رمدی از تفاوتهای میان Control و Quantum Break میگوید
اگر درجریان اخبار باشید میدانید که جدیدترین بازی در دست ساخت استودیو رمدی (Remedy) بهنام Control مدتی پیش در نمایشگاه E3 2018 معرفی شد و در دمویی که بعدها از آن بهنمایش درآمد مشخص شد که این بازی عنوانی در سبک تیراندازی سوم شخص و دارای المانهایی بسیار شبیه به بازی دیگر این استودیو یعنی Quantum Break است؛ عنوانی که در سال ۲۰۱۶ و بهصورت انحصاری برای پلتفرمهای شرکت مایکروسافت منتشر شده بود.
بهتازگی آقای توماس پوها (Thomas Puha) رئیس ارتباطات استودیو رمدی در مصاحبه با وبسایت Gamingbolt توضیحاتی در رابطه با شباهتهای دو عنوان Control و Quantum Break ارائه دادند:
این بازی توسط همان موتور بازیسازی و همان افراد درحال توسعه است بنابراین طبیعی است که این دو عنوان شباهتهایی با یکدیگر داشته باشند اما آنها بسیار بسیار از هم متفاوتاند. Quantum Break بسیار خطی بود اما Control بدون محدودیتتر و تاریکتر است. کارگردانی هنری ما کاملا متفاوت از Quantum Break است. منظور من این است که بله، هر دو بازی سوم شخص هستند و قدرتها و قابلیتهای [مشابهی] در هر دوی آنها وجود دارد اما مطمئن باشید که آنها از هم بسیار متفاوت خواهند بود.
همچنین از ایشان دربارهی اتفاقی که در Quantum Break افتاد و در آن شاهد روایتِ داستانِ شبیه به سریالهای تلویزیونی بودیم سوال پرسیده شد و ایشان بیان کردند که Control از این قاعده پیروی نخواهد کرد:
Control بازی بسیار متفاوتی است. خیر. در Quantum Break آنچه که ما در بازی انجام دادیم برنمایشها تاثیر میگذاشت، و این شگفتانگیز است که ما موفق به انجام چنین کاری شدیم. اما درحال حاضر تمرکز ما بیشتر برروی ساخت تجربهای بسیار گیمپلی محور است و اتفاقاتی که میافتد را به روشهای متفاوتی بیان خواهیم کرد.
شما در نسخهی آزمایشی که پشت درهای بسته [بهنمایش درآمده] بود شاهد لایو اکشنِ کمی بودید. ترفندهای زیادی وجود دارند که درحال استفاده از آنها هستیم. گیمپلی بسیار بیشتری در بازی وجود دارد که باعث میشود وقفههای بسیار کمتری را شاهد باشیم. بازیبازان میتوانند بازی را بهروش خود بهانجام برسانند و این برای ما بسیار مهم است.
سخنان پوها و تاکید او بر “تفاوتهای بسیار” بین دو عنوان اخیر استودیو رمدی امیدوارکننده بهنظر میرسند اما تا انتشار بازی نمیتوان در مورد این موضوع قضاوت کرد. عنوان Control قرار است در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر شود.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
نظرات
دلم واسه یه alan wake تنگ شده …..
واقعا جزو بهترین های نسل ۷ بود ….
اتمسفر عجیبی داشت….
حیف ادامه نمیدن…..
حداقل ریمستر میکردن ….
الن ویک عالی بود . ایکس باکس نسل ۷ ترکونده بودا . این نسل چرا همچین شد ؟
هرچقدرم خوب بوده بازم زیر سونی بوده نسل قبلم ک در اهر فروش پلی ۳ از ایکس باکس زد جلو
چرت میگی چرا…..ایکس باکس برد نسلو بیشترم فروش کرد اینو دیگه خود سونیم گفته
کوانتوم شاید شاهکار نبود ولی فوق العاده لذت بردم ازش حرف نداشت تو سبک خودش بی نظیر بود کنترل هم شاید شاهکار نشه ولی مطمنا تجربش لذت بخش میشه
بله اصلا تفاوتی باهم ندارن
کنترل تخیلیه همین
یک بازی دوست داشتنی از سازنده های Max Payne
وای مکس پین :pain:
به نظرم راک استار باید نسخه چهارم رو به عنوان آخرین نسخه و خداحافظی با مکس بسازه ….
اما یه خداحافظی احساسی و فراموش نشدنی….
دادا چهارو بسازه ولی نه به عنوان آخرین.این سری واقعا شاهکاره
تا یه حدی داره
بالاخره عمر مکس هم محدوده …
هیچی مکس ۱ و ۲ رمدی نمیشه
چه خاطره انگیز بود،روایت داستان بینظیری داشت،بعد از هر چپتر بصورت نوشته داستان روایت میشد
اون موقع سنم کمتر بود و بازی خیلی روم تاثیر میذاشت یادمه بعد از مکس پین ۲ تا مدتی افسرده شده بودم
اسپویل
اخه خیلی دلم برای مونا سوخت
داداش سه هم قشنگ بود.گیم پلیش که حرف نداشت.تنها ایرادش نداشتن تم تاریک دو نسخه اول بود
با اینکه سونی فنم ولی خیلی منتظر الن ویک۲ هستم واقعا الن ویک یک پشم ریزون فوق العاده بود
خب خداروشکر
این صحبت ها دقیقا چیزی بود که دلمون میخواست سازندگان بازی به زبان بیارن
امیدوارم یه بازی کاملا موفق بشه :yes:
با اینکه سونی فن کامل هستم اما همیشه به کوانتوم بریک مایکروسافت حسادت میکنم خوشا به حال هر کی بازیش کرده ما همین که ببینیم یکی لذت ببره ما هم لذت میبریم چون من واقعا شدید علاقه به کوانتوم بریک دارم :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
بزرگترین و تنها ضعف کوانتوم در گیم پلی بازی بود که آنچنان جذاب از آب در نیومده بود وگرنه از لحاظ داستان و روایت و شخصیت پردازی و گرافیک عالی بود
امیدوارم این ضعف تو عنوان جدیدشون بر طرف شده باشه
تنها تفاوتی که دیدم شخصیت مرد به زن تبدیل شده و قدرت کنترل زمان به کنترل جاذبه
اینکه سم لیک کارگردان نیست کمی نگرانم کرده
بهش امید دارم
نباید راجع بهش، زود قضاوت بشه