تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا

تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها

سعید حلاجیان
۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا

با پنجمین قسمت از بخش جدید تحلیل فنی ویدئویی خدمت شما کاربران گیمفا هستیم و در این بخش به مرور مهم‌ترین مسائل فنی روز دنیای بازی‌های ویدئویی خواهیم پرداخت.

اگر شما هم به معرفی بازی‌های بزرگ طی سال‌های گذشته توجه کرده باشید، احتمالا به این الگو پی برده‌اید; بازی رونمایی می‌شود، بسیار زیبا ظاهر می‌شود، گیمرها محو جزییات شدید گرافیکی می‌شوند، اما بعد از چندین ماه ویدئویی از گیم‌پلی منتشر می‌شود که از نظر ظاهری متفاوت است، که خب منظورم از متفاوت، بدتر است. معمولا اولین بازی‌هایی که به ذهنمان می‌رسند Watch Dogs ،The Division ،Far Cry هستند. اگرچه طی سال‌های اخیر اکثر انتقادات متوجه شرکت یوبی سافت بوده است، اما مطمئنا این مشکل مختص بازی های این شرکت نیست.

در پنجمین قسمت از تحلیل فنی به تحلیل دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌ها نسبت به زمان معرفی آن ها خواهیم پرداخت، همراه باشید.

بشما می توانید پنجمین قسمت از تحلیل فنی را در کانال گیمفا در وب سایت آپارات یا یوتیوب مشاهده کنید

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا
تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • FMR گفت:

    روی موضوع جالبی دست گذاشتید! خسته نباشید
    امیدوارم توی هیچ کدوم از نمایش های E3 امسال شاهد داون گرید نباشیم! (که بعیده ولی آرزو بر گیمران عیب نیست)

  • Hamed777 گفت:

    اقا خیلی عالی ممنون سعید جان
    گوینده ها هم دمشون گرم واقعا
    اینو برا همه همیشه گفتم که گیمفا از نظرمحتوا خیلی بهتر از سایت های تحیلی خبری دیگه س
    بازم تشکر که انقد کار بلدین

  • Ba Yek گفت:

    چنین کاری واسه بالا بردن هایپ گیمرهاست و تو فروش بازی هم خیلی تاثیر داره.یادمه فارکرای ۳ هم تریلری از گیم پلیش اومده بود که هنوز که هنوزه بازی در اون سطح ندیدم.البته برخی عناوین هم هستن که واقعا افت نداشتن مثلا فارکرای ۴ .بخصوص تو نسخه PC .
    در کل یوبیسافت تو این زمینه خبره تره.واچ داگز و دایویژن نمونه بارزی هستن.

  • دلیل اصلیش یوبی سافت میباشد با تشکر 😀 😀 😀 😀

  • zelda.. گفت:

    هیچوخ شدت ناامیدیمو بعدز بازی کردنِ واچ‌داگز۱ و فارکرای۳ و رسیستنس۳ یادم نمیره..
    چه دوران تباهی بود =(
    .
    لنتی اولین تریلر معرفی آنچارتد۴حتی که تکذیب نکردن که یه cgiه -_-

    • اولین تریلر آنچارتد۴ برای معرفی بازی و قدرت موتور بازی سازی ناتی داگ بود
      و اولین نمایش بازی اونی بود که از کنار آبشار شروع میشد و مکانیزم سخره نوردی و شوتینگ و مخفی کاری رو نشون میداد مرحله ۱۴ توی خود بازی بود که وقتی اومد بهتر هم شده بود.

      دقیقا مثل تلو۲ که تریلر معرفی و قدرت متور رو نشون میداد و برای معرفی بازی بود همونی که الی گیتار میزنه و جول میاد .

      و این نمایش گیم پلی بازی هم یکی از مراحل بازی هست که قراره تو بازی ببینیم و مکانیزم جدید گیم پلی از جمله شوتینگ روونتر و مخفی کاری بهتر و سیستم جاخالی دادن عالی بازی رو نمایش داد
      نیل دراکمن هم‌تایید کرد اوایل بازی هست خودم حدس میزنم مرحله ۳ یا ۴ باشه و خیلی زود بعد اجرای بازی برسیم به این مرحله . :yes:

      • zelda.. گفت:

        اولین تیزر..
        رو زمین بهوش میاد، جلو میره و دره رو نیگا میکنه، و یهو مینویسه آنچارتد، ع ثیوز عند..
        .
        اونو همه فک میکردن این‌انجین یا ریل‌تایم ضبط شده، و خود ناتی هم تکذیب نکرد، حتی فکنم تایید شد که خود بازیه..

        ولی فقد یه cgi بود

      • Hasan.n گفت:

        حرفتون درسته ولی خود نیل درکمن هم گفت که اون صحنه که الی گیتار میزنه ن تو بازی داریم نه میاریم چون اون واس معرفی بازی بود و گفت گرافیک تریلر هم همیطور قرار نیست یه همچین گرافیکی اجرا بشه تو این نسل . شما به گرد و خاکای روی گیتار دقت کن میفهمی چی میگم که غیر ممکنه همچین گرافیکی . اما با بقیه حرفتون موافقم انچارتد ۴ اون تریلرش حتی تو بازی بهتر هم شد من نمیدونم چرا بعضی دوستان بی انصافی میکنن در حق انچارتد که میگن نسبت به تریلر e3 افت گرافیکی داشته در صورتی اگه بازی رو انجام دادن میفهمن بازی از اون هم بهتر شد البته بشون حق بدیم وقتی میگن گرافیک تام رایدر بیشتر انچارتده هیچ اینتظاری ازشون نمیره همچین حرفی زدنه 😐 :laugh:

  • Y PS گفت:

    بهترین زمان برای همچین مطلبی بود :yes:
    بحث تبلیغات اجتناب ناپذیره ولی دروغ گفتن هم خوب نیست!
    امیدوارم هیچوقت شاهد این سیاه بازیا نباشیم

  • uper Gamer$ گفت:

    این قضیه در مورد بازیهای Naughty Dog صدق نمیکنه … بازیهای ناتی بجای این که افت داشته باشن بهتر هم میشن

  • behzadandgame گفت:

    البته این نکته که ما چند نوع تریلر داریم رو کاملا توضیح ندادین (البته نوب های ایرانی بهش توجه نمی کنند)
    cgi trailer: تریلری هست که مثل یک انمیشین سینمایی هست و فقط قراره نشون بده که بازی در مورد چی هست
    in engine footage: که مثل سی جی از قبل رندر شده هست با این تفاوت که حرکات کاراکترها تو انجین خود بازی اجرا و رنده شده و یک فیلم ضبط شده هست و معمولا از تمام ظرفیت گرافیکی انجین استفاده شده و موشن هایی هم که استفاده شده ممکن تو بازی نهایی وجود نداشته باشه و کمی هم نورپردازی و تکسچر ها بهتر هستند که قرار نمایی از بازی رو بهمون بده
    in game footage: یکی از نزدیکترین تریلر ها به خود بازی هست (ممکنه نورپردازی هاو … با بازی اصلی فرق کنه)که معمولا یک قسمت از گیمپلی بازی رو نشون می دن که در آخر ممکنه اصلا تو بازی نباشه
    gameplay: فیلم گرفته شده از بازی یک تستر تو یک بازی در حال ساخت هستش هر چی تاریخ گیمپلی گرفته شده به تاریخ انتشار نزدیکتر باشه تغییرات کمتر خواهم داشت البته گیم پلی می تونه اسکریپتت هم باشه که خودتون برید ببینید چی هست
    در کل تریلر گیم پلی مخصوصا رو کنسولها به خود بازی نزدیکتره این رو هم بگم که همیشه بازی ها دانگرید نمیشن بعضی وقتا بازیها بهتر از تریلرشون میان بیرون.
    در کل اگه می خواین بیشتر بدونید خودتون برید سرچ کنید

  • ETERNAL_MAN گفت:

    این افت گرافیک دقیقا برای God Of War هم پیش اومد

تحلیل فنی #۵ | دلایل افت کیفیت گرافیکی بازی‌های ویدیویی نسبت به زمان معرفی آن‌ها - گیمفا