تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا
تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا
تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا
تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا

تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است

سعید حلاجیان
۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا

با دومین قسمت از بخش جدید تحلیل فنی ویدئویی خدمت شما کاربران گیمفا هستیم و در این بخش به مرور مهمترین مسائل فنی روز دنیای بازی‌های ویدئویی خواهیم پرداخت. 

هم‌اکنون در اواسط نسل هشتم کنسول‌های بازی‌های ویدئویی قرار داریم و حداقل در زمینه فروش کنسول‌ها، نسبت به نسل قبل در جایگاه بسیار متفاوتی هستیم. پلی‌استیشن ۴ تاکنون بیش از ۷۰ میلیون دستگاه به فروش رسانده و انتظار می‌رود که تا پایان امسال، بیشتر از هر سه کنسول عمده و بزرگ نسل قبل فروش داشته باشد.

در طرف دیگر، ایکس‌ باکس وان قرار دارد که تا به اینجای کار فروشی حدود ۳۰ میلیون دستگاه داشته است. این میزان شاید در نوع خودش رقم بدی نباشد اما وقتی پای مقایسه با کنسول رقیب یعنی پلی‌استیشن ۴ باز می‌شود، اوضاع نگران کننده می‌شود. هم اکنون ایکس باکس شرایط مشابهی به مانند پلی‌استیشن ۳ در اواخر نسل هفتم را تجربه می‌کند با این تفاوت که به نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز قادر نیست مشکلات را جبران کند و نسل کنونی را به مانند سونی در نسل قبل به پایان برساند. در دومین قسمت از تحلیل فنی ویدئویی به تحلیل این موضوع خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

دانلود با کیفیت HD | دانلود با کیفیت SD

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا
تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا
تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا
تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا
تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • AL1K1NG گفت:

    خدا نظرات این پست رو ختم به خیر کنه …

    • خب دیگه به دور از تعصب و فن بازی هم میشه گفت در نسل هشت مایکرو بد بوده. الان هم که دیگه مدت زمان زیادی تا پایان نسل نمونده و مایکرو تنها کاری که میتونه انجام بده فقط جلوگیری از پسرفت هست.
      انتشار بازی های ضعیفی مثل دریای دزدان و state of decay 2 و تبلیغات روی این بازی ها که انحصاری مایکرو هست همه باعث کاهش اعتبار و پسرفت میشه
      حالا مایکرو اگه میخواد بیشتر از این خراب نکنه باید e3 عناوین انحصاری ریشه دارشو مثل هیلو و گیرز او وار به بهترین شکل رونمایی کنه
      چون مایکرو تقریبا تمام تمرکزش رو در این نسل رو سخت افزار گذاشت که همینطور که معلومه نتیجه ایی جز شکست در برابر سونی نداشت

  • OLDBOY. گفت:

    معلومه دیگه چی به سرش اومده گند زده گند تنها کاری جعبه مجهول میکنه گند زدن به انحصاریاشه
    اینطور جلو بره دیگه کسی جعبه مجهول نمیخره

  • MESHKI گفت:

    خود نویسنده ها هم تنشون میخاره :laugh:

  • نمیخوام بحث راه بندازم اهل فن بازی هم نیستم ولی هفته ی پیش GOD OF WAR رو تموم کردم الانم دارم Shadow Of Colossus رو تموم میکنم.فقط اینو میخوام بگم اون ۳۰ میلیونی که ایکس باکس خریدن رو درک نمیکنم!در همین حد بگم یعنی خدارو ول کردن دارن بنده شو سجده میکنن

  • نسل هشت…
    این نسل چند ویژگی داشت:۱-تک قطبی شدن رقابت در بازی های AAA.
    ۲-خیزش سازندگان مستقل.
    ۳-خبرنگاران و منتقدان مستقل در یوتیوب و بحث گیمر ها در شبکه های اجتماعی.
    و…۴-افزایش ناامیدی(بیشتر توضیح میدم.)
    این نسل ورق بصورت کامل به طرف سونی تاخورد و مایکروسافت کاملا شکست خورد.
    مایجروسافت فقط سه بازی مهم داد و اونهم اینساید،کاپ هد و فورزا هوریزون۳ .
    از جهت دیگه هیلو ۵،گیرز۴ و فورزا موتوراسپرت ۷ با وجود پر سروصدا بودن نه تنها کمکی زیاد نکردن بلکه منزلت ایکس باکس رو کم کردن.هیلو ۵ که امضای این سری رونداشت. داستان قوی نبود و مسترچیف حضوری چندان نداشت. و این اولین نسخه از هیلو بود که اسپلیت اسکرین نداشت. فکر کن که برای یک عمر همراه با پسرعموهات هیلو رو اسپلیت اسکرین بازی کنی بعد بفهمی که که جدیدترین هیلو بازار اسپلیت اسکرین نداره!این نسخه متاسفانه لوت باکس هم داشت که تیر خلاص به منزلت یک بازی هستش.
    گیرز۴،کمپین ضعیف تر از نسخه های قبل داشت و واقعا هیشکی درباره این بازی بعد از عرضه حرف نزد. ضعیفترین نسخه سری بود.
    فرزا ۷٫٫٫لوت باکس و پرداخت درون برنامه ای در بازی شصت دلاری.
    ولی در جهت دیگه سونی تونست با فرمول موفقی که ناتی داگ در نسل هفت پیدا کرد تونست انحصاری هایی عامه پسند و موفق بسازه.
    و سونی…بلادبورنو ساخت.شاهکاری که از دارک سولز یک هم بهتر بود.وقت خودش چنان نقدی ازش بدم که کیف کنید.(این تابستون باید عضو تحریریه سایت بشم.)
    در مولتی پلتفرم ها…دو بازی خیلی خوب درخشیدن.ویچر سه،mgsv و دووم.
    ویچر که همه رو عاشق RPG کرد.حتی کسایی که از اسکایریم خوششون نمیومد.
    و mgsv…مکانیک های گیمپلی رو از عناوینی مثل فارکرای گرفت و اون رو کامل کرد.
    و داستانی رو داد که همه رو درگیر تیوری پردازی کرد.و مثل رمان “موبی دیک” که یکی از شاهکار های قرن نوزده هستش.پایانی رو ارایه داد که بصورت عمد ناتمام هستش.مفهوم بازی در دردی که به مخاطب میده قرار داده شده.هیچ بازی اینقدر استادانه “فنتوم پین” و پوچی و بی ارزشی انتقام رو به مخاطب نشون نمیده.
    دووم،یک تلنگر به شوتر ها زد و بازی متفاوتی با دیگر شوتر ها ارایه داد.

    در نسل هشت…سه ناشر بزرگ منزلتشون رو از دست دادن.ea یوبیسافت و اکتیویژن.
    یوبیسافت که خیلی بازی هاش شبیه به هم شده.
    واچ داگز یک چیزی فراتر از اساسین کرید با اسلحه نبود. اساسین کرید اوریجین در مقایسه با فارکرای ۵ از نظر مکانیک های گیمپلی فرقی چندان نداره.تفنگ فارکرای همون تیرکمون اساسینه.
    ea…پول پرستی اونقدر زیاد میشه که همه حلت تحوع میگیرن.لوت باکس پرداخت درون برنامه ای باگ های مضخرف مس افکت اندرومدا.
    خب میرسیم به خیزش سازندگان مستقل…افرادی که فقط برای دلشون بازی میسازن و بازی ها با هم تقاوت زیادی دارن.امسالو با یه پیسی ذغالی و بازی های مستقل گذروندم و حسرت هیچ بازی AAA نخوردم.
    خب میرسیم به بحث یوتیوب و content creator ها.
    مردم دارن کم کم دارن به ضعف سایت هایی مثل ای جی ان و یا گیمسپات پی میبرن. و می بینن که نقد های این سایت ها یا بصورت عجله ای نوشته میشه و یا اینکه فقط هایپ میکنه و یا اینکه منتقد هیچ دانشی درباره مکانیک های گیمپلی نداره و بلکه صرفا کلماتی دهن پر کن استفاته میکنه.میانگین نقد این سایت ها پنج دقیقست در حالی که یک نقد استاندارد حداقل باید بیست و پنج دقیقه باشه. و افرادی هستن که در یوتیوب بصورت مستقل کار میکنن و تنها راه درامدشون کمک مالی مخاطبان در patreon هستش.تعداد این کانال ها در یوتیوب خیلی زیاد شده.در نسل هفت فقط superbunnyhop و mathewmatosis و angry joe show معروف بودن ولی الان…hbomberguy,writing on games,jim starling,yong yea,nakey jakey و خیلی های دیگه.
    افزایش ناامیدی:خب درباره تضعیف شدن بازی های AAA گفتم. مردم از این قضیه بشدت ناراحتن و حتی آرزوی ورشکستگی ناشر هارو می کنن.
    امیدوارم که از این متن خوشتون بیاد.(و همچنین این متن زود تایید شه 😀 ) :yes:

  • Roman گفت:

    الان سلینا حمله میکنه تعریف میکنه
    اونیکی هم میگه برترین کنسول تاریخ, ps4
    اونیکی میاد میگه کاش کنسول میخریدم 😀

  • hamidgrio گفت:

    به نظر من عملکرد فوق العاده سونی بود که مایکروسافت و زیر سوال برد سونی هرسال بازی های انحصاری فوق العاده ای منتشر کرد که از نظر خیلیا هرکدوم بهترین بازی سالشون بودن و شاید واقعا هم بودن . در کل سونی تو این نسل هیچی که کم نذاشت هیچ زیادم گذاشت

  • داداش حتی اگر هم راست بگید نباید با همچنین لحنی با کسانی که وقتشونو صرف این ویدیو کردن حرف بزنی این لحن مناسب نیست.

  • Rafa Bane گفت:

    این ویدیو که من دیدم ۹۹% در مورد سونی و پلی استیشن بود تا تحلیل علت عدم موفقیت xbox ?:-)

  • اسپم:اون آهنگی که در پایان ویدیو اومد اسمش چی بود؟ به نظر باحال میومد.

  • r_313 گفت:

    چرا سونی پشتیبانی از نسل قبل رو به ps4 اضافه نمی کنه؟ البته حرف پی اس نو رو نزنید که کلا آنلاینه و میگند تو خارج از ایرانم خیلی مشکل داره.

تحلیل فنی ۲# | در نسل هشتم چه بر سر ایکس‌ باکس آمده است - گیمفا