جزئیاتی از تنظیمات سختی عنوان Shadow of the Tomb Raider منتشر شد
واضح است که اسکوئر انیکس (Square Enix) تا جایی که امکان دارد، خواهان جذب طیف وسیعی از بازیبازان است. در همین راستا بازی به شما اجازه میدهد که درجه سختی مبارزات، اکتشاف و معماها را به صورت جداگانه تغییر دهید.
اگر یک طرفدار قدیمی بازیهای ماجراجویی هستید که میانه خوبی با اکشن ندارد، سختی مبارزات را پایین آورده و در عوض سختی بخشهایی همچون گشت و گذار در محیط و معماها را بالا ببرید. طرفدار حرفهای عناوین تیراندازی هستید؟ برعکس اینکار را انجام دهید؛ مبارزات را سختتر کرده و در عوض سختی معماها و اکتشاف محیط را کاهش دهید. هر بخش دارای چهار گزینه برای تنظیمات سختی است؛ آسان، متوسط، سخت و درجه فوقالعاده سختی که تحت عنوان Deadly Obsession شناخته میشود.
در ادامه جزئیات بیشتری از این تنظیمات ارائه شده است:
مبارزات:
آسان
- دستیار نشانهگیری فعال است.
- دشمنان سطح سلامت کمتری دارند و آسیب کمتری وارد میکنند.
- جعبههای مهمات به فراوانی یافت میشوند.
- دشمنان توسط شبح روشنایی قابل رویت هستند (از پشت دیوارها و اشیا دیده میشوند).
متوسط
- دشمنان سطح سلامت و میزان آسیب متوسطی دارند.
- جعبههای مهمات کمیاب هستند.
- دشمنان توسط شبح روشنایی قابل رویت هستند (از پشت دیوارها و اشیا دیده میشوند).
سخت
- دشمنان سطح سلامت بیشتری دارند، آسیب بیشتری وارد کرده و لارا را سریعتر شناسایی میکنند.
- خبری از بازیابی سلامت در مبارزات نخواهد بود.
- جعبههای مهمات کمیاب هستند.
- دوربین قادر به نشانهگذاری نیست.
- دشمنان در Survival Instincts برجسته (هایلایت) نمیشوند.
Deadly Obsession
- مشابه سخت
- خبری از آیکون HUD هنگام شناسایی لارا توسط دشمن نخواهد بود.
گشت و گذار و اکتشاف:
آسان
- رنگ سفیدِ واضح (به عنوان راهنما) در مسیرهای بحرانی
- طولانیتر بودن تایمر گرفتن و چنگ زدن (زمان بیشتری قبل از افتادن از یک صخره در اختیار دارید).
- کمپهای اصلی روشن هستند.
متوسط
- رنگ سفید در مسیرهای بحرانی محتاطانهتر بوده و وضوح کمتری دارند.
- متوسط بودن تایمر گرفتن و چنگ زدن
- کمپهای اصلی تاریک هستند.
سخت
- خبری از رنگ سفید در مسیرهای بحرانی نخواهد بود.
- در هنگام اکتشاف و گشت و گذار، خبری از غریزههای بقا (Survival Instincts) نخواهد بود.
- کمپهای اصلی تاریک هستند.
Deadly Obsession
- مشابه سخت
- کمپهای اصلی تاریک هستند و برای روشن شدن نیاز به منابع دارند.
- فقط در کمپهای اصلی میتوانید بازی را ذخیره کنید.
معماها (پازلها):
آسان
- لارا برای انجام عمل بعدی، دستورالعملهای مستقیم دریافت خواهد کرد.
- اشیاء و آبجکتهایی که قابلیت اثرگذاری دارند، در غریزههای بقا (Survival Instincts) برجسته یا هایلایت میشوند.
- در حین غریزههای بقا، آبجکتهایی که برای پیشروی در بازی حیاتی هستند، با رنگ آبی برجسته میشوند.
- بازه زمانی طولانیتر برای استفاده از مکانیزمهای زمانبندی شده
متوسط
- لارا برای انجام عمل بعدی، دستورالعملهای کلی دریافت خواهد کرد.
- اشیاء و آبجکتهایی که قابلیت اثرگذاری دارند، در غریزههای بقا (Survival Instincts) برجسته یا هایلایت میشوند.
- بازه زمانی متوسط برای استفاده از مکانیزمهای زمانبندی شده
سخت/Deadly Obsession
- لارا هیچگونه دستورالعملی دریافت نخواهد کرد.
- خبری از غریزههای بقا نخواهد بود.
- بازه زمانی کوتاهتر برای استفاده از مکانیزمهای زمانبندی شده
صادقانه بگوییم، رویکردی که بازی در زمینه درجه سختی در پیش گرفته است، بسیار جالب به نظر میرسد و امیدواریم در آینده نیز شاهد رویکردی مشابه در بازیهای دیگر باشیم. Shadow Of The Tomb Raider علاوه بر بخش تنظیم سختی پرجزئیات خود، طیف وسیعی از تنظیمات دسترسی را نیز دربر میگیرد؛ مانند captioning بسته، کاهش لرزش دوربین و تعداد دفعات موردنیاز برای فشردن یک کلید.
بازی Shadow Of The Tomb Raider در تاریخ جمعه ۲۳ شهریور ماه (۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی) برروی پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
معماها هم درجه سختی دارن؟!!
اره میتونی انتخاب کنی برای دسترسی به یه مقبره سختی مسیر و معماها اسون باشه یا سخت
قطعا این بازی لذت بخش و جذاب هست و قطعا ارزش بازی کردن داره کاملا گیرا و سرگرم کننده هست 🙂
این ۱ ماه خیلی سخت میگذره زودتر بیا بانو :inlove:
با اینکه علاقه ای به بازی ندارم اما از درجه های بازی خوشم اومد !! اینکه معما ها سخت تر میشن منو یاد بازی Silent Hill انداخت ، توی اون هم تا اونجا که یادمه میشد درجه های سختی معما رو بالا برد ، ایده ی این که در حالت سخت فقط تو کمپ ها بازی سیو شه هم جالب بود ….
دارم rise of the the tomb raider رو برای پنجمین بار تموم میکنم انشالله سایه مهاجم مقبره هم یه شیش باری تموم میکنم الحق که شاهکاره…..
متای بین ۸۴تا ۸۸ و پیش بینی میکنم
خدا مثل نسخه قبلی کپی پیست توم رایدر ۲۰۱۳ نباشه 🙁 🙁 🙁