یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا
یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا
یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا
یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا

یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018

محمد آریامقدم
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا

E3 2018 نیز به پایان رسید و برای E3 بعدی باید ۱ سال دیگر صبر کنیم. در E3 امسال احتمالا به جز Electronic Arts که چند سالی است با دوران اوج خودش فاصله گرفته است، بقیه کمپانی‌ها توانستند کنفرانس‌های خوب و قابل قبولی به نمایش بگذارند و رضایت عموم را جلب کنند. هر کمپانی بازی‌های خاص خود را داشت که بعضی از آن‌ها IP‌های جدید بودند و بعضی هم نسخه‌هایی جدیدتر از IP‌های معرفی شده در سال‌های گذشته. البته نمی‌توان این نکته را انکار کرد که در این میان عده‌ای هم ناامید شدند و معرفی نشدن نسخه جدید فرنچایز مورد علاقه‌شان تا حدی از لذت این E3 کاست. به جز بازی‌هایی که نمایش آن‌ها از پیش رسما قطعی به نظر می‌رسید و همچنین بازی‌هایی که احتمال حضورشان خیلی بالا بود، E3 امسال سوپرایزهایی هم داشت. اگر احیانا کنفرانس‌های E3 را از دست داده‌اید می‌توانید با کیفیت‌های مختلف این کنفرانس‌ها را از گیمفا دانلود کنید و نهایت لذت را ببرید. همپنین تحلیل کنفرانس‌ها نیز هم اکنون در آرشیو گیمفا موجود بوده و از این مطالب هم می‌توانید استفاده کنید. یکی از کنفرانس‌های جذابی که شخصا از آن لذت بردم کنفرانس Ubisoft بود، کنفرانسی که نمایش‌های راضی‌کننده‌ای داشت و اکثر طرفداران را راضی نگه داشت. البته معرفی نشدن نسخه‌های جدید فرنچایز‌هایی مثل Prince of Persia و به خصوص Splinter Cell سبب ایجاد نارضایتی بین بسیاری از بازی‌بازها شد. با وجود این‌که شایعات زیادی مبنی بر معرفی یک Splinter Cell جدید در E3 به گوش می‌رسید اما این اتفاق شیرین رخ نداد و در حال حاضر تنها بازی در حال توسعه کمپانی فرانسوی که پیشوند Tom Clancy دارد The Division 2 است. همچنین این موضوع برای طرفداران سبک مخفی‌کاری نیز چندان خوشایند نیست چرا که حالا تنها بازی که می‌توانند برای آن انتظار بکشند Hitman 2 است.
شاید جنجالی‌ترین اتفاق E3 کنفرانس یوبی‌سافت چیزی نباشد جز نمایش Assassin’s Creed Odyssey! فرنچایز Assassin’s Creedاگرچه طی سالیان اخیر طرفداران پرشماری را برای خود جمع کرده اما عرضه متوالی آن باعث شده که دشمنان زیادی هم داشته باشد. با معرفی هر نسخه جدید از این فرنچایز شاهد حملات پرشماری از سوی کاربرانی هستیم که به دلایل مختلف سعی در کوبیدن این فرنچایز دارند. یکی می‌گوید بازی تکراری شده است، یکی می‌گوید از ریشه دور شده و حالا همان کسی که می‌گوید بازی تکراری است با نوآوری‌های نسخه جدید مخالفت می‌کند! به طور کلی Assassin’s Creed فرنچایز پرسودی برای یوبی سافت بوده و این حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد. خیلی از افرادی که کمر به کوبیدن این فرنچایز بسته‌اند، خود اولین کسانی هستند که جدیدترین نسخه AC را تهیه می‌کنند. طبق معمول بعد از نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 توسط یوبیسافت در کنار تعریف و تمجیدهایی که طرفداران از این نسخه می‌کردند شاهد نظرات مخالف زیادی هم بودیم. البته بسیاری از این نظرات، نظراتی درست و معتبر هستند. به هر حال همیشه باید این نکته را در نظر گرفت که سلیقه‌ها با هم متفاوت هستند و این قابل احترام است. مقاله‌ای که در ادامه خواهید خواند تحلیل نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 است. همان‌طور که احتمالا خودتان مطلع هستید این مقاله یک پیش نمایش نیست و قرار نیست تمام اطلاعات منتشر شده از بازی را در اختیارتان قرار دهیم. البته سعی خواهیم کرد که یک سری اطلاعات خارج از نمایش را هم در این مقاله بگنجانیم تا شما هم بیشتر از Assassin’s Creed Odyssey بدانید. پس اگر بدتان نمی‌آید تحلیلی از نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 را بخوانید با ما تا پایان همراه باشید.

یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا

Assassin’s Creed Odyssey نیز معرفی شد و در ادامه تحلیل کاملی از نمایش این عنوان در E3 خواهید خواند.

مدتی قبل از شروع E3 مشخص شد نسخه بعدی Assassin’s Creed در یونان جریان خواهد داشت و کمی بعد تایید شد که اسم نسخه بعدی فرنچایز محبوب یوبی‌سافت Odyssey است. پیش از معرفی رسمی بازی‌های بزرگ و محبوب شایعات زیادی مطرح می‌شود و AC Odyssey نیز استثنا نبود. البته حتی قبل از انتشار نسخه Origins انتظار می‌رفت که Assassin’s Creed بعدی در یونان جریان داشته باشد ولی طبق شایعات شخصیت اول بازی باز هم Bayek بود. در نمایشگاه E3 آخرین نمایش کنفرانس یوبی سافت به Assassin’s Creed Odyssey اختصاص داشت. به لطف تریلر ابتدایی بازی و همچنین صحبت‌های کارگردان بازی آقای Jonathan Dumont حالا اطلاعات لازم راجع به داستان بازی را در اختیار داریم. طبق نمایش ابتدایی بازی و صبحت‌های کارگردان AC Odyssey داستان بازی را برایتان شرح می‌دهیم. شخصیت اول بازی که یک اسپارتان است در کودکی توسط خانواده‌اش احتمالا به خاطر عقاید مذهبی طرد شده و رها شده تا بمیرد. البته با توجه به صحبت‌های ابتدایی تریلر، مادر وی با این قضیه چندان مخالف نبوده. البته تنها با دو یا سه جمله نمی‌توان از هیچ چیز اطمینان پیدا کرد. در هر صورت پدرش وی را رها می‌کند، پدری که از روی لباسی که به تن دارد می‌توان حدس زد که یکی از نظامی‌های آتن بوده اما درجه‌اش مشخص نیست. فرزند طرد شده‌ای که حالا ناجی یونان است. سرنوشت یونان در دستان همین فرزند طرد شده بوده که حالا توانایی‌های رزمی و نظامی‌اش را به کار می‌گیرد تا یونان را نجات دهد. وی معتقد است که در دنیایی زندگی می‌کنیم که سرنوشت افراد از پیش تعیین شده نیست و با توجه به مسیرهایی که در ادامه زندگی انتخاب می‌کنیم شخصیتمان شکل می‌گیرد. با توجه به این‌که بازی در دوران طلایی یونان باستان اتفاق می‌افتد بهتر است بدانید که یونان در این دوره طلوع دموکراسی در یونان بوده است. همچنین در این دوره یونان پزشکی مدرن، فلسفه غرب و جنگ را به خود دیده است. نبرد بین آتن و اسپارتاها که احتمالا کل بازی Assassin’s Creed Odyssey در همین باره خواهد بود. شخصیت اصلی بازی یک مزدور است که همان‌طور که در ابتدا گفتیم توسط اطرافیانش طرد شده و حالا باید بجنگد. با توجه به تفاسیر موجود می‌توان گفت که وی هم برای نجات عزیزانش می‌جنگد و هم هدفش می‌تواند انتقام باشد. در داستان بازی Assassin’s Creed Odyssey شما همه چیز می‌بینید. دوستی و محبت، عشق، خانواده، جنگ و خونریزی را در بازی تجربه خواهید کرد. احتمالا منظور از عشق، عشقی مثل عشق Aya و Bayek در AC Origins باشد. چیزی هنوز تایید یا تکذیب نشده اما این احتمال کم نیست. در داستان بازی شما انتخاب‌های زیادی خواهید داشت و اولین انتخابتان هم این است که کاراکتر اصلی خود را برگزینید. Alexios یا Kassandra! و نکته اینجاست که با این کاراکتر تا پایان بازی سر و کار خواهید داشت و نمی‌توانید وی را در طول بازی تغییر دهید. تمام مطالبی که راجع به گذشته شخصیت اصلی بازی گفته شد مربوط به Alexios هستند و چیزهای اندکی که در مورد Kassandra می‌دانیم در این مقاله گنجانده نوشته نمی‌شوند چون ربطی به نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 ندارند. در مورد دیگر شخصیت‌های حاضر در Assassin’s Creed Odyssey چیز زیادی نمی‌دانیم اما با توجه به شناختی که از این فرنچایز داریم می‌توان با اطمینان گفت که در این نسخه نیز شاهد حضور شخصیت‌های تاریخی خواهیم بود.

یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا

در مورد شخصیت‌های حاضر در بازی چیز زیادی نمی‌دانیم منتهی تصویری که مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد که سقراط در Assassin’s Creed Odyssey حاضر خواهد بود. نکته بعدی نوع پوشش شخصیت اصلی بازی، Alexios است که شباهت زیادی به لباس Assassin‌ها ندارد!

نسخه قبلی Assassin’s Creed دستخوش تغییرات زیادی در زمینه گیم پلی شده بود و این موضوع از تکراری شدن روند فرنچایز تا حد زیادی جلوگیری کرد. Assassin’s Creed Origins اگرچه یک بازی RPG نبود اما المان‌های نقش‌آفرینی زیادی را در خود می‌دید، موضوعی که البته انتقادات زیادی را به همراه داشت. جالب این‌جاست که در هیچ نقد معتبر از هیچ منتقدی ذکر نشده که تغییرات گیم پلی یک نکته منفی به شمار می‌رود! چیزی که البته در تضاد با نظرات خیلی از بازی‌کنانی است که البته طبیعتا برای سازنده مهم نیست و تاثیری هم روی هیچ چیز ندارد! Assassin’s Creed Odyssey اما کاملا تبدیل به یک بازی نقش آفرینی شده و با Origins متفاوت است. در AC Origins شخصیت اصلی بازی Bayek بود و تنها در بعضی از مراحل شما می‌توانستید کنترل Aya را در اختیار داشته باشید اما در Odyssey این خود شما هستید که بین Alexios و Kassandra باید یکی را انتخاب کنید و تا پایان هم با وی بازی کنید. برخلاف بسیاری از بازی‌های نقش آفرینی که در بازار می‌بینیم، در Assassin’s Creed Odyssey نمی‌توانید شخصیت خود را شخصی‌سازی کنید. طبیعتا لباس‌های وی قابل تعویض هستند و می‌توانید سلاحتان را نیز تغییر دهید اما از لحاظ ظاهری هم Alexios و هم Kassandra برای تمام بازیکنان یکسان هستند. علاوه بر این، شما در Origins نمی‌توانستید دیالوگ‌های Bayek و Aya را کنترل کنید! در Odyssey این خود شما هستید که شخصیت کاراکتر تحت کنترل خود را می‌سازید و به جای وی نیز باید دیالوگ انتخاب کنید دقیقا مثل چیزی که در بازی‌های بزرگ RPG مثل Witcher می‌بینیم. سیستم کنترل دیالوگ به شما این اجازه را می‌دهد که بین حقیقت و دروغ یکی را انتخاب کنید. در تریلر این بازی در E3 دیدیم که Kassandra بین گفتن حقیقت و دروغ به شخصی به نام سوکراتس، گزینه دروغ را برگزید. انتخاب‌ها البته همیشه در این حد محدود نیستند. در صحنه‌ای دیگر دیدیم که شما با زنی ملاقات می‌کنید و وی از شما درخواستی دارد. شما می‌توانید سر قیمت این معامله مذاکره کنید و یا دست رد به سینه وی بزنید. Kassandra به وی جواب منفی می‌دهد و با پا فشاری یکی از فرماندهان مواجه می‌شود و اینجا نیز می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید حرف خود را عوض کنید یا روی تصمیم اولی که گرفتید مصمم هستید. به صورت گسترده‌تر این سیستم را هنوز ندیده‌ایم اما به نظر می‌رسد که Assassin’s Creed Odyssey با المان‌های جدیدش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. احتمال دارد که شما نیز به این موضوع فکر کرده باشید که چه می‌شد اگر در Origins نیز چنین سیستمی وجود داشت! البته همان‌طور که گفته شد این سیستم حتی اگر موفقیت آمیز هم باشد باز هم مخالفان خود را دارد، افرادی که کلا به دادن واکنش‌های منفی عادت کرده‌اند حتی وقتی یک بازی را می‌خرند و از آن لذت می‌برند.

مثل نسخه قبلی در این نسخه نیز شاهد حضور درخت مهارت در بازی هستیم. البته این درخت مهارت این بار داستانی متفاوت داشته و حماسی‌تر شده است و در بازی به نیزه شکسته Leonidas مرتبط می‌شود. جهت بالا رفتن اطلاعات عمومی نیز بد نیست بدانید لئونیداس پادشاه اسپارت بود. اگرچه داستان درخت مهارت در Assassin’s Creed Odyssey متفاوت است اما نحوه کار کردن با آن ظاهرا نسبت به قبل تغییری نکرده یا حداقل اساس کار همان است. Kassandra و Alexios می‌توانند مهارت‌های خود را در سه زمینه Assassin، Hunter و Warrior افزایش دهند. مهارت‌های شاخه Hunter بیشتر مربوط به مهارت‌های مبارزه با تیر و کمان می‌شوند. به عنوان مثال شما می‌توانید به صورت همزمان سه تیر به سمت دشمن یا حیوان مقابل رها کنید. مهارت‌های شاخه Warrior بیشتر مهارت‌های شما در نبردهای مستقیم و با شمشیر و نیزه هستند و شاخه Assassin نیز توانایی شما را در مخفی‌کاری به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. برای هر سه شاخه مثال‌هایی در تریلر بازی در E3 وجود دارد که دیدن آن‌ها برای افرادی که Assassin’s Creed Origins را بازی کرده‌اند خیلی ضروری نیست. یوبی سافت تمام تلاش خود را برای تبدیل Assassin’s Creed Odyssey به یک بازی نقش آفرینی حماسی کرده است، موضوعی که می‌تواند ما را به Assassin’s Creed Odyssey خوش‌بین کند. وجود چند المان از سبک RPG در Assassin’s Creed Origins جواب داد و حال باید دید AC Odyssey چه عملکردی خواهد داشت. مشخص است که با وجود محیط‌های متنوع و مبارزات چالش‌برانگیز با انسان‌ها و حیوانات شما مجبور هستید که توانایی‌های خود را در این زمینه ارتقا دهید. با توجه به سبک بازی که دارید می‌توانید تمرکز خود را روی یکی از شاخه‌ها بیشتر از بقیه بگذارید اما نمی‌توانید یک شاخه را ارتقا دهید و کلا بیخیال شاخه‌های دیگر شوید. علاوه بر درخت مهارت، شما می‌توانید سلاح‌ها و لباس‌های رزم خود را نیز عوض کنید. با کشتن افراد مختلف و یا پیدا کردن آیتم‌هایی که در محیط پراکنده شده‌اند بازیکن می‌تواند وسایل باارزش زیادی را به دست آورد. برای مثال دیدیم که Kassandra با کشتن مزدوری که قصد جان وی را داشت یک کلاه خود قدرتمند به دست آورد و آن را Equip کرد. تمام آیتم‌های قابل استفاده شما اعم از شمشیر و کلاه خود و اسب و غیره در منوی Inventory‌تان قابل مشاهده هستند. علاوه بر Inventory، شما می‌توانید چیزهای دیگری را هم مثل Quest‌ها، مهارت‌ها و نقشه را نیز تنها با فشردن یک دکمه ببینید.

یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا

در Assassin’s Creed Odyssey باید خودتان دیالوگ‌ها را انتخاب کنید. در واقع داستان بازی آن‌طور که شما دوست دارید پیش خواهد رفت.

محیط بازی ظاهرا شباهت زیادی به محیط بازی Assassin’s Creed Origins دارد. نسخه قبلی فرنچایز محبوب کمپانی فرانسوی در مصر جریان داشت و یکی از نقاط قوت آن معماری فوق العاده مصر و طراحی هنری محیط‌های بازی بود. اگرچه Assassin’s Creed Origins در زمینه گرافیک فنی در مقابل رقبای خود حرف‌های زیادی را برای گفتن نداشت اما به لحاظ هنری احتمالا یکی از بهترین Assassin’s Creed‌های منتشر شده بود. موضوعی که ستایش بسیاری از منتقدان را هم در پی داشت. با وجود اینکه Assassin’s Creed Odyssey در یونان باستان جریان دارد اما از لحاظ طراحی محیط شباهت بیش از اندازه‌ای به AC Origins دارد. این تنها شباهت Assassin’s Creed Odyssey به نسخه قبلی نیست و در ادامه به بقیه موارد نیز اشاره خواهیم کرد. علاوه بر Assassin’s Creed Origins، رگه‌هایی از شباهت به Assassin’s Creed IV Black Flag را هم می‌بینیم. اگر به نمایش بازی در E3 دقت کنید متوجه می‌شوید که جایی که Kassandra در آن از کشتی پیاده می‌شود شما را یاد لنگرگاه‌های Assassin’s Creed IV Black Flag می‌اندازد. از آن‌جایی که اصولا طرفداران AC بیشتر از بقیه وقت خود را پای نسخه‌های مختلف این مجموعه گذاشته و بیشتر اهل گشت و گذار در محیط هستند با یک نگاه متوجه چنین چیزی می‌شوند. دیگران نیز با کمی دقت و یادآوری خاطرات از نسخه Black Flag شاید متوجه این قضیه شوند. اما همان‌طور که گفته شد محیط بازی با توجه به تریلری که از آن دیدیم تفاوت زیادی با Origins ندارد. کوهستان‌هایی که بر روی قله آن‌ها ساختمان‌هایی می‌بینیم، بازارهایی که با بازارهای Assassin’s Creed Origins اختلاف زیادی ندارد و حتی میدانی که Kassandra در آن پا می‌گذارد و با چند تن از دشمنان مواجه می‌شود نیز شبیه به محیط‌هایی بوده که در آن‌ها با Bayek به گشت و گذار پرداخته‌ایم. با توجه به این‌که بازی در یونان باستان جریان دارد طبیعتا لباس‌هایی که NPC‌ها می‌پوشند تطابق کامل با تیپ و قیافه مردم یونان باستان دارد، چیزی که یوبی‌سافت در آن واقعا ماهر است و طی سالیان گذشته این را ثابت کرده است. حقیقتا از دیدن محیط بازی به عنوان یکی از طرفداران قدیمی Assassin’s Creed کمی ناامید شدم. حتی کوچه پس کوچه‌های یونان ظاهرا تغییری نسبت به AC Origins نکرده‌اند. چنین موضوعی علاوه بر این‌که می‌تواند باعث یکنواختی بازی شود ( با توجه به این‌که از انتشار Assassin’s Creed Origins بیش از یک سال نمی‌گذرد )، همچنین به احتمال بسیار بالا منتقدان زیادی از آن ایراد خواهند گرفت. بحث ابدا طراحی ضعیف محیط نیست، بلکه تقریبا بی‌تغییر ماندن آن نسبت به نسخه قبلی است. در مورد گرافیک فنی بازی تا قبل از انتشار نمی‌توان چیزی گفت، خصوصا اینکه داریم در مورد محصول یوبی‌سافت حرف می‌زنیم. از لحاظ هنری هم همان‌طور که گفتیم تنها مشکلی که در تریلر بازی دیده می‌شود شباهت محیط به نسخه قبل است. یوبی‌سافت بهتر است خود را برای بازخوردهای کاربران و منتقدین بعد از انتشار بازی آماده کند.

موضوع دیگری از همین ابتدا شخص بنده را نگران کرده سیستم مبارزات بازی است. مطمئنا یادتان است که تا قبل از انتشار Origins همه حتی طرفداران این فرنچایز نیز معتقد بودند که بازی حالت یکنواخت به خود گرفته است و تنها لوکیشن‌ها متفاوت شده‌اند. با انتشار Assassin’s Creed Origins دیگر کسی نمی‌توانست چنین ادعایی داشته باشد و در عوض منتقدان همیشگی بازی معتقد بودند که Assassin’s Creed از ریشه‌های خود دور شده است، موضوعی که البته شاید چندان هم بی‌راه نباشد با این حال احتیاج به یک بررسی دقیق‌تر دارد. مشکلی که احتمال دارد بازخوردهای منفی زیادی را به سوی نسخه بعدی فرنچایز یوبی‌سافت روانه کند بی‌تغییر ماندن مبارزات نسبت به نسخه قبل است. Assassin’s Creed Origins توانست با ارائه سیستم جدید مبارزات خود فرنچایز را از یکنواختی نجات دهد و این در حالی است که Odyssey دقیقا در حال پیش گرفتن راه نسخه‌های قبلی Assassin’s Creed است، یعنی کپی برداری از مبارزات نسخه قبل! موضوع زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که حتی انیمیشن‌های بازی نیز اندک تفاوتی با Assassin’s Creed Origins ندارند. در بخش فایتینگ بازی، استفاده از تیر و کمان مشابه قبل است، حملات و دفاع‌ها نیز تغییر چندانی نداشته‌اند! منظور از تغییر، یک تغییر چشم‌گیر است، تغییری که بازیکن در آن چیز جدیدی حس کند. در پاراگراف بالاتر ذکر شد که محیط بازی اگر یک کپی برداری از محیط بازی Assasin’s Creed Origins نباشد اما یک محیط جدید هم نیست. حتی آیتم‌هایی مثل جعبه‌های اطراف خیابان‌ها نیز بدون تغییر نسبت به قبل مانده‌اند. مطمئنا سفر در دنیای Assassin’s Creed Odyssey جذابیت‌های خاص خودش را دارد به شرطی که احساس نکنید دارید یک DLC از نسخه Origins را تجربه می‌کنید. درباره حرکات پایانی ( finishing move )‌ها نمی‌توان نظر قطعی داد، چیز زیادی در نمایش E3 ندیدیم ولی از مشابه بودن سیستم مبارزات با نسخه Origins می‌توان اطمینان حاصل پیدا کرد. نوار سلامتی دشمنان دقیقا مشابه قبل بوده و حتی طراحی آن تفاوتی نکرده است. انیمیشن‌های مبارزات نیز همان‌طور که قبلا ذکر کردیم تغییر نکرده‌اند. حتی حرکات اسب و انیمیشن‌های حیوان نیز ثابت مانده‌اند و دقیقا عین نسخه قبلی است. در اواخر تریلر Assassin’s Creed Origins در E3 شخصیت Kassandra وارد یک کمپ نظامی می‌شود. طراحی کمپ‌های نظامی نیز ظاهرا عین نسخه قبلی است. طراحی تکسچرها باید در نسخه نهایی بهتر از این‌ها باشد. صورت کاراکترها طراحی مناسبی دارد ولی محیط به لحاظ فنی جای کار زیادی دارد. یوبی‌سافت همیشه کارش را در این زمینه عالی انجام نداده است و باید دید در خصوص Assassin’s Creed Odyssey چه خواهد کرد. از روی تریلر بازی در E3 می‌توان تشخیص داد که نبردهای دریایی را نیز در Assassin’s Creed Odyssey تجربه خواهیم کرد. برای اولین بار در Black Flag بود که فرنچایز AC چنین نبردهایی را به صورت تکامل یافته در خود دید و حالا Odyssey نیز این المان را در خود جای داده است. همچنین در Assassin’s Creed Odyssey شما می‌توانید در دریا نیز به کاوش بپردازید و آیتم‌های متنوعی را زیر دریا پیدا کنید، چیزی که در Origins نیز دیده می‌شد.

یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا

مبارزات بازی به نظر می‌رسد کوچک‌ترین تغییری نسبت به نسخه Origins کرده باشند.

مبارزات گروهی در Assassin’s Creed Odyssey گسترش یافته‌اند. مبارزات بین یک ارتش با ارتش دیگر چیزی است که شما در Assassin’s Creed Odyssey آن را به دفعات تجربه خواهید کرد. در Assassin’s Creed Origins شما می‌توانستید به گروهی که در وسط یک بیابان منتظر یک کاروان نظامی دشمن هستند بپیوندید و به مبارزه با آن‌ها بپردازید. از آن‌جایی که مبارزات در Assassin’s Creed Origins برخلاف نسخه‌های قبلی ساده نبودند، این یک تاکتیک عالی به شمار می‌رفت. در واقع شما مبارزات گروهی را در AC Origins نیز دیده‌اید ولی در Odyssey به شکل دیگری خواهند بود. اولا خیلی بیشتر شاهد چنین نبردهایی هستیم و در ثانی، حالا این مبارزات تنها برای نجات رئیس یک گروه یا به صرف راهزنی نخواهند بود. در تریلری که مشاهده کردیم Kassandra به درخواست یک زن و فرمانده‌اش پا به یک نبرد سنگین گذاشت که البته می‌توانست این درخواست را قبول نکند. در میدان مبارزه، Kassandra پس از کشتن یکی دو نفر از سربازان دشمن خود را به فرمانده دشمن رساند و او را نیز کشت. در اینجا بود که تریلر بازی در E3 به پایان رسید. البته در روزهای آینده تریلرهای کامل‌تری هم از بازی منتشر شد که چون بحث ما تنها تحلیل بازی در E3 است، کاری به آن‌ها نداریم. در نسخه‌های مختلف Assassin’s Creed، آن‌هایی که دو شخصیتی بوده‌اند مثل Syndicate و Origins شاهد تفاوت بین سبک مبارزه شخصیت مذکر و مونث بودیم. به عنوان مثال در همین Assassin’s Creed Origins، شخصیت Aya سریع‌تر از Bayek بود اما قدرت Bayek بیشتر بود. به طور کلی Bayek به مراتب کارآمدتر از Aya در مبارزات بود. در Syndicate نیز دوقلوهای Frye، یعنی Jacob و Evie با هم تفاوت‌هایی در مبارزات داشتند. این چیزی است که در Assassin’s Creed Odyssey دیده نشد! در تریلر بازی شخصیت Kassandra در مبارزات قدرتی برابر با قدرت یک مرد را داشت! خبری از امتیاز سرعت و در عوض ضعیف‌تر بودن قدرت ضربات نبود. اگر واقعا این چنین باشد احتمال دارد از این لحاظ نیز Assassin’s Creed Odyssey متحمل انتقادهای زیادی شود. برای دادن نظر قطعی در این زمینه باید تا زمان انتشار تریلرهای بعدی یا مصاحبه‌های سازندگان صبر کنیم ولی چیزی که در تریلر بازی دیدیم همان چیزی بود که در متن ذکر شد. شخصیت اصلی بازی حالا چه Alexios و چه Kassandra یک عقاب مثل Senu خواهند داشت. در Assassin’s Creed Origins عقاب دوست‌داشتنیتان علاوه بر توانایی آنالیز کردن محیط، گاهی اوقات می‌توانست Bayek را از خطرات نیز نجات دهد. کارهایی مثل کشتن مار، حمله به دشمنان و پرت کردن حواس آن‌ها از جمله کارهایی بود که Senu برای صاحبش انجام می‌داد. در مورد توانایی‌های عقاب شخصیت اول بازی Assassin’s Creed Odyssey اطلاعاتی در دست نیست اما داشتن توانایی‌های مشابه با Senu، حداقل چیزی است که یک طرفدار انتظار دارد. یکی از نقاط قوت Assassin’s Creed Origins موسیقی‌های فوق‌العاده این عنوان بود چیزی که در نسخه‌های دیگری مثل Revelations نیز به چشم می‌آمد. Assassin’s Creed Odyssey حماسی‌تر از قبل شده است و انتظار داریم که در بخش صداگذاری و موسیقی هم بتواند انتظارات را برآورده کند. علاوه بر گیم پلی، داستان بازی هم حالتی حماسی‌تر از قبل دارد و نیزه شکسته لئونیداس نقش مهمی را در بازی ایفا خواهد کرد. با چنین تفاسیری انتظار داریم که بازی در بخش صداگذاری و موسیقی نیز بتواند حتی بهتر از Assassin’s Creed Origins ظاهر شود، چیزی که مطمئنا همه می‌دانیم آسان نخواهد بود.

یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا

مبارزات دریایی در نسخه بعدی Assassin’s Creed حاضر خواهند بود.

خیلی‌ها انتظار داشتند که در کنفرانس یوبی‌سافت امسال عناوینی مثل Splinter Cell و Prince of Persia جدید معرفی شوند اتفاقی که نیفتاد و طرفداران قدیمی این فرنچایزها باید بیش از این صبر کنند. آخرین نمایش یوبی‌سافت اما اگرچه افراد زیادی را ناامید کرد ولی خیلی‌ها نیز قلبا خوشحال شدند. علاوه بر طرفداران قدیمی این فرنچایز بازیکنانی هم هستند که خود را طرفدار Assassin’s Creed نمی‌دانند ولی آن را تهیه می‎‌کنند و به عنوان یک بازی از نسخه‌های مختلف آن لذت می‌برند. البته منکر اهمیت سلیقه هم نمی‌شوم، شاید شما جزو آن دسته باشید که واقعا رغبتی به بازی کردن Assassin’s Creed‌ها ندارید و این قابل احترام است. گمان می‌کنم نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 توانست طرفداران این فرنچایز را از چندین جهت امیدوار کند. قبول دارم کاستی‌هایی هم مشاهده شد که از همین حالا ما را نگران کرده است اما در مجموع Assassin’s Creed Odyssey به نظر بازی سرگرم‌کننده‌ای برای عموم می‌رسد و برای طرفداران خاصی، شاید از همین حالا یکی از بهترین بازی‌های سال شمرده شود. سبک بازی Assassin’s Creed Odyssey به شدت نزدیک به Assassin’s Creed Origins می‌باشد و این یعنی اینکه اگر توانستید با AC Origins ارتباط برقرار کنید پس احتمالا از Assassin’s Creed Odyssey نیز لذت خواهید برد در غیر این صورت با شرایط اقتصادی فعلی، خصوصا اگر کاربر PS4 یا Xbox One هستید شاید بهتر باشد هزینه خود را روی بازی‌های دیگر بگذارید. تنها با یک نمایش نمی‌توان نظر قطعی در مورد یک بازی – آن هم اگر محصول یوبی‌سافت باشد – داد اما مشخص است که Assassin’s Creed Odyssey به المان‌های نسخه قبلی وفادار بوده و فرنچایز Assassin’s Creed مسیر جدیدی را آغاز کرده و آن را ادامه می‌دهد، چیزی که شاید در تضاد با ایده‌ال‌های بعضی از طرفداران قدیمی فرنچایز باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا
یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا
یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا
یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا
یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • General raam گفت:

    من از نسخه هاى اول این سرى خوشم نمیومد ولى از این خیلى خوشم اومده حتما تجربش میکنم :inlove: :yes:

    • allfreegamer گفت:

      خوب مثل اینکه بازیها تو این نسل یکی پس از دیگری داره RPG میشه اون از آساسین اوریجین اینم از گادآف وار اونهایی که با rpg شدن اساسین موافقند مثبت بدند و اونهایی که مخالفند منفی بدند ولی من خودم با rpg شدن اساسین موفقم ولی با rpg شدن گاد نه چون اعتقاد دارم گادآف وار هک اسلش خیلی جذاب تره

    • peyman uchiha گفت:

      دلم یه اساسین کرید خفن میخواست نه عنوانی که فقط اسمش رو یدک میکشه مثلا در ژاپن بود و با نینجاهای خفن درگیر میشدی خیلی جالب میشد

    • ps 4 ever گفت:

      ببخشید بابت اسپم
      یک سوال داشتم،من چون روی کپی رایت حساسم و بدون رضایت سازنده ها نمیخوام بازی انجام بدم سوالم این هست که آیا هنوز هم از کنسول های نسل قبل پشتیبانی میشه مثلا پلی۳؟و بازی هاشون فروخته میشه یا دیگه چون نسل تموم شده کپی بازی ها آزاده و کپی رایتشون منقضی شده ممنون میشم اگر کسی میدونه راهنمایی کنه
      عذر میخوام بابت اسپم

  • plumto گفت:

    اگه نسخه ژاپن رو میساختن کفو خون قاطی میکردم به شخصه
    تصور اینکه نینجا باشیو بخوای شوگان رو ترور کنی…… :cat2: :cat2: :cat2:

    • T.M گفت:

      خبر خوب این که بازی جدید معرفی شده سونی که در e3 گیم پلی اراعه داد دقیقا انگار نسخه جدید اساسین در ژاپن هست و برای من انگار در فاصله کم دوتا اساسین داریم…..
      خبر بد این که این بازی کار یوبیسافت رو برای ساخت نسخه آسیای شرقی بازی اساسین سخت تر میکنه برای این که تا قبل از این ایده ساخت بازی در این مکان به این سبک یه جورایی تازه بود

  • Winter1868 گفت:

    مطمئنی شما تریلر بازی رو دیدی؟
    آخه درسته مبارزات شبیه Origins بود، ولی فرق های زیادی کرده بود، استفاده از skill ها، تفاوت فاحش نحوه مبارزه دشمن ها، نبود سپر در بازی، استفاده از فقط یک کمان و….
    این که میفرمایید محیط شبیه به Origins عه به این دلیله که سلسله بطلمیوسیان در مصر در زمان Origins یک سلسله یونانی بود و نه مصری به همین دلیل میشه گفت شباهت دارن
    و این که شخصیت بازی رو گفتی اسپارتان بعد پدرش آتن ای باشه؟
    سکراتیس هم همون سقراط عه
    و کساندرا هم اسپارتان عه، اسپارتی ها در اون زمان مرد و زن جنگجو رو به یک روش آموزش میدادن و هر دو قدرتمند بودن
    و کل محیط هم کپی برداری از Origins نیست؛ چون Origins شهر های محلی مصری داشت که معماری یونانی نداشتند
    این نسخه جدید هم جنگل داره؛ هم محیط برفی و بارونی که تو نسخه قبل نبود، و در دقت بیشتر محیط شهر ها هم به Origins شباهتی نداره
    معماری باستانی تر عه در حالی که شهر های یونانی Origins معماری جدید تر داشتند و تفاوت فاحشی بینشون خواهد بود
    برای تنوع زره و اسلحه ها هم باید خوشحال بود
    تو ORIGINS فقط لباس بود
    و در کل مرسی بابت تحلیل

  • خسته نباشید
    اولا خیلی خوشحالم که فعالیت سایت روز به روز داره بیشتر و پرمحتواتر میشه
    اساسین یه سری خیلی بزرگه که هر کس با توجه به سلیقش تعدادی از نسخهاشو میپسنده
    برا من نسخهای اول بازی فوق العاده بودن

  • Ba Yek گفت:

    یک شاهکار.بهترین بازی ۲۰۱۸ البته بعد Just Cause 4 . بازی مهم دیگه ای فعلا تو ۲۰۱۸ نمی‌بینم.

  • T.M گفت:

    Origins یکی از بهترین بازی های گرافیکی حال حاضر طبق نظر سایت های مختلف و بهترین گرافیک بین تمام بازی ها روی pc طبق نظر یکی از گروه های معروف (watchmojo) هست اونوقت بازی از لحاظ گرافیک فنی حرفی برای گفتن نداشت؟؟؟
    دید دوردست و وسیع بازی تو هیچ بازی دیگه ای نمونه نداره و یکی از لذت بخش ترین نکات بازیه
    همچنین تکسچر ها تو نسخه pc کاملا عالی کار شدن و اصلا جای ایراد نداره…..

  • DAYS GONE گفت:

    اخه این کجاش شبیه اساسینه؟

  • White noiz گفت:

    بازیش عالیه
    اخر تریلرشم یه صدای هیولا میاد که خیلی مرموزه

  • DAYS GONE گفت:

    واقعا. یوبیسافت ابهت اساسینو به یک لنگه کفش حساب کردن هرسال دهنمونو سرویس میکنن :no: :no: :no:

  • Aiden گفت:

    “یکی می‌گوید بازی تکراری شده است، یکی می‌گوید از ریشه دور شده و حالا همان کسی که می‌گوید بازی تکراری است با نوآوری‌های نسخه جدید مخالفت می‌کند!”
    بهترین توصیف ممکن از وضعیت کامنت ها بود.
    و اما در مورد سیستم مبارزات.سیستم مبارزات اوریجینر گسترده ترین و تاکتیکی ترین سیستم مبارزات سری به حساب میاد و تغییر کامل در اون کار اشتباهیه.از اونجایی که این سیستم مبارزات مشکلات کمی هم نداشت ، رفع مشکلاتش و اضافه کردن قابلیت های جدید تصمیم درستیه.این بار سپر نداریم و سیستم پری پیشرفت کرده. سیستم توانایی ها قابلیت های جدیدی رو اضافه کرده از جمله گرفتن سپر دشمن از اون و لگد ۳۰۰ : D
    نیزه شکسته لئونیداس قابلیت ارتقا داره و جایگزین هیدن بلید در این نسخه به حساب میاد.این سلاح سابقا برای لئونیداس اول ، پدر بزرگ شخصیت اصلی بوده و دی ان ای تمدن اولیه رو داره.به خاطر همین قدرت های غیر طبیعی داره که اون ها رو در تریلر هم دیدیم.
    بالاخره شخصیت اصلی اگه بخواد با اساطیر یونان ( که احتمالا تمپلار ها یا همون the order اونها رو با کمک سیب بهشتی بیدار کردن) بجنگه باید یک سلاح افسانه ای هم داشته باشه.
    الکسیوس و کاساندرا کاملا مشابه هم هستن و تفاوتی ندارن.حتی در روابط عاشقانه قابلیت … وجود داره.در زمینه المان های rpg بر خلاف خیلیا که میگن شبیه ویچر شده ، من میگم به بازی های بایوور شباهت داره.چه در روابط عاشقانه ، چه در انتخاب شخصیت ، چه در سیستم دیالوگ و داشتن چند پایان.حتی از اونجایی که میشه بیشتر شخصیت های بازی رو به کشتی دعوت کرد میشه این کشتی رو با سفینه کاپیتان شپرد مقایسه کرد.پس این شباهت کاراکتر ها در عملکرد نمیتونه دلیلی برای کم کردن نمره باشه و این قابلیت صرفا برای کسایی هست که میخوان از اول تا آخر بازی رو با یک شخصیت زن تجربه کنن.
    قابلیت شخصی سازی گسترده تر شده.به غیر از لباس ها و زره های شخصیت اصلی میشه کشتی رو هم شخصی سازی کرد.
    این کشتی که ادرسیا نام داره. قابلیت ارتقا هم داره.(جالبه ادرسیا نام دختر آرس بوده و اسب درون دمو هم Phobos نام داشت که اون هم نام پسر آرس هست)
    شاید طراحی محیط شبیه به origins باشه مخصوصا اینکه بخش هایی از نقشه اون نسخه دچار یونان زدگی و فرهنگ یونان شده بودن اما تنوع محیط در این نسخه حرف اول رو میزنه. ۲۷ ریجن در بازی وجود داره و قطعا با تنوع محیط فوق العلاده ای رو به رو میشیم. npc ها هم همونطور که گفتید دارای فرهنگ و سنت ها و لباس های یونانی هستن و یوبیسافت گفته خواسته تا جای ممکن بازی شبیه به یونان اون زمان باشه و از صداپیشه های یونانی مناسب استفاده کردن و نمیخوان بازیکن ها با یک شخصیت یونانی-آمریکایی رو به رو بشن!
    تحلیل خوبی بود ممنون.

  • Y PS گفت:

    ای کاش این بازی یه ip دیگه ای بود! اسم دیگه ای براش میزاشتن ولی با همین درون مایه نقش آفرینی!
    به خدا وقتی اسم اساسینز میاد ما طرفدارای قدیمی یاد الطائر و اتزیو و مخفی کاری فوق العاده این سری میوفتیم!

  • Sony_ps گفت:

    اون وقت میگین بی احترامی نکنین اون وقت میگین احترام داشته باشید،
    ادم نظراتو میخونه اصن شاخ و دم در میاره
    طرف میاد میگه این بازی عالیه بازیه مهم دیگه ای امسال نمیبینم اون یکی میاد میگه این نسخه بهترین اساسینه

    شما ادمای عاقل و بالغ این ادمو توی سرشون شماره دو ندارن بجای مغز؟

    اصن فن سونیو فن ایکس باکسو پیسیو وللش یه لحظه ،

    اینا کین؟ اخه چی بگم من

    بقران مجید این سطح از نوبی توی زندگیم ندیده بودم خاک ﺗﻮ سرتون

    • Winter1868 گفت:

      گر تو بهتر میزنی بستان بزن
      نمیتونی؟
      ببند
      نظرات قبل از منتشر شدن گاد رو یادت نمیاد؟
      حتی خارجی ها هم متنفر شده بودن

      • با نهایت احترام لازم میدونم بگم که مقایسه این و گاد از هر لحاظ اشتباه هست.بیشتر توضیح نمیدم چون دیگه همه میدونند چه تفاوت هایی بین این دو بازی و سازنده هاش هست
        :yes: :yes:

        • General raam گفت:

          آره هیچوقت نباید یوبیسافت کبیر رو با استدیو هاى پول پرست مقایسه کرد

          • آره واقعا راست میگی مثلا مایکروسافت پول پرست رو نباید با یوبی کبیر مقایسه کرد
            (الان دارم child of hood میزنم :shy: :shy: عجب بازی ایه مخصوصا آهنگاش که شاهکار خالصه 😎 😎 از نظر من بهترین بازی یوبیسافت بعد از rainbow six siege و ac:brotherhood)

        • Winter1868 گفت:

          من هم به شما احترام میذارم دوست عزیز
          من این دو بازی رو اصلا مقایسه نمیکنم با هم
          من وضعیت قبل از انتشار رو مقایسه میکنم دوست من
          دقیقا همینجوری بود

          • مسئله ایی که بود اینه که اونموقع میدونستیم که کارگردان کوری بارلوگ هست و سازنده سانتا مونیکا و همین به ما برای موفقیت اطمینان خاطر میداد.
            در مورد این نسخه اساسینز و نمایش اون: اگر از این مسائلی که میگن شبیه اساسینز نیست (خودم یک مقدار با این موافقم) گذر کنیم میرسیم به گیم پلی که از نظر من جذاب نبود و خیلی میتونست بهتر باشه.
            در ضمن بحث زمانی هم که سازنده ها برای ساخت بازی صرف میکنند هست که این زمان برای اساسینز جدید فکر نمیکنم زیاد باشه

    • DAYS GONE گفت:

      داش فک کنم نزدی الان خماری برو بزن و بیا بعد نظر بده

    • White Beard گفت:

      دوستان ببخشید میپرم وسط بحثتون؛من میخواستم،چند موردی را عارض شوم.اول اینکه،داداش اینجا یک فضای مجازیه و احتمال وجود نظر موافق و مخالف موجود است؛پس به هیچ گونه‌ای نباید از الفاظ بد استفاده نمود.همۀ انسان‌ها از یک قانون پیروی میکنند و آن این است،که میکوشند،در هر مکانی و هر زمانی وضعیت را به نفع خود در بیاورند.در اینجا هم همینطور است؛پس کسانی که پی‌اس دارند و یا کسانی که،پی‌سی یا ایکس‌باکس دارند،همواره میکوشند،که انحصاری‌های خود را به رخ دیگری بکشند و خود را غالب و دیگری را مغلوب کنند.ما هم نباید به هر کامنتی که دوستان میگذارند،توهین کنیم.دوم اینکه میخواستم نظر شما را به‌ عنوان فردی منطقی،در مورد بازی Assassin’s Creed Odyssey بدونم. 😎

    • Ba Yek گفت:

      نوبت شمایی که به سلیقه بقیه بی احترامی میکنید.همینه که هست.
      بهترین بازی دنیا برام جاست کاز هست.

    • Amirooo گفت:

      کاربر محترم sony_ps چرا بی احترامی میکنی.هر کس یه صلیغه ای داره.یکی مثل من که عاشق اساطیر یونان و تاریخ یونان و خلاصه هر چیزی که در یونان باستان هست،هستم .خوب وقتی یه همچین بازی میاد دوسنچت دارم تجربش کنم و لذت ببرم.
      ۱-سعی کنید سعی کنید تا اونجایی که میتونید قضاوت نکنید که قضاوت کار کس دیگریست.
      دیگه بماند که شما هنوز بازی نیامده داری بازی و دیگران که بازی رو دوست دارن قضاوت میکنی.
      ۲-لطفا در گفتارتون احترام رو رعایت کنید.همه بی احترامی و استفاده از الفاظ بد رو بلدن اونم تو دنیای مجازی.

  • Roham گفت:

    یادم میاد … آره یادم میاد … :lashes:
    سال ۲۰۰۸ بود من تو خونه تنها نشسته بودم و داشتم IGI بازی میکردم و یهو مامانم از بیرون اومد . کیفشو باز کرد از توش یه بازی بیرون آورد و بهم نشون داد . :inlove: بهم گفت فروشنده گفته این بازی جدید اومده و فوق العادس ! توش میتونی از ساختمونا بالا بری ! این ویژگی بازی خیلی برام جالب بود ! :inlove: :drool: از یه طرف هم پدر و مادر منم از کسایی بودن که شدیدا مخالف بازی بودن و میگفتن معتاد میکنه! 😕 ولی فروشنده چنان از بازی تعریف کرده بود که حتی مامانم هم تحت تاثیر قرار گرفته بود! بگذریم… بدو بدو دیسک رو گرفتم و طبق عادت همیشگی عکسای عقبش رو دیدم و کلی ذوق کردم! :rotfl: نشستم نصبش کردم و یادمه تا صبح داشتم بازی میکردم! یه نو آوری فوق العاده ! محیط کاملا باز ! چند سال گذشت و من دیگه خبری ازش نداشتم و وقتی از تیزهوشان قبول شدم برام یدونه ps3 گرفتن! :snicker: اون موقع Ac Reveletions اومده بود و منم از زمان نسخه ی اول با Ezio آشنا نشده بودم! 😎 وااای فقط میتونم بگم عاشق این شخصیت اتزیو شده بودم و کل فکرم شده بود که بزرگ شدنی میخوام اتزیو بشم ! خوشتیپ ! رهبر ! یه اساسین! ونیز ، رم ، استانبول ! هر سال گذشت و یه نسخه ی دیگه اومد و رسیدیم به Syndicate ! 😛 سیستمم نمیکشیدش و من با کلی بد بختی بابامو راضی کردم یه لپتاپ برام بگیره به شرط اینکه نصف پولشو خودم بدم! 😐 بلاخره تونستم اونم بازی کنم و کاملا راضی بودم! رسیدیم به origins ! همش با خودم میگفتم اساسین یعنی سریع بودن نه اینکه هر مبارزه یه دیقه طول بکشه !تو گیم نت تمومش کردم و دید م اونقدرا هم بد نیس 😉
    حالا هم رسیدیم به oddyssey ، یه کپی کامل از نسخه ی قبلی و شخصیتی کاملا خشک !
    یوبیسافت چی کار کردی تو؟ میدونم که قراره اینم بخرم ولی فقط به خاطر اینکه اسم اساسین روشه ! به خاطر حرمتی که برای Ezio دارم به خاطر Edward حتی برای حرمتی که برای Jacob دارم !

    واقعا شرمنده که طولانی بود ولی خیلی دلم پر بود… 🙁 😥

  • ShahinSky گفت:

    بازی محشریه اگه یه عقاب مثل سنو داشته باشه عالی میشه اما اسسین کرید نیست چون استایل هر دو شخصیت به اسسین جماعت نمیخوره
    اما نام اسسین باعث میشه کیفیت خوبی بسازن فقط همین واسم مهمه گیم پلی و گرافیک عالی داستانشم که همیشه ابدوخیاری بوده مهم نیست

  • به نظرم بهترین کاری که یوبیسافت میتونه با سری اساسین انجام بده همین RPG کردن بازی هست. چون بازی های این سبک کمتر تکراری میشن و در کل ارزش تکرار رو بالاتر میبرن. همچنین به بازی ساز اجازه میدن از طراحی ها و ساخته های قبلی خودش استفاده بهینه بکنه و توی بازی های بعد بتونه از اون ها استفاده کنه.

  • Souls_borne گفت:

    مرسی یوبی سافت که قشنگ داری تر میزنی میری جلو ماشالا ایشالا موفق باشی داداش حیف پول که واسه بازیای تو مردم بدن 😥 😥

    • Winter1868 گفت:

      حیف پول که واسه نسخه اول و شاید دوم بازی عکس پروفایلت بدن
      این چه حرفیه که میزنی آخه؟
      صبر کن بازی منتشر بشه بعد از این حرفا بزن

      • big_cypher گفت:

        واووو بنظرت این بازی از بلاد بورن بهتره؟؟ :silly: :silly:

      • Souls_borne گفت:

        آخه winter 1868 تو آخه مشکل اینه آدم نیستی بخوام باهات بحث کنم اصلا تو جایگاه فهمی نیستی که فرق بازی که بهش میگن بازی نسل رو بخوای با بازی که با نسخه قبلیش نه تنها فرقی نداره بلکه بسیار بسیار بسیار بسیار ضعیف تر هم هست مقایسه کنی من اصلا نباید وقتم رو با نوبی مثل تو تلف کنم که تو هیچ فرقی با اونی که میگه بهترین بازی زندگیم جاست کاس ۳ هست نداری که

        • Winter1868 گفت:

          بعله
          دوست عزیز، اون گاد عه که بازی نسل عه اولا
          دوما: ادیسه خیلی با ریشه ها فرق داره، اون قدر که نمیتونی شروع به درک کنی
          من نووب نیستم، شاید تو بخش آنلاین، اونم متوسط شاید باشم ولی بالاتر نه
          من مقایسه ای نکردم
          ولی دیدی خوب نیست در مورد بازی مورد علاقه کسی از این حرفا زد؟
          من نووب ام؟
          تو مکالمات DEUS EX رو نمیفهمی مطمئنم
          حتی همین بلادبورن
          شاید اونی که میگه بهترین بازی زندگیش جاست کاز ۳ هست یه دلیل داره
          من به بازی ای توهین نکردم بشر
          ولی تو خیلی به من توهین کردی
          من همه حرفم اینه
          تو بازی کردی ادیسه رو که میگی بدترینه؟
          همیشه خدا، همیشه ها، حتی واسه BROTHERHOOD از این حرفا زدین
          خسته شدیم والا
          صبر کنین خبر از بلک اوپس ۴ بیاد اونو بکوبین

        • Winter1868 گفت:

          ببین پسر خوب
          من از بلاد بورن خیلی لذت بردم دوستش هم داشتم و مطمئنم خیلی بازی عالی ای هست
          ولی من اساسین رو بیشتر دوست دارم
          هرچیزی که شما دوست دارین که نباید تحمیل کنید
          من به سادگی از بازی مورد علاقه ام دفاع میکنم تحمیلش نمیکنم به کسی
          اگر هم میگی من آدم نیستم به این دلیل چشم من آدم نیستم اصن
          ولی این نصیحت من رو گوش کن

  • postman گفت:

    من تنها چیزی که درک نمیکنم اصرار یوبی سافت به استفاده از زباله ای به اسم anvil engine هست توی اساسین هاش . اگر از اسنودراپ استفاده کنن نتیجه خیلی بهتری میگیرن به نظرم . این نظری که میدم قطعا تخصصی نیست و طبق شواهد خود بازی های یوبیسافت دارم میگم .

  • RX_REZA گفت:

    اساسین بعد از اتزیو نابود شد
    تنها پیشرفتشون تو اساسین گرافیکش بود کلا این اثرو کشتن
    ی سر بزنین اینجا تموم خاطرات براتون زنـــــــــــده مـــیـــشـــــــه

    https://downloads.khinsider.com/game-soundtracks/album/assassin-s-creed-2/1-03%2520Ezio%2527s%2520Family.mp3

    کاش اون دوران بازم برگرده 🙁

  • vafadar گفت:

    وقتی خبر از این نسخه میشنوم روانم پریشان میشه از نسخهی اول تا حالا هر کدوم را حداقل ۱۵ بار تموم کردم مخصوصا سه گانهی اتزیو این اولین نسخهی که اصلا تجربه نمی کنم

  • ShahinSky گفت:

    خواستم بزور نظرمو مثبت کنم راجب این بازی اما گیم پلی یک ساعتشو تازه دیدم که خوشم نیومد :/ از هر دو شخصیت استفاده کردن اولاش وقتی کنترل مرده رو داشت انقدر لاغر اندام با اندام زنانه داشت که هر دوتا شخصو موقع بازی از پشت شخصیت زن میدیدم! اینکه کاملا پسرفته بجای پیشرفت! ادم چشم داره میبینه دیگه تابلوئه گیم پلی و همه چیه اوریجین بهتر از اینه اکلی که نظر منفی راجب بازی نمیدن.
    اگه دقیقا همون گیم پلی اوریجین هم استفاده میکردن با دو تا کاراکتر درست حسابی قابل تحمل بود اما این دوتا مانکن نمیتونن بهتر از بایک باشن، استایل بایک با لباسای اسیسینی ش یکی از بهترین شخصیتایی بود که کنترلش کردم
    فکر میکردم قسمت بعدش کولاک میکنن اما خداییش هیچ پیشرفتی نداره. چهار تا انیمیشن تو مبارزات اضافه کردن این پیشرفت شد!
    فکر نکردن ملت تازه از کریتوس عصبانی برگشتن بعد از کنترل همچین هیکلی اصلا نمیشه با اودیسه ارتباط برقرار کرد

  • achilles گفت:

    واقعا برای یبی سافت متاسفم بجایی اینکه سری اساسسینس رو واقعیت پذیر تر بکنه اومده بازی رو تخیلی و غیر قابل باور کردن و بیشتر مورد پسند بچهای تازه گیمر شده
    بدترین کاری که یبی سلفت با بازی کرد بنظرم سیستم مبارزات بازی بود
    همه اساسسینس رو با سیستم مبارزات واقعیش میشناسن و با اینکه زیاد چالشی نبود ولی کاملا با بازی میومد و حال میداد
    بجای اینکه این عامل اصلی رو حفظ میکردن و هر سال با وجود قدرت کنسولهای امروزی بهترش میکردن(بطور مثال بازی tlou2 مبارزاتش چقدر واقعیه) اومدن از ریشه همه چیزشو عوض کردن
    نمیخام از میحیط و گرافیک بازی خورده بگیرم اتفاقعا من خودم شدیدا از این دوران خوشم میاد(به واسطه فیلم troy) و منتظر یه بازی خوب از اون دورانم واقعا پتانسیل بالایی داره ولی بنظرم مهمترین عامل یه بازی اکشن سیستم مبارزات بازیه و باید وقت زیادی روش گذاشت

    • Winter1868 گفت:

      بچه های تازه گیمر؟
      من یادمه ۲۰۱۶ همتون میگفتین تکراری نباشه حالا که عوض کرده قبلی رو میخواین؟
      از اریجینز واقعی تر؟
      والا تا قبل اریجینز که با یه لشکر درمیوفتاد زنده بیرون میومد
      شمشیر زنی و مبارزه واقعی تو قدیم دقیقا مثل اریجینز و این نسخه جدید بوده
      حزب باد رو معنیش رو الان درک کردم
      من این بازی رو دوست دارم
      و من تک تک نسخه ها رو بازی کردم؛ کتابا رو هم خوندم، داکیومنت های تو بازی رو هم خوندم
      پس فن جدید نیستم که بخوام واسه یه تریلر این حرفا رو بزنم

  • اساسین بدبخت در دست یوبیسافت

  • nfs3forever گفت:

    این چیه دیگه عمرا سراغش نمیرم . برای من بعد از یونیتی و سیندیکیت ( دو تا از بهترین بازیهای عمرم ) اسسینز کرید تموم شد خدا رحمتش کنه فاتحه .

  • nfs3forever گفت:

    همه بازیهای بزرگ یا شدن نقش آفرینی یا دارای المانهای نقش آفرینی حالا یکی مثل من اگه طرفدار نقش آفرینی ( البته به غیر از ویچر ۳ که عاشقش بودم ) نباشه نکلیفش چیه نه واقعا نمیخوام نقش آفرینی بازی کنم گناهم چیه !؟ تازه ازون بدتر که عموما نقش آفرینی ها بسیار سخت و دشوار هستند مثل دارک سولز ، بلادبورن ، the surge و … بابا من میخوام از گیم لذت ببرم نه اینکه از سختی بیش از حد عذاب بکشم بعدشم تو این قبیل بازیها درجه very very very very hard بذارین که هر کی دوست تو بازی خودشو زجرکش کنه ولی درجه آسون هم بذارین خب هرکس یه جوری از بازی کردن لذت میبره . من با این همه مشغله و فکر و خیال وقتی میام سر تنها تفریحم نمیخوام با هر دشمن ساده ۱۰۰ دفعه بجنگم و بمیرم تا شکستش بدم . اصلا شما طرفدارهای دارک سولز خوب من بد شما هاردکور من بعداز ۲۰ سال گیم بازی کردن مبتدی ولی خب اینجوری حال میکنم . اونایی که rpg نیستند هم یا زامبی کشی اند یا شوتر های اول شحص تخیلی ۶ ساعته . من با سری اسسینز کرید حال میکردم واقعا از سیسیندیکیت و یونیتی لذت بردم که اونم با اوریجینز و rpg شدنش کارش تموم شد مثل رزیدنت اویل که با نسخه ۷ اول شخص مزخرف تو اون لوکیشن محدود تکراری و خراب شدش از دست رفت . یاکوزا ۶ هم از لحاظ گیم پلی داستان و گرافیک از نسخه یک سونی ۲ به زحمت یک نسل پیشرفت داشته تازه فقط از لحاظ گرافیک والا گیم پلی و داستان و شخصیت پردازی که سر سوزن تحول نداشته اونوقت خیلی شیک با قیمت ۶۰ دلار در سال ۲۰۱۸ ! به عنوان یه گیم نسل هشتمی انحصاری سونی ۴ ! میدن بیرون . اسپایدر من هم که خلاصه اش کنم بدرد بچه های کم سن وسال میخوره . Days gone یه زامبی کشی دیگه که نبوغ بالایی میخواد ایده بازی ! Death stranding شاید این وسط تنها امید یه بازی متفاوت و جذاب باشه باید دید .
    از دوستانی که دیترویت بازی کردن میخواستم بپرسم آیا واقعا بازی جذابیه و لذت بخشه و با این قیمت بالای بازیها ارزش خرید داره ؟ ممنون اگه لطف کنین از تجربتون در مورد بازی دیترویت واسم بگبن . به خاطر گیم پلی خاصش مرددم برای خریدش .

یونان در دستان یک مزدور | تحلیل و بررسی نمایش Assassin’s Creed Odyssey در E3 2018 - گیمفا