عروج مرد کوزهای ! | نقد و بررسی بازی Getting Over It with Bennett Foddy
بازی Getting Over It with Bennett Foddy روایتگر داستان مردی است که در یک قابلمه یا کوزه یا هر چیزی که در شکل مشاهده مینمایید، زندانی است و نمیتواند از آن بیرون بیاید. این که چه کسی چنین بلایی بر سر او آورده مشخص نیست. حتی احتمال آن هم میرود که طبیعت و ذات این موجود چنین باشد. اما خب این مسائل هیچ کدام اهمیتی ندارند زیرا جز این که آن مرد میخواد بالا و بالاتر برود چیز دیگری نمیدانیم. شخصیت بازی یعنی مرد محبوس در کوزه تنها وظیفه دارد از هر چیزی که میبیند بالا برود، حال سخره و پله و دیوار باشد، یا فضای خارج از جو کره زمین. اما یک انسان که درون کوزهای گرفتار شده و هیچ قدرت ماورای طبیعت و یا جادو و نیروی ابرانسانی دیگری ندارد، چگونه میتواند همانند سخره نوردان قهار و یا کوهنوردان زبده موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد ؟ جواب چیزی نیست به جز عصای کلنگ مانندی که در دستان خود دارد. چوبی که نمیشکند و به طور کامل توانایی تحمل شخصیت اصلی و ظرف او را دارد و همچنین کله آن طوری طراحی شده که بتواند راحت به جاهایی که امکان آن فراهم است گیر کند و به آسانی جدا نشود. اگر فرض کنیم چنین عصا و یا چوبی وجود دارد (که خب ساخت آن دور از دسترس نیست) و همچنین انسانی وجود دارد که بتواند خود و قابلمه احاطهکنندهاش را چند متر به بالا پرتاب کند (که خب وجود چنین انسانی کاملاً دور از دسترس است!) میتوان فیزیک این بازی را بسیار خوب و بی نقص به حساب آورد که در ادامه به آن اشاره خواهم کرد. اما نکته مثبت ماجرا آن است که توسط مردی که در قابلمهای اسیر است، خواهیم توانست دهها و یا صدها متر به بالاتر صعود کنیم. حال پرسشی که شاید به ذهن شما رسیده باشد آن است که آیا این اتفاق کار سادهای است؟ جواب به طور قطع یک نه بسیار بزرگ و سفت و سخت است. در ادامه با من و وبسایت خبری تحلیلی گیمفا همراه باشید تا بیشتر و دقیقتر این بازی را مورد بررسی قرار دهیم.
بازی Getting Over It with Freddy Bennett Foddy در دسامبر سال ۲۰۱۷ توسط شخص Bennett Foddy ساخته شد و کمپانی Humble Bundle هم وظیفه انتشار آن را بر روی پلتفرمهای Microsoft Windows, macOS, iOS و android به عهده داشت. این عنوان یک بازی کوچک بوده که بر اساس میزان مهارتتان میتوانید آن را در ده تا بیست دقیقه نیز به اتمام برسانید (رکورد جهانی به پایان بردن بازی زیر ۲ دقیقه است) اما برای این که به این میزان مهارت برسید قطعاً باید ساعتها و روزها تمرین کرده و در کنترل شخصیت بازی و سخره و کوهنوردی استاد شوید. اما در حالت عادی میتوان بازی را در ۸ یا ۹ ساعت به اتمام رساند. بازی در وبسایت متاکریتیک متایی ندارد زیرا کلاً یک نقد برای آن منتشر شده و نمره آن نیز ۸۵ بوده که نمرهای خوب به شمار میآید، اما نمیتوان به آن استناد نمود. ولی هنگامی که به بخش نمرات کاربران و یا همان User Scores مراجعه کنید متوجه خواهید شد که نمرات بسیار متناقض خواهند بود. عدهای پس از تجربه ده دقیقه از بازی آن را کنار گذاشته و به آن فحش و بدوبیراه گفتهاند و عدهای نیز عاشق و معتاد سختی چالش برانگیز آن شدهاند. از این حرفها میتوان نتیجه گرفت بازی زیباییها و نکاتی دارد که شاید تجربه و لذت بردن از آنها کار هر کسی نباشد و صبر و حوصله و مهارت و رنج فراوانی را بخواهد. (و خب کدام مهارت و لذت زیادی است که بسیار راحت به دست بیاید؟).
همان طور که اشاره شد گیم پلی بازی شامل کمک گرفتن از یک کلنگ و بالا رفتن و عبور از موانع مختلف است. به طور دقیقتر گیمپلی بازی را میتوان گیر دادن نوک چوب به یک مانع و استفاده از آن به عنوان اهرم و تکیهگاهی برای یک پرش حسابشده و درست و به موقع به حساب آورد. بازی تماماً با یک موس انجام خواهد شد و در نتیجه تنها ابزارمان برای کنترل شخصیت اصلی کلیک کردن و تکان دادن موس است.
تا اینجای مقاله از سختی طاقت فرسای بازی گفتیم اما خب سختی این عنوان تنها در بالا رفتن و استفاده درست از چوبمان خلاصه نمیشود. بلکه مشکل دیگری که وجود دارد آن است که بازی مکانیسمی به نام سیو کردن نخواهد داشت. بلکه خود بازی هر لحظه و ثانیه بازی را سیو خواهد کرد. به عبارتی دیگر هیچ راه بازگشتی وجود ندارد که بخواهیم بازی را برای مثال از یک یا پنج دقیقه قبل لود کنیم. این امر وقتی مشکل آفرین خواهد بود که بدانیم امکان دارد پس از چندین ساعت تلاش و زحمت، از ارتفاع به پایین بیفتیم و ناگهان مشاهده کنیم که باید دوباره بسیاری از موانع را از نوع پشت سر بگذاریم. حتی امکان دارد پس از چند ساعت تحمل رنج و سختی و غم و شادی ناشی از شکست و پیروزی ناگهان به ابتدای ابتدای بازی برگردیم. آنگاه است که احتمالاً کلید آلت را با انگشت شصت خود گرفته و انگشت کوچک خود را نیز بر روی کلید F4 قرار خواهیم داد. (البته میتوانید به یوتیوب و یا شبکههای اشتراکگذاری ویدئویی دیگر نیز رجوع کنید تا واکنشهای بسیار شدیدتر طرفداران را نیز مشاهده نمایید!). عدهای چند روز یا چند ساعت و یا حتی چند ثانیه بعد به بازی باز خواهند گشت و خواهند دید که حرفهایتر شدهاند و این بار میدانند چگونه باید موانع را پشت سر بگذارند و میتوانند بازی را تمام کنند و لذت نابی را بچشند که از دیرباز تا کنون از برترین لذتهای بشری بوده است. تمام کردن و موفق شدن در چالشی که ابتدا بسیار سخت و طاقتفرسا به نظر میرسیده و خب هر کسی هم از پس آن بر نمیآمده. حس پیروزی و غرور و تواناییای که از اتمام این بازی به دست خواهید آورد بینظیر است. (باز هم پیشنهاد میکنم سری به یوتیوب زده و ویدئوی بازی کسانی که در مقطعی توانستهاند رکورد بزنند را مشاهده کنین و همچنین از آنها نحوه و شیوه بازی کردن بیاموزید)
گرافیک فنی بازی با توجه به حجم آن کاملاً خوب است. طبیعتاً کسی از بازیهای کم حجم و کوچک توقع گرافیک هیولا نخواهد داشت. اما در مورد این بازی که تمام مکانیسم آن بر پایه فیزیک آن است انتظار میرود که بازی در زمینه فیزیک خوب باشد که واقعاً هم همین طور است. وزن انسان و کوزه قابل بازی بسیار مناسب بوده و در نتیجه این وزن بهینه، پریدن و حرکات در بازی بسیار مناسب است. من در تجربه این بازی حرکتی غیرطبیعی مشاهده نکردم. تنها گاهی اوقات نوک چوب به جایی گیر میکند و جدا کردن آن بسیار سخت خواهد بود که خب نمیتوان این امر را ایرادی برای فیزیک بازی به حساب آورد بلکه این امر بیشتر به خاطر محاسبات اشتباه بازی باز خواهد بود.
گرافیک هنری بازی در مجموع بدک نیست. به طور یقین نمیتوان گفت با یک گرافیک هنری خیلی خوب مواجهیم اما خب نقص جدی و مشکل حادی هم در این مورد به چشم نمیخورد. معمولاً بازیهای کم حجمی که میخواهند حرفی برای گفتن داشته باشند با توجه به این که در زمینه گرافیک فنی حرف زیادی برای گفتن نخواهند داشت سعی میکنند در بخش گرافیک هنری و طراحی مناطق و محیطهای بازی سنگ تمام بگذارند. در این بازی این اتفاق نیفتاده است. محیط و اشیا سادهاند و هیچ بازی طراحی هنری خاص و منحصر به فردی نخواهد داشت. بودن یک مرد درون کوزه یا قابلمه و تلاش او برای فتح قلههای جهان و استرس و ترس ناشی از سقوط قطعاً پتانسیل بسیار بالایی برای تشدید این احساسات توسط طراحی هنری بازی داشت. در قسمت انتهایی بازی که از جو زمین خارج میشویم نیز بازی در القای حس ترس و وهم ناشی از تنها بودن در فضا ناموفق است. البته طراحی خود شخصیت بازی و کوزهاش به خوبی صورت پذیرفته و میتوانید او را بدون آن که چیزی بگوید دوست داشته باشید.
موسیقی بازی هم وضعیتی مشابه گرافیک هنری آن دارد. نمیتوان آن را بد یا فاجعه دانست اما نه در خاطرتان باقی میماند و نه حس هیجان و ترس و شکست را منتقل میکنند و نه پیروزی و غرور را. در عوض شخصیتی که گویی ناظر کل و مشاهدهگر تلاشهای بازی باز است با حرفهایش در بازی سنگ تمام میگذارد. هنگامی که می خواهید بازی را شروع کنید شما را تشویق کرده و بهتان امید میدهد اما همان زمانی که شکست میخورید و پس از تلاش فراوان دوباره به نقطه قبل باز میگردید به شما ریشخند زده و با جملهای کنایه آمیز شما را مسخره خواهد کرد! جملات حکیمانه و فلسفی و بعضاً بامزه او در طول مسیر همواره کنار شما خواهد بود تکراری نخواهد شد. درمجموع بازی در کنار این صدا بسیار لذت بخش تر از تجربه بدون حضور اوست و بازی تا حدودی توانسته قوی نبودن بخشهای هنری دیگر را با این موضوع جبران نماید.
بسیاری از ما گاهی اوقات از بازیهای بزرگ خسته شده و به سراغ بازیهای سبکتر و کم حجمتر رفتهایم. ولی شاید تعداد کمی از ما بودهایم که در بازیهای کم حجم به دنبال چالشهای سخت و طاقت فرسا بوده باشیم. Getting Over It with Bennett Foddy عنوانی است که در ابتدا بسیار سخت به نظر میرسد. حتی به پایان رساندن آن محال به نظر میآید. اما کافی است دل به آن سپرده و کنترل درست شخصیت اصلی را یاد بگیریم تا معتاد آن شویم. بازی با وجود قوی نبودن در بخشهای گرافیک هنری و موسیقی و همچنین کوتاه بودن قطعاً ارزش تجربه کردن دارد زیرا مکانیسم موجود در آن را در هیچ بازی دیگری مشاهده نکردهایم. تجربه گیم پلی جذاب است و فیزیک خوب بازی و به اتمام بردن آن حسی از لذت و غرور وصف نشدنی را به همراه خواهد داشت که در کمتر بازیای میتوان تجربه کرد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
هر بازی عتیقه ای رو نقد بررسی کردید
اما زورتون اومد یه بار بازی Harvest moon افسانه ای رو بررسی کنید
واقعا شرم آوره
عتیقه ؟نواوری و خلاقیت رو نمیبینی ؟ یه مرد داخل کوزه . دیگه چی میخوای ؟
این بازی خیلی هم قشنگه
چرا از طراحی هنری بازی نمره کم کردید چون طراحی هنری بازی بسیار زیبا هست
والا من چیزی به نام طراحی هنری ندیدم در واقع همه چی به صورت کاملا معمولی قرار داده شده
ولی نظر شما کاملا محترمه دوست عزیز
دوست عزیز
از نظر من این بازی خوبه و خب مطمئنم شما تجربه نکردینش وگرنه امکان نداشت این طوری بگین
در مورد این که آیا نقدی موجوده یا نه هم یه سرچ گوگل بکنین ابتدا و بعد ایراد بگیرین
شرم اور توهین شماست. این بازی های عتیقه برای شما عتیقه اس و گرنه همین نقد بازی های کوچیک هست که سایت رو متمایز میکنه. نقد انچارتد و گاد او وار همه جا هست و این نقدهای بازی های کوچیکه که خاصه و برای خیلی ها جذابیت داره. ترجمه کردن یه نقد هاروست مون کاری نداره ولی شرمنده که ما مطلب اوریجینال میذاریم براتون و ترجمه نمی کنیم وقتی بازی نکردیم. این که بگید نقد هاروست مون رو بنویسید یه بحث دیگه اس و میگیم به روی چشم و می نویسیم ولی این که نوشتن اون رو ربط بدین به بقیه مقالات و برای کارمون و تلاشی که براتون می کنیم تا همه چیز رو پوشش بدیم، از واژه شرم اور استفاده کنید انصاف نیست.
سعید جان خسته نباشید من این بازی رو بخاطر ویدیو های pewdewpie دان کردم بازی کردم خیلی قشنگ بود، لطفا نقد گاد ۱ و ۲ هم بزارید برام عجیبه هنوز نقد نشدن تو گیمفا
سلام خدمت همه ی دوستان گیمفایی :inlove: :inlove:
چند تا سوال ازتون داشتم :hypnotized: :hypnotized:
۱-اکانت هکی یا همون ترکیبی ps4 محددیت زمانی نداره ؟؟
۲- قیمت این اکانت ها چطوریه ؟
۳- من رفتم سعدی (مشهد) گفت ۳۰ تا بازی میریزم ۳۰۰ هزار تومان ولی گفت ۱۰ تارو تو انتخاب کن بقیه رو خودم میریزم با دیتا به نظرتون به صرفه هستش؟؟
۴- میشه انلاین بازی کرد ؟؟
۵-از بین Cod Mw remster ….Titanfall 2 ….Cod ADvanced warfare ……کدوم بخش داستانی بهتری دارند ؟(هیچکدوم بازی نکردم)
اقا خیلی ممنون… معذرت چون نظرم بی ربط به بحث هستش ولی خیلی لازم دارم یکی راهنماییم کنه :nerd:
۱-فکر نکنم
۲-قانونی معمولا بالاست و هکی پایین
۳-آره
۴-اگه اکانتت هکی باشه نه
۵-از نظر من mW remaster
سلام
۱٫نه
۲٫ معمولا چند تا بازی توش هستش بستگی به جدید و قدیمی بودن از ۳۰ ۴۰ شروع میشه به بالا
۴٫نه اگر آنلاین بشی بازی قفل میشه و سونی بفهمه ممکنه کنسولت رو هم بن بکنه نقض جعبه داشته باشه. تو سایت همسایه چندین مورد گفتن کنسولشون بن شده
۵٫گاد آف وار قشنگ تره. کال آف ادونسد مسخرس. تایتان هم مالی نبود نظر شخصی
بعد اینکه بازی هکیه دزدی تو روز روشنه طرفش نرو
اون قانونی هاش هم به درد نمیخوره. چون تضمینی نیست قانونی باشن و فروشش سخت
بهترین کار خرید بازی از دیوار خوب بگردی قیمت بگیری . بعد با همون قیمت یا فوقش ۱۰تا ۲۰ ضرر بفروشی( میشه پول همون اکانت هکی ) آنلاینم با پلاس میتونی راحت بزنی
هیچ دردسر و بن شدنم نداره
منتهی بعضی بازی هایی که جدید میان مثل گاد گرونن. حالا شما قدیمی ترها رو میزنی تا ارزون بشن
سلام سامان جان واسه ۴ سوال اول جواب شما رو دادن ولی واسه آخری میگم اگه اهل آنلاین هستی Titan رو حتما بریز که خیلی مولتیش عالیه و هنوز هم پلیر داره البته واسه سوال اول یه سری استثنا هست مثلا بعضی بازی های free مثل free to ps plus رو مدت محدودی میشه بازی کرد و تا زمان plus هستش ولی اگه تموم بشه پلاس و دوباره بگیریش اون قفل هم آنلایک میشه :yes:
ممنون از راهنماییاتون عزیزان …
@The mythical hunter
با اواتارات حال کردم … کاشکی Crysis 4 رو تو Ea 2018 معرفی کنن ..عاشق این بازیم .
داداش کرایسیس جز تنها بازی هایی بود که من بعد تموم کردنش چندین بار دیگه هم تمومش کردم
اوه مشهدی بودی خبرنداشتیم 😀 فقط اگه خواستی از سعدی خرید کنی مواظب باش سرتو کلاه نزارن آدمای ناشی بینشون زیاده،در مورد سوالت درمورد اکانت باید بگم اگه بازی هارو برای سینگل میخوای هکی خوبه ولی خب اگه برای آنلاین میخوای که خب قضیه فرق میکنه،در مورد سوال آخریت باید بگم بستگی به سلیقت داره،ولی خب اگه بخش سینگل برات مهمه کالاف مدرن وار فار حرف ندارهCod ADvanced warfareیکمی بخش داستانیش کوتاه هستش اگر وقت کردی تایتانفال۲رو هم بازی کن خیلی باحاله 😉
سلام آقا سعید گل.خسته نباشید ب شما و همکارانتون.خدا قوت.
ی چندتا پیشنهاد و انتقاد داشتم انشالله ک بهش رسیدگی بشه سایت محشر میشه:
۱- سایت باید اینترفیس و قالبش عوض بشه.فونت های مهم رو درشت بنویسید تا جذاب بشه.
۲- محتویات سایت رو بالا ببرید.مثلا ی قسمت گیم، فیلم، سخت افزار و… اینطوری طیف وسیعی جذب سایت میشن
۳- ی ایده دارم و اون هم تحلیل فلسفی بازیهای ویدیویی هست.نه هر بازیی بهرحال همه بازیها فقط سرگرم کننده نیستند.مثل لیمبو، اینساید، بایوشاک و خیلی بازیهای دیگه.
۴- در ادامه نکته سوم من هم میخوام کمکتون کنم.بازیهایی ک دیده نمیشن ولی معنای عمیقی دارن رو واستون تحلیل و بررسی کنم.اکثرا بازیهای ایندی و اینکه اگه نیرو میخواید در خدمتم و شرایط رو هم دارم.
۵- همین.انشالله ک همیشه موفق باشید :yes: :yes: :yes:
درکت نمیکنم یه جور نظر میدی انگار نوکر پدرتن!! یا انگار واسه این سایت هزینه میکنی و پول میدی که دلبخواهت باشه!!! ناراحتی باز نکن سایتو
مردم چرا اینجوری شدن 😐
۸ تا منفی رو کی داده خدایی
تا الان شده ۱۲ تا 😀
مثبت و منفی واقعا مهم نیست چون یه نفر میتونه ان تا به کامنت من منفی بده
شرم آور اینه که یه بنده خدایی زحمت میکشه برات مطلب مینویسه بهش توهین کنی
شرم آور اینه که به بازیایی که دوست ندارین بگین عتیقه و هر بازی که دوست دارین بهش بگین افسانه ای
شرم آور اینه که موقعی که یه نقد توی سایت گذاشته نشده بخاطرش به همه توهین کنی
خودم کلی دلم میخواد نقد بازی starbound رو تو سایت ببینم اما این دلیل نمیشه که بیام به زمین و زمان توهین کنم
چمون شده خدایی
( حالا اگه سایت همسایه بود ادمینا به همه فوش ناموسی میدادن. واقعا عکس العمل ادمینا تحسین برانگیزه)
من سایت همسایه بودم. تاحالا ندیدم ادمینش فوش ناموسی بدی
بیخودی جو سازی نکن
جفت ادمینای این سایت و همسایه به موقعش سانسور چی میشن و آزادی تو سایت نیست
ولی حرف این بنده خدا هم قشنگ نبود و میتونست قشنگ تر عنوان کنه
پست نقد فیلم happy death day رو بخون متوجه میشی
کاش ی عکس ازpewdiepieهم وقتی ک داشت این بازی رو میرفت میزاشتین
Just think about how big your mouse pad is felix everyone is so impressed by the size of your mousepad:) 🙂
ژوووون
البته ژووون ش نصف تأثیر قبل رو داره چون یوتیوب دوباره فیلتر شد
انگلیسی حالیم نمیشه ولی محض احتیاط ، خودتی
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
با سلام ممنون بابت نقد
اگه میشه بازی STARBOUND رو هم نقد و بررسی کنید
باتشکر
چشم در اولین فرصت سعی میکنیم نقدش کنیم
ممنون
بازیش خیلی خوبه و خیلی هم سخت
من بار اول ۴ ساعته تموم کرد
ویدیو هایی که پیودی پای ازش گزاشت واقعا خنده دار بود
به نظر من چون مثلا یه کسی از یه بازی خوشش نمیاد دلیل نمیشه اون بازی مسخره باشه بخوام دروغ نگم من حتی اسم این بازی رو هم تاحالا نشنیده بودم ولی به هر حال نمیام بگم که این بازی چرته و مسخرس چون تابه حال نتونستم تجربش کنم ولی الان دیگه اینم باید تجربه کنم
حالت speedrun این بازی رو توی ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه بردن 😯
دیگه خواهشا هر بازی دستتون میاد که تو سایت نزنید
کسی نمیگه شما منتقد نیستید
لطفا
یعنی فقط باید بازی هایی نقد شن که از نظر شخص شما خوبن ؟
یه سر به هر سایتی که دوست دارین بزنین چه خارجی چه ایرانی و کامنتها رو در مورد این بازی بخونین تا متوجه شین این بازی طرفداران زیادی داره
بعد هم فرض رو بر این بگیریم که یک بازی بده ! آیا نباید نقد شه ؟ گیمفا تقریبا هر روز داره یک مطلب کامل و جامع نقد و بررسی می ذاره که در سال میشه ۳۶۵ تا بازی. اصلا فرض کنیم ۲۰۰ تا ! آیا در سال ۲۰۰ تا بازی از نظر شما عالی وجود داره ؟
بعد هم خب اگه یه بازی سلیقه شما نیست و دوست دارین حتما نقد بازی هایی رو بخونین که از نظرتون عالی هستن خب می تونین نخونین اون مطلب مشخص رو دوست عزیز
آیا این که این جا یه سری آدم های نامنتقد مثل من از دید شما! مطلب می نویسن شایسته این نوع برخورده ؟ آیا این درسته که وقتی تقریبا همه بازی ها چه کوچیک و بزرگ چه بد و خوب و چه معروف و مهجور در یک سایت ایرانی موشکافانه نقد و بررسی شن ! نویسنده های اون رو
بکوبیم ؟
گیمفا ی عزیز
سعید آقابابایی عزیز.
هامون معتقدی عزیز
من قصد توهین نداشتم اصلا
اگه از گیمفا خوشم نمیومد که نمیومدم اینجا کامنت بدم
اتفاقا گیمفا برام مهمه
من انتقادم اینه که چرا شما وقتی یه بازی خوب میاد قبل از اینکه اونو پوشش بدید
به جاش میایید بازی هایی مثل مرد کوزه ای یا مرد لیوانی یا چه میدونم مرد کاسه ای و سفالی (شوخی) رو با حزییات عالی پوشش میدید .
من نمیگم این بازی بده اتفاقا Harvest moon light of hope. هم جز همین بازی هایی است که کوچیک ولی در عین حال عالمی هستن برا خودشون
من فقط خواستم از این بازی Harvest moon دفاع کنم و دلخور شدم که چرا نه تنها گیمفا بلکه بقیه سایتا نقد و بررسیش نکردن
چرا بازی هایی که انقدر پر محتوا هستن نباید دیده بشن چرا نباید حمایت بشن
برای مثال ما اونقدر برای کالاف ارزش قائل شدیم و بزرگش کردیم و بزرگش کردیم تا اخر شرکت سازنده اش بخش داستانیشم برداشت و افسوس که بازم داریم بزرگش میکنیم
امیدوارم این بار مقصودم رو به خوبی رسونده باشم
اگه ناراحتی ای یا سوتفاهمی پیش اومده من از همگی عذرخواهی میکنم.
سلام و خسته نباشید به آقای معتقدی ممنون و تشکر از زحمات شما و دوستان خوب سایت گیمفا بازی جالب و سرگرم کننده ایه.بابت کامنتای توهین کاربران هم واقعا متاسفم چون جو خوب سایت رو کلا مخصوصا این روزا از بین بردن واقعا بعضیا چیزی به اسم ادب و شخصیت و احترام حالیشون نیست
ممنون از لطفتون
ممنون از نقد و بررسی های خوبتون
به اندازه ی کافی از این بازی آشنایی نداشتم
ممنون که کامل نقد ش کردین
ممنون از نظر شما دوست عزیز
از بازی های AAA و غول و پرفروش خسته شدم.
نظرم به این جور بازیها افتاد. خیلی خوب و جالب بود ولی اعصاب هم میخواد خیلی هم اعصاب میخواد. پیشنهاد میکنم تو ی*وتیوب کانال Game theory توی قسمت The science یارو راجب فیزیک این بازی توی دنیای واقعی صحبت میکنه و خیلی خنده داره. دیدنش و بازی کردن این بازی ضرری ندارد. 😉 😉 😉
چرانویسندگان سایت گیمفا اینقد زود عصبانی میشن ؟؟؟!!!!!! به نظرمن تو سایت پیرامون بازی گیمفا مشابه نداره ولی واقعا اگه اینا اصلاح کنن دیگه بعیده کسی به سایتای همسایه بره البته سایتای دیگه هم زحمت میکشن ولی فرمولی که گیمفا در پیش گرفته یه چیز دیگس.البته بعضا نظرات دوستانم یه کم طلبکارانه میشه ولی همش واسه اینه که محیط گیمفابیشتر دوستانه وخانوادگیه تا یه سایت خشک وبیروح.واسه همین دوستان یه کم رک حرفاشونا میزنن.بابت نقدتونم ممنون .منم موافقم واقعا توجه به امتیاز بازی در سایت ها با امتیازدهی براساس تجربه زمین تا آسمونه تفاوتش.
این فکر کنم رو app store هم هست
سلام خیلی ممنون بابت این توضیحات منم یه سه هفتس که دارم تو گوشی بازیش میکنم و ۵ بار تمومش کردم .یه سوال داشتم اینکه چطوری کوزمو طلایی کنم؟