بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا
بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا
بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا
بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا

بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند

سعید حلاجیان
۱۵:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا

کم و بیش می دانیم که در بازی God of War رازهای زیادی نهفته است. رازهایی که شاید کشف تمامی آن‌ها امکان پذیر نبوده و زمان زیادی را می‌طلبد. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید کتیبه‌های بازی سعی دارند تا داستان خاصی را روایت کنند؛ داستانی که حال بسیاری از بازی‌بازان با همکاری یکدیگر سعی داشته تا پرده از این راز بزرگ بردارند.

خطر اسپویل: این خبر قسمت‌هایی  از داستان عنوان God of War را فاش می‌سازد و اگر هنوز این عنوان را تجربه نکرده‌اید، می‌توانید از مطالعه این خبر خودداری کنید.

همان طور که می‌دانید بازی God of War در سرزمین اساطیر نورس جریان دارد. اگرچه شاید در جریان بازی افسانه‌های مختلفی از اساطیر نورس باز‌گو شده و رازهای زیادی در بازی آشکار می‌شوند اما هنوز یک راز بزرگ باقی مانده است که مطمئنا از آن اطلاعی نداریم. شاید این همان راز بزرگی باشد که کوری بارلوگ در مصاحبه‌ی خود به آن اشاره می‌کرد؛ بله از کتیبه‌های بازی صحبت می‌کنیم. در سرتاسر نقشه‌ی بازی، کتیبه‌های مختلفی وجود دارند که به نظر می‌رسد راز بزرگی در آن‌ها نهفته و مسلماً همین‌طور است زیرا سازندگان چیزی را بی‌هدف در بازی قرار نداده‌اند. از این روی به تازگی بسیاری از بازی‌بازان با یکدیگر متحد شده تا این کتیبه‌ها را ترجمه کرده و راز آن‌ها را آشکار سازند. این کار به تازگی آغاز شده و ممکن است زمان زیادی به طول بیانجامد اما مطمئناً نتیجه آن شگفت انگیز خواهد بود. توجه شما را به تعدادی از نتایج به دست آمده جلب می کنیم :

بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا

این کتیبه داستان یک خرس و گرگ را روایت می‌کند در نُه سرزمین اسکاندیناوی پرسه می‌زنند تا به وعده‌ای عمل کنند، آن‌ها برای کشف حقیقت در سپیده دم به راه افتاده‌اند.

نبرد نخست میان کریتوس و بالدُر و خالکوبی‌های وی ( بالدُر ) را به یاد دارید؟ رازهای زیادی در این خالکوبی‌ها نهفته است. یکی از کاربران وب‌سایت رِددیت به این موضوع اشاره کرد که خالکوبی‌های قرمز ( حروف قرمز رنگ) حک شده بر پشت بدن بالدُر به  معنی ” نفرین شده ” و خالکوبی‌هایی که بر‌روی بازوی وی حک شده‌ به معنی ” هرگز نبخشید” هستند. همچنین خالکوبی دایره‌ای بزرگی که بر‌روی قفسه سینه‌ی بالدُر نقش بسته است، به سختی ترجمه شده و عبارت ” نور به گرمی به من اعتماد به نفس می‌دهد تا من بتوانم احساس کنم ” به دست آمد. از آن‌جایی که هر جا روشنایی باشد تاریکی نیز هست و تاریکی بر‌روی گردن بالدُر نیز خالکوبی شده است که معنی ” من خدایان گرگ و میش را نشانه گذاری می‌کنم”  را می‌دهد؛ بنابراین به گفته‌ی کاربر مورد نظر، بالدُر می‌تواند نشانه‌ای از راگناروک یا پایان جهان باشد. بنابراین اگر آترئوس می‌توانست این نوشته‌ها را ترجمه کند، قادر بود تا به کریتوس در ارتباط با پایان دنیا هشدار دهد.

بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا

خالکوبی‌های بالدُر نظر بسیاری از مترجمان و کاربران را به خود جلب کرده است

پسر کریتوس یعنی آترئوس نیز به نظر می‌رسد رازهای نهفته زیادی دارد؛ خصوصاً به عنوان یک کمان‌دار و شخصی که بسیار خون‌سرد است. البته این موضوع در رشد و تکامل این شخصیت در طول بازی تاثیر گذار بود. خالکوبی بر‌روی دست آترئوس وجود دارد که با ترجمه‌ی آن عبارت ” ماهر در تیراندازی با کمان ” به دست آمد که بسیار ساده به نظر می‌رسد. اما آیا در نسخه‌های بعدی و با پیشرفت قدرت‌های آترئوس شاهد خالکوبی‌های دیگری نیز خواهیم بود که رازهای بیشتری از وی را آشکار سازد؟

بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا

خالکوبی روی گردن آترئوس به معنی خونسرد یا کم حافظه است؛ شخصیتی بسیار مشابه لوکی، یکی از خدایان نورس

در انتهای بازی کریتوس با نقاشی دیواری مواجه می‌شود که حاوی عباراتی به زبان نورس بوده و یکی دیگر از کاربران رِددیت آن‌ها را ترجمه کرده است.

بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا

از ترجمه‌ی آن‌ها عبارات ” خیانت” “مرگ” “پدر” و “فاجعه” به دست آمده است.

به علاوه یکی دیگر از کاربران ردردیت تصویری از یک لوح ساخته شده توسط استودیوی سانتا مونیکا منتشر کرده است که در این تصویر، استودیوی سانتا مونیکا به زبان نورس از طرفداران سری God of War تشکر کرده است.

بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا

پیام تشکر استودیوی سانتا مونیکا به هواداران God of War

شاید برای شما هم سوال باشد که کاربران چگونه نوشته‌هایی به زبان نورس را ترجمه می‌کنند. وب‌سایت Eurogamer مصاحبه‌ای با یکی از کاربران رِددیت انجام داده است؛ شخصی که در حال گذراندن دوره تحصیلات دکتری خود در رشته زبان نورس باستان است و تاپیکی را در وب سایت رِددیت ایجاد کرده که در آن از کاربران می‌‎خواهد تا تصاویر کتیبه‌‎ و نوشته‌های بازی به زبان نورس را در آن قرار دهند تا وی آن‌ها را ترجمه کند. وی در مصاحبه‌ی خود به این نکته اشاره می‌کند که خواندن عبارات به زبان نورس و بازگرداندن آن‌ها به زبان انگلیسی، بیشتر مشابه رمزگشایی است تا ترجمه و توصیه می‌کند که ابتدا عبارات نورس را به زبان لاتین تبدیل کرده و سپس آن‌ها را به زبان انگلیسی ترجمه کنید. وی همچنن اضافه می‌کند که ترجمه‌ی عبارات نورس در بازی God of War به مراتب آسان تر از زبان نورس باستان است زیرا بر خلاف زبان نورس باستان، عبارات به کار رفته در God of War ساده‌تر بوده و کلمات مخفف ( اختصار) در آن مشاهده نمی‌شود. برعکس در زبان نورس باستان، جمله‌ها از نظر گرامری بسیار پیچیده بوده شامل افعال صرف شده هستند. البته افراد تازه کار قطعاً برای ترجمه کتیبه‌های بازی به مشکل برخواهند خورد زیرا ممکن است عبارات نورس معانی متفاوتی را به زبان لاتین ارائه دهند.

بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا

نمونه‌ای از روش ترجمه عبارات نورس

در هرصورت این‌ها تنها قسمت کوچکی از رازهای نهفته‌ی بازی هستند و کاربران وب‌سایت رِددیت پیوسته در فضای مجازی مشغول ترجمه کتیبه‌ها و فاش کردن رازهای بازی هستند و ما نیز تنها به قسمت کوچکی از آن اشاره کردیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا
بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا
بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا
بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا
بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sony_ps گفت:

    هم من و هم شما بازی های کامپیوتری زیاد بازی کردیم ، به ما میگن گیمر خب ؟
    ولی من از تماااااااام بازی هایی که بازی کردم این بازی بهترین تجربه زندگیم بوده ، خیلیییییی بازیه قشنگیه

  • مشاهده کنید یک نابغه به نام بارلوگ چه شاهکاری خلق کرده….
    اسپویل
    .
    .
    .
    تمامی این موارد نظر من رو به خودش جلب کرده بود.. اینکه آترئوس همون لوکی باشه به نظر من صد در صد درست هست.چند ایستراگ هم هست که ممکنه از دست داداه باشید
    ۱٫٫٫٫٫٫ در نبر اول با بالدر که اون رو غریبه خطاب میکنید نبر به جایی کشیده میشه که کریتوس از اسپارتان ریج استفاده میکنه و بعد از اون که کنترل کریتوس رو به دست میگیرید اگر دقت کنید یک سنگ بزرگ هست( همونی که روی بالدر میندازید) و روی اون سنگ وقایع پایانی بازی نمایش داداه شده. دقیقا هنگام آخرین مبارزه با بالدر و کنترل ثامور توسط فریا روی اون قابل مشاهده هست.
    مورد بعدی لباس آترئوس… روی هر کدام از لباس های آترئوس اطراف کمرش یک پارچه قرمز رنگ کشیده شده که اگر به طرح و شکل اون دقت کنید متوجه میشید که این همون پارچه ایی هست که در سه گانه قبلی کریتوس همراه داشت. هنگام باز یافتن تیغه های آشوب هم میشه فهمید همین پارچه دقیقا دور سلاح رو در بر گرفته.

    .
    .
    .
    .
    .
    در مورد داستان بازی هم که کلی تئوری میشه مطرح کرد اما صحت داشتن یا نداشتم اونها کاملا نا معلومه. مواردی وجود داره که میدونیم به طور قطع اتفاق میوفتند. اینگه آترئوس لوکی باشه و انتقام خدایان به خصوص ثور از کریتوس میشه گفت حتمی قرار داره. اما اینکه آترئوس کریتوس رو به قتل برساند و دوباره این چرخه رو آغاز کنه خیلی مورد بحث هست. خود کریتوس که همونطور در اواخر بازی گفت حاضر هست جان خودش رو برای پسرش فدا کنه.

    • در اون تصویری که مرگ کریتوس محتمل به نظر میرسه عدم وجود خالکوبی های قرمز رنگ کریتوس هم جلب توجه میکنه…

      • یک مسئله که خیلی ها رو درگیر کرده در آمدن صدای شیپور یورمانگاند دقیقا در هنگامی که کریتوس آترئوس رو به پیش فریا میبرد هستش که من یک تئوری های مرتبط با این در یوتیوب دیدم….. اینجوری برداشت شده بود که این شیپور رو مودی به صدا در آورده تا یورمانگاند پل رو به سمت آزگارد هدایت کنه و مودی به آزگارد برگرده… هرچند این احتمال که این تئوری ها همه اشتباه باشند خیلی زیاده

        • یورمانگاند که از ثور و خانوادش متنفر بود پس فک نمیکنم بخواد به مودی کمک کنه
          یه تئوری دیگه هست اونم اینکه چون سفر های زمانی توی این بازی غیر ممکن نیست ممکنه اترئوس و یا کریتوس و یا هرکس دیگه ای اون شیپور رو به صدا در اورده
          اما قصدش هیچ معلوم نیست ممکنه بخواد مثلا به کریتوس بگه که آترئوس رو خوب نکن؟؟
          یا شاید کلا با یورمانگاند کار داشته

    • آترئوس اون لوکی که تو اساطیره نیست
      هیچوقت توی این بازی عین اساطیر به کار نرفتن
      وگرنه زئوس اصلا منفور نیست تو اساطیر یونان

      • اون که اره همین بالدر هم زمین تا آسمون با اساطیر تفاوت داره
        در کل داستان کل عناوین گاد متفاوت با آنچه در اساطیر رخ داده هست و همین باعث جذابیت فوق العاده بالای بازی میشه
        برای مثال مگنی و مودی طبق اساطیر جزو تنها بازماندگان راگناروک هستند و بعد از اون بالدر و هودر برادر بالدر از هل هایم باز میگردند و زندگی جدیدی رو آغاز میکنند اما در بازی فک نکنم هیج کدام از اینها رخ بده

  • erfan gh گفت:

    اترئوس شبیه لوکی نیس خودشه اخر بازی این معلوم میشد مادرش اسمشو گذاشته بود لوکی کریتوس گذاشت اترئوس

  • من یه سوالی که تو ذهنم قبل از انتشار این بازی پیش اومده بود و منتظر بودم که تو بازی حل شه ولی نشد!
    کریتوس چجوری زنده موند بعد از کوه المپ و چجوری از نورس سر در آورد؟ دوست داشتم به جواب این سوال برسم اما اصلا بهش پرداخته نشد تو بازی.
    دور از این حرفا این بازی بهترین بازی دوران بازی کردن من بود و خوشحالم که تو زمانی زندگی میکنم که این بازی منتشر شد.

  • kavehdead گفت:

    خیلی ها میگن آترئوس لوکیه ، اما لوکی پسر اودین از خدایان اسکاندیناویه ، پسر کربتوس چه ربطی به اونا داره ،
    خطر اسپویل
    .
    .
    .
    .
    .
    عزیزانی که میگن روی کتیبه ها نوشته شده کریتوس بدست آترئوس میمیره ، شاید کریتوس با دیدن اون کتیبه حواسشو جمع کنه و این اتفاق نیفته

  • اول از همه اینو بگم که هیچ وقت اترئوس شخصیت اصلی گاد او وار نخواهد شد چون اگر بشه طرفدار ها سانتامونیکا رو به اتیش میکشن بعدم این که پیش بینی بنده اینه که اترئوس به دست اودین کشته میشه و کریتوس با blade of Olympus انتقام خودش رو از خدای خدایان یعنی اودین میگیره البته در اساطیر اسکاندیناوی نوشته شده لوکی وقتی دشمن دیرینش هایمدال را میکشد خود نیز توسط او کشته میشه، در نهایت اترئوس خواهد مرد ذره ای شک ندارم…..

  • mo1234 گفت:

    سلام خوب هستین ببخشید سوال میکنم تو این رازهای بازی کسی در مورد مراسم گوتی چیزی پیدا نکرده ؟؟ باتشکر

  • کلا بازی ها باید ایستراگ داشته باشن تا سرگرم کننده باشن و به نظر من اینه اترئوس همون لوکیه و هیچ چیز معلوم نیست

  • Uncle Broom گفت:

    این بازی جهت ترویج بی غیرتی عرضه شده برای مثال وقتی brok هی به کریتوس فحش ناموسی میده ولی کریتوس بی غیرت هیچ کاری نمیکنه یا وقتی که modiهی به زن کریتوس فحش میده ولی بازم هیچ عکس العملی نشون نمیده نشونه ترویج بی غیرتی توسط ذهن کثیف کوری بارلوگ می باشد.

  • Naseh گفت:

    هرکی بازی تموم کرده بعد تموم شدن برگرده خونه واونجا روی تخت بخوابه ببین چه اتفاقی میوفته منتظر god of war 2 باشه

  • “این کتیبه داستان یک خرس و گرگ را روایت می‌کند در نُه سرزمین اسکاندیناوی پرسه می‌زنند تا به وعده‌ای عمل کنند، آن‌ها برای کشف حقیقت در سپیده دم به راه افتاده‌اند.”
    می‌تونه اشاره‌ی مستقیم به کریتوس (خرس ?:-) ) و آترئوس یا لوکی (گرگ) که برای عمل به آخرین خواسته‌ی فِی، در سرزمین های اسکاندیناوی پرسه می‌زنن باشه. اما از اونجایی که نوشته در ۹ جهان اسکاندیناوی و سپیده دم، موضوع یکم پیچیده شده

  • Nemo گفت:

    واسه فریم به فریم این بازی زحمت کشیدن
    بهترین نسل هشت !

  • kurd گفت:

    حیف نسخه های قبلی بازی با اون فضاهای جالبو قشنگنش.این نسخه انگار تو فضا جریان داشت انقد مسخره و چرت بود فضاش

  • فرشاد گفت:

    از عظمت این نسخه از بازی فقط اینو بگم راحت راحت اگه هروز بشینی پاش تا بازی رو کامل تموم کنی فکر کنم ۱ ماه کامل یا بیشتر طول میکشه الان من خودم به شخصه درگیر کشتن والکیری ها هستم ۱ ماه دارم زجه میزنم تازه ۵ تاشونو کشتم ۳ تا دیگه مونده ۲تاشون خیلی گولاخ ان که حقیقتا اشکم در اومده از ترس اینکه کنترلر خراب بشه فعلا نرفتم سمتشون یکی دیگشون هم باید تو نفلهایم که اون ساده است تمام لباس و آپگرید هارو زدم فقط در به در دنبال آخرین Flame ها هستم برای آخرین آپدیت های لویتان و بلید آف کی آس اگر کسی میدونه کجا گیرشون میتونم بیاره بگه بدجور لازمشون دارم لامصب قبل عرضه هوریزون فکر میکنم آپدیت های الوی و سلاح هاش سخته بعد انتشار گاد تازه فهمیدم آپگرید یعنی چی با دوربین بازی هم قشنگ کنار اومدم فقط سر بعضی مبارزات یکم اذیت میکرد و یه سوال از دوستان گل اقا اون غول که میخ تو سرش خورده مرده و یه پتک دستش هستش کی بود دقیقا اینو یکی بهم توضیح بده ممنون میشم بد یه سوال فنی تر آخر بازی وقتی به خونه برمیگردیم کریتوس و آترئوس میخوابن که نشون میده ۱ سال بعد و یهو تور میاد که مسلما یعنی قسمت بعدی ساخته میشه و سوال آخر تو یوتنهایم وقتی کریتوس میخواد بره واسه ریختن خاکستر زنش یه لحظه وای میسه و میبینه که عکس خودش رو دیوار که مرده تو بقل آترئوس که عکس اون بالا هم هست یعنی آترئوس هم مثل کریتوس پدرش رو میکشه یا من بد برداشت کردم و لطفا دوستان آترئوس رو به لوکی نسبت ندن درسته رو نوشته ها دیوار گفته که اسم آترئوس لوکی هستش در دنیای جاینت ها ولی اصن هیچ رقمه با داستان های نورس که تو دنیای مارول گفته شده شباهتی نداره رد هر حال ممنون میشم برای سوال هام کسی جواب بده

    • خب سلام فرشاد جان عزیز چخبر خوبی ؟
      ۱- تبر لویاتان(تلفظ درستش اینه اما زیاد مهم نیست حالا 😀 ) اخرین flame رو میتونی توی نفل هایم بگیری توی یکی از صندق ها قرار داره که باید با “اکو ” هایی که میگیری باز کنی …
      ۲- برای chaos هم میتونی flame مور نظر رو بعد زدن والکری منطقه هل هایم بدست بیاری … بعد زدن این والکری فکر کنم بهت میده ولی اگر نداد باید چلنج رو کامل کنی تا بهت بده …
      ===========
      من توی یه پست به نام فروش هفتگی بریتانیا خیلی در مورد این بازی برای کسایی که تازه دارن با نورس اشنا میشن توضیح دادم اون تو گفتم این غول کیه اما حالا باز تعریف میکنم …
      ===========
      یک نگارنده است در اصل یک غول حکاک بوده …
      (زندگیش مفصله که میمیر تعریف میکنه توی بازی )
      خلاصش اینه که این به پسرش طی یسری جر و بحث یه سیلی میزنه پسره میزنه بیرون این غول که پدرش باشه میره دنبالش اما توی یخبندان گم میشه و به جای پیدا کردن پسرش با ثور برخورد میکنه ثور هم که حسابی خون خوار هست (توی داستان بازی ثور رو یه خون خوار برای غول ها معرفی میکنن )میزنه کلا این پدر بخت برگشترو میکشه …
      =========
      برای ادامه سئوالاتت من اینارو توضیح دادم بر اساس زیرنویس بازی توی پست :
      جدول فروش هفتگی بریتانیا | خدای جنگ بریتانیا را به زانو در آورد
      ========
      سئوال دیگری بود در خدمتم

  • ShahinSky گفت:

    در همین حد بگم بعد از دو‌ ماه با دقت رو‌ دیالوگا تازه فهمیدم اولین باری که مار بزرگ رو میبینیم این از تو اب بلند میشه که اب میاد پایین بعد بناها ظاهر میشن کشف راز که اصلا بهش فکر نکردم
    کاش مثه بچه های الان مارم میفرستادن کلاس زبان هرچند اون موقع زبان خارجی زبان شیطان بود و حرام

    خدایی بهترین بازییه که تجربه کردم در کنار لست و gtav
    گاد جدید نه خطیه نه جهان ازاد هرچی هست خیلی جالبه
    پیشنهاد میکنم هر وقت تو مبارزاتش حرفه ای شدین درجه اخر سختی رو امتحان کنید حالشو میده. سخی این بازیم حال میده اعصاب خراب کن نیست چون دوباره کنترل ابرشخصیت کریتوس رو داریم
    تا لول پنج‌که الان هستم‌اصلا نمیشه سمت والکریا رفت حتی تیر برقی اترئوس جلوشونو نمیگیره
    تو کل بازی دارک الف ها رو درجه اخر البته پوست ادمو میکنن بعد به اخر جونشون که میرسن یه حرکت دوربرد میزنن ینی صد بار باید بمیری تا قلق جاخالی دادن همین حرکتشون دستت بیاد
    راز جدید کشف کردین به اشتراک بزارید. تشکر

  • ببینید نمیدونم تا کی میخواین مثل بچه های کوچیک ب جنگ و دعوا زندگیتون رو بگذرونید ولی بزرگ شین بسه دیگه ماها گیمریم ماها زتدگی متفاوت تری نسبت ب بقیه افردا جامعه داریم و بخاطر همین هم باید دیدگاه های بزرگ تری داشته باشیم ن اینکه همش بحث کنید

بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا
بازی‌بازان به دنبال یافتن رازهای پنهان God of War هستند - گیمفا