E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا

E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد

امیرحسین نصرتی
۰۲:۴۱ ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا

عنوان The Last of Us Part II اگر مورد انتظارترین بازی حال حاضر نباشد، یکی از مورد انتظارترین‌ِ آن‌ها است و بازی‌بازان زیادی از سراسر دنیا منتظر هستند تا این عنوان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازی کنند. به‌تازگی اطلاعات جدیدی از تاریخ انتشار و جزئیات گیم‌پلی این بازی منتشر شده است. با گیمفا همراه باشید.

روز گذشته در جریان پنل E3 Coliseum تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی The Last of Us Part II یعنی استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) در این پنل حضور یافتند و طی آن اطلاعات و جزئیات جدیدی از این بازی به اشتراک گذاشتند که در ادامه می‌توانید این جزئیات را مشاهده کنید:

  • فلسفه اصلی پشت گیم‌پلی این بازی “تحت فشار قرار دادن” است. تیم ناتی داگ برای این‌که تجربه‌‌ی واقع گرایانه‌تری ایجاد کنند گیم‌پلی این بازی را طوری طراحی کرده‌اند که الی تعامل بیشتری به محیط داشته باشد و به آن وابسته‌تر باشد.
  • تیم سازنده همچنین سعی کرده تا هوش مصنوعی دشمنان بازی را مانند افراد واقعی طراحی کند تا آن‌ها شبیه دشمنان معمولی که در بازی‌های دیگر شاهدشان هستیم نباشند؛ به عنوان مثال دشمنان بازی یک‌دیگر را با “نام” صدا می‌کنند.
  • الی پیش‌تر نیز در Left Behind قابل بازی بود اما سازندگان چیزهای زیادی را گسترش داده‌اند. بازی همچنان برروی الی متمرکز است اما همه چیز از جمله مبارزات، مخفی کاری، Crafting و گشت و گذار‌ها به سطح بالاتری منتقل شده‌اند. این یک “تجربه‌ی کاملا جدید” برای بازی‌بازان است که گزینه‌های بیشتری در مقابلشان قرار می‌دهد.
  • حالا بازی‌بازان می‌توانند جاخالی دهند و این عمل هسته‌ی اصلی سیستم مبارزات تن به تن و نزدیک این بازی را تشکیل می‌دهد. به طور کلی مبارزات گزینه‌های بیشتری در اختیار بازی‌باز قرار می‌دهد. هدف ساختن فرصت‌های خلاقانه است؛ چراکه این‌ها خودشان باعث خلق موقعیت‌های هیجان‌انگیز زیادی می‌شوند.
  • شما هرگز به طور کامل مخفی نمی‌شوید و چگونگی مخفی شدن شما به میزان بلندی علف‌هایی است که در آن مخفی شده‌اید و عناصر مشابه نیز به محیط بستگی دارند. شما همچنین می‌توانید پرش کنید و این گیم‌پلی “عمودی” (هوایی) جدیدی را به بازی اضافه می‌کند.
  • Crafting در این بازی گسترده‌تر و درگیرکننده‌تر شده است؛ به عنوان مثال تیر‌های کمان متنوعی برای Crafting وجود دارد.
  • هر آیتم یک جایگاه مخصوص را پر خواهد کرد.
  • حرکت کردن و گشت و گذار با گزینه‌های بیشتری همراه هستند، مانند خزیدن از میان فاصله‌های تنگ و باریک و سینه‌خیز رفتن برای نزدیک شدن به دشمنان.
  • سیستم انیمیشن دشمنان همان سیستمی است که برای الی به کار رفته است، شما شاهد عوض شدن ناگهانی انیمشن‌های دشمنان نخواهید بود، آن‌ها حس طبیعی‌تر و تهدیدکننده‌تری به شما القا خواهند کرد.
  • این “بازی بسیار بزرگی” است. داستان بازی همچنان خطی‌ است اما بازی‌بازان گزینه‌های زیادی برای حرکت در محیط‌های بسیار وسیع خواهند داشت.
  • فضاهای بازی همواره احساس خطر و مبارزه را به شما القا می‌کنند و همیشه یک تهدید برای شما وجود دارد، در این بازی هیچ مکانی امن نیست.
  • دشمنان با یک‌دیگر زیاد ارتباط برقرار می‌کنند. به عنوان مثال هنگامی که آن‌ها جنازه‌ای در جنگل پیدا می‌کنند سطح هوشیاریشان بالاتر می‌رود، به تدریج افراد بیشتری از این اتفاق با خبر می‌شوند و نیروهای کمکی به محل خواهند آمد. این سیستم به صورت واقع‌گرایانه عمل می‌کند و هوش مصنوعی سعی می‌کند تا از راه‌های واقعی و طبیعی مکانی که الی در آن مخفی شده است را پیدا کند و با او درگیر شود.
  • Infectedها بازگشته‌اند و فضای گیم‌پلی آن‌ها گسترش یافته است. انواع جدیدی از آن‌ها وجود دارد که به گونه‌ای با روایت داستان عمل می‌کنند که منطقی به‌نظر برسد. آن‌ها نه‌تنها برای الی بلکه برای دشمنان او نیز تهدیدی جدی محسوب می‌شوند.
  • تریلری که دیروز از بازی به نمایش در آمد همچنان در شهرستان جکسون جریان دارد. الی یکی از کسانی است که می‌خواهند این شهرستان را امن نگه دارند. اوضاع عادی شروع می‌شود و سپس همه چیز به هم می‌ریزد.
  • شخصیت‌های منفی بازی همچنان رگه‌های از انسانیت درون آن‌ها وجود دارد و تنها یک “آدم بده‌ی” معمولی نیستند و ابعاد و پیچیدگی‌های شخصیتی بیشتر دارند.
  • پیرمردی که در تریلر از آن صحبت می‌شد جوئل بود که “جایی بیرون از این اطراف” قرار دارد.
  • جسی رهبر گشت‌زنی است و جوئل او را تحت فشار قرار داده تا الی را در امان نگه‌دارد. دینا (که شانون وودوارد نقش او را ایفا می‌کند) با الی وارد رابطه شده است.
  • صحنه‌ی ابتدای تریلر با مشکل مواجه شد زیرا تجهیزات دوربین ضبط حرکات اجازه‌ی نزدیک شدن بازیگران به یک‌دیگر را نمی‌داد. به همین دلیل برداشت اولیه این سکانس بدون حضور دوربین‌های مخصوص انجام شد تا انیماتورها با دیدن حرکات بازیگران بتوانند این صحنه را بازسازی کنند. شما می‌توانید تصویر ضبط این صحنه را از اینجا مشاهده کنید.
  • پیاده‌سازی این صحنه و جزئیات آن (مخصوصا در مورد موهای شخصیت‌ها) حتی از نظر تکنولوژیکی نیز بسیار دشوار بود.
  • تاریخ انتشار این عنوان تا زمانی که بازی به آن “خیلی نزدیک” نشده اعلام نخواهد شد، بنابراین ما درحال حاضر به تاریخ انتشار بازی نزدیک نیستیم.

جزئیات و اطلاعات ارائه داده شده توسط توسعه‌دهندگان دیوانه‌کننده به نظر می‌رسند! نظر شما درباره‌ی جزئیات و ویژگی‌های جدید اضافه شده با این بازی چیست؟ با ما درمیان بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا
E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • حصین گفت:

    بازیش حرف نداره
    یکی از بهترین بازیای تاریخ میشه…

  • mj گفت:

    چقد دلمون واسه دیالوگ بین جوئل و الی تنگ شده تو این بازی
    با این که محوریت داستان رو الیه ولی میدونم که هست
    خلاصه خیلی خوشالم جوئل هم هست :inlove: :inlove: :inlove:

  • devilgodes گفت:

    پشمااام هرجور بخوایم حساب کنیم حتی اگه داستانم خوب نباشه شاهکار میشه با این گیمپلی و گرافیک هرچند احتمال ضعیف بودن داستان نزدیک به صفره
    ولی این قسمت ((شما هرگز به طور کامل مخفی نمی‌شوید و چگونگی مخفی شدن شما به میزان بلندی علف‌هایی است که در آن مخفی شده‌اید و عناصر مشابه نیز به محیط بستگی دارند.)) خالی بندیه بنظرم چون این وعده زیاد داده شده وعملی نشده

    • تو تریلر دقت کنی اولش الی توی علفا نشسته یکم دیگه میره جلو تر اونجا علف ها کوتاه ترن و روی زمین میخوابه پس نمیشه گفت خالی بندیه :smirk:

    • منظورش این بود که تو چمنا نرید کیل میشین

    • Sam sk گفت:

      ناتی داگ وعده الکی نمیده پسر جون وگرنه بازیهاش بهترین بازیهای تاریخ نمیشدن

      • devilgodes گفت:

        کدوم یکی از بازی هاش بهترین بازی تاریخه ؟

        • Last Of Us گفت:

          لست اف اس پر افتخار ترین بازی تاریخ شد
          با بالای ۲۴۰ جایزه گوتی
          بعد وچیر با سه شماره و تجربه رو جاگیزنش کزدن
          ولی هنوز تووبازی های انحصاری پرافتخار ترین هستش 😎

          • Sam sk گفت:

            علی جون در مورد اون جایزه ها،منتقدا و کارشناسان حوزه گیم جایزه بیشتری به لست دادن نسبت به ویچر و این مهمه که لست از نظر کارشناسان تخصصی پرافتخارترین بازی تاریخه اونیکه شما میگی مجموع جایزه نظرسنجی ها+منتقدان هست که ویچر فقط تعداد جایزهای نظرسنجی هاش بیشتره که اونم مهم نیس مهم نظر منتقداس

          • Reza ss گفت:

            اره پر افتخارترینه ولی تو هنو بازیش نکردی. ولی من کردم ….. سر معرفی لست ۱ برو دمو معرفی ببین ببین چقد اختلاف هست بین بازی و دمو …. منم دوس دارم موفق شه و دلیل نمیشه ادم چشاشو ببنده.

          • Hossein E 47 گفت:

            چه اصراری دارین برا بالا بردن یه شاهکار گند بزنین بالا یه شاهکاره دیگه؟ یه جوری خودتون رو تیکه پاره کردین انگار با نقد شما از ارزشا اون بازی کم میشه کسی که تلو و ویچر بازی کرده میتونه بفهمه جفتشون شاهکارن و ربطشون بهم در حده ربطه گوزن با شقایقه ( با تخلص از یکی از دوستان) اخه من موندم با چه منطقی یه بازی اکشن ادونچره سبکه ترس و بقا رو با یه rpg مقایسه میکنین

        • Sam sk گفت:

          همین لست اف اس که متای ۹۵ داره و آواتار ات در برابرش جکی بیش نیست و به زور ۹۲ گرفته یا آنچارتد ۲ که با اینکه انحصاری بوده گوتی شده و متای ۹۶ گرفته که بازم cdpr تو خوابم چنین متایی رو نمیتونه ببینه.کلا cdpr تو کل تاریخش به زور یدونه بالای ۹۰ داره بقیش زیر ۸۹ و حتی زیر ۸۵ هست.در حالیکه ناتی داگ بالای ۵ تا بازی متای بالای نود داره :yes:

          • Last Of Us گفت:

            تازه میگم. ویچر بعد از دو نسخه شد ویچر
            ولی لست تجربه اولش بود و این شد
            ناتی داگ بهترین استودیو دنیاس
            اون از کراشش که همه طرفدارشن
            اون از انچارتد
            اینم ابرشاهکار تاریخ لست

            • 313maxpayne گفت:

              اولا میخوای درباره CD project red حرف بزنی سعی کن وضوع داشته باشی!!! دوما ویچر بعد سه نسخه شد ویچر؟ مرد حسابی برو ویچر ۲ رو نگاه کن شده الهام کل بازیای RPG امروزی ویچر ۳ که بماند!!! میایی اینجا یه بازی خطی رو با ویچر مقایسه میکنی؟ اگر مقایسه برای بردن جوایز باشه لس اف اس‌با ارفاق شاید افتخارش اندازه dlc blood and wine ویچر باشه… چه لست اف اس چه کل سری انچارتد جمع کنی‌اندازه ویچر ۳ افتخار و جایزه کسب نکردن پس سکوت کن!!! بخدا حالم از این ترول بازیای یسری بچه مچه که مامان جونشون براشون پلی گرفته الان شدن تلو فن بهم میخوره کاری کردن مای که هم رو پلی سه هم رو پلی چهار پلاتش کردیم از بازی زده بشیم انقد مسخره بازی در اوردید… دلم میخواد زمان عرضه لست ۲ سایبر پانک هم عرضه بشه تا ببنیم ناتی داگ برتره یا سی دی پراجکت… خطم کلوم اون موقع کارتون دارم میگم کی تو خواب گوتی میشه…

              • allfreegamer گفت:

                آخه چیه ویچر بهتر از the last of us هستش گرافیک ویچر که در مقابل لست حرفی برا گفتن نداره مبارزات در ویچر که خشونت و عمق مبارزات لست رو نداره(مثلا مبارزات تن به تن ) راه رفتن گرالت که مسخره است نمیشه با لست مقایسه کنی مراحلش بسیار خسته کننده مثلا توی بارون در ویچر۳ باید دنبال بز مزرعه دار بگردی همش با این و اون حرف بزن اصلا ببین من یک نگاه مراحل و خشونت و گرافیک لست رو به صد تا ویچر نمیدم حالا باهم میبینیم سابر پانک متای بیشتری میگیره یا لست ۲ از همین الان سایبر پانک رو شکست خورده ببین

                • itisK گفت:

                  ویچر؟ مبارزاتش عمق نداره؟ راه رفتن گرالت مسخرست؟=))))

                • EmperorX گفت:

                  تو اصن نمیدونی سبک آر پی جی چی هست ، تو بازیه خطی دوس داری دلیلی نمیشه چون نقش آفرینی رو درک نمیکنی بگی مسخرس. شما کل وقت و زندگیتون رو گذاشتین پای متا ، متای این بیشتره یا اون بیشتره ، جهت اطلاع اگر به افتخار باشه ویچر ۳ اول اینکه اصلا قبال مقایسه نیست با گیم دیگه ایی یک فرانچایز خاص هست و دم اینکه بیشتر جوایز رو تا جایی که اطلاع دارم در تاریخ گیم ویچر ۳ گرفته ، وقتی دی ال سی این بازی بهترین بازیه نقش آفرینی سال میشه دیگه جای بحث برای خود بازی نمیمونه واقعا… خلاصه میگم بهتون انقد ذهن خودتون رو محدود ۲.۳ تا گیم نکنین و فکر نکنین همه جی اینا هستن و تعصب رو بذارین کنار ، tlou بازیه خوبیه منم واقعا لذت بردم از تریلر بازیش و گرافیک عالیش ولی قبل از نظر دادن وقتی شناختی نداری از بازی یا داستان بازی رو نفهمیدی اصن در موردش نظر نده مخصوصا شمایی که مشخصه rpg باز نیستین.

                • Dexter707 گفت:

                  عمویی کجایی دنیا دیدی بیان بازی استراتژیک رو با شوتر اول شخص مقایسه کنن که میایی یه بازی خطیو با اوپن ورلد RPG مقایسه میکنی؟ برداشتی دوتا بچه مچه دور خودت جمع کردی با اکانت فیک فکر کردی حرفات درسته؟ برو باو کل دنیا دارن زیر پیج ign ایموجی poop میزارن زیر معرفی لست ۲ برو ببین بعدا سایبر که ترکونده شکست میخوره؟ شتر در خواب بیند پنبه دانه…. شانس بیارین بندازن اخر نسل هشت به سایبر نخوره بلکه دوتا جایزه موسیقی ببره جوئل کجا الی بچه …ز کجا

              • Sam sk گفت:

                پسر جون علی آقا رو نمیشناسی حرف نزن.ایشون شاید دو برابر شما سن داشته باشن.ایشون سی سالشونه!کاملا هم درست میگن.ویچر یک متای ۸۴ گرفت و یه بازی معمولی بود ویچر دو ۸۷ گرفت و در حد یه بازی خوب بود بعدا ویچر ویچر شد و متاش شد ۹۲!ویچر ۲ الهام بازیهای ار پی چی!!خخخ ممنون که موجبات خنده و شادی مارو فراهم کردی!!اگه متای ۸۷ منبع الهام باشه بلادبورن با متای ۹۲،هورایزن با متای ۸۹ دارک سولز با متای ۹۱ فالوت ۳ با متای ۹۳ اسکایرم با متای ۹۶ پس چی هستن؟ویچر فقط نسخه سومش خوب بود بقیه مالی نبودن‌.Dlc بلاد ان واین!!خخخخ اون dlc تا حالا پشمک حاج عبدالله رو هم نبرده رو داری با یه بازی که ۹۵ شده و ۲۴۹ تا جایزه گوتی برده مقایسه میکنی؟لااقل یه ذره سطح سوادت رو بالا ببر.حالا که بحث dlc شد.Dlc left behind متای ۸۸ ویچر یک و دو متای ۸۴ و ۸۷ پس اون dlc از ویچر بزرگتره!تو که یه ذره سواد نداری الان منبع میدم که ببینی کی چند تا جایزه برده!ناتی داگ تا حالا بالای ۵۰۰ تا جایزه گوتی برده در حالیکه cdpr خیلی هنر کنه ۳۰۰ تا جایزه گرفته اونم با ارفاق اونم ۲۵۰ تا از جایزه هاش رو ویچر ۳ برده و نشون میده بقیه بازیهاش مالی نیستن.منم حالم از افرادی که ذره ای سواد و مدرک ندارن و میان تز میدن به هم میخوره!بذار یه مقایسه کلی بکنم تا بفهمی cdpr پر برابر ناتی داگ جوجه هم نیس و خیلی کار داره بهش برسه.
                سن و قدمت ناتی داگ حتی از تو هم بیشتره و بالای ۳۰ سال قدمت داره و مال نسل ۴ و ۵ هست در حالیکه cdpr ۱۰ سال بیشتر سن نداره و مال نسل ۷ هست.
                متاهای بالای نود ناتی داگ:
                ۱)uncharted 2
                ۲)uncharted 3
                ۳)uncharted 4
                ۴)the last of Us
                ۵) jak & Dexter
                ۶) ratchet & clank: up to arsenal با همکاری اینسامنیاک گیم
                ۷)crash bandicoot 3
                متاهای بالای نود cdpr:
                فقط ویچر سه :rotfl: :rotfl:
                تعداد گوتیهای دو شرکت:هر کدام یکی
                تعداد بیگ وینرهای دو شرکت:ناتی داگ سه تا cdpr فقط یکی :rotfl:
                متای میانگین بازی های ناتی داگ:۸۸
                متای میانگین بازیهای سی دی پراجکت رد: ۸۴
                بالاترین متای ناتی داگ:۹۶
                بالاترین متای سی دی پراجکت:۹۲
                پایین ترین متای ناتی داگ: ۷۶
                پایین ترین متای سی دی پراجکت: ۶۳
                ناتی داگ حتی یه بازی هم با متای زرد یا قرمز نداره در حالیکه سی دی پراجکت رد ۴ تا بازی با متای زرد داره!!!
                مجموع جوایز گوتی ناتی داگ حدود ۶۰۰ تا مال سی دی پراجکت حدود ۳۰۰ تا!!!اینم منابع:
                http://www.metacritic.com/company/cd-projekt-red-studio
                http://www.metacritic.com/company/naughty-dog?filter-options=games&num_items=30&sort_options=metascore
                https://gotypicks.blogspot.com/?m=1
                اینا رو گفتم که بدونی cdpr هیچ جوره قابل مقایسه با ناتی داگ نیس و اصلا باهم مقایسه نکن :yes:
                لطفا تایید کنید مدیران :-))

                • TheSantader گفت:

                  بزنید کنار راکستار پرافتخار ترین شرکت تاریخه با ۵ عدد گوتی
                  GTA 3 با متای ۹۷ گوتی
                  GTA VC با متای ۹۵ گوتی نشد
                  GTA SA با متای ۹۶ گوتی
                  GTA IV با متای ۹۸ گوتی
                  GTA V با متای ۹۷ گوتی
                  RDR با متای ۹۵ گوتی
                  بیشترین شرکت با متای بالای ۹۵
                  بعدیشم تو راهه 😉

                • devilgodes گفت:

                  حقیقتا باور نمیتونم باور کنم یکی بتونه این حجم از چرتوپرت رو تو یه متن جا بده

                • Last Of Us گفت:

                  داداش من کوچیک شمام ۳۱ سالمه
                  داداش اینا جوجه گیمرن سر سوزش جعبه با ۴۰ تا اکانت میان تو سایت از مولتی میرن بالا
                  خوب شستیش 😀

                • r_313 گفت:

                  یه طومار نوشتید هر خطیش درباره ی متائه. چه گیری دادید به متا!

              • hadi gamer 77 گفت:

                سلام دوست عزیز اولا وضوع نه و وضو دوما اصلا ویچر بازی نیست که کسی ازش الهام گرفته باشه چون خود ویچر از بازی الدر اسکرولز به طور کامل الهام گرفته و خیلی راحت میشه اینو فهمید چون نسخه یک ویچر سال ۲۰۰۷ اومده درحالی که الدر اسکرولز از ۱۹۹۴ بوده و به راحتی میشه نتیجه گرفت که ویچر خودش از یه بازی دیگه الهام گرفته !هر چند که من طرفدار سبک ویچر و الدر اسکرولز نیستم چون خیلی حرف میزنن تو این سبک و مبارزاتشون چندان جالب نیست و کلا حال نمیکنم با این سبک ولی معلومه که ویچر از الدر اسکرولز الهام گرفته ولی چون هر سه عنوانش یه شخصیت بود و تونست عمق و جذابیت خیلی خوبی به گرالت بده تونست یه بازی خیلی خوب بده بیرون!

                • Dexter707 گفت:

                  داداش شما برو بیین الدر اسکرولز خودش از دراگون ایج اورجینز الهام گرفته 😀 نیاید اینجا بخاطر بازی مورد علاقتون تاریخچه بازیسازی رو زیر سوال ببرید… :yes: 😀

              • Last Of Us گفت:

                Thesanta
                داداش فقط جی تی ای وی بازی سال شد اونم کیلویی
                بازیا مولتی راحت تر نمره میگیرن

                • TheSantader گفت:

                  حرص نخور این گوتیا از ۲۰۰۳ به بعد
                  Madden
                  Gta Sa
                  Resident evil 4
                  Elder scrolls iv
                  BIOSHOCK
                  Gta iv
                  UNCHARTED 2
                  RDR
                  Elder scrolls V
                  The walking dead
                  GTA 5
                  Dragon age inqusition
                  The witcher 3
                  Overwatch
                  zelda breath of the wild

            • Milad gh گفت:

              داداش من لست او آس مگه آدمه که بخواد تجربه داشته باشه.
              تجربه رو ناتی داگ داره که قبلش ۳۰۰ تا بازی ساخته بود ولی سی دی پراجکت فقط همون ویچرو ساخته بود .متای ۸۷ و۸۴ برای اولین بازی و دومین بازی بده.؟
              اصلا همین ناتی داگ اولین بازیش متاش چند بوده؟
              درضمن باید یاد بگیری واسه تعریف از بازی که دوست داری بازی دیگه رو نکوبی اونم ویچر.
              اصلا میدونی تو و امثالت چرا فقط لست و آنچارتدو و…دوست دارین؟
              چون نوبین فقط میتونین بازیای سر راست بازی کنین .ویچر نقش آفرینی پیچیدست شما که در این حد بی صبر و حوصله وتنبلین حاضر نیستین حتی تو بازی یکم تلاش کنین.
              البته حقم دارین چون بازی اکشن وسینمایی همه دوست دارن .
              اصلا لیاقت نداری که سی دی پراجکت برات یه دنیای فانتزی بینظیر بسازه و بجای کات سین سینماتیک بهت حق انتخاب بده.بعد شما مینالید که ای وای چقد دیالوگ باید انتخاب کنم.
              یه بچه هم وقتی اینا رو بدی بازی کنه میگه اون بازی اکشنه که مثل فیلم سینمایی میمونه رو دوست دارم چون نمیتونه نقش آفرینی بازی کنه.اونم چون گ****شاده.

              • sahba.sh گفت:

                جانا سخن از زبان ما میگویی

              • Mikasa گفت:

                دلست مولتیم داره همش سینمایی نیست این صد بار
                ویچر شاید پیچیده باشه ولی به هیچ وجه سخت نیست که کسی نتونه بازیش کنه اتفاقا نسبت به اسکایریم و rpg های قدیمی خیلی پلیر پسند تر هم هستش

                • Milad gh گفت:

                  مثل اینکه منظورمو بد متوجه شدین
                  بنده گفتم اون بازی ها اکشن سینمایی وارن منظورم نبود مولتی ندارن یا گیمپلی ندارن بلکه گیمپلیشون سینمایی وار و سرراست و عامه پسنده
                  دوم اینکه من نگفتم ویچر سخت تر از الدر اسکروله یا بر عکس گفتم سبک آرپی جی سخته و عامه پسند نیست
                  در ضمن ویچر اصلا اسون تر از اسکایریم نیست
                  ویچرم اصلا نسبت به بقیه ارپی جی ها پلیر پسندتر نیست .تو همین ایران طرفدارای اسکایریم بیشترن.دقیقا از چه لحاظ پلیر پسند تره؟
                  در ضمن بهتره ویچرو رو ایزی بازی نکنید منم نخواستم با دارک سولز مقایسش کنم ولی مقایسه کردن ویچر رو ایزی با اسکایریم منصفانه نیست.
                  یادآوری کنم که من عاشق هر دو بازی هستم.

                • Mikasa گفت:

                  اتفاقا بازیای داستان محور خطی عامه پسندیشونو دارن از دست میدن
                  همین اسکایریم ۳۰ میلیون نسخه فروخت
                  کدوم بازی داستان محور خطی ای میشناسی ۳۰ میلیون فروخته باشه؟
                  خطی بودن یا اوپن ورلد بودن بازی اصلا اهمیتی نداره مهم خوب بودنشه
                  دلست یه خطی شاهکاره
                  ویچر یه اوپن ورلد شاهکار
                  هرکس میتونه بین اینا یکیو به عنوان بازی برتر انتخاب کنه و هیچ ایرادی بهش نیست D:

              • Milad gh گفت:

                یک نکته اضافه کنم:شما موقعش برسه متا پرستین موقعش برسه میگید متا چیه مهم بازیه. بسه فن بازی بابا حال ملتو داری از شرکتت بهم میزنی.بخاطر بازی که دوست داری و کل جهانم میدونن که بازی خوبیه یه بازیه خوب دیگه یه اثر هنریه فوقالعاده به اسم ویچرو داری میکوبی.

          • Dexter707 گفت:

            WTF?
            شما همونی نبودی که تا دیروز میگفتی همچی مگه متاست؟ وقتی دیترویت شکست خورد؟ گفتی مهم‌ اینکه از بازی لذت ببریم متا الکیه خخخخخ شما روزی چندبار رنگ‌ عوض میکنی پسرجان چه بخوایی چه نخوایی witcher 3. بهترین نسل بوده اگرم‌ قراره‌ بازی جاشو‌ بگیره همین cyberpunk 2077 هست نه مستر چیف و الی خانوم‌ که شده…. ز

            پ.ن هر موقع سه گانه دادید بیرون هر سه تا عنوانش متاش بالای نود شد مثل سه گانه مس افکت بعدا ادعا های پوچ بکنید 😀 :quiet:

            #افتاب_پرست_نباشیم

    • SaamA2 گفت:

      به لست نپر بچه که میام پدرتو مورد عنایت قرار میدم 😉

    • r_313 گفت:

      هیچ وقت گیمپلی نمیتونه جای داستان و شخصیت پردازیو بگیره. تو این نسخه هم که شخصیت پردازی افتضاحه.

  • sarfaraz گفت:

    وای وای وای ناتی داگ داری چه میکنی با ما؟

  • خیلی کنجاوم ببینم بخش مولتی پلیر بازی چطور از آب در اومده :quiet: هایپدونیم داره میترکه 😮 :hypnotized:

  • Parsa.jm.jr10 گفت:

    بازیش واقعا عالیه و امیدوار جوئل رو حتما تو تریلر بعدی ببینم چون خیلی شخصیت خفنی بود ،زنده باد سونی .

  • vafadar گفت:

    کاش از جوئل هم گیم پلی میداد

  • ali xbox گفت:

    دوستان امروز تازی نگاه کردم به کنفرانس سونی با اینکه بیشتر بازی هاش ساله قبل معرفی شده بود ولی از همشون گیمپلی های فوق العاده نشون داد به تمامی فن های سونی تبریک میگم الحق هم مایکرو هم سونی ترکوندن :yes:
    ولی یوبی و Ea :no: واقعا نا امیدم کردن اساسین که کلا عوض شده ریشه اساسین نیست اونا به کنار بازی spilenter cell watch dogs 3 prance اینا انتظار داشتیم نبود…. تو Ea حداقل از titanfallجدید انتظار داشتیم‌نبود تو مایکرو هم انتظار معرفی superman و تو سونی هم انتظار معرفی bloodborne2 رو داشتیم ولی نبود ولی با این حال مایکرو و سونی E3 رو کاملا ترکوندن :heart: :rose:

  • scar گفت:

    سلام به همه ی کاربرای گیمفا…بلاخره منم بعد حدود سه سال که مدام دارم میام گیمفا و اخبار و مقالات رو میخونم عضو شدم سلام به همگی….الان باید بهم تبریک بگید…لایک=دمت گرم…دیس لایک=دمت گرم شیر عزیز

  • اره خب این حرکت باعث از دست دادن خیلی از طرفدار ها شد.
    من خودم شخصا با این قضیه اونم در یک بازی ویدئویی مشکلی ندارم. ولی خب خیلی ها روی این قضایا حساس هستند.

  • ببینید رایلی تنها دوست الی بود تو نسخه اول و الی هم تو نوجوانی
    این زیاد غیر منطقی نبود که توی نسخه اول همچین روابطی شکل بگیره قبول دارید؟ حالا هم که الی بزرگ شده. ناتی داگ که نمیتونست این علاقه رو کلا حذف کنه. بالاخره تو یه جایی از نسخه دوم به همچین سکانسی بر میخوردیم حالا چه تو نمایش e3 چه آخر بازی. اصلا قصد جسارت ندارم. دوست شما که اون سکانس dlc قسمت اول رو دید و با اینحال طرفدار the last of us بود. حالا چرا مشکلی پیش اومده چرا تو همون نسخه اول مشکلی نبود. چون این اتفاق تو تریلر کاملا نتیجه علاقه ای بود که تو نسخه اول به وجود اومد و الان، برای ناتی داگ اجتناب ناپذیره که این جنبه از زندگی الی رو حذف کنه.
    بازم بگم اصلا قصد جسارت نداشتم :yes:

  • حصین گفت:

    حرف حقه داش…ولی این مسأله تو کشور ما به یه دید دیده میشه ولی تو کشورای دیگه ابعاد گوناگونی داره که خیلی کشورا باهاش حتی کنار اومدن…

  • Fenrir گفت:

    جناب Fight Club
    مسئله ای که شما مطرح کردی شاید برای ما غیرقابل هضم باشه. ولی برای بقیه اونقدر عجیب و غیرطبیعی نیست!
    به خصوص اینکه ناتی داگ از اینکه در بازیهاش بعضی مسائل حساس رو به نمایش بذاره ترسی نداره. ( و خود عنوان last of us هم فضای متفاوتی داره ) نمونش هم خشونت تریلر قبل یا حتی همین تریلر.
    حتی بعد از نمایش تریلر قبلی بازی هم یک سری شاکی بودن که چرا خشونت و تاریکی بازی به این حد رسیده؟
    البته این اتفاق جدیدی نیست و نمونه ی اون رو در دی ال سی left behind هم دیدیم.
    درسته که دیدن همچین صحنه ای در تریلر بازی کمی غیرقابل پیش بینی بود ولی حضور اینگونه موارد در last of us نمیتونه علتی برای شکست یا کاهش محبوبیت باشه.
    به نظرم دلیل اینکه این صحنه در تریلر بازی وجود داشت تاکیدی دوباره برای وجود اینجور محتویات در بازی و بیشتر و جدی تر شدن اونها بود.

  • sarfaraz گفت:

    با دو تا کامنت بالات در بیشتر جهات مواقفم و تقریبا درسته اما آخرین کامنتت…..پیشنهاد میکنم کتاب روانشناسی جنیسیت اسرار روان زنان و مردان و کتاب تفاوت های مردان و زنان را بخونی

  • Last Of Us گفت:

    یا مارو بن کنید یا این مشکل وارد شدن آیدی منو حل کنیو. هربار میخوام‌وارد بشم آیدی نمیره تو. بعد از یک ساعت مثلا درست میشه 😐

    شماره یک انقلابی ار صنعت گیم‌بود برای خودش و شماره دو ابرشاهکاره
    از‌گرافیک فوق العاده بالا واقع گرایانه وونسل نه بگیر که روی یک کنسول ۳۰۰ دلاری ۱.۸ ترافلاپسی همچین گرافیکی ارائه میده تا موزیک شاهکار داستان شاهکار و گیم پلی شاهکارش
    دقت کنید تو گیم پلی سیستم مبارزات تن به تن عالی که تو هیچ بازی سوم شخصی نبوده
    جاخالی دادناش
    عبور از جاهای تنگ و دورزدن دشمنا
    زیر ماشین رفتن و چک شدن زیر ماشین توسط دشمنان که هوش مصنوعی عالی بازی رو نشون میده
    در آوردن تیر از بدن جنازه
    در آوردن تیر از بدن خودش و خونریزی
    کرفتینگش
    و….. که حالا وقتی بازی بیاد میبینید
    بیخودی نیست شماره یک این ابرشاهکار پرافتخار ترین بازی تاریح شد و هنوز تو عناوین انحصاری پرافتخار ترین بازی تاریخ هستش
    بیگ وینر و بزنده جایزه نوبسندگان امریکا وربالای ۲۴۰ جایزه بزده و نامزد گوتی که حقش زو خوزدن و قبلت ثایت کزدم
    جالبخ حتی دی ال سیش هم چندین جایزه معتبر بزده چیزی که بازی های کنسول رقیب نتونستن ک متای بالای ۹۰ دی ال سیش حتی
    بدون فن بوی بازی و تعصب ناتی داگ ثابت کزده بهتربن استودیو بازی سازیه و تعداد جوایز و متای بازی هاش و اگر تو گوگل بزنید نظر سایت های مختلف این حرف زو ثایت میکنه 😎
    قطعا با یک ابرشاهکار طرفیم و بهترین بازیخ تاریخ که قرار جایگزین شماره یک بشه
    مرسی از ناتی داگ و سونی و خدا به خاطر خلق اینها :inlove:

  • sarfaraz گفت:

    ولی گذشته از اینا همه دنیا دارن در مورد داستان و گرافیک و گیمپلی خارق العادش صحبت میکنن اونوقت ما چسبیدم به چی :sarcasm: یه خسته نباشید هم به امیر میگم که تا اینوقت شب نشسته و داره سریع نظرها را تایید میکنه :clover:

  • Fight Club گفت:

    sarfaraz
    . اصلا نفهمیدی من چی گفتم… چی نوشتم… و لصلا منظور من چی بود…
    فاز روشن فکری گرفتی… بدجورم گرفتی…
    بنده ۳ ماه تو سوئد زندگی کردم… نزدیک ۲ سال هم دامارک!
    این مسائل فوق العاده بیش با افتاده که از یک رفتی تا ۹ رو دیگه برای من یکی مطرح نکن!
    برو تو همون پستی که صحبت کردم.. ببین چی گفتم و اینجا چی گقتم
    یه سوال خیلی ساده برسیدم
    و شما به جای جواب دادن… اومدی یه جورایی تحقیر کنی… که البته به نظرم خود زنی کردی!
    شما اول یاد بگیر… مخاطبت که میخوای جوابشو بدی… خرفش چیه
    بعد بیا اینجا از یک تا ۹ منو بخندون..

  • malware گفت:

    چرا؟اگه کسی فکر کنه این از دم اشتباس جهان سومیه!؟!؟!ندیدیدچطور بعد تریلر معرفی مردم حاضر شوکه بودن؟؟؟و من هم از این شوکه بودم که واسه اونایی که عادیه پس چرا بازی مورد علاقشونو درست تشویق نکردن؟؟
    معیار آدم هایی مثل شما برای درست بودن و پذیرفتن یک چیز عادی بودنشه یعنی چون برای من عادیه پس مشکلی نداره و تا میتونم به کسی که مخالفه و هرچیو که به خردش میدن نمیپذیره
    در.ی ور.ی بگم چون میترسم از این که عقایدش مزاحمم بشه اینو نمیگم چون میخوام عقیده خودمو مطرح کنم اتفاقا منتظر بودم تا یه نفر عقیدشو راجب این صحنه بگه و بقیم بیان شروع کنن اراجیف گفتن جهان سومی و…
    این مثال ممکنه یکم زیادی به نظر بیاد ولی برای یه قاتل هم قتل یه نفر عادیه درسته هیچ حسی نسبت بهش نداره ولی عقلی وجود داره که میگه این کار اشتباهه
    Tlou بازی مورد علاقه من بود اما الان فقط فک میکنم که دراکمن فقط داره احساساتشو بدون هیچ فیلتری وارد بازی میکنه و همونطور که خشونت بازیو افزایش داده و فک میکنه شجاعته درصورتی که بدون ایناهم میشه بازی خوب ساخت مثل u4

    • malware گفت:

      این هم بگم صحنه ای که تو تریلر دوم نشون میده مادر الی یا هرکی که هست از گردن آویزونه و دستو پا میزنه رو با دوستم خیلی راجبش بحث کردیم
      و الان که فک میکنم با این که میتونم تحمل کنم اما دارم به خودم میام که کافیه دیگه نمیتونم هرچیو بریزم تو ذهنم بگم برام عادیه پس نگاه میکنم چون دوست دارم..

    • kourosh ha 78 گفت:

      دوست عزیز این که شما با اون صحنه خاص کنار نیومید کاملا قابل درکه،حتی از نظر من و خیلی های دیگه این صحنه کاملا غیر ضروری بود ولی مشخصه که نیل میخواد به بازیش با یه دیدی بالاتر از یه “سرگرمی” نگاه کنن و طبیعیه که وقتی همچین تصمیم جسورانه ای میگیره باید منتظر نظراته مخالفم باشه،ولی شما اگه تو اتمسفره نسخه یک غرق میشدید به خشونت این تریلر گیر نمیدادید! بعدشم این که ما اصلا نمیدونیم الی تو این نقطه از داستان چه شرایطی داشته، ممکنه دوست صمیمیش توسط این افراد کشته شده باشه، ممکنه جوئل مرده باشه یا شاید حتی هر دوشون مرده باشن! اون وقت تو یه همچین شرایطی آیا میتونید از الی انتطار رحم و دل نازکی داشته باشید؟

  • scar گفت:

    ضمنا بر این اساس که سازنده ها گفتن:(پیرمردی که در تریلر از آن صحبت می‌شد جوئل بود که “جایی بیرون از این اطراف” قرار دارد)میشه با قطعیت گفت که جوعل زندس…….

  • scar گفت:

    اما اگه جوعل مرده باشه که بعید میدونم….احتمال قوی یکی از این دو حالته یا جوعل تو بازی حضور داره و در اواسط بازی طی یه مرحله بسیار مهیب میمیره….یا اینکه جوعل مدت ها قبل از شروع وقایع بازی مرده و ما تو بازی فقط روحش رو میبینیم و الی ازش یاد میکنه……هرچند دیگه با توجه به اون توضیح بنظرم میشه مطمعن بود که نمرده و تو بازی هست

  • Fight Club گفت:

    ازت ممنونم امیر حسین عزیز…
    نظرت یه جورایی ارومم کرد…..واقعا برای چند دقیقه عصبی شدم
    دیگه فضای سایت جوری شده… ادم توبه میکنه… بخواد مسئله ای رو باز کنه
    یه سری که انقدر خردسالن و تعصب دارن.. که به دیگران به خاطر یه سری سرگرمی توهین میکنن
    یه سری هم میخوان از این فرصت استفاده کنن برای تخقیر دیگران!
    بازم مرسی نظرت

  • scar گفت:

    یه چیزیم بهتون بگم….کسی خیلی بهش دقت نکرده….اما من فکر میکنم هیچ بعید نیست کسانی که الی طبق گفته خودش در تریلر اول میخواد تک تکشون رو بکشه همون افرادی باشن که تو تریلر سوم تو مهمونی بودن و در ظاهر دوستش بودن…..چرا؟؟؟! خب خوب به تریلر اول دقت کنید جوعل با حالتی از الی میپرسه واقعا میخوای انجامش بدی؟؟؟این یعنی کاری که الی میخواد بکنه(کشتن افرادی که ما هنوز نمیدونیم کی هستن)از نظر جوعل از الی بعیده(یعنی جوعل شک داره که الی اون کارو بکنه یا بتونه بکنه)همچنین تم بازی در مورد تنفره اگه قرار باشه الی بیوفته دنبال کسیانی که جوعل یا اون دختر در تریلر سوم رو کشتن این میشه عشق به اونها(درست مثل مرحله اخر لست که جوعل دکتر ها و سرباز ها رو برای نجات الی میکشه…ایا این از تنفرش از اونها بود یا عشقش به الی؟؟؟؟)

  • Fight Club گفت:

    scar
    مرسی از نظر شما دوست عزیز.. دو نظر اولتون با داشته ها و معلومات من یکی بود
    اما نظر سومتون خیلی برام جدید و جالب بود
    بازم ممنونم ازت.. که بدون هیچ گونه ادبیات زشت و زننده ای… جواب منو دادی

  • scar گفت:

    تنفر اصلی زمانی شکل میگیره که شخصیت مقابل به خوبی شخصیت پردازی بشه و بعد اقدامی ازش سر بزنه که کلا متضاد انتظار ماست…..اونوقت اگه این روند ادامه پیدا کنه میشه تنفر….مثلا به مرحله زمستان از لست دقت کنید….
    خطر اسپویل
    .
    .
    .
    الی با فردی به اسم دیوید اشنا میشه…دیوید خیلی ارام باهوش و زیرک جلوه میکنه و سعی میکنه الی رو به گروهشون دعوت کنه الی نمیپذیره و با خویی تند از دیوید جدا میشه….خب احتمالا اکثرتون فکر کردید که الی چه قدر بده که در برابر این مرد مهربون و پیشنهاد صادقانش انقدر تنده(چون دیوید خوب شخصیت پردازی شده)….اما در ادامه لحن به کلی عوض میشه مخاطب متوجه میشه دیوید فقط در ظاهر مهربون بود و واقعا اصلا خوب نیست….اون میخواست از در دوستی با الی راه بیاد و حالا که الی نپذیرفته میخواد مثل یه حیوون شکارش کنه…..و تحقیرش کنه(تا تلافی بی محبتی الی رو در بیاره)….به همین خاطره که تنفر حقیقی نسبت به دیوید شکل میگیره….ایده اینکه یه عده شخصیت هایی که الی دوستشون داره رو بکشن و الی بیوفته دنبالشون ایده کلیشه ای و ضعیفیه که بیشتر هم حس عشق به اون شخصیت ها رو القا میکنه تا تنفر از قاتلانشون

  • scar گفت:

    همچنین به زنی که در تریلر دوم بود دقت کنید اون که احتمالا مادر الیه،در حال دار زدن بود ولی توسط اون چینیه نجات پیدا کرد(قبل از اینکه اون به خواسته دوستش بازش کنه خودش گفت اون یکی ازاونهاست) ….تا به اینجا میشه متوجه شد در بازی حداقل سه جبحه وجود داره…..یکی اون افراد که در تریلر دوم و سوم دشمن بودن،یکی اون چشم بادومی ها و دوستاشون و یکی هم خود الی….بعید نیست اگه اون زن مادر الی بوده باشه بعد از اتفاقات تریلر دوم همون چشم بادومی ها و گروهشون باعث مرگش شده باشن….و ازونجایی که اونها تو تریلر سوم هم بودن بعید نیست همه با هم تو یه تیم باشن یعنی(اون چشم بادومی ها،اون دخترو…..)چون به محلی که مهمونی توش بود دقت کنید….این محل شرایط خوب و منظمی داره…برق داره….کلی امکانات داره….و از همچین جایی کلی ادم با کلی نیرو باید محافظت کنن یعنی یه گروه بزرگ اخر الزمانی…..

  • Dexter707 گفت:

    کاش همه فهم شمارو داشتن دوست عزیز به حرف یسری بچه نونهال گوش نکن اینا از E3. 2016شدن گیمر

  • scar گفت:

    پس اگه ایده کلیشه ای انتقام گرفتن از افرادی که یه فرد مهم برای الی رو کشتن در نظر نگیریم(البته به این شرط که ما اون افراد رو نمیشناختیم)میشه این ایده بینهایت جذاب رو در نظر گرفت:چند سال بعد از وقایع بازی اول الی به نحوی با گروه بزرگی اشنا میشه و کم کم واردشون میشه این گروه هم حتما به دلیلی الی رو میخوان حالا میتونه مصونیت باشه یا چیز دیگه…..اون تو این گروه به سرعت جا گیر میشه و به اونها عادت میکنه در مجالس باشکوهشون شرکت و از امکاناتشون استفاده میکنه و حتی با اون دختر توی تریلر سوم وارد رابطه عاشقانه ای میشه…..اما جوعل به این گروه اعتماد نداره(البته احتمالا)…..بعد از مدتی دوستی و همکاری با اونها الی به نحوی میفهمه(احتمالا جوعل بهش میگه)که اونهت باعث مرگ یا نابودی مادرش بودن و الان هم دارن از خودش برای منافعشون سو استفاده میکنن…..الی بشدت شوکه و متعجب میشه و برای مدتی از گروه کنار میکشه….اعضای گروه که متوجه میشن حمله میکنن و جوعل رو میکشن و احتمالا تامی و خیلیای دیگه رو…اینطوری شک الی برای مبارزه با اونها و گرفتن انتقام مادر و پدر خوندش و همچنین سو استفاده از خودش به یقین تبدیل میشه……اما ازونجایی که اون گروه خیلی بزرگن الی مردد بوده….در اولین تریلر احتمالا اینطوریه که الی توی مخفیگاهشه که بهش حمله میکنن الی اونهارو میکشه و بعد به این نتیجه میرسه که باید قبل ازین که اونها بکشنش همه اونها رو بکشه….در همین حین به یاد جوعل شروع به گیتار زدن میکنه و روح جوعل رو میبینه با دیدن اون کاملا مسمم میشه که بره و برای نابودی اون گروه اقدام کنه اینطوری تنفر واقعی شکل میگیره

    • amin گفت:

      سلام،من فکر میکنم این کلیسا در واقع توی همون منطقه(میشه گفت دهکده) ی تامی باشه،چون اونها هم با کمک اون سد برق داشتن و حالا جول با استفاده از رانت ( 😀 ) برادرش خیلی مقبول هست و بخاطر تجربه ی زیادش شده یه جورایی فرمانده ی گروه های گشت زنی(طبیعتا چنین دهکده ی با امکاناتی باید کلی محافظ داشته باشه) و محافظانش هم همین جوون های دهکده هستن مثل الی یا همین دینا یا جسی و به همین دلیل هم هست که جول به پسره امر و نهی میکرده.شاید هم یه اتفاقی میوفته که باعث میشه دهکده از درون بپاشه و مثلا جول و تامی کشته بشن (حتی توسط همین دوستان الی) و الی تصمیم بگیره دوستاش رو قربانی کنه.به هر حال از این تئوری ها زیاده ،هرچی که باشه،یک داستان فوق پیچیده و فوق العاده ی دیگه،چیزیه که مطمئنا باعث میشه تمام این انتقاد ها ساکت بشه. :rose:

  • mory_num1 گفت:

    مطمئن باش همین خانمی که گله و شکایت کرده و فاز نخریدن بازی برداشته و خیلی از طرفدارای دیگه تا سال بعد که بازی بخواد عرضه بشه حرفای الانشون یادشون رفته،این بازی Assassin’s Creed نیست که هر سال منتشر بشه و بگی “خب به درک امروز تصمیم گرفتم نسخه امسال رو تحریم کنم” و نسخه سال بعد رو بازی میکنم. اونقدر میل تجربه همچین بازی ای بالاست که دارندگان ps4 اگر خودشون هم بخوان نمیتونن بازیش نکنن مگر اینکه ps4 خودشون رو بفروشن که از تو فکرش بتونن بیان بیرون. این حرفای تحریم کردن بازی هم صرفا در حد همون حرف باقی میمونه.

  • scar گفت:

    حتی به تریلر سوم دقت کنید مطمعنا بخش مهمونی و بخش مبارزه با اون افراد از هم جدا بودن اما میشه حدس زد مهمونی مدت ها قبل از مبارزه بوده….بر این اساس ترتیب زمانی رخ دادن تریلر ها اینطوری میشه…..تریلر دوم،بخش مهمونی تریلر سوم،تریلر اول،بخش مبارزات تریلر سوم…..

    • ark.ps4 گفت:

      فاصله زمانی قسمت پارتی و مبارزه از چهره لاغرتر شده الی هم مشخصه!
      باتوجه به تاکیدی که دختره میکنه (اونهایی که توی این اتاقن باید از تو بترسن نه تو از اونا) منم احتمال میدم اینهایی الی توی پاریتشونه همون گروهی هستن توی قسمت مبارزه ان و دختری هم که الی بوسیدش کسیه که باعث «تنفر» الی میشه!

  • scar گفت:

    خب اینها برداشت ها و حدس های من بود شمام نظرتون رو بگید….

    • Amir گفت:

      خوب ی چیزی….

      داخل تریلر اول که ما دیدیم اونایی که مرده بودن به Firefly ها میخوردن

      تجهیزاتشون رو یه بار دیگه نگاه بنداز !!!!
      ____________________________________________
      من که دارم دعا دعا میکنم جول زنده باشه اصلا نمیشه بدونه اون ای کاش میشد با اونم بازی کرد :-(( 😥

    • من تا الان تنها حدسایی که در مورد داستان میزدم این بوده که یک : جوئل نمرده دو : مثل آنچارتد ۴ که یه مراحلی به گذشته افراد اختصاص داده شده بود (مخصوصا بچگی نیتن و سم) اینجا هم همین اتفاق میوفته و من تنها نظری که در این مورد داشتم بیش‌تر نشون دادن گذشته جوئل بود از اونجایی که گذشته الی به خوبی بش پرداخته شده در قالب dlc و کمیک بوکی که به داستان الی و رایلی میپرداخت… تو قسمت یک جوئل در مورد اینکه همیشه دوست داشته خواننده بشه صحبت شد و اینکه چقدررر در یه بازه زمانی قهوه میخورده من حدسم این بود که پارت دو با جوونی جوئل در یه محیط کافی شاپ مانند شروع بشه یا اینکه اصلا وقایع بعد از نسخه یک رو نشون بده و اینکه جوئل یه محیط کافی شاپ مانند یا بار مانند رو درست کرده باشه…. کل حدسای من به همین ها ختم میشد ولی اینطوری که داستان داره پیش میره معلومه خیلی روی الی مانور دادن و حتی میشه گفت یه جورایی بازی ادامه دی‌ال‌سی left behind شده یعنی می‌خواد الی رو بالغ تر نشون بده و روی شخصیت پردازی اون توجه بیش‌تری شده… درمورد دشمنای بازی هم میشه گفت ایندفعه این گروهی که تو دو تا تریلر قبل نشون داده شده یه جورایی مثل یه فرقه هستن که اعتقادات خاصی رو بوجود آوردن برای خودشون و هر کی از اونها پیروی نکنه آویزون میشه و دل و روده ش میریزه بیرون :smirk: حتی ممکنه همین فرقه ریشه گروه firefly باشه.. اینکه به الی میگن wolf هم خودش جای بحث داره فعلا چیزی به ذهنم نمیرسه دیگه ممنون بابت نظراتت در مورد داستان :yes: :yes:

  • خطر اسپویل
    .
    .
    همچنین این موضوع هم اضافه کنم که جول وسط بازی پیداش میشه و همه رو شوکه میکنه درست مثل تیغه های اشوب داخل گاد او وار که همه فکر میکردن داخل بازی نیستش اما یهو اومد و همه رو شوکه کرد جول هم میخواد این کارو بکنه……

  • Hirbod2568 گفت:

    ببخشید اما این نظر شماست. عشق عشقه.. ممکنه بین زن و مرد باشه ممکنه بین دو تا زن باشه. اصلا نمیتونم بفهممت. ۵۰ سال پیشم بعضیا مثل شما میگفتن زنا نباید رای بدن نباید حرف بزنن……اگه شما مشکلی داری بهتره ذهنتو باز کنی اما. به شخصه من خوشم اومد چون این بازی‌ها باعث میشه خیلی از ذهنا باز شن.

  • No ps گفت:

    به قول لست آف آس آش دهن سوزی نیست
    یا کلا مالی نیست
    همین یه انحصاری رو دارید یه هفته بازیش میکنی مثل آنچارتد هیچکس دوبار بازیش نمیکنا مگر از سر بیکاری تا بازیهای جدید هست کسی دوبار بازی نمیکنه این بازی هم همینطور گیمر حرفه ای یه هفته ای تمام میکنه Yes
    وقتی که تمام کردی دیگه دلت نمیاد بازی کنی حسش نیست تکرار میدونی چی میشه یهو یه بازی آتاری برات جذابتر از این میشه Laugh Laugh
    در ضمن نصف گیمراز ایرانی بزور یه بازی ps میخرن خودم دیدم طرف یه سال و نیم بود ps خرید گفتم براچی ps‌ خریدی گفت واس بازی کردن دیگه گفتم حالا چند تا از انحصاریاشو بازی کردی گفت از تو یه سال و نیم فقط دوتاش مالی بودن بقیه بدرد نمیخوردن گفتم حق داری داداش بقیه سال رو مولتی پریلر یا بازیهایی که انحصار همه پتلفرما بودن بازی میکرد

  • فرشاد گفت:

    حاجی برگام اینا مادر جزئیات بود و صد البته خدارو شکر جوئل هست همین یه تیکه جوئل اون دور اطراف برام کافی بود از دیشب تا حالا شروع کردم به دوباره بازی کردن قسمت اول لعنتی چقدر خوبه این بازی آخه همین الان که دارم نظر میدم بعد ۶ ساعت کنسول رو خاموش کردم بخوام ظهر از خواب پاشم تا نزدیکای عصر سعی میکنم به خونه داداش جوئل برسم به مرحله زمستان فکر نکنم برسم ولی تا خونه داداش خودمو هرطور شده میرسونم

  • Mikasa گفت:

    رفتم جزییات بازیو خوندم کلی لذت بردم
    اومدم کامنتارو خوندم …:/

    • Aiden گفت:

      درک میکنم.وقتی هیتر ها یه بهانه ، فقط یه بهانه پیدا کنن هم بازی رو نابود میکنن هم میزنن تو ذوق طرفدارا.
      حالا خدا رو شکر کن فن سونی هستی همون یه ایراد هم سخت میشه از بازیاش پیدا کرد.

  • Hoower گفت:

    خود نوشته گویای همه چیز هست… :heart:

  • P30PlayBox گفت:

    این بازی قبل از نمایش تریلر اخیر برای ما یک قداست خاصی داشت! عشق پدرانه و خالصانه جوئل به دخترش و الی دختر یتیمی که خیلی بیشتر سنش سختی کشیده بود معصومیت خاصی برامون داشت که بعد از دیدن نمایش اخیر به یک باره فرو ریخت و تمام آمال و آرزوهای ما درباره داستان بازی نابود شد! البته شاید داستان و ماجرای اصلی دقیقا اونی نباشه که دیدیم ولی در کل ترویج و تبلیغ و حمایت از این موارد تو فیلم ها و بخصوص بازیها اصلا جالب نیست و هرگز در شان اثرات بزرگی مثل نسخه اول این بازی نخواهد بود.

    • Cair3x گفت:

      دقیقا …
      به نظرم منم به خاطر حمایت یا هرچیز دیگه ای هم میخواد باشه نباید توی همچین بازی بزرگی با این داستان این حرکتو میزدن
      فقط امیدوارم زیاد این مورد جزو محوریت داستان نباشه

    • marilyn گفت:

      اولا این بحث یک بوسه الی رو تموم کنید هرکی دوست داره بازی کنه هرکی هم دوست نداره بازی نکنه مشکل خودشه که نمیتونه همچین موضوعی رو هضم کنه بازی خیلی هم و خوبه و اون موضوع هم الی رو تبدیل به یک شخصیت مونث خاص مثل کلویی کرد.خطاب به last of us:من کاری به هیچ دینی ندارم و کاری هم به متعصبین بیخود ندارم و در ادامه صحبت هایی که گفتی رو داری به کسایی میگی که هم درکش نمیکنن و هم مسلمونن شما ببینید کدوم کشور مسلمان رو میبینید که در حد اروپایی ها پیشرفت و توزیع اجناس و لوازم فوق حرفه ای باشه؟شما هرچی میخواید بگیرید میگید خارجیه امریکاییه همین پلیستیشن که اومده بود همه بحثا روی ریجن بود که باید امریکایی و اروپایی باشه پس نتیجه اینه که اونا توی همه چی از ما سر تر هستند و طرز فکر ما خیلی زمین تا اسمون با اونا فرق داره که اینم درست نیست همیشه توی خیالم دوست داشتم همه به دینی بنام انسانیت و آزادی کنار هم بودیم تمام..در ادامه مرسی گیمفا جان که اجازه میدی نظراتمون رو آزادانه بیان کنیم ♥

    • ps 4 ever گفت:

      چون ژنتیکی هستش دیگه درسته؟!
      منم ژنتیکی شاید سادیسمی باشم آیا چون ژنتیکی باشه این حقو دارم که به دیگران آسیب بزنم؟ یا باید درمان بشم و تحمل کنم؟
      درباره حجاب هم شما کلا برعکس گفتی،یه مرد چشم چرون و ناپاک اگر قرار باشه به کسی تجاوز کنه به یه زنی که حجاب نداره و تحریک کننده هست جذب میشه تا به یه نفر محجبه پس خواهشا الکی به دستورات خدا ایراد نگیرید

  • VAHID.B گفت:

    غربی ها خوب بلدن چیزایی که بهشون اعتقاد دارن رو توفیلما یا بازیها تبلیغ کنن،،،،
    شما دوستان چرا باهم درگیر میشین،اهمیت ندین،
    همین که این بحث راه افتاده نشون میده هر کی یه نظری داره، باید با احترام به نظرات هم گوش کرد.
    از ما که گذشته بخوان بااین کارا تاثیر رو افکارمون بزارن ولی واسه جونترا خطرناکه!همینه که رده بندی سنی بازیها مهم میشه،
    ما نمیتونیم افکارمون رو عقایدمون رو خوب تبلیغ کنیم،،،ببینید اونا چه حرفه ای این کارو انجام میدن،همه کاراشون رو برنامه پیش میره…..
    گیم پلی عالی بود هرچند مخالف اون صحنه که نشون دادن بودم،نشون میده کارشون رو خوب بلدن!!!

  • 2B گفت:

    امیر حسین@
    :yes:
    کامنتها رو از کامنت اول فایت کلاب خوندم تا رسیدم به کامنت شما و صحبت کوجیما بموقع بود مرسی،من خداییش هنوز هم تو شوک لست هستم و هنوز هم نمی تونم اون حد از کیفیت گیم پلی و داستان رو حضم کنم آیا جزئیات تا این حد و اندازه رو در عنوانی سراغ داریم؟ یه حسی بهم میگه اگر ناتی داگ راکستار پروجکت رد سانتا مونیکا نبودن کیفیت بازیها در سطح ده سال قبل میموند،یه نگاه به لارا کرافت بندازید به تریلرش اسکی کامل از انچارتد ۴ نه ذوقی نه خلاقیتی صرفا تکرار یه فرمول موفق،خدا سایه سونی و فرست پارتیاش رو از سر صنعت گیم کم نکنه

    • رضا جان( اگه اشتباه نکرده باشم) خواهش می کنم، خوشحالم که کامنتمو دوست داشتی
      بله این استودیوها نقش پر رنگ و مهمی توی پیشرفت گیم از جهات مختلف داشتند، باهاتون موافقم
      ولی نمایش بازی استاد کوجیما رو راضی نبودم، نه اینکه بخوام ایرادی ازش بگیرم، اتفاقا من به شاهکار بودن بازی به معنای واقعی کلمه باور دارم
      منتها این کوجیما سر راست نمیاد بازیشو نشون بده بفهمیم چی به چیه
      دیگه فکر کنم بعد از دوسال و سه تا تریلر عجیب و غریب وقتش بود جزئیات سر راست تری از داستان و گیم پلی نشون میداد

      نوع نگاه کوجیما به بازی هارو دوست دارم، اینکه دوست نداره فقط یه چیزی بسازه که مردمو سرگرم کنه برای من خیلی قابل احترامه

  • Hunter گفت:

    اگه جایزه ای وجود داشت به اسم گوتی نسل حق همین بازی بود

  • Senatorbigy گفت:

    احتمالا تو این بازی جوئل زندس ولی تا زمان انتشار این رو تایید ممیکنم مثل قضیه god of war و old friendش نه؟ ?:-) :inlove:

  • ali_m گفت:

    شاید بهترین بازی عمرم the last of us بود این بازی چیزی از کلمه (کمال) کم نداره و نداشته منتها بایستی واقع بین بودو بدون تعصب نگاه کرد این صنحه ابتدایی بازی اصلا در خور و شان این گیم نبود دوستان علت های مختلفی رو ذکر کردن من نمیخوام واردش بشم منتها مراتب چیزی که مخوام بگم اینکه حداقل توی نمایش سوم این بازی اصلا جای مناسبی نبود .بله خیلی بازی های دیگه از این صحنه هم بدتر دارن نمونش سری ویچر اما هیچوقت cd project red توی نمایش های این شاهکار سه گانه به این مسائل نپرداخت . امیدوارم ناتی داگ افسانه توی این منجلابی که در آستانش قرار داره نیوفته.

  • Cair3x گفت:

    اخیش راحت شدم فک کردم جوئل مرده
    کاش اونم توی بازی بیاد و بشه با اون بازی کرد
    اصن من بدون جوئل نمیتونم بازی کنم

  • Electro Pop گفت:

    کاملاً درست گفتی اتفافی که برای یه دختر بچه ۵ ساله افتاد یا اون اتفاف که تو یه مدرسه ی افتاد آخر… بود.

  • joel گفت:

    با شما موافقم حتی خود دراکمن هم گفته بود که خیلی از طرف دار ها از این نسخه خوششان نخواهد امد :yes:

  • matte گفت:

    the last of us جزو کمتر بازیهایی هست که کاملا بر اساس شخصیت پردازی ساخته شده. دلیل نشون دادن این صحنه ها هم نشون دادن عمق شخصیت قابل بازی هست.مثل سری قبل که Joel عاشق دخترش بود و خشن بود و … برای همینم داستانش درگیر کننده ست. و کارگردان و نویسنده شخصیت رو اینطوری خلق کردن. هر بحثی کنیم سلیقه ایی هست چون درباره شخصیت یه کاراکتر بحث میشه.الی خیلی پیچیده است. بنظرم سری یک و دو بر اساس کاراکترالی ساخته شده نه Joel.

  • خسته نباشید
    اول از همه به تمام گیمرا تبریک میگم برا E3 امیدوارم هر سه قشر راضی شده باشن از معرفی بازیا
    خودم منتظر blood borne2بودم ولی بازم بازیای خوبی معرفی شدن
    من اهل جروبحپ و حاشیه نیستم ولی واقعا اون کسی که اسم خودشو میذاره گیمر وبخواد بگه TLOUبازی بدیه مشخصه هیچی نه از بازی سرش میشه نه از هنر

  • scar گفت:

    بچه ها خب یکم راجعش تیوری پردازی کنید دیگه….کلافه شدیم ازین بحثای متفرقه و یا حرفای تکراری

  • scar گفت:

    معلومه که اینطور میشه وقتی تو بازی ها یا فیلما یا اخبار مدام راجع یه موضوع بحث بشه قبحش برای ادم میریزه….حالا چه …باشه،چه ادم کشی،چه ترویج بدی و پلیدی و حتی در موارد حقیقتا نادری ترویج خوبی…..بهر حال دقت کنید همه ما ازادی کامل برای انتخاب مسیر زندگیمون داریم و مسیول اعمال خودمونم خودمونیم….دقت کنید که با طناب کی دارید تو چاه میرید و چطور

  • Strixxx گفت:

    من نمیدونم tlou چ ربطی ب ویچر و gta و … داره! والا این بازی هایی ک تو کامنتا اسمشو بردین همشون تو سبک خودشون تکن و رقیب ندارن.
    تلو هم تو این سبک رقیب نداره و ب نظر من نمیتونه داشته باشه. مقایسه های مسخره ک از رو متا و تعداد گوتی و …. هست رو کنار بزارین از بازی کردن لذت ببرید.

  • White Beard گفت:

    برادر جان،ببین اگه ما در خارج از ایران بودیم همین فکرو میکردیم؟ مسلماً نه؛چون فرهنگ هرکشور بسته به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی متفاوت است.من خودم با نظر شما مخالفم :no: ؛زیرا وجود اینگونه روابط در بازی‌ها چیزی نیست که کل بازی را از مسیر اصلی خود منحرف سازد.ما در شاهکار‌های دیگری همچون«Assassins creed brothehood»نیز شاهد همچین صحنه هایی بوده‌ایم و به هیچ گونه از جذابیت بازی کاسته نشده است.درسته Naughty dog نیز با این حرکت ناشایست،تعدادی از فن‌های خود را از دست داد.اگر این امر،بین دو جنس مخالف رخ میداد،فکر نکنم کسی با آن مخالف بود؛چون نمونه‌های زیادی وجود دارد که این امر را مطابق فطرت آدمی نشان داده‌اند و فن‌های زیادی را به خود جلب کرده اند،مانند:سری«witcher»!! 😎
    خب هرچه باشد،نظر مخالف یه عده،به این شاهکار لطمه‌ای وارد نمیکند!!!!! 😎
    WE GO TO THE NEW WORLD# 😎

  • Fight Club گفت:

    ترجیح میدم امثال شما ها برام تاسف بخورید..

  • Fight Club گفت:

    تحریک رو از کجات دراوردی؟؟؟؟
    کسی حرف از تحریک زد؟؟
    این حرفا چیه شما میزنید تخه..
    حرف بنده این بود… دلیل نشون دادن این محتوا چی بود…. بنده هم هیچ مشکلی با این محتوا ندارم..
    شما جوابش میدونی.. بیا به ما بگو…
    چرا مردمو قضاوت میکنی… و بهشون انگ تحریک شدن میزنی!!
    وای خدا…

  • ALIREZA A.T.A گفت:

    چه گویم در وصفت که زبانم ناتوان است ، واقعا یکی از بازی هایی هست که میتونم صد در صد موفقیتش رو تضمین کنم

    من کلا توی بازی کردن خیلی سختگیرم و کمتر بازی بوده که چند بار تمومش کنم ( ریمستر بازی هارو حساب نمیکنم چون اینجوری هو بازی دو بار میشه ) ولی نسخه اول این بازی جز تنها بازی هایی بود که با لذت سه بار تمومش کردم ( سه بار شاید برای عموم زیاد نباشه ولی برای منی که کمتر بازی رو دو بار تموم میکنم خیلیه 😀 ) امیدوارم تا تابستون سال دیگه بیاد وگرنه باید با یکسال تاخیر بازیش کنم کنکور اولیته تو اون سال

  • faghat bayad lahze shomari kniim vase in…e3 emsal behtarin bood ham nintendo ham sony ham micro dameshun garm

E3 2018 | اطلاعات و جزئیات فراوانی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد - گیمفا