پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2

رسول امینی
۲۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا

در جدیدترین شماره از سلسه مقالات «پیش به سوی E3 2018»، نگاهی به انتظارتمان از نمایش بازی Rage 2 در نمایشگاه بزرگ E3 امسال انداخته‌ایم؛ با گیمفا همراه باشید.

بعد از اینکه خرده فروشی والمارت بازی Rage 2 را به صورت غیر رسمی معرفی کرد، سرانجام سازندگان این عنوان را به صورت رسمی معرفی کردند. تا به امروز اطلاعات بسیاری جدا از یک تریلر، چند تصویر و جزئیات اندک از این عنوان منتشر نشده اما اعلام شده که Rage 2 در E3 امسال حضور خواهد داشت. در این مقاله به انتظارات و اطلاعاتی که قرار است در طی این رویداد منتشر شوند، می‌پردازیم.

نسخه‌ی اول عنوان Rage توسط استودیوی آی‌دی سافت‌ور توسعه یافته و در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این عنوان در مدت کوتاهی توانست به بازی بسیار محبوبی در میان بازی‌بازان تبدیل شود. اگرچه عنوان Rage نتوانست آن‌طور که باید و شاید نظر منتقدان را به خود جلب کند ولی بر اساس گفته‌های سازندگان  «همه چیز در Rgae 2 بهتر از نسخه اول خواهد بود، همه چیز…. حتی پایان بازی» بنابراین انتظارات از این عنوان به مراتب بیشتر می‌شود.

معاون ارشد شرکت بستدا آقای پیت هاینس (Pete Hines) اعلام کرده که در E3 امسال شاهد اطلاعات بیشتری از عنوان خواهیم بود، بنابراین در این مقاله به تمام چیزی که تاکنون می‌دانیم و آنچه که قرار است در این رویداد دستگیرمان شود، می‌پردازیم.

تا به این لحظه از Rage 2 چه می‌دانیم؟

Rage 2 عنوانی آخرالزمانی و جهان‌باز است که دنیایی شبیه به Mad Max دارد. یک ستاره دنباله‌دار به زمین برخورد کرده و ۸۰ درصد جمعیت آن را از بین برده است. حال زندگی برای جمعیت باقی مانده بسیار سخت شده، صدای گلوله و انفجار به امری عادی تبدیل شده و هرج و مرج در این جهان فرمانروایی می‌کند. Rage 2 توسط استودیو‌های آوالانچ (Avalanche) که بازی‌های Mad Max و مجموعه Just Cause را در کارنامه خود دارند و آی‌دی سافت‌ور (ID Software) که آن را با سری فوق‌العاده محبوب Doom می‌شناسیم، در حال توسعه و ساخت است. این عنوان با موتور بازی سازی آوالانچ یعنی APEX در حال توسعه است که در سال‌های اخیر عناوینی چون Mad Max و مجموعه Just Cause با آن ساخته شده بنابراین می‌توان انتظار داشت که اِلمان‌های جهان باز بازی‌های پیشین این استودیو یک جنبه قابل توجهی در Rage 2 باشد. مبارزه با وسایل نقلیه چیزی است که ما در اولین تریلر گیم‌پلی این عنوان دیدیم و با توجه به اطلاعاتی که در وب‌سایت رسمی بازی منتشر شده، می‌دانیم که ما می‌توانیم وسایل مختلفی از کامیون‌های بزرگ گرفته تا گیکروپترها (نوعی هلیکوپتر کوچک) را در اختیار داشته باشیم.

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا

همه چیز در Rgae 2 بهتر از نسخه اول خواهد بود، همه چیز…. حتی پایان بازی

در تریلر منتشر شده، محیط‌های متنوعی مانند بیابان‌های گسترده و پهناور، جنگل‌های متراکم و زمین‌های صنعتی قابل مشاهده هستند، بنابراین می‌توان امیدوار بود که نسخه دوم این سری دارای جهانی باز و متنوع است که برخی از ویژگی‌های محیطی Mad Max همانند اثرات آب و هوا و تغییرات پویا در آن دیده می‌شود. شرکت بتسدا تایید کرده که جهان Rage 2 مملو از جناح‌ها و فرقه‌های رقابتی گوناگون است که می‌توان یادآور سری محبوب Just Cause باشد پس امیدوارانه شاهد پیشرفتی چشمگیر و انعطاف پذیر و جهانی غنی و سرگرم کننده خواهیم بود.

از جنبه‌ها و عناصر عناوین آوالانچ که بگذریم، می‌رسیم به خصوصیات بازی‌های آی‌دی سافت‌ور. همان طور که در تریلر آن مشاهده کردید، بازی در سبک اول شخص تیراندازی بسیار سریع طراحی شده که در اولین وهله یاد مجموعه Doom با آن مکانیزم سریع تیراندازی اول شخص می‌افتیم. همچنین شاهد شلیک به دشمنان در هوا بودیم که در سبک عناوینی با گیم‌پلی بسیار سریع به مانند Bulletstorm یکی از عناصر و امضای اصلی بازی محسوب می‌شود. با توجه به مکانیزم بازی، ما می‌دانیم که سلاح‌ها قابل ارتقا هستند و همچنین یک سیستم Overdrive وجود خواهد داشت که به شما اجازه می‌دهد تا سلاح‌ها را فراتر از حد محدوده خود ارتقاء دهید.

در آخر می‌رسیم به ویژگی‌های نسخه اول که Rage 2 نیز آن‌ها را دارا خواهد بود؛ مفهوم قدرت‌های نانوتیتی (Nanotrite powers) کمک‌ها و اِیدهای مبارزه‌ای از قبیل باف‌های موقتی، انواع مهمات و ابزار‌های نگهبانی خودکار در این نسخه وجود خواهد داشت.

همچنین مزایای پیش خرید این عنوان مشخص شده که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

  • ماموریت اختصاصی Cult of the Death God
  • کُلت Settler
  • زره Nicolas Raine شخصیت اصلی نسخه اول
  • وسیله نقلیه‌‌ایی با نام Monster

در رابطه با زمان عرضه بازی Rage 2 باید اعلام کنیم که بر اساس اظهارات شرکت بتسدا، این عنوان در بهار سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه و منتشر خواهد می‌شود.

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا

بازی در سبک اول شخص تیراندازی بسیار سریع طراحی شده که در اولین وهله یاد مجموعه Doom با آن مکانیزم سریع تیراندازی اول شخص می‌افتیم.

چه مواردی برای E3 تائید شده است؟

بتسدا اعلام کرده که بازی Rage 2 در E3 امسال حضور خواهد داشت و شاهد اطلاعات بیشتری از این عنوان در طی کنفرانس این شرکت خواهیم بود. لازم به اشاره است که کنفرانس مطبوعاتی بتسدا در تاریخ یک‌شنبه ۱۰ ژوئن مصادف با یک‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ از ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر تا ۹:۳۰ شب برگزار خواهد شد.

چه انتظاراتی از نمایش بازی در E3 داریم؟

در سال‌ها و رویداد‌های اخیر، کنفرانس بتسدا کمتر از یک ساعت بوده اما امسال قضیه فرق می‌کند. بر اساس گفته‌های آقای پِت هینس، نمایش آن‌ها چیزی بین ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه خواهد بود. نمایش دمویی از گیم‌پلی آن بعید است اما احتمالا شاهد جزئیاتی در رابطه با دنیای بازی، سیستم‌ها، مکانیزم‌های گیم‌پلی و همچنین یک تریلر جدید از آن باشیم. هرچند چیزی قطعی نیست اما اینکه بازی در کنفرانس بتسدا قابل بازی کردن باشد، محتمل است. ما امیدواریم که بخش قابل توجهی از دنیای وسیع آن که قابل بازی کردن باشد را در این رویداد ببینیم.

همچنین دیدن اینکه چگونه موجودات و شخصیت‌ها با هم ارتباط داده شده‌اند، برخورد‌های تصادفی و حوادثی که ممکن است شما به طور طبیعی با آن مواجه شوید، سفارشی کردن وسیله نقلیه و امکانات آن، سیستم پیشرفت بازی و آزادی عملی که بازی‌باز در اختیار دارد، خالی از لطف نیست.

آیا ساختار و پیدا کردن ماموریت‌های هر قبیله سخت‌تر خواهد بود یا به مانند عناوینی نظیر Far Cry 5، ماموریت‌ها خود به خود با گشت و گذار در جهان بازی پدیدار می‌شوند؟ تا چه میزان از المان‌ها و سیستم گیم‌پلی عنوان Mad Max و مجموعه Just Cause در Rage 2 نهاشته شده است؟ چگونه می‌توانیم رفتار و عملکرد رانندگی وسیله نقلیه را تغییر دهیم؟ گزینه‌‌ها و روش‌های مبارزه و ابزارهای مختلف تا چه میزان متغیر هستند؟ چگونه گشت و گذار در جهان آن به وسیله هوا و یا زمین تجربه شما را تغییر می‌دهد؟ آیا حس رانندگی و گیم‌پلی این عنوان لذتی مشابه Mechwarrior را به ما القا می‌کند؟ تا چه اندازه فضا و اتمسفر پانک/راک (punk-rock)، عناصر بازی را تشکیل می‌دهد؟ رنگ‌های نئون و شخصیت‌های سرگرم کننده در چه حدی خواهند بود؟ آیا آقای اندرو (Andrew W.K) موسیقی متن این عنوان را خواهد ساخت؟ این سوالاتی هستند که در ذهن همه ما گوشه نشین شده‌اند. امیدواریم در E3 جواب آن‌ها را دریافت کنیم.

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا

تا چه میزان از المان‌ها و سیستم گیم‌پلی عنوان Mad Max و مجموعه Just Cause در Rage 2 نهاشته شده است؟

در آخر اعلام می‌کنیم که بازی Rage 2 در بهار ۲۰۱۹ میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و کاربران رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد شد. نظرات و انتظارات شما کاربران گیمفا در رابطه با Rage 2 چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا
پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پیش به سوی E3 2018 | انتظاراتمان از بازی Rage 2 - گیمفا