کارگردان بازی از سیستم مبارزات دریایی در Assassin’s Creed Odyssey میگوید
مبارزات دریایی در چند سال گذشته تبدیل به بخش مهمی از عناوین Assassin’s Creed شده است؛ به ویژه در دو عنوان Black Flag و Rogue که تمی شبیه به دزدان دریایی داشتند. حال این ویژگی به Odyssey بازگشته است؛ اما با یک بازنگری کلی که آن را با تم یونانی بازی سازگار میکند.
در این راستا، به تازگی وبسایت IGN گفتگویی با اسکات فیلیپس (Scott Phillips)، کارگردان بازی داشته است تا نگاهی عمیقتر به سیستم مبارزات دریایی که در Odyssey ارائه خواهد شد، داشته باشد. این کارگردان به برخی از تغییراتی که در این زمینه اعمال شده تا با زمان بازی سازگاری داشته باشد اشاره کرده است؛ همچنین تغییراتی که در واقع باعث بهتر شدن این مبارزات خواهد شد. در ادامه صحبتهای فیلیپس را در این خصوص میخوانید:
ما احساس کردیم که الان وقت مناسبی است تا ویژگیای را به بازی بازگردانیم که طرفداران در عناوین پیشین Assassin’s Creeds از آن بسیار لذت میبردند. در Origins شاهد حضور کوتاهی از آن بودیم و سپس ما آن را بازطراحی کردیم. ما مجبور بودیم تا تمام بخشهای آن را دوباره توسعه دهیم تا با ماهیت یکپارچه و جهانباز بازی سازگاری داشته باشد.
کشتی که شما کنترل میکنید با نام Adrestia شناخته میشود ( هم برای Alexios و هم برای Kassandra). این کشتی عملکردهای بسیاری دارد که از جمله آنها میتوان به این اشاره کرد که شما میتوانید سرعت کلی کشتی را تعیین کنید. همچنین میتوانید بسته به حملات خود، سرعت شلیکهای خود را نیز تعیین کنید. فیلیپس در ادامه توضیح داد:
ما میدانستیم که این بسیار متفاوتتر از یک کشتی دزدان دریایی در قرن ۱۷ میلادی است؛ بنابراین ما باید با روشی دیگر آن را توسعه میدادیم.
اینبار به جای تهیه انواع مختلفی از مهمات، میزان آسیب وارده از سوی شما بر اساس یک سیستم Adrenaline افزایش مییابد. به عنوان مثال، اگر شما میزان مشخصی آسیب را به یک کشتی وارد کنید، خواهید دید که گزینههای جدید بیشتری برای حمله در دسترس شما قرار میگیرد که از جمله آنها میتواند به پرتاب نیزههای آتشین و یا قابلیت استفاده از منقلهای آتش برای مبارزات در فاصله نزدیک اشاره کرد. اگر شما نقاط ضعف کشتی را هدف بگیرید، آسیب بیشتری وارد خواهید کرد و میتوانید سریعتر دشمنان خود را سرنگون کنید.
شما همچنین میتوانید کشتیهای دیگر را بکوبید و در هم شکستن آنها را شاهد باشید. اما این بدان معنا نیست که شما کنترلی برروی کشتی خود ندارید؛ به منظور ارائه سیستم حرکت موثرتر، شما میتوانید کنترل بهتری بر سرعت خود داشته باشید. بنابراین شما میتوانید یک حمله کوبنده سریع را متوقف کرده و روشی دیگری را برای سرنگونی کشتی دشمن انتخاب کنید. فیلیپس در این خصوص توضیحات زیر را ارائه داد:
بازی در این زمینه بیشتر سریع و خشن شده است. این حملات کاملا دقیق نیست چرا که بر مبنای آن دوره تاریخی است و این که آنها چگونه میجنگیدند. این چیزی است که ما برای آن تلاش کردیم و هدفمان این بوده است.
نحوه کنترل کشتی در واقع بسته به این که چه کسی آن را کنترل میکند متفاوت است. Alexios و Kassandra گزینههایی در اختیار دارند تا ناوبانهای متفاوتی به آنها ملحق شوند و این ناوبانها شخصیتهای مختلفی نیز دارند. بعضی اوقات شما میتوانید از طریق گفتگو آنها را متقاعد سازید و گاها نیز باید با آنها بجنگید تا به شما ملحق شوند. جاناتان دومانت (Jonathan Dumont) مدیر نوآوری Odyssey، در این خصوص توضیحات زیر را ارائه داد:
ما میخواستیم مطمئن شویم که شما تنها نیستید و این که میتوانید خدمه خود را تشکیل داده تا به شما در این ماجراجویی کمک کنند. بیشتر NPCهایی که در جهان بازی ملاقات میکنید را میتوانید استخدام کنید و آنها بسته به مهارتی که دارند به کشتی شما کمک خواهند کرد.
Assassin’s Creed Odyssey قرار است روز جمعه ۱۳ مهر ۹۷ (۵ اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی) بر روی پلتفرمهای رایانههای شخصی، اکسباکس وان و پلیاستیشن ۴ منتشر شود. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از این عنوان هستید میتوانید تحلیل و بررسی نمایش این بازی در رویداد E3 2018 که توسط محمد آریامقدم به رشتهی تحریر درآمده است را در این نشانی مطالعه کنید. همچنین برای پیگیری سایر اخبار مربوط به بازی، میتوانید به این نشانی مراجعه نمایید.
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
نظرات
ای جان
انقدر توضیحات دادن
سر آخرم میبینیم با یه سیستم کاملا ساده و بچگانه مواجهیم
خیلی شبیه اوریجینزه گیمپلیش
از یوبی سافت توقع بیشتری می رفت… شده مثل فارکرای ۴ و پرایمال
این نسخه من و یاد بلک فلک و روگ میندازه دقیقا اساسین کرید روگ هم کپی پیست بلک فلگ بود اینم همون اشه ی کپی پیست مسخره از اوریجینز
بابا دیگه دلیل نمیشه چون تو یک نسخه مبارزات دریایی موفق باشه بعدش تو نسخه های بعد هم بذارین. :laugh:
خسته کننده ترین بخش سری آساسین برای من همین بخش کشتی رانیش انجامش میدادم فقط به خاطر اینکه زودتر تموم شه به بقیه بازی برسم.
دلت میاد؟جدی هیجان بالایی داره مبارزاتش البته انقد تو بلک فلگ انجام دادیم شاید یخورده تکراری شده باشه.
بهترین اساسین تو سری میشن ببینید کی گفتم ندیدید هم برام مهم نیست
الحق که ساز مخالفی 😐
والا دیگ احساس میکنم بیش از حد میخواد هایپ کنه 😀
البته فن سخت یوبی ام ! ولی یوبی جان قبول کن کپی اریجینز هست دیگ هرچند با یه بازی سرگرم کننده ای طرفیم
اما اینکه خیلی شبیه اریجینز شده کمی نگران کنندس …
یوبی شهرت داره تو هایپ کردن تو خالی ملت بازی و مثلا با ی گرافیک ابدار نشون میده بعد بازی و انجام میدی میبینی دانگرید شده اول باگ بوده بعد دو سه تا میشن چسبوندن بهش ساید میشن هاشم همه تکراری
عزیز ساید مشن تکراری ندیدی والا اینارومیگی تکراری.شما برو فاینال فانتری اخری درگونایج اخری که بازی سال شد ببین همه ساید کوئستا برو اینو از این منقطه بگیر بیار اینجاست یا سه تا ایتمو پیدا کن بیار و برو.حالا این صد برابر بهتره کوئستاش.قبلا ساید کوئستا تو بازیا بجز اسکایریم وویچر و فال اوت افتضاح بودن
من نمیدونم چرا اینقد بازیو بعضیا میکوبن
بعضیا چرا اینطور نقدهای پرفوسلانه میکنن
بابا ببینین کجایین
بابا اندازه ما الان خلیج عدنه نهایتش ارتشهای فرازمینی
پس واقع بین باشین
اینکه از بس اساسینهای مختلف بازی کردین و گیمپلیش دلتونو زده بحثش جداست
اساسین جدید تغیرات اساسی کرده چون یوبی با اورجین تونست تا حدود زیادی بفهمه چه تغییراتی میتونه بکنه که بازیش لذت بخش و جالب بشه
تمام دنیا پره از نقدهای مثبت واسه بازی ولی اینجا همه میکوبنش انگار همه با انگشت کوچیکشون هر ماه بازی آ آ آ میسازن بابا بیدار شین نهایت بازیسازای حرفه ایمون بازی زولا رو میسازن یا عدن
برین بجای اساسین جدید شما قتل در طهران رو بازی کنین اقایان و خانمان فورپوسول
من پارسال که اوریجنز هم همین تغیرات رو داشت خوشحال بودم و از موفقیتش هم همین طور ولی الان خوشحال میشم اگه این یکی موفق نشه.
یکی نیست به این یوبی بگه بابا جان اگه ویچر و اسکایریم نقش افرینی ان به این خاطره که از اول این جوری بودن ولی اساسین فرق داره خیلی هم فرق داره
یه سری ها هیتر هستن که حسابشون جداست :no: بعدشم حرف شما کاملا اشتباه هست اولا همه تعریف نکردن خیلی ها مخالف اینجور تغیرات هستن(من خودم مخالف نیستم فقط گرافیکش افتضاح هست :no: )بعدشم چه ربطی داشت چون ما صنعت بازیسازیمون توی دیوار هست نباید در مورد بازی های AAA اظهار نظر کنیم و یا نقدشون کنیم :no: ما بازیساز نیستیم بلکه گیمر هستیم 😉 پس خواهشن از این نظراته پرفسور گونه نزارید :no:
من نمیدونم چرا اینقد بازیو بعضیا میکوبن
بعضیا چرا اینطور نقدهای پرفوسلانه میکنن
بابا ببینین کجایین
بابا اندازه ما الان خلیج عدنه نهایتش ارتشهای فرازمینی
پس واقع بین باشین
اینکه از بس اساسینهای مختلف بازی کردین و گیمپلیش دلتونو زده بحثش جداست
اساسین جدید تغیرات اساسی کرده چون یوبی با اورجین تونست تا حدود زیادی بفهمه چه تغییراتی میتونه بکنه که بازیش لذت بخش و جالب بشه
تمام دنیا پره از نقدهای مثبت واسه بازی ولی اینجا همه میکوبنش انگار همه با انگشت کوچیکشون هر ماه بازی آ آ آ میسازن بابا بیدار شین نهایت بازیسازای حرفه ایمون بازی زولا رو میسازن یا عدن
برین بجای اساسین جدید شما قتل در طهران رو بازی کنین اقایان و خانمان فورپوسول جان
چیزی رو که نمیدونی برا چی الکی نظر میدی ؟ تو خود خارج هم از این بازی گله دارن برو نظرات پلیرها رو تو پست های تریلر بازی تو یوتوب بخون همه یا دارن میگن بازی کپی پیسته اوریجینزه یا دارن میگن دی ال سی جدید برای اوریجینز هیشکی به این بازی نقد مثبت نشون نداده شاید تنها نقد مثبتی که بگیره به خاطر سیستم گیر باشه و تمدن یونانی و جزئیات یونان وگرنه واقعا همه چیش کپیه و اینکه ی چیز بزرگ رو نداره اساسین بدون هیدن بلید مثل قورمه سبزی بدون سبزیه یا حتی بدتر