الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا
الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا
الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا
الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا

الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است

هادی اسماعیل‌زاده
۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا

الکترونیک آرتس در مسیر رو به جلوی خود به سمت سال آتی، لاین‌آپی فوق‌العاده از بازی‌ها از جمله عنوان اکشن Battlefield V و عنوان موردانتظار Anthem در اختیار دارد. اما یکی از مباحثی که این شرکت تلاش دارد آن را به مرحله اجرا درآورد، پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی برای تمامی عناوین خود است.

البته نمی‌توان انتظار داشت که الکترونیک آرتس کاملا به این هدف خود دست یابد؛ چرا که سونی هنوز هم وقتی صحبت از قابلیت میان‌پلتفرمی به میان می‌آید، موضعی نامشخص اتخاذ می‌کند. با این وجود الکترونیک آرتس در گذشته به این موضوع اشاره کرده که حمایت از بازی‌هایش در کنسول‌های مختلف و رایانه‌های شخصی، امری ضروری برای دستیابی به موفقیت است.

در جلسه اخیر سهام‌دارن، آندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل الکترونیک آرتس، توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد:

در بحث قابلیت میان‌پلتفرمی، دوباره می‌گویم که ما دیدگاهی مشابه داریم [عناوینی که از قابلیت میان‌پلتفرمی پشتیبانی می‌کنند، محبوب هستند]. به یاد داشته باشیم که ما اعتقاد داریم در طول سه تا پنج سال آینده، بخش بزرگی از تجربه بازی‌ها در فضای ابری خواهد بود صرف‌نظر از پلتفرمی که در اختیار دارید… من معتقدم که ما در نتیجه ارائه بازی‌ها در فضای ابری، تجربه‌های بسیار متفاوتی را منتقل خواهیم کرد.

عرضه یک بازی برروی پلتفرم‌ها و کنسول‌های متعدد باعث رشد قابل توجه فروش یک بازی خواهد شد. در این زمینه می‌توان به عنوان Fortnite و درآمد میلیارد دلاری آن که از رقابت‌های بتل رویال خود به دست آورده است اشاره کرد. ویلسون در ادامه افزود:

کاربران خانگی عموما یک کنسول در اختیار دارند، بنابراین این قابلیت که تجربه بازی در رایانه‌ شخصی را به کنسول و کنسول را به موبایل بیاوریم، باعث نزدیک‌تر شدن خانواده‌ها و نیز دوستان به همدیگر خواهد شد. و ما معتقدیم که این بخش مهمی از آینده ما در توسعه بازی‌هاست. هم در زمینه بازی‌های موبایلی که امروز در اختیار داریم و انتقال آن‌ها به رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها و هم در زمینه قابلیت اجرای عناوین کنسول و رایانه‌های شخصی در موبایل‌ها. من در این زمینه‌ها انتظارات فراوانی از خودمان دارم.

این اظهارات شباهت‌های زیادی با صحبت‌های اخیر کریس اوندن (Chris Evenden)، معاون Investor Relations دارد:

ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه در فرنچایزهای کلیدی خود از قابلیت میان‌پلتفرمی به شیوه‌ای که Fortnite آن را اجرا کرده است، پشتیبانی کنیم؛ مخصوصا به این خاطر که برخی از عناوینی ما طیف وسیعی از طرفدارن گسترده و متنوع را دربر می‌گیرند. این قابلیت که عناوین رایانه‌های شخصی را به موبایل و بازی‌های موبایل را به رایانه‌های شخصی بیاوریم، باعث نزدیک‌تر شدن خانواده و دوستان به همدیگر خواهد شد. این بخش بزرگی از برنامه‌ها آتی ما را شامل می‌شود و در آینده در این زمینه بیشتر فعالیت خواهیم کرد.

حال باید ببینیم که عناوین Battlefield V و Anthem در این زمینه چگونه عمل خواهند کرد و این که آیا سونی از موضع خود در خصوص قابلیت میان‌ پلتفرمی در بازی‌ها کوتاه می‌آید یا خیر.

برای جواب دادن به این سوال باید منتظر عرضه Battlefield V در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۷ مصادف با ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و اکس‌باکس وان باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا
الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا
الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا
الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا
الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

الکترونیک آرتس به دنبال پشتیبانی از قابلیت میان‌پلتفرمی در عناوین بعدی خود است - گیمفا