مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا
مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا
مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا
مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا

مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای

عرفان رحیمی صادق
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا

با سلام خدمت همه گیمفایی‌های عزیز. امروز براتون مصاحبه‌ جذابی با کارگردان The Surge 2 یعنی جان کلوزه (Jan Klose) آماده کردیم که در اون به مسائل مختلفی در مورد این بازی از جمله وسعت دنیای آن، پرداخت‌های درون برنامه‌ای و بسیاری مسائل دیگه پرداخته می‌شه. امیدوارم از این مصاحبه لذت ببرید. در ادامه با من همراه باشید.

نسخه اول این عنوان تحت عنوان The Surge یکی از موفقیت‌های غالفگیر کننده در سال ۲۰۱۷ بود که فرمول خسته کننده بازی‌های زمان خود را به لطف محیط علمی تخیلی منحصر به فرد خود و همینطور چالش‌های سخت مبارزات که فقط در عناوینی نظیر سری Souls شاهدش بودیم را تغییر داد. حال Deck13 Interactive مدتی است که در حال کار روی نسخه دوم این سری است و روند توسعه آن را بر عهده دارد. در جریان برگزاری رویداد E3 2018 وبسایت Wccftech شانس این را داشت که در پشت درهای بسته نگاهی به بخش‌هایی از گیم‌پلی این بازی داشته باشد و مصاحبه‌ای با کارگردان آن انجام دهد. امروز ما این مصاحبه را برای شما آماده کرده‌ایم که امیدواریم از آن لذت ببرید.

طبق اظهارات این وبسایت اولین چیزی که در این دمو به چشم خورده کمبود محیط‌های صنعتی مجهول الهویه که در نسخه اول آن به کررات به چشم می‌خورده بوده است. The Surge 2 در شهری به نام Jericho City جریان دارد که یک محیط شهری آینده نگرانه بی نظیر را تداعی می‌کند که مملو از سرسبزی و پوشش‌های گیاهی انبوه و چشم نواز است. طبق اظهارات Deck13 تمام پوشش‌های گیاهی به کار رفته در این بازی در واقع مصنوعی و ساختگی هستند که در واقع به کار رفتن این نوع از پوشش‌های گیاهی امتیاز ویژه‌ای برای Jericho City به حساب می‌آید. اما با این حال این محیط‌ها بسیار واقعی و زنده به نظر می‌رسند که یک تغییر بسیار محسوس و قابل لمس نسبت به محیط‌های شن و ماسه‌ای و فلزهای زنگ زده نسخه اول هستند.

این دمو اغلب در یک پارک شهری باشکوه و زیبا جریان دارد جایی که یک موجود خطرناک خاص در جایی نزدیک به یک فروشگاه خطرات زیادی به راه انداخته است. با فعال کردن یک سری از بازدارنده‌ها بازی‌بازان می‌توانند این جانور را به مرکز پارک، جایی که این جانور می‌تواند از پای در بیاید، هدایت کنند که البته چند مزدور بی رحم نیز در راه شما قرار دارند. درست مانند نسخه اول، The Surge 2 نیز این اجازه را به شما می‌دهد که محدوده خاصی از دشمنان را هدف بگیرید اما در این نسخه جدید هر بخش دچار تغییرات مهم و زیادی شده است که از این جمله می‌توان به یک سلاح مخصوص، ژنراتور میدانی مخفی و چند مورد دیگر اشاره کرد که تغییرات این بازی را نسبت به نسخه اول نشان می‌دهد.

ارتقاء شخصیت خود یکی دیگر از این تغییرات است که شما می‌توانید به کمک سیستم شخصیت سازی جدید این بازی به صورت کامل شخصیت خود را شخصی سازی کنید. این کار در نسخه جدید بسیار ساده و سرراست و به صورت همه جانبه انجام می‌شود که همه ویژگی‌های ساخت یک شخصیت را شامل می‌شود. به نظر می‌رسد که در نسخه جدید این بازی امکان تجهیز سلاح و مهمات بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از نسخه قبل قابل انجام است و نیازی به جمع آوری وسائل و ساخت آن‌ها نیست. سلاح‌های دور برد نیز می‌توانند به پهبادها متصل شوند که به شما کمک می‌کند تا دشمنان بیشتری را شناسایی کنید و به قتل برسانید. Deck13 قول تهجیزات بسیار بیشتر و چند کلاس جدید برای سلاح‌ها را داده است چرا که آن‌ها دوست دارند بازی‌بازان حقه‌های منحصر به فرد و استراتژی‌های خاص خود را به کار ببرند تا طبق میل و خواسته خود دست به کشتار دشمنانی که در راه آن‌ها قرار دارند بزنند.

در این دمو بازی‌باز با یک باس هم رو به رو می‌شود که قبل از این که به یک رباط تهدید آمیز تبدیل شود، به نظر می‌رسد یک مجسمه بی آزار است. Deck13 تاکید کرده که شما می‌توانید با به وجود آوردن نقطه ضعف‌های مورد نظر خود هر طور که دوست دارید باس‌ها را از بین ببرید. اگر بخواهیم کلی‌تر بنگریم سیستم مبارزات The Surge 2 بسیار روان‌تر و سریع‌تر از چیزی که در نسخه اول به چشم دیدیم خواهد بود که از این نظر کشتن و از بین بردن باس‌ها چنان لذت خوبی به شما می‌دهد که در کم‌تر عنوانی تجربه کرده باشید؛ این هم یکی از بهبودهای مهم این بازی است.

اما پس از شرح این دمو همانطور که گفتم مصاحبه‌ای با یکی از سازندگان این بازی انجام شده که وی کسی نیست به جز جان کلوزه (Jan Klose)، کارگردان The Surge 2. در این مصاحبه به بحث و گفت و گو درمورد نکات مختلفی از این بازی از جمله دنیای جدید آن، مبارزات جدید آن، شخصی سازی شخصیت‌ها و موارد دیگر پرداخته می‌شود.

مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا

این بازی یک تجربه خطی نیست که مرحله به مرحله پیش بروید و ممکن است گاهی اوقات به عقب برگردید. تصمیم این که کجا بروید واقعا به خودتان بستگی دارد و برخی مراحل به طور طبیعی شما را به سمت مناطقی می‌کشاند که در مراحل قبلی طی کرده بودید.

برای شروع می‌توانید نگاه سریعی به داستان The Surge 2 داشته باشید و این که در مقایسه با نسخه اول در چه بازه زمانی جریان خواهد داشت؟

The Surge 2 چند ماه پس از وقایع نسخه اول جریان دارد بنابراین ما داستان نسخه اول را ادامه داده‌ایم. البته که واضح است ما دیگر در محیط‌های صنعتی صنایع CREO نخواهیم بود اما در Jericho City حضور داریم، جایی که شاهد تغییرات زیادی در قدرت‌های اسرار آمیزی که در قسمت اول دیده بودیم خواهیم بود. شما می‌توانید در ابتدای بازی شخصیت خود را بسازید که بسته به شخصیتی که خلق کرده‌اید، راه‌های مختلفی برای تکامل داستان این بازی وجود دارد. پس دیگر فقط یک شخصیت وجود ندارد، ما در نقش Warren بازی نمی‌کنیم و با شخصیت‌های بسیار زیادی رو به رو خواهیم شد که این بار نقش بزرگی در داستان ایفا می‌کنند. ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که چطور با آن‌ها تعامل داشته باشیم و این که چقدر می‌خواهیم در داستان آن‌ها نقش داشته باشیم.

به نظر می‌رسد که داستان شاخه‌های زیادی داشته باشد. بازی‌بازان به چه انتخاب‌هایی دست خواهند زد؟

در کل شما یک مسیر را دنبال می‌کنید، اما در مورد چیزی که می‌خواهید بدان تمرکز داشته باشید، تصمیم‌های زیادی وجود دارد. چیزهایی که دوست دارید ترک کنید و از آن‌ها خارج شوید و یا چیزهایی که بیشتر بدان‌ها ورود پیدا کنید. می‌توانید انتخاب کنید که چطور به پایان بازی برسید. شبیه به این نیست که ما پایان‌های کاملا متفاوت داشته باشیم، اما آن‌ها بسته به انتخاب شما تغییر می‌کنند و جاهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید دست به تصمیم گیری بزنید. نه تنها در مراحل اصلی و فرعی بلکه حتی در نقاطی که دوست دارید زودتر تصاحب کنید. پس این بار فضای زیادی برای شما به منظور شکل دادن داستان وجود دارد.

فضای The Surge 2 بازتر از نسخه اول آن به نظر می‌رسد. وسعت Jericho City چقدر است؟ آیا این بازی را یک عنوان کاملا جهان آزاد می‌دانید؟

ما این بازی را یک عنوان کاملا جهان آزاد می‌دانیم که فضای آن از نسخه اول بازتر و گسترده‌تر است. همچنین به‌ هم پیوسته‌تر از نسخه اول نیز هست. در اختیار داشتن این محیط شهری شما را مجبور می‌کند این محیط‌ها را بیشتر جست و جو کنید. این بازی یک تجربه خطی نیست که مرحله به مرحله پیش بروید و ممکن است گاهی اوقات به عقب برگردید. تصمیم این که کجا بروید واقعا به خودتان بستگی دارد و برخی مراحل به طور طبیعی شما را به سمت مناطقی می‌کشاند که در مراحل قبلی طی کرده بودید. شما می‌توانید شخصیت‌هایی را که اغلب می‌بینید دوباره مشاهده کنید. این بازی یک محیط زنده دارد که منطقی به نظر می‌رسد که شما را به اکتشاف مجبور کند تا وسائل جدید پیدا کنید و از آیتم‌هایی استفاده کنید که تا قبل از آن استفاده نکرده بودید. همچنین عمق بیشتری هم در این بازی به چشم می‌خورد که شما می‌توانید روی سطح زمین، روی ساختمان‌ها و زیر زمین به انجام بازی بپردازید که همه هم به هم مرتبط هستند بنابراین می‌توانید به سرعت بین مناطق جابجا شوید.

مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا

سبز بودن همیشه خوب است، درست است؟

اولین نسخه از Surge به دلیل داشتن محیط‌های صنعتی پر تعداد که از نظر بصری کمی تکراری به نظر می‌رسیدند، مورد انتقاد قرار گرفت. محیط نسخه جدید متنوع‌تر و سبزتر به نظر می‌رسد. شما به این انتقادها چه واکنشی نشان می‌دهید؟

سبز بودن همیشه خوب است، درست است؟ برای محیط خوب است! ما در نسخه اول قصد داشتیم یک محیط صنعتی خلق کنیم که بدیهی است یک سری محدودیت دارد بنابراین ماندن در چنین فضا و محیطی گزینه خوبی به نظر نمی‌رسید چون عواقب زیادی دارد که جبران ناپذیر است. پس با خودمان گفتیم برای محیا کردن یک تجربه جدید و جالب کجا می‌توانیم برویم؟ و [انتخاب محیط شهری سرسبز] تصمیم عمیقی بود که تنوع بیشتری را به نمایش می‌گذارد. در اختیار داشتن یک محیط شهری ما را قادر می‌سازد این کار (تنوع بخشیدن به محیط‌ها) را انجام دهیم.

این محیط ارگانیک‌تر جدید چه تاثیری روی گیم‌پلی دارد؟ آبا آن‌ها به نفع بازی‌بازان هستند؟

بله. همانطور که با دیدن دشمنان شکارچی (Hunter) متوجه شدید زمانی که با مخفی کاری پیش می‌روید، می‌توانید با تکان خوردن علف‌ها مسیر حرکت آن‌ها را زیر نظر داشته باشید. این چیزی است که ما بسیار دوست داریم پس تکنولوژی جدیدی در این بازی داریم. ما نمی‌خواهیم که از این [محیط‌های شهری سرسبز] فقط در مناظر و جلوه‌های بصری بازی استفاده کنیم بلکه می‌خواهیم در گیم‌پلی از آن استفاده کنیم. پس [محیط‌های جدید بازی] می‌توانند به عنوان ابزاری برای پیشرفت شما و یا پیشرفت دشمن مورد استفاده قرار بگیرند.

طی برگزاری دمو عنوان کردید که اکنون دشمنان می‌توانند با هم شریک شوند و با همکاری، بر علیه شما تیم به راه بیاندازند. به جز این هوش مصنوعی بازی در چه مواردی پیشرفت کرده است؟

دشمنان بسیار باهوش‌تر و چابک‌تر شده‌اند. آن‌ها شما را تعقیب می‌کنند و هیچ مانع فیزیکی سد راه آن‌ها نمی‌شود. از مانع‌ها عبور می‌کنند و از ابزاری نظیر نردبان یا آسانسور استفاده می‌کنند. همانطور که گفته شد، می‌توانند با هم همکاری کنند. بنابراین همه چیز کاملا زنده و پویا به نظر می‌رسد. نه تنها برای دشمنان بلکه برای بازی‌باز نیز همین‌گونه است؛ آن‌ها هم گزینه‌های جدیدی برای پیمودن دنیای بازی در پیش دارند.

جناب، نسخه اول به اندازه کافی چالش برانگیز بود‌! آیا ابزارها و مهارت‌های جدیدی برای بازی‌بازان در جهت رویارویی با این دشمنان باهوش و مبارزه با آن‌ها وجود دارد؟

یک سیستم مهار جدید وجود دارد که به شما اجازه مهار کردن ضربات از زاویه‌های مختلف را می‌دهد. بنابراین اگر حمله‌ای از سمت راست انجام می‌شود، شما از سمت راست مهار می‌کنید و ضربه را پس می‌زنید. شما باید توجه زیادی به حرکات دشمنان داشته باشید. این بار مکانیک‌های کامبو ما کاملا بهبود پیدا کرده‌اند. آن‌ها بسیار دقیق‌تر عمل می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند که کنترل بیشتری روی شخصیت خود داشته باشید. برای مثال در گذشته شما دست به ساخت یک کامبو می‌زدید و بعد از چهارمین یا پنجمین ضربه می‌خواستید دفاع کنید اما نمی‌توانستید چرا که شخصیت شما هنوز در حال انجام دادن انیمشین‌ها و حرکات کامبو بود؛ چنین چیزی دیگر وجود ندارد. در این بازی همیشه هر طور که بخواهید می‌توانید شخصیت خود را حرکت دهید که این حس را به شما می‌دهد که شخصیت دقیق‌تر از گذشته است. در مجموع مبارزات کمی سریع‌تر هستند و بستگی به سلاحی دارند که با خود حمل می‌کنید.

مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا

هیچ چیزی شبیه به پرداخت‌های درون برنامه‌ای برنامه ریزی نشده است. فروشندگانی در بازی حضور دارند اما از آن‌ها برای خرید یا فروش همان وسایل مرسوم در RPG ها استفاده خواهد شد. شما نمی‌توانید چیزی را با پول واقعی بخرید.

صحبت از سلاح شد. چه تعداد به این بازی اضافه شده است؟

ما تعداد کلاس سلاح‌ها را از ۵ به ۱۰ رسانده‌ایم؛ تنوع زیادی وجود دارد. باید بگویم که فرصت‌های بیشتری هم به وجود آمده که اعلام می‌دارد “این سلاح من است” و مهارت زیادی در آن سلاح به خصوص به دست می‌آورد. شما مجبور نیستید [که از یک سلاح] استفاده کنید چرا که خود بازی می‌خواهد این مانع را از سر راه بردارد.

من باید در مورد تقسیم بندی هم صحبت کنم که یکی از نشان‌های تجاری مخصوص سری Surge است. شما این مکانیزم را چطور به‌روز کرده‌اید؟

تقسیم بندی یکی از مواردی بود که ما بی شک باید تمرکز زیادی روی آن می‌داشتیم. ما بازخوردهای بصری را بهبود بخشیده‌ایم پس اکنون بهتر می‌توانید انتخاب کنید که چه چیزی را هدف قرار دهید. گزینه‌های تاکتیکی بیشتری در اختیار شما است که به برخی بخش‌ها آیتم‌های ویژه تکنولوژیک متصل شده است. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که یک آیتم تکنولوژیک را از بین ببرید و یا این که این کار را انجام ندهید و رهایش کنید. بنابراین می‌توانید بعدا آن را برای خود بردارید. پس پاداشی برای ریسک وجود دارد.

اکنون که ساخت و خلق شخصیت تبدیل به بخشی از بازی شده است، آیا هیچ گزینه‌ای برای ایجاد تغییر در ظاهر شخصیت در این بازی وجود دارد؟

شما می‌توانید چهره شخصیت خود را هر طور که دوست دارید خلق کنید که شامل مو، رنگ پوست، جنسیت و هر چیزی می‌شود. همچنین یک لایه از لباس هم هست که می‌توانید تغییر دهید. در [نسخه] قبل Warren همیشه با یک سر همی آبی در حال گشت و گذار و چرخیدن در محیط بازی دیده می‌شد اما شما اکنون می‌توانید چیزی که در بازی می‌پوشید را تغییر دهید. البته لوت‌های خاص و منحصر به فردی هم در این بازی وجود دارد که به شما آیتم‌های بسیار منحصر به فرد، جذاب و دیوانه کننده‌ای می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید ظاهر شخصیت خود را تغییر دهید.

آیا بازی پرداخت‌های درون برنامه‌ای هم دارد؟ آیا شما تجهیزات و لباس‌ها را به ازای پول واقعی به فروش خواهید رساند؟

هیچ چیزی شبیه به آن برنامه ریزی نشده است. فروشندگانی در بازی حضور دارند اما از آن‌ها برای خرید یا فروش همان وسایل مرسوم در RPG ها استفاده خواهد شد. شما نمی‌توانید چیزی را با پول واقعی بخرید.

آیا The Surge 2 برای پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس هم بهینه سازی خواهد شد؟

بله مسلما. ویژگی‌های خاص و ویژه‌ای برای این پلتفرم‌ها در نظر داریم. در حال حاضر دقیق نمی‌توانم اعلام کنم که این ویژگی‌ها چه هستند اما ما سخت به دنبال تحقق آن‌ها هستیم.

آیا هدف دارید که رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه را عملی کنید؟

احتمالا هر دو را به صورت همزمان عملی نخواهیم کرد اما [این بازی] حالت‌های مختلفی برای اجرا و برای نرخ فریم خواهد داشت. این بازی تا حد زیادی به زمانبندی متکی است بنابراین باید نرخ فریم بی نظیری داشته باشیم، مخصوصا اگر ماشین‌های سریع را در اختیار داشته باشید. از طرفی دیگر هم ما می‌خواهیم بازی زیبا به نظر برسد. بنابراین نیاز به انجام تعادل سازی‌های زیادی داریم و احتمالا برخی از آن‌ها در آخرین مراحل ساخت این بازی و نزدیک به زمان عرضه‌اش انجام خواهند شد. باید ببینیم که تا چه حد می‌توانیم از قدرت این کنسول‌ها استفاده کنیم.

بسیار هم عالی. ممنون از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید.

خواهش می‌کنم.

The Surge 2 قرار است در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی به عرضه برسد. اژر قصد دارید تا بیشتر با حال و هوای این سری و کلیت المان های آن آشنا شوید می توانید نقد و بررسی نسخه Complete Edition بازی نخست سری را مطالعه نمایید. امیدوارم از این مصاحبه لذت برده باشید. فراموش نکنید که ما را در شبکه‌های اجتماعی هم دنبال کنید و نظرات و انتقادات خود را همیشه با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا
مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا
مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا
مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا
مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با کارگردان The Surge 2 | از تغییرات اساسی تا پرداخت‌های درون برنامه‌ای - گیمفا