[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا
[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا
[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا
[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا

[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان

مینو فرجی
۲۱:۱۵ ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا

یکی از نکاتی که عموم سینماگران جوان و اشخاص علاقه‌مند به هنر از آن غافل می‌شوند آشنایی با تاریخچه مدیوم مورد علاقه‌شان است. آفتی که در هنرمندان تازه‌کار بسیار شایع است و می‌تواند سبب بروز مشکلات بزرگ‌تری در آینده شود. چگونه یک فیلمساز جوان می‌تواند بدون دیدن هیچکاک، تعلیق را درک کرده و از آن در فیلم خود استفاده کند؟ چگونه یک سینماگر تازه‌کار بدون دیدن مورنائو و شوستروم می‌تواند فرم بفهمد و در نتیجه اثری بسازد که فرم داشته باشد؟ از سویی دیگر تفکری خطرناک از سوی بسیاری از هنرمندان -خصوصا دوستان آلترناتیو و آوانگارد- در حال تزریق به جامعه جوان هنر ایران و مسموم کردن آن است، مبنی بر اینکه چه کسی گفته ما نیاز به خواندن تئوری و دانستن تاریخ سینما داریم؟ قوانین را به دور بریزید و الله بختکی فیلم بسازید. نتیجه این تفکر هم می‌شود خروار خروار فیلم تجربی که با کج و راست کردن بی دلیل دوربین و ادا درآوردن با آن به دنبال پوشاندن ضعف خود در فهم و درک اصول اولیه سینما و تاریخ این مدیوم عظیم هستند و فیلمسازانی که هنوز دوربین ساده و مستحکم جان فورد را درک نکرده، می‌خواهند با تکان دادن بی‌خود دوربین روی دست صحنه دلهره‌آور خلق کنند.

لینک مطلب: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا
[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا
[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا
[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا
[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا
[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • asasin گفت:

    خانم فرجی من این موضوعو از قبل خوندم با قلمتون بازم این سوالو پرسیدین که:
    چگونه یک سینماگر تازه‌کار بدون دیدن مورنائو و شوستروم می‌تواند فرم بفهمد و در نتیجه اثری بسازد که فرم داشته باشد؟
    نمیدونم چرا این سوالو میپرسین! ولی جوابم اینه> بلخره اولین نفری که فرم رو اختراع کرده و فکرشو کرده اینم خودش برای خودش این فرم رو اختراع کرده از خودش ((شایدم شانصکی و خدایی بودش و موفق:sweat:شده بعید نیست))
    به نظرم هر انسانی برای یک کاری خلق شده از کار خوب چه بد. وقت بخیر

[سینماگیمفا]: سینما در گذر زمان، قسمت سوم: مکتب اکسپرسیونیسم آلمان - گیمفا