تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2  علاقه‌مند است - گیمفا
تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2  علاقه‌مند است - گیمفا
تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2  علاقه‌مند است - گیمفا
تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2  علاقه‌مند است - گیمفا

تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2 علاقه‌مند است

امیرحسین نصرتی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
راکستار این توانایی را دارد که همزمان بر روی چند عنوان بزرگ کار کند

اخیراً مسئولین شرکت تیک تو (Take-Two) درباره‌ی مدل‌های درآمدی، کیفیت بازی‌ها و دلایل تاخیر آن‌ها توضیحات مختلف زیادی ارائه کرده‌اند. برای دریافت جزئیات بیشتر، با گیمفا همراه باشید.

اول همه از مطلع شدیم که تیم‌های سازنده‌ی Red Dead Redemption 2 و GTA Online در شرکت راک‌استار (Rockstar) به صورت مستقل از هم و با کارکنان متفاوتی فعالیت می‌کنند، بنابراین هرکدام از این دو تیم برای بازی خود کاملا جداگانه تصمیم گیری می‌کنند.

با وجود موفقیت GTA Online، تیک تو در رابطه با Red Dead Redemption 2 هم‌چنان علاقه‌مند به مدل درآمدیِ بسته‌های الحاقی است اما استفاده از این مدل بستگی به شرایط بازی و پتانسیل آن دارد و در صورتی که وجود بسته‌های الحاقی برای Red Dead Redemption 2 منطقی نباشد، از آن‌ها استفاده نخواهد کرد. تیک تو عقیده دارد که این روش درآمدی برای شرکت بسیار سودآور و برای مشتریان نیز بسیار قانع کننده است چراکه بسته‌های الحاقی به بازیکنان این اجازه را می‌دهند که به انجام بازی موردعلاقه‌شان ادامه دهند.

همچنین آقای گلدستین (Goldsteen) مدیر ارشد مالی شرکت تیک تو بیان داشتند که درحال حاضر بازی‌های ویدئویی ممکن است زمان بیشتری برای منتشر شدن سپری کنند چراکه این بسیار مهم است که بازی‌ها در زمان انتشار خود در بالاترین کیفیت ممکن قرار داشته باشند تا بتوانند بهترین تجربه‌ی ممکن را از خود ارائه دهند. این موضوع برای ترغیب مشتریان پرداخت‌های درون برنامه‌ای یا بسته‌های الحاقی بسیار مهم است زیرا هنگامی که بازی منتشر می‌شود باید به اندازه‌ی کافی خوب باشد تا بازی‌کنان آن را آغاز کرده و سپس دلیلی برای صرف هزینه‌ی بیشتر برای آن پیدا کنند.

تیک تو صاحب امتیاز عناوین زیادی است اما به اندازه‌ی کافی توسعه دهنده برای تولید آن‌ها در اختیار ندارد و به همین دلیل این شرکت در تلاش است تا تعداد توسعه‌دهندگان خود را افزایش دهد. تعداد توسعه‌دهندگان این شرکت در اکتبر ۲۰۰۷ به ۱۲۰۰ نفر می‌رسید درحالی که تا پایان سال مالی گذشته این رقم به ۳۳۰۰ نفر افزایش یافت.

مدیر شرکت تیک تو آقای کارل اسلاتوف (Karl Slatoff) اضافه کردند که این شرکت برای این‌که عناوینش زودتر منتشر شوند، هرگز ویژگی‌های مهم آن‌ها را حذف نمی‌کند و اتفاقا تا زمانی که از کامل بودن بازی خود مطمئن نشده‌اند، به تاخیر زدن آن می‌پردازند که حتی گاهی دلیل این تاخیرها غنی‌تر شدن بازی مورد نظر است. برای این شرکت بسیار مهم است تا بازی جدیدشان پیشگامانه‌تر از بازی قبلی باشد.

ایشان همچنین اشاره کردند که تیک تو به مدل‌های کسب و کار اشتراکی می‌اندیشد و این موضوع که این مدل کسب و کارها قابل پیاده سازی در بازی‌ها نیستند را باور ندارد. به هرصورت چیزی که بیشتر از این مدل‌ها اهمیت دارد توسعه‌ی بازی‌ها است چراکه بدون وجود آن‌ها مدل‌های کسب و کار هیچ اهمیتی نخواهند داشت.

صحبت‌های شرکت تیک تو با اعمال آن‌ مطابقت دارد چراکه مدتی پیش بود که اعلام شد یکی از بازی‌های بزرگ آن‌ها که هنوز معرفی نشده (احتمالاً Borderlands 3) تاخیر خورده است. همچنین Red Dead Redemption 2 نیز نمونه‌ی دیگری برای اثبات این نکته است چراکه تاکنون این بازی سه بار با تاخیر مواجه شده‌است.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2  علاقه‌مند است - گیمفا
تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2  علاقه‌مند است - گیمفا
تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2  علاقه‌مند است - گیمفا
تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2  علاقه‌مند است - گیمفا
تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2  علاقه‌مند است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Rorshark گفت:

    همچنین آقای گلدستین (Goldsteen) مدیر ارشد مالی شرکت تیک تو بیان داشتند که درحال حاضر بازی‌های ویدئویی ممکن است زمان بیشتری برای منتشر شدن سپری کنند چراکه این بسیار مهم است که بازی‌ها در زمان انتشار خود در بالاترین کیفیت ممکن قرار داشته باشند تا بتوانند بهترین تجربه‌ی ممکن را از خود ارائه دهند.
    دقیقا حرفیه که زیر یکی از خبرهای RDR یا جی تی ای نوشتم.
    در مورد بسته الحاقی ام، بدون شک برای جیب ما که ضرر داره. از طرفی ادامه داشتن داستان به اشکال دیگه خودش خواستنیه. خلاصه نمیشه گفت بده و نمیشه گفت خوبه کاملا. اگر قیمتش پایین باشه و بسته بسته بزرگی باشه، گمون کنم نظر اکثریت مثبت خواهد بود.
    البته با توجه به این مثاله که بازی Red Dead ـه و بسته الحاقیشم به دل خواهد نشست.

  • The joker گفت:

    راستش بخوایین مدیر شرکت تیک تو داره دروغ میده ،چون سر بازی مافیا۳ خیلی عجله داشت ،بازی دقیقا یکسال دیگه شایدم بیشتر تا کامل شدنش مونده بود ولی خیلی سریع و عجله عجله ای بازی رو بیرون دادند ، حیفم میاد این همه پتانسیل در بازی مافیا بخاطر پول پرستی اقایان به فنا رفت .حیف صد حیف

  • TheSantader گفت:

    از take-2 بدم میاد. تنها بدیه راکستار اینه که ناشرش تیک تو هس. به امید روزی که مستقل شن. تیک تو مقصر اصلی شارک کارت ها تو gta online هس.

    • Mrm7799 گفت:

      دقیقا درست میگی، درسته که تیک تو درجه پول پرستیش از eaو اکتی و یوبی کمتره ولی بازم ناشر پول پرستیه، کافیه نگاهی به قیمت ماشین ها و… تو gta online بندازید، قیمت ها جوری تنظیم شدن که یا باید دو سه هفته برای پولش زحمت بکشی یا دلار واقعی خرج کنی :reallypissed:
      از این می ترسم که رد دد۲ هم تمرکزش آنلاین و پرداخت های درون برنامه ای باشه :beatup:
      اون موقع هست که باید با بهترین کمپانی مورد علاقم راکستار خداحافظی کنم…

      • اقا یه سوال دارم اینقد میگین پول پرست پول پرست اقا پول نخوان چی بخوان؟ اینهمه گیم قشنگ درست کردن کی قدرشونو دونست؟؟؟؟؟ چرا اینهمه طلب کارین ازشون؟ واسه خیره باباش بیاد گیم خوب بزنه؟ گیم خوب رو میزنه تا تو بخری پس درجه ی اول کسب درامده که تو ایران اسمش پول پرستیه! از کشورم خجلت میکشم از مردمش از فرهنگ کهنش چی بودیم چی شدیم! داغون شدیم رفت این حرف منو دهه ۶۰ و اوایل ۷۰ میفهمن و به پایین واقعا خیلی داریم به سمت زوال میریم تا زمانی که مردیم سر خوشو پوچ داریم وضع ایران بدتر از هرروز میشه روشن فکراش به فکر خودنمایی ضعیف العقل هاش به فکر عقده گشایی حسادت چشم و هم چشمی تورو قرآن یه نگاهی به کشورتون بندازین! تازه میفهمین به کجا رسیدیم!

        • Mrm7799 گفت:

          با آخرای حرفات موافقم ولی خیلی از استودیو ها مثل cd projekt، ناتی داگ، سانتامونیکا ، استودیو های بتسدا و …
          سعی می کنن بازی بسازن که شاهکار باشه ولی شرکت های امثال ea بازی میسازن که پول در بیارن، نمیگم هدف دسته اول پول نیست،میگم که هدف اصلیشون از ساخت بازی موفقیت بازی است و پول هدف جانبی شونه، اگر dlcداستانی مثل dlc های ویچر بدن من از خدا خواسته پولشو جور می کنم و می گیرمش ولی پرداخت های درون برنامه ای واقعا دزدی هست،مخصوصا در بازی های آفلاین و داستانی :pissedoff:

          • TheSantader گفت:

            راستش gta تو افلاین پرداخت درون برنامه ای نداره و ب نظر من راکستار خیلی اقایی کرده v و انلاینو تو یه بازی داده. قشنگ میشد این دوتا رو تو قالب دو بازی ۶۰ دلاری بده. به نظر من مشکلات راکستار فقط و فقط از take2 شروع میشه. راکستار سازنده ی بازیه و شاهکار تحویل میده ولی مسئول امور مالی take2 هس. فقط کاش راکستار با این همه پول که از gta v درآورد خودشو مستقل میکرد. پرداخت درون برنامه ای راستش تو gta online بهترین حالتیه که تاحالا دیدم. با اینکه بازم ازش متنفرم ولی بازم از بقیه بازیها بهتره. درمورد بقیه شرکتاهم باید بگم که cd project red فقط افلاین میسازه اونم دیربه دیر. ناتی داگم تو بخش انلاین uc4 لوتباکس و پرداخت گذاشته بود. دیگه شرکتی نیست که تو بخش انلاینش پرداخت درون برنامه ای نباشه. کم کم نبودن لوت باکس رو باید غنیمت بدونیم. خوبه بازم dlc ها تو انلاین gta رایگانه مثلا کدوم شرکتی ۵۰ مرحله heist رایگان میده؟ گیمرها و بازیا به دو دسته تقسیم شدن که اصلا به نظر من خوب نیست. یه دسته عاشق بخش داستانی و از انلاین متنفر درکنار شرکتهایی که فقط افلاین میسازن و اصلا بازیشون انلاین نداره. یه دسته هم کسایی که فقط انلاین میزنن و ارزش داستانو نمیدونن درکنار شرکتهایی که فقط بخش انلاین با یه داستان نصفه نیمه میسازن. به نظر من تفکر هردوگروه اشتباهه. راکستار تنها شرکتیه که تاحدی تعادل افلاین و انلاینو رعایت کرده و هردوبخش بازیاش شاهکارن. چیزی که من امروزه تو هیچ شرکتی نمیبینم. خیلیه که این دوبخش پرمحتوا رو باهم ۶۰ دلار منتشر میکنه. برا همین شرکت مورد علاقه امه چون تعادل یادش نرفته. فقط کاش لوت باکس به بازیاش وارد نشه و به micro transactions بسنده کنه.

          • خب راست میگی اولشو حق داری اما خب چرا باید گیم های موفق بسازن؟ تا بتونن درامد ایندشونو تضمین کنن شما الان از ویچر ۳ خوشت نمیومد محال بود به سایبر پانک نگاه جدی داشته باشی! هرچند اینم قراره شاهکار باشه اما اون EA نیست که دزدی میکنه اون یوبی سافته که گیم های چرت و مزخرف میده بیرون

  • Rorschach گفت:

    چقدر سیستم تایید شدن نظر توی گیمفا ضعیفه.
    یه فکری به حالش بکنید. 😕

  • mhmteam گفت:

    آره چقدر به بازی مافیا ۳ اهمیت دادین!
    یکی از ضعیف ترین عناوین چند سال اخیرو از نظر گرافیک فنی و محتوا زدین
    کاملا معلوم بود بازی و ناقص فرستادین بازار گفتین با چندتا آپدیت درست میکنیم که فقط زود به پول برسین
    که البته شاید به پول رسیدن ولی این عنوان و نابود کردین.

  • Senatorbigy گفت:

    فقط امیدوارم چیزی مثل shark card های gta online نداشته باشه بسه :yes: dlc هم میدی بده ولی احتمالا free خواهد بود مثل هزاران dlc برای gta v و gta online :inlove:

  • مازیار گفت:

    صادق ترین شرکت جهان بعد از اکتیویژن 😎

تیک تو به استفاده از بسته‌های الحاقی در Red Dead Redemption 2  علاقه‌مند است - گیمفا