احتمالاً آخرین راز بزرگ God of War توسط هواداران کشف شده باشد [بهروزرسانی]
مدتی پیش بود که استودیو سانتامونیکا (Santa Monica) داستان مصوری از بازی God of War تحت نام “شکار” منتشر کرد که بعداً طراح هنری این بازی خبر از وجود رازی نهفته درون آن داد. سپس کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان بازی نیز ضمن تائید سخنان او اعلام کرد که این راز، آخرین راز God of War است که هواداران هنوز موفق به کشف آن نشدهاند.
بارلوگ در صحبتهایش بیان داشته بود که راز بزرگ درون بازی، اطراف خانهی کریتوس قرار دارد و هواداران نیز گفتههای بارلوگ را در کنار داستان مصور منتشر شده قرار دادند و به بررسی محیط اطراف خانهی کریتوس پرداختند که در نتیجه، به نظر میرسد آنها پس از دریافت سرنخهای لازم، قادر به کشف این راز بزرگ شده باشند.
توجه: ادامهی خبر، بخش مهمی از داستان بازی را لو میدهد!
بازیبازان پس از جستوجوهای مختلف در گوشههای اطراف خانهی کریتوس، موفق به یافتن مجموعهای از نمادهای اساطیر اسکاندیناوی شدند که با کنار هم قرار دادن آنها در ترتیبی درست، املای نام “لوکی” به دست میآید! اگر این عنوان را به پایان رسانده باشید میدانید که لوکی اسمی است که غولها (Giants) برای آترئوس در نظر گرفته بودند و این راز در پایان بازی و هنگامی که به نظر میرسد ماجراجویی پدر و پسر برای رساندن خاکستر فِی به بلندترین قله به پایان رسیده است، آشکار میشود. در ادامه میتوانید تصویر منتشر شده از نمادهای اطراف خانهی کریتوس را مشاهده کنید:
البته هنوز واکنشی از سوی اعضای سانتا مونیکا نسبت به اکتشافات هواداران نشان داده نشده و معلوم نیست که این، همان راز مدنظر آنها باشد. در کنار اینها، بارلوگ همواره در صحبتهایش اشاره کرده که God of War پر از رازهای مخفی است که میتواند به داستان آیندهی سری اشاره داشته باشد و حتی پیشتر نیز شاهد نقاشی هکاکی شدهای برروی یکی از سنگهای ابتدای بازی بودیم که به نبرد نهایی کریتوس با بالدر اشاره میکرد؛ به همین دلیل هواداران در تلاش هستند که با بررسی نقاشیها و جملههای درون بازی که به زبان اساطیر اسکاندیناوی نوشته شده است، از داستان آیندهی این مجموعه مطلع شوند.
بهروزرسانی:
ساعاتی پیش استودیو سانتا مونیکا طی پیامی در صفحهی رسمی خود در توییتر، راز کشف شدهی بزرگ توسط هواداران را تائید کرد:
در E3 2016 شما اولین راز (Easter Egg) ما را کشف کردید، در ۲ سال گذشته رازهای بسیاری کشف شد و در نهایت نیز شما آخرین راز را حل کردید. ما در برابر انجمنهای ردیت و دیسکورد (که اقدام به کشف آخرین راز بزرگ God of War کرده بودند) سر تعظیم فرود میآوریم.
عنوان God of War هماکنون به صورت انحصاری برروی پلتفرم پلیاستیشن ۴ در دسترس قرار دارد. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از این عنوان هستید میتوانید نقد و بررسیهای متنی و ویدئویی God of War که توسط سعید آقابابایی تهیه شدهاند را مطالعه و مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
فکر نکنم این رازش باشه وگرنه سانتا مونیکا اینقدر روش تاکید نمیکرد انتظار سوپرایز بیشتر دارم
خود کوری بارلوگ گفت کلید راز داخل خونه کریتوسه.
حالا باید ببینیم خود راز چیه
این یکی دیگه واقعا خیلی مخفی بود. من یک ساعت خونه کریتوس رو گشتم همه چی پیدا کردن ولی اصلا و ابدا ذهنم به چنین چیزی حتی نزدیک هم نشد. دیگه بازی همه جوره داره به ما میگه که آترئوس همون لوکی و کریتوس پدر لوکی هست و در نتیجه یورمانگاند هم فرزند آترئوس یا لوکی. این نماد ها و نوشته های اساطیری هم در همه جای بازی وجود داره. برای مثال هنگامی که به یوتون هایم میریم و وارد اون تالار میشیم که مجسمه های جاینت ها هست کف زمین انواع نماد های اسکاندیناوی دنبال هم قرار گرفتند.
انصافا کوری بارلوگ و تیمش داستانی رو خلق کردند که تا ابد در یاد ها باقی میمونه و به این بازی ارزشی بسیار اضافه کرده.
البته امکانش هم کم نیست که این راز بزرگ کشف نشده نباشه.
داداش خودت رو داری با ۴تا تازه گیمر شده خستی میکنی بحث میکنی
طرف میگه بازیه به داستان نیست
آخه مرد حسابی اگر اینجوره کلش آف کلنز هم خدای بازی هاس چون خیلی بازی کن داره. نه گرافیک بالایی داره نه داستانی. پس چی ملت رو جذبش کرده؟ گیم پلی؟ پس بازی قشنگیه چرا تو سرش میزنید مسخره میکنید موبایل گیمرا رو ؟
۴روز دیگه کسی یادش میمونه این چی بوده؟
بعد یکی نیست بگه تو که عشق هیلو داری. اگر داستان = شخصیت پردازی نبود؟ عاشق چی میشدی؟ عاشق مرد کلاه کاسکتی؟ دقیقا داستان بوده که این شخصیت پردازی و اون گیم پلی رو به وجود آورده
به اینکه ناک هم گیم پلی قشنگی داره ولی داستان خاصی نداره و شخصیت پردازی خاصی هم نداره پس اونم یک شاهکاره چون سرگرم میکنه
فرق فیلم و داستان در این هستش که شما فیلم رو میبینی
ولی تو بازی به واسطه گیم پلی وارد داستان میشی. اگر داستانی نباشه؟ مثل یک زمین فوتبال میشه که هی میدوی و داری بازی میکنی ولی هدفی ( داستان ) پشتش نیست. فقط هی به توپ ضربه میزنی و این ور زمین میری اون طرف اون طرف میای این طرف
اصل بازی داستان و گیم پلی با هم هستش
در مورد بازی های قدیمی هم همون ماریو داستان داره. میخواد پرنسس هلو رو نجات بده. حالا فرض کن این نبود
هی میرفتی جلو الکی بی هدف میپریدی روی سر ملت
ولی نجات پرنسس و کشتن غول آخر داستان بازی هستش
بعد خود طراحی مراحل بر حسب داستان هستش. یعنی شما میگی یک بازی مثلا فضایی خود باید با توجه به داستان بازی یک سری مراحل طراحی کنی که شخص مورد نظر این مراحل رو طی میکنه در اصل داره داستان رو طی میکنه
به اینکه انگری بردز مثلا. داستان خاصی نداره. بازی قشنگیم هست ولی شما یک شمارش رو بازی کنی دیگه سراغ شماره های بعدی نمیری. چون همش مثل همه. هی کش رو میکشی و پرتاب میریزه پایین
خسته کننده میشه
ولی داستان میاد وسط؟ میشه گاد آف وار. میشه لست آف آس. میشه بایوشاک. الان شما نگاه بکن بازی مثلا کال آف دیوتی مدرن وارفیر ۱ و ۲ . خوب از نظر گیم پلی شبیه بقیه کال آف ها هستش. ولی چه چیزی متمایزشون میکنه؟ داستان قشنگشون. به اینکه کال آف های بعدی هم کلی گیم پلی و چیزای جدید اضافه شد. ولی به قشنگی مدرن وارفیر ۱ ۲ شد؟ نه
اینا همش سر اینه این نسل ماکروسافت بازی داستانی درست درمونی نداره اینا هم میخوان کم نیارن اینجوری میگن
به اینکه این آقایون همونان که با ۹۰۰ و ۷۲۰پی داشتن تا دیروز بازی میکردن میگفتن گرافیک مهم نیست. یا وقتی گرافیک دزدان نارگیل چین کارتونیه اسم فانتیزی رو میزارن روش. ولی وقتی گرافیک فورتزا بالا باشه گرافیک و ۴کی و فلان مهم میشه. خیلی خودت رو با بحث با اینا خسته نکن
یک گیمر قدیمی به داستان و گیم پلی اهمیت میده نه گرافیک
من نظرمو گفتم. برای همیشه میگم که برای من اولویت همیشه داستان هست و خواهد بود. کلی دلیل آوردم که دیگه نمیخوام تکرارشون کنم. نظر دوستان مخالف هم خوندم و باید بگم به هیچ عنوان هیچ دلیلی منطقی برای نقض این حرف من زده نشد.
” این داستان هست که به هر بخشی از یک بازی معنا میده و اون رو از حالت بی مفهومی و سرگرمی بی مفهوم خارج کرده و یک عنوان رو به ارزش هایی بسیار بالاتر میبره و در نهایت برای همیشه به یاد گیمر می پیونده و تبدیل به شاهکار میشه”
علت ضعیف بودن اکثر بازی های این روز ها ضعف های داستانی هست. چرا هیلو ۵ و گیرز ۴ بی نقص نبودند اما گاد جدید بی نقص بود؟ فقط بخاطر داستان و شخصیت پردازی. وگرنه گیم پلی هیلو و گیرز جدید که خوب بود. اما از لحاظ داستانی ضعف داشت و همین باعث شد که یک شاهکار خلق نشه. چرا آنچارتد ۴ شاهکار شد؟ چون در کنار یک گیم پلی عالی که چیز طبیعی هم هست یک داستان معرکه داشت.
سلام و خسته نباشید میگم به تمام زحمت کشان گیمفا منم خونه ی کریتوس رو پاکسازی کردم یعنی ولی این یکی اصلا به چشمم نخورده بود
=-===========
در مورد کامنتت باید بگم با اینکه همیشه در حال بحث با مایکرو فنا بودی و خدایی هم خیلی از عناوینشون رو تخریب میکردی که خب این برعکس هم هست و اونا هم همین کار رو میکنن و من مخالف این کار هستم منتها این کامنتت رو من باهاش موافقم واقعا …
توی روند ساخت اول داستان قرار میگیره بعد گیم پلی (برای بازی های داستان محور ) و این که بگیم فقط گیم پلی مهمه مسخره ترین چیزیه که توی تموم عمرم شنیدم …
:yes: :yes:
قربون آدم چیز فهم
ما هم خودمون رو کشتیم که بگیم برای عناوین آفلاین داستان در اولویت قرار داره برای هر سازنده ایی ولی خب کسی که خودشو زده به خواب نمیشه بیدار کرد.
بعد انصافا لذت تجربه یک عنوان با داستان شاهکار رو هیچ بازی دیگری میتونه داشته باشه؟
واقعا از چنین کاربر قدیمی گیمفا بعید بود بگه داستان مهم نیست :struggle: :struggle: :struggle:
gow dmc
رفیق عزیز تحریف کار درستی نیست
من هیچوقت نمیگم که بازی ها باید بدون داستان باشن و یا داستان در بازی مهم نیست این حرف مخالف با علایق خودم به بازی هاست
اما بحث من سره تمرکز سازنده به گیم پلی هست
زمانی که ما برای اولین دارک سولز بازی کردیم چه چیز این بازی ما رو مجذوب کرد ایا ما از روایت و داستانی که پشتش هست خبر داشتیم؟ نه نداشتیم بعدها با خواندن مقالات مختلف و …. پی به مسائل مختلفش بردیم
۱۷ سال پیش وقتی من برای اولین بار هیلو رو بازی کردم نه میدونستم کاونتت ها چین نه از تاریخچه فوررانرها چیزی میدونستم و اون گیم پلی بود که طرفداران رو جذب کرد و بعدها با خواندن رمان ها و مقالات ما به این جهان پی بردیم و این برای همه صادق هست
در نهایت نظرات متفاوته اما من بازی خوب رو در نگاه اول در گیم پلی میبینم
و تمام افرادی که مدام از داستان صحبت میکنن و مدام عناوین غیر داستانی رو میکوبن افرادی هستن که محدودن و به دلیل اینکه نمیتونن انلاین بازی کنن حالا به هر دلیلی و تنها محدود به افلاین هستن
وگرنه ۴۰ دقیقه ویچر ۲۰ دقیقه هم pubg
۱۰۰دقیقه RDR و ۵۰ دقیقه هم مولتی بتلفیلد
هیچ مانعی نمیبینم که سازنده روی عناوین مولتی پلیر کار کنه همین که بتونه گیم پلی خوبی ارائه بده موفقه
و همون طور که گفتم گیم پلی تعیین کننده هست
«تمام افرادی که مدام از داستان صحبت میکنن و مدام عناوین غیر داستانی رو میکوبن افرادی هستن که محدودن و به دلیل اینکه نمیتونن انلاین بازی کنن حالا به هر دلیلی و تنها محدود به افلاین هستن»
عجب جمله ی بچه گانه ای!
یه مقاله بود درباره اینکه چجور بازی های مولتی پلیر محور، بازی های سینگل پلیر AA رو کشتن و اگه اینجور ادامه پیدا کنه بازی های داستان محور AAA هم منقرض میشن، اون رو باید بخونی. لینکش رو اگه پیدا کردم برات میفرستم.
نظرت با اونی که دیشب فرستادی فرق داره
اونجا گقتی صنعت گیم با گیم پلی شروع شده و اینا و داستان مهم نیستو مگه میخوایم فیلم ببینیم
بعدشم اینکه مثال از دارک سولزو اینا میزنی گفتم هر بازی فرق داره یکی داستان تو بازی نقش پررنگ تری داره یکی دیگه گیم پلی حتی تو بعضی بازی ها مثل hellblade میبینیم صداگذاری چه تاثیری رو بازی میزاره داره بنابراین هیچ ملاکی نیستش که بگیم کدوم مهم تره یا نه
محمد رضا چند روز پیش بود تو کامنتی گفتی دنیای هیلو حالا حالا تموم شدنی نیست ،دنیای هیلو و مخلفات درونش تماما مربوط به بخش داستانیس گیرز و همه ی اون عناوین خاطره ساز خودت هم خوب میدونی این چیزار رو متاسفانه بنظر میرسه چون ماکرو بازیهای صرفا انلاین محور به خوردتون میده اجبارا ذائقتون عوض شده، حرفات در مورد محدود بودن حرفای نا پخته ی یه نوجوان ۱۶ ،۱۷ سالس .بین انحصاریهای AAA سونی بنا به تشخیص سازنده بعضی بخش انلاین دارن بعضی ندارن ،
شما خودتون یه زمانی میگفتید بازی های انحصاری نهایتا ۱۰ درصد رو تشکیل میدن، ۹۰ درصد مولتی پلتها هستن اما اینجا برای تحقیر و تمسخر بخش انلاین همون ۹۰ درصد بازیهای مولتی پلتفرم رو هیچ حساب کردی و ما رو محدود به افلاین خطاب کردی!… H1Z1 و فورتنایت ،اورواچ کالاف و بتل و … کلی بازی های دیگه که بخش انلاین خوب و عالی هم دارن بین انحصاریهام اگر هیلو بخش انلاین درگیر کننده ای داره اونطرف مولتی فوق العاده LAST OF US رو داریم ،جی تی اسپورت رو داریم،انچارتد رو داریم, دزدان دریایی و SOD2 هم که تا اطلاع ثانوی از مرحله پرتن . اینجوریام نیست که میگی..خوبیش اینه در هر دو بخش موفق هست بخش انلاین خاص و افلاین عالی
بازی های مولتی پلیر رو اکثرا ( تاکید میکنم اکثرا ) کمپانی های پول پرست مثل الکترونیک ارتز میسازن که بعد از لوت باکس توش استفاده کننو جیب مردمو بزنن هدفشون اینه که یه بازی بسازن که مردم معتادش بشن تا یه جایی منابع در اختیارشون بزارنو بعد برا پیشرفت مجبور بشن پول خرج کنن (البته الکترونیک ارتز که جای خود دارد بازی شروع نشده جیبتو میزنه :rotfl: :rotfl: )
من خودم بازی های داستانی رو ترجیح میدم چون برای چند وقت فکرمو درگیر داستانش میکنه
البته گیم پلی هم خیلی مهمه داستان بدون گیم پلی حکم کتابو داره
*****************************************************************************************
«تمام افرادی که مدام از داستان صحبت میکنن و مدام عناوین غیر داستانی رو میکوبن افرادی هستن که محدودن و به دلیل اینکه نمیتونن انلاین بازی کنن حالا به هر دلیلی و تنها محدود به افلاین هستن» :-/
من خودم هم مولتی بازی میکنم هم سینگل ولی از سینگل بیشتر خوشم میاد
البته محدودیت تو ایران زیاده منم منکرش نیستم با این نت کم سرعتو دسکاری شدهو با اون اپدیتا اونایی که وسعت مالیشون زیاد نیست نمیتونن بازی کنن
و یک بازی رو که میخوان بسازن. نمیان بگن گیم پلی چی باشه
اول داستان رو مینویسن
بعد طراحان با توجه به داستان مراحل رو روی کاغذ میکشن
بعد گیم پلی با توجه به داستان و مراحل طراحی میشه
بعد مدل ۳ بعدی ساخته میشه
بعد میره تو موتوربازی سازی و موزیک سازی و انیمیشن ها و نورپردازی و …
یعنی ریشه همه شروع بازی هون داستان و شخصیت پردازیه
راز مورد علاقه ی من :
http://uupload.ir/files/24ay_god_of_war.png
کسی میدونه Luck رو چجوری میشه تا آخر پر کرد؟ همه راه هارو رفتم ولی کار نکرد.
لباس های مخصوص براک و سیندری. اگر اشتباه نکنم لباس مخصوص براک لوک رو زیاد میکنه. برای بدست آوردن این دو تا لباس هم باید تمام مراحل فرعی مربوط به این دوتا رو بری
* لوک = لاک = luck 😐
بنظرم این راز بزرگ نیست
چون فقط یه اسمه که قبلش تو آخر بازی دیدیم!
یه چیزی بزرگتر از این حرفاست!
انقد نیاید این بازی رو به داستان اساطیر اسکاندیناوی ربط بدید! هیچوقت تو این بازی عین اساطیر نیمدن از همون اولش تا همین نسخه فقط از اساطیر اقتباس شده و تا حدودی هم شبیهش هست! اگر عین اساطیر کار میکردن هرگز شخصیتی به اسم کریتوس به وجود نمیومد!
اما بازی یه باگ داستانی داره
کریتوس بعد از خودکشی روی کوه المپ چطور از اینجا سر در آورد؟ کی نجاتش داد؟ اینو باید سانتا مونیکا توضیح میداد.
بار هزارمه این موضوع رو کامنت میذارم
خواهشم اینه که با دقت بیشتری بازی کنید
علاوه بر اینکه بارلوگ گفت قسمت بعدی این موضوع مستقیما بیان میشه،ولی بزرگترین احتمال اینه که با توجه به صحبتها و شواهد بازی میشه گفت تیر خدای جنگ نورس قصد متحد کردن خدایان جنگ تمام دنیا رو داشته و بسیار دانا بوده،ایشون کریتوس رو نجات میده و به نورس هدایت میکنه
تو بازی میمیر میگه که تیر توسط اودین کشته شده ولی اطمینان دارم زندست و با کریتوس متحد میشه،چون رگنراک نزدیکه
من نمیدونستم که گفته تو نسخهی بعدی توضیح میدن. مرسی.
:sweat: نع باس یچیز گنده تر باشه این چیزی نیس که ولی فکر نکنم بیشتر از این تو خونه کریتوس باشه
شاید حتی مربوط به خونه witch هم باشه :yes: خلاصه که خیلی گسترده اس :inlove: tnx sony :inlove: tnx
بچه ها گوش کنید خیلی مهم…
کسایی که میگن لوکی همون اتریوس هست کاملا اشتباه میکنن. اتریوس پسر خود لوکی هستش که اگر دقت کنید از اول بازی به دنبال نابود کردن اتریوس هست چرا این کارو میکنه الان توضیح میدم.
لوکی از تمام خانوادش مخصوصا پدر و برادرش متنفر بود و اتز اونور هم فریا دعا از تمامی موجودات قول گرفته بود که به بالدر اسیبی نزنن تنها راه کشتن بالدر سلاحی بود که از اول بازی دست اتریوس بود همان تیر سبز رنگ سمی که تنها سلاح کشتن بالدر بود. در پایان بازی میبیند که تمامی جاینت ها کشته شده بودن و تنها کسی که از روگناروک زنده مونده بود فقط یورمونگاند بود. فقط راز واتقعی اتریوس رو یورمونگاد میدونه که مطمعن باشید در قسمت بعد نقش یورمونگاد در بازی زیاده. در صحنه ای از بازی میبینید که فریا مادر بالدر خیلی مراقب اتریوس هست چون فریا میدونست که اتریوس نوه اش همهن پسر لوکی هست. این رو هم بگم که در داستان اسکاندیناوی بالدر توسط لوکی با صلاح تیر کمون کشته میشه و اگه در بازب ببینید تبهر اتریوس در بازی تیر کمونه
برادر اون تیر های سبز واسه کشتن بالدر نبود واسه از بین بردن سحری بود که خود فریا مادرش روش گذاشته بود برای محافظت کردن ازش که تیر سبز این جادو رو از بین برد یکم دقیق تر نگاه کن به قضایا
بچه ها گوش کنید خیلی مهم…
کسایی که میگن لوکی همون اتریوس هست کاملا اشتباه میکنن. اتریوس پسر خود لوکی هستش که اگر دقت کنید از اول بازی به دنبال نابود کردن اتریوس هست چرا این کارو میکنه الان توضیح میدم.
لوکی از تمام خانوادش مخصوصا پدر و برادرش متنفر بود و اتز اونور هم فریا دعا از تمامی موجودات قول گرفته بود که به بالدر اسیبی نزنن تنها راه کشتن بالدر سلاحی بود که از اول بازی دست اتریوس بود همان تیر سبز رنگ سمی که تنها سلاح کشتن بالدر بود. در پایان بازی میبیند که تمامی جاینت ها کشته شده بودن و تنها کسی که از روگناروک زنده مونده بود فقط یورمونگاند بود. فقط راز واتقعی اتریوس رو یورمونگاد میدونه که مطمعن باشید در قسمت بعد نقش یورمونگاد در بازی زیاده. در صحنه ای از بازی میبینید که فریا مادر بالدر خیلی مراقب اتریوس هست چون فریا میدونست که اتریوس نوه اش همهن پسر لوکی هست. این رو هم بگم که در داستان اسکاندیناوی بالدر توسط لوکی با صلاح تیر کمون کشته میشه و اگه در بازب ببینید تبهر اتریوس در بازی تیر کمونه.
اترئوس که خود لوکی هستش به دنبال کشتن اترئوسه؟بعد این اترئوس پسر لوکی هستش که اسمش اترئوسه؟
متنت خیلی اشتباه های ریز و درشت داره :
============
متن زیر حاوی اسپویل هست
=================
۱) ویکی پدیارو ببین برای مرگ بالدر …
هودر برادر بالدر هست که میکشه بالدر رو … لوکی فقط تیر رو آغشته به داراوش میکنه(اسم درستش نمیدونم چیه خدایی بوته ی داراوش بود فکر کنم )
۲)یورمونگارد در اصل همون پسر لوکی(آترئوس هست ) اگر به لوکی بودن آترئوس شک داری میتونی اخر بازی رو ببینی که چقدر راحت و شیک و مجلسی بازی میگه که آترئوس همون لوکیه …
البته دلیل زیاد داره منم هزار بار نوشتم راجعش حال توضیح نیست …
۲-۱) بگم پدر لوکی در اصل اودین نیست … اودین صرفا فقط از پدر و خانواده آسگارد خودش متنفره نه پدر اصلی خودش
۳)داداش فریا از بوته ی داراوش قسم نگرفته بود و از همین میترسید که نکنه یکی با این بوته ی به ظاهر ساده موجب شکسته شدن این طلسم قوی بشه که خب آترئوس (لوکی ) دقیقا همین کارو کرد
۴)قرار نیست سانتامونیکا داستان اساطیری اصیل نورس رو بیاره توی گاد … فقط اقتباسه …
۵)کلی ایستراگ توی بازی وجود داره یعنی به قدری زیاده که از شماره خارجه …چند تاش دقیقا به مسئله ی لوکی بودن آترئوس اشاره میکنن
۶) یه استراگ در واقع موقعی که کریتوس داره میره آترئوس رو ببره پیش فریا ما میبینیم آب و هوا تغییر میکنه یسریا میگن ثور هست چون رعد برقی که میزنه دقیقا در پایان موقع برگشت به خانه کریتوس که ثور هم میاد میزنه و جفتشون یه جوره … (این تئوری من نیستا اینا تو نت موجوده 😐 ) یسری هم میگن موقعی که یورمونگارد برای بار دوم برمیگرده به LAKE در واقع آترئوس بزرگسالی اونو برمیگردونه که اینم با دلیل اینکه فقط میمیر و آترئوس میتونن با یورمونگارد حرف بزنن منطقیه چون میمیمر که دنبال کریتوس بود …
اگر بازم شک داری آترئوس لوکیه دلیل منطقی زیاد دره
امیرجان، فکر میکنم تغیر آب و هوا به رنگ قرمز اصلا درون بازی اتفاقات نمیوفته بلکه ما داریم دنیارو از دید کریتوس میبینیم.
مثلاً اینکه بعد از مریض شدن آترئوس، حال کریتوس بدجور خرابه و متاسفانه (البته خوشبختانه) باید با گذشتهی خودش که میخواسته فراموش کنه، رو به رو بشه
معمولاً کارگردانهای بزرگ در فیلمها از این فضاسازی استفاده میکنن که بینندگان رو با احساسات شخصیتها همراه کنن.
ولی این فقط نظر منه، شاید هم واقعاً دلیل دیگهای داشته باشه.
حقیقتش من خودم این دوتا تئوری رو توی نت خوندم که آترئوس بزرگسالی میاد و یورمونگارد رو صدا میکنه برای بار دوم و اینکه اون یتیکه رعد و برق میزنه ثور هست که برگشته …
والا من خودم انقدر دارم تئوری های جدید و ایستراگ میبینم نمیدونم الان دقیقا باید چی رو باور کنم همشون علاوه بر اینکه میتونه نادرست باشه میتونه درست هم باشه …
منظور من اون آب و هوای قرمز رنگ نیست که توی خانه ی کریتوس باهاش مواجه میشیما منظورم رعد و برقی هست که در طول بازی در بعضی جاها میزنه یکیش دقیقا بعد همون مریضی آترئوس هست این دوتا رو مقایسه کردن میگن افکتایی که استفاده شده جفتش یکیه 😐
پس ثور اونچا اومده و …
البته من خودم باور ندارم این رو ولی با توجه به حضور یورمونگارد که از آینده پرت شده به حال به نظرم آترئوس بزرگسالی وجودش در بازی و در اصل دو دنیای موازی اصلا بعید نیست (عجب بازی هست واقعا این گاد ۲۰۱۸ خیلیا درکش نکردن کلی ایستراگ توی بازی هست )
ممنون از نظرت داداش امیر همیشه صحبت کردن در مورد گاد با شما لذت بخشه :yes: :heh:
خواهش میکنم امیرجان. برای منم صحبت کردن با افرادی مثل شما که درک بالایی از این بازی دارن لذت بخشه
آره تئوری خیلی در مورد بازی زیاده و این جریان جا به جایی توی زمان باعث شده تئوری ها چند برابر بشن!
حالا آدم نمی دونه کدوم رو باید باور کنه
به نظر من تغییر آب و هوای داخل بازی مربوط به حالات مختلف ارتئوس میشه زمانی که مریض شده و در حال مرگ هست یجواریی آب و هوا داره اذا میگیره و برای اثبات این نکته میشه به زمانی اشاره کرد که ارتئوس میفهمه که خدا هست و داره با سیندری حرف میزنه و از دستش عصبانی میشه که مشکلات بی مورد خودشو به آرتئوس میگه که بصورت ناگهانی آب و هوا تغییر میکنه و رعد برق شروع میشه
بله منم همین احساس رو دارم
و به این خاطر هم کارگردانی فوقالعادهی بارلوگ رو ستایش میکنم
از وقتی گاد آف را رو مثل the last کردن دیگه باهاش حال نمیکنم
اصلا دیگه بحثی نمیمونه …
==========
اسپویل
=========
رسما اومدن گفتن اره درسته آترئوس همون لوکیه حالا منتظر ng+ بمونید….
*دوستان اگر علاقه دارن نماد های نورس و کلمات رو بخونن چند تا از ساده ترین نماد های نورس توی بازی اومده و تکرار شده مثل M منتها کلمات نورس خودشون به تنهایی یه معنی میدن با یسری کلمه دیگه یه معنی دیگه ولی دونستن این کلمات پرتکرار بازی که کم هم هستن خالی از لطف نیست 😀
خب این راز به چه معناست؟
راز بزرگ راز بزرگ میگفتن این بود؟!
رسما تایید شد که آتریوس لوکیه. داستان گاد هم دقیق مثل خدایان نورس نیست همون طور که کریتوس اصلا تو اسطوره های یونان وجود نداره و پسر زیوس نیست .