایت ما ایرانی هارو هم ببینه تا خوشحال تر بشه فقط همینو میگم ممنونم از بارلوگ نه کمتر نه بیشتر تغییرات به وجود اومده اولش یکم برام سخت بود چون بالاخره ۲ نسل رو با اون دوربین و گیمپلی گذروندم ولی با اینحال همیشه تغییر که بد نیست ممنونم ازت بارلوگ جان ایولا داری دمتم گرم امیدوارم همیشه همینجوری پرقدرت و مستحکم به کارت ادامه بدی تو هرچی بسازی به دیده منت ما تهیه اش میکنیم و ازت پشتیبانی میکنیم البته لازم به گفتن نبود ۸ هفته صدر فروش خودش گویای همه چیزه

  • Pedram Zarei گفت:

    منم اولش حس می کردم به خاطر تغییراتی که در سبک بازی ایجاد شده به خوبی شماره های قبلیش نیست ولی وقتی گیم پلی بازی رو به طور کامل مشاهده کردم (از طریق تریلر های گوناگون) فهمیدم که این تغییرات کاملا مثبت بوده و در جهت پیشرفت بازی ایجاد شده ؛ امیدوارم سایر دوستان هم گاد جدید رو دوست داشته باشن

کارگردان God of War: قبل از معرفی بازی به من گفتند تو مجموعه را نابود خواهی کرد - گیمفا